Постанова
від 02.10.2013 по справі 805/10731/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна  Донецький окружний адміністративний суд П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И                02 жовтня 2013 р.                                                       Справа №805/10731/13-а приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17         час прийняття постанови:  13:15  Донецький окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді – Дмитрієва В.С., при секретарі судового засідання Музиканті В.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом Адвокатського об'єднання «Донецька обласна колегія адвокатів» до Інспекції державного архітектурно – будівельного контролю у Донецькій області про визнання незаконною та скасування постанови про накладання штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності №204 від 08.07.2013 року,-                                                      В С Т А Н О В И В: Адвокатське об'єднання «Донецька обласна колегія адвокатів» звернулося до Донецького окружного адміністративного суду із позовом до Інспекції Державного архітектурно – будівельного контролю у Донецькій області про визнання незаконною та скасування постанови про накладання штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності №204 від 08.07.2013 року.    В обґрунтування  позову зазначено, що постановою Донецького окружного адміністративного суду від 09.07.2013 року скасовано припис Інспекції Державного архітектурно – будівельного контролю у Донецькій області №139 від 14.05.2013 року, за невиконання якого винесена постанова про накладання штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності №204 від 08.07.2013 року. Позивач вважає спірне рішення необґрунтованим, винесеним з порушенням процедури та прийнятим без об'єктивного розгляду.   Представник позивача в судовому засіданні підтримала заявлений позов та надала пояснення аналогічні тим, що викладені в позовній заяві. Представник відповідача у судовому засіданні надала письмові заперечення, в яких зазначила, що 14.05.2013 року за результатами здійснення державного архітектурно - будівельного контролю Інспекцією було видано позивачу припис №139 про усунення порушень вимог державних будівельних норм шляхом демонтажу паркану, який розташовано у охоронній зоні тепломережі (3 метри від тепломережі) у термін один місяць з дня отримання припису. За результатами проведеної 18.06.2013 року позапланової перевірки встановлено, що припис Інспекції не виконується, а паркан, що розташований в охоронній зоні теплової мережі не демонтовано.  Просила у задоволенні позову відмовити. Суд, заслухавши пояснення представників сторін,  дослідивши  в судовому засіданні зібрані в справі докази в їх сукупності, вважає встановленим наступне. Адвокатське об'єднання «Донецька обласна колегія адвокатів» - добровільним, громадським та професійним об'єднанням осіб, які займаються адвокатською діяльністю відповідно до Конституції України, Закону України «Про адвокатуру», інших актів законодавства України. Згідно виписки з Єдиного Державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців Адвокатське об'єднання «Донецька обласна колегія адвокатів» зареєстроване як юридична особа та має ідентифікаційний код – 02894562, місце знаходження: 83086, м. Донецьк, вул. Горького, 50.     Інспекцією державного архітектурно – будівельного контролю у Донецькій області на підставі звернення Громадської організації «Спілка будівельників Донбасу» від 16.04.2013 року №041-04/13 проведена позапланова перевірка на об'єкті - адміністративна будівля по пр. Гурова (проміж вулицями 50-річчя СРСР та Набережною) у Ворошиловському районі м. Донецька. За наслідками позапланової перевірки був складений акт перевірки від 14.05.2013 року. Згідно даного акту в результаті проведення перевірки встановлено, що на земельній ділянці, яка належить АО «Донецька обласна колегія адвокатів», встановлено паркан з металевого профнастилу. Паркан знаходиться в охоронній зоні теплової мережі, що є порушенням п. 11.23, 11.25 ДБН «Теплові мережі». Також, за результатами позапланової перевірки видано Адвокатському об'єднанню «Донецька обласна колегія адвокатів» припис №139 від 14.05.2013 року про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, за яким зобов'язано позивача усунути виявлені порушення шляхом демонтажу паркану в охоронній зоні тепломережі протягом одного місяця з дня отримання припису. Як вбачається із відмітки на оригіналі припис №139 від 14.05.2013 року, останній отриманий уповноваженим представником позивача 15.05.2013 року. Постановою Донецького апеляційного адміністративного суду від 27 серпня 2013 року  у справі  №805/9050/13-а апеляційну скаргу Інспекції державного архітектурно – будівельного контролю у Донецькій області задоволено. Постанову Донецького   окружного адміністративного суду від 09.07.2013 року скасовано. У задоволенні позову Адвокатського об'єднання «Донецька обласна колегія адвокатів» до Інспекції державного архітектурно – будівельного контролю у Донецькій області про визнання незаконною та скасування припису №139 від 14.05.2013 року відмовлено. Постановою Донецького апеляційного адміністративного суду від 27 серпня 2013 року  у справі  №805/9050/13-а визнано спірний припис прийнятим Інспекцією державного архітектурно – будівельного контролю у Донецькій області з дотриманням вимог законодавства та таким, що підлягає виконанню. Постановою Інспекції державного архітектурно – будівельного контролю у Донецькій області від 08.07.2013 року за №204 про накладання штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності Адвокатське об'єднання «Донецька обласна колегія адвокатів» визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого п. 1 ч. 6 ст. 2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" та застосовано штраф в розмірі 11 470 грн. Підставою для прийняття спірної постанови став встановлений в Акті перевірки від 18.06.2013 року факт невиконання вимог припису Інспекції Державного архітектурно – будівельного контролю у Донецькій області від 14.05.2013 року №139, чим порушено вимоги ч. 4 ст. 41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».             Правові та організаційні основи містобудівної діяльності визначні Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності». Відповідно до ч. 1 ст. 10 Закону України "Про архітектурну діяльність" для забезпечення під час забудови територій, розміщення і будівництва об'єктів архітектури додержання суб'єктами архітектурної діяльності затвердженої містобудівної та іншої проектної документації, вимог вихідних даних, а також з метою захисту державою прав споживачів будівельної продукції здійснюється в установленому законодавством порядку державний архітектурно-будівельний контроль та нагляд. Статтею 7 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" визначено, що управління у сфері містобудівної діяльності здійснюється шляхом контролю за дотриманням законодавства у сфері містобудівної діяльності, вимог будівельних норм, державних стандартів і правил, положень містобудівної документації всіх рівнів, вихідних даних для проектування об'єктів містобудування (далі - вихідні дані), проектної документації. Відповідно до статті 41 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності"  державний архітектурно-будівельний контроль - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил. Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється інспекціями державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю розглядають відповідно до закону справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності.         Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю у Донецькій області  є юридичною особою публічного права - територіальним органом  суб'єкту владних повноважень - центрального органу виконавчої влади Державної архітектурно-будівельної інспекції України, утвореним  постановою КМУ від 23 травня 2011 року № 549 «Про утворення територіальних органів Державної архітектурно-будівельної інспекції».             Держархбудінспекція України здійснює  свою діяльність на підставі Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України, затвердженого Указом Президента України від 08 квітня 2011 року № 439/2011.   У відповідності до пункту 3 Положення, основними   завданнями Держархбудінспекції   України   є реалізація    державної    політики    з     питань     державного архітектурно-будівельного контролю,      контролю      у     сфері житлово-комунального господарства, а саме: здійснення в межах своїх повноважень державного  контролю  за дотриманням законодавства,  стандартів, нормативів, норм, порядків і правил із зазначених питань; виконання дозвільних та реєстраційних функцій у  будівництві, ліцензування  господарської  діяльності,  пов'язаної зі створенням об'єктів архітектури.                 Постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 року №553 затверджений  Порядок, який визначає процедуру здійснення заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил та ліцензійних умов провадження господарської діяльності, пов'язаної з будівництвом об'єкта архітектури, який за складністю архітектурно-будівельного рішення та (або) інженерного обладнання належить до IV і V категорії складності (далі – Порядок). Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється Держархбудінспекцією та її територіальними органами (далі - інспекції). Відповідно до п. 5 Порядку державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється за територіальним принципом (у межах областей) у порядку проведення планових та позапланових перевірок. За правилами п. 9 Порядку державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у присутності суб'єктів містобудування або їх представників, які будують або збудували об'єкт будівництва. Як встановлено п.п. 16,17 Порядку за результатами державного архітектурно-будівельного контролю посадовою особою інспекції складається акт перевірки відповідно до вимог, установлених цим Порядком. У разі виявлення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, крім акта перевірки, складається протокол разом з приписом усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил або приписом про зупинення підготовчих та будівельних робіт, які виконуються без повідомлення, реєстрації декларації про початок їх виконання або дозволу на виконання будівельних робіт (далі - припис). Згідно ч.4 ст. 41  Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності " посадові особи органів державного архітектурно-будівельного контролю під час перевірки мають право видавати обов'язкові для виконання приписи щодо усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил. Відповідно до п. 1 ч. 6 ст. 2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" суб'єкти містобудування несуть відповідальність у вигляді штрафу за невиконання приписів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю, щодо усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил - у розмірі десяти мінімальних заробітних плат. За правилами ч.2 ст.3 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" накладати штраф від імені Державної архітектурно-будівельної інспекції України та її територіальних органів мають право керівник Державної архітектурно-будівельної інспекції України та його заступники, керівники територіальних органів Державної архітектурно-будівельної інспекції України та їх заступники. За приписами ч. 3 ст. 117 Кодексу адміністративного судочинства України подання адміністративного позову, а також відкриття провадження в адміністративній справі не зупиняють дію оскаржуваного рішення суб'єкта владних повноважень, але суд у порядку забезпечення адміністративного позову може відповідною ухвалою зупинити дію рішення суб'єкта владних повноважень чи його окремих положень, що оскаржуються. Ухвала негайно надсилається до суб'єкта владних повноважень, що прийняв рішення, та є обов'язковою для виконання. Як встановлено у судовому засіданні, у справі №805/9050/13-а судом не було вжито заходів забезпечення позову шляхом зупинення дії оскаржуваного рішення суб'єкта владних повноважень, тому посилання позивача на звернення до суду з приводу оскарження припису №139 від 14.05.2013 року, як на підставу для невиконання спірного припису суд вважає необґрунтованою. Порядок накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 6 квітня 1995 р. N 244, визначає процедуру накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності (далі - штрафи), що передбачені Законом України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності". Згідно п. 2 Порядку справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності розглядаються Держархбудінспекцією та її територіальними органами (далі - інспекції). Накладати штраф від імені інспекцій мають право керівник Держархбудінспекції та його заступники, керівники територіальних органів Держархбудінспекції та їх заступники. Штрафи накладаються на юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (далі - суб'єкт містобудування) за правопорушення у сфері містобудівної діяльності. За приписами п.п. 5-7 Порядку підставою для розгляду справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності є відповідний протокол, складений посадовою особою інспекції за результатами перевірки. Разом з протоколом складається припис. Припис складається у двох примірниках. Перший примірник припису вручається під розписку керівнику або уповноваженому представнику суб'єкта містобудування. Другий примірник залишається в матеріалах справи. Протягом трьох днів після оформлення протокол, інші необхідні матеріали (висновки експертів, дані лабораторних досліджень, фотографії, відомості про попередні порушення тощо) подаються посадовій особі інспекції, уповноваженій накладати штраф. Питання про накладення штрафу розглядається в 15-денний строк з дня одержання протоколу про правопорушення. У разі потреби справа може розглядатися за участю представників суб'єкта містобудування, експертів, інших причетних до неї осіб. Рішення про накладення штрафу оформлюється постановою про накладення на суб'єкта містобудування штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності (далі - постанова про накладення штрафу), що є виконавчим документом і підлягає виконанню в установленому законом порядку. Рекомендованими листами від 20.06.2013 року №7/5-03-4368, від 26.06.2013 року №7/5-07-4505 представник Адвокатського об'єднання «Донецька обласна колегія адвокатів» викликався на розгляд справи про порушення у сфері містобудівної діяльності. Враховуючи те, що питання про накладення штрафу може розглядається за відсутності представників суб'єкта містобудування та враховуючи скорочені строки встановлені для розгляду таких питань, суд вважає обґрунтованим розгляд питання за відсутності представника позивача. За таких обставин, постанова про накладання штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності №204 від 08.07.2013 року прийнята на підставі, в межах, у спосіб та строк передбачений чинним законодавством. Враховуючи вищевикладене, суд дійшов до висновку, що доводи позовної заяви  спростовуються матеріалами справи та не ґрунтується на нормах матеріального права, тому позов не підлягає задоволенню.                Керуючись статтями 2, 17, 18, 19, 94, 158-163, 167, 185-186 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -                                                  П О С Т А Н О В И В: У задоволенні позову Адвокатського об'єднання «Донецька обласна колегія адвокатів» до Інспекції державного архітектурно – будівельного контролю у Донецькій області про визнання незаконною та скасування постанови про накладання штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності №204 від 08.07.2013 року – відмовити. Постанова прийнята у нарадчій кімнаті, вступна та резолютивна частини проголошені у судовому засіданні 02 жовтня 2013 року у присутності представників сторін. У повному обсязі постанова виготовлена 04 жовтня 2013 року. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення. У разі застосування судом ч. 3 ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.                                   Суддя                                                                            Дмитрієв В.С.

Дата ухвалення рішення02.10.2013
Оприлюднено09.10.2013
Номер документу33958631
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/10731/13-а

Постанова від 30.10.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Нікулін О.А.

Ухвала від 21.10.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Нікулін О.А.

Ухвала від 26.11.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Горбатюк С.А.

Постанова від 30.10.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Нікулін О.А.

Ухвала від 21.10.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Нікулін О.А.

Постанова від 02.10.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Дмитрієв В.С.

Ухвала від 26.09.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Дмитрієв В.С.

Ухвала від 02.10.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Дмитрієв В.С.

Ухвала від 26.07.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Дмитрієв В.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні