Ухвала
від 23.02.2015 по справі 817/1234/13-а
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

cpg1251

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 лютого 2015 року м. Київ К/800/54465/13

Вищий адміністративний суд України у складі суддів:

головуючого - Цвіркуна Ю.І. (суддя-доповідач), Ланченко Л.В., Пилипчук Н.Г.,

розглянувши у попередньому судовому засіданні адміністративну справу

за касаційною скаргою Державної податкової інспекції у м. Рівному Головного управління Міндоходів у Рівненській області

на постанову Рівненського окружного адміністративного суду від 23.07.2013 року

та ухвалу Житомирського апеляційного адміністративного суду від 07.10.2013 року

у справі № 817/1234/13-а

за позовом Рівненської обласної громадської організації «Асоціація рекламістів Рівненщини»

до Державної податкової інспекції у м. Рівному Головного управління Міндоходів у Рівненській області

про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

встановив:

Рівненська обласна громадська організація «Асоціація рекламістів Рівненщини» звернулась до суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у м. Рівному Рівненської області Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення.

Постановою Рівненського окружного адміністративного суду від 23.07.2013 року, залишеною без змін ухвалою Житомирського апеляційного адміністративного суду від 07.10.2013 року, позов задоволено повністю. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Рівному Рівненської області Державної податкової служби від 06.09.2012 року №0024471540.

Не погоджуючись із рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій, відповідач звернувся до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою, в якій просить рішення судів попередніх інстанцій скасувати, прийняти нове рішення, яким у задоволенні позовних вимог відмовити повністю, посилаючись на порушення судами норм матеріального та процесуального права.

Ухвалою судді Вищого адміністративного суду України від 16.02.2015 року замінено Державу податкову інспекцію у м. Рівному Рівненської області Державної податкової служби правонаступником - Державною податковою інспекцією у м. Рівному Головного управління Міндоходів у Рівненській області.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального і процесуального права, правової оцінки обставин справи, колегія суддів встановила наступне.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що за результатами камеральної перевірки РОГО «Асоціація рекламістів Рівненщини» за звітний податковий період 1, 2, 3, 4 квартали 2011 року, 1 квартал 2012 року, півріччя 2012 року, відповідачем складено акт від 06.09.2013 року №447, яким встановлено порушення п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України, в результаті чого позивачем несвоєчасно подано податковий звіт про використання коштів неприбуткових установ та організацій в періоді, що перевірявся.

На підставі акта перевірки прийнято податкове повідомлення-рішення від 06.09.2012 року №0024471540, яким збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на прибуток організацій споживчої кооперації та громадських організацій і об'єднань в сумі 1 020, 00 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами).

Задовольняючи позов, суди попередніх інстанцій прийшли до висновку щодо неправомірності прийняття даного податкового повідомлення-рішення.

Колегія суддів суду касаційної інстанції, з урахуванням норм податкового законодавства, чинних на час виникнення відповідних правовідносин, погоджується з висновками судів попередніх інстанцій, зважаючи на таке.

Підпунктом 16.1.3 п.16.1 ст. 16 Податкового кодексу України передбачено, що платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Відповідно до п. 11 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за наслідками перевірок, які здійснюються контролюючими органами, застосовуються у розмірах, передбачених законом, чинним на день прийняття рішень щодо застосування таких штрафних (фінансових) санкцій (з урахуванням норм пункту 7 цього підрозділу).

Пунктом 120.1 ст. 120 Податкового кодексу України передбачена відповідальність за неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), - у вигляді накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Визначення обов'язку щодо порядку обліку і подання податкової звітності неприбуткових організацій за період вчинених порушень врегульовано підпунктом 7.11.12 пункту 7.11 статті 7 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» та пунктом 157.14 статті 157 Податкового кодексу України.

Отже, законодавством передбачено обов'язок звітування до контролюючих органів і юридичними особами, які не займаються підприємницькою діяльністю, у зв'язку з чим мають подавати відповідний податковий звіт про використання коштів неприбутковими установами й організаціями.

Разом з тим, згідно із п. 7 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідних положень Податкового кодексу України штрафні санкції за порушення податкового законодавства за період з 1 січня по 30 червня 2011 року застосовуються у розмірі не більше 1 гривні за кожне порушення.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що граничний термін подання податкової декларації за 1 квартал 2011 року відповідно до положень пп. 49.18.2 п.49.18 ст. 49 Податкового кодексу України припадає на 10.05.2011 року.

За таких обставин штрафні санкції за відповідні порушення, які були допущені в період з 01.01.2011 року по 30.06.2011року, мають становити 1 грн. А отже, застосування до позивача штрафних санкцій у більшому розмірі є безпідставним.

При цьому судами вірно зазначено про те, що суд не може підміняти державний орган, рішення якого оскаржується, приймаючи замість рішення, яке визнається протиправним, інше рішення, яке б відповідало закону, та давати вказівки, які б свідчили про вирішення питань, які належать до компетенції такого суб'єкта владних повноважень.

За таких обставин, суди дійшли обґрунтованого висновку про задоволення позову та скасування спірного податкового повідомлення-рішення, оскільки штраф в сумі 1 020, 00 грн. застосований неправомірно.

За таких обставин підстави для задоволення касаційної скарги відсутні.

Доводи, викладені в касаційній скарзі, не спростовують висновків судів попередніх інстанцій та встановлених обставин справи.

Стаття 220 Кодексу адміністративного судочинства України визначає межі перегляду судом касаційної інстанції.

Відповідно до частини третьої статті 220-1 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції відхиляє касаційну скаргу і залишає рішення без змін, якщо відсутні підстави для скасування судового рішення.

Керуючись ст.ст. 220, 220-1, 223, 230 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ухвалив:

Касаційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Рівному Головного управління Міндоходів у Рівненській області відхилити.

Постанову Рівненського окружного адміністративного суду від 23.07.2013 року та ухвалу Житомирського апеляційного адміністративного суду від 07.10.2013 року у справі № 817/1234/13-а залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили у порядку та строки, передбачені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України, та на неї може бути подана заява про перегляд судових рішень Верховним Судом України з підстав та в порядку, передбачених статтями 236-239-1 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий Ю.І.Цвіркун

Судді Л.В.Ланченко

Н.Г.Пилипчук

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення23.02.2015
Оприлюднено12.03.2015
Номер документу43050533
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —817/1234/13-а

Ухвала від 16.02.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цвіркун Ю.І.

Ухвала від 03.04.2013

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Щербаков В. В.

Ухвала від 23.02.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цвіркун Ю.І.

Ухвала від 06.11.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цвіркун Ю.І.

Ухвала від 07.10.2013

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Бучик А.Ю.

Ухвала від 15.08.2013

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Бучик А.Ю.

Ухвала від 15.08.2013

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Бучик А.Ю.

Постанова від 23.07.2013

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Щербаков В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні