cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 91016, м. Луганськ, пл. Героїв ВВВ, 3а. Тел./факс 55-17-32, inbox@lg.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
19 вересня 2013 року Справа № 913/2207/13
Провадження №17/913/2207/13
За позовом Приватного підприємства «ЧИНАР», м. Луганськ
до Публічного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації «Луганськгаз» в особі Луганського міжрайонного управління по експлуатації газового господарства, м. Луганськ
про скасування оперативно-господарської санкції
Суддя Фонова О.С.
У засіданні брали участь:
від позивача - Ніколенко К.В., довіреність № 04/09/1 від 04.09.2013; Скупінський О.В., свідоцтво про право на зайняття адвокатською діяльністю № 1515 від 13.02.2008, довіреність № 04/09 від 04.09.2013; Голоднов А.В. - директор, паспорт ЕК 413643, виданий Жовтневим РВ УМВС України в Луганській області від 03.04.1997, наказ № 12/3-к від 29.11.2011;
від відповідача - Мажар З.В. - юрисконсульт, тимчасова посвідка серії ЛГ ІГ 21828 від 28.02.2006, довіреність № 66 від 26.12.2012; Приходько Р.О. - начальник відділу по роботі з вимірювальними комплексами, довіреність № 123 від 08.08.2013.
У судовому засіданні 05.09.2013, відповідно до статті 77 ГПК України, оголошувалась перерва до 10.09.2013 на 14 год. 30 хв., та з 10.09.2013 до 19.09.2013 на 14 год. 30 хв.
в с т а н о в и в:
Суть спору: позивачем заявлено вимогу про:
- скасування оперативно-господарської санкції Публічного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації «Луганськгаз» Луганського міжрайонного управління по експлуатації газового господарства у вигляді нарахування Приватному підприємству «ЧИНАР» прийнятого та використаного природного газу в загальному обсязі 202720 куб. м., з них по договору поставки №2013/тп-пр-5464-15 від 28.12.2012 в обсязі 187396 куб.м. та договору на транспорт №2013/т-пр-5464-15 від 28.12.2012 в обсязі 15324 куб.м. на загальну суму 866777,10 грн., нараховану на підставі акту №б/н приймання-передачі природного газу від 31.07.2013 та рахунку на оплату №00003512 від 07.08.2013.
Між Публічним акціонерним товариством по газопостачанню та газифікації «Луганськгаз» (відповідач у справі), як Постачальником, та Приватним підприємством «ЧИНАР» (позивач у справі), як Споживачем, 28.12.2012 був укладений договір на постачання природного газу за регульованим тарифом (для потреб промислових споживачів та інших суб'єктів господарювання) №2013/ТП-ПР5464-15 (далі - Договір постачання).
Згідно п.п. 1.1 Договору постачання, постачальник протягом 2013 року здійснює Споживачу постачання природного газу в обсягах і порядку, передбачених Договором для забезпечення потреб споживача, а споживач оплачує постачальнику вартість газу у розмірах, строках, порядку та на умовах, передбачених Договором.
Крім того, між Публічним акціонерним товариством по газопостачанню та газифікації «Луганськгаз» (відповідач у справі), як Газорозподільним підприємством, та Приватним підприємством «ЧИНАР» (позивач у справі), як Замовником, 28.12.2012 був укладений договір на розподіл природного газу (на транспортування природного газу газорозподільним мережам) №2013/Т-ПР-5464-15 (далі - Договір транспортування).
Відповідно до п.п. 2.1 Договору транспортування, за договором газорозподільне підприємство зобов'язується надати Замовнику послугу з транспортування природного газу газорозподільними мережами до межі балансової належності об'єктів Замовника або його споживачів відповідно до актів розмежування балансової належності газопроводів та експлуатаційної відповідальності сторін. Пункти призначення з переліком комерційних вузлів обліку природного газу та газоспоживаючого обладнання визначаються Сторонами у Додатку № 1 до цього Договору.
Обсяг газу, що який надходить до мережі Споживача, вимірюється вузлом обліку, що знаходиться на балансі Приватного підприємства «ЧИНАР» (далі - ПП «ЧИНАР»). Даний вузол обліку газу визнаний комерційним в договірних відносинах між відповідачем та позивачем і за результатами його замірів проводиться щомісячне приймання-передавання обсягів протранспортованого по розподільних мережах відповідача для ПП «ЧИНАР» природного газу.
18.07.2013 працівниками ПАТ «Луганськгаз» було здійснено технічну перевірку вузла обліку в ході її проведення, методом обмилювання були виявлені мікроутечкі на різьбовому з'єднанні триходового крана до датчика тиску, вбудованого в коректор об'єму газу «Тандем - ТР» і різьбовому з'єднанні контрольного манометра, що фіксуються у вигляді мильної бульбашки діаметром 1,5-2,0 мм.
Як зазначає позивач, за результатами перевірки ПАТ «Луганськгаз» був складений Акт №0829/2, в якому зазначено про факт виявлення витоків без визначення їх характеру та інтенсивності, які були виявлені без застосування будь-яких контрольних та допоміжних приладів, та зроблено висновок про «вплив витоків на результати вимірювання об'єму спожитого природного газу». Крім того, в акті містилася рекомендація про вживання заходів щодо усунення виявлених витоків.
22.07.2013 були зняті пломби з місць витоку газу та виконана підтяжка різьбових з'єднань.
Крім того, ПП «ЧИНАР» звернулося до ПАТ «Луганськгаз» з повідомленням про усунення витоків газу та з проханням провести опломбування місць під'єднання триходового крана і контрольного манометра. ПАТ «Луганськгаз» це було виконано до 22.07.2013.
22.07.2013 ПП «ЧИНАР» направив на адресу голови правління ПАТ «Луганськгаз» Кузьменко С.В. та начальника управління «Луганськміжрайгаз» Максимчука М.М. лист № 22/07- 2013, в якому обґрунтував незгоду з Актом №0829/2 перевірки технічного стану вузла обліку від 18.07.2013.
ПП «ЧИНАР» вважає, що перевірка була здійснена всупереч умовам Договорів постачання та транспортування газу і діючому законодавству України.
24.07.2013 на адресу ПП «ЧИНАР» надійшов лист відповідача № 06/1671, в якому повідомлялося, що за результатами проведених перевірок вузол обліку газу визнаний непридатним для використання в якості комерційного і, що відповідно до п.3.12.3, 3.12.4 «Правил користування природним газом для юридичних осіб» ПП «ЧИНАР» буде зроблений перерахунок обсягу спожитого газу за період з 01.07.2013 по 1420 годин 22.07.2013 2013 по номінальній потужності газового компресора, який складе 197620 м3 природного газу. Загальний обсяг використаного газу за липень 2013 року складатиме 202720 м3.
05.08.2013 відповідачем ПП «ЧИНАР» був наданий Акт № б/н приймання-передачі природного газу від 31.07.2013 на загальний обсяг 202720 м3 та складений письмово, ніким не підписаний та не затверджений «Розрахунок за спожитий природний газ».
Позивач вважає, що застосований відповідачем у Акті № б/н приймання-передачі природного газу від 31.07.2013 на загальний обсяг 202720 м 3 , розрахунок об'ємів природного газу за проектною номінальною потужністю неопломбованого газоспоживаючого обладнання з урахуванням кількості годин роботи газоспоживаючого обладнання Споживача є саме оперативно-господарською санкцією.
За таких обставин, позивач звернувся до суду з даним позовом, та просить суд скасувати оперативно-господарську санкцію Публічного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації «Луганськгаз» Луганського міжрайонного управління по експлуатації газового господарства у вигляді нарахування Приватному підприємству «ЧИНАР» прийнятого та використаного природного газу в загальному обсязі 202720 куб. м., з них по договору поставки №2013/тп-пр-5464-15 від 28.12.2012 в обсязі 187396 куб.м. та договору на транспорт №2013/т-пр-5464-15 від 28.12.2012 в обсязі 15324 куб.м. на загальну суму 866777,10 грн., нараховану на підставі акту №б/н приймання-передачі природного газу від 31.07.2013 та рахунку на оплату №00003512 від 07.08.2013.
Представник відповідача 10.09.2013 надав суду відзиву на позовну заяву №01-25.1/2437 від 10.09.2013, в якому зазначив що не згоден з позовними вимогами.
Позивач вказує, що перевірка була проведена у повній відповідності до умов існуючих договорів і Технічної угоди про порядок організації обліку природного газу, яка була укладена між сторонами і є додатком до договору на постачання природного газу.
На думку відповідача, дане твердження позивача про мікроутечкі, які не впливали на облік газу, є безпідставним та необґрунтованим, оскільки, згідно з пунктом 3.12.11 Правил, за будь яких перевірок у разі виявлення недоліків, які впливають на результати вимірювань об'єму газу (помилки в розрахунках об'єму розподіленого/протранспоргованого газу, відсутність чи вихід з ладу вимірювальних перетворювачів параметрів газу і перепаду тиску газу, витоки газу в імпульсних лініях до перетворювачів тиску газу та перепаду тиску, виявлення факту несанкціонованого втручання в конструкцію чи в роботу вузла обліку, використання конфігурації обчислювача, яка не відповідає документації на комерційний вузол обліку газу тощо), представник сторони, яка здійснює перевірку комерційного вузла обліку газу, разом з відповідальною за його технічний стан особою складає двосторонній акт про порушення цих Правил.
Зі змісту вказаного пункту вбачається що витоки газу в імпульсних лініях є недоліком, який впливає на результати вимірювань об'єму газу і, що у разі їх виявлення представник сторони, яка здійснює перевірку комерційного вузла обліку газу, разом з відповідальною за його технічний стан особою складає двосторонній акт про порушення цих Правил.
Жодного розподілу витоків на значні або незначні (як стверджує позивач мікроутечки) в Правилах не передбачено, отже, достатньо встановлення самого факту витоків газу на імпульсних лініях для складання двостороннього акту про порушення цих Правил.
Такий акт і був складений представниками відповідача за №0829/2 від 18.07.2013, але представник позивача відмовився від підписання акту, про що, згідно з абзацом 4 пп.3.12.11 Правил, було зроблено відмітку про відмову іншої сторони від підписання акту.
Таким чином, відповідач вважає, що перерахунок кількості спожитого позивачем газу за липень місяць цього року був зроблений у відповідності до умов Технічної угоди (п.2.16, 2.17.) та Правил користування природним газом для юридичних осі б (п.3.12.3, 3.12.4).
Щодо позовних вимог про скасування оперативно-господарських санкцій, відповідач вважає, що перерахунок кількості спожитого позивачем у липні місяці 2013 року природного газу, не можна розглядати як застосування до нього оперативно-господарських санкцій в розумінні глави 26 Господарського кодексу України, зокрема статей 235-237.
Оскільки, п.3.13 Правил користування природним газом для юридичних осіб, встановлено, що у разі виявлення під час контрольного огляду або технічної перевірки вузла обліку уповноваженим представником газорозподільного/ газотранспортного підприємства порушень цих Правил або умов договору на місці виявлення порушення у присутності представника споживача складається акт про порушення. В акті мають бути зазначені зміст виявленого порушення із посиланням на відповідні пункти цих Правил та вихідні дані, необхідні та достатні для визначення недорахованого обсягу газу та/або суми завданих збитків, що і було зроблено представниками ПАТ "Луганськгаз" при виявлені витоків на імпульсних лініях вузла обліку позивача.
Отже, відповідач вважає, що перерахунок спожитого природного газу позивачем у липні 2013 року, здійсненим відповідачем у відповідності до пп. 3.12.3 та 3.12.4 Правил, та пред'явлений до сплати позивачу рахунок на цей обсяг, є визначенням недорахованого обсягу спожитого обсягу газу та суми завданих цим збитків, а не застосування до позивача оперативно-господарських санкцій.
За таких обставин, відповідач просить суд відмовити позивачу в задоволенні позовних вимог повністю.
Крім того, відповідач зазначає, що вимоги позивача про скасування нарахувань ПП "Чинар" за спожитий природний газ в обсязі 202720 м.куб. також суперечать вимогам діючого законодавства та умовам укладеного договору. Так, відповідно до наданого ПАТ "Луганськгаз" розрахунку обсягів споживання природного газу по ПП "Чинар" містить в собі відомості про перерахунки в обсязі 197620 м. куб. та нарахуваннях за звітом добового архіву і ВТВ в обсязі 5100 м. куб. Тобто, вимоги позивача про скасування усіх нарахувань за липень 2013 року не можуть бути задоволені, оскільки в цьому випадку споживання природного газу ПП "Чинар" у липні 2013 буде безоплатним, що спричинить збитки ПАТ "Луганськгаз".
З огляду на необхідність встановлення нормативного та фактичного порядку проведення перевірок технічного стану вузла обліку, відповідно до ст. 30 Господарського процесуального кодексу України, суд вважає необхідним, викликати у судове засідання представника територіального управління Держгірпромнагляду у Луганській області та зобов'язати надати суду пояснення щодо порядку проведення перевірок технічного стану вузла обліку газу та правильності нарахування обсягу газу, без урахування вузла обліку при встановленні порушення, зазначеного в акті №0829/2 від 18.07.2013.
Забезпечити явку територіального управління Держгірпромнагляду у Луганській області уповноваженого та компетентного представника в судове засідання 17.10.2013 о 14 годині 30 хвилин, для дачі пояснень по суті заявлених вимог позивача.
Зважаючи на необхідність виклик у судове засідання представника територіального управління Держгірпромнагляду у Луганській області та витребування від сторін додаткових доказів, розглянути спір по суті в даному судовому засіданні не має можливості, тому розгляд справи слід відкласти.
Керуючись ст. ст. 30, 77, 86 Господарського процесуального кодексу України, суд
у х в а л и в :
1. Розгляд справи відкласти на 17.10.2013, 14 год. 30 хв.
2. Засідання відбудеться у приміщенні господарського суду в кімнаті №330.
3. Зобов'язати:
позивача - надати:
- пояснення щодо засобів встановлення відсутності витоків газу за результатами перевірок, зазначених в журналі огляду зовнішніх мереж газопроводів;
- відомості щодо наявності прибору (газоаналізатору, тощо) за допомогою якого здійснювався такий огляд, та обов'язковості його існування у споживача газу;
- акт про усунення витоків газу та опломбування вузла обліку від 22.07.2013;
- докази на підтвердження установки вузла обліку газу та введення його як комерційного засобу обліку;
- акти проведення поточних перевірок відповідачем споживачами постачання газу;
- договір на технічне обслуговування газових мереж, укладений відповідачем та докази його виконання за липень - серпень 2013 року;
- письмові пояснення щодо наявності чи відсутності обопільно погодженого та затвердженого переліку осіб, що уповноважені здійснювати перевірки технічного стану газового господарства позивача (у разі наявності - накази про затвердження надати до суду);
- надіслати територіальному управлінню Держгірпромнагляду у Луганській області позовну заяву з додатками;
Всі документи надаються суду в оригіналах та засвідчених копіях, що залучаються судом до матеріалів справи.
відповідача - надати:
- докази на підтвердження установки вузла обліку газу та введення його як комерційного засобу обліку;
- акти проведення поточних перевірок відповідачем споживачами постачання газу;
- договір на технічне обслуговування газових мереж, укладений відповідачем та докази його виконання за липень - серпень 2013 року;
- письмові пояснення щодо наявності чи відсутності обопільно погодженого та затвердженого переліку осіб, що уповноважені здійснювати перевірки технічного стану газового господарства позивача (у разі наявності - накази про затвердження надати до суду);
- відомості щодо порядку проведення перевірок, який існує на підприємстві відповідача;
- накази або інші документи, якими утворюється склад комісії з перевірки споживачів та план проведення таких перевірок;
- пояснення щодо документального оформлення позапланових перевірок споживачів та докази такого оформлення;
- посвідчення про перевірку знань з питань охорони праці на Осокіна С.В. та Потуру О.В.;
- пояснення щодо відвідування працівниками позивача споживача 17.07.2013 та докази документального оформлення такого відвідування;
- письмові пояснення можливості складання декількох актів перевірки технічного стану засобу обліку протягом одного дня;
- надіслати територіальному управлінню Держгірпромнагляду у Луганській області відзив на позовну заяву з додатками.
Всі документи надаються суду в оригіналах та засвідчених копіях, що залучаються судом до матеріалів справи.
4. В порядку ст. 30 Господарського процесуального кодексу України, викликати у судове засідання представника територіального управління Держгірпромнагляду у Луганській області та зобов'язати надати суду пояснення щодо порядку проведення перевірок технічного стану вузла обліку газу та правильності нарахування обсягу газу, без урахування вузла обліку при встановленні порушення, зазначеного в акті №0829/2 від 18.07.2013.
Забезпечити явку територіального управління Держгірпромнагляду у Луганській області уповноваженого та компетентного представника в судове засідання 17.10.2013 о 14 годині 30 хвилин, для дачі пояснень по суті заявлених вимог позивача.
Відповідно до п. 5 ст. 83 ГПК України за ухилення від вчинення дій, покладених судом на сторону, у т.ч. ненадання витребуваних судом документів, зі сторін може бути стягнено штраф у розмірі до 1700 грн.
Звертаємо увагу сторін, що всі копії документів, що додаються до матеріалів справи та довіреності представників сторін повинні бути належним чином засвідчені відповідно до вимог п. 2 ст. 36 ГПК України. Крім того, п. 5.27 Уніфікованої системи організаційно-розпорядчої документації (ДСТУ 4163-2003) передбачено, що відмітка про засвідчення копії документа складається зі слів "Згідно з оригіналом", назви, особистого підпису особи, яка засвідчує копію, її ініціалів та прізвища, дати засвідчення копії; засвідчуватись повинна кожна сторінка документу з відтиском печатки підприємства, установи, організації, іншої юридичної особи.
Суддя О.С. Фонова
Суд | Господарський суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 19.09.2013 |
Оприлюднено | 24.09.2013 |
Номер документу | 33626102 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Луганської області
Фонова О.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні