cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"05" серпня 2013 р.Справа № 916/1435/13 За позовом Комунальне підприємство "ОДЕСРЕКЛАМА";
до відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю "ВІЗУАЛЬНІ КОМУНІКАЦІЇ УКРАЇНИ"
про стягнення 28025,18грн.
Суддя Гуляк Г.І.
Представники:
Від позивача: Горячева Ю.С.- за довіреністю;
Від відповідача: - не з'явився
Суть спору: Комунальне підприємство «Одесреклама» Одеської міської ради звернулося до господарського суду Одеської області з позовом про стягнення з відповідача збитків в сумі 28 025,18 грн., що складається зі збитків у вигляді витрат за вимушене проведення демонтажу протиправно розміщених рекламних конструкцій у сумі 20 047,20 грн. та збитків у вигляді витрат за зберігання демонтованих рекламних конструкцій у сумі 7 977,98 грн., а також стягнення з відповідача судового збору.
Ухвалою господарського суду Одеської області від 05.06.2013 року порушено провадження по справі 916/1435/13.
В обґрунтування заявлених вимог представник позивача посилається на те, що товариство з обмеженою відповідальністю «Візуальні комунікації України» розміщувало рекламні конструкції на місцях, що перебувають у комунальній власності за відсутності діючих дозволів на розміщення зовнішньої реклами, не виконало вимоги припису управління реклами Одеської міської ради про усунення порушень № 327/02-06 від 06.02.2013 року щодо демонтажу рекламних конструкцій власними силами відповідача, у зв'язку з чим комунальне підприємство «Одесреклама» Одеської міської ради зазнало витрати на проведення демонтажу та зберігання демонтованих рекламних конструкцій.
Представник відповідача у судові засідання не з'явився, про поважність причин своєї відсутності не повідомив, відзив на позовну заяву та витребувані судом документи не надав, своє право на захист не використав, хоч і повідомлявся про час та місце проведення судового засідання належним чином шляхом надсилання ухвал суду на адресу реєстрації, яка не змінювалася, про що свідчить наявний в матеріалах справи витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. У відповідності до вимог ст. 64 Господарського процесуального кодексу України, у разі відсутності за такою адресою відповідача, суд вважає, що ухвала про порушення провадження у справі вручена відповідачу належним чином.
Приймаючи до уваги викладене, суд вважає за можливе розглядати справу без участі відповідача за наявними в ній матеріалами, відповідно до ст. 75 Господарського процесуального кодексу.
В судовому засіданні 05.08.2013 року було проголошено вступну та резолютивну частини рішення суду в порядку ст. 85 ГПК України.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, суд встановив.
Типовими правилами розміщення зовнішньої реклами, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 року № 2067, передбачено, що для регулювання діяльності з розміщення зовнішньої реклами сільська, селищна, міська рада може утворювати відділ, управління, інший виконавчий орган або покладати відповідні функції на існуючий відділ, управління .
У відповідності до п. 1.1. Положення про управління реклами, затвердженого рішенням Одеської міської ради № 384-VI від 28.02.2011 року, управління є виконавчим органом Одеської міської ради, підзвітним та підконтрольним Одеській міській раді й підпорядкованим її виконавчому комітету та міському голові. До того ж, п. 2.1.2 Положення до основних завдань та функцій управління віднесено виконання функцій робочого органу щодо регулювання діяльності з розміщення зовнішньої реклами та здійснення контролю у цій сфері у порядку, встановленому законодавством України та актами органів місцевого самоврядування.
Згідно п. 1.5. Правил розміщення зовнішньої реклами в місті Одесі у новій редакції, затверджених рішенням виконавчого комітету Одеської міської ради від 22.04.2008 року № 434, в якості робочого органу визначено управління реклами Одеської міської ради, яке уповноважене Одеською міською радою регулювати діяльність з розміщення зовнішньої реклами у межах міста Одеси.
Відповідно до п. 3.1. зазначених Правил управління реклами наділено повноваженнями видавати направлення на здійснення перевірок дотримання цих Правил, надавати фізичним та юридичним особам обов'язкові до виконання приписи про усунення порушень порядку розміщення зовнішньої реклами, а також Правил благоустрою території міста Одеси, в частині утримання і забезпечення належного технічного стану та зовнішнього вигляду рекламних засобів, контролювати виконання цих приписів, надавати направлення на здійснення демонтажу протиправно розміщених рекламних конструкцій.
П. 4.1. Правил, встановлено, що до завдань та функцій КП «Одесреклама» віднесено за направленням робочого органу перевіряти додержання фізичними та юридичними особами вимог цих Правил та надавати робочому органу матеріали щодо виявлених порушень, на підставі направлення робочого органу організовувати та здійснювати власними силами у встановленому законом порядку демонтаж протиправно розміщених рекламних засобів.
Відповідно до направлення управління реклами Одеської міської ради № 149 від 03.09.2012 року, виданого на підставі п. 3.1 Правил розміщення зовнішньої реклами в місті Одесі у новій редакції, КП «Одесреклама» проведено перевірку, якою встановлено, що ТОВ «Візуальні комунікації України» розташовувало рекламні конструкції, за адресами: м. Одеса, вул. Сегедська, 3а у вигляді стаціонарного наземного рекламного засобу (сіті-лайта) розміром 1,2м х 1,8м х 2 сторони; м. Одеса, вул. Сегедська, 4 у вигляді стаціонарного наземного рекламного засобу (сіті-лайта) розміром 1,2м х 1,8м х 2 сторони; м. Одеса, вул. Сегедська, 5 у вигляді стаціонарного наземного рекламного засобу (сіті-лайта) розміром 1,2м х 1,8м х 2 сторони; м. Одеса, вул. Сегедська, 14 у вигляді стаціонарного наземного рекламного засобу (сіті-лайта) розміром 1,2м х 1,8м х 2 сторони; м. Одеса, вул. Сегедська, 19 у вигляді стаціонарного наземного рекламного засобу (сіті-лайта) розміром 1,2м х 1,8м х 2 сторони; м. Одеса, вул. Пантелеймонівська, 26 у вигляді стаціонарного наземного рекламного засобу (сіті-лайта) розміром 1,2м х 1,8м х 2 сторони; м. Одеса, вул. Пантелеймонівська/вул. Пушкінська у вигляді стаціонарного наземного рекламного засобу (сіті-лайта) розміром 1,2м х 1,8м х 2 сторони; м. Одеса, вул. Пантелеймонівська, 66 у вигляді стаціонарного наземного рекламного засобу (сіті-лайта) розміром 1,2м х 1,8м х 2 сторони; м. Одеса, вул. Пантелеймонівська/вул. Рішельєвська у вигляді стаціонарного наземного рекламного засобу (сіті-лайта) розміром 1,2м х 1,8м х 2 сторони; м. Одеса, вул. Пантелеймонівська, 92 у вигляді стаціонарного наземного рекламного засобу (сіті-лайта) розміром 1,2м х 1,8м х 2 сторони; м. Одеса, вул. Пантелеймонівська, 110 у вигляді стаціонарного наземного рекламного засобу (сіті-лайта) розміром 1,2м х 1,8м х 2 сторони; м. Одеса, вул. Пантелеймонівська/Золотий Ключик у вигляді стаціонарного наземного рекламного засобу (сіті-лайта) розміром 1,2м х 1,8м х 2 сторони; м. Одеса, вул. Пантелеймонівська/Музкомедія у вигляді стаціонарного наземного рекламного засобу (сіті-лайта) розміром 1,2м х 1,8м х 2 сторони; м. Одеса, вул. Пантелеймонівська/Ельдорадо/вул. Рішельєвська у вигляді стаціонарного наземного рекламного засобу (сіті-лайта) розміром 1,2м х 1,8м х 2 сторони; м. Одеса, вул. Пантелеймонівська/Ельдорадо/вул. Катерининська у вигляді стаціонарного наземного рекламного засобу (сіті-лайта) розміром 1,2м х 1,8м х 2 сторони; м. Одеса, вул. Генерала Петрова, 33 у вигляді стаціонарного наземного рекламного засобу (сіті-лайта) розміром 1,2м х 1,8м х 2 сторони; м. Одеса, пр-т Добровольського, 80 у вигляді стаціонарного наземного рекламного засобу (сіті-лайта) розміром 1,2м х 1,8м х 2 сторони; м. Одеса, пр-т Добровольського, 80-а у вигляді стаціонарного наземного рекламного засобу (сіті-лайта) розміром 1,2м х 1,8м х 2 сторони; м. Одеса, вул. Пантелеймонівська/вул. Пушкінська/Управління Одеської залізниці у вигляді стаціонарного наземного рекламного засобу (сіті-лайта) розміром 1,2м х 1,8м х 2 сторони; м. Одеса, вул. Пантелеймонівська/Привокзальна площа/управління Одеської залізниці у вигляді стаціонарного наземного рекламного засобу (сіті-лайта) розміром 1,2м х 1,8м х 2 сторони;
м. Одеса, вул. Канатна/вул. Семінарська у вигляді стаціонарного наземного рекламного засобу (бек-лайта) розміром 3м х 4м х 1 сторону; м. Одеса, вул. Гагаріна/ 2 станція Великого Фонтану у вигляді стаціонарного наземного рекламного засобу (бек-лайта) розміром 3м х 4м х 1 сторону за відсутності діючих дозволів на розміщення зовнішньої реклами, що є порушенням вимог ст. 16 Закону України «Про рекламу», а також п. 6.1. Правил розміщення зовнішньої реклами в місті Одесі у новій редакції, внаслідок чого були складені акти фіксації № 000854 від 19.09.2012 року, № 000853 від 19.09.2012 року, № 000855 від 19.09.2012 року, № 000856 від 19.09.2012 року, № 000857 від 19.09.2012 року, № 000866 від 19.09.2012 року, № 000867 від 19.09.2012 року, № 000868 від 19.09.2012 року, № 000869 від 19.09.2012 року, № 000870 від 19.09.2012 року, № 000871 від 19.09.2012 року, № 000886 від 19.09.2012 року, № 000887 від 19.09.2012 року, № 000888 від 19.09.2012 року, № 000890 від 19.09.2012 року, № 000730 від 19.09.2012 року, № 000798 від 19.09.2012 року, № 000799 від 19.09.2012 року, № 000891 від 19.09.2012 року, № 000892 від 19.09.2012 року, № 000851 від 19.09.2012 року, № 000852 від 19.09.2012 року.
Враховуючи вказані акти фіксації управлінням реклами, на виконання вимог п. 3.1. Правил розміщення зовнішньої реклами в місті Одесі у новій редакції, було винесено припис про усунення порушень № 327/02-06 від 06.02.2013 року з вимогою демонтувати зазначені рекламні конструкції, в зв'язку з їх розміщенням без дозвільних документів. Відповідач вимоги припису не виконав, рекламні конструкції не демонтував.
Відповідно до п. 13.3. Правил, демонтаж рекламного засобу здійснюється його власником за приписом робочого органу у термін, визначений приписом. Про виконання припису власник рекламного засобу зобов'язаний письмово повідомити робочий орган не пізніше наступного дня від дати демонтажу рекламного засобу. У разі невиконання зазначеного припису у встановлений робочим органом термін, демонтаж рекламного засобу здійснюється КП «Одесреклама».
П. 13.1. Правил передбачено, що демонтаж рекламних засобів здійснюється КП "Одесреклама" за направленням робочого органу. Для виконання цих функцій підприємство може використовувати послуги суб'єктів господарювання на підставі відповідних договорів.
Відповідно до п. 13.5. Правил, демонтовані рекламні засоби транспортуються для подальшого зберігання на територію, що знаходиться у віданні КП «Одесреклама». Витрати, пов'язані з проведенням демонтажу рекламного засобу, його транспортуванням та зберіганням, відшкодовуються власником демонтованого рекламного засобу.
Враховуючи розміщення ТОВ «Візуальні комунікації України» рекламних конструкцій без дозволів на розміщення зовнішньої реклами, виданих в установленому чинним законодавством порядку, невиконання припису про усунення порушень № 327/02-06 від 06.02.2013 року, управлінням реклами Одеської міської ради були надані КП «Одесреклама» направлення на проведення демонтажу №№ 29, 30 від 13.02.2013 року. В зв'язку з виконанням зазначених вище направлень, комунальне підприємство «Одесреклама» Одеської міської ради зазнало витрати на проведення демонтажу протиправно розміщених рекламних засобів Відповідача, а також на їх зберігання.
01.01.2011 року між КП «Одесреклама» та ТОВ «Дунайводбуд-17» було укладено договір про здійснення демонтажних робіт № 26.
13.02.2013 року КП «Одесреклама» разом з ТОВ «Дунайводбуд-17» було демонтовано рекламні конструкції, належні Відповідачу. Згідно рахунка-фактура ТОВ «Дунайводбуд-17» № СФ-0000101 від 13.02.2013 року, вартість проведеного демонтажу склала 20 047,20 грн., яка повністю перерахована на розрахунковий рахунок ТОВ «Дунайводбуд-17» відповідно до платіжного доручення № 99 від 20.02.2013 року.
Позивач просить стягнути з відповідача 20 047,20 грн. збитків у вигляді витрат за вимушене проведення демонтажу протиправно розмішених рекламних конструкцій у відповідності до наданого розрахунку.
01.07.2012 року між КП «Одесреклама» та ТОВ «Дунайводбуд-17» було укладено договір зберігання демонтованих рекламних конструкцій, а також договір оренди складу № 12. Згідно договору зберігання демонтованих рекламних конструкцій
КП «Одесреклама» сплачує ТОВ «Дунайводбуд-17» за зберігання демонтованих рекламних конструкцій 6 996,00 грн. за відповідний розрахунковий період згідно виставленого рахунку. Згідно договору оренди складу, КП «Одесреклама» використовує нежиле приміщення загальною площею 21,9 кв.м. та прилеглу до нього територію площею 500 кв.м. під склад рекламних конструкцій, з щомісячною орендною оплатою
9 971,00 грн.
В зв'язку з проведеним демонтажем протиправно розміщених рекламних конструкцій Відповідача та їх вимушеним зберіганням на зазначеній території,
КП «Одесреклама» понесені збитки у вигляді витрат на зберігання у сумі 7 977, 98 грн., що розраховані виходячи із Методики розрахунку відшкодування видатків за зберігання демонтованих рекламних засобів та вивісок, затвердженої наказом директора
КП «Одесреклама» № 06/2/о/д від 29.03.2012 року.
Суд, розглянувши матеріали справи, проаналізувавши норми чинного законодавства, дійшов наступних висновків.
Пунктом 5 ч. 1 ст. 16 Закону України «Про благоустрій населених пунктів», встановлено, що на об'єктах благоустрою забороняється самовільно встановлювати об'єкти зовнішньої реклами.
Відповідно до ч. 1 ст. 16 Закону України «Про рекламу», розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, а поза межами населених пунктів - на підставі дозволів, що надаються обласними державними адміністраціями, а на території Автономної Республіки Крим - Радою міністрів Автономної Республіки Крим, в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Пунктом 3 Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 року № 2067, встановлено, що зовнішня реклама розміщується на підставі дозволів та у порядку, встановленому виконавчими органами сільських, селищних, міських рад відповідно до цих правил.
Згідно п. 6.1. Правил розміщення зовнішньої реклами в м. Одесі у новій редакції, затверджених рішенням виконавчого комітету Одеської міської ради від 22.04.2008 року
№ 434 (із змінами та доповненнями), розміщення зовнішньої реклами в межах міста провадиться на підставі дозволів, які видаються робочим органом на підставі відповідного рішення виконавчого комітету Одеської міської ради.
П. 24 Типових правил передбачено, що лише виданий у встановленому порядку дозвіл є підставою для розміщення зовнішньої реклами та виконання робіт, пов'язаних з розташуванням рекламного засобу.
П. 46 Типових правил встановлено, що у разі порушення порядку розповсюдження та розміщення реклами, уповноважена особа органу, який здійснює контроль за додержанням цих Правил, звертається до розповсюджувача зовнішньої реклами з вимогою усунення порушень у визначений строк.
П. 47 Типових правил встановлено, що розповсюджувач зовнішньої реклами, винний у порушенні цих Правил, несе відповідальність згідно із законодавством.
Згідно з п. 3 ч. 2 ст. 27 Закону України «Про рекламу», розповсюджувачі реклами, винні у порушенні встановленого законодавством про рекламу порядку розповсюдження та розміщення реклами, несуть відповідальність, передбачену цим законодавством.
Статтею 73 Закону України «Про місцеве самоврядування» передбачає, що акти виконавчого комітету міської ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно проживають на відповідній території.
Підприємства, установи та організації, а також громадяни несуть встановлену законом відповідальність перед органами місцевого самоврядування за заподіяну місцевому самоврядуванню шкоду їх діями або бездіяльністю, а також у результаті-невиконання рішень органів та посадових осіб місцевого самоврядування, прийнятих у межах наданих їм повноважень.
Згідно із ч.1 ст. 22 ЦК України особа, якій завдано збитків у результаті порушення її цивільного права, має право на їх відшкодування.
Відповідно до ч. 1 ст. 1166 ЦК України майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.
Відповідно до ст.ст. 32, 33 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу. При цьому, доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.
Отже, враховуючи розміщення ТОВ «Візуальні комунікації України» рекламних конструкцій без отримання належним чином виданих дозволів на розміщення зовнішньої реклами, що є порушенням вимог ст. 16 Закону України «Про рекламу», яке призвело до надання управлінням реклами Одеської міської ради обов'язкового для виконання припису про усунення порушень 327/02-06 від 06.02.2013 року, а також направлень на проведення демонтажу №№ 29,30 від 13.02.2013 року, комунальним підприємством «Одесреклама» Одеської міської ради понесені вимушені витрати на проведення демонтажу та зберігання демонтованих рекламних конструкцій відповідача.
Таким чином, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача є обґрунтованими, підтвердженими наявними в матеріалах справи доказами та підлягають задоволенню у повному обсязі.
На підставі ст.ст. 44, 49 Господарського процесуального кодексу України судові витрати по справі покладаються на відповідача.
Керуючись ст.ст. 32, 33, 44, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Візуальні комунікації України» (код 33569681, 65026, м. Одеса, вул. Грецька, 44) на користь комунального підприємства «Одесреклама» Одеської міської ради (65026, м. Одеса, вул. Леха Качинського, 5, код 25830211, р\р 26001129141 у ПАТ «Марфін Банк», МФО 328168)
20 047 /двадцять тисяч сорок сім/ гривень 20 копійок збитків у вигляді витрат за вимушене проведення демонтажу протиправно розміщених рекламних конструкцій, а також 7 977 /сім тисяч дев'ятсот сімдесят сім/ гривень 98 копійок збитків у вигляді витрат за зберігання демонтованих рекламних конструкцій, 1720 /одна тисяча сімсот двадцять/ гривень 50 копійок судового збору.
Рішення суду набирає законної сили в порядку ст. 85 ГПК України.
Наказ видати згідно ст. 116 ГПК України.
Повний текст рішення складено та підписано 7 серпня 2013 року.
Суддя Гуляк Г.І.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 05.08.2013 |
Оприлюднено | 08.08.2013 |
Номер документу | 32850689 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Гуляк Г.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні