ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
20 серпня 2013 року № 826/10476/13-а
Окружний адміністративний суд міста Києва в складі судді Качура І.А., при секретарі Хрімлі К.О., за участю представників сторін:
від позивача: Будник О.К. (дов. від 17.01.2013р. №002/2013)
від відповідача: Айвазбекова В.О. ( дов. від 06.08.2013р. №404/9/10.2-39)
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Приватного акціонерного товариства «РАМБУРС» до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення № 0008415668 від 23.11.2012р.
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданні 20.08.2013 року в 15 год. 49 хв. проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено, про що повідомлено сторін після проголошення вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні з урахуванням вимог ч.2 ст. 167 КАС України.
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністративного суду м. Києва звернулось Приватне акціонерне товариство «РАМБУРС» (далі по тексту також - позивач) до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві (надалі також - відповідач) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення № 0008415668 від 23.11.2012р.
В обґрунтування заявлених позовних вимог представник позивача послався на те, що при проведенні перевірки, відповідач дійшов помилкового висновку про порушення позивачем вимог п. 198.3 ст. 198, п. 200.1, п. 200.3 та п. 200.4 ст. 200 Розділу V Податкового кодексу України від 02.12.2010 p. № 2755-VI (із змінами і доповненнями), щодо завищення заявленої суми бюджетного відшкодування по декларації з ПДВ за липень 2012 року в розмірі 19 242,69 грн.
Відповідач проти позову заперечував з мотивів необґрунтованості та безпідставності.
Розглянувши документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про те, що позов задоволенню не підлягає з огляду про наступне.
Матеріалами справи підтверджено, що відповідачем проведено документальну позапланову виїзну перевірку Приватного акціонерного товариства «РАМБУРС» щодо фінансово - господарських правовідносин з ПП «Абсолют Тера (код ЄДРПОУ 34458160) за липень 2012р. Перевіркою встановлено порушення позивачем п. 78.1.8 п. 78.1 ст. 78, п.79.1, п. 79.2 ст. 79 Податкового кодексу України (надалі по тексту також - ПКУ).
За результатами перевірки складено Акт №152/15-670/22936378 від 24.10.2012р.
Не погоджуючись із викладеними в Акті перевірки висновками, позивач подав до ДПІ у Шевченківському районі м. Києва заперечення № 1-02/707 від 08.11.2012 на Акт № 152/15-670/22936378 від 24.10.2012 р.
23.11.2012 р. позивач отримав лист від ДПІ у Шевченківському районі м. Києва №5971/10/15-666 від 20.11.2012 р. «Про надання відповіді до заперечення до Акта перевірки», яким було повідомлено про відмову в задоволенні заперечень позивача та залишення без змін висновків Акта перевірки.
На підставі виявлених у ході перевірки порушень відповідачем винесено податкове повідомлення - рішення № 0008415668 від 23.11.2012р., яким позивачу зменшено бюджетне відшкодування з податку на додану вартість за липень 2012р. в сумі 19 242, 69 грн. та нараховано штрафні (фінансові) санкції в сумі 4 810, 67 грн.
Однак, вважаючи таке податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва від 23.11.2012 р. № 0008415668 - протиправним, позивач оскаржив його в судовому порядку до Окружного адміністративного суду м. Києва.
Вирішуючи питання щодо правомірності спірного податкового повідомлення рішення, суд, керуючись податковим законодавством, а також частиною 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України, якою встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, виходить з того, що оскільки позивачем як спосіб захисту порушеного права обрано оскарження рішення суб'єкта владних повноважень, Окружний адміністративний суд міста Києва досліджуючи надані сторонами докази повинен встановити відповідність змісту спірного податкового повідомлення - рішення чинному законодавству та законність процедури його прийняття.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Так, відповідно до частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Зазначені критерії є вимогами для суб'єкта владних повноважень, який приймає відповідне рішення, вчиняє дії чи допускається бездіяльності.
Згідно з ті. З ст. 10 Закону України «Про державну податкову службу» від 04.12.1990 р. № 509-ХІІ (із змінами та доповненнями), державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції виконують такі функції: контролюють своєчасність подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевіряють достовірність цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів.
Відповідно до п. 63.11 ст. 63 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби забезпечують достовірність даних про платників податків в Єдиному банку даних про платників податків - юридичних осіб та Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків, реєстрі платників податку на додану вартість, реєстрі неприбуткових організацій та інших реєстрах, що формуються та ведуться органами державної податкової служби згідно з цим Кодексом, їх захист від несанкціонованого доступу, оновлення, архівування та відновлення даних.
Статтею 67 Конституції України встановлено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки та збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до п. 2 Порядку оформлення результатів невиїзних, виїзних планових та позапланових перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства, затвердженого Наказом ДПА України від 10.08.2005 року № 327 (із змінами та доповненнями, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених Кодексом податків і зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), статистичної та іншої звітності, даних обліку, ведення якого передбачено законом, первинних документів, які використовуються в обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.
Результати документальних перевірок оформлюються у формі акта або довідки. У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт, а у разі відсутності порушень -довідка.
Акт - службовий документ, який підтверджує факт проведення документальної перевірки фінансово-господарської діяльності платника податків і є носієм доказової інформації про виявлені порушення вимог податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби.
За результатами документальної перевірки в акті викладаються всі суттєві обставини діяльності платника податків, які мають відношення до фактів виявлених порушень податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби.
Факти виявлених порушень податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, викладаються в акті документальної перевірки чітко, об'єктивно та у повній мірі, з посиланнями на первинні або інші документи, які зафіксовані за обліком та підтверджують наявність зазначених фактів.
Також, згідно п. 4.11 Порядку, податкове повідомлення-рішення (рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій) приймається керівником податкового органу (його заступником) протягом десяти робочих днів від дня реєстрації акта невиїзної документальної, виїзної планової чи позапланової перевірок або вручення його поштою суб'єкту господарювання (на підставі відмітки на поштовому повідомленні), а за наявності заперечень посадових осіб суб'єкта господарювання до акта перевірки - приймається з урахуванням висновку про результати розгляду заперечень до акта перевірки - протягом трьох робочих днів, наступних за днем розгляду заперечень і надання (надсилання письмової відповіді суб'єкту господарювання.
Згідно п. 78.4 ст. 78 ПК України, про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу ДПС приймає рішення, яке оформлюється наказом. Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової перевірки.
В позовній заяві та в судовому засіданні представник позивача не заявляв позовні вимог, які б стосувалися не дотримання відповідачем законодавчо визначеної процедури проведення та підстав проведення документальної позапланової виїзної перевірки, а також належного отримання документів прийнятих за наслідками такої перевірки.
Як вбачається із матеріалів справи, зазначеною документальною позаплановою виїзною перевіркою перевірялася правомірність нарахування позивачем бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника у банку у сумі 302 206 грн., відображених у податковій декларації з ПДВ, поданій за липень 2012 року.
За наслідками судового розгляду справи, судом встановлено наступне.
В перевіряємому періоді (липні 2012 р.) позивач мав взаємовідносини із контрагентом ПП «Абсолют Терра» (ЄДРПОУ 34458160).
Так, 31 травня 2012 року між позивачем (Покупцем) та ПП «Абсолют Терра» (Постачальником) був укладений договір поставки продукції № 932/3.
Відповідно до п. п. 3 та 4 Договору, предметом останнього є поставка товару (сої) загальній кількості 35 метричних тон на загальну суму 143 500 грн., в т.ч. ПДВ - 23 916 67 коп.
Відповідно до п. 6 Договору, поставка товару здійснюється на умовах DAP відповідно до Правил «Інкотермс 2010», місце поставки: Херсонський морський торговий порт за адресою: м. Херсон, пр-т. Ушакова. 4.
Так, поставка товару на умовах терміну DAP «поставка в місці призначення» відповідно до правил «Інкотермс 2010 р.» означає, що продавець здійснює поставку товару до погодженого місця призначення.
Відповідно до п. A3 правил «Інкотермс 2010 p.», продавець зобов'язаний за власний рахунок укласти договір перевезення товару до узгодженого пункту призначення.
Як було наголошено позивачем, його контрагент ПП «Абсолют Терра» (Постачальник) за свій рахунок здійснив поставку товару ПрАТ «Рамбурс» (Покупцю) в кількості 28,160 тон на загальну суму 115 456, 12 грн., в т.ч. ПДВ - 19 242,69 грн. в місце поставки - Херсонський морський торговий порт за адресою: м. Херсон, пр-т. Ушакова, 4.
На виконання зазначеного договору ПП «Абсолют Терра» було виписано на адресу ПрАТ «Рамбурс» податкову накладну № 11 від 01.06.2012 р. на загальну суму 115 456, 12 грн. в т.ч. ПДВ - 19 242,69 грн.
Таким чином, на підставі зазначеної податкової накладної, виписаної контрагентом ПП «Абсолют Терра», позивачем в липні 2012 р. було сформовано податковий кредит в сумі ПДВ 19 242,69 грн.
Однак, як підтверджується наявними матеріалами справи, та не було жодними допустимими доказами по справі заперечено позивачем, за результатами опрацювання відхилень, встановлених Системою автоматизованого співставлення податкових зобов'язань і податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПС України, було встановлено розбіжність між визначеними (сплаченими) податковими зобов'язаннями контрагента позивача ПП «Абсолют Терра» (ЄДРПОУ 34458160) в липні 2012 р. та сумою податкового кредиту ПАТ «Рамбурс» в розмірі 19 242,69 грн.
Також, як підтверджується матеріалами справи, листом ДПІ у м. Херсоні від 12.09.2012 року № 4914/7/15-310 до ДПІ у Шевченківському районі м. Києва надійшов Акт від 11.09.2012 р. № 126/15-3/3445860 про неможливість проведення зустрічної звірки ПП «Абсолют Терра» (код за ЄДРПОУ 34458160) в частині щодо документального підтвердження господарських відносин із платниками податків, їх реальності та повноти відображення в обліку за період з 01.05.2012 р. по 31.07.2012 р.
При проведенні аналізу наявної в органі ДПС інформації та згідно висновку щодо нереального здійснення господарської діяльності ПП «Абсолют Терра», переданого від ГВПМ ДПІ у м. Херсоні було встановлено за діяння контрагента позивача ПП «Абсолют Терра» в схемах руху сум ПДВ (травень-липень 2012 року), як «податкової ями».
Крім того, в зазначеному Акті про неможливість проведення зустрічної звірки ПП «Абсолют Терра», контролюючим органом було встановлено наступне.
Щодо наявності основних виробничих фондів: Декларація з податку на прибуток за І півріччя 2012 року (вх. № 9047424934 від 08.08.2012 р.) надана до ДПІ у м. Херсоні з показниками, які свідчать про ведення фінансово-господарської діяльності за повної відсутності будь-яких основних фондів (зокрема складських приміщень).
Щодо чисельності працюючих: згідно звіту за формою № 1ДФ наданого до ДПІ у м. Херсоні за І кв. 2012 року, чисельність працюючих на підприємстві становить -1 (одна) особа.
Щодо наявності за податковою адресою: ПП «Абсолют Терра» не знаходиться за податковою адресою, Акт виходу від 10.09.2012 р.
При цьому, в ході організації проведення перевірки, з метою забезпечення проведення перевірки з питань підтвердження відомостей за результатами встановлених фактів здійснено (вжито) такі заходи: направлено запит на встановлення місцезнаходження від 10.09.2012 року (довідка від 11.09.2012 р. № 2627/07-506).
Також, як підтверджується наявними матеріалами справи, контролюючим органом було здійснено виїзд та проведено обстеження податкової адреси підприємства: м. Херсон, вул. Дзержинського, буд. 13, кв. 1, під час якого встановлено, що за зазначеною адресою ПП «Абсолют Терра» (код за ЄДРПОУ 34458160) не знаходиться.
В ході обстеження податкової адреси підприємства, встановлено, що за зазначеною адресою знаходиться п'яти поверхова будівля, в якій приміщення здаються під офіс, але офісу ПП «Абсолют Терра» там не має.
Також, 10.09.2012 року співробітниками ГВПМ ДПІ у м. Херсоні було здійснено перевірку адреси реєстрації керівника підприємства ПП «Абсолют Терра» ОСОБА_4, АДРЕСА_2.
Так, було встановлено, що за зазначеною адресою директор ПП «Абсолют Терра» гр. ОСОБА_4 не знаходиться. У письмовій формі сестра гр. ОСОБА_4, котра проживає разом з ним, гр. ОСОБА_5 повідомила, що її брат зареєстрований за вищезазначеною адресою, проте фактично там не проживає.
Крім того, контролюючим органом було встановлено, що керівник підприємства ПП «Абсолют Терра» гр. ОСОБА_4 також являється посадовою особою інших підприємств, а саме: ПП «НЄД» (код за ЄДРПОУ 35568192) - стан « 3» (прийнято рішення про припинення, розпочато ліквідаційну процедуру); ПП «Агро-Нова 2» (код за ЄДРПОУ 36838227) - стан « 7» (до ЄДР внесено запис про відсутність підтвердження відомостей); ТОВ «МАРІН'ЯН» (код за ЄДРПОУ 37353781) - стан « 0»; ТОВ «АГРОТРАНСТРЕЙД КОМПАНІ» (код за ЄДРПОУ 38047265) - стан « 8» (до ЄДР внесено запис про відсутність за місцезнаходженням).
Згідно автоматизованої системи співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України було встановлено, що покупцями у травні-липні 2012 року ПП «Абсолют Терра» були наступні платники: ПМП «МАРИЯ», сума ПДВ 59,7 тис. грн. за травень 2012 року; ПП «АВТО-АГРО-СВІТ», сума ПДВ 110,6 тис. грн. за червень 2012 року, сума ПДВ 104,2 тис. грн. за липень 2012 року, перевіркою яких також було встановлено відсутність в останніх основних фондів, складських приміщень, транспортних засобів та найманих працівників.
Отже, в ході проведення аналізу матеріалів податкової звітності, реєстраційних документів, звітів та інших документів, контролюючим органом було встановлено відсутність в контрагента позивача ПП «Абсолют Терра» необхідних умов для досягнення результатів відповідної підприємницької, економічної діяльності в силу відсутності управлінського, або технічного персоналу, оборотних коштів, виробничих активів, складських приміщень, транспортних засобів при значних обсягах реалізації товарів (робіт, послуг).
Наведене вище дає підстави вважати що гр. ОСОБА_4 не мав можливості займатися підприємницькою діяльністю в якості директора ПП «Абсолют Терра», оскільки відсутня будь-яка інформація щодо наявності у підприємства основних виробничих фондів або складських приміщень, що давало б можливість здійснювати торгово-посередницьку діяльність. Також на підприємстві відсутній необхідний для здійснення торгово-посередницької діяльності штат кваліфікованих співробітників.
Доказів, щодо укладення ПП «Абсолют Терра» субпідрядних договорів з метою виконання договірних відносин із позивачем, які відповідно передбачали необхідність наявності основних фондів (складських приміщень), а також транспорту та трудових ресурсів для здійснення такого роду діяльності - позивачем до суду надано також не було.
З вищезазначених фактів вбачається, що фінансово-господарська діяльність контрагента позивача ПП «Абсолют Терра» здійснювалася поза межами правового поля, що у свою чергу свідчить про ненабуття належним чином цивільної право-дієздатності ПП «Абсолют Терра», а фінансово-господарські взаємовідносини між ПП «Абсолют Терра» та контрагентами - є фіктивними правочинами, та такими, що вчинено без наміру створення правових наслідків, які обумовлювались цими правочинами.
Згідно з частиною 1 ст. 216 ЦК України, недійсний правочин не створює юридичних наслідків, крім тих, що пов'язані з його недійсністю. Нікчемний правочин є недійсним в силу закону, а тому також не створює інших наслідків, крім тих, що пов'язані із його недійсністю.
Відповідно до частини другої ст. 215 ЦКУ, недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається.
Відповідно до п. 1, п. 2 ст. 49 Господарського кодексу України, підприємці зобов'язані не порушувати права та законні інтереси держави, за завдані шкоду і збитки підприємництво несе майнову та іншу встановлену законом відповідальність.
Отже, як підтверджується наявними матеріалами справи, метою реєстрації зазначеного підприємства ПП «Абсолют Терра» (контрагента позивача) була його незаконна діяльність, що відповідно не може породжувати жодних правових наслідків.
Крім того, частиною 1 статті 55 ГК України передбачено, що суб'єктами господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність, реалізуючи господарську компетенцію (сукупність господарських прав та обов'язків), мають відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми зобов'язаннями в межах цього майна, крім випадків, передбачених законодавством.
Суб'єктами господарювання є господарські організації - юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, державні, комунальні та інші підприємства створені відповідно до цього Кодексу, а також інші юридичні особи, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані в установленому законом порядку.
Під господарською діяльністю розуміється діяльність суб'єктів господарювання у сфері суспільного виробництва спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність. Господарська діяльність, що здійснюється для досягнення економічних і соціальних результатів та з метою одержання прибутку, є підприємництвом, а суб'єкти підприємництва - підприємцями (стаття 3 ГК України).
Згідно зі статтею 56 ГК України, суб'єкт господарювання може бути утворений за рішенням власника (власників) майна або уповноваженого ним (ними) органу, а у випадках, спеціально передбачених законодавством, також за рішенням інших органів, організацій і громадян шляхом заснування нового, реорганізації (злиття, приєднання, виділення, поділу, перетворення) діючого (діючих) суб'єкта господарювання з додержанням вимог законодавства.
Однак, як було зазначено вище, та підтверджується наявними матеріалами справи, місцезнаходження директора ПП «Абсолют Терра» (з метою отримання відповідних пояснень та первинних документів на підтвердження фактичної господарської діяльності) встановити не можливо.
Згідно ч. 2 ст. 207 ЦК України, правочин, який вчиняє юридична особа, підписується особою, уповноваженою на це установчими документами, довіреністю, законом або іншими актами цивільного законодавства, та скріплюється печаткою.
Однак, як було зазначено вище, та підтверджується наявними матеріалами справи, місцезнаходження директора ПП «Абсолют Терра» (з метою отримання відповідних пояснень та первинних документів на підтвердження фактичної господарської діяльності) встановити не можливо, а відповідно і не можливо встановити причетність гр. ОСОБА_4 до формування та підписання первинних документів від імені ПП «Абсолют Терра».
Враховуючи вищевикладене в сукупності, та наявні у справі докази, суд погоджується із висновком відповідача, що фінансово-господарські взаємовідносини позивача із ПП «Абсолют Терра» носять характер недійсного правочину, оскільки дані правочини не відповідають обов'язковим умовам чинності правочину, а саме частинам 1, 3 та 5 ст. 203 Цивільного кодексу України, так як суперечить моральним засадам суспільства (ч. 1 ст. 203 ЦКУ), не виявляється за можливе встановити вільне волевиявлення учасників правочину(ч. 3 ст. 203 ЦКУ) та правочини не були спрямовані на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним (ч. 5 ст. 203 ЦКУ).
Отже, на порушення вимог п. 3 ст. 5 та п. 1 ст.7 Господарського Кодексу України, якими визначено, що суб'єкти господарювання та інші учасники відносин у сфері господарювання здійснюють свою діяльність у межах встановленого правового господарського порядку, додержуючись вимог законодавства, та відносини у сфері господарювання регулюються Конституцією України, цим Кодексом, законами України нормативно-правовими актами Президента України та Кабінету Міністрів України нормативно-правовими актами інших органів державної влади та органів місцевого самоврядування, а також іншими нормативними актами», ні позивачем ні контрагентом ПГ «Абсолют Терра» не було надано належних підтверджуючих документів щодо виникненні податкових зобов'язань.
Згідно вимог п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України, датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Пунктом 198.3 ст. 198 Податкового кодексу України визначено, що податковий кредит звітного періоду складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням товарів та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Пунктом 198.6 ст.198 Податкового Кодексу визначено, що не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними або оформлені з порушенням вимог чи не підтверджені митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу).
Згідно п.п. 14.1.181 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.
Відповідно до вимог п. 198.3 ст. 198 Податкового кодексу України, податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:
- придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; - придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку. Відповідно до п.2.15 та п.2.16 Положення про документальне забезпечення записів бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 р. № 88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5 червня 1995 р. за № 168/704 забороняється приймати до виконання первинні документи на операції, що суперечать законодавчим та нормативним актам. Таким чином, для надання юридичної сили і доказовості, первинні документи повинні бути складені відповідно до вимог чинного законодавства та не порушувати публічний порядок, встановлений Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність Україні» від 16.07.1999 p. № 996-XIV (із змінами та доповненнями). Також, згідно п.п. 139.1.9 п. 139.1 ст. 139 Податкового Кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями, не включаються до складу витрат витрати не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку. Проте, як підтверджується наявними матеріалами справи, сторонами по справі не було доведено факту визначення контрагентом позивача ПП «Абсолют Терра» податкові зобов'язань по правовідносинах із позивачем у липні 2012 р. Відповідно до даних додатку № 5 (розшифровки податкових зобов'язань в розрізі контрагентів) до податкової декларації ПП «Абсолют Терра» з ПДВ за липень 2012 p., контрагентом позивача не було визначено податкових зобов'язань по правовідносинах із позивачем в липні 2012 p., відповідно до чого за наслідками таких взаємовідносин позивача із ПП «Абсолют Терра» було завдало шкоди Державному бюджету України. Отже, згідно вимог податкового законодавства, немає підстав для отримання коштів з ПДВ (або шляхом відшкодування або шляхом формування податкового кредиту) при фактичному не поступленні таких коштів до Державного бюджету.
Таким чином, господарські операції між позивачем та ПП «Абсолют Терра» об'єктивно призвели до порушення інтересів Держави і суспільства у цілому. У даному випадку йдеться про порушення фінансово-економічних інтересів держави, її бюджетної системи, оскільки відповідно до п.п.19 п.1 ст.2 «Бюджетного кодексу України» від 21.06.2001 р. доходи бюджету складаються з усіх податкових, неподаткових та інших надходжень на безповоротній основі справляння яких передбачено законодавством України. Податковими надходженнями згідно з п.2 ст.9 вищезазначеного Кодексу визнаються передбачені податковими законами України загальнодержавні і місцеві податки, збори та інші обов'язкові платежі, згідно з ст.2 Закону України «Про систему оподаткування» № 1251-12 від 25.06.1991 p., під податком слід розуміти обов'язковий внесок до бюджету відповідного рівня, здійснений платниками у порядку і на умовах, що визначаються законами України про оподаткування. Сукупність податків і зборів до бюджетів та до державних цільових фондів, що справляються у встановленому законами України порядку, становить систему оподаткування та Конституції України, оскільки протиправні дії позивача руйнують бюджетну систему держави та систему оподаткування, яка створена в інтересах Держави.
Згідно правової позиції Верховного Суду України, викладеній в постанові від 26 вересня 2006 року, правочин, який вчинено з метою, завідомо суперечною інтересам держави і суспільства, водночас суперечить моральним засадам суспільства, а тому згідно з ч. 1 ст. 203, ч. 2 ст. 215 ЦК України є нікчемним, і визнання такого правочину недійсним судом не вимагається.
Таким чином, в результаті виконання сторонами нікчемного правочину не можуть виникати як податкові зобов'язання, так і податковий кредит з податку на додану вартість.
Виходячи із системного аналізу норм чинного законодавства, суд прийшов до висновку про правомірність висновків відповідача, викладених в Акті перевірки, а саме те, що зазначені правовідносини позивача із контрагентом ПП «Абсолют Терра» мали виключно паперовий характер, а отже не були спрямовані на реальне настання правових наслідків.
Допустимих доказів, які б спростовували викладенні в Акті перевірки висновки контролюючого (податкового) органу - позивачем до суду надано не було.
Враховуючи вищезазначене, суд вважає, що відповідачем було правомірно винесене оскаржуване податкове повідомлення-рішення, на підставі висновків, викладених в Акті перевірки, що свідчить про необґрунтованість та безпідставність позовних вимог та відсутності правових підстав для скасування податкового повідомлення - рішення № 0008415668 від 23.11.2012р.
Відповідно до ч. 1 статті 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. Частиною 2 статті 71 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідачем як суб'єктом владних повноважень доведено правомірність спірного податкового повідомлення - рішення.
Враховуючи викладене, керуючись статями 9, 69, 70, 71, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні позову Приватного акціонерного товариства «РАМБУРС» до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення № 0008415668 від 23.11.2012р., - відмовити.
Постанова набирає законної сили згідно ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст. ст. 185 -187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя І.А. Качур
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 20.08.2013 |
Оприлюднено | 30.08.2013 |
Номер документу | 33202519 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Качур І.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні