Постанова
від 03.07.2013 по справі 801/3985/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

03 липня 2013 р. (15 год. 07 хв.) Справа №801/3985/13-а

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кузнякової С.Ю., за участю секретаря судового засідання Устінової І.В., представника позивача Глінкіної О.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Державної фінансової інспекції в АР Крим

до Комунального підприємства водопровідно-каналізаційного господарства Щолкінської міської ради

про спонукання до виконання певних дій.

Обставини справи: Державна фінансова інспекція в АР Крим звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим з позовом до Комунального підприємства водопровідно-каналізаційного господарства Щолкінської міської ради про зобов'язання виконати пункти 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12, 13, 15 письмових вимог від 30.01.2013 р. № 23-14/138 в повному обсязі. Позовні вимоги ґрунтуються на Законі України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та мотивовані тим, що за наслідками проведеної ревізії відповідача, за результатами якої був складений акт ревізії від 16.01.2013р. № 23-21/6 встановлено ряд порушень діючого законодавства. Позивач зазначає, що наведений акт був підписаний відповідачем без заперечень, та всі розрахунки, реєстри, відомості також підписані без заперечень, що свідчить про згоду КП ВКГ Щолкінської міськради з виявленими порушеннями. Позивачем було скеровано відповідачку письмові вимоги від 30.01.2013 р. № 23-14/138 по усуненню порушень виявлених в ході ревізії для виконання. Керченською об'єднаною державною фінансовою інспекцію відповідачу було направлено лист-нагадування про виконання вимог від 04.03.2013 № 23-13/280, однак, остаточної інформації щодо повного виконання вимог до теперішнього часу не надано, що й стало підставою для звернення до суду з даним позовом.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав, наведених у позові та просив їх задовольнити у повному обсязі, надавши пояснення по суті.

Відповідача у судове засідання явку свого представника не забезпечив, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, скерував до суду письмові заперечення за позов, в яких просив відмовити у задоволенні позову у повному обсязі.

Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, враховуючи відсутність клопотання відповідача про відкладення розгляду справи та те, що адміністративна справа має бути розглянута і вирішена протягом розумного строку, суд вважає можливим, на підставі ч. 6 ст. 71, ст. 128 КАС України, розглядати справу за наявними у ній матеріалами за відсутності відповідача.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд -

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до п. 3.3.4.1 Плану роботи контрольно-ревізійного Керченської об'єднаної держфінінспекції на IV квартал 2012 року, на підставі направлення від 16.10.2012 № 142 виданого в.о. начальника Керченської об'єднаної держфінінспекції, головним державним фінансовим інспектором сектору інспектування у Ленінському районі Керченської об'єднаної держфінінспекції Давидовою О.Д. проведено планову ревізію фінансово-господарської діяльності комунального підприємства водопровідно-каналізаційного господарства Щолкінської міської ради за період з 01.05.2010 по 01.10.2012., за результатами якої складено акт № 23-21/6 від 16.01.2013р. (а.с. 28-90).

За даними акта перевірки контролюючим органом встановлено ряд порушень вимог діючого законодавства.

Акт ревізії від 16.01.2013р. № 23-21/6 був підписаний керівником та головним бухгалтером КП ВКГ Щолкінської міської ради без заперечень та отриманий 16.01.2013р. (а.с. 90).

З метою усунення порушень, виявлених під час ревізії, Керченською об'єднаною державною фінансовою інспекцією на адресу відповідача було направлено письмові вимоги № 23-14/138 від 30.01.2013р., в яких запропоновано повідомити Керченську об'єднану державну фінансову інспекцію про вжиті заходи та виконання цих вимог в термін до 01.03.2013р. (91-98).

У наведених вимогах від відповідача вимагає:

1. Опрацювати матеріали ревізії та вжити заходи щодо усунення виявлених порушень, розглянути питання щодо притягнення до відповідальності винних осіб.

2. В ході ревізії встановлено, що в порушення ч. 1 ст. 75, ч. 8 ст. 77, н. 5 ст. 89 Господарського Кодексу України від 16.01.2003 №436-1У у серпні 2011 року КП ВКГ фактично проведені витрати по укладеному Договору на надання аудиторських послуг, які не передбачені Фінансовим планом підприємства на 2011 рік. А саме: КП ВКГ укладений Договір № 16 від 29.07.2011 року з фізичною особою підприємцем ОСОБА_3 по підготовці аналізу фінансово-господарської діяльності КП ВКГ у процедурі банкрутства, що призвело до матеріальної шкоди та завищення суми збитків по коду рядка 350 "Нерозподілений прибуток (непокритий збиток)" форми звітності № 1 «Баланс», по коду рядка 225 «Збиток» форми №2 "Звіт про фінансові результати" за 2011 рік на суму 5000,00 гри., та є порушенням ч. 1 ст. 3 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.99 № 996-ХІУ, у зв'язку з чим:

Відобразити в обліку дебіторську заборгованість за фізичною особою : ОСОБА_3 в сумі 5000,0 грн.

Прийняти передбачені законодавством заходи щодо повного усунення порушення.

У разі не відшкодування дебіторської заборгованості фізичною особою ОСОБА_3 стягнути з осіб, винних у безпідставному перерахуванні коштів на суму 5000,00 грн., шкоду у порядку та розмірі встановлених ст.ст. 30-136 КЗпП, та прийняти інші передбачені законодавством заходи.

3. В ході ревізії встановлено, що в порушення ч. 9 ст. 78, ч. 5 ст. 75 Господарського Кодексу України від 16.01.2003 №436-1У, при наявності збитків КП ВКГ безпідставно проведені витрати на надання благодійної фінансової допомоги, які не передбачені «Розрахунком прибутку по КП ВКГ» на 2010 та Фінансовими планами підприємства на 2011 рік на загальну суму 2550,00 грн., що призвело до матеріальної шкоди та завищення суми збитків по коду рядка 350 «Нерозподілений прибуток (непокритий збиток)» форми звітності № 1 «Баланс», по коду рядка 225 «Збиток» форми №2 "Звіт про фінансові результати" за 2010-2011 роки на суму 2550,00 грн., у зв'язку з чим:

Прийняти передбачені законодавством заходи щодо повного усунення порушення.

Провести претензійно-позовну роботу з одержувачами благодійної допомоги щодо повернення коштів в загальній сумі 2550,00 грн., в т.ч.: Православна церков (ЄДРГІОУ 35457718) в сумі 500,00 грн., Щолкінська міська рала в сумі 1500,00 грн., Інваліди війни (ЄДРПОУ 35661780) в сумі 550,00 грн.

В іншому випадку стягнути з осіб, винних у безпідставному наданні благодійної допомоги на суму 2550,00 грн., шкоду у порядку та розмірі встановленому ст.ст. 130-136 Кодексу законів про працю в Україні.

4. В ході ревізії встановлено, що в порушення п. 1 ст. 3 Закону України від 16.07.1999 року №996-Х1У «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», Філії Державного підприємства «Спеціалізована державна експертна організація - Центральна служба Української державної будівельної експертизи» платіжним дорученням від 25.08.11 № 674 за рахунок коштів КП ВКГ Щолкінської міської ради фактично оплачені витрати іншої юридичної особи, а саме витрати Виконавчого комітету Щолкінської міської ради по проведенню робіт з експертизи проекту «Напорні каналізаційні колектори м. Щолкіне - реконструкція III черги будівництва» на загальну суму 1185,36 гривень, призвело до завищення суми збитків по коду рядка 350 «Нерозподілений прибуток (непокритий збиток)» форми звітності № 1 «Баланс», по коду рядка 225 «Збиток» форми №2 "Звіт про фінансові результати" за 2011 рік на суму 1185,36 гри., у зв'язку з чим:

Прийняти передбачені законодавством заходи щодо усунення порушення. Відобразити в обліку дебіторську заборгованість за юридичною особою, щодо якої проведені безпідставні витрати та необґрунтоване оплачені кошти, а саме за Філією Державного підприємства «Спеціалізована державна експертна організація-Центральна служба Української державної будівельної експертизи» в АР Крим в сумі 1185,36 гри,

Провести претензійно-позовну роботу з Філією Державного підприємства "Спеціалізована державна експертна організація-Центральна служба Української державної будівельної експертизи» в АР Крим щодо відшкодування необґрунтованих виплат шляхом повернення коштів в сумі 1186,36 грн. або виконання відповідного обсягу робіт чи надання послуг.

В іншому випадку стягнути з осіб, винних у проведенні необґрунтованих в сумі 1185,36 грн. виплат, шкоду у порядку та розмірі встановленому ст.ст. 1130-136 Кодексу законів про працю в Україні.

5. В ході ревізії встановлено, що в порушення п. 1 ст. 3 Закону України від 16.07.1999 року №996~ХІУ «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», у січні 2012 року платіжним дорученням від 10.01.2012 № 8 за рахунок коштів КГІ ВКГ фактично оплачені витрати іншої юридичної особи, а саме витрати Виконавчого комітету Щолкінської міської ради по розміщенню інформації у номері №52 газети «Наше время» за 30.12.2011 року «про початок конкурсу по відбору суб'єкта оціночної діяльності, який буде долучений до експертної оцінки об'єктів комунальної власності виконавчого комітету Щолкінської міської ради 2012 році», що призвело до завищення суми збитків коду рядка 350 "Нерозподілений прибуток (непокритий збиток)" форми звітності № 1 «Баланс», по коду рядка 225 «Збиток» форми №2 "Звіт про фінансові результати" за 2012 рік на суму 810,00 грн., у зв'язку з чим:

Прийняти передбачені законодавством заходи щодо усунення порушення.

Відобразити в обліку дебіторську заборгованість за юридичною особою, щодо якої проведені безпідставні витрати та необґрунтоване оплачені кошти, а саме за Редакцією газети «Наше время» в сумі 810,00 грн.

Провести претензійно-позовну роботу з Редакцією газети «Наше время» щодо відшкодування необґрунтованих виплат шляхом повернення коштів в 810,00 грн. або виконання відповідного обсягу робіт чи надання послуг.

В іншому випадку стягнути з осіб, винних у проведенні безпідставних виплат в сумі 810,00 грн., шкоду у порядку та розмірі встановленому ст.ст. 130-136 Кодексу законів про працю в України.5

6. В ході ревізії встановлено, що в порушення ст. 20 Закону України «Про оплату праці» від 24.03.1995р. № 108/95-ВР, п, 3.1 а) Додаткової угоди від 16.12.09 № 1 до Контракту директора, ОСОБА_4, який займав посаду директора КП ВКГ з 01.05.2010 по 01.05.2011 року, в наслідок не дотримання розміру окладу, встановленого Додатковою угодою від 16.12.09 № 1 у розмірі 2,5 кратної ставки працівника І розряду, та фактичного нарахування окладу по ставці працівника 3 розряду з урахування коефіцієнту, тобто у розмірах більших ніж передбачено п. 3.1 а) Додаткової угоди від 16.12.09 №1 до Контракту, за період з 01.05.2010 по 01.05.2011 безпідставно нарахований та виплачений оклад на загальну суму 6418,57 грн. (в тому числі: 2010 - 3913,25 грн., 2011 - 2505,32 гри.), та як наслідок зайво нараховане та перераховано до державних цільових фондів обов'язкових внесків на заробітну плату у сумі 2430,71 грн. (в тому числі: 2010 - 1481,95 грн., 2011 - 948,76 грн.). Порушення призвело до матеріальної шкоди (збиткам) завданих підприємству на загальну суму 8849,28 грн., у зв'язку з чим:

Прийняти передбачені законодавством заходи щодо усунення порушення.

Провести претензійно-позовну роботу щодо повернення необґрунтоване виплачених коштів в сумі 6418,57 гривень.

У разі повернення коштів відкоригувати розрахунки з державними цільовими фондами у бік зменшення відрахувань на суму 2430,71 гри.

7. В ході ревізії встановлено, що в порушення ст. 20 Закону України «Про оплату праці» від 24.03.1995р. № 108\95-ВР, підп, б) п. 3.1 Додаткової угоди від 16.12.09 №1, підп. в) п. 3,1 Додаткової угоди від 16.12.09 № 1, піди. 3) п. 3.3 Контракту від 10.12.07 № 3 укладеного Щолкінеькою міською радою, в наслідок нарахування у завищеному розмірі окладу ОСОБА_4, який займав посаду директора КП ВКГ з 01.05.2010 по 01.05.2011 року, проведено зайве нарахування та як наслідок виплата у завищених розмірах коштів надбавки за інтенсивність праці та особливі умови праці, призначеної у розмірі 50%, на суму 3046,55 грн., та зайвого нарахування та перерахування внесків на робітну плату до державних цільових фондів обов'язкових внесків на заробітну плату у сумі 1153,73 грн. Порушення призвело до матеріальної шкоди (збиткам) завданих підприємству на загальну суму 4200,28 грн., у зв'язку з чим:

Прийняти передбачені законодавством заходи щодо повного усунення порушення.

Провести претензійно-позовну роботу щодо повернення необґрунтовано виплачених коштів в сумі 3046,55 грн.

У разі повернення коштів відкоригувати розрахунки з державними цільовими фондами у бік зменшення відрахувань на суму 1153,73 гри.

8. В ході ревізії встановлено, що в порушення ст. 20 Закону України «Про оплату праці» від 24.03.1995р. № 108\95-ВР, підп. б) п. 3.1 Додаткової угоди від 16.12.09 №1, підп. в) п. 3.1 Додаткової угоди від 16.12.09 №1, підп. 3) п. 3.3 Контракту від 10.12.07 № 3 укладеного Щолкінеькою міською радою, в наслідок нарахування у завищеному розмірі окладу ОСОБА_4 який займав - директора КП ВКГ з 01.05.2010 по 01.05.2011 року, проведено зайві нарахування та як наслідок виплата у завищених розмірах коштів премії, яка передбачена підп, в) п. 3.1 Додаткової угоди від 16.12.09 №1 до Контракту директора ОСОБА_4 в розмірі 50% до посадового окладу, на суму 2278,50 гри., та зайве нарахування, та перерахування внесків на заробітну плату до державних цільових фондів обов'язкових внесків на заробітну плату у сумі 862,87 грн., у зв'язку з чим:

Прийняти передбачені законодавством заходи щодо усунення порушення.

Провести претензійно-позовну роботу щодо повернення необґрунтоване виплачених коштів премій в сумі 2278,5 гривень.

У разі повернення коштів відкоригувати розрахунки з державними цільовими фондами у бік зменшення відрахувань на суму 862,87 грн.

9. В ході ревізії встановлено, що в порушення ст. 20 Закону України «Про оплату праці» від 24.03.1995р. № 108/95-ВР, підп. б) п. 3.1 Додаткової угоди від 16.12,09 №1, підп. в) п. 3.1 Додаткової угоди від 16,12.09 № 1, піди. 3) п. 3.3 Контракту від 10.12.07 № 3 укладеного Щолкінською міською радою, в наслідок включення до розрахунку матеріальної допомоги нарахованих у завищеному розмірі окладу, надбавок та премій, ОСОБА_4 який займав посаду директора КП ВКГ з 01.05.2010 по 01.05.2011 року, проведено зайві нарахування та як наслідок виплата у завищених розмірах коштів матеріальної допомоги на загальну суму 6330,08 грн., та зайві нарахування та перерахування внесків на заробітну плату до державних цільових фондів обов'язкових внесків на заробітну плату у сумі 2397,20 гривень, у зв'язку з чим:

Прийняти передбачені законодавством заходи щодо усунення порушенім.

Провести претензійно-позовну роботу щодо повернення необґрунтоване виплачених коштів матеріальної допомоги в сумі 6330,08 гривень.

У разі повернення коштів відкоригувати розрахунки з державними цільовими фондами у бік зменшення відрахувань на суму 2397,20 грн.

10. В ході ревізії встановлено, що в порушення ст. 20 Закону України «Про оплату праці» від 24.03.1995р. № 108\95-ВР, п. 3.1, п. 32 контракту від 10.12.07 № 3, п. 3.1 а) Додаткової угоди від 16.12.09 № 1, які укладеному з Щолкінською міською радою, відповідно до наказів директора комунального підприємства водопровідно-каналізаційного господарства у травні 2010 року директору ОСОБА_4,, який займав посаду директора КП ВКГ з 01.05.2010 по 01.05.2011 року, нарахована доплата за капремонт в сумі 250,00 грн., виплата якої не передбачена умовами контракту та додаткової угоди, відповідне порушення призвело до зайвого нарахування та виплати цієї доплати ОСОБА_4 на загальну суму 250,00 грн. та відповідно до зайвого перерахування до державних цільових фондів нарахувань на заробітну плату на суму 94,67 грн., у зв'язку з чим:

Прийняти передбачені законодавством заходи щодо усунення порушення.

Провести претензійно-позовну роботу щодо повернення необґрунтоване виплачених коштів доплати в сумі 250,00 гривень.

У разі повернення коштів відкоригувати розрахунки з державними цільовими фондами у бік зменшення відрахувань на суму 94,67 грн.

11. В ході ревізії встановлено, що в порушення ст. 20 Закону України «Про оплату праці» від 24.03.1995р. № І08\95-ВР, підп. б) пункту 3.1 контракту від 10.12.07 № 3, укладеному з Щолкінеькою міською радою, підп. б) п.3.1 Додаткової угоди від 16.12.09 №1, у травні 2010 року директору ОСОБА_4 проведено нарахування надбавки за інтенсивність праці та особливий характер роботи в розмірі 100% до посадового окладу, замість 50% передбачених підп. б) пункту 3.1 контракту №3 від 10.12.07 підп. б) п. 3.1 Додаткової угоди від 16.12.09 № 1, що призвело до зайвого нарахування та виплати цієї надбавки у травні 2010 року на загальну суму 1139,25 грн., та відповідно до необґрунтоване перерахування до державних цільових фондів нарахувань на заробітну плату на суму 431,43 гривень, у зв'язку з чим:

Прийняти передбачені законодавством заходи щодо усунення порушення.

Провести претензійно-позовну роботу щодо повернення необґрунтоване виплачених коштів в сумі 1139,25 гривень,

У разі повернення коштів відкоригувати розрахунки з державними цільовими фондами у бік зменшення відрахувань на суму 431,43 грн.

12. В ході ревізії встановлено, що в порушення вимог ст.21 Закону України «Про відпуски» від 15.11.1996 № 504/96-ВР (зі змінами), п.2 Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 08.02.1995 № 100 (із змінами), в наслідок включення до розрахунку відпускних директору КП ВКГ ОСОБА_4, який займав посаду директора КП ВКГ з 01.05.2010 по 01.05.2011 року, безпідставно нарахованого кладу, надбавок, премій та доплати, проведено необґрунтоване нарахування та сплата у завищених обсягах заробітної плати під час відпусток на загальну суму 3058,96 грн., та як наслідок до зайве нарахування та перерахування до державних цільових фондів внесків в загальній сумі 1158,43 грн., у зв'язку з чим:

Прийняти передбачені законодавством заходи щодо усунення порушення.

Провести претензійно-позовну роботу щодо повернення необґрунтоване плачених коштів в сумі 3058,96 гривень.

У разі повернення коштів відкоригувати розрахунки з державними цільовими фондами у бік зменшення відрахувань на суму 1158,43 грн.

13. В ході ревізії встановлено, що в порушення вимог ст.37 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням" від 18.01.2001 №2240-ІІІ (зі змінами), п.7 Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2001 № 1266 (зі змінами) включенні безпідставно та у завищених обсягах нарахованих окладів, надбавок, премій та доплат до розрахунку перших 5-ті днів лікарняних ОСОБА_4, який займав посаду директора КП ВКГ з 01.05.2010 по 01.05.2011 року, призвело до зайвого нарахування та сплати у завищених обсягах заробітної плати під час хвороби у загальній сумі 1142,79 грн., та як наслідок до зайвого нарахування та перерахування до державних цільових фондів внесків в загальній сумі 432,77 грн., у зв'язку з чим;

Прийняти передбачені законодавством заходи щодо усунення порушення.

Провести претензійно-позовну роботу щодо повернення необґрунтоване виплачених коштів по лікарняним листам в сумі 1142,79 гривень.

У разі повернення коштів відкоригувати розрахунки з державними цільовими фондами у бік зменшення відрахувань на суму 432,77 грн.

14. В ході ревізії встановлено, що в порушення ст. 97 Кодексу законів про працю України, затвердженого Законом № 322- VIII від 10.12.1971 (із змінами), п. 1 ст. 3 та п. 6 ст.8 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» № 996-ХІУ від 16.07.1999р., п. 4 «Оплата та нормування праці» підп. 4.8 Колективного договору на 2010-2011 роки, Додатку 5 «Положення про виплати матеріальної допомоги та одноразових заохочень» до Колективного договору на 2010-2011 роки, на підставі наказів директорів КП ВКГ 211 від 15.11.2010 року виплачене одноразове заохочення до 60-ти річчя ОСОБА_6 (двірник-прибиральник) в сумі 200,00 гри. та № 64 від 12.04.2011 року виплачене одноразове заохочення до 55-ти річчя ОСОБА_10, (водій) в сумі 200,00 грн., при тому, що виплата таких одноразових заохочень, не передбачена умовами Колективного Договору. Порушення призвели до зайвого нарахування та виплати одноразових заохочень на загальну суму 400,00 грн. та як наслідок до зайвого нарахування та перерахування внесків до державних цільових фондів на загальну суму 151,50 грн., у зв'язку з чим:

Прийняти передбачені законодавством заходи щодо усунення порушення.

Відповідно до глави 9 Кодексу законів про працю в Україні запропонувати працівникам повернути необґрунтовано виплачені кошти одноразових заохочень в сумі 400,00 грн. та отримати письмову відповідь на позицію.

В іншому випадку провести претензійно-позовну роботу щодо повернення необґрунтовано виплачених сум коштів та стягнути з особи, винної у зайвих грошових виплатах кошти у сумі 551,50 грн. у порядку та розмірах встановлених ст.ст. 133-136 КЗпП. У разі повернення коштів провести перерахунок та відповідні взаємо звірки щодо сум внесків до Фонду та повернути зайво сплачені кошти в сумі 151,50 гривень.

15. Проведеною ревізією з питання законності та підстав для оплати КП ВКГ послуг за енергоносії встановлено, що в порушення п. 1 ст. 9 Закону України від 16.07.1999 № 996-Х1У «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» при відсутності первинних підтверджуючих заборгованість документів у період серпень 2011 року проведене безпідставне, зайве врахування коштів за фактично не спожиті послуги реактивної електроенергії в загальній сумі 21201,39 гри., на рахунок ВАТ «Крименерго» при відсутності дебіторської та кредиторської заборгованості, що відображено в бухгалтерському обліку КП ВКГ у журналі ордері по рахунку 631 за серпень 2011 року за дебітом рахунку 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» та призвело до матеріальної шкоди (збитків) на загальну суму 21201,39 грн. Відповідно до наданого до проведення ревізії Акту звірки взаємних розрахунків між ВАТ Крименерго» та КП ВКГ, проведеного станом на 01.05.2011 року та наданого до проведення ревізії довідки ВАТ «Крименерго» від 02.11.2009 №1173 встановлено, що заборгованість за реактивну електроенергію перед ВАТ «Крименерго» в сумі 21201,39 грн. виникла в наслідок неповних розрахунків за електроенергію Виробничого підприємства водопровідно-каналізаційного господарства м. Щолкіне по Договору № 153 від 30.06.2004, тобто зазначена заборгованість рахується за іншим підприємством, яке є юридичною особою та по якому КП ВКГ не є правонаступником, у зв'язку з чим:

Прийняти передбачені законодавством заходи щодо усунення порушення.

Відобразити в обліку дебіторську заборгованість за юридичною особою, щодо якої проведені безпідставні витрати та необґрунтоване оплачені кошти, а саме за ВАТ «Крименерго» в сумі 21201,39 грн.

Провести претензійно-позовну роботу з ВАТ «Крименерго» щодо звернення необґрунтоване виплачених коштів в сумі 21201,39 гри.

В іншому випадку стягнути з осіб, винних у безпідставному обрахуванні коштів, а саме директора КП ВКГ ОСОБА_8 та головного бухгалтера КП ВКГ ОСОБА_9 кошти в сумі 21201,39 грн., шкоду у порядку та розмірі встановлених ст.ст. 130-136 КЗпП.

У наведених письмових вимогах відповідача було попереджено, що відповідно до ст. 15 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-ХІІ (зі змінами), законні вимоги службових осіб державного фінансового контролю є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що ревізуються.

Зазначена вимога була отримана відповідачем 31.01.2013р., про що також зазначено у письмових запереченням (а.с. 154 зворотній бік). Однак, у встановлений позивачем строк, вимоги щодо усунення порушення в частині пунктів 1-13,15 відповідачем виконані не були, в зв'язку з чим, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Згідно з ст. 1 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII (в редакції на час виникнення спірних правовідносин, далі Закону № 2939) здійснення державного фінансового контролю забезпечує центральний орган виконавчої влади, уповноважений Президентом України на реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю (далі - орган державного фінансового контролю).

У ст. 2 Закону № 2939 наведені головні завдання органу державного фінансового контролю, якими є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов'язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб'єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням законодавства на всіх стадіях бюджетного процесу щодо державного і місцевих бюджетів, дотриманням законодавства про державні закупівлі, діяльністю суб'єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за рішенням суду, винесеним на підставі подання прокурора або слідчого для забезпечення розслідування кримінальної справи.

Державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, перевірки державних закупівель та інспектування.

Порядок проведення органом державного фінансового контролю державного фінансового аудиту, інспектування та перевірок державних закупівель установлюється Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ст. 4 Закону № 2939 інспектування здійснюється органом державного фінансового контролю у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності підконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявлення наявних фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб. Результати ревізії викладаються в акті.

Процедуру проведення інспектування в міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, бюджетних установах і у суб'єктів господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах і в організаціях, які отримують (отримували в період, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів та державних фондів або використовують (використовували у період, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), а на підставі рішення суду - в інших суб'єктів господарювання визначає Порядок проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами, затверджений постанова Кабінету Міністрів України від 20.04.2006 № 550 в редакції на час виникнення спірних правовідносин, далі Порядок № 550).

У п. 2 Порядку № 550 зазначено, що інспектування полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності об'єкта контролю і проводиться у формі ревізії, яка повинна забезпечувати виявлення фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб.

За результатами ревізії оформлюються акт (п. 53 Порядку № 550).

Згідно з п. 40 Порядку № 550 керівник, головний бухгалтер та інші визначені працівники об'єкта контролю зобов'язані ознайомитися з актом ревізії та у разі погодження з викладеними у ньому фактами підписати отримані примірники акта. У разі наявності заперечень (зауважень) щодо змісту акта ревізії керівник, головний бухгалтер чи інші особи підписують його із застереженням.

Відповідно до п. 7 ст. 10 Закону № 2939 органу державного фінансового контролю надається право пред'являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов'язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства, вилучати в судовому порядку до бюджету виявлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші платежі, ставити перед відповідними органами питання про припинення бюджетного фінансування і кредитування, якщо отримані підприємствами, установами та організаціями кошти і позички використовуються з порушенням чинного законодавства.

Згідно з п. 46 Порядку № 550 якщо вжитими в період ревізії заходами не забезпечено повне усунення виявлених порушень, контролюючим органом у строк не пізніше ніж 10 робочих днів після реєстрації акта ревізії, а у разі надходження заперечень (зауважень) до нього - не пізніше ніж 3 робочих дні після надіслання висновків на такі заперечення (зауваження) надсилається об'єкту контролю письмова вимога щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства із зазначенням строку зворотного інформування

Про усунення виявлених ревізією фактів порушення законодавства цей об'єкт контролю у строк, визначений вимогою про їх усунення, повинен інформувати відповідний контролюючий орган з поданням завірених копій первинних, розпорядчих та інших документів, що підтверджують усунення порушень.

Частиною 2 ст. 15 Закону № 2939 встановлено, що законні вимоги службових осіб державної контрольно-ревізійної служби є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що ревізуються.

Отже, як вже зазначалось за результатами проведеної ревізії Керченською об'єднаною державною фінансовою інспекцією був складений акт від 16.01.2013р. № 23-21/6, який був підписаний керівником та головним бухгалтером КП ВКГ Щолкінської міської ради відповідачем без заперечень (зауважень) (а.с.90).

На виконання п. 46 Порядку № 550 Керченська об'єднана державна фінансова інспекція скерувала відповідачу письмові вимоги щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства від 30.01.2013р. № 23-14/138 із зазначенням строку зворотного інформування до 01.03.2013р. (а.с.98).

Разом з цим, у наведеній вимозі відповідача було попереджено, що відповідно до ст. 15 Закону № 2939 законні вимоги службових осіб державної контрольно-ревізійної служби є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що ревізуються.

З матеріалів справи вбачається, що відповідачем самостійно виконано пункт 14 письмових вимог від 30.01.2013р. № 23-14/138.

Проте, відповідачем не надано доказів виконання пунктів 1-13, 15 зазначеної вимоги та інформування про це Керченську об'єднану державну фінансову інспекцію.

Суд не бере до уваги посилання відповідача у запереченнях на проведення претензійної діяльності, оскільки це не є достатнім доказом виконання пунктів вимог у повному обсязі.

В матеріалах справі відсутні докази оскарження вимоги від 31.01.2013р. № 23-14/138 по усуненню порушень, зокрема, пунктів 1-13,15 останньої, а також докази виконання відповідачем відповідної вимоги у повному обсязі.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідач, у порядку ст. 71 КАС України доказів, які б спростовували доводи позивача, суду не надав.

Право на звернення органу державного фінансового контролю до суду передбачено п. 10 статті 10 Закону № 2939, згідно з якою орган державного фінансового контролю має право звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів.

З урахуванням вищенаведеного, виходячи з меж заявлених позовних вимог, аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими, та відповідно такими, що підлягають задоволенню повністю.

Вступну та резолютивну частини постанови проголошено у судовому засіданні 03.07.2013р.

Постанову складено у повному обсязі та підписано 08.07.2013р.

Керуючись ст. ст. 9, 69-71, ст.ст. 158-159, 161-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.

2. Зобов'язати Комунальне підприємство водопровідно-каналізаційного господарства Щолкінської міської ради виконати пункти 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 15 письмових вимог Керченської об'єднаної державної фінансової інспекції від 30.01.2013 р. № 23-14/138 по усуненню порушень, виявлених в ході ревізії Комунального підприємства водопровідно-каналізаційного господарства Щолкінської міської ради за період з 01.05.2010 по 01.10.2012, в повному обсязі.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя підпис Кузнякова С.Ю.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення03.07.2013
Оприлюднено23.08.2013
Номер документу33099600
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/3985/13-а

Постанова від 14.07.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Логвиненко А.О.

Ухвала від 08.07.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Логвиненко А.О.

Ухвала від 18.11.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Іщенко Галина Михайлівна

Ухвала від 29.10.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Іщенко Галина Михайлівна

Постанова від 03.07.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кузнякова С.Ю.

Ухвала від 12.06.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кузнякова С.Ю.

Ухвала від 12.06.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кузнякова С.Ю.

Ухвала від 21.05.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кузнякова С.Ю.

Ухвала від 26.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кузнякова С.Ю.

Ухвала від 15.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кузнякова С.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні