Постанова
від 02.12.2013 по справі 916/1435/13
ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

cpg1251

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 грудня 2013 року Справа № 916/1435/13 Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:

Капацин Н.В. - головуючий, Бернацька Ж.О., Кривда Д.С. (доповідач), за участю представників: позивачаГорячева Ю.С., представник, відповідачане з'явились (про час та місце судового засідання повідомлені належним чином), розглянувши у відкритому судовому засіданні касаційну скаргуТовариства з обмеженою відповідальністю "Візуальні комунікації України" на постановуОдеського апеляційного господарського суду від 10.10.2013 року у справі№ 916/1435/13 господарського суду Одеської області за позовомКомунального підприємства "Одесреклама" доТовариства з обмеженою відповідальністю "Візуальні комунікації України" простягнення суми,

Розпорядженням В.о. секретаря четвертої судової палати Вищого господарського суду України від 28.11.2013 року №05-05/1722 у зв'язку з виходом з відпустки судді Бернацької Ж.О. сформовано колегію суддів Вищого господарського суду України в такому складі: суддя Капацин Н.В. - головуючий, судді Бернацька Ж.О., Кривда Д.С. для розгляду касаційної скарги на постанову Одеського апеляційного господарського суду від 10.10.2013 року у справі № 916/1435/13 господарського суду Одеської області.

ВСТАНОВИВ:

Комунальне підприємство "Одесреклама" звернулося до господарського суду Одеської області з позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "Візуальні комунікації України" збитків у вигляді витрат за вимушене проведення демонтажу протиправно розміщених рекламних конструкцій у сумі 20047,20грн. та збитків у вигляді витрат за зберігання демонтованих рекламних конструкцій у сумі 7977,98грн.

Рішенням господарського суду Одеської області від 05.08.2013 року (суддя Гуляк Г.І.), залишеним без змін постановою Одеського апеляційного господарського суду від 10.10.2013 року (судді: Петров М.С. - головуючий, Разюк Г.П., Колоколов С.І.), позов задоволено повністю; стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю "Візуальні комунікації України" на користь Комунального підприємства "Одесреклама" 20047,20грн. збитків у вигляді витрат за вимушене проведення демонтажу протиправно розміщених рекламних конструкцій та 7977,98грн. збитків у вигляді витрат за зберігання демонтованих рекламних конструкцій, 1720,50грн. витрат по оплаті судового збору.

Не погоджуючись з рішенням та постановою, Товариство з обмеженою відповідальністю "Візуальні комунікації України" звернулося до Вищого господарського суду України з касаційною скаргою, в якій просить рішення та постанову у справі скасувати і прийняти нове рішення, яким відмовити в задоволенні позовних вимог. Скаргу мотивовано доводами про порушення та неправильне застосування судами норм матеріального права і процесуального права, зокрема, ст.ст.175, 193 Господарського кодексу України, ст.ст.11, 509 Цивільного кодексу України, ст.43 Господарського процесуального кодексу України.

У відзиві на касаційну скаргу позивач спростовує її доводи і просить постанову залишити без змін, а скаргу - без задоволення.

Відводів складу суду не заявлено.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши наявні матеріали справи та доводи, викладені у касаційній скарзі, заслухавши пояснення представника позивача, колегія суддів вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню, з огляду на наступне.

Пунктом 3 Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 року № 2067, встановлено, що зовнішня реклама розміщується на підставі дозволів та у порядку, встановленому виконавчими органами сільських, селищних, міських рад відповідно до цих правил.

Як встановили суд попередніх інстанцій, згідно п.6.1 Правил розміщення зовнішньої реклами в м. Одесі у новій редакції, затверджених рішенням виконавчого комітету Одеської міської ради від 22.04.2008 року № 434 (із змінами та доповненнями) (далі за текстом - Правила) розміщення зовнішньої реклами в межах міста провадиться на підставі дозволів, які видаються робочим органом на підставі відповідного рішення виконавчого комітету Одеської міської ради.

Відповідно до Положення про Управління реклами Одеської міської ради, яке затверджено рішенням Одеської міської ради від 28.02.2011р. №384-VІ, Управління реклами Одеської міської ради є виконавчим органом Одеської міської ради, підзвітним та підконтрольним Одеській міській раді й підпорядкованим її виконавчому комітету та міському голові. Основними завданнями та функціями Управління є виконання функцій робочого органу щодо регулювання діяльності з розміщення зовнішньої реклами та здійснення контролю у цій сфері у порядку, встановленому законодавством України та актами органів місцевого самоврядування.

Відповідно до п.3.1 Правил Управління реклами наділено повноваженнями видавати направлення на здійснення перевірок дотримання цих Правил, надавати фізичним та юридичним особам обов'язкові до виконання приписи про усунення порушень порядку розміщення зовнішньої реклами, а також Правил благоустрою території міста Одеси, в частині утримання і забезпечення належного технічного стану та зовнішнього вигляду рекламних засобів, контролювати виконання цих приписів, надавати направлення на здійснення демонтажу протиправно розміщених рекламних конструкцій.

При цьому суди встановили, що відповідно до направлення Управління реклами Одеської міської ради №149 від 03.09.2012 року, виданого на підставі п.3.1 Правил, КП "Одесреклама" проведено перевірку, якою встановлено, що ТОВ "Візуальні комунікації України" розташовувало рекламні конструкції, за адресами: м. Одеса, вул. Сегедська, 3а у вигляді стаціонарного наземного рекламного засобу (сіті-лайта) розміром 1,2м х 1,8м х 2 сторони; м. Одеса, вул. Сегедська, 4 у вигляді стаціонарного наземного рекламного засобу (сіті-лайта) розміром 1,2м х 1,8м х 2 сторони; м. Одеса, вул. Сегедська, 5 у вигляді стаціонарного наземного рекламного засобу (сіті-лайта) розміром 1,2м х 1,8м х 2 сторони; м. Одеса, вул. Сегедська, 14 у вигляді стаціонарного наземного рекламного засобу (сіті-лайта) розміром 1,2м х 1,8м х 2 сторони; м. Одеса, вул. Сегедська, 19 у вигляді стаціонарного наземного рекламного засобу (сіті-лайта) розміром 1,2м х 1,8м х 2 сторони; м. Одеса, вул. Пантелеймонівська, 26 у вигляді стаціонарного наземного рекламного засобу (сіті-лайта) розміром 1,2м х 1,8м х 2 сторони; м. Одеса, вул. Пантелеймонівська/вул. Пушкінська у вигляді стаціонарного наземного рекламного засобу (сіті-лайта) розміром 1,2м х 1,8м х 2 сторони; м. Одеса, вул. Пантелеймонівська, 66 у вигляді стаціонарного наземного рекламного засобу (сіті-лайта) розміром 1,2м х 1,8м х 2 сторони; м. Одеса, вул. Пантелеймонівська/вул. Рішельєвська у вигляді стаціонарного наземного рекламного засобу (сіті-лайта) розміром 1,2м х 1,8м х 2 сторони; м. Одеса, вул. Пантелеймонівська, 92 у вигляді стаціонарного наземного рекламного засобу (сіті-лайта) розміром 1,2м х 1,8м х 2 сторони; м. Одеса, вул. Пантелеймонівська, 110 у вигляді стаціонарного наземного рекламного засобу (сіті-лайта) розміром 1,2м х 1,8м х 2 сторони; м. Одеса, вул. Пантелеймонівська/Золотий Ключик у вигляді стаціонарного наземного рекламного засобу (сіті-лайта) розміром 1,2м х 1,8м х 2 сторони; м. Одеса, вул. Пантелеймонівська/Музкомедія у вигляді стаціонарного наземного рекламного засобу (сіті-лайта) розміром 1,2м х 1,8м х 2 сторони; м. Одеса, вул. Пантелеймонівська/Ельдорадо/вул. Рішельєвська у вигляді стаціонарного наземного рекламного засобу (сіті-лайта) розміром 1,2м х 1,8м х 2 сторони; м. Одеса, вул. Пантелеймонівська/Ельдорадо/вул. Катерининська у вигляді стаціонарного наземного рекламного засобу (сіті-лайта) розміром 1,2м х 1,8м х 2 сторони; м. Одеса, вул. Генерала Петрова, 33 у вигляді стаціонарного наземного рекламного засобу (сіті-лайта) розміром 1,2м х 1,8м х 2 сторони; м. Одеса, пр-т Добровольського, 80 у вигляді стаціонарного наземного рекламного засобу (сіті-лайта) розміром 1,2м х 1,8м х 2 сторони; м. Одеса, пр-т Добровольського, 80-а у вигляді стаціонарного наземного рекламного засобу (сіті-лайта) розміром 1,2м х 1,8м х 2 сторони; м. Одеса, вул. Пантелеймонівська/вул. Пушкінська/Управління Одеської залізниці у вигляді стаціонарного наземного рекламного засобу (сіті-лайта) розміром 1,2м х 1,8м х 2 сторони; м. Одеса, вул. Пантелеймонівська/Привокзальна площа/управління Одеської залізниці у вигляді стаціонарного наземного рекламного засобу (сіті-лайта) розміром 1,2м х 1,8м х 2 сторони; м. Одеса, вул. Канатна/вул. Семінарська у вигляді стаціонарного наземного рекламного засобу (бек-лайта) розміром 3м х 4м х 1 сторону; м. Одеса, вул. Гагаріна/ 2 станція Великого Фонтану у вигляді стаціонарного наземного рекламного засобу (бек-лайта) розміром 3м х 4м х 1 сторону за відсутності діючих дозволів на розміщення зовнішньої реклами, що є порушенням вимог ст.16 Закону України "Про рекламу", а також п.6.1. Правил розміщення зовнішньої реклами в місті Одесі у новій редакції, внаслідок чого були складені акти фіксації № 000854 від 19.09.2012 року, № 000853 від 19.09.2012 року, № 000855 від 19.09.2012 року, № 000856 від 19.09.2012 року, № 000857 від 19.09.2012 року, № 000866 від 19.09.2012 року, № 000867 від 19.09.2012 року, № 000868 від 19.09.2012 року, № 000869 від 19.09.2012 року, № 000870 від 19.09.2012 року, № 000871 від 19.09.2012 року, № 000886 від 19.09.2012 року, № 000887 від 19.09.2012 року, № 000888 від 19.09.2012 року, № 000890 від 19.09.2012 року, № 000730 від 19.09.2012 року, № 000798 від 19.09.2012 року, № 000799 від 19.09.2012 року, № 000891 від 19.09.2012 року, № 000892 від 19.09.2012 року, № 000851 від 19.09.2012 року, № 000852 від 19.09.2012 року.

Враховуючи вищенаведені акти фіксації Управлінням реклами, на виконання вимог п.3.1 Правил було винесено припис про усунення порушень № 327/02-06 від 06.02.2013 року з вимогою демонтувати зазначені рекламні конструкції, в зв'язку з їх розміщенням без дозвільних документів. Вказаний припис вручено директору ТОВ "Візуальні комунікації України", про що свідчить її підпис на приписі та печатка підприємства.

Відповідно до п. 13.3. Правил демонтаж рекламного засобу здійснюється його власником за приписом робочого органу у термін, визначений приписом. Про виконання припису власник рекламного засобу зобов'язаний письмово повідомити робочий орган не пізніше наступного дня від дати демонтажу рекламного засобу. У разі невиконання зазначеного припису у встановлений робочим органом термін, демонтаж рекламного засобу здійснюється КП "Одесреклама".

Однак, відповідач вимоги припису не виконав, рекламні конструкції не демонтував.

Пунктом 13.1 Правил передбачено, що демонтаж рекламних засобів здійснюється КП "Одесреклама" за направленням робочого органу. Для виконання цих функцій підприємство може використовувати послуги суб'єктів господарювання на підставі відповідних договорів.

Відповідно до п. 13.5. Правил демонтовані рекламні засоби транспортуються для подальшого зберігання на територію, що знаходиться у віданні КП "Одесреклама". Витрати, пов'язані з проведенням демонтажу рекламного засобу, його транспортуванням та зберіганням, відшкодовуються власником демонтованого рекламного засобу.

Враховуючи розміщення ТОВ "Візуальні комунікації України" рекламних конструкцій без дозволів на розміщення зовнішньої реклами, виданих в установленому чинним законодавством порядку, невиконання припису про усунення порушень № 327/02-06 від 06.02.2013 року, Управлінням реклами Одеської міської ради були надані КП "Одесреклама" направлення на проведення демонтажу №№ 29, 30 від 13.02.2013 року.

01.01.2011 року між КП "Одесреклама" та ТОВ "Дунайводбуд-17" було укладено договір про здійснення демонтажних робіт № 26.

КП "Одесреклама" разом з ТОВ "Дунайводбуд-17" 13.02.2013 року було демонтовано рекламні конструкції, які належать відповідачу. Згідно рахунка-фактури ТОВ "Дунайводбуд-17" №СФ-0000101 від 13.02.2013 року, вартість проведеного демонтажу склала 20047,20грн., яка повністю перерахована на розрахунковий рахунок ТОВ "Дунайводбуд-17" відповідно до платіжного доручення № 99 від 20.02.2013 року.

01.07.2012 року між КП "Одесреклама" та ТОВ "Дунайводбуд-17" укладено договір зберігання демонтованих рекламних конструкцій, а також договір оренди складу № 12.

Згідно договору зберігання демонтованих рекламних конструкцій КП "Одесреклама" сплачує ТОВ "Дунайводбуд-17" за зберігання демонтованих рекламних конструкцій 6996грн. за відповідний розрахунковий період згідно виставленого рахунку. Згідно договору оренди складу, КП "Одесреклама" використовує нежиле приміщення загальною площею 21,9кв.м. та прилеглу до нього територію площею 500кв.м. під склад рекламних конструкцій, з щомісячною орендною оплатою 9971грн.

Як встановили суди попередніх інстанцій, КП "Одесреклама" понесені збитки у вигляді витрат на зберігання у сумі 7977,98грн., що розраховані виходячи із Методики розрахунку відшкодування видатків за зберігання демонтованих рекламних засобів та вивісок, затвердженої наказом директора КП "Одесреклама" № 06/2/о/д від 29.03.2012 року, та підтверджені відповідними платіжними дорученнями.

За таких обставин позивач звернувся до суду з позовом у даній справі про стягнення збитків у вигляді витрат за вимушене проведення демонтажу протиправно розміщених рекламних конструкцій у сумі 20047,20грн. та збитків у вигляді витрат за зберігання демонтованих рекламних конструкцій у сумі 7977,98грн.

Відносини, що виникають у зв'язку з розміщенням зовнішньої реклами у населених пунктах регулюються Типовими правилами розміщення зовнішньої реклами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України № 2067 від 29.12.2003р. (далі - Типові правила).

Пунктом 30 Типових правил передбачено, що розповсюджувач зовнішньої реклами, винний у порушенні цих Правил, несе відповідальність згідно із законодавством.

Відповідно до ч.1 ст. 22 Цивільного кодексу України особа, якій завдано збитків у результаті порушення її цивільного права, має право на їх відшкодування.

Загальні правила відшкодування завданої особі недоговірної шкоди встановлені статтею 1166 ЦК України, відповідно до якої майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.

Відшкодування збитків є одним із видів цивільно-правової відповідальності і для застосування такої міри відповідальності необхідна наявність всіх елементів складу правопорушення, а саме: протиправної поведінки (дії чи бездіяльності особи); шкідливого результату такої поведінки - збитків, їх наявності та розміру; причинного зв'язку між протиправною поведінкою та збитками; вини особи, яка заподіяла шкоду. У разі відсутності, хоча б одного з елементів відповідальність у вигляді відшкодування збитків не наступає.

Відповідно до ст. 16 Закону України "Про рекламу" розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах здійснюється на підставі дозволів, які надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, та в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України.

З огляду на викладене суди попередніх інстанцій дійшли до обґрунтованого висновку, що враховуючи розміщення відповідачем в порушення вимог ст.16 Закону України "Про рекламу" рекламних конструкцій без отримання належним чином виданих дозволів на розміщення зовнішньої реклами, невиконання відповідачем припису Управління реклами Одеської міської ради, позивач поніс витрати на проведення демонтажу та зберігання демонтованих рекламних конструкцій відповідача.

Посилання відповідача в касаційній скарзі на неврахування при вирішенні спору договору №474 від 01.11.2005р. з правопопередником позивача - Бюро естетики міського середовища та зовнішньої реклами при Управлінні архітектури та містобудування виконавчого комітету Одеської міської ради на право тимчасового користування місцями для розміщення зовнішньої реклами, а також на сплату за вказаним договором коштів за користування місцями для розміщення зовнішньої реклами у 2012 році і отримання цих коштів позивачем, колегія вважає безпідставними, оскільки такі доводи відповідача були предметом розгляду в суді апеляційної інстанції. Так, апеляційний господарський суд встановив, що наявність зазначеного договору та сплата за ним коштів за користування місцями для розміщення зовнішньої реклами у 2012 році не можуть бути належними доказами правомірності розміщення зовнішньої реклами у 2013 році, оскільки дозволи на її розміщення взагалі відсутні. При цьому суд прийняв до уваги листи відповідача меру м.Одеси від 07.02.2013р., начальнику Управління реклами виконкому Одеської міської ради від 11.02.2013р. про продовження строку дії договору №474 від 01.11.2005р. та надання дозволу на розміщення зовнішньої реклами.

Інші доводи скаржника, викладені в касаційній скарзі, зводяться передусім до посилань на неналежну оцінку судами доказів по справі, проте, згідно імперативних приписів ч.2 ст.111 7 Господарського процесуального кодексу України касаційна інстанція не має права вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу, про перевагу одних доказів над іншими, збирати нові докази або додатково перевіряти докази.

За таких обставин, з урахуванням меж перегляду справи в касаційній інстанції, колегія суддів визнає, що апеляційним господарським судом правильно застосовані норми матеріального і процесуального права, тому підстави для скасування переглянутої постанови апеляційної інстанції та задоволення касаційної скарги відсутні.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 111 5 , 111 7 , 111 9 , 111 11 Господарського процесуального кодексу України, Вищий господарський суд України

ПОСТАНОВИВ:

Касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Візуальні комунікації України" залишити без задоволення.

Постанову Одеського апеляційного господарського суду від 10.10.2013 року у справі № 916/1435/13 господарського суду Одеської області залишити без змін.

Головуючий Н. Капацин

Судді Ж. Бернацька

Д. Кривда

СудВищий господарський суд України
Дата ухвалення рішення02.12.2013
Оприлюднено04.12.2013
Номер документу35713542
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —916/1435/13

Ухвала від 26.09.2013

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Петров М.С.

Постанова від 02.12.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Кривда Д.C.

Ухвала від 21.11.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Кривда Д. С.

Постанова від 10.10.2013

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Петров М.С.

Ухвала від 29.08.2013

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Петров М.С.

Рішення від 05.08.2013

Господарське

Господарський суд Одеської області

Гуляк Г.І.

Ухвала від 22.07.2013

Господарське

Господарський суд Одеської області

Гуляк Г.І.

Ухвала від 04.07.2013

Господарське

Господарський суд Одеської області

Гуляк Г.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні