Постанова
від 11.10.2013 по справі 827/2264/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ПОСТАНОВА

Іменем України

11 жовтня 2013 рокуСправа №827/2264/13-а м. Севастополь

Суддя Окружного адміністративного суду міста Севастополя Мінько О.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом публічного акціонерного товариства "Севастопольстрой" до Реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Севастополі, 3-ті особи - Фонд комунального майна Севастопольської міської Ради, Комунальне підприємство "Бюро технічної інвентаризації та державної реєстрації об'єктів нерухомого майна" Севастопольської міської Ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Публічне акціонерне товариство "Севастопольстрой", уточнивши позовні вимоги, звернулось до суду з адміністративним позовом до Реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Севастополі про визнання бездіяльності Реєстраційної служби Головного управління юстиції в м. Севастополі щодо невнесення змін до відомостей Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, до Реєстру права власності на нерухоме майно - будівлю трансформаторної підстанції, яка розташована за адресою вул. Горпіщенко, 117/1 в м. Севастополі протиправною;

- зобов'язання Реєстраційну службу Головного управління юстиції в м. Севастополі внести зміни до відомостей Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, до Реєстру права власності на нерухоме майно - будівлю трансформаторної підстанції, яка розташована за адресою вул. Горпіщенко, 117/1 в м. Севастополі, а саме, у графі опис об'єкта додати "мощення І";

- зобов'язання Реєстраційну службу Головного управління юстиції в м. Севастополі видати свідоцтво про право власності публічного акціонерного товариства "Севастопольстрой" на будівлю трансформаторної підстанції, яка розташована за адресою вул. Горпіщенко, 117/1 в м. Севастополі.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач відмовився виправити технічні помилки, оскільки у нього відсутні повноваження для внесення таких виправлень, а без внесення відповідних виправлень позивач не може реалізувати свої права, як власник нерухомого майна.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Севастополя від 13.09.2013 року залучено для участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Фонд комунального майна Севастопольської міської Ради та Комунальне підприємство "Бюро технічної інвентаризації та державної реєстрації об'єктів нерухомого майна" Севастопольської міської Ради.

Позивач у судове засідання явку повноважного представника не забезпечив, про дату та місце розгляду справи повідомлений у встановленому законом порядку. Представник позивача надав заяву про розгляд справи за його відсутності, в порядку письмового провадження (а.с. 101).

Відповідач в судове засідання явку повноважного представника не забезпечив, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, причини неприбуття суду не відомі.

Треті особи в судове засідання явку повноважних представників не забезпечили, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином, причини неприбуття суду не відомі.

Згідно з частиною шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо не має перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Суд, встановивши обставини по справі, дослідивши матеріали справи, вважає позов таким, що підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Відповідно до пункту 1 частини 2 статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Встановлено, що 25.04.2008 року між закритим акціонерним проектно-будівельним товариством "Севастопольжитлобуд" (орендар) та Севастопольською міською Радою (орендодавець) укладений договір оренди земельної ділянки, відповідно до умов якого орендодавець передав, а орендар прийняв у строкове платне користування земельну ділянку загальною площею 1,9971 га, яка розташована в районі сел. Дергачі в м. Севастополі.

07.2.2012 року між публічним акціонерним товариством "Севастопольстрой" (далі ПАТ "Севастопольстрой") та закритим акціонерним проектно-будівельним товариством "Севастопольжитлобуд" укладений договір суборенди земельної ділянки, яка розташована в районі сел. Дергачі в м. Севастополі, зареєстрований у Головному управлінні Держкомзему у м. Севастополі № 853690004000131 від 16.02.2012 р.

Севастопольською міською філією Державного підприємства "Спеціалізована державна експертна організація - Центральна служба української державної будівельної експертизи" підготовлено експертний звіт № Е-27-0003-12 від 16.02.2012 р. щодо розгляду конструктивної частини робочого проекту "Квартал багатоповерхової житлової забудови з об'єктами соцкультпобуту по вул. Горпіщенко в районі сел. Дергачі у м. Севастополі. 1 черга будівництва, ПК1. Трансформаторна підстанція". Відповідно до експертного звіту площа покриттів об'єкту складає 3388,2 кв.м.(а.с. 19-21)

Інспекцією Державного архітектурно - будівельного контролю (далі Інспекція ДАБК) 29.02.2013 року зареєстровано декларацію про початок виконання будівельних робіт № СТ 08112031896 на ПАТ "Севастопольстрой" (а.с. 22-24).

Довідкою Управління містобудування і архітектури Севастопольської міської державної адміністрації № 02-14/3295 від 22.05.2012 р. трансформаторній підстанції, яка розташована на земельної ділянці в районі сел. Дергачі в м. Севастополі присвоєно адресу - вул. Горпіщенко, 117/1, м. Севастополь (а.с. 25).

Як вбачається з декларації про готовність об'єкту до експлуатації, зареєстрованої Інспекцією ДАБК за № СТ 14112128995 від 27.07.2012 року, трансформаторна підстанція ПК-1, за адресою: м. Севастополь, вул. Горпіщенко, 117/1, закінчена будівництвом та придатна до експлуатації (а.с. 26-29).

Відповідно до технічного паспорту (станом на 22.06.2012 р.) домоволодіння, яке розташовано за адресою: м. Севастополь, вул. Горпіщенко, 117/1 складається з трансформаторної підстанції літ. «А», загальною площею 95,3 кв.м., та мощення «I» (а.с. 33-40).

Як вбачається з матеріалів справи, позивач звернувся до Комунального підприємства «Бюро технічної інвентаризації та Державної реєстрації об'єктів нерухомого майна» Севастопольської міської Ради з заявою про реєстрацію права власності на об'єкт нерухомого майна будівля трансформаторної підстанції за адресою м. Севастополь, вул. Горпіщенко в районі сел. Дергачі.

Комунальним підприємством «Бюро технічної інвентаризації та Державної реєстрації об'єктів нерухомого майна» Севастопольської міської Ради ( далі - КП «БТІ та ДРОНМ» СМР) 08.08.2011 р. підготовлений технічній висновок з питання оформлення права власності ПАТ «Севастопольстрой» на будівлю трансформаторної підстанції за адресою м. Севастополь, вул. Горпіщенко, 117/1 та проект наказу про оформлення права власності на об'єкти нерухомого майна, які направлено до Фонду комунального майна Севастопольської міської Ради (далі - ФКМ СМР). У зазначеному проекті наказу допущено технічну помилку, а саме до опису об'єкта не внесено мощення «I».

ФКМ СМР видано наказ № 01-03/1833 від 30.10.2011 р., відповідного до пункту 1 якого ФКМ СМР наказав оформити право власності ПАТ «Севастопольстрой» з видачею свідоцтва про право власності на об'єкт нерухомого майна - будівлю трансформаторної підстанції (літ. «А», загальною площею 95,3 кв.м), за адресою м. Севастополь, вул. Горпіщенко, 117/1. У зазначеному наказі також не зазначено мощення «I».

07.11.2012 р. ФКМ СМР оформлено свідоцтво про право власності ПАТ «Севастопольстрой» на будівлю трансформаторної підстанції, яка розташована за адресою м. Севастополь, вул. Горпіщенко, 117/1, у якому також не зазначено мощення «I».

Також встановлено, що 15.08.2013 р. представник позивача (юрисконсульт ПАТ «Севастопольстрой» Роковой В.Є.) звернувся до відповідача з заявою та документами, необхідними для виправлення помилки у свідоцтві право власності ПАТ «Севастопольстрой» на будівлю трансформаторної підстанції, яка розташована за адресою м. Севастополь, вул. Горпіщенко, 117/1. Проте представнику позивача було відмовлено в прийнятті документів без пояснення причини.

У зв'язку із неможливістю подати заяву та необхідні документи представником позивача особисто, 20.08.2013 р. заяву та документи, необхідні для виправлення помилки було направлено відповідачу цінним листом з описом вкладення (а.с. 44-46).

З матеріалів справи також вбачається, що 21.08.2013 р. позивач звернувся до КП «БТИ та ДРОНМ» СМР з запитом № 624 з проханням виправити помилку у свідоцтві право власності ПАТ «Севастопольстрой» на будівлю трансформаторної підстанції, розташовану за адресою: м. Севастополь, вул. Горпіщенко, 117/1 (а.с. 41).

06.09.2013 р. від КП «БТИ та ДРОНМ» СМР надійшла відповідь № 3796 від 04.09.2013, у якій КП «БТИ та ДРОНМ» СМР повідомило, що їм невідомий механізм внесення змін у Реєстр прав власності та свідоцтво про право власності (а.с. 42).

Запитом № 625 від 21.08.2013 р. позивач звернувся до ФКМ СМР з проханням виправити помилку у свідоцтві право власності ПАТ «Севастопольстрой» на будівлю трансформаторної підстанції, розташовану за адресою: м. Севастополь, вул. Горпіщенко, 117/1 (а.с. 43). На даний момент відповіді від ФКМ СМР не надійшло.

Згідно зі статтею 182 Цивільного кодексу України право власності та інші речові права на нерухомі речі, обмеження цих прав, їх виникнення, перехід і припинення підлягають державній реєстрації.

Державна реєстрація прав на нерухомість і правочинів щодо нерухомості є публічною, здійснюється відповідним органом, який зобов'язаний надавати інформацію про реєстрацію та зареєстровані права в порядку, встановленому законом.

Відмова у державній реєстрації права на нерухомість або правочинів щодо нерухомості, ухилення від реєстрації, відмова від надання інформації про реєстрацію можуть бути оскаржені до суду.

Порядок проведення державної реєстрації прав на нерухомість та підстави відмови в ній встановлюються законом.

Згідно з преамбулою Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" № 1952-IV від 01.07.2004 (у редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин) цей Закон визначає правові, економічні, організаційні засади проведення державної реєстрації речових та інших прав, які підлягають реєстрації за цим Законом, та їх обтяжень і спрямований на забезпечення визнання та захисту державою цих прав, створення умов для функціонування ринку нерухомого майна.

Частиною першою статті 2 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" № 1952-IV від 01.07.2004 (далі Закон № 1952), визначено, що державна реєстрація прав - це офіційне визнання і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення права власності та інших речових прав на нерухоме майно, а також права власності на об'єкти незавершеного будівництва шляхом внесення відповідного запису до Реєстру прав власності на нерухоме майно.

Відповідно до частини 1 статті 4 та частини 1 статті 5 Закону № 1952 обов'язковій державній реєстрації підлягають речові права та обтяження на нерухоме майно, розміщене на території України, що належить фізичним та юридичним особам, державі в особі органів, уповноважених управляти державним майном, іноземцям та особам без громадянства, іноземним юридичним особам, міжнародним організаціям, іноземним державам, а також територіальним громадам в особі органів місцевого самоврядування, а саме: право власності на нерухоме майно та ін.

Відповідно до частини першої, третьої та п'ятої статті 10 Закону № 1952 державний реєстр прав містить відомості про зареєстровані права і обтяження, суб'єктів прав, об'єкти нерухомого майна, документи, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав.

Невід'ємною складовою частиною Державного реєстру прав є база даних про реєстрацію заяв і запитів та реєстраційні справи; відомості, що містяться у Державному реєстрі прав, мають відповідати даним реєстраційної справи, яка містить документовані записи щодо прав на нерухоме майно та їх обтяжень. У разі їх невідповідності пріоритет мають дані реєстраційної справи; органи державної реєстрації прав, державні реєстратори забезпечують достовірність інформації, її захист від несанкціонованого доступу, оновлення, архівування та відновлення даних, їх оперативний пошук і документальне відтворення процедури державної реєстрації прав, оперативне надання витягів про зареєстровані права та/або їх обтяження з Державного реєстру прав.

Статтею 27 Закону № 1952 визначено, що у разі виявлення у свідоцтві про право власності на нерухоме майно та/або витязі з Державного реєстру прав технічної помилки, допущеної державним реєстратором, заінтересована особа письмово повідомляє у п'ятиденний строк про це державного реєстратора, який перевіряє відповідність відомостей Державного реєстру прав інформації, що міститься у заяві про державну реєстрацію прав та/або їх обтяжень. Якщо факт невідповідності підтверджено, державний реєстратор безоплатно виправляє допущену помилку в день надходження повідомлення. Виправлення технічної помилки у записах Державного реєстру прав, що була допущена не з вини державного реєстратора, здійснюється за плату.

У разі виявлення технічної помилки, допущеної у записах Державного реєстру прав, державний реєстратор у п'ятиденний строк письмово повідомляє про це заінтересовану особу.

Заінтересована особа протягом п'яти робочих днів з дня отримання від державного реєстратора повідомлення про допущення технічної помилки у записах Державного реєстру прав повинна звернутися до нього із заявою про виправлення такої помилки.

Якщо виправлення технічної помилки може завдати шкоди чи порушити права та законні інтереси правонабувачів або третіх осіб, які використовували відповідні реєстраційні записи, державний реєстратор у п'ятиденний строк письмово повідомляє таких осіб про виправлення технічної помилки.

Якщо виправлення технічної помилки може завдати шкоди чи порушити права та законні інтереси правонабувачів або третіх осіб, які використовували відповідні реєстраційні записи, державний реєстратор у п'ятиденний строк письмово повідомляє таких осіб про виправлення технічної помилки.

Відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (у редакції Закону України від 11.02.2010 № 1878-VI із змінами, внесеними згідно із Законом України від 04.07.2012 № 5037-VI; далі - Закон) державна реєстрація прав на нерухоме майно та їх обтяжень з 01.01.2013 проводиться державним реєстратором прав на нерухоме майно органу державної реєстрації, а також нотаріусами як спеціальними суб'єктами, на яких покладаються функції державного реєстратора.

Відповідно до пункту 1.3 Тимчасового положення «Про порядок державної реєстрації права власності та інших речових прав на нерухоме майно», затвердженого наказом Міністерства юстиції України №7/5 від 07.02.2002 (втратило чинність з 01.01.2013 на підставі наказу МЮ України №1844/5 від 14.12.2012) державна реєстрація прав проводилась реєстраторами Бюро технічної інвентаризації.

Порядок ведення Реєстру прав власності на нерухоме майно, затверджений наказом Міністерства юстиції України №7/5 від 28.01.2003, відповідно до якого реєстратори Бюро технічної інвентаризації вносили інформацію до Реєстру прав та редагували технічні помилки, втратив чинність з 01.01.2013 року.

Таким чином, на теперішній час працівники КП "Бюро технічної інвентаризації та державної реєстрації об'єктів нерухомого майна" доступу до Державного реєстру прав на нерухоме майно для редагування внесених записів, не мають.

Відповідно до частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Згідно з частиною 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Враховуючи зазначене, аналізуючи діюче законодавство України, оцінюючи у сукупності встановлені обставини та перевівши наявні в матеріалах справи докази, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов публічного акціонерного товариства "Севастопольстрой" задовольнити.

Визнати бездіяльність Реєстраційної служби Головного управління юстиції в м. Севастополі щодо невнесення змін до відомостей Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, до Реєстру права власності на нерухоме майно - будівлю трансформаторної підстанції, яка розташована за адресою вул. Горпіщенко, 117/1 в м. Севастополі протиправною.

Зобов'язати Реєстраційну службу Головного управління юстиції в м. Севастополі внести зміни до відомостей Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, до Реєстру права власності на нерухоме майно - будівлю трансформаторної підстанції, яка розташована за адресою вул. Горпіщенко, 117/1 в м. Севастополі, а саме, у графі опис об'єкта додати "мощення І".

Зобов'язати Реєстраційну службу Головного управління юстиції в м. Севастополі видати свідоцтво про право власності публічного акціонерного товариства "Севастопольстрой" на будівлю трансформаторної підстанції, яка розташована за адресою вул. Горпіщенко, 117/1 в м. Севастополі.

Стягнути з Державного бюджету України на користь публічного акціонерного товариства "Севастопольстрой" (юридична адреса: вул. Миколи Музики, 78-А, м. Севастополь, 99029, ЄДРПОУ 01271342) судові витрати у розмірі 34 (тридцять чотири) грн. 41 коп.

Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України, та може бути оскаржена до Севастопольського апеляційного адміністративного суду у порядок і строки, передбачені статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова не набрала законної сили.

Суддя О.В. Мінько

СудОкружний адміністративний суд міста Севастополя
Дата ухвалення рішення11.10.2013
Оприлюднено14.10.2013
Номер документу34064060
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —827/2264/13-а

Ухвала від 29.09.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпіцька Л.Т.

Ухвала від 26.09.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпіцька Л.Т.

Ухвала від 15.09.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аблов Є.В.

Ухвала від 01.09.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпіцька Л.Т.

Ухвала від 18.02.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпіцька Л.Т.

Ухвала від 14.01.2014

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Щепанська Ольга Анатоліївна

Ухвала від 04.12.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Щепанська Ольга Анатоліївна

Ухвала від 07.11.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Щепанська Ольга Анатоліївна

Ухвала від 04.11.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Щепанська Ольга Анатоліївна

Постанова від 11.10.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Мінько О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні