cpg1251
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
04116 м.Київ, вул. Шолуденка, 1 (044) 230-06-58
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"11" вересня 2013 р. Справа№ 910/5816/13
Київський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого: Руденко М.А.
суддів: Дідиченко М.А.
Пономаренка Є.Ю.
при секретарі: Мациборко Т.І.
за участю представників сторін:
від позивача: Джепа Г.В. ( за довіреністю)
від відповідача: Кравцова О.В., Гончаренко Є.С. ( за довіреностями)
від прокуратури Левицька Н.В. ( посвідчення №002805 від 05.09.2012 року)
розглянувши апеляційну скаргу Прокуратури міста Києва
на рішення Господарського суду м. Києва від 28.05.2013р.
у справі №910/5816/13 (суддя: Морозов С.М.) за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Інтернаціональна автомобільна компанія" до Департаменту економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про зміну договору,-
ВСТАНОВИВ:
У березні 2013 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Інтернаціональна автомобільна компанія" звернулось до Господарського суду мста Києва з позовом до Департаменту економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про зміну Договору пайової участі у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста Києва від 21.12.2007р. №1150, укладеного з Департаментом економіки та інвестицій Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).
Рішенням Господарського суду міста Києва від 28.05.2013 року у справі №910/5816/13 позовні вимоги задоволено в повному обсязі. Змінено Договір пайової участі у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста Києва від 21.12.2007р. №1150, укладений між Товариством з обмеженою відповідальністю "Інтернаціональна автомобільна компанія" та Департаментом економіки та інвестицій Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).
Мотивуючи рішення, суд першої інстанції зазначив, що у зв'язку зі змінами, які в законодавстві та концепції будівництва, техніко-економічних показників об'єкту, умови Договору пайової участі мають бути змінені згідно діючого законодавства та проекту будівництва автомобільно - термінального комплексу між вул. Шевченка, вул. Карла Маркса, та новою автомобільною дорогою вздовж залізниці в Солом'янському районі міста Києва.
Не погоджуючись з рішенням суду, прокуратура міста Києва звернулась з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати рішення господарського суду міста Києва від 28.05.2013 року та постановити нове рішення, яким в позові відмовити. В обґрунтування вимог апеляційної скарги вказали на те, що місцевий господарський суд невірно застосував вимоги ст.ст. 5, 652 ЦК України, вимоги ст. 40 та п. 7 Прикінцевих положень Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та інших нормативно-правових актів, що регулюють виконання зобов'язань. Тобто при укладанні договору сторони погодились з його умовами відповідно до діючого на той час законодавства, яке не передбачало граничного розміру пайового внеску - 10%.
Ухвалою Київського апеляційного господарського суду від 22.07.2013 року було прийнято до розгляду апеляційну скаргу Прокуратури міста Києва та призначено розгляд справи на 11.09.2013 р.
06.08.2013 року через відділ документального забезпечення суду від позивача надійшов відзив на апеляційну скаргу в якому останній просив залишити рішення господарського суду міста Києва від 28.05.2013 року без змін, апеляційну скаргу без задоволення.
11.09.2013 року у судовому засіданні представники сторін надали свої пояснення по справі.
Заслухавши пояснення представників сторін, вивчивши матеріали справи, розглянувши доводи апеляційної скарги, дослідивши письмові докази, долучені до матеріалів справи, виходячи з вимог чинного законодавства, апеляційний суд дійшов висновку, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з наступних підстав.
Згідно ст. 101 Господарського процесуального кодексу апеляційний господарський суд не зв'язаний доводами апеляційної скарги і перевіряє законність і обґрунтованість рішення місцевого господарського суду в повному обсязі. В апеляційній інстанції не приймаються і не розглядаються вимоги, що не були предметом розгляду в суді першої інстанції.
Як встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, 21 грудня 2007 року між позивачем (забудовник за Договором) та відповідачем (наділі також - Головним управлінням економіки та інвестицій), відповідно до рішення Київради від 27.02.2003р. №271/431 (із змінами внесеними рішеннями Київради "Про пайову участь (внески) інвесторів (власників) у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Києва" від 12.02.2004р. №14/1223, від 28.12.2004р. №1051/2461, від 27.12.2005р. №622/3083, від 31.10.2006р. №122/179 та від 28.12.2006р. №530/587) було укладено Договір пайової участі у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста Києва №1150 (надалі - Договір пайової участі) (а.с.19).
За умовами зазначеного договору, предметом цього Договору є сплата позивачем пайової участі (внесків) на створення соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Києва (надалі - пайовий внесок), у зв'язку із будівництвом автомобільно-термінального комплексу між вул. Шевченка, вул. Карла Маркса, та новою автомобільною дорогою вздовж залізниці (у тому числі: офісні приміщення площею 1 971,40 кв.м., складських приміщень - 4 845,10 кв.м., приміщень кафетерію - 206,50 кв.м., мийки - 425,60 кв.м., поста ТО - 239,50 кв.м., службових приміщень - 995,20 кв.м.) у Солом'янському районі м. Києва.( п. 1.1. Договору пайової участі). Розмір пайового внеску, згідно з розрахунком від 18.12.2007р. становить 4 875,63 тис. грн. і підлягає уточненню після введення в експлуатацію об'єкту і визначення фактичної вартості будівництва. Даний розрахунок є невід'ємною частиною цього Договору. (п. 1.2. Договору пайової участі). Забудовник зобов'язаний після закінчення будівництва об'єкту надати Головному управлінню економіки та інвестицій акт про приймання в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта, зареєстрований в Держархбудконтролі та документи, що підтверджують фактичну вартість будівництва. Позивач зобов'язаний перерахувати пайовий внесок у сумі 4 875,63 тис. грн. (без ПДВ) на умовах, визначених у цьому Договорі. (п.п. 2.1., 2.2. Договору пайової участі). Забудовник сплачує пайовий внесок у сумі, вказаній у п. 2.2. цього Договору, у строк з січня 2008 року по грудень 2010 року рівними частками щомісячно, але не пізніше 28 числа на бюджетний рахунок цільового фонду спеціального фонду міського бюджету за наступними реквізитами: Одержувач: ГУ ДКУ у м. Києві; Банк одержувача: ГУ ДКУ у м. Києві; МФО 820019; Код ЄДРПОУ: 24262621; р/р 31517932700001. (п. 3.1. Договору пайової участі).
Відповідно до п. 3.5. Договору пайової участі у випадку збільшення загальної площі об'єкту, вказаної у п. 1.1 цього Договору, або зміни інших характеристик, внаслідок чого сума пайового внеску має бути збільшена, про що Забудовник зобов'язаний письмово повідомити ці обставини Головному управлінню економіки та інвестицій не пізніше ніж через 30 днів з моменту, коли про ці обставини стали відомі або мали стати відомими Забудовнику. Після визначення додаткової суми пайового внеску, що підлягає сплаті у зв'язку із збільшенням загальної площі чи в інших випадках, передбачених п. 3.5 цього Договору, Забудовник укладає з Головним управлінням економіки та інвестицій додаткову угоду до цього Договору, на підставі якої або сплачує відповідні додатково визначені кошти. (п. 3.6. Договору пайової участі).
Після сплати повної суми пайового внеску, визначеної з урахуванням п. 2.2., п. 3.4. та п. 3.6. цього Договору, Забудовнику видається довідка про виконання вимог пайової участі в порядку та на умовах, визначених цим Договором. (п. 3.7. Договору пайової участі).
Згідно з п. 3.8. Договору пайової участі у випадку порушення Забудовником умов цього Договору, довідка про виконання вимог пайової участі видається Забудовнику після сплати повної суми пайового внеску, визначеної з урахуванням п. 2.2., п. 3.4. та п. 3.6. цього Договору, а також усіх нарахованих штрафних санкцій.
У відповідності до п. 3.11. Договору пайової участі сума платежу на момент здійснення оплати корегується на індекс інфляції з моменту виникнення зобов'язання і до моменту його фактичного виконання.
Як вбачається з Розрахунку-1 обсягу пайової участі (внеску) у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста від 18.12.2007р., який є невід'ємною частиною Договору пайової участі, сторонами зазначено: Забудовник: TOB "Інтернаціональна автомобільна компанія"; Об'єкт: Будівництво автомобільно-термінального комплексу між вул. Шевченка, вул. Карла Маркса, та новою автомобільною дорогою вздовж залізниці (у тому числі: офісні приміщення - 1 971,40 кв.м., складських приміщень - 4 845,10 кв.м., приміщень кафетерію - 206,50 кв.м., мийки - 425,60 кв.м., поста ТО 239,50 кв.м., службових приміщень - 995,20 кв.м.) у Солом'янському районі міста Києва; 1. Загальна площа адміністративних та офісних приміщень - 2 966,60 кв. м.; 1.1. площа офісних приміщень - 1 971,40 кв.м., 1.2. площа службових приміщень 995,20 кв.м.; 2. Кошторисна вартість - 19 502,514 тис. грн.; 3. Галузь народногосподарського комплексу: адміністративні, офісні будівлі (приміщення), архітектурні, проектні, творчі та інші майстерні, тощо; 4. Норматив пайової участі (внеску) забудовників у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста з врахуванням соціально-економічного значення проекту для міста (в цінах на 01.01.2003р., без ПДВ) - 115,00 грн./кв.м.; 5. Зональний коефіцієнт, який враховує місце розташування об'єкту (зона №90) - 2,00; 6. Індекс інфляції з 01.01.2003р. до 01.02.2007р. - 1,710; 7. Всього розрахункова сума, згідно з нормативами - 1 166,76 тис. грн.; 8. Всього належить до перерахування (без ПДВ) - 1 166,76 тис. грн. (а.с.24)
Відповідно до Розрахунку-2 обсягу пайової участі (внеску) у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста від 18.12.2007р., який є невід'ємною частиною Договору пайової участі, сторонами зазначено: Забудовник: TOB "Інтернаціональна автомобільна компанія"; Об'єкт: Будівництво автомобільно-термінального комплексу між вул. Шевченка, вул. Карла Маркса, та новою автомобільною дорогою вздовж залізниці (у тому числі: офісні приміщення - 1 971,40 кв.м., складських приміщень - 4 845,10 кв.м., приміщень кафетерію - 206,50 кв.м., мийки - 425,60 кв.м., поста ТО 239,50 кв.м., службових приміщень - 995,20 кв.м.) у Солом'янському районі міста Києва; 1. Загальна площа приміщень - 5 510,20 кв. м.; 1.1. площа складських приміщень - 4 845,10 кв.м., 1.2. площа приміщень мийки - 425,60 кв.м.; 1.3. площа приміщень ТО - 239,50 кв.м.; 2. Кошторисна вартість - 19 502,514 тис. грн.; 3. Галузь народногосподарського комплексу: матеріально-технічне постачання та збут, заготівлі, АЗС, СТО, шино монтаж, мийки, тощо; 4. Норматив пайової участі (внеску) забудовників у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста з врахуванням соціально-економічного значення проекту для міста (в цінах на 01.01.2003р., без ПДВ) - 200,70 грн./кв.м.; 5. Зональний коефіцієнт, який враховує місце розташування об'єкту (зона №90) - 2,00; 6. Індекс інфляції з 01.01.2003р. до 01.02.2007р. - 1,710; 7. Всього розрахункова сума, згідно з нормативами - 3 782,17 тис. грн.; 8. Всього належить до перерахування (без ПДВ) - 3 782,17 тис. грн. (а.с.25)
Відповідно до Розрахунку-3 обсягу пайової участі (внеску) у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста від 18.12.2007р., який є невід'ємною частиною Договору пайової участі, сторонами зазначено: Забудовник: TOB "Інтернаціональна автомобільна компанія"; Об'єкт: Будівництво автомобільно-термінального комплексу між вул. Шевченка, вул. Карла Маркса, та новою автомобільною дорогою вздовж залізниці (у тому числі: офісні приміщення - 1 971,40 кв.м., складських приміщень - 4 845,10 кв.м., приміщень кафетерію - 206,50 кв.м., мийки - 425,60 кв.м., поста ТО 239,50 кв.м., службових приміщень - 995,20 кв.м.) у Солом'янському районі міста Києва; 1. Загальна площа приміщень кафе - 206,50 кв. м.; 2. Кошторисна вартість - 19 502,514 тис. грн.; 3. Галузь народногосподарського комплексу: загальноміські, районні та мікрорайонні об'єкти торгівлі (крім автосалонів, магазинів для продажу автомобілів та запасних частин до них) та виставкові центри (приміщення, будівлі, споруди та комплекси), ринки, заклади громадського харчування (крім ресторанів); 4. Норматив пайової участі (внеску) забудовників у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста з врахуванням соціально-економічного значення проекту для міста (в цінах на 01.01.2003р., без ПДВ) - 80,30 грн./кв.м.; 5. Зональний коефіцієнт, який враховує місце розташування об'єкту (зона №90) - 2,00; 6. Індекс інфляції з 01.01.2003р. до 01.02.2007р. - 1,710; 7. Всього розрахункова сума, згідно з нормативами - 56,71 тис. грн.; 8. Всього належить до перерахування (без ПДВ) - 56,71 тис. грн. (а.с.26)
Згідно Розрахунку-4 обсягу пайової участі (внеску) у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста від 19.10.2007р., який є невід'ємною частиною Договору пайової участі, сторонами зазначено: Забудовник: TOB "Інтернаціональна автомобільна компанія"; Об'єкт: Будівництво автомобільно-термінального комплексу між вул. Шевченка, вул. Карла Маркса, та новою автомобільною дорогою вздовж залізниці (у тому числі: офісні приміщення - 1 971,40 кв.м., складських приміщень - 4 845,10 кв.м., приміщень кафетерію - 206,50 кв.м., мийки - 425,60 кв.м., поста ТО 239,50 кв.м., службових приміщень - 995,20 кв.м.) у Солом'янському районі міста Києва; 1. Розрахунковий розмір пайової участі (розрахунки 1,2,3) - 5 005,64 тис. грн.; 2. Кошторисна вартість будівництва - 19 502,514 тис. грн.; 5. 25% від кошторисної вартості - 4 875,63 тис. грн.; 4. Всього належить до перерахування (без ПДВ) - 4 875,63 тис. грн.(а.с.27)
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції, виходив з того, що нормативи для визначення розмірів пайової участі (внесків) інвесторів (забудовників) у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Києва та порядок залучення і використання пайових коштів затверджений рішенням Київської міської ради від 27.02.2003р. №271/431 (у редакції рішення Київської міської ради від 28.12.2006р. №530/587), згідно яких визначався розмір пайових внесків та була встановлена кошторисна вартість будівництва, втратили чинність, а тому Договір пайової участі підлягає приведенню у відповідність до Закону України "Про врегулювання містобудівної діяльності".
Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції зважаючи на наступне.
Статтею 629 Цивільного кодексу України передбачено, що договір є обов'язковим для виконання сторонами.
Згідно до частини 1 статті 193 Господарського кодексу України, суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. Виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.
Відповідно до статтей 525, 526 Цивільного кодексу України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Статтею 1 Нормативів для визначення розмірів пайової участі (внесків) інвесторів (забудовників) у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Києва, затвердженим Рішенням Київської міської ради від 27 лютого 2003 року №271/431 "Про пайову участь (внески) інвесторів (забудовників) у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Києва" (в редакції чинній станом на день укладення сторонами договору пайової участі) передбачено, що ці нормативи визначають розмір пайової участі (внеску) інвесторів (забудовників) у створенні (розвитку) соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Києва з урахуванням оцінки соціально-економічного значення проектів будівництва (реконструкції) для міста в грошовому виразі (гривнях) без ПДВ в цінах 2002 року. Пайова участь (внесок) інвесторів (забудовників) у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста (надалі - пайова участь) являє собою одноразовий внесок, який інвестор має сплатити до бюджету м. Києва без урахування ПДВ, що діє на дату сплати. Одноразовий внесок включає в себе наступні складові: - відшкодування витрат бюджету м. Києва на розширене відтворення його ресурсів; - плати інвестора за право реалізувати свій проект будівництва (реконструкції) на території столиці.
Відповідно до абзацу 2 пункту 2.3.5 Правил забудови м. Києва, затверджених рішенням Київради від 27.01.2005 №11/2587, при розрахунках обсягів пайової участі інвесторів (забудовників) у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Києва у зв'язку з будівництвом житлових мікрорайонів, кварталів, комплексів тощо розрахункова сума пайового внеску зменшується на суму балансової вартості об'єктів соціальної сфери незалежно від їх місця розташування (дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади, поліклініки, лікарні), спорудження яких передбачено відповідними проектами, за умови передачі цих об'єктів до комунальної власності.
Як було встановлено судом першої інстанції, на даний час переглянута концепція техніко-економічних показників об'єкту будівництва автомобільно-термінального комплексу між вул. Шевченка, вул. Карла Маркса, та новою автомобільною дорогою вздовж залізниці в Солом'янському районі міста Києва та розроблено у зв'язку з цим новий проект будівництва автомобільно-термінального комплексу між вул. Шевченка, вул. Карла Маркса, та новою автомобільною дорогою вздовж залізниці в Солом'янському районі міста Києва.
Згідно наявних в матеріалах справи Основних техніко-економічних показників проекту будівництва автомобільно-термінального комплексу між вул. Шевченка, вул. Карла Маркса, та новою автомобільною дорогою вздовж залізниці в Солом'янському районі міста Києва, затверджених директором ТОВ "Інтернаціональна автомобільна компанія" Ігнатченко Н.Н. 20.12.2012р., встановлюються наступні показники будівництва: загальна площа комплексу складає 1 868,59 кв.м.; загальна площа офісних приміщень складає 639,95 кв.м.; загальна площа складських приміщень складає 484,17 кв.м.; загальна площа приміщень мийки, ТО та підсобних приміщень складає 325,38 кв.м.; загальна площа технічних приміщень 360,66 кв.м.
Вищезазначене підтверджується наявним в матеріалах справи звітом щодо експертизи кошторисної частини проекту "Будівництво автомобільно-термінального комплексу між вул. Шевченка, вул. Карла Маркса, та новою автомобільною дорогою вздовж залізниці в Солом'янському районі міста Києва" №3-001-13-ЕК/КО від 16.01.2013р., складеним головним експертом Логачовим М.П. на підставі кваліфікаційного сертифікату серії АЕ№000006.(а.с.36)
Як вбачається з вищезазначеного звіту щодо експертизи кошторисної частини проекту №3-001-13-ЕК/КО від 16.01.2013р., загальна кошторисна вартість будівництва автомобільно-термінального комплексу між вул. Шевченка, вул. Карла Маркса, та новою автомобільною дорогою вздовж залізниці в Солом'янському районі міста Києва (з ПДВ) складає 15 867,316 тис. грн.(а.с.37). Таким чином змінилися техніко-економічні показники та загальна кошторисна вартість об'єкту будівництва.
З 1 вересня 2008 року Нормативи для визначення розмірів пайової участі (внесків) інвесторів (забудовників) у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Києва втратили чинність.
12.03.2011р. набрав чинності Закон України "Про регулювання містобудівної діяльності", відповідно до статті 40 якого, порядок залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту встановлюють органи місцевого самоврядування відповідно до цього Закону.
Встановлений органом місцевого самоврядування для замовника розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту не може перевищувати граничний розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту. Граничний розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту з урахуванням інших передбачених законом відрахувань не може перевищувати: 1) 10 відсотків загальної кошторисної вартості будівництва об'єкта - для нежитлових будівель та споруд. Органам місцевого самоврядування забороняється вимагати від замовника будівництва надання будь-яких послуг, у тому числі здійснення будівництва об'єктів та передачі матеріальних або нематеріальних активів (зокрема житлових та нежитлових приміщень, у тому числі шляхом їх викупу), крім пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту, передбаченої статтею 30 Закону (п. 6 ст. 40 ЗУ "Про регулювання містобудівної діяльності").
Як передбачено пунктом 5 статті 40 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" встановлено, що величина пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту визначається у договорі, укладеному з органом місцевого самоврядування (відповідно до встановленого органом місцевого самоврядування розміру пайової участі у розвитку інфраструктури), з урахуванням загальної кошторисної вартості будівництва об'єкта, визначеної згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами..
Невід'ємною частиною договору є розрахунок величини пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту. (п. 9 ст. 40 ЗУ "Про регулювання містобудівної діяльності").
Також, пунктом 7 Прикінцевих положень Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" було визначено, що якщо договором про пайову участь, який укладений до набрання чинності цим Законом, передбачена сплата пайової участі замовником будівництва (повністю або частково) в обсягах інших, ніж визначено цим Законом, такий договір підлягає приведенню у відповідність із цим Законом. Будь-які рішення органів місцевого самоврядування про надання замовником будівництва будь-яких послуг, передачу активів у будь-якій формі (матеріальній чи нематеріальній), передачу частини (відсоткової частки) площ прийнятих в експлуатацію об'єктів містобудування, крім пайової участі відповідно до цього Закону, прийняті до набрання чинності цим Законом, підлягають приведенню у відповідність із цим Законом.
Як встановлено судом першої інстанції, з урахуванням змін, що сталися у законодавчому регулюванні будівельної сфери позивач листом № 100 від 04.03.2013 року ( а.с.28-29) направив відповідачу пропозицію про зміну умов оплати по інвестиційному договору, надав також проект Додаткової угоди до Договору з розрахунками 1,2,3, обсягу пайової участі ( внеску) у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста, однак зазначена пропозиція була залишена відповідачем без відповіді.
Відповідно до ст. 188 Господарського кодексу України сторона договору, яка вважає за необхідне змінити договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду. Якщо судовим рішенням договір змінено, договір вважається зміненим з дня набрання чинності даним рішенням, якщо іншого строку набрання чинності не встановлено за рішенням суду.
Стаття 652 Цивільного кодексу України, передбачає можливість зміни договору у зв'язку з істотною зміною обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору. Зміна обставин є істотною, якщо вони змінилися настільки, що, якби сторони могли це передбачити, вони не уклали б договір або уклали б його на інших умовах. Зміна договору з цієї підстави на вимогу заінтересованої сторони в судовому порядку можлива за наявності одночасно чотирьох умов, вказаних у частині другій статті 652 названого кодексу, а саме: в момент укладення договору сторони виходили з того, що така зміна обставин не настане; зміна обставин зумовлена причинами, які заінтересована сторона не могла усунути після їх виникнення при всій турботливості та обачності, які від неї вимагалися; виконання договору порушило б співвідношення майнових інтересів сторін і позбавило б заінтересовану сторону того, на що вона розраховувала при укладенні договору; із суті договору або звичаїв ділового обороту не випливає, що ризик зміни обставин несе заінтересована сторона.
Колегія суддів, вважає, що доводи скаржника які зазначені в апеляційній скарзі є необґрунтованими та такими що задоволенню не підлягають, оскільки, із змісту наведених норм випливає, що за відсутності згоди (домовленості) сторін про зміну умов договору він може бути змінений на вимогу однієї із сторін за рішенням суду за наявності підстав, передбачених договором або законом.
Враховуючи пункт 7 Розділу У Прикінцевих положень Закону України « Про регулювання містобудівної діяльності», у зв'язку зі змінами в концепції будівництва та техніко-економічних показників об'єкту, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про те, що умови Договору пайової участі мають бути змінені згідно діючого законодавства та проекту будівництва автомобільно-термінального комплексу між вул. Шевченка, вул. Карла Маркса, та новою автомобільною дорогою вздовж залізниці в Солом'янському районі міста Києва. Зобов'язання сторін після набрання чинності вказаними нормами мали відповідати їх вимогам, в тому числі і щодо розміру такого пайового внеску.
На підставі вищевикладеного, та доказів, що містяться в матеріалах справи, колегія суддів вважає, що господарським судом міста Києва було встановлено наявність усієї сукупності умов, передбачених статтею 652 Цивільного кодексу України для внесення змін до спірного Договору пайової участі за рішенням суду, а тому позовні вимоги правомірно були визнанні обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до ст. ст. 43, 33, 34 ГПК України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності, сторони та інші особи, які беруть участь у справі, обґрунтовують свої вимоги і заперечення поданими суду доказами. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.
Доводи апеляційної скарги не спростовують висновку місцевого господарського суду з огляду на вищевикладене.
Дослідивши матеріали наявні у справі, апеляційний суд робить висновок, що суд першої інстанції дав належну оцінку доказам по справі та виніс законне обґрунтоване рішення, яке відповідає чинному законодавству, фактичним обставинам і матеріалам справи.
Виходячи з вищевикладеного, колегія суддів вважає, що скаржник не довів обґрунтованість своєї апеляційної скарги, докази на підтвердження своїх вимог суду не надав, апеляційний суд погоджується із рішенням господарського суду міста Києва від 28.05.2013 року у справі № 910/5816/13, отже підстав для його скасування або зміни не вбачається.
Керуючись ст. ст. 101, 103, 105 Господарського процесуального кодексу України суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Прокуратури міста Києва на рішення господарського суду міста Києва від 28.05.2013 року у справі № 910/5816/13 залишити без задоволення.
Рішення господарського суду міста Києва від 28.05.2013 року у справі № 910/5816/13 залишити без змін.
Матеріали справи № 910/5816/13 повернути до місцевого господарському суду.
Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку до Вищого господарського суду України через суд апеляційної інстанції протягом двадцяти днів.
Головуючий суддя Руденко М.А.
Судді Дідиченко М.А.
Пономаренко Є.Ю.
Суд | Київський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 11.09.2013 |
Оприлюднено | 23.09.2013 |
Номер документу | 33620563 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Київський апеляційний господарський суд
Руденко М.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні