ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ УХВАЛА 10 жовтня 2013 р.Справа № 2а-5002/09/2/0170 Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі: головуючого судді Яковлєва С.В., при секретарі Баценко А.О., розглянувши у судовому засіданні адміністративну справу за позовом Виробничого споживчого кооперативу “Сім'я” до Сімферопольського районного бюро технічної інвентаризації, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача, - ВАТ “Птахофабрика “Південна” про спонукання до виконання певних дій за участю представників: від позивача – не з'явився; від відповідача – не з'явився; від третьої особи – не з'явився; ВСТАНОВИВ: Виробничий споживчий кооператив “Сім'я” (далі – позивач) звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим з позовом, в якому просив зобов'язати Сімферопольське районне бюро технічної інвентаризації (далі – відповідач) виконати всі дії пов'язані з державною реєстрацією права власності позивача на будівлю вагової загальною площею 86,2 м2 , розташованої під № 48 по вул. Хачірашвілі с. Перове Сімферопольського району АР Крим. Ухвалою суду від 02.04.2009 року до участі по справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача, залучено ВАТ “Птахофабрика “Південна”. У судовому засіданні, яке відбулося 17.09.2009 року представник позивача заявив клопотання про зупинення провадження у справі. Клопотання представника позивача обґрунтовано тим, що 17.09.2009 року ВСК “Сім'я” згідно ст. 124 земельного кодексу України на адресу Перовської сільської ради АР Крим надано заяву, предметом якої є врегулювання земельних відносин стосовно ділянки, на який розташований належний позивачу об'єкт нерухомості (предмет спору). На думку представника позивача, вирішення питання з цього приводу може вплинути на об'єктивний та неупереджений розгляд адміністративного спору та/або буде мати наслідком вичерпання предмету спору по справі №2а-5002/09/2/0170. На підставі зазначеного вище, представник позивача просив зупинити провадження по справі до набрання чинності рішенням 36-ої сесії 5-го скликання Перовської сільської ради АР Крим. Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 17.09.2009 року зупинено провадження у справі № 2а-5002/09/2/0170 до розгляду 36-ою сесією 5-го скликання Перовської сільської ради АР Крим заяви Виробничого споживчого кооперативу “Сім'я” від 17.09.2009 року. Ухвалою суду від 13.10.2011 року провадження у справі поновлено та призначене судове засідання. Ухвалою суду від 08.12.2011 року у справі призначено судову будівельну експертизу. Ухвалою суду від 08.12.2011 року зупинено провадження у справі № 2а-5002/09/2/0170 до одержання результатів судової будівельної експертизи. Від ТОВ “Науково-дослідницька лабораторія судової експертизи”, 27.09.2013 року до суду надійшла адміністративна справа № 2а-5002/09/0170/2 , та експертний висновок № 9 у одному примірнику. Ухвалою суду від 30.09.2013 року поновлено провадження у справі. Сторони явку своїх представників у судове засідання, яке відбулося 10.10.2013 року, не забезпечили, про час, дату та місце його проведення повідомлені належним чином, від позивача 08.102013 року надійшла заява про уточнення позовних вимог, в якій він просить визнати протиправною відмову Сімферопольського районного бюро технічної інвентаризації у державній реєстрації права власності на Виробниче-споживчого кооперативу “Сім'я” на будівлю вагової загальною площею 86,2 кв. м., розташованої під № 48 по вул.. Хачірашвілі, с. Перове, Сімферопольського району, АР Крим; зобов'язати Сімферопольське районне бюро технічної інвентаризації виконати дії, пов'язані з державною реєстрацією права власності Приватного підприємства «Сім'я» на будівлю вагової загальною площею 86,2 кв. м., розташованої під № 48 по вул.. Хачірашвілі, с. Перове, Сімферопольського району, АР Крим; та клопотання про залучення другого відповідача. Судом встановлено, що Законом України “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень”, який регулює відносини, пов'язані з державною реєстрацією прав на нерухоме майно та їх обтяжень, в редакції Закону України “Про внесення змін до Закону України “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень” та інших законодавчих актів України” від 11 лютого 2010 року №1878-VI (надалі Закон №1878 зі змінами та доповненнями), з 01.01.2013 року встановлені підстави та орган, що здійснює дії з реєстрації речових прав. Відповідно ст.2 Закону №1878 державна реєстрація речових прав на нерухоме майно (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення прав на нерухоме майно, обтяження таких прав шляхом внесення відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно; Державний реєстр речових прав на нерухоме майно (далі - Державний реєстр прав) - єдина державна інформаційна система, що містить відомості про права на нерухоме майно, їх обтяження, а також про об'єкти та суб'єктів цих прав; нерухоме майно - земельні ділянки, а також об'єкти, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких неможливе без їх знецінення та зміни призначення. Згідно зі ст.4 Закону №1878 обов'язковій державній реєстрації підлягають речові права та обтяження на нерухоме майно, розміщене на території України, що належить фізичним та юридичним особам, державі в особі органів, уповноважених управляти державним майном, іноземцям та особам без громадянства, іноземним юридичним особам, міжнародним організаціям, іноземним державам, а також територіальним громадам в особі органів місцевого самоврядування, а саме, право власності на нерухоме майно; право володіння; право користування (сервітут); право користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис); право забудови земельної ділянки (суперфіцій); право господарського відання; право оперативного управління; право постійного користування та право оренди земельної ділянки; право користування (найму, оренди) будівлею або іншими капітальними спорудами, їх окремими частинами; іпотека; довірче управління майном; інші речові права відповідно до закону; податкова застава, предметом якої є нерухоме майно, та інші обтяження. У Державному реєстрі прав реєструються речові права та їх обтяження на земельні ділянки, а також на об'єкти нерухомого майна, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких неможливе без їх знецінення та зміни призначення (ст. 5 Закону №1878). Згідно ч. 1, 2 ст. 26 Закону №1878 записи до Державного реєстру прав вносяться на підставі прийнятого рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень; записи скасовуються, якщо підстави, за яких вони були внесені, визнані судом недійсними. Відповідно до п. 1.3. Наказу Міністерства юстиції України від 12.12.2011 №3502/5 “Про затвердження Порядку прийняття і розгляду заяв про внесення змін до записів, внесення записів про скасування державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень та скасування записів Державного реєстру речових прав на нерухоме майно” рішення щодо внесення змін до записів, внесення записів про скасування державної реєстрації прав та скасування записів Державного реєстру прав приймає державний реєстратор прав на нерухоме майно (далі - державний реєстратор), яке оформлює за допомогою Державного реєстру прав у двох примірниках. Згідно ст. 6 Закону №1878 систему органів державної реєстрації прав становлять Міністерство юстиції України; центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації прав; органи державної реєстрації прав, утворені Міністерством юстиції України в установленому законодавством порядку (далі - органи державної реєстрації прав). Відповідно до ст. 6, п. 5 ст. 19 Закону №1878 органами державної реєстрації прав, який проводить державну реєстрацію прав та їх обтяжень, є органи державної реєстрації прав, утворені Міністерством юстиції України в установленому законодавством порядку. Згідно п. 1 Наказу Міністерства юстиції України від 7 вересня 2011 року №2074/5 Про структурні підрозділи територіальних органів юстиції, що забезпечують реалізацію повноважень Укрдержреєстру та з питань банкрутства було вирішено утворити у складі Головних управлінь юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі (далі - Головні управління юстиції) структурні підрозділи, що забезпечують реалізацію повноважень Укрдержреєстру (далі - реєстраційні служби). Судом встановлено, що безпосереднє здійснення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно покладено на районні, районні у містах, міські (міст обласного значення), міськрайонні, міжрайонні управління юстиції (підпункт 4.33 пункту 4 Положення про районні, районні у містах, міські (міст обласного значення), міськрайонні, міжрайонні управління юстиції, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 23.06.2011 № 1707/5, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 23.06.2011 за № 760/19498) Наказом Мінюста України, № 198 від 02.02.2012 року було затверджено перелік реєстраційних служб Головних управлінь юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі, районних, районних у містах, міських (міст обласного значення), міськрайонних управлінь юстиції згідно з додатками. А саме відповідно до додатку № 1 було утворено в тому числі – Реєстраційну службу Сімферопольського районного управління юстиції АР Крим. Відповідно до ч. 1 ст. 52 КАС України суд першої інстанції, встановивши, що з адміністративним позовом звернулася не та особа, якій належить право вимоги, або не до тієї особи, яка повинна відповідати за адміністративним позовом, може за згодою позивача допустити заміну первинного позивача або відповідача належним позивачем або відповідачем, якщо це не потягне за собою зміни підсудності адміністративної справи. За таких обставин, враховуючи, що рішення у справі може вплинути на права та обов'язки Реєстраційної служби Сімферопольського районного управління юстиції АР Крим, суд вважає за необхідне залучити її до участі у справі в якості другого відповідача. З урахуванням викладеного, керуючись ст. ст. 52, 160, 165 КАС України, суд УХВАЛИВ: 1. Залучити до участі у справі в якості другого відповідача – Реєстраційну службу Сімферопольського районного управління юстиції 2. Розгляд справи відкласти на 17.10.2013 року о 11:30. 3. Зобов'язати позивача надати пояснення на експертний висновок. Зобов'язати першого відповідача та третю особу надати відзив на позов з урахуванням експертного висновку. Зобов'язати другого відповідача надати заперечення на адміністративний позов. Ухвала набирає законної сили з моменту постановлення і не може бути оскаржена окремо, заперечення на ухвалу можуть бути включені до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи. Суддя Яковлєв С.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 10.10.2013 |
Оприлюднено | 11.10.2013 |
Номер документу | 34021625 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Воробйова Світлана Олександрівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Воробйова Світлана Олександрівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Яковлєв С.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Яковлєв С.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Яковлєв С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні