cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"07" серпня 2013 р.Справа № 916/1516/13
За позовом : Болградської міської ради;
До відповідача : Болградського районного споживчого союзу
про стягнення 25800 грн.
Суддя Оборотова О.Ю.
За участю представників:
від позивача: Оберемко Н.М. - довіреність від 10.04.2013р.
від відповідача: Русланова Т.Г. - довіреність від 11.07.2013р.
СУТЬ СПОРУ : Болградська міська рада звернулась до суду з позовом до Болградського районного споживчого союзу про стягнення 25800 грн.
Ухвалою господарського суду Одеської області від 11.06.2012р. було порушено провадження по справі №916/1516/13.
05.07.2013р. до господарського суду Одеської області від відповідача надійшов відзив на позов, відповідно до якого просить суду у задоволенні позову відмовити, з підстав викладених у відзиві на позов.
24.07.2013р. до господарського суду Одеської області від позивача надійшло заперечення на відзив на позовну заяву.
У судовому засіданні 07.08.2013р. було проголошено вступну та резолютивну частини рішення суду в порядку статті 85 ГПК України.
У судовому засіданні 17.07.2013р. було оголошено перерву до 24.07.2013р.; 24.07.2013 р. було оголошено перерву до 07.08.2013р.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд встановив:
Як зазначено позивачем у позовній заяві, 12 листопада 2012р. інспекція з благоустрою виконавчого апарату Болградської міської ради виявила несанкціонований зріз 9 дерев у районі автостанції, на території, прилеглій до ресторану „Південна ніч" та дитячого кафе „Антошка", за адресою: ул.Варненская, 22, що належить, згідно державного акту на право постійного користування землею від 24 січня 2001р. № 26, Районному об'єднанню громадського харчування Болградського район ної споживчої спілки. Прибулим на місце інспекторам з благоустрою було роз'яснено Вербановим К.І., робочим, що безпосередньо керував роботами зі спілюванню дерев, що дані роботи виконуються за усною вказівкою голови правління Болградської райспоживспілки Дімчева Івана Гавриловича, якому Вербанов К.І. безпосередньо підпорядковується у від повідності зі своєю должностною інструкцією. При з'ясуванні обставин того, що відбувається, було встановлено відсутність дозволу міської ради на проведення зрізу дерев, що порушує пп 5.3.1., 6.2.13, 6.2.15. п / п 14 Пра вил благоустрою міста Болграда, затверджених рішенням Болградської міської ради від 28.12.11 №474. На місці незаконної порубки дерев працював автокран і кілька робітників з бензопилами і сокирами. Знищені живі дерева, які не мали сухих гілок і пошкоджень, дерева заг рози життю і здоров'ю людей не уявляли. Необхідності в їх видаленні не було і знаходи лися вони в екологічно несприятливій зоні (поблизу розташовується автостанція), де спос терігається велике скупчення автотранспорту. Всього знищено 9 дерев у віці від 35 до 45 років. У зв'язку з тим, що до міської ради заяв про видалення зелених насаджень з території, що належить Рооп БРПС, протягом 2012 року від голови правління Болградського РПС не надходило, дозвіл на проведення даного виду робіт за даною адресою Болградська міська рада протягом 2012р. не видавала. Також, міською радою не проводилося обстеження де рев на предмет сухостою та необхідності їх видалення на вищевказаній території із складанням відповідного акта обстеження зелених насаджень. У проведенні даних дій не було необхідності у зв'язку з гарним станом нині спиляних дерев, що підтверджується актом обстеження зелених насаджень від 14.01.13р. Згідно довідки старшого державного інспектора з охорони середовища Одеської області, яка здійснила обґрунтований розрахунок внаслідок незаконного знищення 9 дерев за адресою: м. Болград, вул. Варненська, 22, загальна сума заподіяної шкоди становить 25800 грн.
12.11.2012р. відповідачем на адресу позивача було надіслано лист №96, відповідно до якого відповідач просив дати дозвіл на благоустрій площадки перед комплексом "Южний" з встановленням фонтану та навісу, у звязку з цим знести 10 старих напівсухих дерев.
20.11.2012р. Болградським районним споживчим союзом на адресу директора ПОП РПС було надіслано лист №428, відповідно до якого зазначено, що дерева підрізують у період покою - з жовтня до середини квітня.
15.10.2012р. Державною санітарно - епідеміологічною службою України складено акт перевірки дотримання санітраного законодавства, відповідно до якого запропоновано, вирішити питання щодо омоложення дерев (софори у кількості 5 штук) вокруг торгового комплексу. Викорчевувати дерева (глядичний 3-х колючий у кількості 8 штук) розташовані у входа у комплекс "Южний" в т.ч. дитяче кафе.
Суд зазначає, що після складння акту Державною санітарно - епідеміологічною службою України від 15.10.2012р., Болградський районний споживчий союзо повинен був звернутися до Болградської міської ради щодо отримання дозволів на викорчування дерев.
Згідно ч.5 Постанови КМУ від 08.04.1999г № 559 (із змінами, внесеними Постановок КМУ № 111 від 01.02.2012р), "Про такси для обчислення розміру шкоди, заподіяної зел ним насадженням у межах міста та іншого населеного пункту" - „До категорії знищені належать дерева та чагарники, зрубані без ордера на видалення зелених насаджень, повідомлення, декларації про початок виконання підготовчіх або будівельних робіт чи Дозволу на Виконання будівельних робіт. Порубка є незаконною, якщо вона здійснюється: а) без спеціального дозволу, який посвідчується відповіднім документом.
Постановою КМУ від 01.08.2006 р. № 1045 було затверджено Порядок видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах (далі - Порядок №1045). Відповідно до п. 2 Порядку № 1045 видалення зелених насаджень здійснюється у разі реконструкції або капітального ремонту об'єкта благоустрою; знесення аварійних насаджень і сухостійних; ліквідації аварійної ситуації на інженерних мережах населеного пункту; відновлення світлового режиму в житловому приміщенні, затіненому деревами; проведення ремонтних та експлуатаційних робіт в охоронній зоні повітряних ліній електропередачі, на трансформаторній підстанції і розподільному пункті системи енергопостачання, мережі водо- теплопостачання і водовідведення, телекомунікаційнії кабельній електромережі; досягнення деревом вікової межі; здійснення господарської діяльності на території розсадників з вирощування декоративних дерев та чагарників; ліквідації наслідків стихійного лиха, аварійної та надзвичайної ситуації.
Заходи з видалення зелених насаджень на території населених пунктів здійснюються рішенням органу виконавчої влади, на підставі заяви юридичної або фізичної особи, шляхом видачі ордера.
12.09.2012 р. набрав чинності Закон України "Про внесення змін до деяких законів України, що стосуються благоустрою населених пунктів". Даним Законом внесено за до Закону "Про благоустрій населених пунктів". Закон "Про благоустрій населених пунктів доповнено ст.26-1, відповідно до якої, порушення об'єкта благоустрою, пов'язане виконанням суб'єктами господарювання земляних та ремонтних робіт, здійснюється я підставі дозволу на порушення об'єктів благоустрою, виданого виконкомом міської ради. З пояснень осіб, які займалися безпосередньо зрізом дерев, випливає, що на даній тер планується проведення ремонтних робіт з переобладнання літнього майданчика. За оформленням дозвільної документації на зріз дерев і чагарників, супутні планованим ремонтним роботам, голова правління Болградського РПС у виконком міської ради не звертався.
Відповідно до п.8 ч.1 ст.42 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" відповідальності за порушення законодавства у сфері благоустрою населеного пункту залучаються особи, винні у знищенні або пошкодженні зелених насаджень чи інших об'єктів озеленення населеного пункту, що не звільняє їх від обов'язку відшкодування шкоди, завданої внаслідок порушення вимог чинного законодавства.
27.03.2013р. Болградським районним судом винесено постанову № 1507/3291/12 за адмі ністративним позовом Карасава В.А., директора РООП Болградского РПС до адмініст ративної комісії Болградського міської ради про скасування постанови про накла дення адміністративного стягнення.
У відповідності зі ст. 172 Цивільного Кодексу України - юридична або фізична особа відшкодовує шкоду, завдану їхнім працівником під час виконання своїх службових обов' язків.
Відповідно до вимог п/п 14 п. 6.2.15 Правил благоустрою м. Болград, на території розміщення зелених насаджень забороняється видаляти зелені насадження без погодження з інспекцією з благоустрою Болградського міської ради.
Таким чином, внаслідок порушення головою правління Болградської райспожив-спілки Дімчевим І.Г. пп 5.3.1, 6.2.13, пп.. 14 п 6.2.15 Правил благоустрою м. Болграда, територіальній громаді м. Болграда завдано матеріальної шкоди в розмірі 25800 грн.
Згідно ст. 224 Господарського кодексу України, відшкодування збитків: учасник господарських відносин, який порушив господарське зобов'язання
установлені вимоги щодо здійснення господарської діяльності, повинен відшкодував завдані цим збитки суб'єкту, права або законні інтереси якого порушено.Під збитками розуміються витрати, зроблені управненою стороною, втрата або пошкодження її майна, а також не одержані нею доходи, які управнена сторона одержала б у разі належного виконання зобов'язання або додержання правил здійснення господарської діяльності другою стороною.
Відповідно до ст. 225 Господарського кодексу України, склад та розмір відшкодування збитків: до складу збитків, що підлягають відшкодуванню особою, яка допустила господарське правопорушення, включаються: вартість втраченого, пошкодженого або знищеного майна, визначена відповідно до вимог законодавства;
24.07.2013р. до господарського суду Одеської області від позивача надійшло заперечення на відзив на позовну заяву, відповідно до якого зазначено, що основною причиною виникнення спору між Болградською міською радою та Болградською районною спілкою споживчих товариств стало заподіяння шкоди державі внаслідок недотримання підприємством вимог екологічного законодавства при здійсненні господарської діяльності.
Відповідно до частини 4 статті 68 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" ( 1264-12 ) підприємства, установи, організації та грома дяни зобов'язані відшкодовувати шкоду, заподіяну ними внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, в порядку та роз мірах, встановлених законодавством України.
Шкода, заподіяна внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, підлягає компенсації, як правило, в повному обсязі без засто сування норм зниження розміру стягнення та незалежно від збору за забруднення навколишнього природ-нього середовища та погіршення якості природних ресурсів.
Розмір заподіяної шкоди визначався відповідно до встановленої такс для обчислення розміру шкоди, заподіяної підприємствами,установами, організаціями та громадянами зеленим насадженням у межах міст та інших населених пунктів... затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 08.04.99 N 559 ( 559-99-п );
Згідно п. 1.1. „Вищий господарський суд; Узагальнення судової практики ви 01.01.2009 „Про результати вивчення та узагальнення судової практики вирішення господарськими судами спорів, пов'язаних з охороною навколишнього природного середовища" - Право на звернення до суду з позовами про стягнення шкоди, заподіяної порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища - Згідно із статтею 13 Конституції України ( 254к/96-ВР ) земля, її надра, ат мосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах те риторії України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об'єктами права власності українського народу. Від імені українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування. Статтею 142 Конституції України встановлено, що природні ресурси, які перебувають у власності територіальних громад, є складовою частиною матеріальної і фінансової основи місцевого самоврядування. Статтею 145 Конституції України передбачений судовий захист І прав місцевого самоврядування. Повноваження виконавчих органів місцевих рад встановлені статтею 33 За кону України "Про місцеве самоврядування в Україні" . Частиною першою ст. 33 визначено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, місь ких рад належать власні (самоврядні) повноваження та делеговані повно важення, серед яких, зокрема, здійснення контролю за додержанням земельного та природоохоронного законодавства, використанням і охороною зе мель, природних ресурсів загальнодержавного та місцевого значення, відтворенням лісів тощо. Повноваження місцевих рад у галузі охорони навколишнього природного середовища також встановлені в статтях 15, 19 Закону України "Про охорон навколишнього природного середовища», до компетенції яких, поряд з іншими функціями, віднесено здійснення контролю за додержанням вимог природоохоронного законодавства, координацію діяльності відповідних спеціально уповноважених, державних органів управління в галузі охорони навколишнього природного середовища на їх території. Місцеві ради можуть здійснювати й інші повноваження відповідно до законодавства України.
У статті 143 Конституції України зазначено, що органам місцевого самоврядування можуть надаватися законом окремі повноваження органів виконавчої влади.
Законом України "Про охорону атмосферного повітря" (стаття 3) визначено, що державне управління в галузі охорони атмосферного повітря відповідно до цього Закону здійснюють: органи місцевого самоврядування тощо.
Відповідачем у відзиві на позов зазначено, що ордер не видається у випадках: видалення аварійних, сухостійних і фаутних дерев на обєкті благоустрою на підставі акта обстеження зелених насаджень; у процесі ліквідації наслідків стихійного лиха, аварійної та надзвичайної ситуації, а також у разі, коли стан зелених насаджень загрожує життю, здоровю громадян чи майну громадян та/або юриидичних осіб; видалення зелених насаджень на території меморіального комплексу та кладовищі, видалення зелених насаджень на земельній ділянці, яка перебуває у приватній власност, та на присадибній ділянці.
Суд вважає, що обставини які викладені у відзиві на позов не доведені та не підтверджуються матеріалами справи.
Відповідно до ст.33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Статтею 32 Господарського процесуального кодексу України визначено, що доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.
Згідно ст.43 Господарського процесуального кодексу України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.
Враховуючи вищевикладене, оцінюючи докази у справі в їх сукупності, законодавство, що регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, як обґрунтовані, підтверджені належними доказами та наявними матеріалами справи.
Судові витрати по сплаті судового збору покласти на відповідача згідно зі ст.ст. 44,49 ГПК України.
Керуючись ст.ст. 32, 33, 44, 49, 50, ст.ст. 82- 85 Господарського процесуального кодексу України, суд, -
В И Р І Ш И В:
1. Позов - задовольнити.
2. Стягнути з Болградського районного споживчого союзу (68702, Одеська обл, м. Болград, вул А. Христєва, 36, ідент. код 01761362) на користь Болградської міської ради (68702, м. Болград, вул Шпитальна, 45) - заборгованість у розмірі 25 800 грн.; витрати по сплаті судового збору в сумі 1720,50грн.
Рішення суду може бути оскаржено протягом 10-денного строку з моменту складання повного тексту.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення 10-денного строку з дня його підписання, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи Одеським апеляційним господарським судом.
Повний текст рішення виготовлено та підписано 12.08.2013р.
Суддя Оборотова О.Ю.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 07.08.2013 |
Оприлюднено | 13.08.2013 |
Номер документу | 32930596 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Оборотова О.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні