Постанова
від 26.07.2013 по справі 823/2448/13-а
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 липня 2013 року справа № 823/2448/13-а

08 год. 40 хв. м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Кульчицького С.О.,

при секретарі - Поліщук О.О.,

за участю:

представника позивача - Якимчука С.С. (за довіреністю),

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом інспекції з питань захисту прав споживачів у Житомирській області до фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 про стягнення штрафу,

ВСТАНОВИВ:

Інспекція з питань захисту прав споживачів у Житомирській області звернулась до Черкаського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до фізичної особи-підприємця ОСОБА_2, в якому просить стягнути штраф за порушення законодавства про рекламу в сумі 1700 грн.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначає, що відповідач своїми діями порушив вимоги Закону України «Про рекламу», Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».

Представник позивача в судовому засіданні адміністративний позов підтримав в повному обсязі, позов просив задовольнити з підстав, викладених в адміністративному позові та додаткових поясненнях по справі.

Відповідач до зали судового засідання не з'явився, заперечення на позов не надавав, явку своїх представників на судовий розгляд справи не забезпечив, хоча про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.

Виходячи з положень ч. 4 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час та місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатись і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Заслухавши пояснення представника позивача, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд встановив.

ОСОБА_2 зареєстрована як фізична особа-підприємець 29.10.2004 року.

Судом встановлено, що під час здійснення контролю за дотриманням законодавства про рекламу, фахівцями Інспекції було встановлено, що на фасаді будинку, в якому функціонує магазин взуття, що знаходиться за адресою м. Житомир, вул. Житній ринок, 6 та здійснює господарську діяльність фізична особа-підприємець ОСОБА_2 розміщено об'єкт зовнішньої реклами (банер на фасаді будівлі) з рекламною інформацією про склад взуття, якою акцентується увага на оптовій та роздрібній торгівлі, при цьому, найбільш великими літерами зазначається словосполучення «Дешевше нікуди». Зовнішня реклама, яка розповсюджена позивачем, спрямована сформувати і підтримати обізнаність та інтерес будь-яких осіб, пересічних громадян щодо діяльності магазину взуття та можливості придбати взуття дешевше нікуди, а її дія спрямована на невизначене коло осіб - споживачів реклами.

За інформацією комунального підприємства «Реклама» Житомирської міської ради, зовнішню рекламу фізичною особою-підприємцем ОСОБА_2 розміщено без отримання дозволу виконавчого органу міської ради - Житомирського міськвиконкому, чим порушено вимоги частини 1 статті 16 Закону України «Про рекламу», пункту 3 Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 року № 2067, пункту 4.1 Правил розміщення зовнішньої реклами в м. Житомирі, затверджених рішенням виконавчого комітету Житомирської міської ради від 11.03.2010 року № 168.

05 лютого 2013 року посадовою особою інспекції з питань захисту прав споживачів у Житомирській області, на підставі протоколу від 01.02.2013 року № 003 про порушення законодавства про рекламу прийнято рішення № 003 про початок розгляду про порушення законодавства про рекламу відносно відповідача.

Позивачем у відповідності до вимог ст. 26 Закону України «Про рекламу» було направлено лист від 05.02.2013 року з вимогою прибути до Інспекції 12.02.2013 року о 10 год. 00 хв. та надати необхідні документи для розгляду справи про порушення законодавства про рекламу, зокрема: копії документів дозвільного характеру на розміщення об'єктів зовнішньої реклами за вказаною адресою; достовірну інформацію про вартість розповсюдженої реклами з підтверджуючими документами (договір з виробником, акт приймання-передачі виконаних робіт, договір з розповсюджувачем, рахунок-фактура або інші підтверджуючі документи, завірені підписом та печаткою) окремо по кожному об'єкту.

12.02.2013 року Інспекцією складено протокол № 003 засідання по справі про порушення законодавства про рекламу та за результатами розгляду справи інспекцією з питань захисту прав споживачів у Житомирській області прийнято рішення про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу № 003, згідно з яким вирішено накласти на фізичну особу-підприємця ОСОБА_2 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1), штраф у розмірі 100 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, а саме 1700 грн.

Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у процесі виробництва, розповсюдження та споживання реклами регулює Закон України «Про рекламу» від 03.07.1996 року № 270/96-ВР.

Згідно зі ст.1 Закону України «Про рекламу», реклама - це інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-якій спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару; зовнішня реклама - реклама, що розміщується на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг.

Частиною 1 статті 8 Закону України «Про рекламу» передбачено, що розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, а поза межами населених пунктів - на підставі дозволів, що надаються обласними державними адміністраціями, а на території Автономної Республіки Крим - Радою міністрів Автономної Республіки Крим, в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України. Під час видачі дозволів на розміщення зовнішньої реклами втручання у форму та зміст зовнішньої реклами забороняється. Розміщення зовнішньої реклами у межах смуги відведення автомобільних доріг проводиться відповідно до цього Закону за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері дорожнього господарства та управління автомобільними дорогами, або їх власниками та центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері безпеки дорожнього руху.

Вищезазначена норма кореспондується з пунктом 3 Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 року № 2067, в якому зазначено, що зовнішня реклама розміщується на підставі дозволів та у порядку, встановленому виконавчими органами сільських, селищних, міських рад відповідно до цих Правил.

Згідно п. 6 ст. 27 Закону України «Про рекламу», за неподання або подання завідомо недостовірної інформації щодо вартості розповсюдженої реклами та/або виготовлення реклами та/або вартості розповсюдження реклами спеціально уповноваженому центральному органу виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів та його територіальним органам, необхідної для здійснення ними передбачених цим Законом повноважень, на рекламодавців, виробників реклами та розповсюджувачів реклами накладається штраф, у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до п. 18, 19, 20 Положення «Про затвердження Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 693 від 26.05.2004 року, рішення про накладання штрафів у 10-денний строк надсилається особі, стосовно якої було прийнято рішення, або видається її представникові під розписку. Рішення у справі може бути оскаржено в установленому порядку. Сума штрафів за порушення законодавства про рекламу, сплачується добровільно або стягується в судовому порядку відповідно до законодавства.

Враховуючи, що відповідачем у встановлений строк не надано заперечень проти позову, не спростовано доводів позивача та не надано доказів скасування/оскарження рішень позивача, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та законними, надані позивачем докази та зазначені ним обставини є достатніми для задоволення адміністративного позову в повному обсязі.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Інших доказів сторони суду не назвали та не надали.

Відповідно до частини четвертої статті 94 КАС України судові витрати, здійснені позивачем - суб'єктом владних повноважень, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст. ст. 9, 69 - 71, 94, 97, ст. ст. 158 - 159, 160 - 165 КАС України, Черкаський окружний адміністративний суд,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 (АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) на інспекції з питань захисту прав споживачів у Житомирській області (10014, м. Житомир, вул. Черняховського, буд. 3, ідентифікаційний код 38035752) штраф в розмірі 1700 (одна тисяча сімсот) грн.

Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд в порядку передбаченому ст. ст. 185 - 187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий С.О.Кульчицький

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.07.2013
Оприлюднено01.08.2013
Номер документу32729420
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/2448/13-а

Ухвала від 18.02.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.О.Кульчицький

Ухвала від 13.02.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.О.Кульчицький

Ухвала від 03.01.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.О.Кульчицький

Ухвала від 10.01.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.О.Кульчицький

Ухвала від 12.11.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.О.Кульчицький

Постанова від 26.07.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.О.Кульчицький

Ухвала від 16.07.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.О.Кульчицький

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні