Постанова
від 11.09.2013 по справі 821/3172/13-а
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"11" вересня 2013 р. Справа № 821/3172/13-а

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Пекного А.С.,

при секретарі: Осташевському Е.Є.,

за участю позивача ОСОБА_1 та представників: позивача - ОСОБА_2, відповідача - Білоброва О.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Голова правління Каланчацької районної громадської організації мисливців "Червоний чабан" ОСОБА_1 до Каланчацьке районне управління юстиції Херсонської області, третя особа: Каланчацька районна громадська організація мисливців "Червоний Чабан", про визнання дій протиправними, скасування наказів та зобов'язання вчинити певні дії,

встановив:

ОСОБА_1 (далі - позивач) звернувся до суду із позовом до Каланчацького районного управління юстиції Херсонської області (далі - відповідач, Каланчацьке РУЮ), в якому просить:

визнати протиправними дії Каланчацького РУЮ щодо прийняття наказів №54 від 16.08.2013 року «Про взяття до відома інформації про зміни у складі керівних органів Каланчацької районної громадської організації мисливців «Червоний Чабан» та від 21.08.2013р. №56 «Про залишення документів без розгляду»;

скасувати вказані накази Каланчацького РУЮ №54 від 16.08.2013 року та від 21.08.2013р. №56;

зобов'язати відповідача негайно внести до Реєстру громадських об'єднань відомості про скасування зазначених наказів та допустити в цій частині негайне виконання постанови суду.

В судовому засіданні позивач та його представник підтримали позовні вимоги та наполягали на їх задоволенні.

Представник відповідача позов не визнав та просив відмовити у його задоволенні, посилаючись на те, що оскаржене рішення прийнято на підставі, в межах повноважень та у спосіб, які визначені Конституцією та законами України.

Третя особа явку свого представника у судове засідання не забезпечила, будучі належним чином повідомленою про дату, час і місце судового розгляду справи.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення осіб, які беруть участь у справі, оцінивши наявні у справі докази у їх сукупності, суд вважає, що позов підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що КРГОМ «Червоний Чабан» зареєстроване як об'єднання громадян на підставі наказу Каланчацького РУЮ №01-08/7 від 22.01.2008р. та видано Свідоцтво про реєстрацію об'єднання громадян від 24.01.2008р. № 23. Як юридична особа КРГОМ «Червоний Чабан» зареєстрована 06.02.2008р., ідентифікаційний код - 35505745.

На час заснування КРГОМ «Червоний Чабан» її членами були 12 осіб, в тому числі і позивач ОСОБА_1, якого відповідно до протоколу загальних зборів №1 від 21.01.2008р. обрано керівником - головою правління громадської організації.

КРГОМ «Червоний Чабан» діє на підставі Статуту, затвердженому на загальних зборах організації (протокол загальних зборів №1 від 21.01.2008р.).

Протоколом зборів членів КРГОМ «Червоний Чабан» від 16.07.2013р. №2 вирішено скликати позачергові загальні збори КРГОМ «Червоний Чабан» та призначити їх проведення на 21.07.2013р. о 20:00 год. з наступним порядком денним: скасування документів та протоколів засідань членів КРГОМ «Червоний Чабан»; припинення повноважень та членства в громадській організації ОСОБА_1; переобрання голови, членів правління та ревізійної комісії КРГОМ «Червоний Чабан»; зміна юридичної адреси організації; затвердження списку членів КРГОМ «Червоний Чабан» та печатки.

На засіданні були присутні 15 осіб згідно з реєстром, що є додатком до протоколу.

Протоколом позачергових загальних зборів КРГОМ «Червоний Чабан» від 21.07.2013р. №3 вирішено:

скасувати документів та протоколів засідань членів КРГОМ «Червоний Чабан», а саме відомості про склад керівництва, список членів організації, протокол засідання правління про призначення позачергових зобів на 10.01.2013р., протокол №11, протокол засідання правління про призначення позачергових зобів на 20.01.2013р., протокол №12 від 20.01.2013р., протокол №2 від 18.04.2008р., протокол №7 від 06.05.2012р., протокол №7 від 06.05.2012р., протокол №8 від 07.05.2012р.. протокол №9 від 12.06.2012р. та інші протоколи та документи;

припинено повноваження та членство в громадській організації ОСОБА_1;

обрано головою КРГОМ «Червоний Чабан» ОСОБА_4,

обрано членів правління та ревізійної комісії КРГОМ «Червоний Чабан»;

змінено юридичну адресу організації;

затверджено список членів КРГОМ «Червоний Чабан» у кількості 27 осіб та печатку.

На засіданні були присутні 23 особи згідно реєстру, що є додатком до протоколу.

30.07.2013р. ОСОБА_4 подано до Каланчацького РУЮ заяву про внесення відомостей про зміни у складі керівних органів КРГОМ «Червоний Чабан», до якої були додані оригінал протоколу загальних зборів №3 від 21.07.2013р., нотаріально завірену копію протоколу№2 від 16.07.2013р., письмову згоду на обрання головою КРГОМ «Червоний Чабан», реєстраційну картку.

Реєстраційною службою Каланчацького РУЮ проведено експертизу поданих документів та складено правовий висновок про невідповідність законодавству повідомлення про внесення відомостей про зміни у складі керівних органів КРГОМ «Червоний Чабан», який мотивовано тим, що подані документи не дають змоги встановити членство в КРГОМ «Червоний Чабан» осіб, які були присутні на загальних зборах та наявність кворуму, а також тим, що до заяви не додано відомості про керівні органи громадської організації.

На підставі вказаного правового висновку відповідачем прийнято наказ від 05.08.2013р. №1-3/53 про відмову у прийнятті повідомлення про зміни у складі керівних органів.

12.08.2013р. ОСОБА_4 подано до Каланчацького РУЮ заяву про внесення відомостей про зміни у складі керівних органів КРГОМ «Червоний Чабан», до якої були додані оригінал протоколу загальних зборів №3 від 21.07.2013р., нотаріально завірену копію протоколу№2 від 16.07.2013р., письмову згоду на обрання головою КРГОМ «Червоний Чабан», реєстраційну картку та копії членських квитків нового зразка членів КРГОМ «Червоний Чабан», а також відомості про склад керівних органів.

Реєстраційною службою Каланчацького РУЮ проведено експертизу поданих документів та складено правовий висновок про відповідність законодавству повідомлення про внесення відомостей про зміни у складі керівних органів КРГОМ «Червоний Чабан».

На підставі вказаного правового висновку відповідачем прийнято наказ від 16.08.2013р. №54 про прийняття повідомлення про зміни у складі керівних органів КРГОМ «Червоний Чабан» та внесення до Реєстру громадських об'єднань відомості про зміни у складі керівних органів, а саме голову ОСОБА_1 виключити та внести ОСОБА_4.

Оцінюючи правомірність оскарженого наказу, суд виходить з наступного.

Згідно із ст. 14 Закону України «Про громадські об'єднання», внесення змін до відомостей про громадське об'єднання як юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, здійснюється у порядку, передбаченому Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.

Громадське об'єднання повідомляє уповноважений орган з питань реєстрації, в якому знаходиться реєстраційна справа громадського об'єднання (далі - реєстраційна справа) або повідомлення про утворення громадського об'єднання, про зміни до статуту громадського об'єднання, зміни у складі керівних органів громадського об'єднання, зміну особи (осіб), уповноваженої представляти громадське об'єднання, зміну місцезнаходження громадського об'єднання.

Зареєстроване громадське об'єднання вносить зміни до статуту громадського об'єднання, до складу керівних органів, місцезнаходження громадського об'єднання в порядку, визначеному статутом цього об'єднання, з урахуванням норм цього Закону.

Зареєстроване громадське об'єднання для внесення змін до відомостей про склад керівних органів подає (надсилає) такі документи:

1) заяву довільної форми;

2) заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;

3) засвідчений печаткою громадського об'єднання примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) рішення вищого органу управління громадського об'єднання про зміну зазначених осіб, прийнятого в порядку, визначеному статутом громадського об'єднання, та оформленого з дотриманням пунктів 1, 2, 6, 8 частини другої статті 9 цього Закону, та/або примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) розпорядчого документа про їх призначення;

4) засвідчений печаткою громадського об'єднання примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) протоколу засідання керівного органу громадського об'єднання, на якому відповідно до статуту було скликано засідання вищого органу управління, якщо зміни прийняті вищим органом управління;

5) відомості про керівні органи.

Документи, зазначені в пунктах 1, 2 і 5 цієї частини, підписує керівник громадського об'єднання.

Відповідно частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно п. 5. Порядку підготовки та оформлення рішень щодо легалізації об'єднань громадян та інших громадських формувань, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 08 липня 2011 року № 1828/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13 липня 2011 року за № 855/19593 (далі Порядок), реєстрація (погодження або взяття до відома) змін до статутних документів, взяття до відома інформації про зміни у складі керівних органів, державна реєстрація змін до положень, регламентів, списків третейських суддів постійно діючих третейських судів полягає у перевірці відповідності змісту внесених змін Конституції, іншим актам законодавства, статуту (положенню) громадського формування, а також відповідності процедури прийняття (ухвалення) змін статуту (положенню) громадського формування, прийнятті рішення про реєстрацію (погодження або взяття до відома) змін до статутних документів, про взяття до відома інформації про зміни у складі керівних органів, про державну реєстрацію змін до положень, регламентів, списків третейських суддів постійно діючих третейських судів, занесенні відомостей до відповідного реєстру, видачі свідоцтва (у разі потреби) або довідки.

Пунктом 8 вказаного Порядку передбачено, що Укрдержреєстр та структурні підрозділи територіальних органів Мін'юсту, що забезпечують реалізацію повноважень Укрдержреєстру (далі - легалізуючий орган), зобов'язані у строк, визначений законами України та іншими актами законодавства України, прийняти одне з таких рішень, зокрема, про взяття до відома інформації про зміни у складі керівних органів громадського формування; про відмову у взятті до відома інформації про зміни у складі керівних органів громадського формування;

Відповідно до п. 9 зазначеного Порядку рішення, зазначені у пункті 8 цього Порядку, приймаються залежно від результатів правової експертизи в межах установленого строку виключно на підставах, встановлених законами, а також прийнятими на їх виконання актами Кабінету Міністрів України та наказами Мін'юсту України, а в разі реєстрації (погодження або взяття до відома) змін до статутних документів, взяття до відома інформації про зміни у складі керівних органів - також на підставі статуту (положення) відповідного громадського формування. Такі рішення оформляються наказами, до яких додається правовий висновок щодо відповідності законодавству України установчих документів, поданих на легалізацію (реєстрацію) (додатки 1, 2), щодо відповідності законодавству України повідомлення організації професійної спілки про належність до певної профспілки (додаток 3), щодо відповідності законодавству України та статуту (положенню) громадського формування змін до статутних документів (додатки 4, 5), щодо відповідності законодавству України та статутному документу громадського формування інформації про зміни у складі керівних органів (додатки 6, 7), щодо відповідності законодавству України та статуту (положенню) громадського формування документів, поданих для видачі дублікатів свідоцтва про реєстрацію (легалізацію) та/або статуту (положення) (додатки 8, 9), щодо відповідності законодавству України та статуту (положенню) громадського формування документів, поданих для взяття до відома рішення про припинення громадського формування (додатки 10, 11), щодо відповідності законодавству України та статутному документу громадського формування документів, поданих для скасування запису про легалізацію (реєстрацію) (додатки 12, 13), щодо відповідності законодавству України та статуту (положенню) громадського формування документів, поданих для реєстрації символіки (додаток 14), щодо відповідності законодавству України та статутному документу громадського формування документів, поданих для державної реєстрації змін до положення, регламенту, списку третейських суддів постійно діючого третейського суду (додатки 15, 16). Правовий висновок є невід'ємною частиною наказу. У разі прийняття кількох рішень щодо одного громадського формування такі рішення можуть оформлюватись одним наказом та правовим висновком.

Правовий висновок є невід'ємною частиною наказу. У разі прийняття кількох рішень щодо одного громадського формування такі рішення можуть оформлюватись одним наказом та правовим висновком.

Аналізуючи наведені правові норми, суд вважає, що відповідач при прийнятті оскарженого наказу був зобов'язаний перевірити дотримання процедури прийняття черговими зборами КРГОМ «Червоний Чабан» рішення про зміни у складі керівних органів громадської організації та їх відповідність вимогам Конституції, законів України та Статуту КРГОМ «Червоний Чабан».

Як видно з матеріалів справи, відповідно до п.п. 5.2, 5.3, 5.5, 6.1, 6.2, 6.3, 6.4 Статуту КРГОМ «Червоний Чабан» (далі - Організація), вищим органом Організації є загальні збори членів Організації, які скликаються по мірі необхідності, але не менше одного разу на рік. Позачергові збори можуть бути скликані на вимогу 10% членів організації. Збори вважаються правомочними, якщо у них беруть участь не менше 2/3 членів організації.

Для проведення повсякденної роботи в організації, на зборах обирається Правління, яке, зокрема, скликає загальні збори і є виконавчим органом.

Вищим органом управління організації є загальні збори (конференція) членів організації, до повноважень яких віднесено обрання голови правління організації і оцінювання його роботи, обрання персонального складу правління.

Відповідно до п.п. 4.1, 4.2 Статуту КРГОМ «Червоний Чабан», членами організації можуть бути громадяни України, які досягли 18-річного віку, одержали в установленому порядку дозвіл на добування мисливських тварин та інші документи, що засвідчують право на полювання, які визнають Статут Організації і сплачують членські внески. Вступ та вихід з організації відбувається за рішенням керівника (керівного органу) організації на підставі особистої заяви.

В ході судового розгляду справи не здобуто належних і допустимих доказів того, що рішення зборів членів КРГОМ «Червоний Чабан» та позачергових загальних зборів КРГОМ «Червоний Чабан», які відбулись відповідно 16.07.2013р. та 21.07.2013р., прийняті саме членами цієї громадської організації.

Відповідно залишились непідтвердженими обставини щодо наявності кворуму для прийняття рішень на цих зборах та відповідність законодавству і статуту КРГОМ «Червоний Чабан» таких рішень.

На ці обставини раніше звертав увагу і відповідач, приймаючи 05.08.2013р. наказ №1-3/53 про відмову у прийнятті повідомлення про зміни у складі керівних органів.

Суд звертає увагу на те, що рішення від 16.08.2013р. №54 про прийняття повідомлення про зміни у складі керівних органів КРГОМ «Червоний Чабан», прийнято відповідачем за наслідками розгляду заяви ОСОБА_4, до якої в якості підтвердження факту членства у громадській організації осіб, які були присутні на зборах, додано видані їм мисливські квитки, що містяться в реєстраційній справі.

Однак зі змісту цих квитків неможливо зробити достовірний висновок про те, що вони підтверджують факт членства у КРГОМ «Червоний Чабан».

При цьому сторонами не додано доказів звернення осіб, які приймали участь у зборах 16.07.2013р. та 21.07.2013р., до керівних органів КРГОМ «Червоний Чабан» з метою вступу у члени цієї організації, а також прийняття компетентним органом КРГОМ «Червоний Чабан» рішень про вступ цих осіб до членів організації, як і сплати ними саме членських внесків.

Натомість позивачем надано протоколи зборів КРГОМ «Червоний Чабан», згідно яких членами організації на даний час є 6 осіб, які не приймали участі у зборах 16.07.2013р. та 21.07.2013р. При цьому вказані особи мають членські квитки КРГОМ «Червоний Чабан».

Також позивачем надано бухгалтерські документи, зі змісту яких вбачається, що внески за мисливськими квитками мають призначення як оплата послуг з організації полювання і аж ніяк не сплату членських внесків.

Наведені обставини підтвердили опитані в якості свідків ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, які згідно протоколу загальних зборів КРГОМ «Червоний Чабан» №1 від 21.01.2008р. є засновниками та членами цієї громадської організації.

З цього приводу суд також зазначає, що до Каланчацького РУЮ позивачем як законним на той час керівником КРГОМ «Червоний Чабан» 25.07.2013р. та 16.08.2013р. подавались відомості про склад членів КРГОМ «Червоний Чабан», до яких не входили особи, які брали участь у зборах 16.07.2013р. та 21.07.2013р.

Отже, маючи пакет документів, що міститься у матеріалах реєстраційної справи, відповідач, на думку суду, був позбавлений можливості достовірно встановити відповідність порядку скликання зборів 16.07.2013р. та 21.07.2013р. і правомочності прийнятих на них рішень вимогам законодавства України та Статуту КРГОМ «Червоний Чабан».

Таким чином, суд приходить до висновку, що відповідач не перевірив обставин щодо відповідності порядку скликання зборів КРГОМ «Червоний Чабан» та правомочності прийнятих на них рішень Статуту громадської організації, в той час як відповідно до ч.9 ст. 14 Закону України «Про громадські об'єднання», у разі порушення статуту громадського об'єднання це є підставою для прийняття уповноваженим органом з питань реєстрації рішення про відмову у прийнятті повідомлення про зміни у складі керівних органів.

Слід звернути увагу на те, що повноваження відповідача перевіряти наведені вище обставини передбачена Порядком підготовки та оформлення рішень щодо легалізації об'єднань громадян та інших громадських формувань, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 08 липня 2011 року № 1828/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13 липня 2011 року за № 855/19593 у вигляді здійснення правової експертизи поданих для реєстрації документів.

Наявний же у матеріалах висновок правової експертизи від 16.08.2013р. не містить посилань на те, що вказані обставини були предметом розгляду.

Відповідно до частини 3 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Серед критеріїв оцінювання судом рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, які одночасно є принципами адміністративної процедури, є принцип законності, що закріплений у статті 19 Конституції України, відповідно до якого органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Проаналізувавши у сукупності обставини справи та вимоги чинного законодавства України суд дійшов висновку, що у відповідача були відсутні належні правові підстави для прийняття рішення про взяття до відома інформації про зміни у складі керівних органів КРГОМ «Червоний Чабан», оскільки відповідач діяв не у спосіб, встановлений законодавством, без дотримання встановленої законом процедури вчинення дій, що в свою чергу призвело до порушення прав позивача, у зв'язку з чим дії відповідача, які пов'язані з такою відмовою, є протиправними.

За таких обставин оскаржений наказ №54 від 16.08.2013 року «Про взяття до відома інформації про зміни у складі керівних органів Каланчацької районної громадської організації мисливців «Червоний Чабан» є незаконним.

Отже, в цій частині позовні вимоги є обґрунтованими і підлягають задоволенню.

Щодо вимог позивача про визнання протиправними дій та скасування наказу Каланчацького РУЮ від 21.08.2013р. №56 «Про залишення документів без розгляду», суд зазначає наступне.

З матеріалів справи видно, що після взяття до відома повідомлення про зміни керівних органів КРГОМ «Червоний Чабан» та внесення до Реєстру громадських об'єднань відомостей про зміни у складі керівних органів, а саме виключення ОСОБА_1 та внесення ОСОБА_4 як керівника громадської організації, до відповідача надійшла заява ОСОБА_1 з пакетом необхідних документів щодо внесення змін до відомостей про склад правління КРГОМ «Червоний Чабан», зміну юридичної адреси та затвердження Статуту організації у новій редакції.

Заява і документи підписані ОСОБА_1 як головою КРГОМ «Червоний Чабан».

За наслідками правової експертизи, оформленої висновком від 21.08.2013р., відповідачем прийнято наказ від 21.08.2013р. №56 про залишення без розгляду поданих документів.

Таке рішення мотивовано тим, що заяву подано неуповноваженою особою.

Відповідно до ч.9 ст. 14 Закону України «Про громадські об'єднання», уповноважений орган з питань реєстрації протягом п'яти робочих днів з дня отримання документів, в тому числі щодо повідомлень про зміни до статуту громадського об'єднання, зміни у складі керівних органів громадського об'єднання, зміну особи (осіб), уповноваженої представляти громадське об'єднання, зміну місцезнаходження громадського об'єднання, приймає одне з таких рішень:

про прийняття повідомлення про зміни у складі керівних органів, зміну особи (осіб), уповноваженої представляти громадське об'єднання, зміну місцезнаходження, зміни до статуту;

про відмову у прийнятті повідомлення про зміни у складі керівних органів, зміни до статуту - у разі порушення статуту громадського об'єднання;

про відмову у прийнятті повідомлення про зміни до статуту - за наявності підстав, передбачених частиною десятою статті 12 цього Закону (крім порушення вимог статті 7 цього Закону);

про направлення висновку за результатами правової експертизи - за наявності підстав, передбачених пунктами 1, 2 (крім невідповідності документів вимогам статей 8, 9 цього Закону), 3 частини чотирнадцятої статті 12 цього Закону;

про залишення документів без розгляду по суті - за наявності підстав, передбачених у пунктах 3 - 5 частини сімнадцятої статті 12 цього Закону.

Згідно із п.п. 3-5 ч.17 ст. 12 Закону України «Про громадські об'єднання», уповноважений орган з питань реєстрації приймає рішення про залишення документів без розгляду по суті за наявності однієї або сукупності таких підстав: документи подані особою, яка не має на це повноважень; документи подано з порушенням строку подання документів для реєстрації громадського об'єднання; громадське об'єднання в установлений строк не подало до уповноваженого органу з питань реєстрації виправлених документів.

Оскільки до Реєстру громадських об'єднань відомостей вже були включені відомості про ОСОБА_4 як керівника КРГОМ «Червоний Чабан», то відповідачем зроблено правильний висновок про те, що заяву подано неуповноваженою особою.

Таким чином, наказ від 21.08.2013р. № 56 прийнятий відповідачем на підставі, в межах повноважень, та у спосіб, що визначені законодавством України, а тому позовні вимоги про визнання протиправними дій та скасування згаданого наказу є безпідставними і не підлягають задоволенню.

Також не підлягають задоволенню позовні вимоги про зобов'язання відповідача негайно внести до Реєстру громадських об'єднань відомості про скасування оскаржених наказів та допустити в цій частині негайне виконання постанови суду.

Постановою Кабінету Міністрів України від 19 грудня 2012 р. №1212 затверджено Порядок ведення Реєстру громадських об'єднань та обміну відомостями між зазначеним Реєстром і Єдиним державним реєстром юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, яким встановлені, зокрема, процедура та строки внесення записів до вказаного Реєстру, в тому числі і на виконання рішень судів.

Так, згідно з п.7 Порядку ведення Реєстру громадських об'єднань та обміну відомостями між зазначеним Реєстром і Єдиним державним реєстром юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, реєстратор у день отримання вносить відомості до Реєстру щодо іншого рішення суду, виконання якого потребує внесення запису до Реєстру.

Отже, оскільки процедура та строки внесення записів до Реєстру громадських об'єднань визначена нормативно-правовим актом, суд не може покладати на відповідача обов'язок вчинити дії у такий спосіб, який відрізняється від установленого законодавством.

Вимога позивача допустити в зазначеній частині рішення суду до негайного виконання є безпідставною, оскільки вичерпний перелік випадків, коли рішення суду допускається до негайного виконання визначений ст. 256 КАС України, і даний випадок до них не відноситься.

Підсумовуючи викладене, суд вважає, що позовні вимоги ОСОБА_1 щодо визнання протиправними дій відповідача стосовно прийняття наказу №54 від 16.08.2013 року та його скасування є обґрунтованим і в цій частині підлягають задоволенню. В решті позовні вимоги є безпідставними, а тому у їх задоволенні слід відмовити.

Керуючись ст. ст. 158-163, 167 КАС України, суд, -

постановив :

Адміністративний позов задовольнити частково.

Визнати протиправними дії Каланчацького районного управління юстиції Херсонської області від 16 серпня 2013 року №54 "Про прийняття повідомлення про зміни у складі керівних органів Каланчацької районної громадської організації мисливців "Червоний Чабан".

Визнати протиправним та скасувати наказ Каланчацького районного управління юстиції Херсонської області від 16 серпня 2013 року №54 "Про прийняття повідомлення про зміни у складі керівних органів Каланчацької районної громадської організації мисливців "Червоний Чабан".

У задоволенні решти позовних вимог - відмовити.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України чи прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний 16 вересня 2013 р.

Суддя Пекний А.С.

кат. 5.1.1

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.09.2013
Оприлюднено18.09.2013
Номер документу33508203
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/3172/13-а

Ухвала від 14.02.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Ухвала від 30.10.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Пасічник С.С.

Ухвала від 06.11.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Пасічник С.С.

Ухвала від 18.07.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Пасічник С.С.

Ухвала від 23.05.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Пасічник С.С.

Ухвала від 16.10.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Постанова від 16.04.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Постанова від 11.09.2013

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Пекний А.С.

Ухвала від 19.08.2013

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Пекний А.С.

Ухвала від 20.08.2013

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Пекний А.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні