Постанова
від 20.11.2007 по справі 2-а-415/07
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 

Справа

№2-а-415/07 20 листопада 2007 року Одеський окружний адміністративний суд у

складі: головуючого- судді Іванова Е.А. при секретарі- Косіциної В.В.

розглянувши

у відкритому судовому засіданні у залі суду в м. Одесі адміністративну справу

за позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в Київському районі

м. Одеса,  за участю третьої особи

Одеської обласної державної адміністрації про визнання відмови у перерахунку

неправомірною та зобов'язання перерахувати розмір пенсії державного службовця,

 

ВСТАНОВИВ:

 

Позивач

звернувся до суду з позовом у якому просить визнати протиправними дії

Пенсійного Фонду України в Київському районі м. Одеси з відмови у перерахунку

їй пенсії як державного службовця на підставі довідки,  виданої Головним управлінням агропромислового

розвитку Одеської Обласної адміністрації (далі ОДА) та зобов'язати Управління

Пенсійного Фонду в Київському районі м. Одеси перерахувати з 01.10.2006р.

призначену їй пенсії як державному службовцю, 

виходячи з розміру заробітної плати, 

визначеною довідкою виданою Головним управлінням агропромислового

розвитку Одеської ОДА від 27.07.2006 року №04-27-222 з врахуванням зміни

посадових окладів керівних працівників та спеціалістів облдержадміністрацій.

В

судовому засіданні позивач змінила позовні вимоги та просила визнати

протиправними дії відповідача щодо відмови у перерахунку пенсії як державному

службовцю на підставі довідці від 18.12.2007року №04-27-309,  зобов'язати відповідача провести перерахунок

пенсії з 01.04.2006 року виходячи із розміру заробітної плати,  визначеного довідкою ліквідаційної комісії

Головного управління сільського господарства і продовольства обласної державної

адміністрації від 18.12.2006 року №04-309, 

обґрунтовуючи це тим,  що

21.06.2005р. було прийнято розпорядження Одеської обласної державної

адміністрації від 21.06.2005р. №299/А-2005 «Про затвердження структури обласної

державної адміністрації,  розподіл

основних обов'язків та галузей народногосподарського комплексу,  сфер соціально-економічного,  культурного життя Одеської області між

головою облдержадміністрації та його заступниками для здійснення власних і

делегованих повноважень виконавчої влади». 22.08.2005р. Одеською ОДА було

прийнято розпорядження №422/А-2005 якими було ліквідовано без правонаступництва

головне управління сільського господарства і продовольства облдержадміністрації

у якому вона працювала до того часу. У зв'язку зі скороченням штату вона вийшла

на пенсію за віком,  яку їй призначили як

державному службовцю. У зв'язку з відсутністю правонаступників за ліквідованим

управлінням Головне управління праці та соціальної політики Одеської Обласної

адміністрації видало їй як колишньому начальнику відділу відповідного органу

довідку від 11.05.2006 року №08-119 для перерахунку пенсії. Сума перерахунку

пенсії за зазначеною довідкою становила 1637, 38грн. В травні 2006р. ця довідка

була надана до Управління Пенсійного фонду України в Київському районі м. Одеси

за якою їй була перерахована пенсія,  яка

склала 1473, 64грн.

Після

цього 27.07.2006 року вона отримала від Головного управління агропромислового

розвитку,  як правонаступника

ліквідованого управління сільського господарства ОДА довідку №04-27-222 про

розмір заробітної плати для перерахунку пенсії, 

яка становила 1998, 75грн.

Вказану

довідку було прийнято Управлінням ПФУ України в Київському р-ні м. Одесі і у

серпні 2006 року здійснено перерахування пенсії,  яка становила 1798, 88грн.

 

В жовтні

2006р. відповідач без повідомлення зменшив розмір пенсії відповідно до

відомостей зазначених у довідки виданої Головним управлінням праці та

соціальної політики від 16.05.2006р.

18.12.2006

року вона отримала від ліквідаційної комісії Головного управління сільського

господарства і продовольства обласної державної адміністрації,  яке продовжувало ще діяти,  довідку №04-27-308 про розмір заробітної

плати для перерахунку пенсії станом на 01.01.2006 року та №04-27-309 про розмір

заробітної плати для перерахунку пенсії станом на 01.04.2006 року,  які подала 24.01.2007 року до

відповідача,  але отримала відмову у

здійсненні перерахунку.

Позивач позовні

вимоги у судовому засіданні підтримала у повному обсязі.

Представник

третьої особи у судове засідання не з'явився, 

про час та місце судового засідання був повідомлений належним

чином,  про причини неявки суд не

повідомив.

Представник

відповідача позовні вимоги не визнав,  з

тих підстав,  що в наданих довідках про

зарплату зазначений середній розмір надбавки за високі досягнення у праці

станом на час звільнення,  а премія

вказана станом на дату підвищення зарплати працюючим державним службовцям що не

відповідає положенням Постанови Кабінету Міністрів України №865 від

31.05.2000р.

Вислухавши

позивача,  представника відповідача,  дослідивши матеріали справи суд встановив

наступні факти та відповідні їм обставини.

Позивач

до виходу на пенсію у жовтні 2003року працювала заступником начальника Центру

реформування сільського господарства в головному управлінні сільського

господарства і продовольства ОДА.

21.06.2005р.

було прийнято розпорядження Одеської обласної державної адміністрації (далі

ОДА) від 21.06.2005р. №299/А-2005 «Про затвердження структури обласної

державної адміністрації,  розподіл

основних обов'язків та галузей народногосподарського комплексу,  сфер соціально-економічного,  культурного життя Одеської області між

головою облдержадміністрації та його заступниками для здійснення власних і

делегованих повноважень виконавчої влади».(а.с7).

22.08.2005р.

Одеською ОДА було прийнято розпорядження №422/А-2005 (а.с. 13) якими було

ліквідовано без правонаступництва Головне управління сільського господарства і

продовольства облдержадміністрації у якому позивач працювала до того часу. Але

з довідки головного управління статистики в Одеської області (а.с. 21)

вбачається,  що станом на 27.07.2007 року

Головне управління сільського господарства і продовольства облдержадміністрації

ще значилось у Єдином державном

реєстрі підприємств та організацій України.

Позивач вийшла

на пенсію за віком,  яку їй призначили як

державному службовцю.

Постановою

Кабінету Міністрів України від 09.03.2006 року №268 «Про упорядкування

структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої

влади,  та інших органів» були

затверджені з 01.01.2006 року нові схеми посадових окладів.

Відповідно

до  ст. 5 Постанови Кабінету Міністрів

України від 2003.04.23,  "Про

внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 31 травня 2000 p. № 865 « Про деякі

питання вдосконалення визначення розмірів заробітку для обчислення пенсії» в

разі ліквідації державного органу довідку видає орган,  який є правонаступником,  а у разі його відсутності та перейменування

(відсутності) посад довідка видається у порядку,  встановленому Міністерством праці та

соціальної політики за погодженням з Головним управлінням державної служби.

На

виконання Постанови КМУ №865 Міністерством праці та соціальної політики спільно

з Головним управлінням державної служби України видало наказ №319/144 від

2003.12.03 "Про затвердження Порядку видачі довідок про заробітну плату

для перерахунку пенсій державним службовцям у разі ліквідації органів,  з яких особа вийшла на пенсію,  а також перейменування (відсутності)

посад") у  ст. 3. якого визначило,  що у разі ліквідації державного органу,  з якого особа вийшла на пенсію,  без правонаступника довідки про заробітну

плату для перерахунку пенсій державним службовцям (далі - довідки) видають:

Головні управління праці та соціального захисту населення обласної -

особам,  які вийшли на пенсію з

відповідних місцевих державних органів.

19

травня 2005 року позивач звернулась до Головного управління праці та соціальної

політики Одеської обласної державної адміністрації,  яке видало їй як колишньому начальнику

відділу відповідного органу довідку від 11.05.2006 року №08-119 для перерахунку

пенсії. Сума для перерахунку пенсії за вказано довідкою становила 1637, 38грн.

В травні 2006р. позивачка надала довідку до Управління Пенсійного фонду України

в Київському районі м. Одеси за якою їй була перерахована пенсія,  яка склала 1473, 64грн. (а.с. 22).

 

29.06.06р.

Одеська обласна адміністрації прийняла розпорядження №461/А-2006 яким були

внесені доповнення до розпорядження Одеської ОДА від 22.08.2005р. відповідно до

якого визнано новоутворені Управління ОДА правонаступниками ліквідованих у

частині надання громадянам довідок для перерахування пенсій.

19.07.2006

року Кабінет Міністрів України прийняв Постанову №984 „Деякі питання оплати

праці працівників апарату органів виконавчої влади,  органів прокуратури,  судів та інших органів" за якою з

01.04.2006 року також були підвищені оклади державним службовцям.

27.07.2006

року позивач отримала від Головного управління агропромислового розвитку

Одеської ОДА,  як правонаступника

ліквідованого управління сільського господарства ОДА довідку для перерахунку

пенсії з 01.01.2006р. №04-27-222. Сума для перерахунку пенсії за вказаною

довідкою становила 1998, 75грн. а новий розмір пенсії склав 1798, 88грн.

02.08.2006р.

позивачка звернулась до Управлінням ПФУ України в Київському р-ні м. Одеса і з

заявою провести перерахунок на підставі довідки №04-27-222 та у серпні 2006

року було здійснено перерахування пенсії з 01.01.2006 року,  яка склала 1798, 88грн.

01.10.2006р.

відповідач без повідомлення позивача зменшив розмір пенсії до 1473, 64грн. (по

довідці від 11.05.2006 року №08-119), 

оскільки станом на 01.01.2006 року розпорядження Одеської ОДА

№461/А-2006року від 29 червня 2006 року не діяло,  її колишнє управління фактично не ліквідовано

і позивачу вже був здійснений перерахунок за довідкою Управління праці та

соціальної політики.

Відповідно

до п.8. Наказу Міністерства праці та соціальної політики України,  Головного управління державної служби України

від 3 грудня 2003 року № 319/144 „ Про затвердження Порядку видачі довідок про

заробітну плату для перерахунку пенсій державним службовцям у разі ліквідації

органів,  з яких особа вийшла на

пенсію,  а також перейменування

(відсутності) посад" (зареєстровано в Міністерстві юстиції України

9 грудня 2003 р.

за № 1134/8455)   у разі,  якщо державний орган перебуває у стадії

ліквідації,  довідку видає ліквідаційна

комісія.

18.12.

2006 року голова ліквідаційної комісії Головного управління сільського

господарства та продовольства обласної державної адміністрації видав позивачу

довідку №04-27-308 (а.с. 59) про заробітну плату на її колишній посаді станом

на 01.01.2006 року яка склала 1998, 75грн. для перерахунку пенсії та №04-27-309

(а.с. 61) про заробітну плату станом на 01.04.2006 року яка склала 2461, 88грн.

Довідки 24 січня 2007 року були разом з заявою про перерахунок пенсії надані

відповідачу.

21.12.2006

року Головне управління праці та соціального захисту Одеської обласної

державної адміністрації у зв'язку з тим, 

що управління де працювала позивачка не було ліквідоване листом №6529

відкликало з УПФ довідки про заробітну плату видані раніше для перерахунку

пенсій.

Відповідач

24.01.2007 року звернулась з заявою до відповідача про здійснення перерахунку

до якої надала довідки №04-27-308 про заробітну плату станом на 01.01.2006 року

та №04-27-309 станом на 01.04.2006 року.

В

березні 2007 року відповідач розмір пенсії зменшив до розміру,  що був у 2005 році до перерахунку-8 84, 93

грн.

Згідно

статті 37і Закону України «Про державну службу» від 16.12 1993р. у разі

підвищення розміру заробітної плати працюючим державним службовцям,  а також у зв'язку із набуттям особою права на

пенсійне забезпечення державного службовця за цим Законом відповідно

здійснюється перерахунок раніше призначених пенсій. Перерахунок пенсії

здійснюється виходячи із сум заробітної плати, 

на які нараховується збір на обов'язкове державне пенсійне страхування

працюючого державного службовця відповідної посади та рангу на момент

виникнення права на перерахунок пенсії.

Згідно

ч.1  ст. . 2 Закону України „ Про збір на

обов'язкове державне пенсійне страхування" №400 об'єктом оподаткування для

сплати страхових зборів є фактичні витрати на оплату праці працівників,  які включають витрати на виплату основної і

додаткової заробітної плати та інших заохочувальних та компенсаційних

виплат,  у тому числі в натуральній

формі,  які визначаються згідно з

нормативно-правовими актами,  прийнятими

відповідно до Закону України "Про оплату праці" (крім сум

виплат,  що не враховуються при

визначенні бази нарахування страхових внесків відповідно до пункту 2 статті 5

Декрету Кабінету Міністрів України "Про прибутковий податок з громадян").

 

 ст. 2. Закону України

„Про оплату праці"

від 24.03.1995р. №108 визначає зміст структури заробітної плати до якої

відноситься основна заробітна плата, 

додаткова заробітна плата ( -винагорода за працю понад установлені

норми,  за трудові успіхи та

винахідливість і за особливі умови праці. Вона включає доплати,  надбавки, 

гарантійні і компенсаційні виплати, 

передбачені чинним законодавством; премії,  пов'язані з виконанням виробничих завдань і

функцій),  інші заохочувальні та

компенсаційні виплати (до них належать виплати у формі винагород за підсумками

роботи за рік,  премії за спеціальними

системами і положеннями,  компенсаційні

та інші грошові і матеріальні виплати, 

які не передбачені актами чинного законодавства,  або які провадяться понад встановлені

зазначеними актами норми).

Перерахунок

пенсії згідно ч.4  ст. 45 Закону України

«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» №1058 від 09.07.2003

року,  здійснюється у разі виникнення

права на підвищення пенсії - з першого числа місяця,  в якому пенсіонер звернувся за перерахунком

пенсії,  якщо відповідну заяву з усіма

необхідними документами подано ним до 15 числа включно,  і з першого числа наступного місяця,  якщо заяву з усіма необхідними документами

подано ним після 15 числа.

Представник

відповідача не заперечував проти правильності сум посадового окладу,  надбавки за ранг та вислугу років вказаних у

довідці від 18.12.2006р №04-27-309,  але

був не згоден з зазначенням у неї середнього розміру надбавки за високі

досягнення у праці станом на час звільнення позивача,  а премії -станом на дату підвищення зарплати

працюючим державним службовцям,  як не

передбаченого Постановою Кабінету Міністрів України від 31 травня 2000 p. N 865

«Про деякі питання вдосконалення визначення розмірів заробітку для обчислення

пенсії» (зі змінами від 15.03.2006року).

Суд не

погоджується з аргументом представника відповідача на підтвердження

правомірності своїх дій - наявність у довідках ліквідаційної комісії від

18.12.2006р. відомостей про середній розмір надбавки за високі досягнення у

праці станом на час звільнення позивача, 

а премії -станом на дату підвищення зарплати працюючим державним

службовцям з наступних підстав.

П.4.

Постанови Кабінету Міністрів України від 31 травня 2000 p. № 865

„Про деякі питання вдосконалення визначення розмірів заробітку для обчислення

пенсії" встановлює,  що у разі

підвищення розміру заробітної плати працюючим державним службовцям відповідно

до рішень Кабінету Міністрів України заробітна плата для перерахунку пенсії

пенсіонерам,  яким пенсія призначена з

дня набрання чинності Законом України "Про державну службу",  визначається в такому порядку: 2) іншим

пенсіонерам - на підставі документів, 

поданих на час перерахунку, 

виходячи із сум заробітної плати, 

яку одержує працюючий державний службовець на відповідній посаді,  з якої призначено (перераховано) пенсію,  на момент виникнення права на перерахунок.

При

цьому: посадовий оклад,  надбавки за ранг

та вислугу років враховуються в розмірах, 

установлених Кабінетом Міністрів України (для службовців Національного

банку України у розмірах,  установлених

його Правлінням) на момент виникнення права на перерахунок за відповідною

посадою та рангом на момент призначення (перерахунку) пенсії; премія,  та інші надбавки враховуються в середніх

розмірах відносно визначених законодавством таких виплат за відповідною посадою

(посадами) у тому державному органі, 

звідки особа вийшла на пенсію,  на

момент виникнення права на перерахунок.

В

довідці від 18.12.2006р №04-27-309 (а.с. 61) зазначені суми посадового

окладу,  надбавки за ранг,  надбавки за вислугу років,  які разом склали 1313грн,  а також надбавка за високі досягнення у праці

-656, 50грн. (станом на час звільнення) та премія -492, 38грн. (станом на

момент надання довідки).

Таким

чином,  якщо відповідач обґрунтовано не

погодився здійснити перерахунок на всю суми вказану у довідці,  то це не заважало йому здійснити перерахунок

пенсії на підставі сум,  які у нього не

викликали зауважень,  а саме 1313грн.

Враховуючи

викладене суд приходить висновку,  що дії

відповідача,  щодо не здійснення

перерахунку пенсії на підставі довідки від 18.12.2006р №04-27-309 є

протиправними,  а позов підлягає

частковому задоволенню.

Керуючись  ст.  15

8, 160, 163, 167КАС України,

 

ПОСТАНОВИВ:

 

 

Позов

ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в Київському районі м. Одеса

задовольнити частково.

Визнати

протиправними дії Управління Пенсійного фонду України в Київському районі м.

Одеса,  щодо відмови ОСОБА_1 у

перерахунку пенсії як державному службовцю на підставі довідки №04-27-309 від

18.12.2006 року.

Зобов'язати

Управління Пенсійного фонду України в Київському районі м. Одеса провести

перерахунок пенсії ОСОБА_1 з 01.02.2007 року виходячи із розміру заробітної

плати (без врахування розміру премії та надбавки за високі досягнення у

праці),  визначеного довідкою

ліквідаційної комісії Головного управління сільського господарства і

продовольства обласної державної адміністрації від 18.12.2006 року №04-309 в

іншій частині позову відмовити.

Заяву

про апеляційне оскарження постанови може бути подано протягом десяти днів з дня

її проголошення,  а в разі складення

постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня

складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду подається

протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Заява про

апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до Одеського апеляційного

адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд. Копія

апеляційної скарги одночасно надсилається особою,  яка її подає, 

до Одеського адміністративного апеляційного суду.

Апеляційна

скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне

оскарження,  якщо скарга подається у

строк,  встановлений для подання заяви

про апеляційне оскарження.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.11.2007
Оприлюднено11.04.2009
Номер документу3326655
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-415/07

Ухвала від 20.01.2010

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Штульман І.В.

Ухвала від 15.01.2010

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Штульман І.В.

Постанова від 12.11.2007

Адміністративне

Оболонський районний суд міста Києва

Тітов М.Ю.

Постанова від 20.11.2007

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е.А.

Постанова від 05.06.2007

Адміністративне

Бердичівський міськрайонний суд Житомирської області

Зайцев А.В.

Постанова від 06.08.2007

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Щавінський В.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні