Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Постанова
Іменем України
Справа № 801/7241/13-а
12.12.13 м. Севастополь
Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Дудкіної Т.М.,
суддів Омельченка В. А. ,
Дадінської Т.В.
секретар судового засідання Кисельова В. В.
за участю сторін:
представник позивача, Національого університету біоресурсів і природокористування України - Стасенко Володимир Трохимович, довіреність № 3786 від 20.12.12
представник відповідача, Сімферопольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в АР Крим- не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Сімферопольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в АР Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Петренко В.В. ) від 27.08.13 у справі № 801/7241/13-а
за позовом Національного університету біоресурсів і природокористування України (Героїв Оборони, 15, м.Київ 41,03041)
до Сімферопольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в АР Крим (вул. Белова, 2-а,смт.Мирне,Сімферопольський район, Автономна Республіка Крим,97503)
про визнання протиправним та скасування рішення, спонукання до виконання певних дій,
ВСТАНОВИВ:
Національний університет біоресурсів і природокористування України звернувся до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративнім позовом до Сімферопольської міжрайонної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби про визнання відмови Сімферопольської міжрайонної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби викладеної у листі від 14.03.2013 року №819/10/22 протиправною щодо зняття з податкового обліку державного підприємства НДГ "Комунар" Кримського державного агротехнологічного університету.
Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 27.08.13 року адміністративний позов - задоволено.
Визнано відмову Сімферопольського міжрайонної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби викладену у листі від 14.03.2013 р. № 819/10/22 протиправною.
Зобов'язано Сімферопольську об'єднану державну податкову інспекцію АР Крим вчинити дії щодо зняття з податкового обліку Державного підприємства навчально-дослідного господарства "Комунар" Кримського державного агротехнологічного університету.
Також судом вирішено питання щодо судових витрат.
Не погодившись із зазначеною постановою суду, відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 27.08.13 року та прийняти нове рішення по справі, яким у задоволені позову відмовити.
Апеляційна скарга мотивована порушенням судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.
У судове засідання 12.12.2013 апелянт явку представника не забезпечив, будучи належним чином та своєчасно сповіщеним про час та місце судового засідання.
Представник позивача заперечував у задоволенні апеляційної скарги, просив її відхилити, а постанову суду першої інстанції залишити без змін.
Колегія суддів, вислухавши представника позивача, дослідивши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, дійшла висновку, що скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що відповідно до Розпорядження Кабінету Міністрів України від 03 серпня 2005 р. №307-р та наказу Мінагрополітики України та Національного аграрного Університету №565/615 від 18 жовтня 2005 р. здійснена ліквідація державного підприємства учбово-дослідне господарство «Комунар» Кримського державного агротехнологічного університету (ДП УДГ «Комунар»), та на його базі створено відокремлений підрозділ Національного аграрного університету «Учбово-дослідне господарство «Комунар» (ВП НАУ УДГ «Комунар»).
Наказом Національного аграрного університету (НАУ) №204 від 31.03.2008р., відокремлений підрозділ НАУ УДГ «Комунар» був реорганізований у структурний підрозділ Південного філіалу НАУ «Кримський агротехнологічний університет». Акт прийому - передачі ВП НАУ УДГ «Комунар» до складу ПФ НАУ «КАТУ» був затверджений 15.01.2009р.
Постановою Кабінету міністрів України від 30.10.2008 р. №945 перейменовано Національний аграрний університет (НАУ) у Національний університет біоресурсів і природокористування України (НУБ і П України) який є правонаступником НАУ.
Відповідно до Повідомлення Національного аграрного університету №3199 від 19.12.2008 р. до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців внесено запис № 10681040034001044 про припинення державного підприємства учбово-дослідне господарство «Комунар» Кримського державного агротехнологічного університету (ДП УДГ «Комунар») ідентифікаційний код юридичної особи 00487172.
Секретаріат Кабінету Міністрів України 15.01.2013 р. за № 596/4/1-13 надав Національному університету біоресурсів і природокористування України доручення щодо вжиття заходів для завершення процедури припинення діяльності Державного підприємства «Навчально-дослідне господарство «Комунар» Кримського державного агротехнологічного університету (а.с. 21).
Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що у податкового органу були відсутні підстави відмовляти позивачеві у знятті його з обліку, оскільки ДП НДГ «Комунар» з 2006 року не подає звітність до податкової інспекції, а позивач в порядку правонаступництва здійснює переоформлення земельної ділянки на себе.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції та переглядаючи судове рішення в межах доводів апеляційної скарги вказує таке.
Доводи апеляційної скарги зводяться до того, що суд першої інстанції залишив поза увагою доводи податкового органу стосовно того, що ВП НАУ «Комунар» має у користуванні земельну ділянку, а за приписами пп.11.9.1 п.11.9 Порядку 1558 (Порядок обліку платників податку і зборів, затвердженого наказом Мінфіну України від 09.12.2011 р. №1588) наявність земельної ділянки є причиною заперечень припинення платника податків.
Такі доводи колегія суддів вважає неспроможними та зазначає наступне.
Апеляційним розглядом встановлено, що Національний університет біоресурсів і природокористування України, як правонаступник, звернувся до начальника Сімферопольської МДПІ з листом від 13.02.2013 р. №219 щодо надання довідки про зняття з обліку платника податків для завершення процедури припинення діяльності Державного підприємства «Навчально-дослідне господарство «Комунар» Кримського державного агротехнологічного університету. В зв'язку з тим, що з моменту ліквідації державного підприємства пройшло 8 років, здійснити позапланову перевірку органами ДПС відповідно до діючого законодавства не має можливості. Податкової заборгованості НДГ «Комунар» Сімферопольською МДПІ не встановлено.
Листом від 14.03.2013 р. №819/10/22 Сімферопольська МДПІ повідомила, що проведення перевірки у зв'язку з ліквідацією ВП НАУ «Комунар» неможливе в зв'язку з тим, що за ним рахується в постійному користуванні земельна ділянка сільськогосподарського призначення загальною площею 2640,5812 га. Відповідачем вказано, що для проведення перевірки необхідно врегулювати питання щодо наявності цієї земельної ділянки, яка числиться в постійному користуванні ВП НАУ «Комунар» (а.с. 10).
За приписами пп. 11.1. Порядку обліку платників податку і зборів, затвердженого наказом Мінфіну України від 09.12.2011 р. №1588 (далі Порядок) з метою оподаткування під ліквідацією платника податків розуміється ліквідація платника податків як юридичної особи або зупинення державної реєстрації фізичної особи - підприємця, внаслідок якої відбувається закриття їх рахунків та/або втрата їх статусу як платника податків відповідно до законодавства.
Юридичній особі, крім військових частин, у разі прийняття рішення про припинення засновниками (учасниками) юридичної особи, уповноваженими органами чи судом, голові комісії з припинення (ліквідатору, ліквідаційній комісії тощо) чи особі, відповідальній за погашення грошових зобов'язань або податкового боргу платника податків у разі ліквідації платника податків, слід подати до органу державної податкової служби за основним місцем обліку такі документи:
- заяву про припинення платника податків за ф. N 8-ОПП (додаток 15), дата якої фіксується в журналі за ф. N 6-ОПП; оригінал довідки за ф. N 4-ОПП; копію розпорядчого документа (рішення) власника або органу, уповноваженого на те установчими документами про припинення; копію розпорядчого документа про утворення комісії з припинення (ліквідаційної комісії).
Відповідно до п.11.2. Порядку, у зв'язку з припиненням платника податків органи державної податкової служби розпочинають та проводять процедури, передбачені цим розділом (11), у разі одержання хоча б одного з таких документів (відомостей): заяви за ф. N 8-ОПП від платника податків, поданої згідно з пунктом 11.1 цього розділу; відомостей державного реєстратора про внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи; відомостей з Єдиного державного реєстру чи ЄДРПОУ, повідомлення органу державної реєстрації про закриття відокремленого підрозділу;
судових рішень або відомостей з Єдиного державного реєстру, іншої інформації щодо прийняття судом рішень про порушення провадження у справі про банкрутство чи визнання банкрутом платника податків, порушення справи або прийняття рішення судом про припинення юридичної особи, визнання недійсною державної реєстрації чи установчих документів платника податків, зміну мети установи, реорганізацію платника податків.
Відповідно до п.11.6. Порядку після закінчення процедур припинення, визначених цим Порядком, для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу орган державної податкової служби видає:
довідку про відсутність заборгованості із сплати податків, зборів за ф. N 22-ОПП, якщо після проведення документальної позапланової перевірки та спливу законодавчо визначених строків сплати узгоджених грошових зобов'язань встановлено відсутність грошових зобов'язань та/або податкового боргу.
Згідно п.11.7. Порядку довідки за ф. N 22-ОПП або за ф. N 12-ОПП та документи про узгодження плану реорганізації, видані органом державної податкової служби, платник податків подає державному реєстратору або іншому органу для проведення державної реєстрації припинення в установленому законом порядку.
За приписами п 11.8. Якщо після проведеної документальної позапланової перевірки платника податків та на наступний день після спливання законодавчо визначених строків сплати узгоджених грошових зобов'язань платника податків встановлено факт наявності податкового боргу (за даними обліку податків і зборів платника податків), адміністративного або судового оскарження грошових зобов'язань (за даними реєстру виданих податкових повідомлень-рішень), несплати податку з доходів фізичних осіб із сум доходів, нарахованих (виплачених) найманим працівникам (за даними акта перевірки), орган державної податкової служби складає повідомлення про грошові зобов'язання та податковий борг за ф. N 10-ОПП (додаток 21) та направляє (видає) його комісії з припинення (ліквідаційній комісії, ліквідатору) або особі, відповідальній за погашення грошових зобов'язань або податкового боргу, що є такою згідно з пунктом 97.4 статті 97 глави 9 розділу II Податкового кодексу України.
Повідомлення за ф. N 10-ОПП формуються та направляються платнику податків окремо кожним органом державної податкової служби, у якому платник податків перебуває на обліку як за основним, так і за неосновним місцем обліку, чи в якому перебувають на обліку його відокремлені підрозділи. Засвідчені копії таких повідомлень, як додаток до відповідного висновку, направляються органами державної податкової служби, у яких платник податків перебуває на обліку за неосновним місцем обліку чи в яких перебувають на обліку його відокремлені підрозділи, до органу державної податкової служби за основним місцем обліку платника податків.
Відповідно до пп. 11.9. Порядку, якщо до закінчення строку заявлення вимог кредиторами орган державної податкової служби не може видати довідку за ф. N 22-ОПП (Довідка про відсутність заборгованості зі сплати податків та зборів), то не пізніше завершення такого строку орган державної податкової служби зобов'язаний направити (видати) повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи (підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця) за ф. N 27-ОПП із зазначенням причин заперечень органу державної податкової служби щодо здійснення державної реєстрації припинення платника податків згідно з підпунктом 11.9.1 цього пункту:
державному реєстратору в електронній формі та на паперовому носії;
платнику податків на паперовому носії з доданням рішення про відмову видачі довідки за ф. N 22-ОПП.
Згідно п.п. 11.9.1. Порядку однією з причин заперечень органу державної податкової служби щодо здійснення державної реєстрації припинення платника податків може бути, зокрема,
- неможливість проведення документальної перевірки із зазначенням обґрунтованих обставин, які підтверджують неможливість її проведення. Це положення не застосовується, якщо керівником органу державної податкової служби прийнято рішення про непроведення документальної позапланової перевірки платника податків згідно з підпунктом 11.3.2 або 11.3.3 пункту 11.3 цього розділу;
- наявність об'єктів оподаткування або об'єктів, пов'язаних із оподаткуванням, зокрема, земельних ділянок, які надані у власність або користування юридичній особі чи для здійснення підприємницької діяльності фізичній особі - підприємцю.
Аналіз зазначених норм дає підстави дійти висновку про те, що сама по собі наявність земельної ділянки не є підставою для заперечень у припиненні платника податків, а лише у разі, якщо земельна ділянка є об'єктом оподаткування або пов'язана з оподаткуванням та при наявності податкової заборгованості, оскільки положення п.11.9 вказують на те, що заперечення державному реєстратору податковий орган направляє у разі неможливості видати Довідку за ф. N 22-ОПП.
Таким чином. колегія суддів наголошує, що у податкового органу відсутні причини для заперечень відповідно до пп.11.9.1. Порядку.
Крім того, відповідно до п. 11.3.2. Порядку за рішенням керівника органу державної податкової служби документальна позапланова перевірка не проводиться, якщо за відсутності податкового боргу платник податків не подає податкових декларацій (розрахунків, звітів) протягом 1095 календарних днів, що передують даті одержання органом державної податкової служби документів (відомостей).
Колегією суддів безперечно встановлено, що ДП НДГ «Комунар» не подає податкову звітність з 2006 року, що не заперечується відповідачем, тобто протягом 1095 календарних днів. Заяву за формою №8-ОПП позивач надіслав відповідачеві ще 15.10.2009 р.
Також слід звернути увагу на те, що відповідач посилається на наявність земельної ділянки, зареєстрованої за даним Держкомзему за ВП НАУ "Комунар", проте, цей відокремлений підрозділ закритий відповідно до запису ЄДР від 29.12.2008 р. №10681040034001044.
Підпунктом 11.11.4. Порядку встановлено, що у разі коли внаслідок припинення платника податків - юридичної особи шляхом реорганізації частина його податкових зобов'язань чи податкового боргу залишається непогашеною, такі податкові зобов'язання чи борг переходять (розподіляються) до юридичних осіб - правонаступників реорганізованої юридичної особи у порядку, визначеному Податковим кодексом України.
При цьому згідно вимог Порядку податкові зобов'язання та/або податковий борг знятого з обліку юридичної особи передаються до карток юридичної особи правонаступника.
Установлено, що Національний аграрний університет, на підставі наказу Національного аграрного університету №204 від 30.03.2008 р., звернувся 28.01.2009 р. з листом №50 до ДПІ у Сімферопольському районі АРК з зобов'язанням сплачувати земельний податок, як правонаступник ДП НДГ «Комунар» до переоформлення землевпорядної документації на юридичну особу НУБіПУ (а.с. 32).
Заборгованості зі сплати земельного податку за користування вказаною земельною ділянкою з 2008 р. не встановлено, що не спростовується відповідачем.
Відповідно до п.3.1 Порядку Повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи (підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця) за формою N 27-ОПП направляється державному реєстратору органом державної податкової служби у разі наявності заперечень щодо проведення державної реєстрації припинення:
у триденний строк після набрання чинності Законом України від 19.05.2011 N 3384-УІ "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення процедур припинення юридичних осіб та підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців за їх рішенням", якщо сплив двомісячний строк з дати публікації повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця.
Відповідачем не доведено, що таке повідомлення державному реєстратору Сімферопольською МДПІ надсилалося.
У п.6 Постанови Кабінету Міністрів України від 30.10.2008р. №945 вказано: Раді Міністрів Автономної Республіки Крим до 1 січня 2009 р. вирішити питання про переоформлення Національному університету біоресурсів та природокористування України державних актів на право постійного користування земельними ділянками, які належали юридичним особам, що були включені до складу Університету на правах відокремлених структурних підрозділів.
Колегією суддів безперечно встановлено, що позивачем доведено, що для вирішення питання щодо переоформлення земельної ділянки НДГ «Комунар», як правонаступник, уклав договір з Державним підприємством «Кримський науково-дослідний і проектний інститут землеустрою» на виконання проектних робіт з землеустрою на право постійного користування вказаною земельною ділянкою (а.с. 72-72).
Зазначені обставини свідчать про те, що позивач здійснює заходи щодо переоформлення земельної ділянки, проте не завершення цієї процедури не є перешкодою для проведення перевірки податковим органом за наявності підстав, передбачених Порядком.
Також, колегія суддів відхиляє доводи апелянта стосовно того, що у своїй відповіді податковий орган лише визначив дії, які має вчинити платник та вказує, що повноваження податкового органу щодо визначення дій платника податків, які той має вчинити при здійснені процедури ліквідації ст.19-1 ПК України не передбачені.
З огляду на зазначене, судова колегія дійшла висновку про те, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права, тому підстав для задоволення апеляційної скарги не вбачається.
Разом з тим, колегія суддів вважає необхідним змінити п.4 резолютивної частини постанови стосовно стягнення судових витрат.
Так, суд першої інстанції, вирішуючи питання про судові витрати, стягнув на користь позивача судовий збір з Державного бюджету України шляхом безспірного списання коштів з рахунків Сімферопольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в АРК. Проте, приписами ч.1 ст.94 КАС України визначено, що у разі, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є об'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України...
Керуючись статтями 195, 198, 205, 207, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Сімферопольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в АР Крим залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 27.08.13 у справі № 801/7241/13-а змінити.
Викласти п. 4 резолютивної частини постанови в наступній редакції: «Стягнути з Державного бюджету України на користь Національного університету біоресурсів і природокористування України (вул. Героїв Оборони, 15, м.Київ, 03041) 34,41 грн. (тридцять чотири гривні 41 коп.) судових витрат».
В іншій частині постанову Окружного адміністративного суду АР Крим від 27.08.13 у справі № 801/7241/13-а залишити без змін.
Постанова набирає законну силу з моменту проголошення.
Постанова може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складання постанови в повному обсязі.
Повний текст судового рішення виготовлений 17 грудня 2013 р.
Головуючий суддя підпис Т.М. Дудкіна
Судді підпис В.А.Омельченко
підпис Т.В. Дадінська
З оригіналом згідно
Головуючий суддя Т.М. Дудкіна
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.12.2013 |
Оприлюднено | 31.12.2013 |
Номер документу | 36449927 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дудкіна Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дудкіна Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Петренко В.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Петренко В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні