cpg1251 Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Ухвала
Іменем України
Справа № 801/1258/13-а
19.09.13 м. Севастополь Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Дадінської Т.В.,
суддів Цикуренка А.С. ,
Дудкіної Т.М.
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Алушті АР Крим Державної податкової служби на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (головуючого судді Москаленко С.А. ) від 28.02.2013 по справі № 801/1258/13-а
до Державної податкової інспекції у м. Алушті АР Крим Державної податкової служби (вул. Леніна, 22а, м. Алушта, Автономна Республіка Крим, 98500)
про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 28.02.2013 адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Міндальна роща" до Державної податкової інспекції у м. Алушті АР Крим Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - задоволено: визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Алушті АР Крим Державної податкової служби від 25 січня 2013 року № 0000272301.
Також судом вирішено питання щодо розподілу судових витрат по справі.
Не погодившись з даним рішенням суду відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 28.02.2013 року скасувати, прийняти нове рішення, яким у задоволенні позову відмовити.
Апеляційна скарга мотивована невідповідністю судового рішення суду першої інстанції нормам матеріального та процесуального права та невірною оцінкою судом першої інстанції фактичних обставин справи.
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.
У судове засідання 19.09.2013 сторони, їх представники не з'явились, про дату, час та місце апеляційного розгляду справи повідомлені в встановленому законом порядку.
Суд, керуючись положеннями пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України, визнав за можливе перейти до письмового провадження по справі.
Колегія суддів, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування Окружним адміністративним судом АР Крим норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Посадовими особами Державної податкової інспекції у м. Алушті АР Крим Державної податкової служби проведеною документальною плановою виїзною перевіркою ТОВ "Миндальна Роща".
Актом Державної податкової інспекції у м. Алушті АР Крим Державної податкової служби № 30/23/31395454 від 09.01.2012 "Про результати документальної планової виїзної перевірки ТОВ "Миндальна Роща", код ЄДРПОУ 31395454, з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2011 по 30.09.2012 валютного ті іншого законодавства за період з 01.01.2011 по 30.09.2012", яким встановлено порушення ст. 20 закону України "Про орендну плату" від 06 жовтня 1998 року №161-XIV (зі змінами та доповненнями) п. 288.4. ст. 288 Податкового кодексу України № 2755-VI тим самим занизив розмір орендної плати, яка підлягає сплаті до бюджету на 10549,8 грн. за 2012 рік.
На підставі акту від 09.01.2012 № 30/23/31395454 ДПІ у м. Алушті АР Крим ДПС прийнято податкове повідомлення-рішення від 25 січня 2013 року №0000272301, яким Товариству з обмеженою відповідальністю "Міндальна Роща" за платежем: орендна плата з юридичних осіб, 5313050200, збільшено суму грошового зобов'язання на 13 180,25 грн., з яких за основним платежем у сумі 10 549,8 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) у сумі 2 637,45 грн. Відповідно до розрахунку фінансових санкцій названого податкового повідомлення-рішення податковим органом за звітний період з січня 2012 року до вересень 2012 року, виявлене заниження податкового зобов'язання щомісячно на 1 172,20 грн., збільшено платнику податків грошові зобов'язання щомісячно на 1 172,20 грн., нараховані штрафні санкції у розмірі 25 % суми збільшення податкового зобов'язання, що склало 293,05 грн. щомісячно.
Зі змісту акта перевірки 30/23/31395454 від 09.01.2012, а саме пункту 3.5, встановлено обставини подання ТОВ "Міндальна Роща" до ДПІ у м. Алушта уточнюючої податкової декларації орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2012 рік (№ 9066557629 від 26.10.2012), за якою зменшено податкові зобов'язання з орендної плати за землю за 2012 рік на 12894,37 грн.
Судом першої інстанції встановлено, що орендну плату зменшено відповідно з рішенням Алуштинської міської ради від 26.12.2011 № 7/560 "Про затвердження технічної документації по нормативно-грошової оцінки земель м. Алушти", від 26.12.2011 № 7/561 "Про затвердження Типового договору оренди землі", згідно ст. 30 Закону України "Про оренду землі" та на підставі додаткових угод, а саме: додаткова угода до договору оренди землі земельної ділянки від 01.12.2010 року № 041000100146 від 30.03.2012р.; додаткова угода до договору оренди землі земельної ділянки від 01.12.2010 № 041000100147 від 30.03.2012; додаткова угода до договору оренди землі земельної ділянки від 01.12.2010 № 041000100145 від 30.03.2012; додаткова угода до договору оренди землі земельної ділянки від 01.12.2010 № 041000100148 від 30.03.2012; додаткова угода до договору оренди землі земельної ділянки від 01.12.2010 № 041000100144 від 30.03.2012.
Доводи апеляційної скарги відповідача обґрунтовані тим, що додаткові угоди вступають в силу після їх підписання сторонами та державної реєстрації. Угоди пройшли реєстрації 24.10.2012. Отже, на думку відповідача ТОВ "Міндальна Роща" не правомірно перерахувало розмір орендної плати за 2012 рік, а саме за період з 01.01.2012 по 30.09.2012, тим самим занизивши розмір орендної плати, яка підлягає сплаті до бюджету у розмірі 10549,8 грн. за 2012 рік.
Колегія суддів, враховуючи доводи відповідача, зазначає наступне.
Пуктом.288.1 ст. 288 Податкового кодексу України встановлено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.
Відповідно до положень ч. 1 ст. 93 Земельного кодексу України, ст. 1, п. "в" ч. 2 ст. 5 Закону України 06.10.1998 № 161-XIV "Про оренду землі" право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідне орендареві (громадяни і юридичні особи України, іноземці та особи без громадянства, іноземні юридичні особи, міжнародні об'єднання та організації, а також іноземні держави) для провадження підприємницької та іншої діяльності.
Договір оренди землі, згідно положень ст. 13 Закону України "Про оренду землі", це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.
У відповідності із ст. 15 зазначеного Закону однією з істотних умов договору оренди землі є орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.
Як убачається з матеріалів справи позивач є користувачем 5 (п'яти) земельних ділянок комунальної власності, що знаходяться в розпорядження Алуштинської міської ради.
Однією із істотних умов договору оренди земельної ділянки є орендна плата.
Зокрема положеннями статті 21 Закону України "Про оренду землі" орендною платою за землю визначено платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України). Крім того, на вимогу ч. 2 ст. 22 вказаного Закону, орендна плата за такі земельні ділянки справляється виключно у грошовій формі.
Нормами Податкового кодексу України визначено вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування.
У відповідності до п. 36.1. ст. 36 Податкового кодексу України податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом.
Статтею 271 Податкового кодексу України передбачено, що базою оподаткування є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом; площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено.
Згідно п. 274.1 ст. 274 Податкового кодексу України ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі 1% від їх нормативної грошової оцінки.
Так, п. 287.1 ст. 287 Податкового кодексу України власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.
Відповідно до п. 288.4 ПК України розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем. При цьому в законодавстві існують певні обмеження як за розміром, так і за умовами внесення такої плати, які повинні брати до уваги сторони договору оренди при його укладенні.
Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу, відповідно до п. 288.1, п. 288.5 ст.288 ПК України, не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом.
Слід також зазначити на приписи п. 288.7 ст. 288 ПК України, відповідно до яких податковий період, обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджету застосовується відповідно до вимог статей 285-287 цього розділу.
Як встановлено статтею 285 ПК України базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.
Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв'язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців).
В той же час п. 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України визначено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст.46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Приписами п.287.3 ст. 287 Податкового кодексу України передбачено, що податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Базою оподаткування плати за землю є нормативна грошова оцінка земельних ділянок, зміна якої впливає на розмір плати за земельні ділянки, що є регульованою ціною. Отже, зміна нормативно-грошової оцінки є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору, а також, зважаючи на приписи Податкового кодексу України є підставою для внесення даних до податкової звітності та/або підставою для корегування податкових зобов'язань.
Виходячи з приписів вказаних норм, колегія суддів зазначає що, у разі зміни нормативної грошової оцінки землі, змінюється річна сума податкового зобов'язання із земельного податку та орендній платі за земельні ділянки державної і комунальної власності та правомірно зазначено, що у випадку запровадження у населеному пункті рішенням ради нової нормативної грошової оцінки землі, платники самостійно повинні звернутися до відповідного органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів для отримання довідки (витягу) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, перерахувати суму податкового зобов'язання із земельного податку та орендній платі за земельні ділянки державної і комунальної власності та подати вказану довідку з податковою звітністю до податкового органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки.
Згідно заключних положень договорів оренди, договір набирає законної сили після підписання його сторонами та його державної реєстрації.
Колегія суддів акцентує увагу, що додатковими угодами, були внесені зміну до пункту "Орендна плата" та викладені в наступній редакції, а саме: "З 01.01.2012 орендна плата вноситься орендатором в грошовій формі, у розмірі 3 % від нормативної грошової оцінки земельної ділянки...". Уточнюючий розрахунок плати за землю за 2012 рік наданий позивачем до ДПІ 26.10.2012, тобто після державної реєстрації додаткових угод 24.10.2012.
Внаслідок чого, висновки відповідача про неправомірне перерахування позивачем розміру орендної плати за 2012 рік, а саме за період з 01.01.2012 по 30.09.2012, та про заниження розміру орендної плати за 2012 рік є необґрунтованими.
При таких обставинах справи підстави для задоволення апеляційної скарги та скасування судового рішення суду першої інстанції -відсутні.
Керуючись статтями 195, 197, 198, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Алушті АР Крим Державної податкової служби залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 28.02.2013 по справі № 801/1258/13-а залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі.
Ухвалу може бути оскаржено до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий суддя підпис Т.В. Дадінська
Судді підпис А.С. Цикуренко
підпис Т.М. Дудкіна
З оригіналом згідно
Головуючий суддя Т.В. Дадінська
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.09.2013 |
Оприлюднено | 30.09.2013 |
Номер документу | 33766848 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дадінська Тамара Вікторівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дадінська Тамара Вікторівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Москаленко С.А.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Москаленко С.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні