Постанова
від 06.08.2013 по справі 805/7039/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна  Донецький окружний адміністративний суд П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И              06 серпня 2013 р.                                     Справа №805/7039/13-а приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17         час прийняття постанови:  11:12 год. Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Аканова О.О. за участю секретаря Кушнерьовій К.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні позовну заяву Державної фінансової інспекції в Донецькій області до відділу освіти Петровської районної ради у м. Донецьку про зобов'язання відповідача виконати не вчинені дії, зазначені в п. 4 вимоги від 16.01.2013 № 21-04-09/205, а саме : вжити заходи, щодо відшкодування бюджетних коштів у сумі 515917,99грн. шляхом поверненням постачальником послуг коштів на рахунок відділу освіти з подальшим перерахуванням до бюджету – код призначення платежу 24060300,- В С Т А Н О В И В : Державна фінансова інспекція в Донецькій області звернулась до суду з позовом до відділу освіти Петровської районної ради у м. Донецьку про зобов'язання відповідача виконати не вчинені дії, зазначені в п. 4 вимоги від 16.01.2013 № 21-04-09/205, а саме : вжити заходи, щодо відшкодування бюджетних коштів у сумі 515917,99грн. шляхом поверненням постачальником послуг коштів на рахунок відділу освіти з подальшим перерахуванням до бюджету – код призначення платежу 24060300. В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідно до п.2.3.1.1 плану контрольно-ревізійної роботи Державної фінансової інспекції в Донецькій області на 3-й квартал 2012 року Донецькою об'єднаною державною фінансовою інспекцією проведено планову ревізію фінансово-господарської діяльності відділу освіти Петровської районної у м. Донецьку ради за період з 01.03.2009 по 31.10.2012 років. Ревізія проводилась з 14.09.2012 по 06.12.2012 та за наслідками ревізії складено акт від 13.12.2012 № 21-04-09/98. Ревізією встановлено порушень на загальну суму 735017,0 грн. За результатами проведеної   ревізії відповідно до п. 7 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні»   від   26.01.1993 № 2939-ХП, на адресу відповідача направлено вимогу від 16.01.2013 № 21-04-09/205, щодо усунення виявлених ревізією порушень. Відповідно до ч. 2 ст. 15 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» законні вимоги службових осіб державної фінансової інспекції є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що ревізуються. Однак, вимога органу Державної фінансової інспекції виконана частково, а саме : невідшкодована сума фінансових порушень складає 515917,99 грн., а саме: зайво витрачено бюджетних коштів внаслідок оплати вартості наданих послуг за гаряче харчування дітей 1-4 класів та дітей пільгової категорії, з урахуванням сум ПДВ у сумі 515917,99 грн., що є порушенням п. 7 Порядку надання послуг з харчування учнів у професійно-технічних училищах та середніх навчальних закладах, операції з надання яких звільняються від оподаткування ПДВ, затвердженого Постановою КМУ від 03.11.97 №1200, п. 3 Порядку надання послуг з харчування дітей дошкільних, учнів у загальноосвітніх та професійно-технічних закладах, операції з надання яких звільняються від обкладання ПДВ, затвердженого Постановою КМУ від 02.02.2011 №116. Вимога позивача від 16.01.2013 відповідачем не виконана. А тому, просять суд зобов'язати відповідача виконати не вчинені дії, зазначені в п. 4 вимоги від 16.01.2013 № 21-04-09/205, а саме : вжити заходи, щодо відшкодування бюджетних коштів у сумі 515917,99грн. шляхом поверненням постачальником послуг коштів на рахунок відділу освіти з подальшим перерахуванням до бюджету – код призначення платежу 24060300. Представник позивача в судовому засіданні надав пояснення аналогічним, які викладені в позовній заяві, просив задовольнити позовні вимоги. Представники відповідача в судовому засіданні заперечували проти позовних вимог. Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд приходить до висновку про те, що позов підлягає задоволенню з таких підстав. Відповідно до статті 1 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26 січня 1993 року № 2939-ХІІ (надалі – Закон № 2939) здійснення державного фінансового контролю забезпечує центральний орган виконавчої влади, уповноважений Президентом України на реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю (далі - орган державного фінансового контролю). Орган державного фінансового контролю у своїй діяльності керується Конституцією України, цим Законом, іншими законодавчими актами, актами Президента України та Кабінету Міністрів України. Статтею 2 Закону № 2939 передбачено, що головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов'язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб'єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням законодавства на всіх стадіях бюджетного процесу щодо державного і місцевих бюджетів, дотриманням законодавства про державні закупівлі, діяльністю суб'єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за рішенням суду, винесеним на підставі подання прокурора або слідчого для забезпечення розслідування кримінальної справи. Державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, перевірки державних закупівель та інспектування. Порядок проведення органом державного фінансового контролю державного фінансового аудиту, інспектування та перевірок державних закупівель установлюється Кабінетом Міністрів України. Згідно з нормою статті 4 Закону № 2939 інспектування здійснюється органом державного фінансового контролю у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності підконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявлення наявних фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб. Результати ревізії викладаються в акті. Відповідно до пункту 7 частини 1 статті 10 Закону № 2939 органу державного фінансового контролю надається право, зокрема, пред'являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов'язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства, вилучати в судовому порядку до бюджету виявлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші платежі, ставити перед відповідними органами питання про припинення бюджетного фінансування і кредитування, якщо отримані підприємствами, установами та організаціями кошти і позички використовуються з порушенням чинного законодавства. Відповідно до частини 2 статті 15 Закону № 2939 законні вимоги службових осіб органу державного фінансового контролю є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що контролюються. Пунктом 10 статті 10 Закону № 2939 закріплено, що органу державного фінансового контролю надається право звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів. Таким чином, позивач -  Державна фінансова інспекції в Донецькій області є юридичною особою публічного права,  територіальним органом Державної фінансової інспекції. Відповідач - відділ освіти Петровської районної ради у м. Донецьку є юридичною особою згідно свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи Серія А01 №432455, ідентифікаційний код 23118595. Відповідно до п.2.3.1.1 плану контрольно-ревізійної роботи Державної фінансової інспекції в Донецькій області на 3-й квартал 2012 року проведено планову ревізію фінансово-господарської діяльності відділу освіти Петровської районної ради у м. Донецьку за період з 01.03.2009 по 31.10.2012 року, за наслідками якої складений акт від 13.12.2012 року № 21-04-09/98. Ревізію проведено з 14.09.2012 по 06.12.2012 року. В ході ревізії встановлені порушення відповідачем на загальну суму 735017 грн. Вказаний акт позивача відповідач отримав 18.12.2012року. На підставі акту ревізії позивачем у відношенні відповідача прийнята вимога від 16 січня 2013 року № 21-04-09/205, яка отримана відповідачем 18.01.2013 року та не виконано заходів, щодо відшкодування бюджетних коштів у сумі 515917,99грн. шляхом поверненням постачальником послуг коштів на рахунок відділу освіти з подальшим перерахуванням до бюджету – код призначення платежу 24060300. 31.01.2013 відділ освіти Петровської районної у м. Донецьку ради звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Донецької об'єднаної державної фінансової інспекції про визнання недійсними п. 3, 4 вимоги Донецької об'єднаної державної фінансової інспекції № 21-04-09/205 від 16.01.2013року. Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 22.02.2013року справу №805/1213/13-а відкрито провадження у справі за позовом відділу освіти Петровської районної у м. Донецьку ради до Донецької об'єднаної державної фінансової інспекції про визнання недійсними п. 3, 4 вимоги Донецької об'єднаної державної фінансової інспекції № 21-04-09/205 від 16.01.2013 року. Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 03 липня 2013року справу №805/1213/13-а  за заявою позивача позовна заява залишена без розгляду. Також, суд зазначає, що  вимога № 21-04-09/205 від 16.01.2013 Державної фінансової інспекції в Донецькій області не оскаржена  відповідачем  в  судовому  порядку у зв'язку із відкликанням позову відділу освіти Петровської районної ради у м. Донецьку,  а тому  воно  є  законним  та  підлягає обов'язковому виконанню. Посилання представників відповідача на те, що вони не згодні з вимогою позивача, суд зазначає наступне, що предметом розгляду даної справи є зобов'язання відповідача виконати вимогу позивача, а не оскарження спірної вимоги, при тому, що відповідач просив суд залишити позовну заяву про оскарження спірної вимоги без розгляду у справі № 805/1213/13-а. Таким чином, Державна фінансова інспекція в Донецькій області  у встановленому Законом порядку, обґрунтовано та в межах своїх повноважень, наданих їй чинним законодавством, звернулась до адміністративного суду з позовною заявою про зобов'язання відповідача виконати не вчинені дії, зазначені в п.4 вимоги від 16.01.2013 № 21-04-09/205, а саме : вжити заходи, щодо відшкодування бюджетних коштів у сумі 515917,99грн. шляхом поверненням постачальником послуг коштів на рахунок відділу освіти з подальшим перерахуванням до бюджету – код призначення платежу 24060300, а тому суд приходить до висновку про задоволення позовної заяви. Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем – фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.                 Керуючись статтями 2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, - П О С Т А Н О В И В :                Позовні вимоги  Державної фінансової інспекції в Донецькій області до відділу освіти Петровської районної ради у м. Донецьку про зобов'язання відповідача виконати не вчинені дії, зазначені в п.4 вимоги від 16.01.2013 № 21-04-09/205, а саме : вжити заходи, щодо відшкодування бюджетних коштів у сумі 515917,99грн. шляхом поверненням постачальником послуг коштів на рахунок відділу освіти з подальшим перерахуванням до бюджету – код призначення платежу 24060300 - задовольнити. Зобов'язати  Відділ освіти Петровської районної ради у м. Донецьку  виконати  дії, зазначені в п.4 вимоги від 16.01.2013 № 21-04-09/205, а саме : вжити заходи, щодо відшкодування бюджетних коштів у сумі 515917,99грн. шляхом поверненням постачальником послуг коштів на рахунок відділу освіти з подальшим перерахуванням до бюджету – код призначення платежу 24060300. Постанова прийнята у нарадчій кімнаті, її вступну та резолютивну частини  проголошено у судовому засіданні 6 серпня 2013 року. Постанова в повному обсязі складена 9 серпня 2013 року. Постанова набирає законної сили в порядку та строки, встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду за правилами, встановленими статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України, через Донецький окружний адміністративний суд.              Суддя                                                                  Аканов О.О.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.08.2013
Оприлюднено14.08.2013
Номер документу32953162
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/7039/13-а

Ухвала від 25.06.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Чебанов О.О.

Ухвала від 10.09.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Василенко Л. А.

Ухвала від 27.08.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Василенко Л. А.

Постанова від 16.09.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Чебанов Олександр Олегович

Ухвала від 16.09.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Чебанов Олександр Олегович

Ухвала від 15.07.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Чебанов О.О.

Ухвала від 25.06.2014

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Чебанов О.О.

Ухвала від 12.05.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чекменьов Г.А.

Постанова від 15.05.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чекменьов Г.А.

Постанова від 15.05.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чекменьов Г.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні