cpg1251
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"08" серпня 2013 р. м. Київ К/9991/8543/11
Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів :
Головуючого Степашка О.І.
Суддів Голубєвої Г.К.
Островича С.Е.
розглянувши в порядку письмового провадження касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Конвент»
на постанову Донецького апеляційного адміністративного суду від 19.01.2011
у справі № 2а-19856/10/0570
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Конвент»
до Державної податкової інспекції у Калінінському районі м. Донецька
про визнання протиправними рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Конвент» (далі по тексту - позивач, ТОВ «Конвент») звернулося до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Державної податкової інспекції у Калінінському районі м. Донецька (далі по тексту - відповідач, ДПІ у Калінінському районі м. Донецька) про визнання протиправними рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій.
Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 18.11.2010 позов задоволено.
Постановою Донецького апеляційного адміністративного суду від 19.01.2011 скасовано рішення суду першої інстанції та прийнято нове рішення, яким відмовлено у задоволенні позову.
В касаційній скарзі позивач просить скасувати рішення суду апеляційної інстанції та залишити в силі рішення суду першої інстанції, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права.
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено, що відповідачем була проведена перевірка позивача щодо дотримання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій, за результатами якої складено акт № 0322/05/63/23/31468532 від 21.06.2010.
В акті перевірки зазначено наступне: непроведення розрахункової операції на суму 1012,90 грн. через зареєстрований реєстратор розрахункових операцій та невидача розрахункового документа, встановленого зразка при проведенні розрахунків за товар; невідповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій, чим порушено пункти 1, 2, 13 статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»; не надання касової книги, не надання торгових патентів, не надання свідоцтва про право сплати єдиного податку юридичною особою, чим порушено статті 1 , 2 , 3 Закону України «Про патентування деяких видів підприємницької діяльності».
На підставі висновку акта перевірки відповідачем прийнято рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій: № 0002332342 від 16.07.2010, яким застосовано суму штрафних фінансових санкцій в розмірі 40000,00 грн. та № 0002342342 від 16.07.2010, яким застосовано суму штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 21,33 грн.
Задовольняючи позов суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем було порушено процедуру проведення перевірки позивача, тому прийняті рішення є необґрунтованими.
Відмовляючи у задоволенні позову суд касаційної інстанції виходив з наступного, з чим погоджується суд касаційної інстанції.
Згідно з пунктом 13 частини 1 статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня.
Відповідно до пунктів 1, 2 статті 3 цього Закону суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом , із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок; видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.
Згідно з пунктом 1 статті 9 даного Закону реєстратори розрахункових операцій та розрахункові книжки не застосовуються при здійсненні торгівлі продукцією власного виробництва та наданні послуг підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, крім підприємств торгівлі та громадського харчування, у разі проведення розрахунків у касах цих підприємств, установ і організацій з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, підписаних і завірених печаткою у встановленому порядку.
Як вбачається із матеріалів справи працівниками податкової інспекції здійснена передоплата за кондиціонери на загальну суму 8000,00 грн., при цьому не було видано розрахункового документу, відсутні торгові патенти при здійсненні торгової діяльності.
Сума готівкових коштів на місці проведення розрахунків склала 9110,00 грн. (у тому числі сума купівлі).
Судом зазначено, що при здійсненні перевірок дотримання встановленого порядку проведення розрахунків фахівці податкової служби керуються Методичними рекомендаціями щодо взаємодії між підрозділами органів державної податкової служби України при організації документальних перевірок юридичних осіб, затвердженими наказом ДПАУ № 441 від 11.10.2005 (далі по тексту - Рекомендації № 441).
Згідно до пункту 2 статті 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» органи державної податкової служби мають право здійснювати контроль за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку.
За приписами статті 15 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» контроль за додержанням суб'єктами підприємницької діяльності порядку проведення розрахунків за товари (послуги), інших вимог цього Закону здійснюють органи державної податкової служби України шляхом проведення планових або позапланових перевірок згідно із законодавством України.
Перевірка позивача здійснена співробітниками податкового органу згідно до плану графіку перевірок щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій у готівковій та безготівковій сфері ДПІ Калінінському районі м. Донецька на червень 2008 року на підставі направлень № 641, № 640, № 639 від 16.06.2010.
Відповідно до пункту 10 Інструкції про порядок застосування та стягнення сум штрафних (фінансових) санкцій органами державної податкової служби, затвердженої наказом Державної податкової адміністрації України від 17.03.2001 № 110 , зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 23.03.2001 за N 268/5459, факти порушень податкового та іншого законодавства посадова особа органу державної податкової служби оформляє актом перевірки, в якому чітко викладається зміст порушення з обґрунтуванням порушених норм законодавчих актів та вказуються конкретні їх пункти і статті.
За змістом наведеної норми фіксація в акті перевірки порушень законодавства є належним засобом доказування наявних результатів перевірки. Отже, працівники податкової служби під час перевірки належним засобом зафіксували факт порушення позивачем вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
Даним Законом, врегульовано порядок застосування реєстраторів розрахункових операцій при здійсненні розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, не пов'язані з нарахуванням та сплатою податків, у зв'язку з цим, перевірки, що стосуються дотримання вимог цього Закону не відносяться до перевірок, визначених у статті 11-1 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», а тому на них не розповсюджуються вимоги відносно підстав порядку проведення попередження про початок перевірки за 10 днів.
Отже, суд вірно зазначив, що перевірка позивача здійснена відповідачем на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені чинним законодавством. За таких обставин, відсутні підстави для визнання протиправними дій посадових осіб ДПІ у Калінінському районі м. Донецька щодо проведення перевірки ТОВ «Конвент».
Суд апеляційної інстанції вірно зазначив, що висновок суду першої інстанції щодо порушення відповідачем порядку проведення перевірок, встановлений у статті 11-1 Закону України «Про державну податкову службу», є безпідставним, оскільки наведеною нормою визначений порядок проведення органами державної податкової служби планових і позапланових виїзних перевірок своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), а не дотримання вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
Враховуючи викладене, Вищий адміністративний суд України дійшов висновку про те, що судом апеляційної інстанції належним чином з'ясовані обставини справи та дано їм відповідну правову оцінку. Порушень норм матеріального та процесуального права, які могли призвести до зміни чи скасування рішення суду апеляційної інстанції не встановлено.
Керуючись статтями 222, 223, 224, 230, 232 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Конвент» залишити без задоволення.
Постанову Донецького апеляційного адміністративного суду від 19.01.2011 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, та може бути переглянута Верховним Судом України у випадках, встановлених Кодексом адміністративного судочинства України.
Головуючий О.І. Степашко Судді Г.К. Голубєва С.Е. Острович
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 08.08.2013 |
Оприлюднено | 21.08.2013 |
Номер документу | 33060242 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Жаботинська Світлана Володимирівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Жаботинська Світлана Володимирівна
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Степашко О.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні