ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2;; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 У Х В А Л А
з питань залишення позову без розгляду
12 серпня 2013 року Справа № 813/4365/13-а
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Сакалоша В.М.,
за участю секретаря судового засідання - Семеряк М.І.,
представника позивача - Миколайчука О.І., представника відповідача - Лешика І.П.,
розглянувши клопотання представника відповідача про залишення позовної заяви без розгляду у справі за позовом Приватного підприємства «Проектно-будівельна фірма «Івер» до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області про визнання протиправними дій та скасування постанови та припису, -
в с т а н о в и в:
На розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Приватного підприємства «Проектно-будівельна фірма «Івер» до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області про визнання протиправними дій і скасування постанови № 1л/20/4-ю/пл від 03.04.2013 року. З урахуванням уточнених позовних вимог, позивач просив суд також скасувати припис №3-л/ю від 21.03.2013 року та постанову № 1л/27/1-ю/пу від 03.06.2013 року.
До суду надійшло клопотання представника відповідача про залишення позовної заяви без розгляду на підставі ст. 100 Кодексу адміністративного судочинства України (далі- КАС України), оскільки позивачем пропущено строк звернення до адміністративного суду, який визначений ст. 5 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності».
В судовому засіданні представник позивача заперечив проти заявленого клопотання, зазначив, що позивачем не пропущено строк на звернення до суду, який визначений ч.2 ст. 99 КАС України.
При прийнятті ухвали суд виходив з наступного.
Право на звернення до адміністративного суду з позовом є складовою права на судовий захист, передбаченого статтею 55 Конституції України, відповідно до якої, права і свободи людини і громадянина захищаються судом і кожному гарантується право на оскарження в суді рішень дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.
Згідно з ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Відповідно до ч.1 ст. 99 КАС України адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.
Згідно з ч.2 ст. 99 КАС України для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Як вбачається з ч.3 ст. 99 КАС України для захисту прав, свобод та інтересів особи цим Кодексом та іншими законами можуть встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду, які, якщо не встановлено інше, обчислюються з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Згідно з ст. 5 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» постанову центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю, може бути оскаржено до суду протягом 15 днів з дня її винесення з повідомленням про таке оскарження у той самий строк органу, який виніс постанову.
Суд бере до уваги те, що позивач оскаржує не тільки рішення суб'єкта владних повноважень (припис №3-л/ю від 21.03.2013 року, постанови № 1л/20/4-ю/пл від 03.04.2013 року та № 1л/27/1-ю/пу від 03.06.2013 року), а його дії, які полягали у проведенні перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил.
У зв'язку з наведеним, слід керуватись положеннями ч.2 ст. 99 КАС України, відповідно до якої встановлений шестимісячний строк для звернення до суду.
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що позивачем не пропущено строк на звернення до суду, а відтак клопотання представника відповідача про залишення позовної заяви без розгляду не підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст. 2, 99, 160, 165 КАС України, суд -
у х в а л и в :
У задоволенні клопотання представника відповідача про залишення позовної заяви без розгляду - відмовити.
Ухвала набирає законної сили негайно після постановлення та оскарженню не підлягає.
Ухвала виготовлена у повному обсязі 14 серпня 2013 року.
Суддя В.М. Сакалош
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.08.2013 |
Оприлюднено | 14.08.2013 |
Номер документу | 32958091 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні