Постанова
від 25.06.2013 по справі 0870/368/12
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 червня 2013 року (14 год. 00 хв.) Справа № 0870/368/12 м.Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Авдєєва М.П. розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовною заявою Державного підприємства «Василівське лісове господарство» до Державної фінансової інспекції в Запорізькій області, треті особи які не заявляє самостійних вимог на предмет спору Василівська районна державна адміністрація Запорізької області, Головне управління Держземагенства у Запорізькій області про скасування п. 2 обов'язкової для виконання вимоги КРВ в Василівському районі від 02.12.2011 за № 006-11/1520 щодо забезпечення повернення зайво витрачених коштів на заліснення за рахунок винних осіб у зайвих витратах коштів у сумі 111 785,27 грн.,

ВСТАНОВИВ:

16.01.2013 до Запорізького окружного адміністративного суду (далі - суд) звернулось Державне підприємство «Василівське лісове господарство» (далі - позивач, ДП «Василівське ЛГ») із позовом до Державної фінансової інспекції в Запорізькій області, в якому позивач просить суд визнати протиправними та скасувати п.2 та п.4 обов'язкових для виконання вимог про усунення порушень, виявлених ревізією фінансово-господарської діяльності Державному підприємству «Василівське лісове господарство від 02 грудня 2011 року №006-11/1520.

25.06.2013 позивач надав суду заву про уточнення позовних вимог, просить скасувати п.2 обов'язкової для виконання вимоги КРВ в Василівському районі від 02.12.2011 за №006-11/1520 щодо забезпечення повернення зайво витрачених коштів на заліснення за рахунок винних осіб у зайвих витратах коштів у сумі 111 785,27 грн., у порядку та розмірах, встановлених ст.136 КЗпП та ст.166 ЦК України, решту позовних вимог просить суд залишити без розгляду.

В обґрунтування позову зазначено, що у зв'язку з відсутністю виділення коштів на виготовлення державних актів з держбюджету та недостатньою кількістю власних коштів, підприємство на протязі ревізійного періоду не мало фінансової можливості закінчити роботи по виготовленню правовстановлюючих документів на землі, які використовувались під залісення. Роботи по підбору площ місця розташування земельних ділянок починаються з узгодження із районними адміністраціями та сільськими радами. На земельні ділянки по Широківській сільській раді (площею 118,5180 га «урочище Коновалово» контури №31, 32, 33, 35, 37, 38, 40, 42 та площею 89,9624 га «бійя с. Грозово» в контурі №349) видане розпорядження Василівської районної державної адміністрації №25 від 25 січня 2006 «Про передачу земельних ділянок під заліснення Запорізькому лісогосподарському підприємству» (правонаступником якого з 01.06.2010 являється ДП «Василівське лісове господарство»), розпорядження Василівської районної державної адміністрації № 477 від 21.07.2009 «Про внесення змін до розпорядження голови районної державної адміністрації від 25.01.2006 №25» та розпорядження Василівської районної державної адміністрації №880 від 21.12.2010 «Про внесення змін до розпорядження голови районної державної адміністрації від 25.01.2006 №25» якими вищезгадані ділянки передавались під заліснення (створення захисних насаджень на деградованих землях з під сільського господарства). Згідно з Указом Президента України №995/2008 «Про деякі заходи щодо збереження та відтворення лісів і зелених насаджень» створення лісів та багаторічних зелених насаджень являється державною програмою під якою і створені вищезгадані захисні насадження на території Широківської сільської ради. Тому створення лісових насаджень на території Широківської сільської ради за рахунок державних коштів державним підприємством вважає правомірним.

20.04.2012 до суду від ДФІ в Запорізькій області надані письмові заперечення на позов. У запереченнях зазначено, що в ході ревізії встановлено, понесення витрат на проведення робіт з заліснення (підготовка ґрунту 2010 року, посадка лісових культур, догляд за лісовими культурами 2011 року) в урочищі Коновалово на площі 12 га на суму 47304,73 грн., та біля с. Грозове на площі 17 га на суму 49836,79 грн., а також проведення робіт у вересні 2011 року з підготовки ґрунту під заліснення на площі 50.6 га на загальну суму 14643,75 грн. Витрати на проведення робіт проведено за рахунок бюджетних коштів за КПКВ 1901070 «Створення захисних лісових насаджень та полезахисних лісових смуг». Тобто, ревізією встановлено проведення робіт з залісення на не лісовпорядкованих землях (на які в установленому порядку не оформлено правовстановлюючі документи та на які відсутні планово-картографічні матеріали), що є порушенням ст.ст. 17 і 19 та Прикінцевих положень Лісового кодексу України від 21.01.1994 № 3852-ХІІ, ст. 126 Земельного кодексу України від 25.10.2001 № 2768-ІІІ (зі змінами), п. 4 Порядку використання коштів державного бюджету, що виділяються для створення захисних лісових насаджень та полезахисних лісових смуг, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2007 №253, та призвело до зайвих витрат бюджетних коштів на загальну суму 111 785,27 грн., у тому числі протягом періоду з 09.09.2010 по 06.10.2010 на суму 23 573,35 грн., та протягом періоду з 01.04.2011 по 26.09.2011 - 88 211,92 грн. Порушення допущено з вини директора ДП «Василівське ЛГ» Карташова О.П.

Ухвалою суду від 06.02.2013 до участі у справі залучено третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Василівську районну державну адміністрацію Запорізької області (далі - третя особа 1, Василівська РДА Запорізької області).

Ухвалою суду від 03.04.2013 до участі у справі залучено третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Головне управління Держкомзему у Запорізькій області.

Ухвалою суду від 23.04.2012 здійснено заміну відповідача на Державну фінансову інспекцію в Запорізькій області, у зв'язку перетворенням (на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 20.07.2011 за № 765 «Про утворення територіальних органів Державної фінансової інспекції»).

24.05.2013 до суду від Василівської РДА Запорізької області надійшли письмові пояснення по суті спору. У поясненнях третя особа 1 посилається на п.1,3 ст.56; п.1 ст.57; ст.123 Земельного кодексу України. Також зазначає, що головою Василівської РДА було прийнято розпорядження № 632/1 від 06.11.2002 «Про передачу земель Василівському лісомисливському ліснічеству ДЛГО «Запоріжжяліс», згідно з яким останнім було передано в постійне користування землі під лісовими площами у розмірі 1078,0 га. Розпорядженням голови РДА №25 від 25.01.2006 «Про передачу земельних ділянок під залісення Запорізькому лісогосподарському підприємству» Запорізькому лісомисливському господарству надано згоду на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення в постійне користування земельних ділянок для заліснення на територіях сільських, селищної та сільських рад загальною площею 848,29 га з земель, непридатних для сільськогосподарського виробництва. Розпорядженням голови РДА від 29.12.2010 № 936 «Про надання дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок для заліснення на території Широківської сільської ради», ДП «Василівське лісове господарство» надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок орієнтовною площею 91,2000 га в контурі №349 для заліснення на території Широківської сільської ради. З огляду на зазначене вважає, що порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування Василівською РДА був дотриманий.

Представник третьої особи 2 у судове засідання не з'явився. Про місце, час та дату судового засідання був повідомлений належним чином. Про причину неприбуття у судове засідання суд не повідомлено.

Представник позивача у судове засідання не з'явився, проте надав до суду заяву про розгляд справи без його участі.

Представник відповідача у судове засідання також не з'явився, проте надав суду заяву про розгляд справи за відсутністю представника відповідача. Проти позовних вимог, з урахуванням уточнень позовних вимог від 25.06.2013 заперечує.

За приписами ч.6 ст.128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Згідно із ч.1 ст.41 КАС України суд під час судового розгляду адміністративної справи здійснює повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу. У разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Керуючись приписами ст.41, ч.6 ст.128 КАС України суд розглянув справу в порядку письмового провадження на підставі наявних у справі доказів, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

Розглянувши матеріали справи, з'ясувавши її обставини та перевіривши їх наданими доказами, судом встановлено наступне.

З 06.09.2011 по 08.11.2011 відповідно до пункту 2.13 плану контрольно-ревізійної роботи ГоловКРУ України на III квартал 2011 року та п.1.1.5.1 Плану контрольно-ревізійної роботи Контрольно-ревізійного відділу в Василівському районі (далі - КРВ в Василівському районі) на III квартал 2011 року, проведена планова ревізія фінансово-господарської діяльності Державного підприємства «Василівське лісове господарство» за період з 01.06.2010 по 01.10.2011.

Ревізію проведено у відповідності до питань програми та робочого плану з відома директора ДП «Василівське ЛГ» Карташова О.П. та в присутності виконуючої обов'язки головного бухгалтера (далі - головного бухгалтера) Дериведміль С.І.

Результати ревізії, відображено в акті від 08.11.2011 №310/013 (далі - Акт ревізії).

Актом перевірки встановлено наступне.

У ході дослідження Акту технічного приймання лісових культур, промислових плантацій і захисних насаджень, створених у 2011 році (форма - 09) встановлено виконання робіт з приймання насаджень лісових культур на землях Широківської сільської ради Василівського району, які не зазначені в матеріалах лісовпорядкування 2008 року.

В якості правовстановлюючого документу підприємством надано розпорядження голови Василівської РДА «Про передачу земельних ділянок під залісення Запорізькому лісогосподарському підприємству» від 25.01.2006 за №25, зі змінами, яким визначено надання згоди на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення в постійне користування земельних ділянок для залісення.

До ревізії надано Договори на виконання робіт або надання послуг від 25.11.2010 за №160-11 та від 29.04.2011 за №63-11, укладені з Василівським районним відділом Запорізької регіональної філії ДП «Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельним ресурсам». Відповідно до технічного завдання до договорів за даними договорами ЦДЗК зобов'язується виконати проекти землеустрою для ведення лісового господарства на земельних ділянках Широківської сільської ради Запорізької області площею 118,6522 га (договір від 25.11.2010 №160-10 урочище Коновалово) та площею 91,2 га (від 29.04.2011 №63-11 біля с. Грозове).

На запит КВР в Василівському районі від 09.09.2011 №006-11/1004 отримано відповідь, що проект землеустрою та технічна документація з інвентаризації земельних ділянок Широківської сільської ради площами 118,6522 га та 91,77 га, відповідно, виготовлені. Однак, до перевірки готові документи не надано.

Тому, 06.10.2011 у ході дослідження цільового використання земель лісового фонду по Василівському лісництву ДП «Василівське лісове господарство» за участю залучених спеціалістів - заступника начальника відділу державного контролю за додержанням земельного законодавства управління Державної інспекції з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держкомзему у Запорізькій області Зозулі І.А. та головного спеціаліста з контролю за використанням та охороною земель Відділу Держкомзему у Василівському районі Запорізької області Лєкаркіна О.О., проведено обстеження зазначених земельних ділянок та встановлено їх фактичне використання ДП «Василівське ЛГ» (наявність посаджених лісових культур на загальній площі 29 га (в урочищі Коновалово - 12 га, біля с. Грозове - 17 га) та підготовка ґрунту під заліснення на площі 50,6 га (біля с. Грозове - 17 га).

Відповідно до Акту перевірки дотримання вимог земельного законодавства від 17.10.2011 земельні ділянки загальною площею 79,6 га, що розташовані на території Широківської сільської ради Василівського району використовуються ДП «Василівське ЛГ» без документів, що посвідчують право користування ними. А саме: земельні ділянки площею 12 га в контурах 31, 33 та площею 17 га в контурі 349 залісненні лісовими культурами, а на земельній ділянці площею 50,6 га в контурі 349 проведено підготовку ґрунту під заліснення.

Відповідно до проекту роздержавлення та приватизації колгоспу «Чевоноармійський», затвердженого розпорядженням представника Президента України від 27.01.1993 за №34, та схеми поділу земель колективної власності СВК «Лан», затверджені розпорядженням голови районної ради від 17.06.2000 №63, належать до земель, які передані в колективну власність членів КСП «Червоноармійський» та підлягають розподілу між власниками земельних часток (паїв).

Проекти землеустрою щодо відведення в постійне користування ДП «Василівське ЛГ» земельних ділянок площею 118,518 га та 89,9624 га, розроблені відповідно до розпоряджень голови Василівської районної державної адміністрації від 25.01.2006 №25 та від 29.12.2010 №936 можуть бути затверджені тільки у разі отримання добровільної відмови (письмової) власників земельних часток (паїв) від належних ним земельних ділянок пасовищ.

Так, встановлено понесення витрат на проведення робіт з заліснення (підготовка ґрунту 2010 року, посадка лісових культур, догляд за лісовими культурами 2011 року) в урочищі Коновалово на площі 12 га на суму 47 304,73 грн., та біля с. Грозове на площі 17 га на суму 49 836,79 грн., а також проведення робіт у вересні 2011 року з підготовки ґрунту під заліснення на площі 50,6 га на загальну суму 14 643,75 грн. Витрати на проведення робіт проведено за рахунок бюджетних коштів за КПКВ 1901070 «Створення захисних лісових насаджень та полезахисних лісових смуг».

Таким чином, ревізією встановлено проведення робіт з залісення на не лісовпорядкованих землях (на які в установленому порядку не оформлено правовстановлюючі документи та на які відсутні планово-картографічні матеріали), що призвело до зайвих витрат бюджетних коштів на загальну суму 111 785,27 грн.

Акт ревізії підписано позивачем із запереченнями, які надані листом від 25.11.2011 за №517.

На вказані заперечення, заступником начальника КРУ в Запорізькій області, позивачу надано висновок на зауваження від 30.11.2011.

02.12.2011 КРВ в Василівському районі Запорізької області винесені обов'язкові вимоги «Про усунення виявлених ревізією фінансово-господарської діяльності в ДП «Василівське ЛГ».

У пункті 2 вимог зазначено, що в ході ревізії встановлено, що на порушення ст.ст.17 і 19 та Прикінцевих положень Лісового кодексу України від 21.01.1994 за №3852-ХІІ, ст.126 Земельного кодексу України від 25.10.2001 за №2768-ІІІ (зі змінами), п.4 Порядку використання коштів державного бюджету, що виділяються для створення захисних лісових насаджень та полезахисних лісових смуг, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2007 за №253, за рахунок бюджетних коштів за КПКВ 1901070 за КЕКВ 1171 проведено роботи залісення на не лісовпорядкованих землях (на які в установленому порядку не оформлено правовстановлюючі документи та на які відсутні планово-картографічні матеріали), що призвело до зайвих витрат бюджетних коштів на загальну суму 111 785,27 грн.

В зв'язку з чим необхідно забезпечити повернення зайво витрачених коштів на залісення за рахунок осіб винних у зайвих грошових витратах коштів у сумі 111 785,27 грн. (з 09.09.2010 по 06.10.2010 на суму 23 573,35 грн., 01.04.2011 по 26.09.2011 - 88 211,92 грн.), в порядку та у розмірах встановлених ст.133-136 КЗпП України та ст.1166 Цивільного кодексу України.

З огляду на встановлене та на підставі наступного суд вважає необхідним задовольнити позов у повному обсязі.

Відповідно до ст.2 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні» №2939-ХІІ від 26.01.1993, із змінами та доповненнями (далі за текстом Закон №2939-ХІІ) головним завданням державної контрольно-ревізійної служби є здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяття зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності в міністерствах та інших органах виконавчої влади, в державних фондах, у бюджетних установах і у суб'єктів господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах і в організаціях, які отримують (отримували в періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів та державних фондів або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (підконтрольні установи), виконанням місцевих бюджетів, розроблення пропозицій щодо усунення виявлених недоліків і порушень та запобігання їм у подальшому.

У відповідності до вимог ст.10 Закону №2939-ХІІ, головному контрольно-ревізійному управлінню України, контрольно-ревізійним управлінням в Республіці Крим, областях, містах Києві, Севастополі, контрольно-ревізійним підрозділам (відділам, групам) у районах, містах і районах у містах надається право: перевіряти у підконтрольних установах грошові та бухгалтерські документи, звіти, кошториси і інші документи, що підтверджують надходження і витрачання коштів та матеріальних цінностей, проводити перевірки фактичної наявності цінностей (грошових сум, цінних паперів, сировини, матеріалів, готової продукції, устаткування тощо); пред'являти керівникам та іншим службовим особам підконтрольних установ, що ревізуються, вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства з питань збереження і використання державної власності та фінансів, вилучати в судовому порядку до бюджету виявлені ревізіями приховані та занижені валютні та інші платежі, ставити перед відповідними органами питання про припинення бюджетного фінансування і кредитування, якщо отримані підприємствами, установами та організаціями кошти і позички використовуються з порушенням чинного законодавства; звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів.

Згідно із п.2 ч.1 ст.8 Закону №2939-ХІІ контрольно-ревізійні управління в областях проводять у підконтрольних установах ревізії фінансово-господарської діяльності, використання і збереження фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильності визначення потреби в бюджетних коштах та взяття зобов'язань, стану і достовірності бухгалтерського обліку та фінансової звітності.

Державний фінансовий контроль реалізується державною контрольно-ревізійною службою через проведення державного фінансового аудита, перевірки державних закупівель та інспектування.

Процедура проведення інспектування в міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, бюджетних установах і у суб'єктів господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах і в організаціях, які отримують (отримували в період, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів та державних фондів або використовують (використовували у період, який перевіряється) державне чи комунальне майно ) врегульована Порядком проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2006 № 550, із змінами та доповненнями.

Згідно зі ст.15 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні» законні вимоги службових осіб державної контрольно-ревізійної служби є обов'язковими для виконання.

Згідно із ч.3 ст.78 Земельного кодексу України №2768-III від 25.10.2001, із змінами та доповненнями, земля в Україні може перебувати у приватній, комунальній та державній власності. Відповідно до п. 12 Перехідних положень Земельного кодексу України до розмежування земель державної та комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями (крім земель, переданих у приватну власність, та інших визначених категорій земель) в межах населених пунктів здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.

Під розпорядженням необхідно розуміти таку правомочність, що передбачає можливість вступати в правовідносини з третіми особами відносно майна (продаж, міна, дарування, оренда, тощо) тобто, вчиняти юридично значущі дії стосовно такого майна. При цьому, необхідно зазначити, що правомочність розпорядження земельними ділянками, що належать до земель державної та комунальної власності обмежена приписами ч.2 ст.19 Конституції України.

Статтею 116 Земельного Кодексу України визначені підстави набуття права на землю, зокрема: громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Набуття права власності громадянами та юридичними особами на земельні ділянки, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації, відбувається в порядку, визначеному частиною першою статті 128 цього Кодексу.

Відповідно до ч.1, ч.2 ст.149 ЗК України земельні ділянки, надані у постійне користування із земель державної та комунальної власності, можуть вилучатися для суспільних та інших потреб за рішенням органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування на підставі та в порядку, передбачених цим Кодексом. Вилучення земельних ділянок провадиться за згодою землекористувачів на підставі рішень Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, сільських, селищних, міських рад відповідно до їх повноважень.

Відповідно до ч.1 ст.47 Лісового кодексу України, лісовпорядкування є обов'язковим на всій території України та ведеться державними лісовпорядними організаціями за єдиною системою в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади з питань лісового господарства.

За приписами ст.79 Лісового кодексу України, відтворення лісів здійснюється з метою:

1) досягнення оптимальної лісистості шляхом створення в максимально короткі строки нових насаджень найбільш економічно та екологічно доцільними способами і технологіями;

2) підвищення водоохоронних, ґрунтозахисних, санітарно-гігієнічних, інших корисних властивостей лісів і захисних лісових насаджень;

3) поліпшення якісного складу лісів, підвищення їх продуктивності та біологічної стійкості.

Відтворення лісів здійснюється шляхом їх відновлення та лісорозведення.

25.01.2006 розпорядженням голови Василівської РДА №25 «Про передачу земельних ділянок під заліснення Запорізькому лісогосподарському підприємству»:

- надано згоду на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення в постійне користування земельних ділянок для заліснення на територіях міських, селищної та сільських рад Запорізькому лісогосподарству загальною площею 848,29 га;

- Запорізькому лісогосподарському підприємству замовити проект землеустрою щодо відведення в постійне користування земельних ділянок для заліснення на територіях міських, селищної та сільських рад;

- Запорізькому лісогосподарському підприємству встановити в натурі (на місцевості) межі полезахисних смуг загальною площею 2232 га.

01.03.2007 постановою Кабінету Міністрів України №303 «Про затвердження Правил відтворення лісів», затверджені зазначені правила. Ці Правила регулюють відносини щодо відтворення лісів, спрямованих на створення високопродуктивних та з високими захисними властивостями деревостанів шляхом розроблення і проведення комплексу лісівничих та агротехнічних заходів.

Пунктом 11 Правил передбачено, що відтворення лісів здійснюється за державними програмами і проектами, які передбачають застосування найбільш доцільних способів створення в найкоротші строки високопродуктивних лісів з господарсько цінних деревних і чагарникових порід.

04.11.2008 Президентом України В.Ющенком видано указ №995/2008 «Про деякі заходи щодо збереження та відтворення лісів і зелених насаджень», яким постановлено Кабінету Міністрів України, зокрема,

- затвердити зміни до Державної програми «Ліси України» на 2002- 2015 роки, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 29.04.2002 року № 581, щодо спрямування передбачених нею заходів на досягнення оптимальних показників лісистості (пп.2);

- розробити механізм стимулювання власників земельних ділянок до здійснення лісорозведення на землях, що раніше не були зайняті лісом, насамперед малопродуктивних, непридатних для використання в сільському господарстві (пп.3).

21.07.2009 розпорядженням голови Василівської РДА №477 «Про внесення змін до розпорядження голови РДА від 25.01.2006 №25», внесено зміни, а саме

- в п. 1 словосполучення «загальною площею 848,29 га» змінити на «загальною площею 961,9900 га»;

- доповнено у додатку №1 до розпорядження позицію «Підгірненська сільська рада», «Землі запасу (бувші господарські двори)» числом - 35,0000 га;

- змінено у додатку №1 до розпорядження позицію «Широківська сільська рада», «Землі запасу (бувші господарські двори)» число «10» на «88,7»;

- змінено у додатку №1 до розпорядження позицію «Всього», «Землі запасу (бувші господарські двори)» з «496 га» на «609,7000 га», позицію «Всього» - «Під заліснення» з «848,29 га» на «961,9900 га».

29.12.2010 розпорядженням голови Василівської РДА №936 «Про надання дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок для заліснення на території Широківської сільської ради»:

- ДП «Василівське ЛГ» надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок в постійне користування орієнтовною площею 91,2000 га, в контурі №349 для заліснення на території Широківської сільської ради;

- ДП «Василівське ЛГ», в річний термін замовити та подати на затвердження проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок орієнтовною площею 91,2000 га, в контурі № 349 для заліснення на території Широківської сільської ради.

Доказом виконання вищезазначеного розпорядження №936 є висновок Головного управління Держкомзему у Запорізькій області №538 від 20.05.2011, яким погоджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в постійне користування ДП «Василівське ЛГ» для заліснення, що розташована на території Широківської сільської ради Василівського району Запорізької області.

22.11.2011 розпорядженням голови Василівської РДА №828 «Про внесення змін до розпорядження голови РДА від 25.01.2006 №25»:

- доповнено до розпорядження п.3 та викладено в такій редакції «ДП «Василівське ЛГ» надати в оренду не витребувані земельні частки (паї) для проведення протиерозійних дій, загальною площею 118,6522 га (пасовище), контури №№31, 32, 33, 35, 37, 38, 40, 42 на термін до моменту витребування земельних частко (паїв) власниками сертифікатів для використання за цільовим призначенням та відповідно до технічної документації, схеми поділу земель колективної власності на земельні частки (паї) колишнього СВК «Лан», на території Широківської сільської ради Василівського району Запорізької області;

- доповнено до розпорядження п.4 та викладено у такій редакції «ДП «Василівське ЛГ» в місячний строк укласти договір оренди з райдержадміністрацією на не витребувані земельні частки (паї), загальною площею 118,6522 га (пасовище), на території Широківської сільської ради.

20.12.2011 між Василівською РДА Запорізької області (орендодавець) та ДП «Василівське ЛГ» (орендар) укладено договір оренди не витребуваних земельних часток (паїв) №606.

Згідно із п.1 Договору орендодавець надає, а орендар приймає, на підставі розпорядження голови РДА від 22.11.2011 за №828 «Про внесення змін до розпорядження голови РДА від 25.01.2006 за №25» в строкове платне користування не витребувані земельні частки (паї) для проведення протиерозійних дій, для використання за цільовим призначенням, відповідно до технічної документації, схеми поділу земель колективної власності на земельні частки (паї) із земель колишнього СВК «Лан», на території Широківської сільської ради Василівського району Запорізької області в контурах №№31, 32, 33, 35, 37, 38, 40, 42.

Пунктом 2 Договору передбачено, що в оренду передається земельна ділянка загальною площею 118,6522 га.

Тобто, проведення робіт ДП «Василівське ЛГ» з залісення на не лісовпорядкованих землях (в установленому порядку не оформлено правовстановлюючі документи) підтверджується матеріалами справи, проте не береться до уваги, оскільки оформлення дозвільних документів перебувало в процесі виконання. На момент вирішення справи по суті, в матеріалах справи наявні усі дозвільні документи для використання спірних земель.

Крім того, залісення спірних земель здійснювалось на виконання державної програми «Ліси України», та у порядку передбаченому постанови КМУ №303 від 01.03.2007 «Про затвердження Правил відтворення лісів».

Відповідно до ч.1 ст.9 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.1, 2 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

При розгляді справи встановлено, що відповідач при прийнятті п.2 вимоги діяв необґрунтовано, тобто без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення. Відповідачем, всупереч ст.72 КАС України, не доведено правомірність винесення пункту 2 вимоги від 02.12.2011 за №006-11/1520.

Відповідно до ст.162 КАС України у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про визнання протиправним рішення суб'єкта владних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіяльності і про скасування або визнання нечинним рішення чи окремих його положень.

Згідно із ч. 1 ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.

Керуючись статтями 2, 4, 7-12, 69-71, 94, 158, 160-164, 167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.

2. Визнати протиправним та скасувати пункт 2 вимоги Контрольно-ревізійного відділу в Василівському районі Запорізької області від 02.12.2011 за №006-11/1520 щодо відшкодування зайво виплачених коштів на загальну суму 111 785 (сто одинадцять тисяч сімсот вісімдесят п'ять гривень) 27 коп.

3. Стягнути з Державного бюджету України на користь Державного підприємства «Василівське лісове господарство» (код ЄДРПОУ 36973881) судовий збір у розмірі 32 (тридцять дві гривні дев'ятнадцять копійок) 19 коп.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя М.П. Авдєєв

Дата ухвалення рішення25.06.2013
Оприлюднено01.08.2013
Номер документу32684471
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0870/368/12

Ухвала від 11.07.2016

Адміністративне

Верховний Суд України

Терлецький О.О.

Ухвала від 08.06.2016

Адміністративне

Верховний Суд України

Терлецький О.О.

Ухвала від 25.06.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Авдєєв Максим Петрович

Ухвала від 03.06.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Авдєєв Максим Петрович

Ухвала від 25.06.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Авдєєв Максим Петрович

Ухвала від 25.06.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Авдєєв Максим Петрович

Ухвала від 03.04.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Авдєєв Максим Петрович

Постанова від 25.06.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Авдєєв Максим Петрович

Ухвала від 03.06.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Авдєєв Максим Петрович

Ухвала від 03.04.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Авдєєв Максим Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні