Постанова
від 27.08.2013 по справі 801/7241/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

27 серпня 2013 р. (17:15) Справа №801/7241/13-а

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Петренко В.В., за участю секретаря Асєєвої Л.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Національного університету біоресурсів і природокористування України

до Сімферопольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міністерства доходів в АР Крим

про визнання протиправним та скасування рішення, спонукання до виконання певних дій,

за участю представників сторін:

представника позивача - Стасенко Володимира Трохимовича, паспорт серії НОМЕР_1;

представника відповідача - Одабаші Алі Ахтемовича, довіреність № 2/10.25 від 18.07.13, посвідчення серії НОМЕР_2.

Суть спору: Національний університет біоресурсів і природокористування України звернувся до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративнім позовом до Сімферопольської міжрайонної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби про визнання відмови Сімферопольської міжрайонної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби викладеної у листі від 14.03.2013 року №819/10/22 протиправною щодо зняття з податкового обліку державного підприємства НДГ "Комунар" Кримського державного агротехнологічного університету.

Позивач у судовому засіданні, яке відбулося 27.08.2013 року наполягав на задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

Відповідач у судовому засіданні заперечував проти задоволення позовних вимог.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, заслухавши представників суд

ВСТАНОВИВ:

Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до частини 2 статті 2 КАС України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією або законами України встановлено інший порядок судового провадження.

Відповідно до п. 1 частини 2 статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Пунктом 7 частини 1 статті 3 КАС України дано визначення суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідно до Розпорядження Кабінету Міністрів України від 03 серпня 2005 р. №307-р та наказу Мінагрополітики України та Національного аграрного Університету №565/615 від 18 жовтня 2005 р. здійснена ліквідація державного підприємства учбово-дослідне господарство «Комунар» Кримського державного агротехнологічного університету (ДП УДГ «Комунар»), та на його базі створено відокремлений підрозділ Національного аграрного університету «Учбово-дослідне господарство «Комунар» (ВП НАУ УДГ «Комунар»).

Наказом Національного аграрного університету (НАУ) №204 від 31.03.2008р., відокремлений підрозділ НАУ УДГ «Комунар» був реорганізований у структурний підрозділ Південного філіалу НАУ «Кримський агротехнологічний університет». Акт прийому - передачі ВП НАУ УДГ «Комунар» до складу ПФ НАУ «КАТУ» був затверджений 15.01.2009р.

Постановою Кабінету міністрів України від 30.10.2008 р. №945 перейменовано Національний аграрний університет (НАУ) у Національний університет біоресурсів і природокористування України (НУБ і П України) який є правонаступником НАУ.

Відповідно до Повідомлення Національного аграрного університету №3199 від 19.12.2008 р. до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців внесено запис № 10681040034001044 про припинення державного підприємства учбово-дослідне господарство «Комунар» Кримського державного агротехнологічного університету (ДП УДГ «Комунар») ідентифікаційний код юридичної особи 00487172.

Відповідно до п.11.6. Порядку 1558 (Порядок обліку платників податку і зборів, затвердженого наказом Мінфіну України від 09.12.2011 р. №1588) після закінчення процедур припинення, визначених цим Порядком, для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу орган державної податкової служби видає:

довідку про відсутність заборгованості із сплати податків, зборів за ф. N 22-ОПП, якщо після проведення документальної позапланової перевірки та спливу законодавчо визначених строків сплати узгоджених грошових зобов'язань встановлено відсутність грошових зобов'язань та/або податкового боргу.

Згідно п.11.7. Порядку 1558 довідки за ф. N 22-ОПП або за ф. N 12-ОПП та документи про узгодження плану реорганізації, видані органом державної податкової служби, платник податків подає державному реєстратору або іншому органу для проведення державної реєстрації припинення в установленому законом порядку.

Секретаріат Кабінету Міністрів України 15.01.2013 р. за № 596/4/1-13 надав Національному університету біоресурсів і природокористування України доручення щодо вжиття заходів для завершення процедури припинення діяльності Державного підприємства «Навчально-дослідне господарство «Комунар» Кримського державного агротехнологічного університету (а.с. 21).

Національний університет біоресурсів і природокористування України, як правонаступник, звернувся до начальника Сімферопольської МДПІ з листом від 13.02.2013 р. №219 щодо надання довідки про зняття з обліку платника податків для завершення процедури припинення діяльності Державного підприємства «Навчально-дослідне господарство «Комунар» Кримського державного агротехнологічного університету. В зв'язку з тим, що з моменту ліквідації державного підприємства пройшло 8 років, здійснити позапланову перевірку органами ДПС відповідно до діючого законодавства не має можливості. Податкової заборгованості НДГ «Комунар» Сімферопольською МДПІ не встановлено.

Листом від 14.03.2013 р. №819/10/22 Сімферопольська МДПІ повідомила, що проведення перевірки у зв'язку з ліквідацією ДП НДГ «Комунар» неможливе в зв'язку з тим, що за НДГ «Комунар» числиться в постійному користуванні земельна ділянка сільськогосподарського призначення загальною площею 2640,5812 га. Відповідачем вказано, що для проведення перевірки необхідно врегулювати питання щодо наявності цієї земельної ділянки, яка числиться в постійному користуванні ДП НДГ «Комунар» (а.с. 10).

Згідно п.п. 11.9.1. Порядок 1588 причинами заперечень органу державної податкової служби щодо здійснення державної реєстрації припинення платника податків можуть бути:

1) неможливість проведення документальної перевірки із зазначенням обґрунтованих обставин, які підтверджують неможливість її проведення. Це положення не застосовується, якщо керівником органу державної податкової служби прийнято рішення про непроведення документальної позапланової перевірки платника податків згідно з підпунктом 11.3.2 або 11.3.3 пункту 11.3 цього розділу;

2) наявність податкового боргу, грошових зобов'язань, щодо яких проводиться адміністративне або судове оскарження, грошових зобов'язань та податкового боргу та несплати податку з доходів фізичних осіб із сум доходів, нарахованих (виплачених) найманим працівникам;

3) наявність об'єктів оподаткування або об'єктів, пов'язаних із оподаткуванням, зокрема, земельних ділянок, які надані у власність або користування юридичній особі чи для здійснення підприємницької діяльності фізичній особі - підприємцю;

4) наявність судових спорів між платником податків та органом державної податкової служби чи кримінальних справ за фактами умисного ухилення від сплати податків, зборів, вчинених службовими особами юридичної особи чи фізичною особою - підприємцем;

5) неповернення в Україну у передбачені законом строки виручки в іноземній валюті від реалізації на експорт товарів (робіт, послуг) платником податків або інших матеріальних цінностей, отриманих від цієї виручки;

6) наявність в органі державної податкової служби даних про непогашені платником податків іноземні кредити, залучені державою або під державні гарантії;

7) неподання юридичною особою копії ліквідаційного балансу, передавального акта або розподільчого балансу, складеного комісією з припинення (ліквідаційною комісією, ліквідатором), або фізичною особою - підприємцем виписки про рух коштів на рахунках, які на дату завершення документальної перевірки фізичної особи - підприємця не були закриті;

8) відсутність повідомлень від фінансових установ про закриття всіх рахунків такого платника податків, у тому числі відкритих через відокремлені підрозділи. Це положення не застосовується, якщо у разі припинення платника податків, поточний рахунок якого відкритий у банку, який ліквідується, і за яким не задоволені кредиторські вимоги, платник податків надав довідку про суму визнаних ліквідатором банку кредиторських вимог та черговість їх задоволення. Також це положення не застосовується до рахунків фізичних осіб - підприємців, відкритих для зарахування коштів на вимогу фізичних осіб;

9) неповернення до органу державної податкової служби оригіналів документів, що видані платнику податків та його відокремленим підрозділам (свідоцтва, патенти, довідки тощо) і підлягають поверненню відповідно до законодавства, а також засвідчених копій цих документів, якщо такі видавались та підлягають поверненню до органу державної податкової служби. Це положення не застосовується, якщо у разі втрати таких документів платник податків надав пояснення, у яких викладені обставини втрати документів або до яких додані документи, що підтверджують факт втрати документів.

10) інші заперечення відповідно до законодавства в межах повноважень органів державної податкової служби.

Крім того, відповідно до п. 11.3.2. Порядку №1588 за рішенням керівника органу державної податкової служби документальна позапланова перевірка не проводиться, якщо за відсутності податкового боргу платник податків не подає податкових декларацій (розрахунків, звітів) протягом 1095 календарних днів, що передують даті одержання органом державної податкової служби документів (відомостей).

ДП НДГ «Комунар» не подає податкову звітність з 2006 року, що не заперечується відповідачем, тобто суд зазначає, що ДП НДГ «Комунар» не подає податкових декларацій (розрахунків, звітів) протягом 1095 календарних днів.

Підпунктом 11.11.4. Порядку 1588 встановлено, що у разі коли внаслідок припинення платника податків - юридичної особи шляхом реорганізації частина його податкових зобов'язань чи податкового боргу залишається непогашеною, такі податкові зобов'язання чи борг переходять (розподіляються) до юридичних осіб - правонаступників реорганізованої юридичної особи у порядку, визначеному Податковим кодексом України.

При цьому згідно вимог Порядку № 1588 податкові зобов'язання та/або податковий борг знятого з обліку юридичної особи передаються до карток юридичної особи правонаступника.

Крім того судом встановлено, що Національний аграрний університет, на підставі наказу Національного аграрного університету №204 від 30.03.2008 р., звернувся 28.01.2009 р. з листом №50 до ДПІ у Сімферопольському районі АРК з зобов'язанням сплачувати земельний податок, як правонаступник ДП НДГ «Комунар» до переоформлення землевпорядної документації на юридичну особу НУБіПУ (а.с. 32).

Заборгованості зі сплати земельного податку за користування вказаною земельною ділянкою з 2008 р. не встановлено, що не спростовується відповідачем.

Відповідно до п.3.1 Порядку № 1588 Повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи (підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця) за формою N 27-ОПП направляється державному реєстратору органом державної податкової служби у разі наявності заперечень щодо проведення державної реєстрації припинення:

у триденний строк після набрання чинності Законом України від 19.05.2011 N 3384-УІ "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення процедур припинення юридичних осіб та підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців за їх рішенням", якщо сплив двомісячний строк з дати публікації повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця.

Відповідачем не доведено, що таке повідомлення державному реєстратору Сімферопольською МДПІ надсилалося, тобто суд вважає, що заперечень припиненню відокремленого підрозділу у податкового органу немає.

У п.6 Постанови Кабінету Міністрів України від 30.10.2008р. №945 вказано: Раді Міністрів Автономної Республіки Крим до 1 січня 2009 р. вирішити питання про переоформлення Національному університету біоресурсів та природокористування України державних актів на право постійного користування земельними ділянками, які належали юридичним особам, що були включені до складу Університету на правах відокремлених структурних підрозділів.

Суд зазначає, що НУБіПУ доведено, що для вирішення питання щодо переоформлення земельної ділянки НДГ «Комунар», як правонаступник, уклав договір з Державним підприємством «Кримський науково-дослідний і проектний інститут землеустрою» на виконання проектних робіт з землеустрою на право постійного користування вказаною земельною ділянкою (а.с. 72-72).

Тобто суд вважає, що відповідач для завершення ліквідаційної процедури за умови фактичного припинення господарської діяльності має усі необхідні підстави та обґрунтування для вчинення дій щодо зняття з податкового обліку ДП НДК «Комунар» Кримського державного агротехнологічного університету.

Відповідно до частини першої статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з частиною другою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Враховуючи, що у відповідач у порядку, передбаченому ст. 71 КАС України, не надав належних доказів обґрунтованості своїх дій щодо відмови у проведенні перевірки у зв'язку з ліквідацією ДП НДК «Комунар» Кримського державного агротехнологічного університету, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Під час прийняття постанови суд, зокрема, вирішує, як розподілити між сторонами судові витрати (стаття 161 КАС України).

Якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа) (частина перша статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України).

Відповідно до підпункту 3 пункту 9 розділу VI Прикінцевих та перехідних положень Бюджетного кодексу України у разі безспірного списання коштів державного бюджету (місцевих бюджетів) центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, відображає в обліку відповідні бюджетні зобов'язання розпорядника бюджетних коштів, з вини якого виникли такі зобов'язання. Погашення таких бюджетних зобов'язань здійснюється виключно за рахунок бюджетних асигнувань цього розпорядника бюджетних коштів. Одночасно розпорядник бюджетних коштів зобов'язаний привести у відповідність з бюджетними асигнуваннями інші взяті бюджетні зобов'язання.

Водночас пунктом 19 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ встановлено, що безспірне списання коштів державного та місцевих бюджетів і їх перерахування на рахунок, зазначений у виконавчому документі про стягнення надходжень бюджету та/або заяві про виконання рішення про стягнення надходжень бюджету, здійснюються органами казначейства з відповідного рахунка, на який такі кошти зараховані, шляхом оформлення розрахункових документів.

З огляду на викладене та з урахуванням принципу пріоритетності законів над підзаконними актами суд вважає необхідним стягнути судові витрати з Державного бюджету України шляхом їх безспірного списання з рахунка суб'єкта владних повноважень -відповідача.

Суд вважає необхідним стягнути на користь позивача судовий збір у сумі 34,41 грн.

Під час судового засідання, яке відбулось 27.08.2013 року були оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідно до ст. 160 КАС України постанову складено у повному обсязі 02.09.2013 року.

Керуючись ст.ст. 11, 71, 161-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1.Адміністративний позов задовольнити.

2. Визнати відмову Сімферопольської міжрайонної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби викладену у листі від 14.03.13 р. №819/10/22 протиправною.

3. Зобов'язати Сімферопольську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління Міністерства доходів в АР Крим вчинити дії щодо зняття з податкового обліку Державного підприємства навчально-дослідного господарства «Комунар» Кримського державного агротехнологічного університету.

4. Стягнути на користь Національного університету біоресурсів і природокористування України (вул. Героїв Оборони, 15, м. Київ, 03041) судовий збір у сумі 34,41 грн. (тридцять чотири гривні 41коп.) з Державного бюджету України шляхом їх безспірного списання із рахунка суб'єкта владних повноважень - Сімферопольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міністерства доходів в АР Крим.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя В.В.Петренко

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення27.08.2013
Оприлюднено23.09.2013
Номер документу33596198
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/7241/13-а

Постанова від 12.12.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дудкіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 01.11.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дудкіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 20.08.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Петренко В.В.

Постанова від 27.08.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Петренко В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні