Рішення
від 02.10.2013 по справі 919/978/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД М. СЕВАСТОПОЛЯ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 жовтня 2013 року справа № 919/978/13 За позовом Севастопольської міської Ради (99011, м. Севастополь, вул. Леніна, 3, ідентифікаційний код 24872845)

до Приватного підприємства «Кримнефтесервіс» (99045, м. Севастополь, вул. Шостака, 7, ідентифікаційний код 22239606)

за участю у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача:

Управління з питань земельних, водних відносин та містобудування Севастопольської міської Ради (99011, м. Севастополь, вул. Леніна, 3, ідентифікаційний код 35483402)

про внесення змін до договору оренди земельної ділянки

Суддя О.С. Погребняк

За участю представників:

позивача (СМР) - не з'явився;

відповідача (ПП «Кримнефтесервіс") - Авдєєв О.І., довіреність №1Ю від 09.02.2012;.

третя особа (Управління з питань земельних, водних відносин та містобудування СМР) - не з'явився.

Суть спору:

Севастопольська міська Рада звернулась до господарського суду міста Севастополя з позовом до Приватного підприємства «Кримнефтесервіс» про внесення змін до договору оренди земельної ділянки, а саме:

« 1.Преамбулу договору викласти у наступній редакції:

"Севастопольська міська Рада, іменована надалі - орендодавець, розташована за адресою: м. Севастополь, вул. Леніна, 3, в особі голови міської Ради Дойнікова Юрія Васильовича, який діє на підставі рішення Севастопольської міської Ради від 16.11.2010 №4, Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", Регламенту Севастопольської міської Ради, затвердженого рішенням СМР від 23.11.2010 №11, Положення про оренду земельних ділянок, затвердженого рішенням Севастопольської міської Ради від 14.10.2003 №1343 (зі змінами та доповненнями), з одного боку, та Приватне підприємство «Кримнефтесвервіс», іменоване надалі - "Орендар", ідентифікаційний код юридичної особи: 22239606, в особі директора Фещука Григорія Олексійовича, діючого на підставі Статуту, з іншої сторони, уклали даний договір про наступне"

2. Пункт 2.3. договору викласти у наступній редакції:

" 2.3. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки з 01.01.2012 року складає:

2750753,46 грн (два мільйона сімсот п'ятдесят тисяч сімсот п'ятдесят три грн. 46 коп.), що підтверджується випискою з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки №2263-3.2/5, виданої Головним управлінням Держкомзема у м. Севастополі 24.02.2012;

Розділ 3 договору викласти у наступній редакції:

" 3. Строк дії договору

3.1. Договір укладений строком на 25 років.

3.2. По закінченню строку, на який укладено договір оренди земельної ділянки, орендар, який належно виконує зобов'язання у відповідності з умовами договору, має переважне право перед іншими особами на укладення договору оренди на новий строк (поновлення договору оренди землі).

3.3. Орендар, який має намір скористуватись переважним правом на укладення договору оренди землі на новий строк, зобов'язаний повідомити про це орендодавця у встановленому порядку не пізніше ніж за два місяці до спливу строку дії договору оренди землі.

3.4. При поновленні договору оренди землі, його умови можуть бути змінені. У разі недосягнення домовленості відносно орендної плати та інших істотних умов договору, переважне право орендаря на укладення договору оренди землі припиняється."

Розділ 4 договору викласти у наступній редакції:

" 4. Оренда плата та порядок розрахунків:

4.1. Річна орендна плата за користування земельною ділянкою встановлюється відповідно до Методики визначення розмірів орендної плати при укладенні договорів оренди землі, що затверджена рішенням міської Ради від 14.10.2003 №1348 (зі змінами та доповненнями) (надалі - Методика), при цьому, до 07.02.2012 у розмірі 4,5% (чотири з половиною відсотків) від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, з 07.02.2012 - у розмірі 12% (дванадцять відсотків) від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

4.2. Розрахунок розміру орендної плати за земельну ділянку здійснюється з урахуванням його цільового використання та коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, за затвердженими Кабінетом Міністрів України формами, які заповнюються під час укладення (поновлення) чи зміни умов договору оренди.

4.3. Величина річної орендної плати за користування земельною ділянкою визначається за формулою:

Нормативна грошова оцінка х Ставка орендної = Сума річної

земельної ділянки (грн.) плати (%) орендної плати (грн.)

Величина річної орендної плати за користування земельною ділянкою згідно з розрахунком складає:

- на період з 01.01.2012 до 07.02.2012:

2750753,46 х 0,045 * 2 : 366 х 37 = 25027,35 грн;

- на період з 07.02.2012:

2750753,46 х 0,12 = 33090,42 грн.

4.4. Наведений розрахунок величини річної орендної плати щорічно корегується згідно з п. 4.6. даного договору.

4.5. Орендна плата за землю оплачується орендарем у строки та порядку, визначених Податковим кодексом України.

4.6. Нарахування розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції.

Величина річної орендної плати підлягає щорічному перерахунку у строк до першого лютого поточного року залежно від щорічно індексованої грошової оцінки земельної ділянки.

Щорічний розрахунок орендної плати здійснюється орендарем у відповідності з умовами даного договору та вимогами чинного законодавства та погоджується орендодавцем.

У разі внесення змін до Методики, щорічний розрахунок розміру орендної плати здійснюється відповідно до знову затвердженої Методики.

4.7. У строк до 20 лютого поточного року щорічний розрахунок орендної плати, узгоджений з орендодавцем, надається орендарем державній податковій інспекції за місцем розташування земельної ділянки.

4.8. У разі порушення строків освоєння (забудови) орендованої земельної ділянки, визначених проектною документацією та встановлених у договорі оренди, річна орендна плата до моменту введення до експлуатації об'єкту капітального будівництва, передбаченого даним договором, стягується у трикратному розмірі, але не більш ніж 12% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

4.9. Розмір орендної плати переглядається у випадках:

- зміни умов господарювання, передбачених договором, у тому числі зміни цільового використання земельної ділянки;

- зміни розміру земельного податку, збільшення цін та тарифів нормативної грошової оцінки земельної ділянки;

- зміни розмірів ставок орендної плати за землю, визначених Методикою;

- погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено актом, складеним за участю орендодавця;

- в інших випадках, передбачених законом.

Періодичність перегляду: рішення про зміни, вказані у пункті 4.8., має бути прийнято до 15 липня року, який передує бюджетному періоду, в якому планується застосування таких змін (плановий період). В іншому випадку, норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, який настає за плановим періодом.

4.10. Розмір орендної плати не залежить від результатів господарської діяльності орендаря.

4.11. У разі припинення права користування земельною ділянкою орендна плата сплачується за фактичний період перебування земельної ділянки у користуванні у поточному році.

4.12. За несвоєчасне внесення орендної плати стягується пеня у розмірі ставки пені за несвоєчасну сплату земельного податку відповідно до законодавства України.

4.13. Контроль за нарахуванням, перерахуванням до бюджету, стягненням заборгованості по орендній платі здійснюється у порядку, передбаченому Податковим кодексом України."

5. Пункт 5.4 викласти в такий редакції:

« 5.4 Орендована земельна ділянка або його частина може за згодою орендодавця передаватися орендарем в суборенду без зміни цільового використання відповідно до Закону України «Про оренду землі». У цьому випадку плата за суборенду земельної ділянки не може перевишувати розмір орендної плати».

6. Розділ 5 доповнити пунктом 5.5. наступного змісту:

" 5.5. Право на оренду земельної ділянки не може бути відчужене орендарем іншим особам, внесено у статутний фонд, передано у заставу."

7. Пункт 9.1.1. доповнено підпунктом ж) наступного змісту:

"ж) дотримання режиму водоохоронних зон, прибережних захисних смуг зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон, зон особливого режиму використання земель та територій, які особливо охороняються."

8. Пункт 9.2.2 доповнено підпунктами п) та р) наступного змісту:

п) у випадку переходу права власності на розташований на земельній ділянці об'єкт нерухомого майна до іншої особи, в десятиденний строк надати орендодавцеві копію документа, що підтверджує перехід права власності на об'єкт нерухомого майна (договору купівлі-продажу, дарування та інш.) та в найкоротший термін прийняти мери до оформлення переходу прав користування земельною ділянкою набувальнику об'єкта нерухомого майна, розташованого на земельній ділянці;

р) повідомляти Орендодавцеві про зміну своїх реквізитів, в тому числі організаційно-правової форми, найменування, юридичної адреси та інш. в десятиденний строк».

9. Пункт 12.4 розділу 12 викласти у наступній редакції:

" 12.4. Орендодавець може відмовитись в односторонньому порядку від договору зі звільненням орендодавця від відповідальності, згідно з Цивільним кодексом України без укладення додаткової угоди до даного договору з моменту прийняття рішення про відмову від договору у наступних випадках:

- використання орендарем земельної ділянки не за цільовим призначенням (використанням);

- використання земельної ділянки з порушенням екологічних вимог;

- систематичної несплати орендної плати (протягом 3 місяців);

- не здійснення щорічного перерахунку розміру орендної плати за землю у строк, встановлений даним договором;

- передача чи відчуження права оренди третім особам."

10. Пункт 12.5. розділу 12 викласти в наступній редакції:

" 12.5. Перехід права власності на орендовану земельну ділянку до іншої особи, а також реорганізація юридичної особи - Орендаря, не є підставою для змін умов або розірвання договору".

11.Решту пунктів договору оренди землі, зареєстрованого Севастопольським міським головним управлінням земельних ресурсів у Книзі реєстрації договорів оренди від 07.07.2005 під №322 (номенклатурний №4-М-01), залишаються незмінними та сторони підтверджують свої зобов'язання за ними.».

Позовні вимоги обґрунтовані відмовою відповідача від підписання додаткової угоди, яка направлена на приведення умов укладеного між сторонами договору оренди землі у відповідність діючому законодавству а також типовому договору оренди землі в частині перегляду розміру орендної плати у зв'язку з введенням в дію нової грошової оцінки землі та інших умов.

Ухвалою від 21.08.2013 позовну заяву прийнято до провадження.

У ході розгляду справи, у порядку статей 22, 59 Господарського процесуального кодексу України відповідач надав відзив на позовну заяву, в якому просив у позові відмовити в повному обсязі, зазначивши, що позивачем у лютому 2012 року була узгоджена та підтверджена сума орендної плати, яку відповідач протягом 2012 року регулярно та своєчасно оплачував в бюджет, розмір орендної плати на 2013 рік також узгоджений позивачем.

Відповідач вважає, що вимоги позивача здійснити перерахунок величини орендної плати та змінити умови договору суперечать положенням частин 2, 3 статті 632, ст. 651, 652 Цивільного кодексу України, ст.ст. 21-23, 30 Закону України «Про оренду землі».

Також відповідач вважає, що рішення Севастопольської міської Ради від 07.02.2012 №2318 «Про проведення заходів щодо впровадження в дію нормативної грошової оцінки земель в адміністративних межах міста Севастополя» не може бути підставою для внесення змін до договору про оренду землі, укладеного у 2005 році.

Відповідач зазначив, що оскільки будь-які змини порядку перегляду розміру плати за землю до законодавства України про оподаткування не вносилися, підстави для внесення змін до спірного договору оренди також відсутні.

Відповідач також вважає, що звернення позивача з цим позовом є передчасним, враховуючи те, що внесення змін до договорів оренди землі можуть мати місце лише після проведення Управлінням з питань земельних, водних відносин та містобудування Севастопольської міської Ради інвентаризації договорів оренди землі у виконання пункту 1.3 рішення №2318 від 07.02.2012 «Про проведення заходів щодо впровадження в дію нормативної грошової оцінки земель в адміністративних межах міста Севастополя».

У порядку статті 22 Господарського процесуального кодексу України третя особа надала письмові пояснення по суті спору (вх. 9936/13 від 03.09.2013), вказавши на те, що підтримує позовні вимоги, заявлені Севастопольською міською Радою у повному обсязі.

Представник відповідача проти задоволення позовних вимог заперечував, просив у позові відмовити повністю з підстав, відкладених у відзиві на позов.

Розглянувши матеріали справи, суд -

Встановив:

18.06.2005 між Севастопольською міською Радою (орендодавець) та Приватним підприємством «Кримнефтесервіс» (орендар) було укладено договір оренди земельної ділянки, за умовами якого Орендар відповідно до рішень Севастопольської міської Ради №2082 від 13.07.2004 та 3136 від 18.05.2005 надав, а Орендар прийняв в строкове платне користування земельну ділянку для будівництва та обслуговування автомобільної газової заправної станції з віднесенням цих земель до категорії земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони на іншого призначення, надані для дрібної торгівлі, комерційних послуг, яка розташована у місті Севастополі по вул. Горпищенка, 155 на підставі довідки Управління містобудівництва та архітектури СМДА від 07.04.2005 №5-2/623. Загальна площа орендованої ділянки складає 0,2478 га.

Відповідно д п. 2.3 Договору нормативна грошова оцінка земельної ділянки на період будівництва, до здачі об'єкта в експлуатацію складає 128981 грн, що підтверджується довідкою про грошову оцінку земельної ділянки №337/1, виданої Севастопольським міським управлінням земельних ресурсів від 11.04.2005. У наступний період - 644906 грн, згідно з довідкою №336/1 від 11.04.2005.

Договір укладений строком на 25 років з дати державної реєстрації (п. 3.1 Договору).

Відповідно до п. 4.1 Договору річна орендна плата за користування земельною ділянкою встановлюється відповідно до Методики визначення розмірів орендної плати при укладенні договорів оренди землі, яка затверджена рішенням Севастопольської міської Ради №1348 від 14.10.2003, в розмірі 4,5% від грошової оцінки земельної ділянки.

За змістом п. 4. 2 Договору величина річної орендної плати за користування ділянкою складає: - на період реконструкції: 128981*0,045=5804,15 грн.; - на наступний період: 644906*0,045=29020,77 грн.

При цьому грошова оцінка земельної ділянки для періоду реконструкції приймається до уваги не більш ніж 2 роки з дати приймання-передачі ділянки. Грошова оцінка для наступного періоду приймається до уваги з дати початку експлуатації об'єкта реконструкції, але не пізніше 2 років від дати приймання-передачі земельної ділянки. У випадку внесення до договору змін в частині збільшення строку будівництва, відповідні зміни вносяться також до п. 4.2 Договору.

Приведений розрахунок величини річної орендної плати щорічно корегується відповідно до пункту 4.5 Договору (п. 4.3).

Орендна плата на землю вноситься орендарем рівними частками щомісячно до 15 числа місяця, наступного за звітним в національній валюті України на спеціальний бюджетний рахунок. Нарахування розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексу інфляції. Величина річної орендної плати підлягає щорічному перерахунку в строк до першого лютого поточного року в залежності від щорічно індексованої оцінки земельної ділянки. Щорічний розрахунок орендної плати здійснюється орендарем відповідно до умов Договору та вимогами діючого законодавства. В строк до 15 лютого поточного року щорічний розрахунок орендної плати, узгоджений з орендодавцем, надається орендарем Державній податковій інспекції за місцем розташування земельної ділянки (п.4.4-4.6).

Відповідно до пункту 4.8 Договору розмір орендної плати переглядається у випадку:

- зміни умов господарювання, передбачених договором;

- зміни розмірів земельного податку, збільшення нормативно грошової оцінки земельної ділянки, зокрема у внаслідок інфляції та індексації;

- погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджується актом, складеним за участю орендодавця;

- в інших випадках, передбачених законом.

За умовами пункту 12.1 Договору зміна умов договору здійснюється в письмовій формі за взаємною згодою сторін. У випадку недосягнення згоди стосовно змини умов договору, спір вирішується у судовому порядку.

Актом приймання-передачі земельної ділянки від 21.06.2005, який є додатком до договору оренди земельної ділянки, площею 0,2478 га по вул. Горпищенка, 155, підтверджується передача орендодавцем орендарю земельної ділянки на підставі договору від 18.06.2005 (арк.с. 31).

Рішенням Севастопольської міської Ради від 13.02.2008 №3701 «Про внесення змін до додатку до рішення міської Ради від 14.10.2003 №1348 «Про затвердження Методики визначення розмірів орендної плати при укладенні договорів оренди землі» було внесено наступні зміни до додатку до рішення Севастопольської міської Ради від 14.10.2003 №1348 «Про затвердження Методики визнання розмірів орендної плати при укладенні договорів оренди земельної ділянки»:

«- Річної розмір орендної плати за земельні ділянки, що знаходяться у державній або комунальній власності не можуть бути менш:

- для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку згідно із ЗУ «Про плату за землю»;

- для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, відповідно до ЗУ «Про плату за землю».

Річний розмір орендної плати не може перевищувати 12% від нормативної грошової оцінки».

Також означеним рішенням розділ 3 Додатку до рішення Севастопольської міської Ради від 14.10.2003 №1348 «Про затвердження Методики визначення розмірів орендної плати при укладенні договорів оренди землі» був укладений в іншій редакції.

За змістом Додатку до рішення Севастопольської міської Ради від 13.02.2008 №3701 « 3. Розміри річної орендної плати за земельні ділянки» розмір оплати земельної ділянки з цільовим призначенням - торгівля паливно-мастильними матеріалами, нафтобази, автозаправні станції та комплекси (зокрема газові) складає 12% від нормативної грошової оцінки.

Рішенням Севастопольської міської Ради від 13.09.2011 №1326 «Про внесення змін до рішення СМР №1343 від 14.10.2003 «Про затвердження Положення про порядок передачі в оренду земельних ділянок несільськогосподарського призначення» були внесені змини до рішення Севастопольської міської Ради №1343 від 14.10.2003 «Про затвердження Положення про порядок передачі в оренду земельних ділянок несільськогосподарського призначення», затверджено положення про оренду земельних ділянок (додаток1) та зразковий договір оренди земельної ділянки (додаток 2).

Рішенням Севастопольської міської Ради від 20.12.2011 №2163 «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінці земель в адміністративних мережах міста Севастополя та введення її в дію» була затверджена технічна документація по нормативній оцінці земель, з введенням її в дію з 01.01.2012; вирішено формування доходної частини бюджету міста Севастополя на 2012 рік в частині надходження плати за землю (земельного податку та орендної плати за земельні ділянки) здійснювати з урахуванням нормативної грошової оцінки земель в адміністративних мережах міста Севастополя.

Рішенням Севастопольської міської Ради від 07.02.2012 №2318 «Про проведення заходів по введенню в дію нормативної грошової оцінки земель в адміністративних мережах міста Севастополя» зобов'язано Управління з питань земельних, водних відносин та містобудівництва Севастопольської міської Ради після проведення орендарями витягів з технічної документації з нормативної оцінки, затвердженої рішенням Севастопольської міської Ради №2163 від 21.12.2011, внести відповідні змини до діючих договорів оренди земельних ділянок; у місячний строк провести аналіз орендних ставок, відповідно до методики визначення розмірів орендної плати, затвердженої рішенням Севастопольської міської Ради №1348 від 14.10.2003 на предмет їх економічної обґрунтованості та відповідності середньому рівню орендних ставок по Україні; за результатами інвентаризації договорів оренди земельних ділянок привести ставки орендної плати у відповідність з діючим законодавством та «Методикою визначення розмірів орендної плати при укладенні договорів оренди землі», затвердженої рішенням Севастопольської міської Ради №1348 від 14.10.2003, шляхом внесення відповідних змін до договорів; зміни до договорів оренди земельних ділянок внести без винесення окремих рішень сесії Севастопольської міської Ради по кожному орендарю; направити на адрес орендарів пропозиції з наміром внести зміни до договорів оренди земельних ділянок. У випадку непредставлення орендарями протягом строку, встановленого законодавством, повідомлення про результати розгляду пропозицій про зміну договору, підготовити та направити позовні заяви до суду про внесення змін до договорів оренди земельних ділянок.

За даними витягу Державного комітету України із земельних ресурсів Головного управління Держкомзему у місті Севастополі від 04.02.2012 №2236-3-1/5 нормативна грошова оцінка земельної ділянки №8536900000:01:025:0012 у місті Севастополі, по вул. Горпищенка, 155, наданого ПП «Кримнефтесервіс» для обслуговування автомобільної газової заправної станції складає 2750753,46 грн.

У виконання рішення Севастопольської міської ради від 07.02.2012 №2318 «Про проведення заходів по введенню в дію нормативної грошової оцінки земель в адміністративних мережах міста Севастополя» листом від 21.01.2013 №0315/365 Севастопольська міська Рада звернулася до орендаря з пропозицію підписати додаткову угоду про внесення змін до договору оренди землі від 07.06.2005, надавши означену угоду та розрахунок розміру орендної плати за користування означеною земельною ділянкою на 2012 рік (арк.с. 37).

Додатковою угодою про зміну умов договору оренди, зокрема, передбачено збільшення розміру орендної плати, а саме, пункт 4.1 викладений у такій редакції: «Річна орендна плата за користування земельною ділянкою встановлюється згідно з методикою визначення розмірів орендної плати при укладенні договорів оренди землі, затвердженої рішенням Севастопольської міської ради від 14.10.2003 №1348, при цьому, до 07.02.2012 у розмірі 4,5% від нормативної грошової оцінки, а з 07.02.2013 - у розмірі 12% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Розрахунок розміру орендної плати здійснюється з урахуванням його цільового використання та коефіцієнту індексації, визначених законодавством по затвердженим КМУ формам, що заповнюються у період укладення (поновлення) або зміни умов договору оренди, за формулою: нормативна грошова оцінка*ставки орендної плати (%) = сума річної орендної плати, а саме на період з 01.01.2012 до 07.02.2012: 2750753,46*0,045*2:366*37=25027,35 грн; на період з 07.02.2012: 2750753,46*0,12=33090,42 грн. (п. 4.2-4.3).

29.01.2013 ТОВ «Кримнефтесервіс» скерував на адресу Севастопольської міської Ради лист (вих. №.12) - відповідь стосовно пропозиції укласти додаткову угоду до договору оренди земельної ділянки, зазначивши про відхилення її в повному обсязі, враховуючи те, що перерахунок величини орендної плати суперечить положенням статті 652 Цивільного кодексу України, ст.ст. 21-23, 30 ЗУ «Про оренду землі».

Враховуючи те, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки, яка була передана в оренду відповідачеві збільшилася, а також приймаючи до уваги відмову відповідача (орендаря) узгодити внесення змін до орендної плати, позивач звернувся до суду з вимогами про внесення змін до умов договору оренди в редакції позивача в судовому порядку.

Суд, вивчивши представлені сторонами докази, заслухавши пояснення представників сторін визнав позовні вимоги такими, що підлягають частковому задоволенню з огляду на наступне .

Спірні правовідносини сторін виникли із договору оренди землі, тобто є земельними правовідносинами, а тому підпадають під правове регулювання як загальних норм Цивільного кодексу України, так і спеціальних норм Земельного кодексу України, Податкового кодексу України та Закону України "Про оренду землі".

Відповідно до статті 2 Закону України "Про оренду землі" відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.

Статтею 13 Закону України "Про оренду землі" визначено, що договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Істотними умовами договору оренди землі є: об'єкт оренди (кадастровий номер, місце розташування та розмір земельної ділянки); строк дії договору оренди; орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату; умови використання та цільове призначення земельної ділянки, яка передається в оренду; умови збереження стану об'єкта оренди; умови і строки передачі земельної ділянки орендарю; умови повернення земельної ділянки орендодавцеві; існуючі обмеження (обтяження) щодо використання земельної ділянки; визначення сторони, яка несе ризик випадкового пошкодження або знищення об'єкта оренди чи його частини; відповідальність сторін; умови передачі у заставу та внесення до статутного фонду права оренди земельної ділянки (частина 1 статті 15 Закону України "Про оренду землі").

Орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (частина 1 статті 21 Закону України "Про оренду землі").

Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України" від 03.06.2008р. № 309-VI було внесено зміни до ст. 21 Закону України "Про оренду землі" та визначено, що річна орендна плата за земельні ділянки, які перебувають у державній або комунальній власності, надходить до відповідних бюджетів, розподіляється і використовується відповідно до закону і не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється Законом України "Про плату за землю"; для інших категорій земель -трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим Законом. Річна орендна плата за земельні ділянки, які перебувають у державній або комунальній власності, не може перевищувати 12 відсотків їх нормативної грошової оцінки.

У зв'язку із введенням в дію Податкового кодексу України з 01.01.2011 р. (від 02.12.2010 р. за №2755-VI), Закон України "Про плату за землю" втратив чинність згідно ч. 2 Прикінцевих положень Кодексу. Питання сплати податку на землю та оплати орендної плати за користування земельною ділянкою з 1 січня 2011 року регулюється виключно Податковим кодексом України.

Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з прийняттям Податкового кодексу України" № 2756- VІ від 02.12.2010р. внесено зміни до ст. 21 Закону України "Про оренду землі", у зв'язку з чим, ч. 2 цієї статті викладена у такій редакції: "Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України)".

Пунктом 288.5. статті 288 Податкового кодексу України передбачено, що розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою:

- для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом;

- для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом.

Статтею 30 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується у судовому порядку.

Відповідно до статті 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом; а також у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору.

Згідно зі статтею 652 Цивільного кодексу України у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору, договір може бути змінений або розірваний за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або не випливає із суті зобов'язання. Зміна обставин є істотною, якщо вони змінилися настільки, що, якби сторони могли це передбачити, вони не уклали б договір або уклали б його на інших умовах. Якщо сторони не досягли згоди щодо приведення договору у відповідність з обставинами, які істотно змінились, або щодо його розірвання, договір може бути розірваний, а з підстав, встановлених частиною четвертою цієї статті, - змінений за рішенням суду на вимогу заінтересованої сторони за наявності одночасно таких умов: в момент укладення договору сторони виходили з того, що така зміна обставин не настане; зміна обставин зумовлена причинами, які заінтересована сторона не могла усунути після їх виникнення при всій турботливості та обачності, які від неї вимагалися; виконання договору порушило б співвідношення майнових інтересів сторін і позбавило б заінтересовану сторону того, на що вона розраховувала при укладенні договору; із суті договору або звичаїв ділового обороту не випливає, що ризик зміни обставин несе заінтересована сторона.

Зміна договору у зв'язку з істотною зміною обставин допускається за рішенням суду у виняткових випадках, коли розірвання договору суперечить суспільним інтересам або потягне для сторін шкоду, яка значно перевищує затрати, необхідні для виконання договору на умовах, змінених судом.

Відповідно до частини першої статті 641 Цивільного кодексу України пропозиція щодо зміни істотних умов договору повинна містити істотні умови договору.

Відповідно до статті 15 Закону України "Про оренду землі" орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату є істотною умовою договору оренди землі.

Згідно із статтею 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.

Відповідно до частини першої та третьої статті 73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території. Місцеві органи виконавчої влади, підприємства, установи та організації, а також громадяни несуть встановлену законом відповідальність перед органами місцевого самоврядування за заподіяну місцевому самоврядуванню шкоду їх діями або бездіяльністю, а також у результаті невиконання рішень органів та посадових осіб місцевого самоврядування, прийнятих у межах наданих їм повноважень.

Відповідно до пункту 13 Типового договору оренди землі, затвердженого постановою КМУ від 03.03.2004 №220, розмір орендної плати переглядається у разі зміни розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів, зміні коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, та в інших випадках, передбачених законом.

Згідно з частиною другою статті 18 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться: розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5 - 7 років; розташованих за межами населених пунктів земельних ділянок сільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 5 - 7 років, а несільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 7 - 10 років.

В даному випадку має місце рішення Севастопольської міської Ради, яким було введено в дію нову нормативну грошову оцінку землі. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки, яка знаходиться у орендному користуванні відповідача, складає 2750753,46 грн.

За змістом Додатку до рішення Севастопольської міської Ради від 13.02.2008 №3701 « 3. Розміри річної орендної плати за земельні ділянки» розмір оплати земельної ділянки з цільовим призначенням - торгівля паливно-мастильними матеріалами, нафтобази, автозаправні станції та комплекси (зокрема газові) складає 12% від нормативної грошової оцінки.

Статтею 188 Господарського кодексу України передбачено, що зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.

Позивач, враховуючи вимоги статті 188 ГК України, направив на адресу відповідача пропозицію про внесення змін договору оренди земельної ділянки, а також надав розрахунок орендної плати за землю та Додаткову угоду про внесення змін до Договору оренди земельної ділянки, але відповідач відмовився від її підписання.

Сторонами в договорі оренди передбачена можливість збільшення розміру орендної плати, при цьому орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, тому зміна орендної плати при наявності вищевказаних підстав (як зміна нормативної грошової оцінки) є обґрунтованою.

Законодавча зміна граничного розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору. Наведена правова позиція викладена в постановах Верховного Суду України від 23.05.2011 № 7/105-10(30/234-09), від 30.05.2011 № 30.05.2011 № 17/299-10, від 04.07.2011 № 41/81 (доведені до відома Інформаційним листом Вищого господарського суду України від 24.11.2011 №01-06/1642/2011) при тому, що в силу статті 111-28 ГПК України, рішення Верховного Суду України, прийняте за наслідками розгляду заяви про перегляд судового рішення з мотивів неоднакового застосування судом (судами) касаційної інстанції одних і тих самих норм матеріального права у подібних правовідносинах, є обов'язковим для всіх суб'єктів владних повноважень, які застосовують у своїй діяльності нормативно-правовий акт, що містить зазначену норму права, та для всіх судів України.

За таких обставин, позовні вимоги про внесення змін до пунктів 2.3 (нормативна оцінка) та пункту 4.1 розділу 4 Договору (Орендна плата та порядок розрахунків), із встановленням річної орендої плати за користування землею у розмірі 12% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки є обгрунтованими.

Що стосується доводів позивача про те, що розмір орендної плати повинен застосовуватись з 07.02.2012, суд вважає такі доводи безпідставними виходячи з наступного.

Відповідно до частини 3 статті 653 ЦК України, у разі зміни або розірвання договору зобов'язання змінюється або припиняється з моменту досягнення домовленості про зміну або розірвання договору, якщо інше не встановлено договором чи не обумовлено характером його зміни. Якщо договір змінюється або розривається у судовому порядку, зобов'язання змінюється або припиняється з моменту набрання рішенням суду про зміну або розірвання договору законної сили.

В абзаці 5 пункту 2.19 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17.05.2011 № 6 "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин" також зазначено, що згідно з частиною третьою статті 653 ЦК України якщо договір змінюється або розривається в судовому порядку, зобов'язання змінюється або припиняється з моменту набрання рішенням суду про зміну або розірвання договору законної сили.

Враховуючи цю норму права новий розмір орендної плати повинен застосовуватись саме з моменту набрання цим рішенням законної сили.

При цьому, у суду відсутні підстави для встановлення іншої дати з огляду на те, що рішення № 2318 «Про проведення заходів по введенню в дію нормативної грошової оцінки земель в адміністративних мережах міста Севастополя» було прийнято Севастопольською міською Радою 07.02.2012, а звернення до відповідача з пропозицією внести зміни до договору мали місце лише 21.01.2013. При цьому, отримавши відповідь ПП «Кримнефтесервіс» про відмову від внесеня змін до договору, звернення до суду з відповідним позовом відбулось лише 20.08.2013.

За таких обставин, виходячи із закріплених статтею 3 ЦК України засад справедливості, добросовісності та розумності, суд не вбачає підстав для встановлення іншої дати набрання чинності змін до договору оренди землі, окрім дати набрання чинності рішенням суду у даній справі.

Позивач просив суд внести зміни у Договір та викласти пункт 4.3 (в діючій редакції договору пункт 4.2) в наступній редакції:

" 4.3. Величина річної орендної плати за користування земельною ділянкою визначається за формулою:

Нормативна грошова оцінка х Ставку орендної = Сума річної

земельної ділянки (грн.) плати (%) орендної плати (грн.)

Величина річної орендної плати за користування земельною ділянкою згідно з розрахунком складає:

- на період з 01.01.2012 до 07.02.2012:

2750753,46 х 0,045 * 2 : 366 х 37 = 25027,35 грн;

- на період з 07.02.2012:

2750753,46 х 0,12 = 33090,42 грн."

Суд вважає, що ця вимога підлягає частковому задоволенню з урахуванням наступного.

Згідно з пунктом 2.3 Методики розмір річної орендної плати визначається в залежності від цільового призначення земельної ділянки та інших факторів у відсотках від нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Такий принцип визначення річної орендної плати за землю відповідає статтям 274, 285-288 Податкового кодексу України. Таким чином, формула визначення річної орендної плати, що передбачена у першому реченні та величина річної орендної плати з урахуванням нових нормативної грошової оцінки та розміру орендної плати запропонованої редакції пункту 4.3 відповідає вимогам діючого законодавства, а тому позовні вимоги у цій частині підлягають задоволенню.

Разом з тим, відповідно до статті 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Позивачем не доведено обґрунтованість перерахунку орендної плати за попередні періоди, а тому суд вважає вимоги позивача про внесення цих змін до договору необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Що стосується позовних вимог щодо змін до розділу 3 та пунктів 4.2., 4.4, 4.5., 4.6., 4.7, 4.8., 4.9-4.13, пунктів 5.4. та 5.5., підпункту ж) пункту 9.1.1, підпункту ж) пункту 9.2.2, підпункту п) та р), пунктів 12.4, 12,5 слід зазначити таке.

Відповідно до статей 626, 627 Цивільного кодексу України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків. Відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

Стаття 179 Господарського кодексу України встановлено, що майново-господарські зобов'язання, які виникають між суб'єктами господарювання або між суб'єктами господарювання і негосподарюючими суб'єктами - юридичними особами на підставі господарських договорів, є господарсько-договірними зобов'язаннями. При укладенні господарських договорів сторони можуть визначати зміст договору на основі: вільного волевиявлення, коли сторони мають право погоджувати на свій розсуд будь-які умови договору, що не суперечать законодавству; примірного договору, рекомендованого органом управління суб'єктам господарювання для використання при укладенні ними договорів, коли сторони мають право за взаємною згодою змінювати окремі умови, передбачені примірним договором, або доповнювати його зміст; типового договору, затвердженого Кабінетом Міністрів України, чи у випадках, передбачених законом, іншим органом державної влади, коли сторони не можуть відступати від змісту типового договору, але мають право конкретизувати його умови; договору приєднання, запропонованого однією стороною для інших можливих суб'єктів, коли ці суб'єкти у разі вступу в договір не мають права наполягати на зміні його змісту. Господарські договори укладаються за правилами, встановленими Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами щодо окремих видів договорів.

Відповідно до пунктів 1.1., 1.3. та 1.5 рішення Ради №2318 управління було зобов'язано:

- після надання орендарями виписок з технічної документації про нормативну грошову оцінку, затвердженою рішенням Севастопольської міської Ради №2163 від 20.12.2011, внести відповідні зміни до діючого договору оренди земельних ділянок (п. 1.1);

- за результатом інвентаризації договорів оренди земельних ділянок необхідно привести ставки орендної плати до відповідності з діючим законодавством та Методикою шляхом внесення відповідних змін у договори оренди (п.1.3);

- направити на адресу орендарів пропозиції про намір внести зміни до договорів земельних ділянок (п.1.5.).

Таким чином, Севастопольською міською Радою були прийняті рішення щодо внесення змін лише до пунктів 2.3. та 4.1 Договору стосовно нормативної грошової оцінки землі приведення ставок орендної плати до відповідності із законодавством. Рішення щодо внесення змін до інших пунктів договору не приймалось.

13.09.2011 року Севастопольською міською Радою прийняте рішення "Про внесення змін до рішення Севастопольської міської Ради №1343 від 14.10.2003 року "Про затвердження Положення про порядок передачі в оренду земельних ділянок несільськогосподарського призначення", яким був затверджений примірний договір оренди земельної ділянки. Але, цим рішенням не вирішувалось питання щодо приведення діючих договорів до відповідності із затвердженим примірним договором.

Так, позивач просить доповнити п. 9.2.2 Договору підпунктами п) та р) в такій редакції:

п) у випадку переходу права власності на розташований на земельній ділянці об'єкт нерухомого майна до іншої особи, в десятиденний строк надати орендодавцеві копію документа, що підтверджує перехід права власності на об'єкт нерухомого майна (договору купівлі-продажу, дарування та інш.) та в найкоротший термін прийняти мери до оформлення переходу прав користування земельною ділянкою набувальнику об'єкта нерухомого майна, розташованого на земельній ділянці;

р) повідомляти Орендодавцеві про зміну своїх реквізитів, в тому числі організаційно-правової форми, найменування, юридичної адреси та інш. в десятиденний строк».

Статтями 120 та 140 Земельного кодексу України не регламентовано питання зміни реквізитів сторін у договорі та внесення відомостей про державну реєстрацію договору оренди до реєстру, а також при переході права власності на розташований на земельній ділянці об'єкт нерухомого майна до іншої особи орендарю земельної ділянки не зобов'язано надавати таке підтвердження, а тому не можуть бути підставою для внесення цих змін до Договору.

Позивач також просив суд пункт 12.4 розділу 12 викласти у наступній редакції:

" 12.4. Орендодавець може відмовитись в односторонньому порядку від договору зі звільненням орендодавця від відповідальності, згідно з Цивільним кодексом України без укладення додаткової угоди до даного договору з моменту прийняття рішення про відмову від договору у наступних випадках:

- використання орендарем земельної ділянки не за цільовим призначенням (використанням);

- використання земельної ділянки з порушенням екологічних вимог;

- систематичної несплати орендної плати (протягом 3 місяців);

- не здійснення щорічного перерахунку розміру орендної плати за землю у строк, встановлений даним договором;

- передача чи відчуження права оренди третім особам."

Згідно зі статтею 31 Закону України "Про оренду" договір оренди землі припиняється в разі: закінчення строку, на який його було укладено; викупу земельної ділянки для суспільних потреб та примусового відчуження земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності в порядку, встановленому законом; поєднання в одній особі власника земельної ділянки та орендаря; смерті фізичної особи - орендаря, засудження його до позбавлення волі та відмови осіб, зазначених у статті 7 цього Закону, від виконання укладеного договору оренди земельної ділянки; ліквідації юридичної особи - орендаря; відчуження права оренди земельної ділянки заставодержателем; набуття права власності на житловий будинок, будівлю або споруду, що розташовані на орендованій іншою особою земельній ділянці; припинення дії договору, укладеного в рамках державно-приватного партнерства (щодо договорів оренди землі, укладених у рамках такого партнерства). Договір оренди землі припиняється також в інших випадках, передбачених законом. Договір оренди землі може бути розірваний за згодою сторін. На вимогу однієї із сторін договір оренди може бути достроково розірваний за рішенням суду в порядку, встановленому законом. Розірвання договору оренди землі в односторонньому порядку не допускається, якщо інше не передбачено законом або цим договором.

Вищезазначений пункт договору не відповідає статті 31 Закону України "Про оренду землі", а тому, позовна вимога щодо включення його до Договору задоволенню не підлягає.

Суд також зазначає, що позовні вимоги Севастопольської міської Ради про внесення змін в договір оренди землі, зокрема, пункти, які не стосуються орендної плати у зв'язку із зміною нормативної грошової оцінки землі, не відповідають умовам, вказаним в ст. 652 Цивільного кодексу України, в якості підстав для внесення змін до чинного договору.

Також вказані вимоги суперечать положенням статті 58 Конституції України та статті 5 Цивільного кодексу України.

З урахуванням зазначених вище обставин у суду відсутні підстави для задоволення позовних вимог у вказаній частині.

Що стосується позовних вимог щодо внесення змін до преамбули договору, то суд вважає, що в преамбулі Договору встановлюються установчі дані та реквізити сторін, зміст преамбули Договору не змінює обсяг прав та обов'язків сторін за існуючим договором, а тому внесення змін до преамбули не вплине на зміну зобов'язань сторін за цим договором та сторони не позбавлені права додатково повідомити один одного у разі зміни документів або реквізітив, на підставі яких діє та чи інша сторона. Таким чином, суд вважає, що позовні вимоги у цій частині задоволенню не підлягають.

Відповідно до статті 49 Господарського процесуального кодексу Українисудовий збір покладається у спорах, що виникають при укладанні, зміні та розірванні договорів, - на сторону, яка безпідставно ухиляється від прийняття пропозицій іншої сторони, або на обидві сторони, якщо господарським судом відхилено частину пропозицій кожної із сторін.

У пункті 4.1. постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 21.02.2013 № 7 "Про деякі питання практики застосування розділу VI Господарського процесуального кодексу України" встановлено, що судовий збір у справах зі спорів, що виникають при укладанні, зміні та розірванні договорів, покладається на сторону, яка безпідставно ухиляється від прийняття обґрунтованих пропозицій другої сторони. Якщо розбіжності між сторонами вирішено частково на користь однієї із сторін і частково на користь другої сторони, то витрати, пов'язані зі сплатою судового збору, розподіляються між обома сторонами з урахуванням кількості та змісту прийнятих господарським судом пропозицій кожної із сторін (зокрема, у залежності від кількості пунктів спірного договору, прийнятих судом у редакції позивача і відповідача).

Таким чином, судовий збір підлягає стягненню з відповідача на користь позивача пропорційно задоволеним вимогам.

Керуючись статтями 32-34, 49, 82-84, 85 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити частково.

2 . Змінити умови укладеного між Севастопольською міською Радою (99011, м. Севастополь, вул. Леніна,3, ідентифікаційний код 24872845) та Приватним підприємством «Кримнефтесервіс» (99045, м. Севастополь, вул. Шостака, 7, ідентифікаційний код 22239606) договору оренди земельної ділянки від 18.06.2005, зареєстрованого Севастопольським міським головним управлінням земельних ресурсів 07.07.2005 під №322 (номенклатурний №4-М-01) в книзі реєстрації договорів оренди землі, виклавши пункти Договору в такій редакції :

Пункт 2.3. договору викласти у наступній редакції:

" 2.3. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки складає:

2750753,46 грн. (два мільона сімсот п'ятдесят тисяч сімсот п'ятдесят три грн. 46 коп.), що підтверджується випискою з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки №2263-3.2/5, виданої Головним управлінням Держкомзему у м. Севастополі 24.02.2012 року."

Пункт 4.1 договору викласти у наступній редакції:

" 4.1. Річна орендна плата за користування земельною ділянкою встановлюється згідно з Методикою визначення розмірів орендної плати при укладенні договорів оренди землі, затвердженою рішенням Севастопольської міської Ради від 14.10.2003 №1348 (зі змінами та доповненнями) у розмірі 12% (дванадцяти відсотків) від нормативної грошової оцінки земельної ділянки".

Пункт 4.2. договору викласти у наступній редакції:

" 4.2. Величина річної орендної плати за користування земельною ділянкою визначається за формулою: «Нормативна грошова оцінка земельної ділянки (грн.) х Ставка орендної плати (%) = Сума річної орендної плати (грн.)»

Величина річної орендної плати за користування земельною ділянкою згідно з розрахунком складає: 2750753,46 х 0,12 = 33090,42 грн."

3. Стягнути з Приватного підприємства «Кримнефтесервіс» (99045, м. Севастополь, вул. Шостака, 7, ідентифікаційний код 22239606) на користь Севастопольської міської Ради (99011, м. Севастополь, вул. Леніна, 3, ідентифікаційний код 24872845) судовий збір у розмірі 312,81 грн. (триста дванадцять грн. 81 коп) .

4. В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Видати наказ після набрання рішенням суду законної сили.

Повне рішення складено 03.10.2013

Суддя підпис О.С. Погребняк

Згідно з оригіналом

помічник судді І.О. Кузьміна

03.10.2013

СудГосподарський суд м. Севастополя
Дата ухвалення рішення02.10.2013
Оприлюднено03.10.2013
Номер документу33874501
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —919/978/13

Ухвала від 18.12.2013

Господарське

Севастопольський апеляційний господарський суд

Воронцова Наталія Владиславівна

Ухвала від 05.12.2013

Господарське

Севастопольський апеляційний господарський суд

Воронцова Наталія Владиславівна

Ухвала від 03.12.2013

Господарське

Господарський суд м. Севастополя

Погребняк Олексій Станіславович

Ухвала від 25.10.2013

Господарське

Севастопольський апеляційний господарський суд

Воронцова Наталія Владиславівна

Рішення від 02.10.2013

Господарське

Господарський суд м. Севастополя

Погребняк Олексій Станіславович

Ухвала від 21.08.2013

Господарське

Господарський суд м. Севастополя

Погребняк Олексій Станіславович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні