ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 Вн. №27/222 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И м. Київ 17 вересня 2013 року № 826/10102/13-а за позовом Приватного акціонерного товариства "Бородянський райагропостач" до Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про скасування Постанови №1094-ЦД-1-Е від 23.05.2013 Суддя О.В.Головань Обставини справи: Позовні вимоги заявлені про скасування постанови Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №1094-ЦД-1-Е від 23.05.13 р. "Про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів". В судовому засіданні 04.09.13 р. оголошено ухвалу про перехід до розгляду справи в порядку письмового провадження згідно ч. 6 ст. 128 КАС України, оскільки до судового засідання не з'явився представник відповідача, повідомлений належним чином про час та місце розгляду справи; представником позивача заявлено клопотання про розгляд справи за його відсутності; необхідності заслуховувати пояснення свідка чи експерта немає. Ознайомившись з матеріалами справи, суд, - ВСТАНОВИВ: 12.12.12 р. уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - директором Центрального територіального департаменту Комісії - винесено розпорядження №592-ЦД-1-Е-ф про усунення порушень законодавства про цінні папери, згідно якого встановлено порушення Відкритим акціонерним товариством "Бородянський райагропостач" вимог - ст. 20 Закону України "Про акціонерні товариства" та ст. 6 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" у вигляді нездійснення емітентом переведення випуску акцій документарної форми існування у бездокументарну форму існування до 30.04.11 р.; п. 5 розділу XVII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про акціонерні товариства" у вигляді неприведення до 30.04.11 р. статутів та внутрішніх положень товариства у відповідність із нормами Закону України "Про акціонерні товариства". Розпорядженням зобов'язано у термін до 31.01.13 р. усунути порушення законодавства про цінні папери та до 31.01.13 р. письмово повідомити уповноважену особу Комісії про виконання розпорядження. Відповідно до акту про правопорушення на ринку цінних паперів №1122-ЦД-1-Е від 30.04.13 р. уповноваженою особою Комісії зафіксовано факт невиконання Відкритим акціонерним товариством "Бородянський райагропостач" вимог розпорядження №592-ЦД-1-Е-ф. Постановою №1094-ЦД-1-Е від 23.05.13 р. уповноваженою особою Комісії прийнято рішення про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів на Відкрите акціонерне товариство "Бородянський райагропостач" у розмірі 85 000 грн. на підставі п.10 ст. 8, ст.11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", а також винесено розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери. Позивач - Приватне акціонерне товариство "Бородянський райагропостач" - вважає вказану постанову незаконною з таких підстав. Позивач зазначає, що загальними зборами акціонерів Відкритого акціонерного товариства "Бородянський райагропостач" 22.04.11 р. прийнято рішення про реорганізацію юридичної особи шляхом перетворення у товариство з обмеженою відповідальністю, про що Комісія повідомлялася раніше. Розпорядженням уповноваженої особи Комісії від 23.06.11 р. №137-КУ-З зупинено обіг акцій товариства у зв'язку з реорганізацією останнього. Згідно Порядку скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випусків акцій, затвердженого рішенням ДКЦПФР від 30.12.98 р. №222, дата опублікування інформації про зупинення обігу акцій в одному з офіційних друкованих видань реєструвального органу є датою закриття реєстру (при документальній формі випуску акцій) або датою, на яку складається зведений обліковий реєстр і здійснюється операція обмеження в обігу акцій (при бездокументарній формі випуску акцій). Отже, виконати вимоги розпорядження було неможливо саме у зв'язку з зупиненням обігу акцій. Станом на 12.12.12 р. - дату винесення розпорядження №592-ЦД-1-Е-ф - позивач вже знаходився в стадії реорганізації - перетворення у товариство з обмеженою відповідальністю, про що відомо відповідачу. Загальними зборами акціонерів Відкритого акціонерного товариства "Бородянський райагропостач" від 07.12.12 р. скасовані рішення попередніх загальних зборів від 22.04.11 р. щодо реорганізації у товариство з обмеженою відповідальністю та прийняті нові рішення щодо перейменування у приватне акціонерне товариство та всі супутні рішення щодо приведення діяльності товариства у відповідність до вимог Закону України "Про акціонерні товариства", затвердження нової редакції статуту та переведення випуску акцій товариства у бездокументарну. 19.08.13 р. державним реєстратором здійснено державну реєстрацію нової редакції статуту товариства, згідно якої Приватне акціонерне товариство "Бородянський райагропостач" створене шляхом зміни назви Відкритого акціонерного товариства "Бородянський райагропостач" у зв'язку з набранням чинності Законом України "Про акціонерні товариства". Отже, товариство здійснило дії щодо прискорення приведення діяльності товариства у відповідність до вимог Закону України "Про акціонерні товариства" до спливу кінцевого терміну виконання розпорядження №592-ЦД-1-Е-ф. При цьому, розпорядженням встановлені нереальні строки його виконання. Зокрема, позивач зазначає, що він тричі звертався до Центрального територіального департаменту з заявою про відновлення обігу акцій, і лише розпорядженням від 17.07.13 р. №03-ЦД-ВО обіг акцій відновлено. Оскаржувана постанова скерована позивача супровідним листом від 27.05.13 р. №03/07/4869/ПН і отримана 30.05.13 р., після чого позивач звернувся до суду в місячний термін згідно ч. 5 ст. 99 КАС України. Відповідач - Центральний територіальний департамент Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - проти задоволення позовних вимог заперечив з таких підстав. Відповідач зазначає, що знаходження товариства у процедурі реорганізації та зупинення обігу акцій товариства не позбавляє його обов'язку виконати вимоги ст. 20 Закону України "Про акціонерні товариства" та ст. 6 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок", п. 5 розділу XVII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про акціонерні товариства". Станом на 30.04.13 р. товариством не виконано вимоги розпорядження №592-ЦД-1-Е-ф про усунення порушень законодавства про цінні папери від 12.12.12 р. Закон України "Про акціонерні товариства" набув чинності у квітні 2009 р., і до квітня 2011 р. акціонерні товариства повинні були виконати його вимоги щодо приведення своєї діяльності у відповідність до змін у законодавстві. Проаналізувавши матеріали справи та пояснення представників сторін, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є необґрунтованими та не підлягають до задоволення з таких підстав. Згідно ст. 5 Закону України "Про акціонерні товариства" акціонерні товариства за типом поділяються на публічні акціонерні товариства та приватні акціонерні товариства. Згідно ст. 20 Закону акція товариства посвідчує корпоративні права акціонера щодо цього акціонерного товариства. Усі акції товариства є іменними. Акції товариств існують виключно в бездокументарній формі. (Друге речення частини другої статті 20 набирає чинності через тридцять місяців з дня опублікування цього Закону - згідно. п.1 розділу XVII цього Закону, тобто, з 30.04.11 р. (Закон офіційно оприлюднено 29.10.08 р. в офіційному виданні "Урядовий кур'єр" №202). Згідно ст. 6 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" акція - іменний цінний папір, який посвідчує майнові права його власника (акціонера), що стосуються акціонерного товариства, включаючи право на отримання частини прибутку акціонерного товариства у вигляді дивідендів та право на отримання частини майна акціонерного товариства у разі його ліквідації, право на управління акціонерним товариством, а також немайнові права, передбачені Цивільним кодексом України та законом, що регулює питання створення, діяльності та припинення акціонерних товариств, і законодавством про інститути спільного інвестування. Акція є неподільною. Порядок реалізації прав співвласників акції (акцій) визначається Цивільним кодексом України та законом, що регулює питання створення, діяльності та припинення акціонерних товариств. Емітентом акцій є тільки акціонерне товариство. Порядок прийняття відповідним органом акціонерного товариства рішення про розміщення акцій визначається законом, що регулює питання утворення, діяльності та припинення акціонерних товариств. Акції існують виключно в бездокументарній формі. Приватним акціонерним товариством "Бородинський райагропостач" станом на 30.04.11 р. вказані вимоги законодавства виконані не були, емісія акцій не була змінена на бездокументарну, що і було зафіксовано у розпорядженні від 12.12.12 р. уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №592-1-Е-ф про усунення порушень законодавства про цінні папери. Не виконано вказані вимоги і станом на 31.01.12 р. (строк, встановлений розпорядженням), та 23.05.13 р. (на час прийняття оскаржуваної постанови), що свідчить про невиконання товариством вимог розпорядження, і, відповідно, про обґрунтованість застосування до нього санкцій за невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, вжитих згідно оскаржуваної постанови. В той же час, факт перебування товариства у процедурі реорганізації (припинення шляхом перетворення), а також факт прийняття розпорядження уповноваженої особи Комісії від 23.06.11 р. №137-КУ-З про зупинення обігу акцій товариства у зв'язку з реорганізацією останнього не позбавляє його обов'язку виконувати вимоги законодавства та розпорядження в даному випадку, а саме. Згідно ст. 105 ЦК України учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію. Після внесення запису про прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців повідомлення про внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців щодо прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи публікується у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації. Учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється. Виконання функцій комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) може бути покладено на орган управління юридичної особи. До комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) або ліквідатора з моменту призначення переходять повноваження щодо управління справами юридичної особи. Голова комісії, її члени або ліквідатор юридичної особи представляють її у відносинах з третіми особами та виступають у суді від імені юридичної особи, яка припиняється. Суду не надано доказів фактичного перебування товариства у процедурі припинення шляхом перетворення, тобто, вжиття передбачених законодавством заходів для виконання рішення загальних зборів учасників товариства протягом тривалого терміну після його прийняття. Не було проведено та завершено цю процедуру і станом на 12.12.12 р. - дату прийняття розпорядження уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №592-1-Е-ф про усунення порушень законодавства про цінні папери. У випадку перетворення товариства у розумні строки питання щодо притягнення товариства до відповідальності за правопорушення на ринку цінних паперів не могло би бути вирішене у зв'язку з відсутністю суб'єкта, якого можна було би притягти до відповідальності (товариство з обмеженою відповідальністю не є емітентом акцій і на нього не поширюються вимоги Закону України "Про акціонерні товариства"). Оскільки товариство продовжувало своє існування в якості акціонерного товариства протягом тривалого часу після прийняття рішення про перетворення, то товариство зобов'язане виконувати вимоги законодавства, що стосуються функціонування та діяльності акціонерних товариств, зокрема, і вимоги ст. 20 Закону України "Про акціонерні товариства" та ст. 6 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок", п. 5 розділу XVII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про акціонерні товариства", тим більше, що рішенням загальних зборів акціонерів від 07.12.12 р. попередньо прийняті рішення щодо перетворення юридичної особи скасовано. Чинне законодавство не містить положень, згідно яких на акціонерні товариства, що перебувають у процедурі припинення шляхом перетворення, не поширюються вимоги щодо діяльності та функціонування акціонерних товариств. Відсутність у ліквідаційної комісії повноважень приймати рішення, передбачені ст.20 Закону України "Про акціонерні товариства" та ст. 6 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок", п. 5 розділу XVII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про акціонерні товариства", не є підставою для визнання незаконною оскаржуваної постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, тоді як прийняття цієї постанови є негативним наслідком порушення строків процедури припинення товариства, що покладається на товариство. Згідно п. 5 розділу XII Закону України "Про акціонерні товариства" статути та внутрішні положення акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, підлягають приведенню у відповідність із нормами цього Закону не пізніше ніж протягом двох років з дня набрання чинності цим Законом. Приведенням діяльності акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, у відповідність із цим Законом є здійснення таких дій: 1) внесення змін до статуту товариства, які в тому числі передбачають зміну найменування акціонерного товариства з відкритого або закритого акціонерного товариства на публічне акціонерне товариство чи з відкритого або закритого акціонерного товариства на приватне акціонерне товариство за умови, що кількість акціонерів на дату внесення таких змін не перевищує 100 осіб, а також виконання всіх інших вимог цього Закону у статуті товариства; 2) приведення внутрішніх положень товариства у відповідність із вимогами цього Закону. Датою приведення діяльності акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, у відповідність із вимогами цього Закону є дата державної реєстрації змін до статуту, які в тому числі передбачають зміну найменування акціонерного товариства з відкритого акціонерного товариства на публічне або приватне акціонерне товариство або закритого акціонерного товариства на публічне або приватне акціонерне товариство. Часткове виконання вимог абзацу першого цього пункту не є виконанням вимог цього Закону. Приведення діяльності у відповідність із нормами цього Закону, статутів та внутрішніх положень акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, у тому числі зміна найменування акціонерних товариств з відкритого або закритого на публічне або приватне, не є перетворенням та не потребує застосування процедури припинення. Таким чином, належним виконанням вимог Закону є вчинення всіх вказаних дій, а не лише прийняття відповідного рішення загальних зборів акціонерів. Згідно наданих суду доказів позивач зареєстрував зміни до статуту лише 19.08.13 р., що свідчить про порушення строків, передбачених Законом та розпорядженням від 12.12.12р. №592-ЦД-1-Е-ф. Згідно ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано; безсторонньо; добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно; з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно. З врахуванням викладеного суд не знаходить підстав для висновку про порушення відповідачем як суб'єктом владних повноважень вказаних положень при прийнятті оскаржуваного рішення. На підставі вищевикладеного, ст. 160-163, 186 КАС України, суд, - ПОСТАНОВИВ: 1. В задоволенні позовних вимог відмовити. 2. Постанова може бути оскаржена в порядку ст. 186 КАС України. Суддя О.В. Головань Повний текст постанови виготовлено і підписано 17.09.13 р.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 17.09.2013 |
Оприлюднено | 27.09.2013 |
Номер документу | 33733693 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Головань О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні