ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
10 липня 2013 р. (12 год. 56 хв.) Справа №801/6016/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кузнякової С.Ю., за участю секретаря судового засідання Устінової І.В., представників позивача Демешко Т.А., Шандрук В.І., представника відповідача Григор’євої Т.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Чонгарський-2"
до Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим Державної податкової служби
про визнання відмови незаконною та спонукання до виконання певних дій.
Обставини справи: Сільськогосподарський виробничий кооператив "Чонгарський-2" звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим з позовом до Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим Державної податкової служби про визнання відмови щодо визнання статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку у 2012 р. незаконною та зобов'язання відповідача видати підтверджуючий статус платника фіксованого сільськогосподарського податку документ за 2012 р.
Позовні вимоги мотивовані тим, що Сільськогосподарський виробничий кооператив "Чонгарський-2" в 2010, 2011 роках перебував на обліку в Джанкойській об'єднаній державній податковій інспекції в АР Крим Державної податкової служби як платник фіксованого сільськогосподарського податку та є таким платником у 2013р. Разом з тим, на запит позивача в березні 2013 року відповідач направив лист, в якому повідомив про відсутність підстав для отримання довідки, яка підтверджує статус платника фіксованого сільськогосподарського податку на 2012 рік у зв'язку з неподанням підприємством річного звіту по фіксованому сільськогосподарському податку. Позивач вважає таку відмову відповідача незаконною, оскільки ним було направлено загальну податкову декларацію по фіксованому податку на 2012 рік, розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва, відомості (довідку) про наявність земельних ділянок, які були отримані відповідачем 20.02.2012 року, а допущення в декларації технічної помилки стосовно зазначення звітного періоду - 2011р. не є підставою, на думку позивача, у відмові видати підтверджуючий статус платника фіксованого сільськогосподарського податку документ за 2012 р., оскільки від відповідача не було отримано письмової відмови у прийняті такої декларації відповідно до п. 49.15 ст. 49 Податкового кодексу України. Також позивач зазначає, що попередня звітна декларація за 2011р. була надана позивачем 30.01.2011р. та прийнята відповідача, а тому підстав надавати повторну податкову декларацію по фіксованому податку за 2011р. у позивача не було.
Представники позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримали з підстав, наведених у позові, та просили їх задовольнити у повному обсязі, врахувавши письмові пояснення на заперечення відповідача (а.с.47-49).
Представник відповідача позовні вимоги не визнав, пояснивши, що відповідно до вимог ст. 308 Податкового Кодексу України, для підтвердження статусу платника фіксованого податку такий платник не пізніше 20 лютого 2012 року мав подати до податкового органу звітну декларацію по фіксованому сільськогосподарському податку на поточний рік, проте, Сільськогосподарським виробничим кооперативом "Чонгарський-2" не було подано наведеної декларації за 2012р., в зв'язку з чим йому було правомірно відмовлено в наданні довідки про підтвердження статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку на 2012 рік. Обґрунтованість своєї позиції представник відповідача виклав у письмових запереченнях на позов (а.с. 24-26).
Розглянувши матеріали справи, заслухавши думку представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд -
ВСТАНОВИВ:
Сільськогосподарський виробничий кооператив "Чонгарський-2" зареєстрований Джанкойською районною державною адміністрацією АР Крим 25.03.2009р. та має статус юридичної особи (ЄДРПОУ 36260162) (а.с. 6,7)
Позивач перебуває на обліку як платник податків у Джанкойській об'єднаній державній податковій інспекції в АР Крим Державної податкової служби з 27.03.2009р. № 9975 (а.с. 8).
В 2010, 2011 та 2013 роках Сільськогосподарський виробничий кооператив "Чонгарський-2" зареєстрований як платник фіксованого сільськогосподарського податку, про що свідчать видані Джанкойською ОДПІ в АР Крим ДПС відповідні довідки (а.с. 13, 14, 15).
01.03.2013р. за вих. № 12 позивач звернувся до відповідача з заявою про надання довідки-підтвердження платника фіксованого сільськогосподарського податку на 2012р, 2013р. (а.с.10).
Письмовим повідомленням від 12.03.2013р. Джанкойська ОДПІ в АР Крим ДПС сповістила позивача про те, що згідно інформації, яка підтверджується даними автоматизованої системи - АІС «Облік податків та платежів» СВК «Чонгарський -2» не має підстав на отримання довідки підтверджуючий статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку в наслідок того, що у 2012р. не надав до Джанкойської ОДПІ в АР Крим ДПС звітну декларацію по фіксованому сільськогосподарському податку (а.с. 9).
Не погодившись з такою відмовою позивач звернувся до суду щодо її оскарження.
Оцінюючи правомірність рішення та дій відповідача, суд керується критеріями, закріпленими у частині 3 статті 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, які повинні дотримуватися при реалізації дискреційних повноважень владного суб'єкта.
Відповідно до частини 3 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Стаття 19 Конституції України зобов'язує орган влади діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.
Отже "на підставі" означає, що суб'єкт владних повноважень повинний бути утворений у порядку, визначеному Конституцією та законами України та зобов'язаний діяти на виконання закону, за умов та обставин, визначених ним.
"У межах повноважень" означає, що суб'єкт владних повноважень повинен вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов'язків, встановлених законами.
"У спосіб" означає, що суб'єкт владних повноважень зобов'язаний дотримуватися встановленої законом процедури вчинення дії, і повинен обирати лише встановлені законом способи правомірної поведінки при реалізації своїх владних повноважень.
Суд з'ясовує, чи використане повноваження, надане суб'єкту владних повноважень, з належною метою; обґрунтовано, тобто вчинено через вмотивовані дії; безсторонньо, тобто без проявлення неупередженості до особи, стосовно якої вчинюється дія; добросовісно, тобто щиро, правдиво, чесно; розсудливо, тобто доцільно з точки зору законів логіки і загальноприйнятих моральних стандартів; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, тобто з рівним ставленням до осіб; пропорційно та адекватно; досягнення розумного балансу між публічними інтересами та інтересами конкретної особи.
Згідно ст. 301 Податкового Кодексу України, платниками фіксованого сільськогосподарського податку з урахуванням обмежень, встановлених пунктом 301.6 цієї статті, можуть бути сільськогосподарські товаровиробники, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків.
Статтею 308 ПК України передбачений порядок набуття статусу платника сільськогосподарського податку, пункт 308.1 якої зазначає, що сільськогосподарські товаровиробники для набуття і підтвердження статусу платника податку подають до 1 лютого поточного року:
- загальну податкову декларацію з податку на поточний рік щодо всієї площі земельних ділянок, з яких справляється податок (сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду внутрішніх водойм), - органу державної податкової служби за своїм місцезнаходженням (місцем перебування на податковому обліку);
- звітну податкову декларацію з податку на поточний рік окремо щодо кожної земельної ділянки - органу державної податкової служби за місцем розташування такої земельної ділянки;
- розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва - органам державної податкової служби за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади з питань державної аграрної політики за погодженням з центральним органом державної податкової служби;
- відомості (довідку) про наявність земельних ділянок - органам державної податкової служби за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок.
Відповідно до п. 308.3 ст. 308 ПК України, довідка про набуття або підтвердження статусу платника податку видається протягом 10 робочих днів з дати подання сільськогосподарським товаровиробником податкової декларації або заяви органом державної податкової служби за місцезнаходженням такого платника (місцем перебування на податковому обліку).
Згідно з п.п. 16.1.2., 16.1.3 п. 16.1. ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний: вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Відповідно до п. 306.1 ст. 306 Податкового Кодексу України, сільськогосподарські товаровиробники самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням платника податку та місцем розташування земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу.
Відповідно до п. 48.1 ст. 48 Податкового кодексу України податкова декларація складається за формою, затвердженою в порядку, визначеному положеннями пункту 46.5 статті 46 цього Кодексу та чинному на час її подання.
Форма податкової декларації повинна містити необхідні обов'язкові реквізити і відповідати нормам та змісту відповідних податку та збору, а саме відображати інформацію, яку повинна містити форма податкової декларації та за відсутності якої документ втрачає визначений цим Кодексом статус із настанням передбачених законом юридичних наслідків (п.48.2 ст. 48 Податкового кодексу України).
Згідно п. 48.3. ст. 48 Податкового кодексу України податкова декларація повинна містити такі обов'язкові реквізити: тип документа (звітний, уточнюючий, звітний новий); звітний (податковий) період, за який подається податкова декларація; звітний (податковий) період, що уточнюється (для уточнюючого розрахунку); повне найменування (прізвище, ім'я, по батькові) платника податків згідно з реєстраційними документами; код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер; реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті); місцезнаходження (місце проживання) платника податків; найменування органу державної податкової служби, до якого подається звітність; дата подання звіту (або дата заповнення - залежно від форми); ініціали, прізвища та реєстраційні номери облікових карток посадових осіб платника податків; підписи платника податку - фізичної особи та/або посадових осіб платника податку, визначених цим Кодексом, засвідчені печаткою платника податку (за наявності).
Відповідно до п.п. 48.5.1. п. 48.5 ст. 48 Податкового кодексу України податкова декларація повинна бути підписана: керівником платника податків або уповноваженою особою, а також особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації до органу державної податкової служби. У разі ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації безпосередньо керівником платника податку така податкова декларація підписується таким керівником та особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку; податкова звітність, складена з порушенням, не вважається податковою декларацією.
Пунктом 49.3 ст. 49 Податкового Кодексу України передбачені способи подання податкової декларації, якими є: особисто платником податків або уповноваженою особою; надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення; засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.
Пунктом 49.8. ст. 49 Податкового кодексу України встановлено, що прийняття податкової декларації є обов'язком органу державної податкової служби. Під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов'язкових реквізитів, передбачених пунктами 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу. Інші показники, зазначені в податковій декларації платника податків, до її прийняття перевірці не підлягають.
Згідно п. 49.9. ст. 49 Податкового кодексу України за умови дотримання платником податків вимог цієї статті посадова особа органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана зареєструвати податкову декларацію платника датою її фактичного отримання органом державної податкової служби.
Відповідно до п. 49.11 ст. 49 Податкового кодексу України у разі подання платником податків до органу державної податкової служби податкової декларації, заповненої з порушенням вимог пунктів 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу, такий орган державної податкової служби зобов'язаний надати такому платнику податків письмове повідомлення про відмову у прийнятті його податкової декларації із зазначенням причин такої відмови.
Як вбачається з матеріалів справи, СВК «Чонгарський - 2» 20.02.2012 року було направлено до податкового органу в електронній формі: звітну податкову декларацію з фіксованого сільськогосподарського податку (а.с. 29-31).
Також позивачем було направлено до органу державної податкової служби розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва та відомості про наявність земельних ділянок (а.с. 32, 33-34).
Квитанція про одержання звіту в електронній формі (далі - перша квитанція) -електронний документ, що формується програмним забезпеченням центру обробки електронної звітності або оператора та засвідчує факт і час одержання звіту в електронній формі (Наказ Державної податкової адміністрації України від 06.04.2009 № 168 "Про впровадження централізованої системи електронної податкової звітності платників податків в органах ДПС України").
Відповідно п. 9 підрозділу 10 Розділу ХХ Податкового кодексу України тимчасово, до розробки та впровадження в дію автоматизованої системи "Єдине вікно подання електронної звітності" відповідно до пункту 49.17 статті 49 цього Кодексу, діє Порядок з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затверджений наказом Державної податкової адміністрації України від 10 квітня 2008 року №233 та зареєстрований у Міністерстві юстиції України 16 квітня 2008 року за N 320/15011.
Згідно із Наказом Державної податкової адміністрації України від 10 квітня 2008 року N 233 Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16 квітня 2008 р. за N 320/15011 "Про подання електронної податкової звітності", а саме п. 7.4 перша квитанція є підтвердженням платнику податків передачі його податкових документів в електронному вигляді до органу ДПС засобами телекомунікаційного зв'язку. Ця квитанція надсилається органами ДПС на електронну адресу платника податків, з якої було надіслано податкову звітність. Другий примірник першої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі ДПС. Якщо на електронну адресу платника податків не надійшла перша квитанція, то податковий документ вважається неодержаним.
Згідно з п.7.5 ст.7 Наказу №233, підтвердженням платнику податків прийняття його податкових документів до бази даних ДПС є друга квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, в якій визначаються реквізити прийнятого податкового документа в електронній формі, відповідність податкового документа в електронній формі затвердженому формату (стандарту) електронного документа, результати перевірки ЕЦП, інформація про платника податків, дата та час приймання, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова звітність, та дані про відправника квитанції. На цю квитанцію накладається ЕЦП органу ДПС, здійснюється її шифрування та надсилання платнику податків засобами телекомунікаційного зв'язку. Другий примірник другої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі ДПС.
На адресу позивача надійшли перша та друга квитанції на підтвердження отримання та прийняття відповідачем направленої ним податкової звітності (а.с. 35-36).
Форма податкової декларації з фіксованого сільськогосподарського податку затверджена Наказом ДПА України № 1016 від 24.12.2010 року.
Як пояснив представник позивача, у поданій податковій декларації було невірно визначено звітний період - 2011р., внаслідок чого відповідачем був зроблений висновок, що звітна податкова декларація з податку на поточний рік - 2012р. позивачем взагалі подана не була.
Проте, суд вважає, що відповідач, під час прийняття податкової декларації позивача не виконав передбаченого п. 49.8 ст. 49 Податкового кодексу України обов'язку щодо перевірки наявності та достовірності всіх обов'язкових реквізитів, передбачених пунктами 48.3 та 48.4 ст. 48 цього Кодексу.
Так, в поданій СВК «Чонгарський - 2» звітній податковій декларації з фіксованого сільськогосподарського податку вказано, що вона подається за 2011р.
Разом з цим зазначена дата подання декларації - 20.02.2012р.
Враховуючи, що відповідно до п. 306.1 ст. 306 Податкового Кодексу України декларація на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, подається сільськогосподарськими товаровиробниками самостійно не пізніше 20 лютого поточного року, то суд приходить до висновку, що заповнена 20.02.2012р. позивачем податкова декларація з фіксованого сільськогосподарського податку, яка подана до органу державної податкової служби електронним засобом 20.02.2012р. є звітною декларацією з фіксованого сільськогосподарського податку саме за 2012р.
Отже, суд вважає, що в даному випадку відповідач неналежним чином дотримався процедури прийняття податкової декларації, не перевірив достовірності заповнення її обов'язкових реквізитів, що призвело до реєстрації податкової декларації, яка містила технічну помилку.
Податковим Кодексом України передбачені спеціальні наслідки подання платником податків податкової декларації, заповненої з порушенням вимог пунктів 48.3 та 48.4 ст. 48 ПК України, якими є надання платнику податків письмового повідомлення про відмову у прийнятті його податкової декларації із зазначенням причин також відмови.
В свою чергу платник податку, відповідно до п. 49.12 ст. 49 ПК України в разі отримання такої відмови, має право подати податкову декларацію та сплатити штраф у разі порушення строку її подання або оскаржити рішення органу державної податкової служби у порядку, передбаченому ст. 56 цього Кодексу.
В даному випадку відповідач, не направивши СВК «Чонгарський - 2» при отриманні декларації у лютому 2012р. повідомлення про відмову в прийнятті податкової звітності з фіксованого сільськогосподарського податку за 2011р., подача якої, тобто за попередній рік, не передбачена діючим законодавством, прийняв заповнену з недоліками декларацію, позбавивши позивача можливості їх усунути.
Позивач просить визнати незаконною відмову Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим Державної податкової служби щодо визнання статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку у 2012 р.
Представники позивача у судовому засіданні зазначили, що наведена відмова викладена у листі відповідача від 12.03.2013р.
Суд зазначає, що рішення суб'єкту владних повноважень в контексті положень КАС України необхідно розуміти як нормативно-правові акти або правові акти індивідуальної дії. В свою чергу під актом суб'єкта владних повноважень треба розуміти, що це юридична форма рішень цих органів, тобто офіційний письмовий документ, який породжує певні правові наслідки, спрямований на регулювання тих чи інших суспільних відносин і має обов'язковий характер для суб'єктів цих відносин. Це рішення уповноваженого суб'єкта права, що регулює суспільні відносини за допомогою встановлення (зміни, скасування, зміни сфери дії) правових норм, а також визначення (зміни, припинення) на основі цих норм прав і обов'язків учасників конкретних правовідносин, міри відповідальності конкретних осіб за скоєне ними правопорушення. Він оформлюється у встановленому законом випадку у вигляді письмового документа (акта-документа).
Відповідно до абз.10 ч.2 ст. 162 КАС України, суд має право прийняти іншу постанову, яка б гарантувала дотримання і захист прав позивача.
В зв'язку з зазначеним, суд вважає за можливе, відповідно до ст. 11 КАС України, вийти за межі позовних вимог, так як це необхідно для повного захисту прав позивача, та визнати протиправними дії Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим Державної податкової служби щодо відмови Сільськогосподарському виробничому кооперативу "Чонгарський-2" на наданні статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку в 2012р., оформленої письмовим повідомленням від 12.03.2012 р.
Оскільки ніяких інших підстав, які б перешкоджали підтвердженню позивачу статусу платника фіксованого податку на 2012р. не має, суд вважає його вимоги щодо зобов'язання відповідача видати відповідну довідку, як це передбачено п. 308.3 ст. 308 ПК України також обґрунтованими та підлягаючими задоволенню.
В судовому засіданні 10.07.2013 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови.
У повному обсязі постанову складено 12.07.2013 року.
Керуючись ст. ст. 11, 158-163, ст. 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.
2. Визнати протиправними дії Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим Державної податкової служби щодо відмови Сільськогосподарському виробничому кооперативу "Чонгарський-2" в наданні статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку на 2012р., оформленої письмовим повідомленням від 12.03.2012 р.
3. Зобов'язати Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим Державної податкової служби надати Сільськогосподарському виробничому кооперативу "Чонгарський-2" довідку про підтвердження статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку на 2012 рік.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя підпис Кузнякова С.Ю.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 10.07.2013 |
Оприлюднено | 23.08.2013 |
Номер документу | 33099684 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Мунтян Ольга Іванівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Мунтян Ольга Іванівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кузнякова С.Ю.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кузнякова С.Ю.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кузнякова С.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні