Постанова
від 28.08.2013 по справі 812/6788/13-а
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 9.5

ПОСТАНОВА

Іменем України

28 серпня 2013 року Справа № 812/6788/13-а

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Смішливої Т.В.,

при секретарі судового засідання: Скляровій І.А.,

за участю представників позивача: Семенова А.М., директор

Царюк О.С., дов. № 65 від 21.08.2013

представників відповідача: Третьякова О.М., дов. № 276 від 10.01.2013

Кальницької Т.В., дов. № 7858 від 28.08.2013

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Комунального закладу «Лисичанська міська дитячо-юнацька спортивна школа» до Державної фінансової інспекції в Луганській області про скасування вимоги,-

ВСТАНОВИВ:

02 серпня 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Комунального закладу «Лисичанська міська дитячо-юнацька спортивна школа» до Лисичанської об'єднаної державної фінансової інспекції про скасування вимоги про усунення порушень № 850-14/1217 від 12.07.2013

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що 12.07.2013 Лисичанською об'єднаною державною фінансовою інспекцією проведена планова ревізія фінансово-господарської діяльності комунального закладу «Лисичанська міська дитячо-юнацька спортивна школа» за період з 01.01.2010 по 01.04.2013. Результати даної ревізії викладені в акті № 850-21/008 від 01.07.2013. Вказаним актом встановлено порушення п.5 додатку 7 Наказу Міністерства України у справах молоді та спорту № 2097 від 23.09.2005, ч.1 ст. 3, ч.1 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», ст. 21 Закону України «Про оплату праці», п.п.12, 2.1, 2.2, 2.15, 2.16 Положення про документальне забезпечення записів в бухгалтерському обліку № 88 від 24.05.1995 щодо виплат надбавок за особистий внесок для забезпечення високоякісного навчально-тренувального процесу підготовки висококваліфікованих спортсменів до складу національних збірних команд України - на період перебування спортсменів у складі збірних команд України головному бухгалтеру та бухгалтерам Комунального закладу «Лисичанська міська дитячо-юнацька спортивна школа»; п.3 Наказу Міністерства України у справах молоді та спорту № 2097 від 23.09.2005, ч.1 ст. 3, ч.1 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», ст. 21 Закону України «Про оплату праці», п.п.12, 2.1, 2.2, 2.15, 2.16 Положення про документальне забезпечення записів в бухгалтерському обліку № 88 від 24.05.1995 щодо нарахування та виплати надбавки за складність і напруженість в роботі заступнику директора з навчально-тренувальної роботи та заступнику директора з адміністративно-господарчої частини.

12 липня 2013 року Лисичанською об'єднаною державною фінансовою інспекцією внесено вимогу № 850-14/1217 про усунення Комунальним закладом «Лисичанська міська дитячо-юнацька спортивна школа» вищезазначених порушень.

Із вказаною вимогою позивач не згоден, оскільки у 2012 році від комунального закладу «Лисичанська міська дитячо-юнацька спортивна школа» до резерву національної збірної команди України увійшли 16 учнів, на досягнення такого високого результату було направлено роботу всього колективу комунального закладу. Статутом КЗ «Лисичанська міська ДЮСШ» передбачено, що учасниками навчально-тренувальної та спортивної роботи є: вихованці, тренери-викладачі, медичні працівники, інші фахівці та обслуговуючий персонал, батьки та особи, що їх замінюють, директор та його заступники, тобто, кожний працівник комунального закладу, в тому числі головний бухгалтер та працівники бухгалтерії є учасниками навчально-тренувальної та спортивної роботи. Персональний внесок робітників бухгалтерії в учбово-тренувальному процесі полягає у здійсненні заходів щодо своєчасного фінансування закладу, що створює належні умови для ефективної та налагодженої роботи всього закладу та досягнення усім колективом високих результатів головної мети спортивної школи (підготовка спортивного резерву для збірних команд городу, області та України). Щодо виплати надбавки за складність і напруженість в роботі заступнику директора з навчально-тренувальної роботи та заступнику директора з адміністративно-господарчої частини, зазначив, що КЗ «Лисичанська міська ДЮСШ» є комунальним закладом, а витрати на зазначені надбавки були заплановані в проекті кошторису на 2012 рік за погодженням з фінансовим управлінням та затверджені рішенням сесії Лисичанської міської ради.

Таким чином, позивач просить скасувати вимогу Лисичанської об'єднаної державної фінансової інспекції № 850-14/1217 від 12.07.2013, оскільки позивачем не порушено вимог чинного законодавства України..

Ухвалою суду від 21 серпня 2013 року замінено відповідача у справі з Лисичанської об'єднаної державної фінансової інспекції на Державну фінансову інспекцію в Луганській області (а.с.87).

У судовому засіданні представники позивача позовні вимоги підтримали, надали пояснення, аналогічні викладеним у позові та просили задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Представники відповідача у судовому засіданні позовні вимоги не визнали та пояснили, що ревізією правильності встановлення надбавки за особистий внесок для забезпечення високоякісного та навчально-тренувального процесу підготовки висококваліфікованих спортсменів до складу національних збірних команд України на період перебування спортсменів у складі збірних команд України встановлено, що протягом 2012 року головному бухгалтеру та бухгалтерам виплачувалася надбавка за особистий внесок у розмірі 50 відсотків посадового окладу. Учасниками навчально-тренувальної та спортивної роботи є: вихованці, тренери-викладачі, медичні працівники, інші фахівці та обслуговуючий персонал, батьки та особи, що їх замінюють, директор та його заступники. Навчально-тренувальний процес полягає у проведенні групових навчально-тренувальних занять, тренувань за індивідуальними планами, виховних заходів, медико-відновних заходів, навчально-тренувальних зборів, практики суддівства спортивних змагань. Основною формою спортивної роботи є участь вихованців у спортивних змаганнях різного рівня. Організація бухгалтерського обліку позивача передбачена посадовою інструкцією головного бухгалтера та бухгалтерів КЗ «Лисичанська міська ДЮСШ» та належить до їх посадових обов'язків, виконання яких не пов'язано із забезпеченням навчально-тренувального процесу. Тобто, будь які заходи щодо особистого внеску для забезпечення навчально-тренувального процесу, поза межами посадових інструкцій головним бухгалтером та бухгалтерами КЗ «Лисичанська міська ДЮСШ» не проводилась. Також ревізією дотримання законодавства при нарахуванні та виплаті працівникам надбавок за високі досягнення в праці або складність і напруженість в роботі, що протягом 2012 та І кварталу 2013 року заступнику директора з навчально-тренувальної роботи та заступнику директора з адміністративно-господарчої частини встановлювалася надбавка за складність і напруженість в роботі без дозволу органу вищого рівня, яким для КЗ «Лисичанська міська ДЮСШ» є Управління з питань сім'ї молоді та спорту Луганської облдержадміністрації в особі відділу у справах сім'ї молоді та спорту Лисичанської міської ради, якому позивач підконтрольний у своїй виробничій діяльності.

Вислухавши пояснення представників сторін, дослідивши надані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд приходить до наступного.

Судом встановлено, що Комунальний заклад «Лисичанська міська дитячо-юнацька спортивна школа» є юридичною особою, створено за рішенням виконавчого комітету Лисичанської міської ради № 440 від 25.12.1993, код 23255872. (а.с. 11-20)

З матеріалів справи вбачається, що Лисичанською об'єднаною державною фінансовою інспекцією у період з 16.04.2013 по 01.07.2013 проведено ревізію фінансово-господарської діяльності Комунального закладу «Лисичанська міська дитячо-юнацька спортивна школа» за період з 01.01.2010 по 01.04.2013, якою встановлено порушення КЗ «Лисичанська міська дитячо-юнацька спортивна школа» п.5 додатку 7 Наказу Міністерства України у справах молоді та спорту № 2097 від 23.09.2005, ч.1 ст. 3, ч.1 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», ст. 21 Закону України «Про оплату праці», п.п.12, 2.1, 2.2, 2.15, 2.16 Положення про документальне забезпечення записів в бухгалтерському обліку № 88 від 24.05.1995 щодо виплат надбавок за особистий внесок для забезпечення високоякісного навчально-тренувального процесу підготовки висококваліфікованих спортсменів до складу національних збірних команд України - на період перебування спортсменів у складі збірних команд України головному бухгалтеру та бухгалтерам позивача чим спричинили зайві виплати у розмірі 22290,97 грн., а також порушено п.3 Наказу Міністерства України у справах молоді та спорту № 2097 від 23.09.2005 щодо нарахування та виплати надбавки за складність і напруженість в роботі заступнику директора з навчально-тренувальної роботи та заступнику директора з адміністративно-господарчої частини у 2012 році та першому кварталі 2013 року на підставі наказів директора Комунального закладу «Лисичанська міська дитячо-юнацька спортивна школа» без рішень органу вищого рівня чим спричинено зайві виплати у сумі 22529,05 грн.

Результати ревізії викладено в акті № 850-21/008 від 01.07.2013. (а.с. 25-35)

За результатами розгляду матеріалів ревізії 12.07.2013 Лисичанською об'єднаною державною фінансовою інспекцією прийнято вимогу № 850-14/1217, якою зобов'язано КЗ «Лисичанська міська дитячо-юнацька спортивна школа» опрацювати матеріали ревізії та вжити заходи щодо усунення виявлених порушень. Розглянути питання щодо притягнення до дисциплінарної відповідальності винних осіб за порушення, викладені в акті ревізії. (п. 1 Вимоги); провести претензійно-позовну роботу щодо повернення зайво виплачених коштів у вигляді надбавок за особистий внесок для забезпечення високоякісного навчально-тренувального процесу підготовки висококваліфікованих спортсменів до складу національних збірних команд України - на період перебування спортсменів у складі збірних команд України головному бухгалтеру та бухгалтерам закладу у сумі 22290,97 грн. В іншому випадку стягнути збитки з винної особи у порядку та розмірах, встановлених ст.ст. 133-136 КЗпП. Провести перерахунок та відповідні взаємозвірки щодо сум єдиного соціального внеску у сумі 8320,34 грн. (п. 2 Вимоги); провести претензійно-позовну роботу щодо повернення зайво виплачених коштів у вигляді надбавок за складність і напруженість в роботі заступнику директора з навчально-тренувальної роботи та заступнику директора з адміністративно-господарчої частини у 2012 році та першому кварталі 2013 року у сумі 22529,05 грн. у порядку та розмірах, встановлених ст.ст. 133-136 КЗпП. Провести перерахунок та відповідні взаємозвірки щодо сум єдиного соціального внеску у сумі 8541,05 грн. (п. 3 Вимоги). (а.с. 8-10)

Також судом встановлено, що наказом директора КЗ «Лисичанська міська дитячо-юнацька спортивна школа» від 30.12.2011 № 474-а з 01.01.2012 встановлено надбавку за особистий внесок для забезпечення високоякісного навчального процесу підготовки високоякісних спортсменів до складу національних збірних команд України до посадового окладу у розмірі: директору - 50%, заступнику директора з навчально-тренувальної роботи - 50%, головному бухгалтеру - 50%, бухгалтерам по 50%, інструктору - методисту - 50%. (а.с. 21)

На думку відповідача вказаний наказ є незаконним в частині встановлення надбавки за особистий внесок для забезпечення високоякісного навчально-тренувального процесу підготовки висококваліфікованих спортсменів до складу національних збірних команд України головному бухгалтеру та бухгалтерам.

Пунктом 5 додатку № 7 до наказу Міністерства України у справах молоді та спорту № 2097 від 29.09.2005 «Про впорядкування умов оплати праці працівників бюджетних установ, закладів та організацій галузі фізичної культури і спорту», зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 20 жовтня 2005 року за № 1236/11516, передбачено, що керівникам, їх заступникам, фахівцям, службовцям спортивних шкіл усіх типів, навчальних спортивних закладів за особистий внесок для забезпечення високоякісного навчально-тренувального процесу підготовки висококваліфікованих спортсменів до складу національних збірних команд України - на період перебування спортсменів у складі збірних команд України - установлюється надбавка в розмірі до 50 відсотків посадового окладу.

Позивачем надано суду витяги з наказів за 2006 - 2010 роки про зарахування учнів до Лисичанської міської дитячо-юнацької спортивної школи, а також лист Української федерації «Шорінзірю Кенкокан каратедо, Косікі каратедо» про зарахування учнів КЗ «Лисичанська міська дитячо-юнацька спортивна школа» до національної збірної України по Косікі каратедо, а також перелік складу збірної команди України на 2012 рік по Айкідо та акробатичному рок-н-ролу, серед яких є також і учні КЗ «Лисичанська міська дитячо-юнацька спортивна школа». (а.с. 88-93)

Тобто, у позивача були підстави для винесення наказу № 474-а від 30.12.2011.

Що стосується встановлення надбавки головному бухгалтеру та бухгалтерам, то, відповідно до додатку № 1 до наказу Міністерства України у справах молоді та спорту № 2987 від 21.08.2009 «Про типові штати і нормативи чисельності працівників дитячо-юнацьких спортивних шкіл, шкіл вищої спортивної майстерності, центрів олімпійської підготовки» вказані особи є фахівцями.

Вказане підтверджується і штатним розписом КЗ «Лисичанська міська дитячо-юнацька спортивна школа». (а.с. 94)

Крім того, згідно пояснень директора закладу під час проведення змагань всі співробітники спортивної школи залучаються до виконання організаційних заходів. Певні обов'язки з організації спортивних заходів, зустрічі учасників змагань з інших міст, їх розміщення виконують працівники бухгалтерії, так як штатна чисельність закладу не передбачає наявність особи, на яку можуть бути покладені вказані обов'язки.

Правомірність встановлення надбавки за особистий внесок для забезпечення високоякісного навчально-тренувального процесу підготовки висококваліфікованих спортсменів до складу національних збірних команд України - на період перебування спортсменів у складі збірних команд України головному бухгалтеру та бухгалтерам підтверджена також листом Міністерства молоді та спорту України № 1/1052 від 17.06.2013. (а.с. 23-24)

Тобто, п. 2 вимоги Лисичанської об'єднаної державної фінансової інспекції № 850-14/1217 від 12.07.2013 є незаконним та підлягає скасуванню.

Щодо надбавки за складність і напруженість в роботі, то відповідно до п. 3 наказу Міністерства України у справах молоді та спорту № 2097 від 29.09.2005 «Про впорядкування умов оплати праці працівників бюджетних установ, закладів та організацій галузі фізичної культури і спорту», зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 20 жовтня 2005 року за № 1236/11516, преміювання керівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери, їх заступників, встановлення їм надбавок та доплат до посадових окладів, надання матеріальної допомоги здійснюється за рішенням органу вищого рівня у межах наявних коштів на оплату праці.

Наказом відділу з питань фізичної культури і спорту Лисичанської міської ради № 16 від 10.12.2010 з 01.01.2011 встановлено персональну надбавку до посадового окладу за складність та інтенсивність в роботі заступнику директора з навчально-тренувальної роботи у розмірі 50 % та заступнику директора по господарській частині КЗ «Лисичанська міська дитячо-юнацька спортивна школа» у розмірі 30%. (а.с. 36)

Вказаний наказ продубльовано наказом директора КЗ «Лисичанська міська дитячо-юнацька спортивна школа» № 468/К-А від 17.12.2010. (а.с. 124)

Надбавка за складність і напруженість в роботі заступнику директора з навчально-тренувальної роботи та заступнику директора з адміністративно-господарчої частини з 01.01.2012 встановлена лише на підставі наказу директора КЗ «Лисичанська міська дитячо-юнацька спортивна школа» № 476 від 30.12.2011, а з 01.01.2013 на підставі наказу директора КЗ «Лисичанська міська дитячо-юнацька спортивна школа» № 02 від 02.01.2013. (а.с. 125-126)

Відділом з питань фізичної культури і спорту Лисичанської міської ради накази на встановлення вищезазначеної надбавки заступнику директора з навчально-тренувальної роботи та заступнику директора з адміністративно-господарчої частини на 2012 та 2013 роки не приймались.

Пояснення представника позивача про те, що накази № 476 від 30.12.2011 та № 02 від 02.01.2013 видано ним на виконання наказу відділу з питань фізичної культури і спорту Лисичанської міської ради № 16 від 10.12.2010 суд оцінює критично, так як накази директора КЗ «Лисичанська міська дитячо-юнацька спортивна школа» не містять посилань на наказ відділу з питань фізичної культури і спорту Лисичанської міської ради № 16 від 10.12.2010.

Крім того, відповідно до статті 1 Бюджетного кодексу України ним регулюються правові відносини, що виникають у процесі підготовки, складання, розгляду, затвердження та виконання Державного бюджету.

Згідно з частиною першою статті 3 Бюджетного кодексу України бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджету систему, становить один календарний рік, який починається з 1 січня кожного року та закінчується 31 грудня того ж року.

Пунктом 12 статті 23 Бюджетного кодексу України встановлено, що усі бюджетні призначення втрачають чинність після закінчення бюджетного періоду, крім випадків, передбачених цим Кодексом.

Тобто, всі документи, які регулюють фінансові питання, встановлення надбавок тощо також повинні прийматись на період бюджетного року.

Посилання позивача на те, що вказані надбавки було заплановано на 2012 та 2013 роки суд вважає необґрунтованими, так як пунктом 3 наказу Міністерства України у справах молоді та спорту № 2097 від 29.09.2005 чітко передбачено, що встановлення цих надбавок здійснюється за рішенням органу вищого рівня, яке фактично у цей період не приймалось.

Таким чином п. 3 вимоги Лисичанської об'єднаної державної фінансової інспекції № 850-14/1217 від 12.07.2013 є обґрунтованим, а позовні вимоги у цій частині задоволенню не підлягають.

Пункт перший вимоги Лисичанської об'єднаної державної фінансової інспекції № 850-14/1217 від 12.07.2013 є загальним, стосується як п. 2, так і п. 3 вимоги, а тому також не може бути скасований судом з підстав обґрунтованості п. 3 вимоги.

Згідно частини 2 статті 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Суд вважає, що відповідачем доведено правомірність вимог, викладених у пункті 3 вимоги Лисичанської об'єднаної державної фінансової інспекції № 850-14/1217 від 12.07.2013.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 11, 17, 18, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги Комунального закладу «Лисичанська міська дитячо-юнацька спортивна школа» задовольнити частково.

Скасувати пункт 2 вимоги Лисичанської об'єднаної державної фінансової інспекції № 850-14/1217 від 12.07.2013 про усунення порушень, виявлених ревізією.

В задоволенні решти позовних вимог Комунального закладу «Лисичанська міська дитячо-юнацька спортивна школа» відмовити за необґрунтованістю.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. .

Постанова або ухвала суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Згідно з частиною 3 статті 160 КАС України постанову складено у повному обсязі 30 серпня 2013 року.

Суддя Т.В. Смішлива

Дата ухвалення рішення28.08.2013
Оприлюднено30.08.2013
Номер документу33190956
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/6788/13-а

Ухвала від 23.10.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Губська Л.В.

Ухвала від 23.09.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Губська Л.В.

Ухвала від 23.09.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Губська Л.В.

Ухвала від 10.12.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маслій В.І.

Постанова від 06.11.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Губська Л.В.

Ухвала від 23.09.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Губська Л.В.

Ухвала від 23.09.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Губська Л.В.

Постанова від 28.08.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

Ухвала від 05.08.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні