Постанова
від 14.08.2013 по справі 809/2396/13-а
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"14" серпня 2013 р. Справа № 809/2396/13-а

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

судді Боршовського Т.І.

за участю секретаря судового засідання Ферштей А.М.

представника позивача: Савки А.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Управління Пенсійного фонду України в Сколівському районі Львівської області

до Державного підприємства "Івано-Франківський військовий лісопромкомбінат"

про стягнення заборгованості в сумі 413346,59 грн.

ВСТАНОВИВ:

05.08.2013 року Управління Пенсійного фонду України в Сколівському районі Львівської області (надалі - позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом до Державного підприємства "Івано-Франківський військовий лісопромкомбінат" (надалі - відповідач) про стягнення заборгованості в сумі 413346,59 грн.

Позов мотивовано тим, що відповідачем, в порушення статті 9 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" не погашено в повному обсязі заборгованість по сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в розмірі 342155,29 грн. Крім того, в зв'язку із несплатою самостійно визначеного єдиного внеску позивачем до відповідача рішеннями № 1 від 02.01.2013 року, № 26 від 01.03.2013 року та № 85 від 15.03.2013 року застосовано фінансові санкції в розмірі 10% на суму 56903,45 грн. та нараховано пеню в розмірі 0,1% в сумі 14287,85 грн. Загальна сума несплаченої заборгованості по єдиному внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, фінансових санкцій та пені станом на 29.07.2013 року становить 413346,59 грн.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі з підстав викладених в позовній заяві. Просив позов задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився. На адресу суду направив факсимільним зв'язком клопотання про відкладення розгляду справи у зв'язку з перебуванням у щорічній відпустці представника підприємства. До вказаного клопотання долучено копію довіреності № 267 від 14.03.2013 року, виданої ДП "Івано-Франківський військовий лісопромкомбінат" заступнику начальника юридичного відділу вказаного підприємства - Чебачовій Ю.О. на право представляти інтереси відповідача, зокрема, й в адміністративних судах України, та копію наказу по Підприємству № 111-к від 24.07.2013 року про надання заступнику начальника юридичного відділу вказаного підприємства - Чебачовій Ю.О. щорічної додаткової оплачуваної відпустки терміном з 12.08.2013 року по 21.08.2013 року.

Частиною 7 статті 56 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що законним представником органу, підприємства, установи, організації в суді є його керівник чи інша особа, уповноважена законом, положенням, статутом.

За змістом частини 2 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неприбуття в судове засідання без поважних причин представника сторони або третьої особи, які прибули в судове засідання, або неповідомлення ним про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи. Проте за клопотанням сторони та з урахуванням обставин у справі суд може відкласти її розгляд.

Суд в порядку підготовки справи до судового розгляду перевіривши матеріали справи, дійшов висновку про можливість розгляду справи на підставі наявних в ній доказів, При вирішенні питання щодо можливості судового розгляду справи судом також було враховано заперечення представника позивача проти відкладення розгляду справи позивача, з мотивів того, що відповідач мав можливість забезпечити явку в судове засідання іншого представника в зв'язку з наявністю в штаті підприємства юридичного відділу та подати суду свої заперечення проти позову, однак відповідач цього не зробив, станом на день судового розгляду згідно даних особової картки платника - боргу не погасив. Суд також констатує, що нормами ст. 56 КАС України не обмежено для відповідача коло осіб, які можуть бути його представником в процесі. Враховуючи вищевикладене, суд вважає клопотання відповідача про відкладення розгляду справи відхилити, а розгляд справи провести на підставі наявних у ній доказів.

Розглянувши адміністративний позов, вислухавши пояснення представника позивача, дослідивши та оцінивши надані суду докази, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є обґрунтованими, а позов підлягає до задоволення з наступних підстав.

Судом встановлено, що відповідач - ДП «Івано-Франківський військовий ліспромкомбінат», ідентифікаційний код 08033772, 22.06.1993 року зареєстрований як юридична особа, що підтверджується копією витягу Головного управління статистики в Івано-Франківській області № 04/2-03/1-335 від 12.08.2013 року з ЄДРПОУ та інформацією, отриманою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, розміщеною на офіційному сайті адміністратора вказаного Реєстру - Державного підприємства «Інформаційно-ресурсний центр»: http://irc.gov.ua. Як вбачається з довідок Головного управління статистики в Львівській області № 20-09/876 від 12.08.2013 року та Головного управління статистики в Івано-Франківській області № 796051 від 20.03.2013 року, повідомлення про взяття на облік платника єдиного внеску № 8635/04-22 від 14.08.2013 року, Сколівський військовий лісгосп, ідентифікаційний код 24981630, є відокремленим структурним підрозділом ДП «Івано-Франківський військовий ліспромкомбінат» без права юридичної особи, та перебуває на обліку в управлінні Пенсійного фонду України в Сколівському районі Львівської області.

Згідно частини 1 статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до пункту 1 частини 2 статті 6 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

Частиною 8 статті 9 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" визначено, що платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом. Базовим звітним періодом для відповідача є календарний місяць.

Єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника (частина 12 статті 9 Закону).

Згідно пункту 6 частини 1 статті 1 Закону, сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені цим Законом, обчислена територіальними органами Пенсійного фонду України у випадках, передбачених цим Законом, вважається недоїмкою.

Розмір єдиного внеску та пропорції його розподілу за видами загальнообов'язкового державного соціального страхування визначені статтею 8 Закону.

Відповідно до ч.5 ст.8 Закону єдиний внесок для платників, зазначених у пункті 1 (крім абзацу сьомого) частини першої статті 4 цього Закону, встановлюється у відсотках до визначеної абзацом першим пункту 1 частини першої статті 7 цього Закону бази нарахування єдиного внеску (за винятком винагороди за цивільно-правовими договорами) відповідно до класів професійного ризику виробництва, до яких віднесено платників єдиного внеску, з урахуванням видів їх економічної діяльності.

Базою нарахування єдиного внеску є суми нарахованої заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України "Про оплату праці", та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.

Як вбачається з поданих Сколівським лісгоспом розрахунків нарахування єдиного внеску за грудень 20012 року по травень включно 2013 року, до сплати в пенсійний фонд підлягало 394026,78 грн.

Як вбачається з витягу з картки особового рахунку платника єдиного внеску за період з 01.01.2013 року по 29.07.2013 року, за вказаний період зараховано лише 51871,49 грн., проплачених відповідачем.

Таким чином, судом встановлено, що станом на 29.07.2013 року відповідачем не сплачено в повному обсязі єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з грудня 2012 року по травень 2013 року в сумі 342155,29 грн., чим порушено вимоги статей 6 та 9 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (а.с. 8-9).

Крім цього, за несвоєчасну сплату єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування Управління Пенсійного фонду України в Сколівському районі Львівської області винесено рішення № 1 від 02.01.2013 року, яким застосовано до відповідача штрафні санкції в сумі 47178,76 грн. (а.с. 11), За період з 20.06.2012 року до 05.12.2012 року рішенням № 26 від 01.03.2013 року за несвоєчасну сплату єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до відповідача застосовано штраф у розмірі 6434,54 грн. та нараховано пеню в розмірі 7163,52 грн. (а.с. 12). За період з 20.06.2012 року до 27.02.2013 року рішенням № 85 від 15.03.2013 року до відповідача застосовано штраф у розмірі 3290,15 грн. та нараховано пеню в розмірі 7124,33 грн. (а.с. 13). Зазначені рішення отримані відповідачем, що підтверджується копіями рекомендованих повідомлень про вручення поштового відправлення та підписом відповідача на копії рішення.

Пунктом 2 частини 11 статті 25 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" визначено, що територіальний орган Пенсійного фонду за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску застосовує до платника єдиного внеску штрафні санкції у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум.

Відповідно до частини 10 статті 25 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.

Згідно частини 14 статті 25 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" Про нарахування пені та застосування штрафів, передбачених цим Законом, посадова особа територіального органу Пенсійного фонду в порядку, встановленому Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, приймає рішення, яке протягом трьох робочих днів надсилається платнику єдиного внеску. Суми пені та штрафів, передбачених цим Законом, підлягають сплаті платником єдиного внеску протягом десяти робочих днів після надходження відповідного рішення.

Рішення Управління Пенсійного фонду України в Сколівському районі Львівської області № 1 від 02.01.2013 року, № 26 від 01.03.2013 року та № 85 від 15.03.2013 року про застосування фінансових санкцій відповідачем в передбачений законодавством строк не оскаржені та визначені суми зобов'язань не сплачені. Доказів протилежного відповідачем суду відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України не подано.

Управління Пенсійного фонду України в Сколівському районі Львівської області відповідно до статті 25 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" та на підставі картки особового рахунку, склало вимогу № Ю 44 від 02.07.2013 року про сплату боргу станом на 01.07.2013 року на суму 903771,47 грн., в тому числі недоїмки зі сплати штрафів в сумі 56903,45 грн., пені в сумі 14287,85 грн., корінець якої надіслано відповідачу та 04.07.2013 року ним отримано, що підтверджується копією рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с. 14).

Таким чином, заборгованість відповідача зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування становить 413346,59 грн., яка складається з недоїмки по єдиному внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в сумі 342155,29 грн., застосованих до відповідача штрафних санкцій в розмірі 56903,45 грн. та нарахованої пені в сумі 14287,85 грн.

Задовольняючи позовні вимоги, суд також врахував те, що вищевказані рішення про застосування фінансових санкцій і нарахування пені, вимога про сплату боргу були направлені відповідачу, ним отримані та не оскаржені. Доказів сплату заборгованості відповідачем суду не подано. Заперечень проти позову відповідачем не заявлено.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає позовні вимоги позивача про стягнення з Державного підприємства "Івано-Франківський військовий лісопромкомбінат" заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, штрафних санкцій та пені в загальній сумі 413346,59 грн. обґрунтованими та такими, що підлягають до задоволення.

На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 41, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Державного підприємства "Івано-Франківський військовий лісопромкомбінат" (ідентифікаційний код 08033772, що знаходиться за адресою: 76014, Івано-Франківська область, місто Івано-Франківськ, вулиця Л.Ребета, будинок 6) на користь Управління Пенсійного фонду України Сколівському районі Львівської області (ідентифікаційний код 22390846, що знаходиться за адресою: 82600, Львівська область місто Сколе, вулиця Стрийська, будинок 30-а) заборгованість по сплаті єдиного внеску в сумі 413346 (чотириста тринадцять тисяч триста сорок шість) гривень 59 копійок.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили в порядку та строки, встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя: Боршовський Т.І.

Постанова складена в повному обсязі 15.08.2013 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.08.2013
Оприлюднено19.08.2013
Номер документу33016899
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/2396/13-а

Ухвала від 12.11.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Калашнікова О.В.

Ухвала від 10.11.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Калашнікова О.В.

Ухвала від 28.07.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Калашнікова О.В.

Постанова від 14.08.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Боршовський Т.І.

Ухвала від 15.06.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Калашнікова О.В.

Постанова від 29.04.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гуляк В.В.

Постанова від 14.08.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Боршовський Т.І.

Ухвала від 05.08.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Боршовський Т.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні