КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/1808/13-а Головуючий у 1-й інстанції: Санін Б. В. Суддя-доповідач: Кузьменко В. В.
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 серпня 2013 року м. Київ
Колегія Київського апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого - судді Кузьменко В. В.,
суддів Василенка Я. М., Степанюка А. Г.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Києві справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Автоленд" до Управління Пенсійного фонду України в Деснянському районі м. Києва про визнання протиправною та скасування вимоги, за апеляційною скаргою Управління Пенсійного фонду України в Деснянському районі м. Києва на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 27.05.2013 року, -
В С Т А Н О В И Л А:
Позивач звернувся до суду з позовом про визнання протиправною та скасування рішення №28 від 29.01.2013 р. про застосування фінансових санкцій за донарахування органом Пенсійного фонду України або страхувальником сум своєчасно не обчислених та не сплачених страхових внесків, рішення №29 від 29.01.2013 р. про застосування фінансових санкцій за приховування (заниження) страхувальником сум заробітної плати (виплат, доходу), на які нараховуються страхові внески.
Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 27.05.2013 року позов задоволено частково.
Не погоджуючись із прийнятим судовим рішенням відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати оскаржувану постанову як таку, що прийнята з порушенням норм матеріального права та винести нове рішення, яким позовні вимоги залишити без задоволення.
В засідання учасники процесу не з'явилися, будучи належним чином повідомленими, що не перешкоджає слуханню спірного питання відповідно до вимог ч. 4 ст. 196 КАС України.
Відповідно до ч. 6 ст. 12, ч. 1 ст. 41КАС України, у випадку неявки в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі під час судового розгляду повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не відбувається.
Згідно зі ст.ст. 198 ч. 1 п. 1, 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.
Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем було використано невірний спосіб донарахування позивачу страхових внесків, заробітної плати та нарахування штрафних санкцій, за таких обставин, спірні рішення, зокрема про застосування фінансових санкцій за донарахування органом Пенсійного фонду України або страхувальником сум своєчасно не обчислених та не сплачених страхових внесків та про застосування фінансових санкцій за приховування (заниження) страхувальником сум заробітної плати (виплат, доходу), на які нараховуються страхові внески підлягають скасуванню.
З матеріалів справи вбачається, що на підставі направлення №7 від 10.01.2013 р., УПФУ в Деснянському районі м. Києва 23.01.2013 року було проведено позапланову перевірку ТОВ «Автоленд Плюс» щодо правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та інших платежів, а також достовірності відомостей, поданих до Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування за період з 01.01.2008 року по 31.12.2012 року, про що складено Акт №10 від 23 січня 2013 року.
Відповідно до Акту перевірки в ТОВ «Автоленд Плюс» з січня по червень 2010 року включно працювало 8 неоформлених осіб, які отримали заробітну плату на загальну суму 144337,00 грн. Проте, заробітна плата цих осіб не була відображена у звітах за січень-червень 2010 року, в результаті чого було донараховано заробітну плату 8 неоформленим найманим працівникам на суму 460 146,00 грн.; порушення п.8.3 Порядку формування та подання органам Пенсійного фонду України відомостей про застраховану особу, що використовується в систему загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України №7-6 від 10.06.2004 р. щодо відображення фактично нарахованої заробітної плати та відповідних страхових внесків 8 найманим працівникам з червня 2008 р по грудень 2009 р.
23.01.2013 р. відповідачем було винесено вимогу про сплату боргу №Ю-1, в якій вказано про необхідність сплати недоїмки зі страхових внесків в сумі 91 437,70 грн. та 29.01.2013 р. рішення №28 про застосування фінансових санкцій за донарахування органом Пенсійного фонду України або страхувальником на обчислених та не сплачених страхових внесків, в якому зафіксовано що за порушення п.6 ч.2 ст.17 Закону №1058 донараховано суму в розмірі 161 971,35 грн. та застосовані фінансові санкції в розмірі 376 552,87 грн.
29.01.2013 р. відповідачем було винесено рішення №29 про застосування фінансових санкцій за приховування (заниження) страхувальником сум заробітної плати (виплат, доходу), на які нараховуються страхові внески, в якому зафіксовано що за приховування сум заробітної плати (виплат, доходу) 460 146,00 грн., відповідно до п.3 ч.9 ст.106 Закону №1058, застосовано штрафні санкції в розмірі 460 146,00 грн.
01.04.2013 р. відповідачем було скасовано вимогу про сплату боргу №Ю-1 від 23.01.2013 р. та винесено нову вимогу про сплату боргу №Ю-17 від 01.04.2013 р.
Позивач, відповідно до вимог п.10 ч.1 ст.1, п.1 ч.1 ст.4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» та положень Інструкції №21-5, є платником єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (страхувальником), та, відповідно до ч.2 ст.6 Закону, несе обов'язки з нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску в установлені строки в повному обсязі.
Донарахування сум заробітної плати, страхових внесків та нарахування штрафних санкцій здійснювались відповідачем на підставі Відомостей на виплату заробітної плати та протоколів свідків, які були надані ДПІ у Деснянському районі м. Києва. Суми, визначені у рішеннях про застосування фінансових санкцій розраховувались в залежності від суми донарахованої заробітної плати за кожний місяць в період, що перевірявся.
Абз.1 ч.3 ст.20 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» визначено, що обчислення страхових внесків територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених цим Законом, здійснюється на підставі складених актів перевірки правильності нарахування та сплати страхових внесків, звітності, що подається страхувальником, бухгалтерських та інших документів, що підтверджують суму заробітної плати (доходу), на які відповідно до цього Закону нараховуються страхові внески.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що відомості на виплату заробітної плати, на підставі яких було донараховано позивачу заробітну плату, внески до Пенсійного фонду та нараховані штрафні санкції, не відповідають формі Відомостей на виплату грошей, затвердженої Положенням про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління НБУ №637 від 15.12.2004 р. (зокрема, відсутня назва підприємства, код ЄДРПОУ підприємства, не вказано хто складав відомості, хто здійснював виплату коштів), відтак не могли бути використані відповідачем для проведення відповідних нарахувань.
Вищевикладене свідчить про те, що апелянтом не було надано доказів на підтвердження вимог апеляційної скарги, а висновки суду першої інстанції є такими, що відповідають вимогам закону і доводами апеляційної скарги не спростовуються.
Перевіривши мотивування судового рішення та доводи апеляційної скарги, відповідно до вимог ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод щодо справедливого судового розгляду, врахувавши ст. 8 КАС України, відповідно до якої суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського Суду з прав людини, судова колегія вважає, що суд першої інстанції дійшов вірного висновку щодо часткового задоволення позову, через що постанову суду першої інстанції слід залишити без змін.
Керуючись ст.ст. 8, 12, 41, 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А :
Апеляційну скаргу Управління Пенсійного фонду України в Деснянському районі м. Києва на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 27.05.2013 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Автоленд" до Управління Пенсійного фонду України в Деснянському районі м. Києва про визнання протиправною та скасування вимоги - залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 27.05.2013 року - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання в повному обсязі, тобто з 03.09.2013 року, шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя: В. В. Кузьменко
Судді: Я. М. Василенко
А. Г. Степанюк
Повний текст ухвали виготовлено 03.09.2013 року
Головуючий суддя Кузьменко В. В.
Судді: Василенко Я.М.
Степанюк А.Г.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.08.2013 |
Оприлюднено | 10.09.2013 |
Номер документу | 33371702 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Кузьменко В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні