cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"28" серпня 2013 р.Справа № 916/1834/13
Господарський суд Одеської області
У складі судді Желєзної С.П.
Секретаря судових засідань Гарновської К.В.
За участю представників сторін:
Від позивача: Валов Д.О. за довіреністю від 09.07.2013р.
Від відповідача: Сінюков А.С. за довіреністю № 03-25/вмх/д від 06.02.2013р.
Від третьої особи: Геращенко В.В. за довіреністю № 1208/юр від 28.09.2012р.
Прокурор: Доброжан Н.І. /посвідчення/
Розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю „Амарант - Лендтрейдінг" до виконавчого комітету Одеської міської ради, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Управління капітального будівництва Одеської міської ради, за участю прокурора м. Одеси, про зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю „Амарант - Лендтрейдінг" (далі по тексту - ТОВ „Амарант - Лендтрейдінг") звернулось до господарського суду Одеської області з позовом до виконавчого комітету Одеської міської ради про зобов'язання зробити перерахунок розміру пайового внеску за договором участі замовників у розвиток інженерно-транспортної інфраструктури м. Одеси, який є додатком до рішення виконавчого комітету Одеської міської ради № 573 від 14.06.2007р. та привести його у відповідність з вимогами Закону України „Про регулювання містобудівної діяльності", Методики визначення пайової участі замовників у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Одеси, затвердженої рішенням виконавчого комітету Одеської міської ради № 134 від 28.03.2013р. та техніко-економічними показниками, викладеними Управлінням архітектури та містобудування Одеської міської ради в листі № 01-10/231г, 190г від 16.05.2013р. Позовні вимоги обґрунтовані зміною на теперішній час технічно-економічних показників об'єкту будівництва, замовником якого виступає позивач, порівняно до показників, які використовувались при первісному здійсненні розрахунку розміру пайової участі замовника будівництва у розвитку інфраструктури населеного пункту, а також зміною граничного розміру такої участі на законодавчому рівні.
Згідно із ухвалою від 25.07.2013р. господарським судом в порядку ст. 27 ГПК України до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача було залучено Управління капітального будівництва Одеської міської ради.
Також, 19.08.2013р. до господарського суду надійшла заява заступника прокурора м. Одеси про вступ до справи в порядку ст. 29 ГПК України, яка була підтримана прокурором в судовому засіданні. Ухвалою від 22.08.2013р. прокурора було допущено до участі у справі.
Відповідач та третя особа повністю заперечують проти задоволення заявлених позовних вимог, наголошуючи на їх безпідставності та необґрунтованості через той факт, що договір пайової участі замовників у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Одеси, укладений між сторонами по справі, який є додатком до рішення виконавчого комітету Одеської міської ради № 573 від 14.06.2007р., (з урахуванням додаткових угод до нього), є чинним та, відповідно, породжує для сторін права та обов'язки, визначені його змістом.
При цьому, третьою особою в судовому засіданні 22.08.2013р. було висловлено твердження про правомірність здійснення перерахунку розміру пайової участі позивача у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Одеси, проте це не змінило правової позиції, якої дотримувалось Управління капітального будівництва Одеської міської ради під час розгляду даної справи.
Прокурор під час розгляду даної справи підтримав правову позицію, висловлену відповідачем та третьою особою.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши доводи та пояснення учасників судового процесу, суд встановив наступне.
Рішенням виконавчого комітету Одеської міської ради № 573 від 14.06.2007р. „Про надання дозволу товариству з обмеженою відповідальністю „Амарант-Лендтрейдінг" на подальше проектування та будівництво торгово-офісного центру за адресою: м. Одеса, вул. Балківська, 139 ріг вул. Середньої" було надано ТОВ „Амарант-Лендтрейдінг" дозвіл на проектування та будівництво торгово-офісного центру за адресою: м. Одеса, вул. Балківська, 139 ріг вул. Середньої, після оформлення документів на землекористування у встановленому порядку; зобов'язано ТОВ „Амарант-Лендтрейдінг" здійснити будівництво торгово-офісного центру відповідно до узгодженої та затвердженої проектної документації в термін: початок - І квартал 2008 року; завершення - IV квартал 2010р,; затверджено договір на пайову участь у розвитку інженерно-транспортної і соціальної інфраструктури міста між виконавчим комітетом Одеської міської ради та ТОВ „Амарант - Лендтрейдінг".
Як вбачається із матеріалів справи, додатком до вищезазначеного рішення є договір пайової участі замовників у розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Одеси, укладений між виконавчим комітетом Одеської міської ради (Виконком) та ТОВ „Амарант-Лендрейдінг" (Забудовник), у відповідності до положень п.п. 1.1, 1.2, 3.1, 3.2, 8.1 якого предметом даного договору є надання Забудовникові від імені Виконкому права забудови земельної ділянки, у межах відводу, за адресою: м. Одеса, вул. Балківська, 139 ріг вул. Середня, строком до IV-го кварталу 2010 року, для здійснення будівництва торгово-офісного центру, а також здійснення комплексного благоустрою прилеглої території та внесення Забудовником пайової участі на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Одеси (далі по тексту договору - пайова участь). Надання права забудови земельної ділянки здійснюється відповідно до рішення Виконкому № 573 від 14.06.2007р. Забудовник зокрема зобов'язався: здійснити самостійно або із залученням підрядника будівництво торгово-офісного центру, а також комплексний благоустрій прилеглої території на земельній ділянці, зазначеній у цьому договору, відповідно до технічних умов і прийнятими Забудовником зобов'язаннями в строк до IV кварталу 2010 року; протягом двох місяців після прийняття Одеською міською радою рішення про відведення земельної ділянки для будівництва торгово-офісного центру за адресою: м. Одеса, вул. Балківська, 139 ріг вул. Середня, перерахувати пайову участь у розмірі 6 194 833,00 грн. на рахунок управління капітального будівництва Одеської міської ради (підстава: протокол засідання комісії з визначення розміру залучення коштів замовників на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Одеси від 15.05.2007р. № 18). Даний договір діє до введення об'єкту в експлуатацію відповідно до рішення Виконкому від 14.06.2007р. № 573. Даний договір було зареєстровано в Управлінні капітального будівництва Одеської міської ради за № 371/кс від 14.06.2007р.
Як вбачається із змісту протоколу засідання комісії з визначення розміру пайової участі замовників у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Одеси № 18 від 15.05.2007р., при визначенні розміру пайової участі ТОВ „Амарант-Лендтрейдінг" застосовувався зональний коефіцієнт в розмірі 15%, різні коефіцієнти функціонального використання об'єктів (1,2 - для офісів та торгових приміщень; 0,4 - для паркінгу), інформацію про опосередковану вартість 1 кв.м. будівництва, а також вихідні дані про об'єкт будівництва згідно технічно-економічних показників, наданих Управлінням архітектури та містобудування згідно з висновком № 4926 від 29.11.2006р., а саме: площа ділянки - 6 797,27 кв.м.; площа забудови - 1 945,0 кв.м.; загальна площа будівлі - 13 359,26 кв.м.; корисна площа будівлі - 13 194,28 кв.м., в тому числі офіси - 4 022,26 кв.м.; торговельні приміщення - 6 698,15 кв.м., паркінг - 2 473,87 кв.м. У протоколі зазначено, що ескізним проектом передбачено будівництво 5-ти поверхової будівлі торговельно-офісного центру.
Відповідно до рішення Одеської міської ради № 3524-V від 09.10.2008р. було затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надано ТОВ „Амарант-Лендтрейдінг" земельну ділянку, площею 0,6593 га, за адресою: м. Одеса, вул. Балківська, 139-Г, у довгострокову оренду, терміном на 49 років (в тому числі до IV кварталу 2010 року на період проектування та будівництва), для проектування, будівництва та експлуатації торгово-офісного центру й благоустрою території. У зв'язку з викладеним, відповідно до положень п. 3.2 договору пайової участі замовників у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Одеси від 14.06.2007р. за № 371/кс внаслідок прийняття Одеською міською радою рішення про відведення земельної ділянки під забудову у позивача виник обов'язок здійснити оплату пайової участі в сумі 6 194 833,00 грн. в строк до 09.12.2008р.
Проте в подальшому до договору пайової участі замовників у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Одеси від 14.06.2007р. за № 371/кс вносились зміни згідно з додатковими угодами від 23.04.2009р. та № 2 від 04.04.2012р., на підставі яких зокрема граничний строк оплати пайової участі в сумі 6 194 833,00 грн., розмір якої залишився незмінним, переносився до 31.12.2010р. та до 31.12.2012р. відповідно. Вказані додаткові угоди в порядку ст. 59 Закону України „Про місцеве самоврядування" були затверджені рішеннями виконавчого комітету Одеської міської ради від 23.04.2009р. № 509 та від 04.04.2012р. № 168.
Як вбачається з матеріалів справи та було підтверджено поясненнями представників сторін, станом на момент вирішення цього спору ТОВ „Амарант-Лендтрейдінг" не здійснює будівництво торговельно-офісного центру за адресою: м. Одеса, вул. Балківська, 139 ріг вул. Середньої. Проте, відповідно до пояснень, наданих представником позивача в судових засіданнях, ТОВ „Амарант-Лендтрейдінг" було вирішено змінити проект будівництва, внаслідок чого загальна площа забудови та площа об'єкту будівництва істотно змінились в сторону зменшення. Підставою для внесення змін до проекту забудови став зокрема факт знаходження частини переданої в оренду позивачу земельної ділянки у користуванні третіх осіб для розміщення автостоянки, на підтвердження якого в матеріалах справи наявні відповідні докази.
Так, відповідно до наявного у матеріалах справи листа Управління архітектури та містобудування від 16.05.2013р. № 01-10/231г, 190г, на розгляд управління було подано містобудівний розрахунок, який містить перероблені обсягові-планувальні та архітектурні рішення будівлі торговельно-офісного центру по відношенню до раніше узгодженого ескізного проекту. Будівля, що проектується, містить 2-3 поверхи (з урахуванням рельєфу місцевості). Лист містить наступні техніко-економічні показники за містобудівним розрахунком: за генпланом: загальна площа земельної ділянки за договором оренди - 06593 га; площа забудови будівлі - 2400 кв.м., площа твердого покриття - 3 723 кв.м., площа зелених насаджень 470 кв.м., кількість міст на гостьових парковках - 107 шт; за будівлею: загальна площа будівлі - 5 000 кв.м., торговельна площа 3 600 кв.м., площа виробничих та офісних приміщень - 800 кв.м. Управлінням архітектури та містобудування Одеської міської ради зазначено, що з метою оформлення нового договору пайової участі замовника у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Одеси ТОВ „Амарант-Лендтрейдінг" має звернутись до виконавчого комітету Одеської міської ради.
Згідно із наявними у матеріалах справи листами позивач неодноразово звертався до як виконавчого комітету Одеської міської ради, так і до міського голови, який очолює виконавчий комітет, із проханням укласти новий договір пайової участі у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Одеси відповідно до техніко-економічних показників щодо містобудівного розрахунку, наданих Управлінням капітального будівництва Одеської міської ради у листі від 16.05.2013р. за № 01-10/231г, 190г, проте вказані звернення ТОВ „Амарант - Лендтрейдінг" були залишені без відповіді та задоволення.
З урахуванням викладених обставин, посилаючись на зміну на теперішній час технічно-економічних показників об'єкту будівництва порівняно до показників, які використовувались при первісному здійсненні розрахунку розміру пайової участі замовників будівництва у розвитку інфраструктури населеного пункту, а також на зменшення граничного розміру такої участі з 20 до 10 відсотків від загальної кошторисної вартості будівництва на законодавчому рівні, що не було враховано відповідачем при укладенні додаткових угод до договору пайової участі замовників у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Одеси від 14.06.2007р. за № 371/кс, позивач звернувся до суду із даними позовними вимогами з метою захисту власних прав, порушених виконавчим комітетом Одеської міської ради.
Вирішуючи питання про обґрунтованість позовних вимог ТОВ „Амарант - Лендтрейдінг", господарський суд вважає за необхідне звернутись до наступних приписів чинного законодавства.
Так, відповідно до ст. 1 Закону України „Про місцеве самоврядування" від 21.05.1997р. N 280/97-ВР (з наступними змінами та доповненнями; далі по тексту - Закон України „Про місцеве самоврядування") виконавчими органами рад є органи, які відповідно до Конституції України та цього Закону створюються сільськими, селищними, міськими, районними в містах (у разі їх створення) радами для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування у межах, визначених цим та іншими законами.
Згідно з п.п. 7 п. а ст. 27 Закону України „Про місцеве самоврядування" до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать зокрема власні (самоврядні повноваження) щодо залучення на договірних засадах підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності до участі в комплексному соціально-економічному розвитку сіл, селищ, міст, координація цієї роботи на відповідній території.
Відповідно до ст. 27 Закону України „Про планування та забудову територій" від 20 квітня 2000 року N 1699-III (який був чинним на момент укладення договору пайової участі замовників у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Одеси від 14.06.2007р. за № 371/кс) фізичні, юридичні особи, які отримали дозвіл на будівництво об'єкта містобудування, отримують вихідні дані на проектування цього об'єкта. Надання вихідних даних фізичним та юридичним особам у повному обсязі забезпечується виконавчими органами відповідних міських рад або відповідними районними державними адміністраціями не пізніше ніж через два місяці після подання письмової заяви про надання цих даних у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, крім випадку, передбаченого частиною сьомою цієї статті. Вихідними даними можуть визначатися також вимоги до пайової участі замовників на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів. Граничний розмір коштів на розвиток відповідної інфраструктури та порядок його визначення встановлюються Кабінетом Міністрів України.
У відповідності до постанови Кабінету Міністрів України „Про встановлення граничного розміру коштів замовників, що залучаються для розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів" від 24 січня 2007 р. N 40, яка була чинною на час укладення договору пайової участі замовників у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Одеси від 14.06.2007р. за № 371/кс, було встановлено, що граничний розмір коштів замовників, що залучаються для розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів (з урахуванням вартості робіт, передбачених вихідними даними на проектування), не може перевищувати: 20 відсотків вартості будівництва інженерних споруд та нежитлових будинків (крім будівель закладів культури і закладів освітнього, медичного та оздоровчого призначення); 10 відсотків вартості спорудження житлових будинків, будівель закладів культури і закладів освітнього, медичного та оздоровчого призначення.
Таким чином, з огляду на наведені положення чинного на час укладення між ТОВ „Амарант - Лендтрейдінг" та виконавчим комітетом Одеської міської ради договору пайової участі замовників у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Одеси від 14.06.2007р. за № 371/кс законодавства господарський суд зазначає, що залучення коштів на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту від забудовників належало виключно до компетенції виконавчих органів місцевих рад, визначеної законом. Граничний розмір такої пайової участі встановлювався Кабінетом Міністрів України на рівні у відсотковому значенні від загальної вартості будівництва в залежності від категорії об'єктів, які плануються до забудови.
Тобто, вирішальними факторами, які впливали на розмір пайової участі забудовника у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту виступали: 1) категорія об'єкту будівництва (житловий чи нежитловий будинок); 2) загальна вартість здійснення будівництва; 3) розмір пайової участі, визначений виконавчим органом місцевих рад в межах граничного розміру, визначеного Кабінетом Міністрів України.
Як вбачається із змісту протоколу засідання комісії з визначення розміру пайової участі замовників у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Одеси № 18 від 15.05.2007р., при визначенні розміру пайової участі ТОВ „Амарант-Лендтрейдінг" застосовувався розмір пайової участі в розмірі 15% від загальної вартості вартості будівництва. При цьому, відповідачем також враховувались технічно-економічні показники об'єкту, що планується до забудови, у вигляді загальної площі забудови, цільового використання окремих приміщень об'єкту тощо.
В подальшому, згідно із згідно із Законом України від 16.09.2008 р. N 509-VI Закон України „Про планування та забудову територій" було доповнено статтею 27-1, якою було детально врегульовано правовідносини щодо визначення пайової участі (внеску) замовника у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту.
Так, згідно із названою статтею 27-1 Закону України „Про планування та забудову територій" створення і розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів належить до відання відповідних органів місцевого самоврядування. Замовник, який має намір здійснити будівництво об'єкта містобудування у населеному пункті, зобов'язаний взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту, крім випадків, передбачених частиною четвертою цієї статті. Пайова участь (внесок) замовника у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту полягає у відрахуванні замовником після прийняття об'єкта в експлуатацію до відповідного місцевого бюджету коштів для забезпечення створення і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту. Величина пайової участі (внеску) замовника у створенні інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту визначається у договорі, укладеному з органом місцевого самоврядування, відповідно до встановленого органом місцевого самоврядування розміру пайової участі (внеску) замовника від загальної кошторисної вартості будівництва (реконструкції) об'єкта містобудування, визначеної згідно з державними будівельними нормами, без урахування витрат з придбання та виділення земельної ділянки, звільнення будівельного майданчика від будівель, споруд та інженерних мереж, влаштування внутрішньо- та позамайданчикових інженерних мереж і споруд та транспортних комунікацій. Встановлений органом місцевого самоврядування розмір пайової участі (внеску) замовника не може перевищувати граничного розміру пайової участі (внеску) на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів. Граничний розмір пайової участі (внеску) замовника на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів з урахуванням не заборонених законом інших відрахувань, встановлених органом місцевого самоврядування, не може перевищувати: 10 відсотків загальної кошторисної вартості будівництва (реконструкції) об'єкта містобудування - для нежитлових будівель та/або споруд (крім будівель закладів культури та освіти, медичного і оздоровчого призначення); 4 відсотки загальної кошторисної вартості будівництва (реконструкції) об'єкта містобудування - для житлових будинків, будівель закладів культури та освіти, медичного і оздоровчого призначення. Істотними умовами договору про пайову участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту є: розмір пайового внеску; терміни (графік) оплати пайового внеску; відповідальність сторін. Невід'ємною частиною договору є розрахунок величини пайового внеску (участі) замовника у створення інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту.
При цьому, постанова Кабінету Міністрів України „Про встановлення граничного розміру коштів замовників, що залучаються для розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів" від 24 січня 2007 р. N 40 втратила чинність у зв'язку із прийняттям постанови від 28 квітня 2009 року N 415.
Статтею 40 Закону України „Про регулювання містобудівної діяльності" від 17 лютого 2011 року N 3038-VI, який набрав чинності 17.02.2011р. та є діючим на теперішній час, правовідносини із залучення грошових коштів забудовників у вигляді пайової участі у розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту врегульовані аналогічним чином, оскільки на розмір пайової участі, як і раніше, впливають категорія об'єкту будівництва, його загальна кошторисна вартість (без урахування окремих витрат), а також відсотковий розмір пайової участі (10 відсотків загальної кошторисної вартості будівництва об'єкта - для нежитлових будівель та споруд; 4 відсотки загальної кошторисної вартості будівництва об'єкта - для житлових будинків). При цьому, залучення пайової участі, як і раніше, віднесено до компетенції органів місцевого самоврядування на договірних засадах із забудовником.
Згідно з положеннями ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 58 Конституції України встановлено, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.
У відповідності до ст. 632 ЦК України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. Зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом. Зміна ціни в договорі після його виконання не допускається.
Так, відповідно до ст. 6 ЦК України сторони мають право укласти договір, який не передбачений актами цивільного законодавства, але відповідає загальним засадам цивільного законодавства. Сторони мають право врегулювати у договорі, який передбачений актами цивільного законодавства, свої відносини, які не врегульовані цими актами. Сторони в договорі можуть відступити від положень актів цивільного законодавства і врегулювати свої відносини на власний розсуд. Сторони в договорі не можуть відступити від положень актів цивільного законодавства, якщо в цих актах прямо вказано про це, а також у разі, якщо обов'язковість для сторін положень актів цивільного законодавства випливає з їх змісту або із суті відносин між сторонами.
Положеннями ст. 5 ЦК України передбачено, що акти цивільного законодавства регулюють відносини, які виникли з дня набрання ними чинності. Акт цивільного законодавства не має зворотної дії у часі, крім випадків, коли він пом'якшує або скасовує цивільну відповідальність особи. Якщо цивільні відносини виникли раніше і регулювалися актом цивільного законодавства, який втратив чинність, новий акт цивільного законодавства застосовується до прав та обов'язків, що виникли з моменту набрання ним чинності.
При цьому, у п. 4 Прикінцевих та перехідних положень Цивільного кодексу України наголошено, що цей кодекс застосовується до цивільних відносин, що виникли після набрання ним чинності. Щодо цивільних відносин, які виникли до набрання чинності Цивільним кодексом України, положення цього Кодексу застосовуються до тих прав і обов'язків, що виникли або продовжують існувати після набрання ним чинності.
Господарський суд вважає правомірним при вирішенні даного спору застосування в порядку аналогії норм, закріплених у п. 4 Прикінцевих та перехідних положень ЦК України з огляду на статус Цивільного кодексу України як основного акту цивільного законодавства та сутність триваючих правовідносин, на які, в силу їх правової природи, впливають зміни, які відбуваються у законодавстві.
Враховуючи правову природу платежу забудовника у вигляді пайової участі та спосіб визначення її розміру, за наслідком застосування до спірних правовідносин вищенаведених норм закону господарський суд зазначає наступне. Здійснюючи залучення грошових коштів в якості пайової участі, орган місцевого самоврядування застосовує надані йому законом самоврядні повноваження у відповідній галузі, тобто, здійснення даних повноважень має базуватись виключно на нормах закону, чинних на час такого правозастосування.
В даному випадку, правовідносини щодо сплати позивачем пайової участі відповідно договору пайової участі замовників у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Одеси від 14.06.2007р. за № 371/кс є такими, що продовжують існувати, а зобов'язання ТОВ „Амарант - Лендтрейдінг" щодо внесення цього платежу є невиконаними. У зв'язку з викладеним, враховуючи правила, закріплені у ст. 5 та п. 4 Прикінцевих та перехідних положень Цивільного кодексу України, до вказаних правовідносин слід застосовувати положення закону, які є чинними на теперішній час.
Необхідність застосування до спірних правовідносин чинної редакції ст. 40 Закону України „Про регулювання містобудівної діяльності" потребує здійснення відповідачем перерахунку розміру пайової участі ТОВ „Амарант-Лендтрейдінг" за договором пайової участі замовників у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Одеси від 14.06.2007р. за № 371/кс, оскільки на час первинного визначення розміру такої пайової участі, який був залишений у первісній редакції при укладанні двох додаткових угод до цього договору, незважаючи на зміни, які відбулися у законодавстві щодо зменшення граничного розміру пайової участі, виконавчим комітетом Одеської міської ради було застосовано відсоткову ставку пайової участі в розмірі 15 відсотків від вартості будівництва, що перевищує граничний розмір пайової участі в розмірі 10 відсотків такої вартості для нежитлових будівель, встановлений ст. 40 Закону України „Про регулювання містобудівної діяльності".
Також, на необхідність здійснення перерахунку розміру пайової участі позивача свідчить також зміна техніко-економічних показників об'єкту будівництва порівняно до показників, які використовувались при первісному здійсненні розрахунку розміру пайової участі замовників будівництва у розвитку інфраструктури населеного пункту, що вбачається із змісту листа Управління архітектури та містобудування від 16.05.2013р. № 01-10/231г, 190г, оскільки при здійсненні первісного розрахунку пайової участі ТОВ „Амарант-Лендтрейдінг" відповідачем були використані істотно відмінні від чинних техніко-економічні показники, надані Управлінням архітектури та містобудування згідно з висновком № 4926 від 29.11.2006р.
Більш того, на сьогоднішній день Методика визначення пайової участі замовників у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Одеси, затверджена рішенням Одеської міської ради № 223 від 02.03.2006р., із застосуванням якої відповідачем здійснювався розрахунок розміру пайової участі, що підлягала сплаті з боку ТОВ „Амарант - Лендтрейдінг", втратила чинність у зв'язку із затвердженням нової Методики на підставі рішення Одеської міської ради № 134 від 28.03.2013р., яка, в свою чергу, визначає нові правила та формули для розрахунку пайової участі.
Підсумовуючи вищевикладені обставини, суд доходить висновку про необхідність здійснення перерахунку розміру пайової участі ТОВ „Амарант - Лендтрейдінг" у розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Одеси обов'язок оплати якої виник у позивача відповідно до умов договору від 14.06.2007р. за № 371/кс, у зв'язку із тим, що: 1) спірні правовідносини продовжують існувати на момент вирішення спору і на теперішній час розмір такої пайової участі перевищує встановлений законом гранично допустимий розмір; 2) істотно змінились техніко-економічні показники об'єкту будівництва порівняно до показників, які використовувались при первісному здійсненні розрахунку.
З огляду на викладене, господарський суд вважає за правомірне покласти відповідний обов'язок на виконавчий комітет Одеської міської ради як орган, уповноважений здійснювати залучення цих платежів, у зв'язку з чим, позовні вимоги ТОВ „Амарант - Лендтрейдінг" слід визнати обґрунтованими та такими, що базуються на законних підставах, що тягне за собою необхідність задоволення позову у повному обсязі.
При цьому, відзначаючи в цілому правильність змісту позовних вимог ТОВ „Амарант - Лендтрейдінг", їх обґрунтованість, а також враховуючи їх юридичну направленість, господарський суд вважає за необхідне здійснити коригування форми викладення спірного обов'язку порівняно до змісту позовних вимог та зобов'язати виконавчий комітет Одеської міської ради здійснити перерахунок розміру пайового внеску за договором пайової участі замовників у розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Одеси, який є додатком до рішення виконавчого комітету Одеської міської ради № 573 від 14.06.2007р., з урахуванням граничного розміру пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту та загальної кошторисної вартості об'єкта будівництва у відповідності до вимог Закону України „Про регулювання містобудівної діяльності". В основу висновку суду про необхідність коригування форми викладення спірного обов'язку покладено правову природу пайової участі та її правове регулювання, яке наведено у ст. 40 Закону України „Про регулювання містобудівної діяльності".
Таким чином, з огляду на вищевикладені обставини, відповідно до ст.ст. 19, 58 Конституції України, ст.ст. 5, 6, 632, п. 4 Прикінцевих та перехідних положень Цивільного кодексу України, ст.ст. 1, 27 Закону України „Про місцеве самоврядування" від 21.05.1997р. N 280/97-ВР (з наступними змінами та доповненнями), ст. 27 Закону України „Про планування та забудову територій" від 20 квітня 2000 року N 1699-III, ст. 27 Закону України „Про планування та забудову територій" від 20 квітня 2000 року N 1699-III (в редакції Закону України від 16.09.2008 р. N 509-VI), постанови Кабінету Міністрів України „Про встановлення граничного розміру коштів замовників, що залучаються для розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів" від 24 січня 2007 р. N 40, ст. 40 Закону України „Про регулювання містобудівної діяльності" від 17 лютого 2011 року N 3038-VI (з наступними змінами та доповненнями) позов ТОВ „Амарант - Лендтрейдінг" підлягає задоволенню шляхом зобов'язання виконавчого комітету Одеської міської ради зробити перерахунок розміру пайового внеску за договором пайової участі замовників у розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Одеси, який є додатком до рішення виконавчого комітету Одеської міської ради № 573 від 14.06.2007р., з урахуванням граничного розміру пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту та загальної кошторисної вартості об'єкта будівництва у відповідності до вимог Закону України „Про регулювання містобудівної діяльності".
Судові витрати зі сплати судового збору покладаються на відповідача відповідно до ст.ст. 44, 49 ГПК України.
Керуючись ст.ст. 19, 58 Конституції України, ст.ст. 5, 6, 632, п. 4 Прикінцевих та перехідних положень Цивільного кодексу України, ст.ст. 1, 27 Закону України „Про місцеве самоврядування" від 21.05.1997р. N 280/97-ВР (з наступними змінами та доповненнями), ст. 27 Закону України „Про планування та забудову територій" від 20 квітня 2000 року N 1699-III, ст. 27 Закону України „Про планування та забудову територій" від 20 квітня 2000 року N 1699-III (в редакції Закону України від 16.09.2008 р. N 509-VI), постанови Кабінету Міністрів України „Про встановлення граничного розміру коштів замовників, що залучаються для розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів" від 24 січня 2007 р. N 40, ст. 40 Закону України „Про регулювання містобудівної діяльності" від 17 лютого 2011 року N 3038-VI (з наступними змінами та доповненнями), ст.ст. 32, 33, 44, 49, 82-85 ГПК України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Зобов'язати виконавчий комітет Одеської міської ради /65004, м. Одеса, площа Думська, 1, код ЄДРПОУ 04056919/ здійснити перерахунок розміру пайового внеску за договором пайової участі замовників у розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Одеси, який є додатком до рішення виконавчого комітету Одеської міської ради № 573 від 14.06.2007р., з урахуванням граничного розміру пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту та загальної кошторисної вартості об'єкта будівництва у відповідності до вимог Закону України „Про регулювання містобудівної діяльності". Наказ видати.
3. Стягнути з виконавчого комітету Одеської міської ради 65004, м. Одеса, площа Думська, 1, код ЄДРПОУ 04056919/ на користь товариства з обмеженою відповідальністю „Амарант-Лендтрейдінг" /65000, м. Одеса, вул. Чорноморського козацтва, 24, кв. 10, код ЄДРПОУ 33657751/ судовий збір в сумі 1 147 грн. 00 коп. /одна тисяча сто сорок сім грн. 00 коп./Наказ видати.
Рішення набирає законної сили в порядку, передбаченому ст. 85 ГПК України.
Накази видати після набрання рішенням законної сили.
Відповідно до ст. ст. 91, 93 ГПК України сторони у справі, прокурор, треті особи, особи, які не брали участь у справі, якщо господарський суд вирішив питання про їх права та обов'язки, мають право подати апеляційну скаргу на рішення місцевого господарського суду, яке не набрало законної сили. Апеляційна скарга подається на рішення місцевого господарського суду протягом десяти днів з дня його оголошення місцевим господарським судом. У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення, зазначений строк обчислюється з дня підписання рішення, оформленого відповідно до статті 84 цього Кодексу.
Повний текст рішення складений 02.09.2013р.
Суддя С.П. Желєзна
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 28.08.2013 |
Оприлюднено | 04.09.2013 |
Номер документу | 33262263 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Желєзна С.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні