Постанова
від 21.08.2013 по справі 805/11776/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 серпня 2013 р. Справа №805/11776/13-а

приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови:

Донецький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого - судді Христофорова А.Б.

при секретарі Сапєгіній А.Г.,

представника позивача не з'явився,

представника відповідача не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Донецькій області в особі Донецько-Макіївської державної регіональної технічної інспекції у вугільній промисловості Макіївський регіон до Державного підприємства «Макіїввугілля» в особі ВП «Шахтоуправління імені С.М. Кірова» Технічна одиниця «Шахта Ясинівська-Глибока» про зобов'язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

Територіальне управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Донецькій області в особі Донецько-Макіївської державної регіональної технічної інспекції у вугільній промисловості Макіївський регіон звернувся до суду з позовною заявою до Державного підприємства «Макіїввугілля» в особі ВП «Шахтоуправління імені С.М. Кірова» Технічна одиниця «Шахта Ясинівська-Глибока» про зобов'язання вчинити певні дії.

В обґрунтування позову вказав, що за наслідками проведеної позапланової перевірки суб'єкта господарювання (об'єкта) Відокремлений підрозділ «Шахтоуправління імені С.М. Кірова " Технична одиниця "Шахта "Ясинівська - Глибока" Державного підприємства «Макіїввугілля», код ЄДРПОУ 38519860, на предмет додержання законодавства з охорони праці в частині безпечного ведення робіт, виявлено 17 порушень нормативно-правових актів з охорони праці (охорони надр), з яких 10 створюють загрозу життю та здоров'ю людей.

В обґрунтування своєї правової позиції посилається на ч. 2 ст. 19 Конституції України, ч.5 ст. 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», п. 2.26 Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом МНС України від 11.08.2011 № 826, а також ст.ст. 18, ч. 2 ст. 99, 106, 107, п. 5 ч. 1 ст. 183-2, п. 10 ч. 1 ст. 256 КАС України

На підставі вищезазначеного та у зв'язку з тим, що виявлені порушення створюють загрозу життю та здоров'ю людей, просить задовольнити позовні вимоги.

Представник позивача у судове засідання не з'явився, про дату час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, надав до суду заяву, згідно до якої просив розглянути справу без його участі.

З огляду на те, що в матеріалах справи міститься достатньо доказів, що стосуються спірних правовідносин, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутність представника позивача на підставі доказів наявних в матеріалах справи.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про дату час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, надав до суду заяву, згідно до якої просив розглянути справу без його участі.

З огляду на те, що в матеріалах справи міститься достатньо доказів, що стосуються спірних правовідносин, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутність представника відповідача на підставі доказів наявних в матеріалах справи.

Представник відповідача надав до суду заяву про визнання позовних вимог у повному обсязі.

Згідно ч. 3 ст. 136 КАС України, судове рішення, в тому числі, у зв'язку з визнанням адміністративного позову ухвалюється за правилами, встановленими ст. 112 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 3 ст. 112 КАС України, у разі повного визнання відповідачем адміністративного позову і прийняття його судом приймається постанова суду про задоволення адміністративного позову.

Суд приймає визнання відповідачем адміністративного позову, оскільки визнання адміністративного позову відповідачем не суперечить закону та не порушує чиї-небудь права, свободи або інтереси.

Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання чи мали місце обставини, якими обґрунтовуються вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд приходить до висновку про те, що позов підлягає задоволенню з таких підстав.

Згідно до п. 1 Положення про Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки України, затвердженого Указом Президента України від 6 квітня 2011 року N 408/2011, Державна служба гірничого нагляду та промислової безпеки України (Держгірпромнагляд України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра надзвичайних ситуацій України.

Держгірпромнагляд України входить до системи органів виконавчої влади та забезпечує реалізацію державної політики з промислової безпеки, охорони праці, державного гірничого нагляду, охорони надр та державного регулювання у сфері безпечного поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення.

Відповідно до п. 6 даного Положення Держгірпромнагляд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, у місті обласного значення Кривий Ріг.

Наказом Держгірпромнагляду України від 02.12.2011 № 186-к затверджено Положення про територіальне управління Держгірпромнагляду України у Донецькій області (далі - теруправління), згідно пункту 1 якого, територіальне управління є територіальним органом, який діє у складі Держгірпромнагляду України у та їй підпорядковується.

Відповідно до вимог статті 38 Закону України «Про охорону праці» державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища; засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.

Згідно підпункту 7 пункту 4 Положення про теруправління, територіальне управління відповідно до покладених на нього завдань:

здійснює у визначеному порядку державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства з охорони праці в частині безпечного ведення робіт, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення юридичними та фізичними особами, які відповідно до законодавства використовують найману працю, у тому числі з питань:

будівництва, реконструкції та експлуатації об'єктів підвищеної небезпеки, потенційно небезпечних об'єктів і виробництв;

видобування вуглеводнів, їх транспортування, переробки та використання на підприємствах, в установах та організаціях;

застосування технологій, технологічних процесів, машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва;

забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального та колективного захисту;

виготовлення, монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження, випробування і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва;

облаштування системами автоматичного контролю і управління технологічними процесами та станом виробничого середовища;

проведення робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, а також утилізації зброї, звичайних видів боєприпасів, виробів ракетної техніки та палива, вибухових матеріалів військового призначення, окрім вибухових матеріалів, призначених для військового та спеціального використання.

Таким чином, позивач,- є суб'єктом владних повноважень, згідно ст. 48 КАС України здатний особисто здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов'язки.

Відповідач,- Державне підприємство «Макіїввугілля» є юридичною особою, згідно ст. 48 КАС України здатний особисто здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов'язки.

Відповідно до направлення на перевірку № 025М-801 від 09.08.13 у період з 09.08.2013 по 09.08.2013 року посадовими особами позивача проведено планову (позапланову) перевірку суб'єкта господарювання (об'єкта) Відокремлений підрозділ «Шахтоуправління імені С.М. Кірова " Технична одиниця "Шахта "Ясинівська - Глибока" Державного підприємства «Макіїввугілля», код ЄДРПОУ 38519860, розташованого за адресою: 86185 м. Макіївка. Сел. Нижня Кринка, на предмет додержання законодавства з охорони праці в частині безпечного ведення робіт, промислової безпеки в виробках, відповідающих позиціям №93:

- нижня приймально-отправна площадка бремсберга пл. l2' від вентиляційної магістралі пл. l2' до вентиляційного ходка допоміжного бремсбергу пл. l2'

- вентиляційний ходок допоміжного бремсбергу пл. l2'

- допоміжний бремсберг пл. l2'

- верхня приймально-отправна площадка бремсберга пл. l2'

- вентиляційний квершлаг с пл. l2' на пл. l4

- корінний східний вентиляційний штрек пл. l4 від вентиляційного квершлагу с пл. l2' на пл. l4 до бортового ходка №3 пл. l4

та №94:

- корінний східний вентиляційний штрек пл. l4 від бортового ходку №3 пл. l4 до вентиляційного квершлагу гор. 378м

- вентиляційний квершлаг та виробки околоствільного двору гор. 378м західного вентиляційного ствола

плану ліквідації аварій (крім робіт, по усуненню порушень, з яких неможливо виконати план ліквідації аварій).

Під час перевірки стану запасних виходів для людей при аварії на західній вентиляційний стовбур по виробках пл. l2', плану ліквідації аварій виявлено 17 порушень нормативно-правових актів з охорони праці (охорони надр), з яких 10 створюють загрозу життю та здоров'ю людей.

Так, згідно розділу V акту перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) від 09.08.13 р. № 025М-3/120 зафіксовані наступні порушення.

По технічній документації:

Порушено норми ст.ст. 13, 14 ЗУ № 2694 а саме: не узгоджені позиції №93 та №94 плану ліквідації аварій з командиром ЗВГСО. Порушення п.6 г.3 р. IV Правил безпеки у вугільних шахтах. НПАОП 10.0.-1.01-10 від 22.03.10г № 62;

Порушено норми ст.ст. 13, 14 ЗУ № 2694 а саме: ускладнено прохід з виробки (яка є запасним виходом при виникненні аварії) на сполученні нижньої приймально-отправної площадки та вентиляційного ходка - стоять 2 вагони. Порушення п.1 г.2 р.V Правил безпеки у вугільних шахтах. НПАОП 10.0.-1.01-10 від 22.03.10г № 62.

Виробки пл. l2':

Порушено норми ст.ст. 13, 14 ЗУ № 2694 а саме: у районі шлюзу №25 на 2х рамах з боків виробки дефформіровані затяжки, через що просипалася порода об'ємом 1,2м3. Порушення п.5 г.3 р.V Правил безпеки у вугільних шахтах. НПАОП 10.0.-1.01-10 від 22.03.10г №62;

на сполученні вентиляційного ходка пл. l2' зі сбійкой №2 порушено кріплення - зламані затяжки на 3 рамах і просипана порода. Порушення п.5 г.3 р. V Правил безпеки у вугільних шахтах. НПАОП 10.0.-1.01-10 від 22.03.10г №62;

на інформаційній дошці перемичці №180 вказані не всі паспортні дані. Порушення п.1 г.2 р.VI Правил безпеки у вугільних шахтах. НПАОП 10.0.-1.01-10 від 22.03.10г №62;

у вентиляційному квершлагу з пл. l4 на пл. l2' відсутні трапи. Шпали після демонтажу рейкового шляху ускладнюють прохід для людей. Порушення п.4 г.2 р.V Правил безпеки у вугільних шахтах. НПАОП 10.0.-1.01-10 від 22.03.10г №62;

в ізоляційній перемичці №110 вентиляційного штреку пл. l4 відсутні два бетоніти. Порушення п.1 г.2 р.VІ Правил безпеки у вугільних шахтах. НПАОП 10.0.-1.01-10 від 22.03.10г №62.

У виробках, що відповідають позиціям №93, №94 листа «О согласовании ПЛА шахті «Ясиновская Глубокая»:

Позиція №93

- нижня приймально-отправна площадка бремсберга пл. l2' від вентиляційної магістралі пл. l2' до вентиляційного ходка допоміжного бремсбергу пл. l2'

- вентиляційний ходок допоміжного бремсбергу пл. l2'

- допоміжний бремсберг пл. l2'

- верхня приймально-отправна площадка бремсберга пл. l2'

- вентиляційний квершлаг с пл. l2' на пл. l4

- корінний східний вентиляційний штрек пл. l4 від вентиляційного квершлагу с пл. l2' на пл. l4 до бортового ходка №3 пл. l4

Позиція №94

- корінний східний вентиляційний штрек пл. l4 від бортового ходку №3 пл. l4 до вентиляційного квершлагу гор. 378м

- вентиляційний квершлаг та виробки околоствільного двору гор. 378м західного вентиляційного ствола

відсутній противопожежний трубопровід, із-за чого неможливо виконання плану ліквідації аварій.

Порушення п.7 г.3 р.IX Правил безпеки у вугільних шахтах. НПАОП 10.0.-1.01-10 від 22.03.10г №62

Також обертається увага на недостатній рівень відомчого контролю над станом охорони праці й промислової безпеки по стану гірничих виробок які є запасними виходами людей при аварії ІТР шахти. Порушення п.15 г.5 р.IV Правил безпеки у вугільних шахтах. НПАОП 10.0.-1.01-10 від 22.03.10г №62

Статтею 4 Закону України «Про охорону праці» визначено, що державна політика в галузі охорони праці базується, у тому числі на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

Відповідно до Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом МНС України від 11.08.2011 № 826 (далі - Положення), загроза життю та здоров'ю працівників - виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об'єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків.

Пунктом 2.26 Положення передбачено, що право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки:

порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників;

порушень вимог Кодексу України про надра;

відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки;

не проведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки;

виникнення нещасного випадку зі смертельним або тяжким наслідком, групового нещасного випадку.

У разі виявлення факту перевищення допустимих норм технологічного навантаження виробничого об'єкта (окремого виробництва, машин і механізмів) або якщо дійсний рівень технологічного навантаження створює загрозу життю працівників, уникнути чого можливо за рахунок його зниження, роботи такого об'єкта (виробництво, експлуатація машин і механізмів) можуть бути обмежені до допустимого безпечного рівня.

Враховуючи зазначене, у зв'язку з виникненням загрози життю та/або здоров'ю людей з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров'ю людей суд приходить до висновку про наявність підстав для заборони робіт в виробках, відповідающих позиціям №93:

- нижня приймально-отправна площадка бремсберга пл. l2' від вентиляційної магістралі пл. l2' до вентиляційного ходка допоміжного бремсбергу пл. l2'

- вентиляційний ходок допоміжного бремсбергу пл. l2'

- допоміжний бремсберг пл. l2'

- верхня приймально-отправна площадка бремсберга пл. l2'

- вентиляційний квершлаг с пл. l2' на пл. l4

- корінний східний вентиляційний штрек пл. l4 від вентиляційного квершлагу с пл. l2' на пл. l4 до бортового ходка №3 пл. l4

та № 94:

- корінний східний вентиляційний штрек пл. l4 від бортового ходку №3 пл. l4 до вентиляційного квершлагу гор. 378м

- вентиляційний квершлаг та виробки околоствільного двору гор. 378м західного вентиляційного ствола

плану ліквідації аварій (крім робіт, по усуненню порушень, з яких неможливо виконати план ліквідації аварій)

З огляду на викладене, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог, та задовольняє позовні вимоги у повному обсязі.

Відповідно до частини четвертої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати з відповідача не підлягають стягненню.

На підставі вищевикладеного, ст. ст. 11, 17-20, 69-72, 86, 94, 121, 158-163, 167, 185, 186, 254 КАС України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Донецькій області в особі Донецько-Макіївської державної регіональної технічної інспекції у вугільній промисловості Макіївський регіон до Державного підприємства «Макіїввугілля» в особі ВП «Шахтоуправління імені С.М. Кірова» Технічна одиниця «Шахта Ясинівська-Глибока» про зобов'язання вчинити певні дії, - задовольнити.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Державного підприємства «Макіїввугілля» у особі Відокремленого підрозділу «Шахтоуправління імені С.М Кірова» техничної одиниці «Шахта «Ясинівська - Глибока» шляхом повного зупинення роботи в виробках, відповідних позиціям № 93:

- нижня приймально-отправна площадка бремсберга пл. l2' від вентиляційної магістралі пл. l2' до вентиляційного ходка допоміжного бремсбергу пл. l2'

- вентиляційний ходок допоміжного бремсбергу пл. l2'

- допоміжний бремсберг пл. l2'

- верхня приймально-отправна площадка бремсберга пл. l2'

- вентиляційний квершлаг с пл. l2' на пл. l4

- корінний східний вентиляційний штрек пл. l4 від вентиляційного квершлагу с пл. l2' на пл. l4 до бортового ходка №3 пл. l4

та № 94:

- корінний східний вентиляційний штрек пл. l4 від бортового ходку №3 пл. l4 до вентиляційного квершлагу гор. 378м

- вентиляційний квершлаг та виробки околоствільного двору гор. 378м західного вентиляційного ствола

плану ліквідації аварій (крім робіт, по усуненню порушень, з яких неможливо виконати план ліквідації аварій), у зв'язку з загрозою життю та здоров'ю людей.

Постанова ухвалена у нарадчій кімнаті та проголошено її вступну та резолютивну частини у судовому засіданні 21 серпня 2013 року.

Повний текст постанови складений 26 серпня 2013 року.

Постанова набирає законної сили у строк та у порядку, що визначені статтею 254 КАС України, і може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції у порядку, визначеному статтею 186 КАС України.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Христофоров А.Б.

Дата ухвалення рішення21.08.2013
Оприлюднено28.08.2013
Номер документу33148330
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/11776/13-а

Постанова від 23.09.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гайдар А.В.

Ухвала від 13.09.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гайдар А.В.

Ухвала від 30.10.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гайдар А.В.

Постанова від 23.09.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гайдар А.В.

Ухвала від 13.09.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гайдар А.В.

Постанова від 21.08.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Христофоров А.Б.

Ухвала від 13.08.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Христофоров А.Б.

Постанова від 21.08.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Христофоров А.Б.

Ухвала від 13.08.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Христофоров А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні