cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 91016, м. Луганськ, пл. Героїв ВВв, 3а. Тел./факс 55-17-32, inbox@lg.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
29 серпня 2013 року Справа № 913/1898/13
Провадження №1пд/913/1898/13
За позовом прокурора м. Краснодона Луганської області в інтересах держави в особі позивача Краснодонської міської ради Луганської області, м. Краснодон Луганської області
до відповідача - Громадської організації "Автогаражне товариство" "Фіат м. Краснодон", м. Краснодон Луганської області
про внесення змін до договору оренди земельної ділянки
Суддя Зюбанова Н.М.
Секретар судового засідання Круглова Є.О.
У засіданні брали участь:
від позивача - Каріков О.М., за довіреністю від 21.03.2013 № 23/51;
від відповідача - не прибув ;
прокурор Бутенко Є.О.
Суть пору: про внесення змін до договору оренди земельної ділянки від 06.02.2009 /державна реєстрація 10.04.2009 № 114000/040940300040/ щодо п. 5 розділу "Об'єкт оренди" та п. 7 розділу "Орендна плата" та викладення їх у редакції позивача.
Розглянувши матеріали справи, вислухавши представника позивача та прокурора, суд дійшов до наступного.
Так, ст. 121 Конституції України передбачено, що на органи прокуратури України покладається представництво інтересів громадян або держави в судах у випадках, визначених законом.
Відповідно до ст. 20 Закону України "Про прокуратуру" при виявленні порушень закону прокурор у межах своєї компетенції має право звертатись до суду в передбачених законом випадках.
Статтею 36-1 Закону України "Про прокуратуру" визначено, що підставою представництва прокурором в суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень інтересів держави. Представництво прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, передбачених законом.
За змістом ст. 2 ГПК України (у редакції Закону від 18.09.12), яка регулює порушення справ у господарському суді, такі справи порушуються за позовними заявами прокурорів, які звертаються до господарського суду в інтересах держави.
Підставою звернення прокурора з даною позовною заявою до суду в інтересах держави є порушення відповідачем інтересів Краснодонської міської ради Луганської області, як власника землі, у сфері орендних правовідносин.
Щодо обставин спору, то судом встановлено, що 28.11.2008 Краснодонською міською радою Луганської області було прийняте рішення № 34/2356 "Про надання в оренду земельної ділянки ГО "АТ "Фіат м. Краснодон"", яким вирішено надати відповідачу в оренду земельну ділянку площею 1,3275 га на 10 років під фактично існуючі споруди гаражів, розташованих на кв. Баракова.
На підставі вказаного рішення 06.02.2009 між Краснодонською міською радою Луганської області (позивачем) та Громадською організацією "Автогаражне товариство "Фіат м. Краснодон" (відповідачем) було укладено договір оренди земельної ділянки, зареєстрований у встановленому законом порядку 10.04.2009 за № 114000/040940300040, за умовами якого відповідач прийняв в строкове платне користування земельну ділянку під фактично існуючими спорудами гаражів площею 1,3275 га за адресою: м. Краснодон Луганської області, кв. Баракова.
За змістом п. 6 договору його укладено строком на 10 років.
Пунктом 7 укладеного договору встановлено, що річна сума орендної плати становить 0,5% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки та складає 2488 грн. 24 коп. У відповідності до п. 5 договору сторони дійшли згоди, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 497648 грн. 65 коп., що підтверджується витягом з технічної документації на 2008 рік.
На виконання положень цивільного законодавства, яке регулює порядок внесення змін до договору, прокурор та позивач просять суд внести зміни до наступних умов договору, які регулюють розмір річної орендної плати та нормативної грошової оцінки землі, а саме:
- викласти п.5 розділу "Об'єкт оренди" договору у новій редакції: "Нормативна грошова вартість земельної ділянки згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, виданого 05.06.2013 управлінням Держземагентства в Краснодонському районі Луганської області становить 2063333 грн. 25 коп.";
- викласти п. 7 розділу "Орендна плата" договору у новій редакції: "Розмір орендної плати становить 0,5% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Сума орендної плати на рік становить 10316 (десять тисяч триста шістнадцять) грн. 66 коп.".
Підставою для внесення змін до договору позивач також зазначає рішення Краснодонської міської ради від 24.05.2012 № 22/1375 "Про затвердження і введення в дію нормативної грошової оцінки земель м. Краснодону" (арк. справи 12).
За змістом п. 2 даного акту органу місцевого самоврядування затверджено та введено в дію з 01.07.2012 нормативну грошову оцінку земель м. Краснодону по економічно-планувальних зонах залежно від функціонального використання земель згідно чинного законодавства.
З посиланням на зазначені підстави для перегляду розміру орендної плати за листом від 17.09.2012 № 411/389 на адресу відповідача орендодавцем було надіслано листа з пропозицією про внесення змін до договору.
Відповідач у відзиві на позовну заяву за листом від 30.07.2013 проти задоволення позову заперечує з посиланням на неприбутковість його товариства, а тому неможливість сплати орендних платежів у підвищеному розмірі.
Оцінивши обставини справи, суд вважає позовні вимоги прокурора обґрунтованими, а позов таким, що підлягає повному задоволенню, з огляду на наступне.
Так, відповідно до ст. 2 Закону України "Про оренду землі" відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.
Відповідно до ст.16 Закону України "Про оренду землі" та ст. 124 ЗК України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.
Матеріалами справи підтверджено факт належного укладання між сторонами у справі договору оренди землі від 06.02.2009 /держ. реєстрація 10.04.2009 за № 114000/040940300040/.
Факт звернення з позовом прокурора м. Краснодона в інтересах держави в особі Краснодонської міської ради Луганської області обумовлений тим, що згідно з п. 34 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин є виключною компетенцією міської ради.
З матеріалів справи вбачається, що роботу у частині внесення змін до договору оренди земельної ділянки орендодавцем розпочато у тому числі у зв'язку з набранням чинності з 01.01.11 Податковим кодексом України, яким зокрема врегульовано обчислення орендної плати за землю, а саме:
- розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою трикратного розміру земельного податку та не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки (ст. 288);
- ставка податку на земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки (ст. 274);
Відповідно до ст. 651 ЦК України договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Підставами для зміни або розірвання договору є згода сторін, якщо інше не встановлено договором або законом; за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом; а також у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору /ст. 652 ЦК України/.
Як передбачено ст. 632 ЦК України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни /тарифи, ставки, тощо/, які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.
Згідно ст. 5 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується у тому числі для визначення розміру земельного податку, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.
Як було зазначено вище, рішенням Краснодонської міської ради від 24.05.2012 № 22/1375 затверджено і введено в дію нормативну грошову оцінку земель м. Краснодону та введено її в дію, у зв'язку з чим до усіх землекористувачів вказаного міста, в тому числі й до відповідача, повинна бути застосована нова нормативна грошова оцінка землі.
У відповідності до витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки на 2013 рік, виданої користувачу - Громадській організації "Автогаражне товариства "Фіат м. Краснодон" нормативна грошова оцінка орендованої ним землі складає 2063312,65 грн.
Враховуючи вищевказане, розмір річної орендної плати за відповідну земельну ділянку позивач пропонує встановити у розмірі 10316,66 грн., що складає 0,5% від вказаної нормативної грошової оцінки землі.
Тому суд дійшов висновку, що прокурором доведено обґрунтованість та під ставність внесення змін до п. 5, п. 7 договору оренди землі.
За вказаних обставин позов підлягає повному задоволенню та за судовим рішенням вносяться наступні зміни до договору оренди землі, укладеного сторонами:
- п.5 розділу "Об'єкт оренди" договору викладається у новій редакції: "Нормативна грошова вартість земельної ділянки згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, виданого 05.06.2013 управлінням Держземагентства в Краснодонському районі Луганської області становить 2063333 грн. 25 коп.";
- п. 7 розділу "Орендна плата" договору викладається у новій редакції: "Розмір орендної плати становить 0,5% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Сума орендної плати на рік становить 10316 (десять тисяч триста шістнадцять) грн. 66 коп.".
У відповідності до ст. 653 ЦК України у разі зміни договору у судовому порядку, зобов'язання змінюється з моменту набрання рішенням суду про зміну договору законної сили.
За вказаних обставин позов підлягає повному задоволенню з віднесенням судових витрат по сплаті судового збору у розмірі 1147 грн. 00 коп. на відповідача, які стягуються на користь держави, оскільки позов подано прокурором, який звільнений від їх сплати у встановленому законом порядку.
На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 44, 49, 82, 84, 85, 111 28 ГПК України, суд
в и р і ш и в:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Внести зміни до договору оренди земельної ділянки від 06.02.2009 /державна реєстрація 10.04.2009 № 114000/040940300040/, укладеного між Краснодонською міською радою Луганської області, ідент. код 04051939 та Громадською організацією "Автогаражне товариство "Фіат м. Краснодон", м. Краснодон Луганської області, кв. Шахтьор, 2/82, ідент. код 35382412, виклавши п.5 розділу "Об'єкт оренди" договору у новій редакції:
- "Нормативна грошова вартість земельної ділянки згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, виданого 05.06.2013 управлінням Держземагентства в Краснодонському районі Луганської області становить 2063333 грн. 25 коп.";
- викласти п. 7 розділу "Орендна плата" договору у новій редакції: "Розмір орендної плати становить 0,5% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Сума орендної плати на рік становить 10316 (десять тисяч триста шістнадцять) грн. 66 коп.".
3 . Стягнути з Громадської організації "Автогаражне товариство "Фіат м. Краснодон", м. Краснодон Луганської області, кв. Шахтьор, 2/82, ідент. код 35382412 в доход державного бюджету України на рахунок 31214206783006, отримувач УДКСУ у м. Луганську, код ОКПО 37991503, МФО 804013, банк отримувач ГУДКСУ у Луганській області, по коду класифікації доходів (ККД) 22030001, символ 206, назва Судовий збір (Державна судова адміністрація України, 050) судовий збір у сумі 1147 грн. 00 коп., видати на виконання наказ Краснодонській ОДПІ Луганської області Головного управління Міндоходів у Луганській області після набрання рішенням законної сили.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Повне рішення складене 02.09.2013.
Суддя Н.М.Зюбанова
Помічник судді Г.А.Кравцова
02.09.2013
Суд | Господарський суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 29.08.2013 |
Оприлюднено | 03.09.2013 |
Номер документу | 33228884 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Луганської області
Зюбанова Н.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні