ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
29.08.13р. Справа № 33/5005/7145/2012
За скаргою: Державного підприємства "Містобудівний кадастр", м. Дніпропетровськ
на дії Відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Дніпропетровській області
У справі:
за позовом Державного підприємства "Містобудівний кадастр", м. Дніпропетровськ
до Дніпропетровської районної державної адміністрації, смт. Ювілейне Дніпропетровський район Дніпропетровська область
про стягнення 60 154 грн. 01 коп.
Суддя Рудовська І.А.
Представники:
від позивача (скаржника): Ігнатенко І.Д. - довіреність від 09.04.2013р. б/н
від відповідача: представник не з'явився
від Відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Дніпропетровській області: представник не з'явився.
Суть спору:
13.06.2013 р. стягувач - Державне підприємство "Містобудівний кадастр" звернувся до господарського суду Дніпропетровської області із скаргою (№ 06/10-1 від 10.06.2013 р.) на дії Відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Дніпропетровській області, в якій просить:
- поновити строк оскарження постанови про повернення виконавчого документа стягувачеві від 26.04.2013 р.;
- скасувати постанову про повернення виконавчого документа стягувачеві від 26.04.2013 р.;
- зобов'язати відділ примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби головного управління юстиції у Дніпропетровській області подати до органів Державного казначейства України пакет документів, передбачений п. 7 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 р. № 845 у відповідності до п. 47 вищезазначеної постанови.
Скаргу обґрунтовує тим, що постанова про повернення виконавчого документа від 26.04.2013 р. винесена з порушенням Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників; - напис старшого державного виконавця відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби головного управління юстиції у Дніпропетровській області на наказі, відповідно до якого залишок заборгованості складає 496, 66 грн. не відповідає дійсності, оскільки на даний час складає 796, 66 грн.; порушено права скаржника щодо оскарження постанови від 26.04.2013 р.
Від боржника 10.07.2013 р., 27.08.2013 р. надійшли заяви, у яких просить суд провести розгляд справи без представника райдержадміністрації, та прийняти рішення відповідно до чинного законодавства.
Від відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Дніпропетровській області 29.08.2013 р. надійшло пояснення стосовно скарги, у якому проти скарги заперечує повністю, просить суд відмовити в задоволенні скарги скаржнику у повному обсязі. Крім того, зазначає що скаржником було пропущено процесуальні строки для звернення до суду з приводу оскарження постанови ДВС від 26.04.2013 р. (згідно з повідомленням про вручення поштового відправлення лист № 2314/9278 від 26.04.2013 р. отриманий стягувачем 21.05.2013 р. та строк оскарження постанови про повернення виконавчого документу обчислюється саме з цієї дати) посилаючись на приписи ст. 121- 2 ГПК України.
З'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується скарга, дослідивши матеріали справи та заслухавши пояснення представника скаржника, дослідивши надані учасниками судового процесу докази, суд встановив наступне.
Постановою державного виконавця відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Дніпропетровській області № 35196620 від 13.11.12 року за заявою стягувача, керуючись ст.ст. 17, 19, 21, 25 Закону України "Про виконавче провадження" було відкрите виконавче провадження по примусовому виконанню наказу, виданого 19.10.12 року господарським судом Дніпропетровської області по справі № 33/5005/7145/2012, про стягнення з Дніпропетровської районної державної адміністрації (52005, Дніпропетровська обл., Дніпропетровський р-н, смт. Ювілейне, вул. Теплична, 5, код ЄДРПОУ 04052264) на користь Державного підприємства "Містобудівний кадастр" (49004, м. Дніпропетровськ, пр. Кірова, 2, код ЄДРПОУ 33769685) 56 394, 02 грн. - боргу, 1 063, 38 грн. - 3 % річних, 1 609, 50 грн. - судового збору. Загальна сума заборгованості - 59 066, 90 грн.
Постановою про відкриття виконавчого провадження боржнику було надано строк на самостійне виконання наказу до 20.11.2012 року.
Постанова про відкриття виконавчого провадження із супровідним листом № 2314/21544 від 14.11.12 р. була направлена на адресу сторін поштовим зв'язком.
В зв'язку з несвоєчасним отримання постанови про відкриття виконавчого провадження (станом на 21.11.2012 р. боржник постанову про відкриття виконавчого провадження не отримав), останній був позбавлений можливості скористатись правами, наданими боржнику ЗУ "Про виконавче провадження". За таких обставин було доцільним та обґрунтованим відкласти провадження виконавчих дій у межах строків, визначених ст. 33 ЗУ "Про виконавче провадження" - до 04.12.12 р.
29.11.2012 року на адресу відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Дніпропетровській області надійшов лист боржника (3/19-2656 від 29.11.2012 року) з повідомленням реквізитів рахунку, на якому обліковуються грошові кошти призначені на погашення заборгованості за вищезазначеним виконавчим документом.
06.12.2012 року, керуючись ст. ст. 11, 52, 57 Закону України "Про виконавче провадження", ст. 59 Закону України "Про банки та банківську діяльність", главою 10, п. 10.3 "Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті" на підставі рішення суду постановою державного виконавця було накладено арешт на кошти, що містяться на рахунку(ах): № 35410124000303, КФК 150202, відкритий в ГУДКСУ в Дніпропетровській області, МФО 805012 та належать боржнику у межах суми: 59066,90 грн.
Відповідно до положень ст. 44 Закону України "Про виконавче провадження" грошові кошти, стягнуті з рахунків боржника розподіляються між стягувачами в порядку черговості, встановленої Закону України "Про виконавче провадження".
13.12.2012 року на депозитний рахунок органу ДВС шляхом примусового виконання були стягнуті грошові кошти у сумі 56 394, 02 грн.
Відповідно до здійсненого 13.12.2012 року державним виконавцем розподілу та розрахунку стягнутих коштів: 56 394, 02 грн. згідно з вимогами виконавчого документу перераховані на користь ДП "Містобудівний кадастр" (платіжне доручення № 2156 від 13.12.2012 року).
20.12.2012 року державним виконавцем була винесена постанова про стягнення з боржника виконавчого збору.
22.02.2013 року на депозитний рахунок органу ДВС шляхом примусового виконання були стягнуті грошові кошти у сумі 252, 00 грн.
Відповідно до здійсненого 04.03.2013 року державним виконавцем розподілу та розрахунку стягнутих коштів: 252, 00 грн. згідно з вимогами виконавчого документу перераховані на користь ДП "Містобудівний кадастр" (платіжне доручення № 555 від 04.04.2013 року).
13.03.2013 року на депозитний рахунок органу ДВС шляхом примусового виконання були стягнуті грошові кошти у сумі 588, 00 грн.
Відповідно до здійсненого 18.03.2013 року державним виконавцем розподілу та розрахунку стягнутих коштів: 320, 72 грн. згідно з вимогами виконавчого документу перераховані на користь ДП "Містобудівний кадастр" (платіжне доручення № 656 від 20.04.2013 року); 267,28 грн. згідно з вимогами постанови про стягнення з боржника виконавчого збору перераховані на користь держави.
26.03.2013 року на депозитний рахунок органу ДВС шляхом примусового виконання були стягнуті грошові кошти у сумі 300, 00 грн.
Відповідно до здійсненого 26.03.2013 року державним виконавцем розподілу та розрахунку стягнутих коштів: 300, 00 грн. згідно з вимогами виконавчого документу перераховані на користь ДП "Містобудівний кадастр" (платіжне доручення № 722 від 27.03.2013 року).
28.03.2013 року на депозитний рахунок органу ДВС шляхом примусового виконання були стягнуті грошові кошти у сумі 603, 50 грн.
03.04.2013 року на депозитний рахунок органу ДВС шляхом примусового виконання були стягнуті грошові кошти у сумі 700, 00 грн.
Відповідно до здійсненого 05.04.2013 року державним виконавцем розподілу та розрахунку стягнутих коштів: 1 303, 50 грн. згідно з вимогами виконавчого документу перераховані на користь ДП "Містобудівний кадастр" (платіжне доручення № 794 від 08.04.13 року).
21.03.2013 з вих. № 23-14/5125 на адресу установи державної казначейської служби державним виконавцем було направлено пакет документів для примусового списання грошових коштів.
04.04.2013 року на адресу відділу надійшов лист УДКСУ у Дніпропетровському районі Дніпропетровської області (вих. № 02-08/266 від 29.03.13 року), в якому було зазначено, що відповідно до п. 9 постанови КМУ від 03.08.11 р. № 845 "Про затвердження Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників" подані листом від 21.03.13 року № 23-14/5125 документи повертаються без виконання в зв'язку з відсутністю оформленої в установленому порядку заяви стягувача із зазначенням реквізитів банківського рахунка, на який слід перераховувати кошти, або даних про перерахування коштів у готівковій формі через банки або підприємства поштового зв'язку, якщо зазначений рахунок відсутній.
Під час виконання рішення заходами примусового характеру на користь стягувача органом ДВС стягнуто та перераховано заборгованість у сумі 58 570, 24 грн., таким чином залишок заборгованості за виконавчим документом складає 496, 66 грн.
З 1 січня 2013 року набрав чинності Закон України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" № 4901-VI, який встановлює гарантії держави щодо виконання судових рішень та виконавчих документів, визначених Законом України "Про виконавче провадження", та особливості їх виконання.
Зокрема визначено, що держава гарантує виконання рішення суду про стягнення коштів та зобов'язання вчинити певні дії щодо майна, боржником за яким є: - державний орган; - державні підприємство, установа, організація (далі - державне підприємство); - юридична особа, примусова реалізація майна якої забороняється відповідно до законодавства (далі - юридична особа).
Зазначеним Законом визначено порядок виконання рішень суду про стягнення коштів з державного органу. Так, статтею 3 визначено, що виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган, здійснюється Державною казначейською службою України в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків такого державного органу, а в разі відсутності у зазначеного державного органу відповідних призначень - за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду.
Стягувач за рішенням суду про стягнення коштів з державного органу звертається до відповідного органу Державної казначейської служби України у строки, встановлені Законом України "Про виконавче провадження", із заявою про виконання рішення суду.
Разом із заявою стягувач подає до відповідного органу Державної казначейської служби України документи та відомості, необхідні для перерахування коштів, згідно з переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України.
Статтею 3 Закону України "Про виконавче провадження" визначено порядок виконання рішень іншими органами, зокрема частиною 2 зазначеної статті передбачено, що виконання рішень про стягнення коштів з державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами Державної казначейської служби України в установленому Кабінетом Міністрів України порядку.
Боржник за виконавчим провадженням Дніпропетровська РДА Дніпропетровської області, підпадає під поняття визначені ст. 2 Закону України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень", як державний орган та під поняття визначені ст. 2 Закону України "Про виконавче провадження", як бюджетна установа.
Таким чином з аналізу вищезазначених норм випливає заборона стягнення грошових коштів органами ДВС з бюджетної установи.
Пунктом 9 частини 1 ст. 47 Закону України "Про виконавче провадження" визначено, що виконавчий документ, на підставі якого відкрито виконавче провадження, за яким виконання не здійснювалося або здійснено частково, повертається стягувачу у разі, якщо наявна встановлена законом заборона щодо звернення стягнення на майно чи кошти боржника, якщо у нього відсутнє інше майно чи кошти, на які можливо звернути стягнення, а також щодо проведення інших виконавчих дій стосовно боржника, що виключає можливість виконання відповідного рішення.
У відповідності до вищевикладеного, виникли обставини, що виключають можливість подальшого виконання рішення суду органами державної виконавчої служби та як наслідок подальшого здійснення виконавчого провадження.
Таким чином, зазначений виконавчий документ підлягав поверненню стягувачеві, як частково виконаний, для подальшого пред'явлення на виконання до відповідного органу Державної казначейської служби України у порядку визначеному Законом.
26.04.13 року державним виконавцем була винесена постанова про повернення виконавчого документу стягувачеві на підставі п. 9 ч. 1 ст. 47 Закону України "Про виконавче провадження". Копія постанови направлена 14.05.2013 р. на адресу ДП "Містобудівний кадастр" із супровідним листом № 2314/9278 від 26.04.13 року.
Згідно з повідомлення № 000170 про вручення поштового відправлення лист № 2314/9278 від 26.04.13 року отриманий стягувачем 21.05.2013 року та строк оскарження постанови про повернення виконавчого документу обчислюється саме з цієї дати.
Стосовно поважності причин пропуску строку на оскарження дій державного виконавця суд відзначає наступне.
Відповідно до ст. ст. 121-2 Господарського процесуального кодексу України скарги на дії чи бездіяльність органів Державної виконавчої служби щодо виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів можуть бути подані стягувачем, боржником або прокурором протягом десяти днів з дня вчинення оскаржуваної дії, або з дня, коли зазначеним особам стало про неї відомо, або з дня, коли дія мала бути вчинена .
Скаржник в поданій скарзі вказує на те, що оскаржувана постанова від 26.04.2013 р. була відправлення позивачеві лише 14.05.2013 р., чим ДВС навмисно порушив права позивача щодо оскарження постанови від 26.04.2013 р. Однак доказів про отримання постанови від 26.04.2013 р. скаржник суду не подав.
В той же час, із матеріалів справи вбачається, що ДВС копію постанови направив 14.05.2013 р. на адресу ДП "Містобудівний кадастр" із супровідним листом № 2314/9278 від 26.04.13 року. Згідно з повідомленням № 000170 про вручення поштового відправлення лист № 2314/9278 від 26.04.13 року отриманий стягувачем 21.05.2013 року 13-00 год., що підтверджується підписом особи .
Відтак, суд приходить до висновку, що про існування оскаржуваної постанови від 26.04.2013 р. ВП №35196620 про повернення виконавчого документа стягувачеві стало відомо 21.05.2013 р., однак звернувся до суду зі скаргою вперше лише 05.06.2013 р. (вх. № суду 34450), яка була повернута скаржнику ухвалою суду від 05.06.2013 р. на підставі п. 6 ст. 63 ГПК України, повторно скаржник звернувся до суду із скаргою 13.06.2013 р. , а тому визначений ст. 121-2 Господарського процесуального кодексу України строк на подачу скарги на дії Відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Дніпропетровській області пропущено без поважних причин.
Як зазначено в п. 9.13 постанови Пленуму Вищого господарського суду України №9 від 17.10.2012 р. "Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України" за результатами розгляду скарги виноситься ухвала, в якій господарський суд або визнає доводи заявника правомірними і залежно від їх змісту визнає постанову державного виконавця щодо здійснення заходів виконавчого провадження недійсною, або визнає дії чи бездіяльність органу Державної виконавчої служби незаконними, чи визнає недійсними наслідки виконавчих дій, або зобов'язує орган державної виконавчої служби здійснити певні виконавчі дії, якщо він ухиляється від їх виконання без достатніх підстав, або визнає доводи скаржника неправомірними і скаргу відхиляє.
З вищевикладеного вбачається, що постанова про повернення виконавчого документу стягувачеві від 26.04.2013 р. ВП № 35196620 винесена державним виконавцем на підставі та в межах чинного законодавства, доводи скаржника є неправомірними, а тому скарга підлягає залишенню без задоволення.
Керуючись ст. ст. ст. 33, 34, 86, 87, 121-2 Господарського процесуального кодексу України, суд, -
УХВАЛИВ:
1 .Відмовити у поновленні строку Державного підприємства "Містобудівний кадастр", м. Дніпропетровськ на оскарження постанови про повернення виконавчого документа стягувачеві від 26.04.2013 р. ВП № 35196620.
2.Залишити скаргу Державного підприємства "Містобудівний кадастр", м. Дніпропетровськ(вх. № суду 36316 від 13.06.2013 р. ) на дії Відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Дніпропетровській області - без задоволення.
Суддя І.А. Рудовська
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 29.08.2013 |
Оприлюднено | 10.09.2013 |
Номер документу | 33355058 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Рудовська Інна Анатоліївна с
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Рудовська Інна Анатоліївна с
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Рудовська Інна Анатоліївна с
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Рудовська Інна Анатоліївна с
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Рудовська Інна Анатоліївна с
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Рудовська Інна Анатоліївна с
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Рудовська Інна Анатоліївна с
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Рудовська Інна Анатоліївна с
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні