Постанова
від 18.09.2013 по справі 2а-3271/11/2170
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 вересня 2013 р.Справа № 2а-3271/11/2170

Категорія: 5.1.1 Головуючий в 1 інстанції: Ковбій О.В.

Одеський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

Головуючого - судді Скрипченка В.О.,

суддів Золотнікова О.С., Осіпова Ю.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження у м. Одесі апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя Запорізької області Державної податкової служби на постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 05 липня 2011 року у справі за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у м.Херсоні Херсонської області Державної податкової служби до приватного підприємства «Гудфейт» про визнання недійсними змін до установчих документів та скасування реєстраційної дії,

В С Т А Н О В И В :

08 червня 2011 року Державна податкова інспекція у м.Херсоні звернулася до суду з позовом про визнання недійсними змін до установчих документів та скасування реєстраційної дії, якою змінено місцезнаходження ПП «Гудфейт». Обґрунтовуючи свої вимоги позивач посилався на те, що ПП «Гудфейт» зареєстроване як суб'єкт підприємницької діяльності виконавчим комітетом Запорізької міської ради 21 травня 2007 року, що підтверджується довідкою з ЄДР № 10046637 від 25 травня 2011 року, ідентифікаційний код 35147421. 30 квітня 2010 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців внесено запис №11031070010019223 про зміну місця знаходження ПП «Гудфейт», а саме, з м. Запоріжжя, бульвар Шевченка, буд. 6 на м. Херсон, вул. Українська, 85 -А. Однак, 01.06.2011 року проведеною ДПІ у м. Херсоні перевіркою було встановлено, що відповідач за вказаною адресою не знаходиться, його місце знаходження не встановлено. Таким чином, відповідач при реєстрації змін щодо місцезнаходження подав державному реєстратору виконавчого комітету Запорізької міської ради недостовірні дані щодо зміни своєї юридичної адреси, оскільки за новою адресою відповідач не знаходився, а тому, в порушення ст. 16 Закону України №755, відомості, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб підприємців є недостовірними.

Постановою Херсонського окружного адміністративного суду від 05 липня 2011 року адміністративний позов задоволено. Визнано недійсними зміни до установчих документів, якими змінено місцезнаходження приватного підприємства «Гудфейт» (ідентифікаційний код 35147421) з м. Запоріжжя, бульвар Шевченка, буд. 6 на м. Херсон, вул. Українська, 85-А. Скасовано реєстраційну дію від 30 квітня 2010 року № 11031070010019223, якою змінено місцезнаходження приватного підприємства «Гудфейт» (ідентифікаційний код 35147421) з м. Запоріжжя, бульвар Шевченка, буд. 6 на м. Херсон, вул. Українська, 85-А.

Не погоджуючись із постановленим у справі судовим рішенням Державна податкова інспекція в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя Запорізької області Державної податкової служби подала апеляційну скаргу, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального права та неповне з'ясування обставин справи, просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову, якою відмовити у задоволені позову Державної податкової інспекції у м. Херсоні.

Справа розглянута апеляційним судом в порядку письмового провадження в зв'язку з неприбуттям жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання, згідно п. 2 ч. 1 ст. 197 КАС України.

Заслухавши суддю-доповідача, доводи апеляційної скарги, вивчивши матеріали справи, перевіривши законність і обґрунтованість постанови суду в межах апеляційної скарги, колегія суддів дійшла таких висновків.

Судом першої інстанції встановлено наступне.

Приватне підприємство «Гудфейт» зареєстроване як суб'єкт підприємницької діяльності виконавчим комітетом Запорізької міської ради 21 травня 2007 року, що підтверджується довідкою з ЄДР № 10046637 від 25 травня 2011 року, ідентифікаційний код 35147421.

30 квітня 2010 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців внесено запис №11031070010019223 про зміну місця знаходження приватного підприємства «Гудфейт», а саме, з м. Запоріжжя, бульвар Шевченка, буд. 6 на м. Херсон, вул. Українська, 85 -А. Однак, 01 червня 2011 року проведеною ДПІ у м. Херсоні перевіркою було встановлено, що відповідач за вказаною адресою не знаходиться, його місце знаходження не встановлено.

01 червня 2011 року ДПІ у м. Херсоні проведена перевірка достовірності податкової адреси приватного підприємства «Гудфейт»: м. Херсон, Українська, 85 - А, за результатами якої складено акт від 01 червня 2011 року № 286/15-35147421 про встановлення місцезнаходження платника податків. Відповідно до вказаного акту відповідач, за вказаною адресою не знаходиться, місцезнаходження його не встановлено.

Крім того, відповідно до листа Херсонського державного бюро технічної інвентаризації від 21 квітня 2011 року № 648, технічна та юридична документація на адресу м. Херсон, вул. Українська, буд. 85-А відсутня.

Службовою запискою ГВПМ ДПІ у м. Херсоні від 14 квітня 2011 року № 1529/26-316 повідомлено, що під час відпрацювання адреси м. Херсон, вул. Українська, буд 85-А встановлено, що будинку № 85-А по вул. Українська не існує, проведеним опитуванням мешканки будинку в„–85 по вул. Українська в м. Херсоні було встановлено, що на її адресу іноді надходять листи, адресовані ПП «Гудфейт».

05 травня 2011 року, відповідно до довідки з ЄДР від 25 травня 2011 року за №10046637, стосовно відповідача до ЄДР юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців внесено запис № 14991430011012115 щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою.

Задовольняючи позовні вимоги Державної податкової інспекції у м. Херсоні, суд першої інстанції виходив з того, що були порушення вимог законодавства при реєстрації змін щодо місцезнаходження приватного підприємства «Гудфейт», відсутністю останнього за місцезнаходженням, що не дає змоги позивачу здійснювати у відношенні до такого суб'єкта господарювання належний податковий контроль.

Однак, колегія суддів з такими висновками суду першої інстанції погодитися не може з огляду на таке.

Відповідно до ст. 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», у разі, якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами до установчих документів юридичної особи або не підлягає державній реєстрації, виконавчий орган юридичної особи або уповноважена ним особа зобов'язаний подати (надіслати рекомендованим листом) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей: про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі. У разі, якщо подається (надсилається) реєстраційна картка про внесення змін до відомостей про місцезнаходження юридичної особи, до неї додається свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи.

Відповідно до ч.ч.7, 8 ст. 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», не пізніше тринадцяти місяців з дня подачі (надіслання рекомендованим листом) останньої реєстраційної картки, що містить відомості про юридичну особу, юридична особа зобов'язана подати (надіслати рекомендованим листом) державному реєстратору реєстраційну картку встановленого зразка про підтвердження відомостей про юридичну особу.

Колегія суддів підкреслює, що державний реєстратор під час здійснення реєстраційних дій не має права перевіряти подані відомості та вимагати інші документи, ніж ті, що передбачені чинним законодавством, а відтак колегія суддів погоджується з твердженням апелянта про відсутність належних правових підстав для задоволення заявлених Державною податковою інспекцією у м. Херсоні позовних вимог.

Якщо до Єдиного державного реєстру не внесено запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, то в разі неодержання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу, а також в разі одержання державним реєстратором від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний у строк, що не перевищує десяти робочих днів з дати, яка встановлена для подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу, або з одержання повідомлення від органу державної податкової служби, направити рекомендованим листом юридичній особі повідомлення про необхідність подання державному реєстратору реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу. Уразі повернення до державного реєстратора рекомендованого листа з відміткою відділення поштового зв'язку про відсутність юридичної особи за вказаною адресою або неподання юридичною особою протягом місяця з дати направлення їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.

Згідно ст. 29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» (далі Закон), для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.

Відповідно до ч. 7 ст. 29 Закону державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою цієї статті.

За змістом ст.ст. 27 та 30 Закону державний реєстратор відмовляє у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи за таких підстав: невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостям, які зазначені в документах, що подані для проведення державної реєстрації юридичної особи; невідповідність установчих документів вимогам частини третьої статті 8 цього Закону; порушення порядку створення юридичної особи, який встановлено законом, зокрема: наявність обмежень на зайняття відповідних посад, встановлених законом щодо осіб, які зазначені як посадові особи органу управління юридичної особи; невідповідність відомостей про засновників (учасників) юридичної особи відомостям щодо них, які містяться в Єдиному державному реєстрі; наявність обмежень щодо вчинення засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженою ними особою юридичних дій, які встановлені абзацом четвертим частини другої статті 35 цього Закону; наявність в Єдиному державному реєстрі найменування, яке тотожне найменуванню юридичної особи, яка має намір зареєструватися; використання у найменуванні юридичної особи приватного права повного чи скороченого найменування органу державної влади або органу місцевого самоврядування, або похідних від цих найменувань, або історичного державного найменування, перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України; встановлена іншими законами заборона використання у найменуванні юридичної особи певних термінів, абревіатур, похідних термінів. Відмова у проведенні державної реєстрації юридичної особи з інших підстав не допускається.

Пунктом 2 статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», однією з підстав для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.

Відповідно п.п.11.5. п.11 Наказу ДПА України від 19 лютого 1998 року №80 «Про затвердження Порядку обліку платників податків, зборів, обов'язкових платежів» з змінами та доповненнями, про результати роботи із встановлення місцезнаходженню (місця проживання) платника податків підрозділи податкової міліції надають інформацію підрозділам з обліку платників податків.

Якщо підрозділами податкової міліції підтверджено відсутність платника податків за місцезнаходженням (місцем проживання), то підрозділи з обліку платників податків до відповідного державного реєстратора (органу державної реєстрації) надсилають повідомлення про відсутність платника податків за місцезнаходженням (місцем оживання) за формою №18-ОПП.

Отже, колегія суддів приходить до висновку, що проведені заходи ДПІ у м. Херсон є підставою для направлення до відповідного державного реєстратора повідомлення про відсутність платника податків за місцезнаходженням (місцем проживання) за формою №18-ОПП. А в подальшому у разі наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням є підставою для звернення з позовом до суду про припинення юридичної особи.

За таких обставин колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов помилкового висновку про наявність підстав для задоволення позову Державної податкової інспекції у м. Херсоні.

Відповідно до ст. 202 КАС України підставами для скасування постанови або ухвали суду першої інстанції та ухвалення нового рішення є неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи, недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції вважає встановленими, невідповідність висновків суду обставинам справи, порушення норм матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи або питання.

Враховуючи зазначене судова колегія дійшла висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи, але допустив порушення норм матеріального права при вирішенні справи, а наведені в апеляційній скарзі доводи спростовують правильність висновків суду.

Отже, апеляційна скарга Державної податкової інспекції в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя Запорізької області Державної податкової служби підлягає задоволенню.

Керуючись ст. ст. 195, 197, 198, 202, 205, 207, 254 КАС України, апеляційний суд

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в Орджонікідзевському районі м.Запоріжжя Запорізької області Державної податкової служби - задовольнити.

Постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 05 липня 2011 року скасувати та прийняти нову постанову суду.

У задоволенні позову Державної податкової інспекції у м. Херсоні Херсонської області Державної податкової служби про визнання недійсними змін до установчих документів та скасування реєстраційної дії, якою змінено місцезнаходження ПП «Гудфейт» - відмовити повністю.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, але може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили рішенням суду апеляційної інстанції.

Головуючий В.О.Скрипченко

Суддя О.С.Золотніков

Суддя Ю.В.Осіпов

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.09.2013
Оприлюднено27.09.2013
Номер документу33726422
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3271/11/2170

Ухвала від 23.09.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 15.09.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 15.10.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Шипуліна Т.М.

Постанова від 18.09.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Ухвала від 26.07.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні