cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ
У Х В А Л А
про затвердження ліквідаційного балансу
01.08.2013 Справа № 5021/1534/12
Господарський суд Сумської області у складі судді Спиридонової Н.О.,
при секретарі Щербак С.В.,
за участю представників сторін:
кредиторів - УПФУ в м.Сумах - Бабченко С.Г., ДПІ в м.Сумах - Суханов О.Є.
ліквідатор - Курбанов Н.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні господарського суду Сумської області матеріали справи №5021/1534/12
за заявою кредитора - Управління Пенсійного фонду України в м.Сумах
до боржника - Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Північпостач» (м.Суми, вул.Харківська, 40/1, кв.18, ід. код 33078917)
про банкрутство, -
встановив:
Ліквідатор Курбанов Н.В. звернувся до суду із клопотанням про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу, до якого додав звіт про виконану роботу по ліквідації банкрута, ліквідаційний баланс та інші документи. Крім того ліквідатор подав клопотання про затвердження звіту про оплату послуг і відшкодування витрат ліквідатора (ліквідаційних витрат в сумі 192,44 грн., оплата послуг ліквідатора в сумі 13090 грн.) з кредиторів банкрута пропорційно до їх вимог заявлених у справі.
Від УПФУ в м.Сумах надійшов відзив, в якому кредитор заперечує проти клопотання ліквідатора про затвердження звіту про оплату послуг та відшкодування витрат, а також стягнення їх з кредиторів. В обґрунтування посилається на те, що активи у банкрута не виявлені, а тому, відсутні джерела погашення витрат ліквідатора та оплати його послуг, оскільки у пенсійного фонду також відсутні кошти на оплату послуг ліквідатора.
Від ДПІ в м.Сумах надійшов відзив щодо поданого ліквідатором звіту та ліквідаційного балансу банкрута, в якому кредитор не заперечує проти затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута.
Господарський суд Сумської області, перевіривши матеріали справи, розглянувши надані додаткові документи, дослідивши доводи на яких ґрунтуються пояснення та заперечення сторін, дійшов висновку про задоволення клопотань ліквідатора та затвердження оплати послуг і відшкодування витрат ліквідатора, стягнення їх пропорційно з кредиторів, затвердження звіту та ліквідаційного балансу банкрута, виходячи з наступного.
В судовому засіданні ліквідатор просить суд затвердити звіт ліквідатора.
Представник УПФУ в м.Сумах проти затвердження самого звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута не заперечує. Заперечує лише проти клопотання про затвердження звіту про оплату послуг та відшкодування витрат і стягнення їх пропорційно з кредиторів у даній справі.
Представник ДПІ в м.Сумах в судовому засіданні просить суд залишити поданий ним відзив щодо звіту ліквідатора без розгляду. Наголошує, що проти самого затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута не заперечує, однак заперечує проти клопотання про затвердження звіту про оплату послуг та відшкодування витрат і стягнення їх з кредиторів у даній справі.
Щодо звіту про затвердження оплати послуг та відшкодування витрат ліквідатора.
В звіті ліквідатор зазначає, що загальна сума оплати послуг ліквідатора у даній справі становить 13090 грн., а ліквідаційних витрат - 192,44 грн.
Відповідно до ч. 10-14 статті 3-1 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» оплата послуг, відшкодування витрат арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) у зв'язку з виконанням ним своїх обов'язків здійснюються в порядку, встановленому цим Законом, за рахунок коштів, одержаних від продажу майна боржника, або за рахунок коштів кредиторів чи коштів, одержаних у результаті виробничої діяльності боржника.
Оплата послуг арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) за період від дня винесення господарським судом ухвали про порушення провадження у справі про банкрутство і до дня першого засідання комітету кредиторів, на якому встановлюється розмір оплати послуг та відшкодування витрат арбітражного керуючого, здійснюється кредитором або боржником, за заявою якого порушено справу, у максимальному розмірі, визначеному цією статтею.
Кредитори можуть створювати фонд для оплати послуг, відшкодування витрат та виплати додаткової винагороди арбітражному керуючому (розпоряднику майна, керуючому санацією, ліквідатору). Формування фонду та порядок використання його коштів визначаються рішенням комітету кредиторів та затверджуються ухвалою господарського суду.
Оплата послуг арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) за кожен місяць здійснення ним своїх повноважень встановлюється та виплачується в розмірі, встановленому комітетом кредиторів і затвердженому господарським судом, якщо інше не встановлено цим Законом, але не менше двох мінімальних заробітних плат та не більше середньомісячної заробітної плати керівника боржника за останні дванадцять місяців його роботи перед порушенням провадження у справі про банкрутство.
Кредитори мають право встановлювати і виплачувати арбітражному керуючому за результатами його діяльності додаткову винагороду, розмір якої затверджується господарським судом.
Звіт про оплату послуг, відшкодування витрат арбітражного керуючого затверджується рішенням комітету кредиторів та ухвалою господарського суду. Ухвала може бути оскаржена у встановленому порядку.
Провадження у даній справі здійснюється з урахуванням особливостей передбачених статтею 52 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», яка регламентує спрощену процедуру банкрутства і не передбачає створення комітету кредиторів.
Постановою господарського суду від 11.12.2012 року боржника було визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором банкрута призначено арбітражного керуючого Курбанова Н.В.
Ухвалою господарського суду Сумської області від 26.02.2013р., залишеною без змін постановою Харківського апеляційного господарського суду від 10.04.2013р. було затверджено оплату послуг ліквідатора Курбанова Н.В. у даній справі у розмірі двох мінімальних заробітних плат за кожен місяць здійснення ліквідатором своїх повноважень.
Поданим ліквідатором розрахунком (а.с.188) підтверджується сума оплати послуг ліквідатора за період ліквідаційної процедури у розмірі 13090 грн. за період з грудня 2012 року по травень 2013 року.
Ліквідаційні витрати у справі згідно розрахунку ліквідатора 192,44 грн. і складаються з поштових витрат та витрат на отримання ліквідатором витягів, виписок довідок виданих КП «Сумське МБТІ».
Суд наголошує, що ненаправлення запитів та неотримання довідки КП «Сумське МБТІ» свідчило б про порушення вимог закону та неналежне виконання обов'язків ліквідатора.
Поштові витрати ліквідатора у сумі 92,80 грн. підтверджуються матеріалами справи (а.с.190), а саме копіями квитанцій, які за датою відправки відповідають відповідним запитам ліквідатора.
Витрати по оплаті послуг БТІ в сумі 99,64 грн. підтверджуються рахунком КП «Сумське МБТІ» та квитанцією про оплату зазначеного рахунку (а.с.190).
Отже, всі понесені ліквідатором витрати підтверджуються матеріалами справи, являються невід'ємними складовими ліквідаційних витрат, оскільки є фактичними, дійсними та спрямованими на забезпечення виконання ліквідаційної процедури.
Така позиція узгоджується з позицією Вищого господарського суду України викладеною в постанові від 13.11.2012р. у справі №19/71-10.
Тому, суд дійшов висновку про задоволення клопотання ліквідатора та затвердження звіту про оплату послуг на суму 13090 грн. та відшкодування витрат у сумі 192,44 грн.
Щодо стягнення зазначених коштів, суд зазначає наступне.
Згідно зі статтею 3-1 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» надання послуг професійного (ліцензованого) арбітражного керуючого відбувається на платній основі.
Відповідно до частин 4, 10, 12 статті 3-1 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» арбітражний керуючий вправі залучати для забезпечення виконання своїх повноважень на договірних засадах інших осіб та спеціалізовані організації з оплатою їх діяльності за рахунок боржника, якщо інше не встановлено цим Законом чи угодою з кредиторами; оплата послуг, відшкодування витрат арбітражного керуючого у зв'язку з виконанням ним своїх обов'язків здійснюється в порядку, встановленому цим законом, за рахунок коштів, одержаних від продажу майна боржника, або за рахунок коштів кредиторів чи коштів, одержаних у результаті виробничої діяльності боржника; оплата послуг арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) за кожен місяць здійснення ним своїх повноважень встановлюється та виплачується в розмірі, встановленому комітетом кредиторів і затвердженому господарським судом, якщо інше не встановлено цим Законом, але не менше двох мінімальних заробітних плат та не більше середньомісячної заробітної плати керівника боржника за останні дванадцять місяців перед порушенням у справі про банкрутство.
Провадження у даній справі здійснювалось в порядку, передбаченому статтею 52 Закону «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».
Відповідно до статті 52 зазначеного Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» провадження у справі відсутнього боржника здійснюється за особливою процедурою, яка не передбачає обов'язку ліквідатора щодо скликання зборів кредиторів та утворення комітету кредиторів боржника. Зазначена норма права є спеціальною та діє щодо окремих категорій боржників у процедурах банкрутства, а всі загальні норми права у процедурі банкрутства діють в частині, що не суперечить спеціальним нормам права.
В Законі України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» частинами 11, 12 статті 3-1 передбачено, що кредитори можуть створювати фонд для оплати послуг, відшкодування витрат арбітражному керуючому, а оплата послуг арбітражного керуючого встановлюється та виплачується в розмірі, встановленому комітетом кредиторів і затвердженому господарським судом.
Положеннями абз. 2 ч. 10 статті 3-1 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» передбачено, що оплата послуг арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) за період від дня винесення господарським судом ухвали про порушення провадження у справі про банкрутство і до дня першого засідання комітету кредиторів, на якому встановлюється розмір оплати послуг та відшкодування витрат арбітражного керуючого, здійснюється кредитором або боржником, за заявою якого порушено справу, у максимальному розмірі, визначеному цією статтею.
Аналіз наведених норм права дозволяє зробити висновок про обов'язок ініціюючого кредитора оплатити послуги арбітражного керуючого з моменту призначення та до винесення постанови про визнання боржника банкрутом (у випадку призначення розпорядника майна в момент порушення провадження у справі). В подальшому кредитори (комітет кредиторів) повинні прийняти рішення про утворення фонду для оплати послуг та покриття витрат арбітражного керуючого (ліквідатора) за відсутності активів боржника. За відсутності комітету кредиторів звіт арбітражного керуючого про оплату його послуг повинен затверджуватися в судовому засіданні за підсумками ліквідаційної процедури або в окремому судовому засіданні. При цьому суд зобов'язаний вирішити питання про затвердження витрат на оплату послуг ліквідатора та проведення ліквідаційної процедури у справі про банкрутство. Керуючись принципом пропорційності голосів кредиторів кількості їх грошових вимог відповідно до статті 16 Закону про банкрутство, суд вправі застосувати такий принцип до розподілу витрат між кредиторами, пов'язаних з проведенням спрощеної ліквідаційної процедури за відсутності коштів від реалізації майна боржника на проведення ліквідаційної процедури.
Аналогічна правова позиція викладена у постановах Вищого господарського суду України від 19.07.2011р. у справі №11/Б-1267, від 28.02.2012р. у справі №11/Б-1012, від 16.02.2011р. у справі №11/Б-1243, від 02.03.2011р. у справі №11/Б-1125, від 02.03.2011р. у справі №2-12/4876-2009, від 13.04.2011р. у справі №Б29/389-09, від 02.08.2011р. у справі №15/475-б, від 29.11.2011р. у справі №49/398-б, від 06.12.2011р. у справі №17/Б-5022/1295/2011, від 22.12.2011р. у справі №20/70б, від 04.04.2012р. у справі №34/5005/12460/2011, від 22.05.2012р. у справі №5002-12/3289-2011, від 13.06.2012р. у справі №5022-12/3287-2011.
Тому, враховуючи вищевикладене, клопотання ліквідатора про стягнення з кредиторів коштів на оплату його послуг та відшкодування ліквідаційних витрат підлягає задоволенню, а зазначені витрати стягненню з УПФУ в м.Сумах та ДПІ в м.Сумах пропорційно до визнаних вимог зазначених кредиторів.
Щодо звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута.
Відповідно до частини 1 статті 32 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс , до якого додаються: показники виявленої ліквідаційної маси (дані її інвентаризації); відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів.
Після визнання боржника банкрутом, призначення ліквідатора і відкриття ліквідаційної процедури, ліквідатором було вжито заходи щодо пошуку активів банкрута, а саме, направлено запити до Держсільгоспінспекції в Сумській області, Управління Держкомзему в м.Суми, Управління Держгірпромнагляду у Сумській області, УДАІ УМВС України в Сумській області, КП «Сумське МБТІ», Регіонального відділення ФДМУ по Сумській області, Сумського обласного управління статистики, ДПІ в м.Сумах, ВДВС Сумського МУЮ, банківських установ в яких були відкриті рахунки боржника (а.с.200-213, 228, 229).
Згідно отриманих ліквідатором відповідей та довідок майнові активи за банкрутом не зареєстровані, грошові кошти на банківських рахунках відсутні (а.с.218 - 222, 231, 232, 235, 236).
Керівника боржника ліквідатором виявлено не було. Заходи щодо пошуку документації, печатки, штампів боржника (в тому числі і звернення до правоохоронних органів) результатів не дали (а.с.208, 209, 213).
Ліквідатором було сформовано реєстр вимог кредиторів та включено до нього таких кредиторів:
- УПФУ в м.Сумах з грошовими вимогами в сумі 952,59 грн. (2 черга) та 43,94 грн. (6 черга);
- ДПІ в м.Сумах з грошовими вимогами в сумі 241,26 грн. (3 черга) та 27,71 грн. (6 черга).
Інших кредиторів ліквідатором виявлено не було.
Розглянувши наданий суду звіт про роботу ліквідатора і ліквідаційний баланс, враховуючи, що ліквідатор виконав всі дії по ліквідації банкрута, суду надані документи, що свідчать про ліквідацію банкрута, у тому числі, ліквідаційний баланс з непогашеною кредиторською заборгованістю в зв'язку з відсутністю активів, які можна було б направити на погашення кредиторської заборгованості, при таких обставинах суд вважає за необхідне затвердити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута із ліквідацією останнього як юридичної особи.
Відповідно до п .6 ч.1 статті 40 Господарський суд припиняє провадження у справі про банкрутство, якщо затверджено звіт ліквідатора в порядку, передбаченому статтею 32 цього Закону.
Тому, суд дійшов висновку про припинення провадження у справі.
Керуючись статтею 86 Господарського процесуального кодексу України, статтею 3-1, ч.6 статті 31, п.6 ч.1 статті 40, статтею 52 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (в редакції діючій до набрання чинності змінами внесеними законом №4212-VI від 22.12.2011р.), суд -
ухвалив:
Клопотання ліквідатора про затвердження звіту про оплату послуг та відшкодування витрат ліквідатора - задовольнити.
Витрати ліквідатора в сумі 192,44 грн. та оплату послуг ліквідатора на суму 13090 грн. - затвердити.
Стягнути з Управління Пенсійного фонду України в м.Сумах (40024, м.Суми, вул.Харківська, 35, код ЄДРПОУ 37429970) на користь арбітражного керуючого Курбанова Назіма Вахід - Огли (40034, м.Суми, вул.Інтернаціоналістів, 12, кв. 17, р/р №26001060496374 в СФ ПАТ КБ «Приватбанк», МФО 337546, ід. код 2895915492) витрати на оплату послуг ліквідатора в сумі 10307,84 грн. та ліквідаційні витрати в сумі 151,54 грн.
Стягнути з Державної податкової інспекції у м.Сумах Сумської області Державної податкової служби (40000, м.Суми, пл.Покровська, 2, код ЄДРПОУ 21102740) на користь арбітражного керуючого Курбанова Назіма Вахід - Огли (40034, м.Суми, вул.Інтернаціоналістів, 12, кв. 17, р/р №26001060496374 в СФ ПАТ КБ «Приватбанк», МФО 337546, ід. код 2895915492) витрати на оплату послуг ліквідатора в сумі 2782,16 грн. та ліквідаційні витрати в сумі 40,90 грн.
Затвердити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Північпостач» (м.Суми, вул.Харківська, 40/1, кв.18, ід. код 33078917) - ліквідувати як юридичну особу.
Вимоги кредиторів, не задоволені за недостатністю майна банкрута, визнати погашеними.
Зобов'язати державного реєстратора провести державну реєстрацію припинення юридичної особи - банкрута, внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис про припинення юридичної особи- банкрута та направити органам державної статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування повідомлення про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи - банкрута.
Провадження у справі припинити.
На виконання даної ухвали в частині стягнення коштів видати накази.
Копію даної ухвали надіслати: кредиторам, державному реєстратору, ліквідатору, управлінню статистики, державному органу з питань банкрутства, органу ДВС.
Повний текст ухвали складено 05.08.2013р.
Суддя (підпис) Н.О.Спиридонова
Суд | Господарський суд Сумської області |
Дата ухвалення рішення | 01.08.2013 |
Оприлюднено | 07.08.2013 |
Номер документу | 32821943 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні