Постанова
від 03.10.2013 по справі 826/13664/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

03 жовтня 2013 року № 826/13664/13-а

Окружний адміністративний суд міста Києва в складі головуючого судді Качура І.А., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Публічного акціонерного товариства «Укргазвидобування» до Державного реєстратора прав на нерухоме майно Державної реєстраційної служби України Корюк Тетяни Василівни про скасування рішення, зобов'язання вчинити дії.

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду м. Києва Публічного акціонерного товариства «Укргазвидобування» (далі по тексту також - позивач) з позовом до Державного реєстратора прав на нерухоме майно Державної реєстраційної служби України Корюк Тетяни Василівни (надалі також - відповідач), в якому просив:

- визнати протиправним та скасувати рішення державного реєстратора прав на нерухоме майно Державної реєстраційної служби України Корюк Тетяни Василівни про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень № 3157739 від 14 червня 2013 р.;

- зобов'язати державного реєстратора прав на нерухоме майно Державної реєстраційної служби України Корюк Тетяну Василівну вчинити дії з державної реєстрації прав на нерухоме майно: виробничі будівлі, що розташовані: Полтавська обл., Машівський р., с. Абрамівка, вул. Крупської, 40, кадастровий номер земельної ділянки: 5323080200:00:005:0204, 5323080200:00:004:0186, 5323080200:00:005:0206, за суб'єктом: Публічне акціонерне товариство «Укргазвидобування» на праві приватної власності та надати відповідний витяг.

В обґрунтування позовних вимог зазначав, що спірне рішення прийняте за відсутності законодавчо визначених правових підстав, що призводить до порушення прав та законних інтересів позивача. Позов просив задовольнити у повному обсязі.

Відповідач проти заявленого позову заперечував з мотивів необґрунтованості та безпідставності.

Відповідно до вимог ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи відсутність перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, суд з підстав, визначених ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, прийшов до висновку про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Розглянувши документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про те, що позов задоволенню не підлягає з огляду про наступне.

Матеріалами справи встановлено, що 28.05.2013 р. позивач подав до реєстраційної служби Машівського районного управління юстиції Полтавської області заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, яка зареєстрована за номером 1336389, - для проведення державної реєстрації права власності на виробничі будівлі, що розташовані: Полтавська обл., Машівський р., с. Абрамівка, вул. Крупської 40, кадастровий номер земельної ділянки: 5323080200:00:005:0204, 5323080200:00:004:0186, 5323080200:00:005:0206.

За наслідком розгляду заяви позивача, 14.06.2013 р. державний реєстратор прав на нерухоме майно Державної Реєстраційної Служби України Корюк Т.В. прийняла рішення №3157739 про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень на виробничі будівлі, що розташовані за адресою: Полтавська обл., Машівський р., с. Абрамівка, вул. Крупської 40, кадастровий номер земельної ділянки: 5323080200:00:005:0204, 5323080200:00:004:0186, 5323080200:00:005:0206, за суб'єктом: Публічне акціонерне товариство «Укргазвидобування».

Як слідує зі змісту спірного рішення, воно прийняте на підставі пп.16, 23 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою КМУ № 703 від 22.06.2011 року та ст. 24 ЗУ «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», у зв'язку з тим, що документи, подані для проведення державної реєстрації прав не відповідають вимогам, або не дають змоги встановити відповідність заявлених прав документам, що їх посвідчують.

Позивач категорично не погоджується з такими доводами відповідача, вважає, що спірним рішенням порушено його законні права та інтереси, за захистом яких він звернувся до суду з даним позовом.

Судом встановлено, що відповідно до розпорядження Кабінету міністрів України «Про реорганізацію дочірніх компаній Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України» від 13.06.2012р. №360-р, наказу Міністерства енергетики та вугільної промисловості України Про реорганізацію Дочірньої компанії «Укргазвидобування» Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України»» від 18.07.2012р. № 529 проведено державну реєстрацію припинення юридичної особи Дочірньої компанії «Укргазвидобування» Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України» шляхом перетворення у Публічне акціонерне товариство «Укргазвидобування».

21.12.2012р. наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України №1053 «Про затвердження передавального акту ДК «Укргазвидобування» та створення ПАТ«Укргазвидобування» затверджено передавальний акт ДК «Укргазвидобування» Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України» та погоджено створення (заснування) ПАТ«Укргазвидобування».

Спірні правовідносини регулюються Цивільним кодексом України від 16.01.2003 року №435-ІV (зі змінами та доповненнями), Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 01.07.2004 року №1952-ІV (зі змінами та доповненнями), Порядком державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 22.06.2011року №703 (зі змінами та доповненнями).

Відповідно до частин 1, 2 статті 182 Цивільного кодексу України право власності та інші речові права на нерухомі речі, обтяження цих прав, їх виникнення, перехід і припинення підлягають державній реєстрації.

Державна реєстрація прав на нерухомість є публічною, здійснюється відповідним органом, який зобов'язаний надавати інформацію про реєстрацію та зареєстровані права в порядку, встановленому законом.

Порядок проведення державної реєстрації прав на нерухомість та підстави відмови в ній встановлюються законом.

Спеціальним законом, що визначає правові, економічні, організаційні засади проведення державної реєстрації речових та інших прав, які підлягають реєстрації за цим Законом, та їх обтяжень і спрямований на забезпечення визнання та захисту державою цих прав, створення умов для функціонування ринку нерухомого майна є Закон України від 01.07.2004 року №1952-IV «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

У відповідності до положень ст.2 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", державна реєстрація речових прав на нерухоме майно (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення прав на нерухоме майно, обтяження таких прав шляхом внесення відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Згідно з частиною 1 статті 3 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державна реєстрація прав є обов'язковою. Інформація про права на нерухоме майно та їх обтяження підлягає внесенню до Державного реєстру прав.

Обов'язковій державній реєстрації підлягають речові права та обтяження на нерухоме майно, розміщене на території України, що належить фізичним та юридичним особам, державі в особі органів, уповноважених управляти державним майном, іноземцям та особам без громадянства, іноземним юридичним особам, міжнародним організаціям, іноземним державам, а також територіальним громадам в особі органів місцевого самоврядування, зокрема, право власності на нерухоме майно (стаття 4 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»).

До повноважень органу державної реєстрації прав належить, зокрема: проведення державної реєстрації прав та їх обтяжень або відмова у їх реєстрації; забезпечення ведення Державного реєстру прав (пункти 1, 2 частини 1 статті 8 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»).

Згідно ч. 2 ст. 6 Закону Держателем Державного реєстру прав є центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері державної реєстрації прав.

Відповідно до ст. 7-1 Закону Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації прав, крім іншого, забезпечує створення та функціонування Державного реєстру прав; здійснює керівництво та контроль за діяльністю у сфері державної реєстрації прав.

Ст. 8 Закону визначені повноваження органу державної реєстрації прав, згідно якої орган державної реєстрації прав: 1) проводить державну реєстрацію прав та їх обтяжень або відмовляє у їх реєстрації; 2) забезпечує ведення Державного реєстру прав; 3) надає інформацію про зареєстровані права та їх обтяження в порядку, встановленому цим Законом; 4) забезпечує облік безхазяйного нерухомого майна; 5) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом та іншими законами України.

Відповідно до частини 1 статті 15 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державна реєстрація прав та їх обтяжень проводиться в такому порядку: 1) прийняття і перевірка документів, що подаються для державної реєстрації прав та їх обтяжень, реєстрація заяви; 2) встановлення факту відсутності підстав для відмови в державній реєстрації прав та їх обтяжень, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та/або їх обтяжень; 3) прийняття рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, відмову в ній або зупинення державної реєстрації; 4) внесення записів до Державного реєстру прав; 5) видача свідоцтва про право власності на нерухоме майно у випадках, встановлених статтею 18 цього Закону; 6) надання витягів з Державного реєстру прав про зареєстровані права та/або їх обтяження.

Стаття 24 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» містить виключний перелік підстав, згідно яких може бути відмовлено у державній реєстрації прав: заявлене право, обтяження не підлягає державній реєстрації відповідно до цього Закону; об'єкт нерухомого майна або більша його частина розміщені на території іншого органу державної реєстрації прав; із заявою про державну реєстрацію прав та їх обтяжень звернулася неналежна особа; подані документи не відповідають вимогам, встановленим цим Законом, або не дають змоги встановити відповідність заявлених прав документам, що їх посвідчують; заяву про державну реєстрацію прав, пов'язаних з відчуженням нерухомого майна, подано після державної реєстрації обтяжень, встановлених щодо цього майна, крім випадків, встановлених частиною дев'ятою статті 15 цього Закону; заявлене право вже зареєстровано.

Процедуру проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав), перелік документів, необхідних для її проведення, права та обов'язки суб'єктів у сфері державної реєстрації прав, а також процедуру взяття на облік безхазяйного нерухомого майна, визначає Порядок державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.06.2011 року № 703 (далі - Порядок № 703).

Пунктом 16 Порядку № 703 визначено, що за результатами розгляду заяви про державну реєстрацію та документів, необхідних для її проведення, державний реєстратор приймає рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень або рішення про відмову в такій реєстрації.

Згідно з пунктом 23 Порядку № 703 державний реєстратор приймає рішення про відмову в державній реєстрації прав та їх обтяжень виключно за наявності підстав для відмови в державній реєстрації прав, що визначені у Законі України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

Для проведення державної реєстрації права власності та інших речових прав на нерухоме майно необхідними документами є документи, що підтверджують виникнення, перехід або припинення права власності та інших речових прав на нерухоме майно та інші документи, визначені цим Порядком.

Пунктом 27 Порядку № 703 визначено перелік документів для проведення державної реєстрації права власності та інших речових прав на нерухоме майно необхідні для виникнення, переходу або припинення права власності.

Так, документами, що підтверджують виникнення, перехід та припинення права власності та інших речових прав на нерухоме майно, є: 1) укладений в установленому законом порядку договір, предметом якого є нерухоме майно, права щодо якого підлягають державній реєстрації, або речове право на нерухоме майно, чи його дублікат; 2) свідоцтво про право власності на частку в спільному майні подружжя в разі смерті одного з подружжя, видане нотаріусом або консульською установою України, чи його дублікат; 3) свідоцтво про право на спадщину, видане нотаріусом або консульською установою України, чи його дублікат; 4) свідоцтво про придбання майна з прилюдних торгів (аукціонів) та свідоцтво про придбання майна з прилюдних торгів (аукціонів), якщо прилюдні торги (аукціони) не відбулися, видані нотаріусом, чи їх дублікати; 5) свідоцтво про право власності на нерухоме майно, видане державним реєстратором відповідно до цього Порядку; 6) свідоцтво про право власності, видане органом приватизації наймачам житлових приміщень у державному та комунальному житловому фонді; 7) свідоцтво про право власності на нерухоме майно, видане органом місцевого самоврядування або місцевою держадміністрацією до набрання чинності цим Порядком; 8) рішення про закріплення нерухомого майна на праві оперативного управління чи господарського відання, прийняте власником нерухомого майна чи особою, уповноваженою управляти таким майном; 9) державний акт на право власності на земельну ділянку або на право постійного користування земельною ділянкою; 10) рішення суду, що набрало законної сили, щодо права власності та інших речових прав на нерухоме майно; 11) ухвала суду про затвердження (визнання) мирової угоди; 12) заповіт, яким встановлено сервітут на нерухоме майно; 13) закон, яким встановлено сервітут на нерухоме майно; 14) рішення уповноваженого законом органу державної влади про повернення об'єкта нерухомого майна релігійній організації; 15) рішення власника майна, уповноваженого ним органу про передачу об'єкта нерухомого майна з державної у комунальну власність чи з комунальної у державну власність або з приватної у державну чи комунальну власність; 16) інші документи, що підтверджують виникнення, перехід та припинення права власності та інших речових прав на нерухоме майно відповідно до закону.

Водночас, позивачем разом з заявою про реєстрацію права власності були подані наступні документи: - технічний паспорт, серія та номер: 30840, виданий 24.10.2012, видавник: Приватне підприємство Полтавське бюро технічної інвентаризації "Інвентаризатор"; - Акт прийняття в експлуатацію, серія та номер: б/н. виданий 01.01.1997, видавник: підприємство "Полтавагазпром"; - державний акт на право постійного користування земельною ділянкою, серія та номер: ЯЯ№228481, виданий 26.12.2011, видавник: Машівська районна державна адміністрація Полтавської області; - державний акт на право власності на земельну ділянку, серія та номер: ЯЯ№228474, виданий 26.12.2011, видавник: Машівська районна державна адміністрація Полтавської області; - державний акт на право постійного користування земельною ділянкою, серія та номер: ЯЯ№228479, виданий 26.12.2011, видавник: Машівська районна державна адміністрація Полтавської області; - рішення про впорядкування нумерації житлових будинків, серія та номер: 22, виданий 20.08.2008, видавник: Виконавчий комітет Абрамівської сільської ради Машівського району Полтавської області; - довідка, серія та номер: б/н, виданий 01.05.2013, видавник: Публічне акціонерне товариство "Укргазвидобування"; - довіреність, серія та номер: 768, виданий 19.03.2013, видавник: Приватний нотаріус ОСОБА_4 правовий висновок, серія та номер: б/н, виданий 01.01.2013, видавник: Публічне акціонерне товариство "Укргазвидобування"; статут, серія та номер: б/н, виданий 25.12.2012, видавник: Публічне акціонерне товариство "Укргазвидобування"; паспорт, серія та номер: НОМЕР_1, виданий 29.12.1998, видавник: Полтавський РВ УМВС України в Полтавській області; - довіреність, серія та номер: 200, виданий 15.01.2013, видавник: Приватний нотаріус ОСОБА_3; - розпорядження, серія та номер: 360-р, виданий 13.06.2012, видавник: Кабінет міністрів України; - наказ, про реорганізацію Дочірньої компанії "Укргазвидобування" Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України", серія та номер: 529, виданий 18.07.2012, видавник: Міністерство енергетики та вугільної промисловості України; - витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. серія та номер: АБ№545276, виданий 28.12.2012, видавник: Державний реєстратор Полякова В.О. виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, серія та номер: АБ№546261, виданий 02.01.2013, видавник: Державний реєстратор Полякова В.О.; - довідка з єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, серія та номер: АА№782290, виданий 02.01.2013, видавник: Державний реєстратор Полякова В.О.; - наказ, про затвердження передавального акту ДК "Укргазвидобування" та створення ПАТ "Укргазвидобування", серія та номер: 1053, виданий 21.12.2012, видавник: Міністерство енергетики та вугільної промисловості України; - передавальний акт, серія та номер: б/н, виданий 21.12.2012, видавник: НАК "Нафтогаз України"; - протокол, серія та номер: 3, виданий 30.10.2012, видавник: НАК "Нафтогаз України"; - протокол засідання правління НАК "Нафтогаз України", серія та номер: 110, виданий 09.07.2012, видавник: НАК "Нафтогаз України", - протокол засідання правління НАК "Нафтогаз України", серія та номер: 216, виданий 12.11.2012. видавник: НАК "Нафтогаз України"; - протокол засідання правління НАК "Нафтогаз України", серія та номер: 234, виданий 03.12.2012, видавник: НАК "Нафтогаз України" ; - наказ, про затвердження результатів інвентаризації, серія та номер: 229, виданий 15.06.2010.

Враховуючи вищевикладене, позивачем до заяви від 14 червня 2013 р. про державну реєстрацію прав та їх обтяжень не були подані документи, що підтверджують виникнення права власності, тобто, правові підстави для проведення державної реєстрації права власності на заявлений об'єкт нерухомості, що і унеможливило проведення державної реєстрації.

Так, фактичні обставини справи свідчать перо те, що подані позивачем документи не відповідали установленим чинним законодавством вимогам та не давали змоги встановити відповідність заявлених прав документам, що їх посвідчують, а відтак відповідачем правомірно прийнято рішення про відмову у проведенні державної реєстрації прав та їх обтяжень за наслідком розгляду заяви позивача від 14 червня 2013 р.

Частиною 2 статті 71 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідачем як суб'єктом владних повноважень доведено правомірність спірного рішення.

Враховуючи викладене, керуючись статями 9, 69, 70, 71, 128, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні позову Публічного акціонерного товариства «Укргазвидобування» до Державного реєстратора прав на нерухоме майно Державної реєстраційної служби України Корюк Тетяни Василівни про скасування рішення, зобов'язання вчинити дії - відмовити повністю.

Постанова набирає законної сили згідно ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст. ст. 185 -187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя І.А. Качур

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення03.10.2013
Оприлюднено14.10.2013
Номер документу34062415
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/13664/13-а

Постанова від 10.10.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Федорчук А.Б.

Ухвала від 18.03.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Гончар Л.Я.

Ухвала від 12.02.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Гончар Л.Я.

Ухвала від 10.12.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Грищенко Т.М.

Постанова від 03.10.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Качур І.А.

Ухвала від 29.08.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Качур І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні