Постанова
від 23.07.2013 по справі 817/1234/13-а
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 817/1234/13-а

23 липня 2013 року 15год. 20хв. м. Рівне

Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Щербакова В. В. за участю секретаря судового засідання Таргоній А.В. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:

позивача: представник не прибув

відповідача: представник не прибув

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Рівненська обласна громадська організація "Асоціація рекламістів Рівненщини" до Державна податкова інспекція у місті Рівному Рівненської області Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення ВСТАНОВИВ:

Позивач - Рівненська обласна громадська організація «Асоціація рекламістів Рівненщини» (далі - РОГО «Асоціація рекламістів Рівненщини») звернулася до Рівненського окружного адміністративного суду з позовом до Державної податкової інспекції у м. Рівному Рівненської області Державної податкової служби (далі ДПІ у м. Рівному Рівненської області ДПС) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0024471540 від 06.09.2012 року про збільшення грошового зобов'язання за платежем податок на прибуток організацій споживчої кооперації та громадських організацій і об'єднань на суму 1020 грн., в тому числі за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) 1020 грн.

Позовні вимоги протиправності прийняття податкового повідомлення-рішення №0024471540 від 06.09.2012 року обгрунтовані тим, що застосування штрафних санкцій на підставі п.120.1 ст. 120 Податкового кодексу України №2755-VI від 02.12.2010 р. із змінами та доповненнями (далі ПКУ) не відповідають обставинам справи, оскільки обов'язку подання податкової декларації з податку на прибуток за громадською організацією не передбачено.

Позивач зобов'язаний подавати до податкового органу податковий звіт про використання коштів неприбуткових установ та організацій (далі - податковий звіт) відповідно до наказу ДПА України №56 від 31.01.2011 року.

Податковий звіт не є податковою декларацією з податку на прибуток підприємств, в зв'язку з тим, що форма податкової декларації затверджена наказом ДПА України від 28.02.2011 року за №114, який зареєстрований у Міністерстві юстиції України 25.03.2011 за №397/19135.

Висновки податкового органу про порушення РОГО «Асоціація рекламістів Рівненщини» ст. 120 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-IV (із змінами та доповненнями) щодо застосування штрафу за не подання податкової декларації є безпідставними.

У судове засідання позивач не прибув, у поданій заяві позовні вимоги підтримує та просить розглянути справу за відсутності представника.

Відповідач позов не визнав, подав письмове заперечення. В запереченні пояснив, що ДПІ у м. Рівне Рівненської області ДПС проведено камеральну перевірку податкової звітності з податку на прибуток РОГО «Асоціація рекламістів Рівненщини» за звітний податковий період 1,2,3,4 квартали 2011 року, 1 квартал 2012 року, Півріччя 2012 року.

За наслідками перевірки складено акт №447 від 06.09.2012 року у висновках якого відображено встановлення порушення п. 49.18 ст. 49 ПКУ, а саме подання податкового звіту про використання коштів неприбуткових установ та організацій за 1,2,3,4 квартали 2011 року, 1 квартал 2012 року, Півріччя 2012 року з порушенням граничних строків подання за що передбачена відповідальність п. 120.1. ст. 120 ПКУ.

Відповідач у судове засідання не прибув, у поданому запереченні вважає оскаржене податкове повідомлення - рішення законним, у зв'язку з чим просив у задоволенні позову відмовити повністю

За таких обставин, відповідно до ч.4 ст.128 КАС України суд вважає за можливе вирішити спір без участі представників сторін на підставі наявних у справі доказів.

Враховуючи неявку в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, відповідно до положень ч.6 ст.12 КАС України, повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не забезпечується.

Повно і всебічно з'ясувавши всі обставини справи в їх сукупності на підставі чинного законодавства, перевіривши їх дослідженими у судовому засіданні доказами, суд вважає, що позов підлягає до задоволення з огляду на наступне.

Судом встановлено, що 06.09.2012р. згідно п.1 та п. 3 ст. Закону України від 4 грудня 1990 року №509-ХII «Про державну податкову службу в Україні» зі змінами та доповненнями п.п. 20.1.4 п.20.1 ст. 20 та п. 75.1 ПКУ посадовою особою ДПІ у м. Рівному Рівненської області ДПС проведено камеральну перевірку РОГО «Асоціація рекламістів Рівненщини» (код ЄДРПОУ 36650324) за звітний податковий період 1,2,3,4 квартали 2011 року, 1 квартал 2012 року, Півріччя 2012 року. Результати перевірки оформлені актом №447 від 06.09.2013 року.

Перевіркою встановлено, що на порушення п. 49.18 ст. 49 ПКУ позивачем несвоєчасно подано податковий звіт про використання коштів неприбуткових установ та організацій за 1,2,3,4 квартали 2011 року, 1 квартал 2012 року, Півріччя 2012 року

На підставі акта перевірки №447 від 06.09.2013 року ДПІ у м. Рівне Рівненської області ДПС прийнято податкове повідомлення-рішення №0024471540 від 06.09.2012 року про збільшення грошового зобов'язання за платежем податок на прибуток організацій споживчої кооперації та громадських організацій і об'єднань на суму 1020 грн., в тому числі за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) 1020 грн.

Як встановлено в судовому засіданні, позивач перебуває в стані припинення на підставі судового рішення, що не пов'язано з його банкрутством. До судової справи долучено копію ухвали Житомирського апеляційного адміністративного суду від 14.01.2013 року у справі №2а/1770/3524/2012 згідно якої постанова Рівненського окружного адміністративного суду у справі №2а/1770/3524/2012 від 01.10.2012 року про припинення РОГО «Асоціація рекламістів Рівненщини» набрала законної сили.

Згідно з ч. 4 ст. 91 Цивільного кодексу України цивільна правоздатність юридичної особи припиняється з дня внесення до ЄДР запису про її припинення, який згідно з ч. 8 ст. 36 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" вноситься лише після отримання державним реєстратором всіх документів, визначених в ч.1 ст. 36 вказаного Закону.

Станом на момент розгляду судової справи № 817/1234/13-а запис в Єдиному державному реєстрі про державну реєстрацію припинення позивача відсутній.

Таким чином, прийняття судом рішення про припинення юридичної особи саме по собі не позбавляє особу статусу юридичної особи та статусу платника податків, а також обов'язку сплачувати податки.

Підпунктом. 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 ПКУ платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів;

Відповідно до пункту 11 підрозділу 10 розділу XX ПКУ штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за наслідками перевірок, які здійснюються контролюючими органами, застосовуються у розмірах, передбачених законом, чинним на день прийняття рішень щодо застосування таких штрафних (фінансових) санкцій (з урахуванням норм пункту 7 цього підрозділу).

Пунктом 120.1 статті 120 ПКУ передбачена відповідальність за неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), - у вигляді накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Поняття податкової декларації визначено в пункті 46.1 статті 46 ПКУ, а саме податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Пунктом 46.5 статті 46 ПКУ передбачено, що форма податкової декларації встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.

Визначення обов'язку порядку обліку і подання податкової звітності неприбуткових організацій за період вчинених порушень, що стало підставою для спірного податкового повідомлення - рішення врегульовано підпунктом 7.11.12 пункту 7.11 статті 7 Закону України від 28 грудня 1994 року №334/94-ВР "Про оподаткування прибутку підприємств" пунктом 157.14 статті 157 ПКУ.

Форма Звіту про використання коштів неприбуткових організацій і установ та Порядок її заповнення затверджені наказом ДПА України від 11.07.97 № 233, підпунктом 4.1 пункту 4 якого визначено, що Звіт подається неприбутковою установою до податкового органу протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) періоду. Відповідно до пункту 1 підрозділу 4 розділу ХХ "Перехідні положення" ПКУ визначено, що розділ III "Податок на прибуток підприємств" ПКУ застосовується під час розрахунків з бюджетом починаючи з доходів і витрат, що отримані і проведені з 1 квітня 2011 року, якщо інше не встановлено цим підрозділом. Враховуючи викладене, неприбуткові організації та установи за результатами діяльності у І кварталі 2011 року мають надавати до органів ДПС Звіт про використання коштів неприбуткових організацій і установ за формою, затвердженою наказом ДПА України від 11.07.97 №233.

Починаючи з 2 кварталу 2011 року форма Звіту про використання коштів неприбуткових організацій і установ та Порядок її заповнення затверджені наказом ДПА України ДПА України 31.01.2011року N 56, який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 14.02.2011 р. за N 192/18930

Згідно пункту 1.3 розділу Порядку Податковий звіт складається за формою, затвердженою наказом Державної податкової адміністрації України від 31.01.2011року N 56, та подається неприбутковою установою, організацією, їх відокремленими підрозділами за кожний звітний (податковий) період.

Відповідно до пункту 1.4. розділу 1 Порядку податковий звіт складається у порядку, встановленому статтею 48 розділу II Податкового Кодексу України.

Згідно п. 1.6 Порядку податковий звіт складається наростаючим підсумком з початку календарного року. У разі незаповнення того чи іншого рядка через відсутність операції (суми) цей рядок прокреслюється.

Відповідно до розділу III Порядку визначено поняття строки подання звіту та сплати податку, а саме: подання звіту та сплата податку здійснюються у строки, встановлені Податковим Кодексом України.

Отже, чинним законодавством передбачено обов'язок звітування до контролюючих органів і юридичними особами, які не займаються підприємницькою діяльністю та у зв'язку з чим мають подавати звіт з прокресленнями відповідних рядків.

Також слід зазначити, що податковий звіт про використання коштів неприбутковими установами й організаціями має статус податкової декларації, оскільки цей документ подається до контролюючого органу у терміни та за формою, встановленими чинним законодавством, на підставі якого здійснюється нарахування та сплата податку.

Отже, виходячи з умов пункту 120.1 ст. 120 ПКУ передбачена відповідальність за неподання або несвоєчасне подання податкового звіту.

Разом з тим, згідно п. 7 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідних положень ПКУ штрафні санкції за порушення податкового законодавства за період з 1 січня по 30 червня 2011 року застосовуються у розмірі не більше 1 гривні за кожне порушення.

З матеріалів справи вбачається, що граничний термін подання податкової декларації за 1 квартал 2011 р. відповідно до положень п.п. 49.18.2 п.49.18 ст. 49 Податкового кодексу України припадає на 10.05.2011р.

За таких обставин штрафні санкції за відповідні порушення, які були допущені в період з 01.01.2011 року по 30.06.2011року, мають становити 1 грн. А отже, застосування до позивача штрафних санкцій у більшому розмірі є безпідставним.

Однак, суд не може підміняти державний орган, рішення якого оскаржується, приймаючи замість рішення, яке визнається протиправним, інше рішення, яке б відповідало закону, та давати вказівки, які б свідчили про вирішення питань, які належать до компетенції такого суб'єкта владних повноважень.

За таких обставин, суд дійшов до висновку, що штраф в сумі 1020 грн. застосований неправомірно, податкове повідомлення-рішення ДПІ у м. Рівному Рівненської області ДПС №0024471540 від 06.09.2012 року про збільшення грошового зобов'язання за платежем податок на прибуток організацій споживчої кооперації та громадських організацій і об'єднань на суму 1020 грн., в тому числі за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) 1020 грн. підлягає скасуванню.

Судові витрати присуджуються на користь позивача відповідно до ч.1 ст.94 КАС України.

Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задоволити повністю.

Визнати протиправним та скасувати повністю податкове повідомлення-рішення ДПІ у м. Рівному Рівненської області ДПС №0024471540 від 06.09.2012 року про збільшення грошового зобов'язання за платежем податок на прибуток організацій споживчої кооперації та громадських організацій і об'єднань на суму 1020 грн., в тому числі за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) 1020 грн.

Присудити на користь позивача Рівненська обласна громадська організація "Асоціація рекламістів Рівненщини" із Державного бюджету України судовий збір у розмірі 114,70 грн.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Щербаков В. В.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.07.2013
Оприлюднено31.07.2013
Номер документу32691845
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —817/1234/13-а

Ухвала від 16.02.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цвіркун Ю.І.

Ухвала від 03.04.2013

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Щербаков В. В.

Ухвала від 23.02.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цвіркун Ю.І.

Ухвала від 06.11.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цвіркун Ю.І.

Ухвала від 07.10.2013

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Бучик А.Ю.

Ухвала від 15.08.2013

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Бучик А.Ю.

Ухвала від 15.08.2013

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Бучик А.Ю.

Постанова від 23.07.2013

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Щербаков В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні