Постанова
від 11.07.2013 по справі 905/2888/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

83048, м.Донецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46

ПОСТАНОВА

ПРО ВИЗНАННЯ БОРЖНИКА БАНКРУТОМ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11.07.2013р. Справа № 905/2888/13

за заявою боржника (заявника) Товариства з обмеженою відповідальністю Управління будмеханізації «Південь-Азовбуд», с.Македонівка, Володарський район Донецької області про банкрутство

арбітражний керуючий Патерилов В.В.

Суддя Лейба М.О.

Представники:

від кредиторів: ОСОБА_3 - за довіреністю від гр. ОСОБА_4, ОСОБА_5 - за довіреністю від ОСОБА_6

від боржника: Оксаніченко М.Є. - за довіреністю

арбітражний керуючий: не з'явився

Товариство з обмеженою відповідальністю Управління будмеханізації «Південь-Азовбуд», с.Македонівка, Володарський район Донецької області звернулося до господарського суду із заявою про порушення відносно нього справи про банкрутство внаслідок його фінансової неспроможності.

Ухвалою господарського суду Донецької області від 23.04.2013р. заяву Товариства з обмеженою відповідальністю Управління будмеханізації «Південь-Азовбуд», с.Македонівка, Володарський район Донецької області про порушення справи про банкрутство прийнято до розгляду та підготовче засідання суду призначено на 30.04.2013р.

Господарським судом Донецької області ухвалою від 30.04.2013р. порушена справа про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю Управління будмеханізації «Південь-Азовбуд», с.Македонівка, Володарський район Донецької області внаслідок його фінансової неспроможності; введений мораторій на задоволення вимог кредиторів; введена процедура розпорядження майном боржника та розпорядником майна призначений арбітражний керуючий Тищенко О.І.

Ухвалою суду від 06.06.2013р. призначений новий розпорядник майна Товариства з обмеженою відповідальністю Управління будмеханізації «Південь-Азовбуд», с.Македонівка, Володарський район Донецької області - арбітражний керуючий Патерилов В.В.

В газеті «Голос України» №89 (5589) від 16.05.2013р. опубліковано оголошення про порушення справи №905/288/13 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю Управління будмеханізації «Південь-Азовбуд», с.Македонівка, Володарський район Донецької області.

Ухвалою суду від 26.06.2013р. за результатами попереднього засідання затверджений реєстр вимог кредиторів та дата підсумкового засідання встановлена на 11.07.2013р. Розпорядника майна зобов'язано подати до суду звіт розпорядника майна, аналіз фінансово-господарської діяльності боржника; протокол засідання комітету кредиторів, на якому розглянутий аналіз фінансово-господарської діяльності боржника, вирішено питання щодо подальшої процедури у справі та визначена кандидатура арбітражного керуючого; комітет кредиторів зобов'язано надати суду клопотання щодо подальшої процедури у справі про банкрутство (санація, ліквідація чи укладання мирової угоди).

08.07.2013р. проведені загальні збори кредиторів у справі №905/2888/13, на яких обраний комітет кредиторів у складі 2 кредиторів.

Розпорядником майна 08.07.2013р. до господарського суду надані протокол №1 загальних зборів кредиторів від 08.07.2013р.; протокол №1 засідання комітету кредиторів від 08.07.2013р.; спільне клопотання комітету кредиторів та розпорядника майна про скорочення строку процедури розпорядження майном боржника по справі №905/2888/13, визнання Товариства з обмеженою відповідальністю Управління будмеханізації «Південь-Азовбуд» банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури та призначення ліквідатором по справі арбітражного керуючого Патерилова В.В.; аналіз фінансового стану Товариства з обмеженою відповідальністю Управління будмеханізації «Південь-Азовбуд» від 08.07.2013р., проведений розпорядником майном Патериловим В.В., який містить оцінку фінансово-господарського стану боржника, аналіз наявності (відсутності) ознак фіктивного банкрутства та доведення до банкрутства, висновки щодо базової діагностики фінансово-господарського стану боржника та щодо можливостей відновлення платоспроможності боржника.

Розглянувши в судовому засіданні 11.07.2013р. клопотання комітету кредиторів та розпорядника майна, аналіз фінансового стану Товариства з обмеженою відповідальністю Управління будмеханізації «Південь-Азовбуд» від 08.07.2013р., перевіривши наявні матеріали справи, заслухавши пояснення та доводи представників кредиторів та боржника, господарський суд встановив:

За результатами проведеного аналізу фінансового стану підприємства боржника встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю Управління будмеханізації «Південь-Азовбуд» має ознаки надкритичної неплатоспроможності; у підприємства відсутні економічні ознаки дій, які можна кваліфікувати як фіктивне банкрутство; відсутні економічні ознаки дій щодо доведення до банкрутства чи приховуваного банкрутства; станом на 01.04.2013р. підприємство має неліквідний баланс, у підприємства відсутня можливість погасити кредиторську заборгованість за рахунок майна, грошових коштів та поточних фінансових інвестицій, тобто підприємство не має достатньої суми ліквідних оборотних коштів; функціонування боржника залежить від позикових коштів; підприємство знаходиться в залежності від зовнішніх джерел фінансування; виробничьо - господарська діяльність носить збитковий характер; підприємство не має чистого оборотного капіталу; поточна діяльність підприємства фінансується не в повному обсязі; підприємство не в змозі виконати свої поточні зобов'язання за рахунок власного капіталу. Аналіз показників рентабельності станом на 01.04.2013р. свідчить про відсутність росту ефективності використання активів підприємства, вкладання коштів до даного підприємства, та поточної господарської діяльності підприємства; збитковість поточної господарської діяльності підприємства від основної діяльності та відсутність росту ефективності поточної господарської діяльності підприємства.

При розробці аналізу фінансового стану Товариства з обмеженою відповідальністю Управління будмеханізації «Південь-Азовбуд» була використана бухгалтерська та статистична звітність, а саме: баланс підприємства (форма 1) за період з 01.01.2012р. по 01.04.2013р.; звіт про фінансові результати (форма 2) за період з 01.01.2012р. по 01.04.2013р.

Досліджуючи фінансово-майновий стан боржника, розпорядником майна було зроблено порівняння пасиву та активу Товариства з обмеженою відповідальністю Управління будмеханізації «Південь-Азовбуд» та встановлено, що майнових активів підприємства боржника для погашення кредиторських вимог недостатньо, та матеріали справи підтверджують неоплатність боржника. На протязі всієї стадії розпорядження майном, виявлення кредиторів, пропозицій щодо укладання мирової угоди або санації боржника, в тому числі заяв від інвесторів та інших осіб бажаючих прийняти участь у санації боржника з метою поліпшення фінансового стану боржника в передбачений законом строк до суду не надходило; будь-які пропозиції від засновників боржника щодо виходу боржника з стану неплатоспроможності також не подано, внаслідок чого підстави для відновлення платоспроможності боржника відсутні. На підставі проведеного аналізу можна характеризувати фінансовий стан Товариства з обмеженою відповідальністю Управління будмеханізації «Південь-Азовбуд», як нестійкий, підприємство як фінансово залежне та неплатоспроможне.

Таким чином, за результатами проведеного аналізу фінансово-господарського стану боржника, враховуючи викладене зроблено висновок, що відновлення платоспроможності боржника за рахунок власних коштів неможливо, внаслідок чого є доцільним та економічно обґрунтованим задоволення вимог кредиторів шляхом застосування відносно Товариства з обмеженою відповідальністю Управління будмеханізації «Південь-Азовбуд» ліквідаційної процедури згідно положень Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом». Такий висновок ґрунтується на встановлені як активу, так і пасиву боржника та співставленні даних обох величин. Неплатоспроможність боржника підтверджується матеріалами справи у зв'язку з чим визнання його банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури є обґрунтованим.

Згідно з вимогами ч.6 ст.26 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» під час проведення процедур банкрутства інтереси всіх кредиторів представляє комітет кредиторів, утворений відповідно до цього Закону.

З моменту утворення комітету кредиторів саме він, а не окремі кредитори, вважається стороною у справі про банкрутство у випадках, передбачених Законом.

В силу ч.8 ст.26 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» до компетенції комітету кредиторів належить зокрема, прийняття рішення про звернення до господарського суду з клопотанням про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури; призначення арбітражного керуючого (керуючого санацією, ліквідатора), припинення повноважень арбітражного керуючого (керуючого санацією, ліквідатора), та про призначення іншого арбітражного керуючого (керуючого санацією, ліквідатора).

Одже, саме комітет кредиторів визначає подальший напрямок провадження у справі про банкрутство боржника.

Згідно ст.37 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» у випадках, передбачених цим Законом, господарський суд приймає постанову про визнання боржника банкрутом та відкриває ліквідаційну процедуру строком на 12 місяців.

Неявка у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про час і місце такого засідання, не перешкоджає провадженню у справі.

За матеріалами справи обраним у справі комітетом кредиторів одноголосно прийнято рішення про визнання Товариства з обмеженою відповідальністю Управління будмеханізації «Південь-Азовбуд» банкрутом, відкриття процедури ліквідації та призначення ліквідатором банкрута арбітражного керуючого Патерилова Віталія Вікторовича (протокол №1 від 08.07.2013р.).

В судовому засіданні 11.07.2013р. представники кредиторів висловилися за доцільність визнання боржника банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури та призначення ліквідатором арбітражного керуючого Патерилова Віталія Вікторовича.

Присутня в судовому засіданні представник боржника проти задоволення спільного клопотання комітету кредиторів та розпорядника майна не заперечував.

Дослідивши надані матеріали, суд вважає, що надане комітетом кредиторів та розпорядником майна клопотання не суперечить діючому законодавству та підлягає задоволенню з огляду на наступне:

При винесенні постанови про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури в суді повинен бути доведений факт неоплатності боржника, як того вимагає ст.205 Господарського кодексу України, відповідно до положень ч.4 якої суб'єкт господарювання може бути оголошений за рішенням суду банкрутом, у разі неспроможності суб'єкта господарювання через недостатність його майна задовольнити вимоги кредиторів.

В силу приписів абз.3 ст.1 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» суб'єкт господарської діяльності може бути визнаний банкрутом тільки в разі встановлення господарським судом його неспроможності відновити свою платоспроможність і погасити встановлені у порядку, визначеному цим Законом, грошові вимоги кредиторів не інакше як через застосування ліквідаційної процедури.

Відтак, визнаючи боржника банкрутом, суд має встановити його неоплатність, тобто недостатність майна для задоволення вимог кредиторів.

Тому, при винесенні постанови про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури суд в обов'язковому порядку повинен з'ясувати як актив, так і пасив боржника, розмір якого підлягає визначенню відповідно до затвердженого судом реєстру вимог кредиторів, та співставити дані обох величин.

Якщо встановлення пасиву боржника відбувається на попередньому засіданні суду, то остаточна правова оцінка активу і пасиву боржника та можливість відновлення платоспроможності боржника надається в підсумковому засіданні суду в процедурі розпорядження майном боржника.

Приписи Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» покладають на розпорядника майна обов'язок здійснення аналізу фінансової та господарської діяльності боржника та надання господарському суду і комітету кредиторів звіту про свою діяльність, відомості про фінансове становище боржника.

Відомості про фінансово-майновий стан боржника повинні бути надані комітету кредиторів та на основі яких комітет кредиторів вирішує питання про введення наступної судової процедури.

Завдання підсумкового засідання суду полягає в з'ясуванні ознак банкрутства для визначення наступної судової процедури, виходячи з клопотання комітету кредиторів, однак остаточна їх оцінка надається судом.

Прийняття рішення стосовно доцільності визнання боржника банкрутом, незважаючи на клопотання комітету кредиторів, залишається за господарським судом, як того вимагає ст.1 Закону.

Як встановлено матеріалами справи та згідно наданого розпорядником майна аналізу фінансово стану, значення балансових збитків боржника за період, що аналізується, свідчить про те, що підприємство накопичує борги та зменшує власні активи, погіршуючи свій фінансовий стан та інвестиційну привабливість. Наведені в аналізі показники свідчать про негативну динаміку по збільшенню розміру збитків.

Проаналізувавши фінансовий стан Товариства з обмеженою відповідальністю Управління будмеханізації «Південь-Азовбуд», враховуючи недостатність власних фінансових коштів та відсутність інвестиційних пропозицій поновити платоспроможність боржника неможливо. Крім того, за підсумками попередніх років коефіцієнт покриття витрат менший за нормативне значення і підприємство отримало збитки, такий стан характеризується ознаками надкритичної неплатоспроможності.

У такому разі задоволення визнаних судом вимог кредиторів можливе шляхом застосування ліквідаційної процедури.

Вирішуючи питання щодо призначення ліквідатора боржника судом враховано наступне:

Статтею 114 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» встановлено загальний порядок призначення арбітражного керуючого у справі про банкрутство.

За приписами Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» арбітражним керуючим (розпорядником майна, керуючим санацією, ліквідатором) може бути призначено фізичну особу - суб'єкта підприємницької діяльності, яка має вищу юридичну або економічну освіту, володіє спеціальними знаннями та не є зацікавленою особою щодо боржника і кредиторів.

Арбітражними керуючими не можуть бути призначені особи, які згідно з цим Законом вважаються заінтересованими; які здійснювали раніше управління цим боржником - юридичною особою, за винятком випадків, коли з дня усунення цієї особи від управління зазначеним боржником минуло не менше трьох років; яким відмовлено в допуску до державної таємниці, якщо такий допуск є необхідним для виконання обов'язків, покладених цим Законом.

Відповідно до ч.1 ст.40 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» у постанові про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури господарський суд призначає ліквідатора банкрута з урахуванням вимог, установлених цим Законом, з числа арбітражних керуючих, якщо інше не передбачено цим Законом.

Ч.2 п.2 ст.4 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» передбачає, що одна і та ж особа може здійснювати повноваження арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) на всіх стадіях провадження у справі про банкрутство відповідно до вимог цього Закону.

З огляду на приписи ч.8 ст.26 вказаного закону рішення про погодження кандидатури ліквідатора приймає комітет кредиторів.

Таким чином, виходячи з системного аналізу наведених норам звернення до господарського суду з клопотанням щодо кандидатури ліквідатора є виключною прерогативою комітету кредиторів, а не окремих кредиторів.

При цьому, згідно приписів спеціального Закону, остаточне рішення щодо призначення арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) приймає господарський суд, тобто право призначити арбітражного керуючого на посаду розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора банкрута належить виключно господарському суду.

Як вбачається з матеріалів справи, комітет кредиторів запропонував господарському суду призначити ліквідатором банкрута Патерилова Віталія Вікторовича, за згодою останнього.

Арбітражним керуючим Патериловим Віталієм Вікторовичем до господарського суду подано заяву про участь у даній справі, в якій зазначено, що вона не має судимості за вчинення корисливих злочинів та заборони суду займатися діяльністю арбітражного керуючого, раніше не здійснював управління боржником, не є заінтересованою особою стосовно боржника та кредиторів відповідно до ст.114 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».

Заяви інших арбітражних керуючих про згоду на призначення ліквідатором по даній справі до суду не надходили.

Рішення щодо призначення ліквідатором по справі арбітражного керуючого Патерилова Віталія Вікторовича одноголосно прийнято членами комітету кредиторів на засіданні 08.07.2013р.

За таких обставин, господарський суд беручи до уваги встановлене Законом про банкрутство право комітету кредиторів для надання господарському суду пропозицій щодо кандидатури ліквідатора, а також наявність у матеріалах справи згоди арбітражного керуючого Патерилова Віталія Вікторовича на призначення ліквідатором по справі №905/2888/13 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю Управління будмеханізації «Південь-Азовбуд», вважає за можливе призначити ліквідатором по справі арбітражного керуючого Патерилова Віталія Вікторовича.

Враховуючи викладене, з урахування положень ч.8 ст.26 та ст.37 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», наявного фінансового стану боржника та прийняте комітетом кредиторів рішення, суд дійшов висновку про достатність підстав для задоволення спільного клопотання комітету кредиторів та розпорядника майна, визнання боржника - Товариства з обмеженою відповідальністю Управління будмеханізації «Південь-Азовбуд» банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури строком на 12 місяців та призначити ліквідатором арбітражного керуючого Патерилова Віталія Вікторовича.

Керуючись ст.1, ч.1 ст.2, ч.2 п.2 ст.4, ч.6 п.4, ч.8 ст.26, ст.ст.37-41, ст.114, п.1-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» від 22.12.2011р. №4212-VI (в редакції Закону №5405-VI від 02.10.2012р.), ст.4 -1 , 34, 43Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

П О С Т А Н О В И В:

Клопотання комітету кредиторів та розпорядника майна - задовольнити.

Припинити процедуру розпорядження майном боржника Товариства з обмеженою відповідальністю Управління будмеханізації «Південь-Азовбуд», с.Македонівка, Володарський район Донецької області.

Визнати Товариство з обмеженою відповідальністю Управління будмеханізації «Південь-Азовбуд» (код ЄДРПОУ 34626698), що зареєстровано за адресою: 87030, Донецька область, Володарський район, с.Македонівка, вул. Гагаріна, буд. 40 - банкрутом внаслідок його фінансової неспроможності.

Відкрити ліквідаційну процедуру строком на 12 місяців до 11.07.2014р.

Призначити ліквідатором Товариства з обмеженою відповідальністю управління будмеханізації «Південь-Азовбуд» арбітражного керуючого - Патерилова Віталія Вікторовича (свідоцтво на право здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) НОМЕР_2, видане Міністерством юстиції України 02.04.2013р.; ідентифікаційний номер НОМЕР_1; адреса місця реєстрації: АДРЕСА_1; поштова адреса: АДРЕСА_2).

Ліквідатору відповідно до вимог ч.ч.3, 4 ст.38 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», в редакції Закону України від 22.12.2011р. № 4212-VI (зі змінами; чинний з 19.01.2013р.), з урахуванням ч. 1 Прикінцевих та перехідних положень здійснити офіційне оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури в офіційних друкованих органах; докази публікації оголошення представити суду.

Ліквідатору до закінчення ліквідаційної процедури представити до суду звіт та ліквідаційний баланс з доданими документами, передбаченими ст.46 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».

Суддя М.О. Лейба

Дата ухвалення рішення11.07.2013
Оприлюднено27.08.2013
Номер документу33113186
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —905/2888/13

Ухвала від 06.06.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

М.О. Лейба

Ухвала від 29.05.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

М.О. Лейба

Ухвала від 18.06.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

С.С. Тарапата

Ухвала від 11.10.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

М.О. Лейба

Ухвала від 03.10.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

М.О. Лейба

Ухвала від 01.10.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

М.О. Лейба

Постанова від 11.07.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

М.О. Лейба

Ухвала від 27.06.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

М.О. Лейба

Ухвала від 26.06.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

М.О. Лейба

Ухвала від 12.06.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

М.О. Лейба

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні