Постанова
від 27.08.2013 по справі 814/2678/13-а
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Миколаївський окружний адміністративний суд вул. Заводська, 11, м. Миколаїв, 54001 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

(вступна та резолютивна частини)

27 серпня 2013 року Справа № 814/2678/13-а

м. Миколаїв

10:05

Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Птичкіної В. В. ,

за участю :

секретаря судового засідання: Єрзікова О.М.,

представника позивача: Лагути В.А.,

представника відповідача: Пересунька Р.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу

за позовом:Миколаївського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, вул. Нікольська, 46, м. Миколаїв, 54001 до відповідача:Товариства з обмеженою відповідальністю «Нива», вул. 9 січня, 43, смт. Березнегувате, Миколаївська область, 56203, с. Лепетиха, Березнегуватський район, Миколаївська область, 56234 про:стягнення заборгованості в сумі 7815,28 грн., з яких: 7726,93 грн. - адміністративно-господарські санкції за 2012 рік, 88,35 грн. - пеня за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій за 2012 рік ,

Керуючись статтями 11, 71, 158 - 163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Нива», вул. 9 січня, 43, смт. Березнегувате, Миколаївська область, 56203, с. Лепетиха, Березнегуватський район, Миколаївська область, 56234 (банківські реквізити: р/р 26008306003117, МФО 326461, банк: Філія - МОУ ВАТ «Державний ощадний банк України», ідентифікаційний код 23400280) на користь Миколаївського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, вул. Нікольська, 46, Миколаїв, 54001 (банківські реквізити: отримувач: Держбюджет Центрального району 50070000, банк отримувача: ГУДКСУ у Миколаївській області, р/р 31218230700006, МФО 826013, ідентифікаційний код 37992781) заборгованість в сумі 7815,28 грн., з яких: 7726,93 грн. - адміністративно-господарські санкції за 2012 рік, 88,35 грн. - пеня за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій за 2012 рік.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя В.В. Птичкіна

Миколаївський окружний адміністративний суд вул. Заводська, 11, м. Миколаїв, 54001 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 серпня 2013 року Справа № 814/2678/13-а

м. Миколаїв

10:05

Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Птичкіної В. В. ,

за участю :

секретаря судового засідання: Єрзікова О.М.,

представника позивача: Лагути В.А.,

представника відповідача: Пересунька Р.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу

за позовом:Миколаївського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, вул. Нікольська, 46, Миколаїв, 54001 до відповідача:Товариства з обмеженою відповідальністю «Нива», вул. 9 січня, 43, смт. Березнегувате, Миколаївська область, 56203, с. Лепетиха, Березнегуватський район, Миколаївська область, 56234 про:стягнення заборгованості в сумі 7815,28 грн., з яких: 7726,93 грн. - адміністративно-господарські санкції за 2012 рік, 88,35 грн. - пеня за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій за 2012 рік ,

Миколаївське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів (надалі - Фонд або позивач) звернулося до суду з позовною заявою про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «Нива» (надалі - Товариство або відповідач) адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог Закону України від 21.03.1991 № 875-ХІІ «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» (надалі - Закон № 875) в сумі 7 815,28 грн., з яких 7 726,93 грн. - сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання Товариством у 2012 році нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, 88,35 грн. - пеня.

Відповідач надав письмові заперечення проти адміністративного позову (ар. с. 34-37, 51), в яких, з посиланням на статтю 218 Господарського кодексу України, просив відмовити у задоволенні вимог Фонду, оскільки Товариство вжило усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення. Так, до Березнегуватського районного центру зайнятості направлялась відповідна звітність з інформацією щодо можливості працевлаштування інвалідів (ар. с. 9-17); одна особа з обмеженими фізичними можливостями, яку направив центр зайнятості, відмовилась від працевлаштування (ар. с. 39); Товариство зверталось з приводу працевлаштування інвалідів до районного товариства інвалідів (ар. с. 41). На думку відповідача, викладені обставини звільняють його від адміністративно-господарської відповідальності.

В судовому засіданні представник Фонду вимоги позову підтримав, представник Товариства просив у задоволенні позову відмовити.

27.08.2013 судом було оголошено вступну та резолютивну частини постанови.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши письмові докази, суд

в с т а н о в и в:

Відповідно до статті 19 Закону № 875, для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій, громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу і забезпечують працевлаштування інвалідів.

Згідно зі статтею 20 Закону № 875, підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації, громадські організації інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, на яких працює від 8 до 16 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інвалідів і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати. Адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону.

Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені, що обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

13.02.2013 Товариство подало Фонду Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2012 рік, в якому зазначило таке. Середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу (осіб) - 13; середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність (осіб) - 0; кількість інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог статті 19 Закону № 875 (осіб) - 14 (ар. с. 7).

18.03.2013, на підставі інформації Товариства про середньорічну заробітну плату працівника, позивач листом № 06-101/444 (ар. с. 21) повідомив відповідача про необхідність сплати адміністративно-господарських санкцій в сумі 7 726,93 грн. (половина середньої річної заробітної плати за 1 робоче місце).

Відповідач суму адміністративно-господарських санкцій не сплатив, що стало підставою для звернення позивача до суду.

Позивач визначив суму пені за період з 16.04.2013 по 11.06.2013 - 88,35 грн. (ар. с. 8).

На думку суду, позовні вимоги ґрунтуються на положеннях Закону № 875, в зв'язку з чим підлягають задоволенню.

Заперечення відповідача суд відхиляє з огляду на таке. Наказом від 19.12.2005 № 420 Міністерство праці та соціальної політики України затвердило форму звітності № 3-ПН «Звіт про наявність вакансій» та Інструкцію щодо заповнення цієї форми. Вказаний звіт використовується для інформування населення про наявність вакансій, сприяння працевлаштуванню громадян, зареєстрованих у центрах зайнятості як такі, що шукають роботу, для підбору персоналу на замовлення роботодавців, для оцінки поточної потреби в кадрах та організації професійної підготовки населення відповідно до потреб ринку праці. У графі 15 звіту, відповідно до Інструкції, наводяться дані про можливість працевлаштування на вільне робоче місце (вакантну посаду) особи, що належить до окремої категорії громадян, які потребують соціального захисту і не здатні на рівних умовах конкурувати на ринку праці.

Звіти Товариства (ар. с. 9-17), про що детально викладено у позовній заяві, не містять інформації про наявність відповідної кількості вакантних робочих місць для працевлаштування інвалідів.

Відповідно до частини 1 статті 244 2 Кодексу адміністративного судочинства України, рішення Верховного Суду України, прийняте за результатами розгляду заяви про перегляд судового рішення з мотивів неоднакового застосування судом (судами) касаційної інстанції одних і тих самих норм матеріального права у подібних правовідносинах, є обов'язковими для всіх суб'єктів владних повноважень, які застосовують у своїй діяльності нормативно-правовий акт, що містить зазначені норми права, та для всіх судів України.

У постанові від 28.05.2013 (справа № 21-386а12) і у постанові від 11.06.2013 (справа № 21-63а11) Верховний Суд України дійшов висновку, що незаповнення (неналежне заповнення) графи 15 звіту про наявність вакансій свідчить про невиконання нормативу створення робочих місць для працевлаштування інвалідів.

Керуючись статтями 11, 71, 158 - 163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Нива», вул. 9 січня, 43, смт. Березнегувате, Миколаївська область, 56203, с. Лепетиха, Березнегуватський район, Миколаївська область, 56234 (банківські реквізити: р/р 26008306003117, МФО 326461, банк: Філія - МОУ ВАТ «Державний ощадний банк України», ідентифікаційний код 23400280) на користь Миколаївського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, вул. Нікольська, 46, Миколаїв, 54001 (банківські реквізити: отримувач: Держбюджет Центрального району 50070000, банк отримувача: ГУДКСУ у Миколаївській області, р/р 31218230700006, МФО 826013, ідентифікаційний код 37992781) заборгованість в сумі 7815,28 грн., з яких: 7726,93 грн. - адміністративно-господарські санкції за 2012 рік, 88,35 грн. - пеня за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій за 2012 рік.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя В.В. Птичкіна

Постанова оформлена у відповідності до статті160 КАС України

та підписана суддею 04 вересня 2013 року.

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.08.2013
Оприлюднено10.09.2013
Номер документу33354307
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —814/2678/13-а

Ухвала від 16.04.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Калашнікова О.В.

Ухвала від 08.04.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Калашнікова О.В.

Ухвала від 17.07.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Калашнікова О.В.

Ухвала від 02.10.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Постанова від 13.05.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 02.10.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Постанова від 27.08.2013

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Птичкіна В.В.

Ухвала від 14.06.2013

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Птичкіна В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні