cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98
УХВАЛА
"15" серпня 2013 р.Справа № 8/5025/1162/12
Господарський суд Хмельницької області у складі:
суддя Шпак В.О., розглянувши матеріали справи
до департаменту житлово-комунального господарства та будівництва обласної державної адміністрації м. Хмельницький
про стягнення 9063,16 грн. основної заборгованості, 210,07 грн. 3% річних, 1649,5 грн. пені
Представники сторін
Позивача не з'явився
Відповідача Коробчук А.Г. - довіреність №02/1087 від 16.05.2013р.
Головного управління Державної казначейської служби України у Хмельницькій області - Нерубенко Н.Р. - довіреність №15-08/6-73 від 03.01.2013р.
Суть спору:
Рішенням господарського суду Хмельницької області від 18.12.2012р.. по справі №8/5025/1162/12 частково задоволено позов державного підприємства "Спеціалізована державна експертна організація - Центральна служба Української державної будівельної експертизи", м. Київ до управління житлово-комунального господарства Хмельницької обласної державної адміністрації, м. Хмельницький про стягнення 9063,16 грн. основної заборгованості, 210,07 грн. 3% річних, 1649,5 грн. пені.
Присуджено до стягнення з управління житлово-комунального господарства Хмельницької обласної державної адміністрації (м. Хмельницький, вул. Водопровідна, 75, ідентифікаційний код 33663828) на користь державного підприємства "Спеціалізована державна експертна організація - Центральна служба Української державної будівельної експертизи" (м. Київ, Печерський район, бульвар Лесі Українки, 26, ідентифікаційний код 35691621) 9063,16 грн. основної заборгованості, 209,49 грн. 3% річних, 1649,5 грн. пені, 1609,41 грн. відшкодування судового збору.
У решті позову відмовлено.
14.01.2013р. судом видано відповідний наказ.
Ухвалою суду від 26.07.2013р. замінено сторону у виконавчому провадженні (у справі №8/5025/1162/12) - управління житлово-комунального господарства Хмельницької обласної державної адміністрації (м. Хмельницький, вул. Водопровідна, 75, ідентифікаційний код 33663828) її правонаступником - Департаментом житлово-комунального господарства та будівництва обласної державної адміністрації (м. Хмельницький, вул. Грушевського, буд. 87, ідентифікаційний код 38565750).
06.08.2013р. Головне управління Державної казначейської служби України у Хмельницькій області м. Хмельницький звернулось із заявою про відстрочку виконання рішення господарського суду Хмельницької області від 18.12.2012р. по справі №8/5025/1162/12 до виділення коштів боржникові для погашення заборгованості.
Свою заяву обгрунтовує тим, що відповідно до п.2 ст. 3 Закону України „Про виконавче провадження" рішення про стягнення коштів з державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами Державного казначейства України в установленому Кабінетом Міністрів України порядку. Стягувачем, відповідно до Порядку подано заяву та наказ про примусове виконання рішення господарського суду.
На виконання вимоги ГУ ДКСУ Департамент житлово-комунального господарства та будівництва звернувся до Хмельницької обласної державної адміністрації із проханням додаткового виділення коштів по КПК 2751050, по якому виникла заборгованість та слід здійснювати безспірне списання коштів. Згідно із ст. 23 БК України будь-які бюджетні зобов'язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення, якщо інше не передбачено законом про Державний бюджет України. Більш того, забороняється без внесення змін до закону про Державний бюджет України (рішення про місцевий бюджет) збільшення бюджетних призначень за загальним та спеціальним фондами державного бюджету (місцевого бюджету) на видатки за бюджетними програмами, за рахунок зменшення видатків за іншими бюджетними програмами.
Відповідно до п.п.2 п.5 Порядку органи Казначейства мають право звертатися у передбачених законом випадках до органу, який видав виконавчий документ, в тому числі про відстрочку виконання рішення.
На підставі викладеного, ГУ ДКСУ просить відстрочити виконання рішення господарського суду Хмельницької області від 18 грудня 2012 року по справі № 8/5025/1162/12 до виділення коштів боржникові для погашення заборгованості.
Представник позивача в судове засідання не з'явився. Ним подано пояснення в якому він проти заяви заперечує, посилаючись на те, що відповідно до п. 25 Порядку безспірне списання коштів з рахунка боржника здійснюється в першочерговому порядку. Відсутність бюджетного призначення на фінансування не може бути підставою для звільнення відповідача від обов'язку оплати відповідних робіт. В разі відсутності коштів для оплати відповідач був вправі та мав фактичну можливість призупинити виконання умов договору з моменту виявлення відсутності коштів для оплати робіт, а не приймати їх результати.
Доводи ГУ ДКСУ у Хмельницькій області стосовно відстрочення виконання рішення до виділення коштів боржникові для погашення заборгованості ставить під сумнів виділення таких коштів та, як наслідок, виконання рішення суду в цілому.
Представник відповідача підтримав заяву, подану казначейською службу.
Дослідивши матеріали справи та заслухавши пояснення представника заявника, суд приймає до уваги наступне.
Відповідно до ч.1 ст.121 Господарського процесуального кодексу України при наявності обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим, за заявою сторони, державного виконавця, прокурора або за своєю ініціативою господарський суд, який видав виконавчий документ, у десятиденний строк розглядає це питання у судовому засіданні з викликом сторін, прокурора і у виняткових випадках, залежно від обставин справи, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, ухвали, постанови, змінити спосіб та порядок їх виконання.
Статтею 36 Закону України „Про виконавче провадження" встановлено, що за наявності обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим, державний виконавець за власною ініціативою або за заявою сторін, а також самі сторони мають право звернутися до суду, який видав виконавчий документ, із заявою про відстрочку або розстрочку виконання, а також про встановлення чи зміну способу і порядку виконання.
В п.п.7.1.1, 7.2 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17.10.2012р. №9 „Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України" зазначено, що підставою для відстрочки, розстрочки, зміни способу та порядку виконання рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим у визначений строк або встановленим господарським судом способом. При цьому слід мати на увазі, що згоди сторін на вжиття заходів, передбачених статтею 121 ГПК, ця стаття не вимагає, і господарський суд законодавчо не обмежений будь-якими конкретними термінами відстрочки чи розстрочки виконання рішення. Проте, вирішуючи питання про відстрочку чи розстрочку виконання рішення, зміну способу і порядку виконання рішення, господарський суд повинен враховувати матеріальні інтереси сторін, їх фінансовий стан, ступінь вини відповідача у виникненні спору, наявність інфляційних процесів у економіці держави та інші обставини справи, зокрема, щодо фізичної особи (громадянина) - тяжке захворювання її самої або членів її сім'ї, скрутний матеріальний стан, стосовно юридичної особи - наявну загрозу банкрутства, відсутність коштів на банківських рахунках і майна, на яке можливо було б звернути стягнення, щодо як фізичних, так і юридичних осіб - стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.
Підставою для відстрочки, розстрочки, зміни способу та порядку виконання рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим у визначений строк або встановленим господарським судом способом.
Відповідно до п.2 ст. 3 Закону України „Про виконавче провадження" рішення про стягнення коштів з державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами Державного казначейства України в установленому Кабінетом Міністрів України порядку.
Порядок виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників затверджено Постановою КМУ від 03.08.2011 № 845.
Стягувачем, відповідно до Порядку подано Головного управління Державної казначейської служби України у Хмельницькій області заяву та наказ про примусове виконання рішення господарського суду.
На виконання вимоги ГУ ДКСУ Департамент житлово-комунального господарства та будівництва звернувся до Хмельницької обласної державної адміністрації із проханням додаткового виділення коштів по КПК 2751050, по якому виникла заборгованість та слід здійснювати безспірне списання коштів.
Із заяви Головного управління Державної казначейської служби України у Хмельницькій області вбачається, що заявник просить суд відстрочити виконання рішення до виділення коштів боржникові для погашення заборгованості.
В зазначеній Постанові Пленуму Вищого господарського суду України №9 зазначено, що відстрочка - це відкладення чи перенесення виконання рішення на новий строк, який визначається господарським судом. Наприклад, відстрочка може надаватись за рішенням, у якому господарським судом визначено певний строк звільнення приміщення, повернення майна тощо.
Тобто, особа, яка подала заяву повинна зазначити певний строк на який вона просить відстрочити виконання рішення.
Таким чином, вимога Головного управління Державної казначейської служби України у Хмельницькій області про відстрочення рішення суду до виділення коштів з державного бюджету не узгоджується з положеннями ст. 121 ГПК України, оскільки заявником не вказано на який конкретно строк він просить відстрочити виконання рішення суду.
У відповідності зі статтею 4 Господарського процесуального кодексу України рішення з господарського спору повинно прийматись у цілковитій відповідності з нормами матеріального і процесуального права та фактичними обставинами справи, з достовірністю встановленими господарським судом.
Статтею 121 ГПК України, статтею 36 Закону України „Про виконавче провадження" чітко визначено перелік осіб, які вправі звертатися із заявою про надання відстрочки виконання рішення суду, а саме: сторона, державний виконавець та прокурор.
Отже, право на звернення із вказаною заявою за органами Державної казначейської служби України не закріплено.
Приймаючи до уваги викладене, у заяві Головного управління Державної казначейської служби України у Хмельницькій області про надання відстрочки виконання рішення господарського суду Хмельницької області від 18.12.2012р. по справі №8/5025/1162/12 до виділення коштів боржникові для погашення заборгованості належить відмовити.
Керуючись ст.ст. 86, 121 Господарського процесуального кодексу України, суд, -
УХВАЛИВ:
У заяві Головного управління Державної казначейської служби України у Хмельницькій області про надання відстрочки виконання рішення господарського суду Хмельницької області від 18.12.2012р. по справі №8/5025/1162/12 до виділення коштів боржникові для погашення заборгованості відмовити.
Суддя В.О. Шпак
Віддруковано 4 примірника:
1 - позивачу м. м. Київ, бульвар Л. Українки, 26 - рекомендованим;
2 - відповідачу - м. Хмельницький, вул. Грушевського, 87;
3 - Головному управлінню Державної казначейської служби України у Хмельницькій області - м. Хмельницький, вул. Свободи, 70;
4 - до справи.
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 15.08.2013 |
Оприлюднено | 19.08.2013 |
Номер документу | 33027108 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Смаровоз М.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні