Постанова
від 04.10.2013 по справі 807/2856/13-а
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 жовтня 2013 рокум. Ужгород№ 807/2856/13-а

Закарпатський окружний адміністративний суд в складі колегії :

головуюча суддя - Плеханова З.Б.

судді: Дору Ю.Ю. Рейті С.І.

при секретарі Cтенавській А.М.

з участю осіб, які беруть участь у справі:

прокурора міста Ужгорода - Савчак В.

позивач: Ужгородська міська рада- представник Александров Д.О.

відповідачі:

Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю в Закарпатській області - представник Цап М.П.

Управління містобудівного комплексу та земельних ресурсів Ужгородської міської ради, начальник Управління містобудівного комплексу та земельних ресурсів Ужгородської міської ради - представник не з'явився

треті особи без самостійних вимог:

ПАТ "Закарпатнафтопродукт- Мукачево"- представник Дроздецький М.М.

Департамент екології та природних ресурсів Закарпатської ОДА- представник Урись І.О.

ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8,ОСОБА_9

представник третьої особи ОСОБА_9 - ОСОБА_10

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом прокурора міста Ужгорода в інтересах держави, територіальної громади міста Ужгорода в особі Ужгородської міської ради до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю в Закарпатській області, Управління містобудівного комплексу та земельних ресурсів Ужгородської міської ради, треті особи без самостійних вимог: ПАТ "Закарпатнафтопродукт-Мукачево", Департамент екології та природних ресурсів Закарпатської ОДА ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8 , ОСОБА_9 про визнання неправомірними дій та скасування рішення,

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до статті 160 частини 3 КАС України 04 жовтня 2013 року було проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Повний текст постанови складено 09 жовтня 2013 року.

Прокурор міста Ужгорода в інтересах держави, територіальної громади міста Ужгорода в особі Ужгородської міської ради звернувся до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовом до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю в Закарпатській області, Управління містобудівного комплексу та земельних ресурсів Ужгородської міської ради, треті особи без самостійних вимог: ПАТ "Закарпатнафтопродукт-Мукачево", Департамент екології та природних ресурсів Закарпатської ОДА, з участю третіх осіб ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8 , ОСОБА_9 про визнання неправомірними дій та скасування рішення.

Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що прокуратурою міста Ужгорода проведено перевірку в порядку прокурорського нагляду за додержанням і застосуванням законів в Ужгородській міській раді з питань порушення вимог законодавства України.

Даною перевіркою встановлено, що на підставі договору купівлі-продажу земельної ділянки від 29.07.2009 року ВАТ «Закарпатнафтопродукт-Мукачево» є власником земельної ділянки загальною площею 0,15 га, що знаходиться за адресою м. Ужгород, вул. Шумна, цільове призначення земельної ділянки - інша комерційна діяльність.

Згідно рішення виконавчого комітету Ужгородської міської ради № 411 від 28.12.2009 року ВАТ «Закарпатнафтопродукт - Мукачево» надано згоду на розроблення містобудівного обґрунтування щодо розміщення АЗС на земельній ділянці по вул. Шумній.м. Ужгород.

В подальшому філією ДП «Укрдержбудекспертиза» у Закарпатській області наданий негативний експертний звіт щодо розгляду проектної документації по будівництву АЗС стаціонарного типу з комплексом сервісного обслуговування. За результатами розгляду проектних матеріалів, експертною установою встановлено, що зазначена проектна документація розроблена з порушенням вимог природоохоронного законодавства та потребує доопрацювання.

11.09.2012 Управлінням архітектури та містобудування Ужгородської міської ради видані містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки за адресою м. Ужгород, вул. Шумна,22а, в яких вказано функціональне призначення земельної ділянки - будівництво та обслуговування стаціонарної АЗС з комплексом послуг дорожнього сервісу, при цьому цільове призначення земельної ділянки - інша комерційна діяльність. В подальшому Державним управлінням охорони навколишньої природного середовища в Закарпатській області погоджено робочий проект «На будівництво АЗС по вул. Шумній,22а, в м. Ужгород».

На підставі вищенаведеного, 25.09.2012 року філія ДП «Укрдержбудекспертиза» Закарпатській області надала позитивний експертний звіт щодо розгляду проектної документації робочого проекту по будівництву АЗС стаціонарного типу з комплексом сервісного обслуговування в м. Ужгороді по вул. Шумній,22а.

22.11.2012 Інспекцією ДАБК в Закарпатській області на підставі містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки та експертного звіту, видано ПАТ «Закарпатнафтопродукт - Мукачево» Дозвіл на виконання будівельних робіт за № 11412225719 по будівництву АЗС стаціонарного типу з комплексом сервісного обслуговування по вул. Шумній,22а, м. Ужгород; категорія складності IV. Позивач зазначає про те, що дії начальника управління архітектури та містобудування Ужгородської міської ради щодо видачі містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки від 11.09.2012 неправомірними, а дозвіл на виконання будівельних робіт підлягає скасуванню.

Згідно інформації Управління Держземагенства в Ужгородському районі земельна ділянка за адресою м. Ужгород, вул. Шумна,22а, згідно ст. 19 ЗК України за основним цільовим призначенням віднесена до земель житлової та громадської забудови. Відповідно до класифікації видів цільового призначення земель, затверджених наказом Держкомзему України №548 від 23.07.2010, вказана земельна ділянка відноситься до секції В03 - землі громадської забудови, підрозділ 03.07 - для будівництва та обслуговування будівель торгівлі.

Однак, всупереч наведеному, як зазначає позивач, 11.09.2012 Управлінням архітектури та містобудування Ужгородської міської ради, як уповноваженим органом містобудування та архітектури, надані містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки, якими передбачено будівництво стаціонарної АЗС на 200 заправлень на добу з комплексом послуг дорожнього сервісу на земельній ділянці по вул. Шумна,22а, м. Ужгород, хоча відповідно до ст. 71 ЗК України, будівництво АЗС можливе на землях транспорту.

Філія ДП «Укрдержбудекспертиза» у Закарпатській області здійснювала експертизу робочого проекту «На будівництво АЗС по вул. Шумній,22а в м. Ужгороді»

Як зазначає позивач, листом 25.09.2012 Державне управління охорони навколишнього природного середовища в Закарпатській області повідомлено Філію ДП «Укрдержбудекспертиза» у Закарпатській області про погодження робочого проекту та усунення ВАТ «Закарпатнафтопродукт-Мукачево» попередніх зауважень. Так, Філією ДП «Укрдержбудекспертиза» у Закарпатській області надано експертний звіт №07-00465-12 від 25.09.2012 року щодо позитивного розгляду проектної документації робочого проекту по будівництву АЗС стаціонарного типу з комплексом сервісного обслуговування в м. Ужгороді по вул. Шумній,22а.

Однак, на думку позивача, Управлінням неправомірно погоджено вищевказаний проект, оскільки порушення, як пояснює позивач, які викладені в попередніх зауваженнях, ВАТ «Закарпатнафтопродукт -Мукачево» не усунуті та надані документи не відповідають встановленим законом вимогам.

В подальшому на підставі містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки та позитивного експертного звіту, 22.11.2012 Інспекцією ДАБК у Закарпатській області, видано дозвіл на виконання будівельних робіт за №ЗК 11412225719 по будівництву АЗС по вул. Шумній 22а у м. Ужгороді.

Враховуючи вищенаведене, та наявність численних порушень вимог законодавства як вказує позивач , при наданні містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки та експертного звіту, Дозвіл на виконання будівельних робіт підлягає скасуванню.

Позивач в адміністративному позові наголошує на тому, що прокуратура міста Ужгорода звертається за захистом інтересів держави, територіальної громади міста Ужгорода в особі Ужгородської міської ради, у зв'язку з тим, що Інспекцією ДАБК в Закарпатській області надано дозвіл на виконання будівельних робіт на підставі неналежно виданих містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки за адресою м. Ужгород, вул. Шумна,22а та неналежно проведеної експертизи проекту будівництва, які суперечать вимогам Земельного кодексу України та Закону України " Про регулювання містобудівної діяльності» та положень природоохоронного законодавства і таким діями порушується право територіальної громади міста Ужгорода на раціональне використання та охорону земель міста Ужгорода та не враховано інтереси громадськості щодо будівництва об'єкта підвищеної небезпеки.

На підставі викладеного позивач просить задовольнити адміністративний позов.

Представник Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю в Закарпатській області в судовому засіданні заперечив проти адміністративного позову з підстав викладених у письмових запереченнях. Зокрема, як зазначає представник відповідача, необхідно зауважити , що в судовому порядку анулюється дозвіл лише у випадку звернення органу державного архітектурно - будівельного контролю, щодо застосування такого заходу реагування у разі перешкоджання проведенню перевірки посадовими особами органу державного архітектурно - будівельного контролю, якщо таке перешкоджання було здійснено протягом одного року після накладення штрафу за зазначене порушення. З огляду на викладене вище, представник відповідача, зазначає, що вимога прокурора щодо скасування дозволу в судовому порядку не відповідає ЗУ " Про регулювання містобудівної діяльності" .

Також відповідач наголошує на тому, що державний акт про право власності на земельну ділянку серія ЯМ № 207719 від 29.12.2012 року було видано ПАТ «Закарпатнафтопродукт - Мукачево» на підставі договору купівлі - продажу земельної ділянки від 29.07.2009 року за № 178 , замість державного акту про право власності на земельну ділянку серія ЯЕ № 434078 від 13.05.2009 року та у зв'язку з перейменуванням товариства. Наразі , як зазначає представник відповідача, ні державний акт ні договір купівлі - продажу не скасовано ні визнано нечиними в судовому порядку.

Також представник ДАБК зазначив, що посилання прокурора на те, що розроблені містобудівні обґрунтування від 28.12.2009 року не затверджені у відповідності до вимог прикінцевих положень ЗУ " Про регулювання містобудівної діяльності та ст. 24 ЗУ " Про планування та забудову території " є на думку відповідача, безпідставними , оскільки отримання вихідних даних, розробка та затвердження проекту, проведення його експертизи та отримання дозволу на будівництво здійснювалось в період вересень - листопад 2012 року у відповідності до ЗУ " Про регулювання містобудівної діяльності", який набрав чинності 12.03.2011 року. Даний закон не передбачає обов'язку отримати дозвіл, розробити , провести експертизу і затвердити містобудівне обґрунтування.

Оскільки отримання вихідних даних, розробка та затвердження проекту, проведення його експертизи та отримання дозволу на будівництво здійснювалось ПАТ «Закарпатнафтопродукт- Мукачево" після набрання чинності Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності». Тому, як наголошує відповідач, доводи прокурора щодо обов'язку затвердити містобудівне обгрунтування є безпідставними. Проектна документація на будівництво АЗС є належним чином виготовлена та погоджена в порядку передбаченому чинним законодавством України. Таким чином , позовні вимоги представник відповідача, вважає необґрунтованими та такими , що суперечать законодавству та просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог.

Представник третьої особи: ПАТ «Закарпатнафтопродукт - Мукачево» проти позову заперечив, Зокрема, .зазначив, що ПАТ «Закарпатнафтопродукт-Мукачево» здійснює будівництво АЗС на земельній ділянці площею 0,15 га за адресою Закарпатська обл., м. Ужгород, вул. Шумна. Цільове призначення земельної ділянки: для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, яка є власністю ПАТ «Закарпатнафтопродукт-Мукачево на підставі державного акту про право власності на земельну ділянку серія ЯМ №207719 29.12.2012р., зареєстровано в Книзі записів державної реєстрації актів про право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі 29.12.2012р. відділом Держкомзему у м. Ужгород Закарпатської обл. №211010002000054.

У відповідності до Довідок з ЄДРПОУ від 15.04.2009р. та від 20.06.2012р. одним із видів діяльності ПАТ «Закарпатнафтопродукт - Мукачево» є роздрібна торгівля пальним. Відповідно до п. 1 Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.1997р. №1442, ці Правила визначають порядок приймання, зберігання і роздрібної торгівлі бензином, дизельним паливом, гасом, маслами, мастилами , а також регламентують вимоги у дотриманні прав споживачів щодо належної якості цих нафтопродуктів, безпеки для життя та здоров'я споживачів, навколишнього природного середовища і рівня торговельного обслуговування. Дані правила поширюються на всіх суб'єктів господарювання на території України, які зареєстровані в установленому порядку.

Таким чином, як зазначається в запереченнях, будівництво та обслуговування АЗС Публічним акціонерним товариством Закарпатнафтопродукт - Мукачево» на земельній ділянці площею 0,15 га за адресою Закарпатська 5л., м. Ужгород, вул. Шумна, кадастровий номер: 2110100000:08:002:0126, відповідає цільовому призначенню зазначеної земельної ділянки та вимогам земельного законодавства.

Проект будівництва пройшов обов'язкову експертизу. Проектна документація належним чином затверджена замовником - ПАТ «Закарпатнафтопродукт-Мукачево».

Будівництво здійснюється на підставі дозволу на виконання будівельних робіт, виданого 22.11.2012р. Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю в Закарпатській області за №ЗК 11412225719.

Як вказує представник ПАТ «Закарпатнафтопродукт-Мукачево», проектування та будівництво АЗС здійснюється з дотриманням вимог законодавства.

Таким чином, позовні вимоги є необґрунтованим та суперечать законодавству, на підставі чого ПАТ «Закарпатнафтопродукт-Мукачево» просить відмовити у задоволенні позову.

Представник Департаменту екології та природних ресурсів Закарпатської ОДА в судовому засіданні заперечив проти позову і зазначив, що будівництво зазначеної АЗС здійснюється відповідно до проведених державних експертиз , висновків і технічних умов, а тому будь-яких порушень з боку відповідачів чинного законодавства не вбачається.

Треті особи : ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8,ОСОБА_9 та його представник підтримали позовну заяву та пояснили , що вони мешканці прилеглої вулиці, і переживають з приводу можливих наслідків , до яких може призвести будівництво та експлуатація АЗС.

Розглянувши подані сторонами документи та матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Згідно до Довідок АБ № 413512 та № 464694 з ЄДРПОУ ВАТ «Закарпатнафтопродукт-Мукачево» зареєстроване за адресою 89600, Закарпатська область, м. Мукачево, вул. Брегівська- об'їзна ,11, ідентифікаційний код 03481371 ( а. с. 103,103).

У відповідності до даних Довідок з ЄДРПОУ від 15.04.2009р. та від 20.06.2012р. одним із видів діяльності ПАТ «Закарпатнафтопродукт-Мукачево» є роздрібна торгівля пальним.

Як встановлено судом , на підставі договору купівлі-продажу земельної ділянки від 29.07.2009 року , ВАТ «Закарпатнафтопродукт-Мукачево» є власником земельної ділянки загальною площею 0,15 га, що знаходиться за адресою м.Ужгород, вул. Шумна, кадастровий номер земельної ділянки 2110100000:08:002:0126, цільове призначення земельної ділянки - інша комерційна діяльність. ( а.с. 33-34).

Згідно рішення виконавчого комітету Ужгородської міської ради №411 від 28. 12.2009 року ВАТ «Закарпатнафтопродукт-Мукачево» надано згоду на розроблення містобудівного обґрунтування щодо розміщення АЗС на земельній ділянці по вул. Шумній.( а.с. 77 т.2).Дане рішення є чинним.

Будівництво здійснюється на підставі дозволу на виконання будівельних робіт, виданого 22.11.2012р. Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю в Закарпатській області за №ЗК 11412225719.( а.с.12 т.1)., в якому зазначено , що проектна документація розроблена ТзОВ "Аргонавт",а результати експертизи проекту будівництва видані ДП "Укрдержбудекспертиза".

Згідно матеріалів наданих представником Інспекцією ДАБК для огляду у в судовому засіданні, ПАТ «Закарпатнафтопродукт-Мукачево» подав начальнику Інспекції ДАБК в Закарпатській області заяву про надання Дозволу на виконання будівельних робіт на підставі рішення Ужгородської міської ради № 411 від 28.12.2009 року та Державного акту на право власності на земельну ділянку ЯЕ 434078 від 13.05.2009 року.

Дозвіл був виданий на підставі документації на будівництво: перший розділ проекту , будівельний генеральний план, паспорт опорядження фасаду, результати експертизи, видані в установленому порядку , наказ замовника про затвердження проектної документації, а також копій документів про призначення осіб, які здійснюють авторський, технічний нагляд та осіб, відповідальних за виконання робіт, а також копій кваліфікаційних сертифікатів , засвідчених в установленому порядку

Відповідно до п. 1 Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.1997р. №1442 , ці Правила визначають порядок приймання, зберігання і роздрібної торгівлі бензином, дизельним паливом, гасом, маслами, мастилами (далі -нафтопродукти), а також регламентують вимоги у дотриманні прав споживачів щодо належної якості цих нафтопродуктів, безпеки для життя та здоров'я споживачів, навколишнього природного середовища і рівня торговельного обслуговування.

Правила поширюються на всіх суб'єктів господарювання на території України, які зареєстровані в установленому порядку.

Згідно п. 2 вказаних Правил роздрібний продаж нафтопродуктів здійснюється через мережу автозаправних станцій, що призначені для відпуску споживачам нафтопродуктів.

Відповідно до ч.2 ст. 24 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства.

Таким чином, будівництво та обслуговування АЗС Публічним акціонерним товариством Закарпатнафтопродукт - Мукачево» на земельній ділянці площею 0,15 га за адресою Закарпатська обл., м. Ужгород, вул. Шумна, кадастровий номер: 2110100000:08:002:0126, відповідає цільовому призначенню зазначеної земельної ділянки та вимогам земельного законодавства.

Так, відповідно до ч. 1 ст. 71 Земельного кодексу України до земель автомобільного транспорту належать землі під спорудами та устаткуванням енергетичного, гаражного і паливороздавального господарства, автовокзалами, автостанціями, лінійними виробничими спорудами, службово-технічними будівлями, станціями технічного обслуговування, автозаправними станціями, автотранспортними, транспортно-експедиційними підприємствами, авторемонтними заводами, базами, вантажними дворами, майданчиками контейнерними та для перечеплення, службовими та культурно-побутовими будівлями й іншими об'єктами, що забезпечують роботу автомобільного транспорту.

Тобто чинне законодавство дозволяє будівництво АЗС на землях транспорту за наявності відповідного цільового призначення.

Однак, ст. 71 Земельного кодексу України не забороняє будівництво АЗС на землях інших категорій, зокрема, житлової та громадської забудови.

Тому посилання прокурора на ст. 71 Земельного кодексу України як на підставу визнати дії відповідача-2 щодо видачі містобудівних умов та обмежень протиправними та скасування дозволу і виконання будівельних робіт - є безпідставним.

Посилання прокурора на акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства від 07.07.2013р., складений Державною інспекцією сільського господарства Закарпатської області, є безпідставним, оскільки в цьому акті не вказано, що АЗС забороняється розміщувати на земельних ділянках житлової та громадської забудови.

Згідно чинного законодавства дозволяється розміщення АЗС як на землях транспорту так і на землях житлової та громадської забудови за наявності відповідного цільового призначення.

Відповідно до ст. 26 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності суб'єкти містобудування зобов'язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об'єктів. Право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації. Проект будівництва пройшов обов'язкову експертизу, що підтверджується експертним звітом щодо розгляду проектної документації №07-00465-12 від 25.09.2012р., складеним Закарпатською філією ДП «Укрдержбудекспертиза».(а.с.25 т.1). Даний експертний звіт є чинним, ніким не змінювався, не скасовувався та не оскаржувався.

У цьому звіті вказано, що проектна документація розроблена з дотриманням вимог щодо міцності, надійності, довговічності, безпечної експлуатації, інженерного забезпечення, охорони праці, пожежної, техногенної безпеки, санітарного і епідеміологічного благополуччя населення та екології. Робочий проект розроблено у відповідності з вимогами державних будівельних норм і правил . Експертний звіт складено з урахуванням позитивних звітів щодо пожежної та техногенної безпеки, охорони праці, санітарно-епідеміологічного благополуччя населення, екології.

Відповідно до ст. 31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» проектна документація на будівництво об'єктів розробляється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування з урахуванням вимог містобудівної документації та вихідних даних і дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил та затверджується замовником.

Експертиза проектів будівництва проводиться в установленому Кабінетом Міністрів України порядку експертними організаціями незалежно від форми власності, які відповідають критеріям визначеним центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування. При цьому до проведення експертизи залучаються експерти з питань санітарного та епідеміологічного благополуччя населення, екології, охорони праці, енергозбереження, пожежної, техногенної, ядерної радіаційної безпеки, які пройшли професійну атестацію, що проводилася із залученням представників відповідних центральних органів виконавчої влади, та отримали відповідний кваліфікаційний сертифікат.

Обов'язковій експертизі підлягають проекти будівництва об'єктів, які, зокрема, належать IV і V категорій складності, - щодо додержання нормативів з питань санітарного епідеміологічного благополуччя населення, екології, охорони праці, енергозбереження, пожежної техногенної, ядерної та радіаційної безпеки, міцності, надійності, довговічності будинків і споруд їх експлуатаційної безпеки та інженерного забезпечення. АЗС з комплексом сервісного обслуговування населення, яку ПАТ «Закарпатнафтопродукт-Мукачево» будує за адресою м. Ужгород, вул. Шумна, 22а, відноситься до IV категорії складності.

В статті 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» визначені основні складові вихідних даних ,а саме: 1) містобудівні умови та обмеження;2) технічні умови;3) завдання на проектування.2. Фізична або юридична особа, яка подала виконавчому органові сільської, селищної, міської ради або у разі розміщення земельної ділянки за межами населених пунктів - районній державній адміністрації заяву про намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об'єкта будівництва.3. Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними спеціально уповноваженими органами містобудування та архітектури на безоплатній основі. Перелік об'єктів будівництва, для проектування яких містобудівні умови та обмеження не надаються, визначає центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, містобудування та архітектури.4. Спеціально уповноважений орган містобудування та архітектури визначає відповідність намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.

Відповідно до п.2 Порядку виконання будівельних робіт, затвердженого Постановою КМУ від 13.04.2011р. №466, будівельні роботи можуть виконуватися замовником після отримання документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або договору та видачі замовнику Інспекцією дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об'єктів будівництва, що належать до IV і V категорії складності.

Відповідно до ст. 37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» форма дозволу на виконання будівельних робіт, форма заяви, що подається для його отримання, перелік документів, що додаються до заяви, форма відмови у видачі дозволу на виконання будівельних робіт, порядок видачі та анулювання дозволу на виконання будівельних робіт визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.

Таким чином, проектування та будівництво АЗС здійснюється з дотриманням вимог законодавства.

Як вбачається з містобудівних умов та обмежень, цільове призначення земельної ділянки - іншої комерційної діяльності, функціональне призначення земельної ділянки - будівництво та обслуговування стаціонарної АЗС з комплексом дорожнього сервісу.

В зазначених містобудівних умовах та обмеженнях сформульовані вимоги до будівництва АЗС - висота будівлі, відстані від об'єкту, що проектується, до меж червоних ліній, існуючих будівель та споруд, вимоги щодо благоустрою, забезпечення умов транспортно-пішохідного зв'язку тощо, які були в повній мірі враховані при проектуванні АЗС ( а.с.132-134 т.1).

Згідно з висновком управління архітектури та містобудування Ужгородської міської ради від 09.09.2008р. управління не заперечує проти відведення земельної ділянки під комерційну діяльність і вказує, що функціональне призначення цієї земельної ділянки - об'єкт дорожнього сервісу (а.с. 127 т.1).

Згідно з листом Комунального підприємства Ужгородської міської ради "Архітектурно-планувальне бюро» №31 від 06.08.2010року Генеральним планом міста Ужгорода передбачається зонування території, а саме розміщення територій садибної, житлової, багатоквартирної забудови, громадських будівель та споруд, пам'яток архітектури та містобудування, промислових підприємств, комунальних підприємств, складів та баз. Місця розташування АЗС генпланами міст не передбачаються. Як вказано в цьому листі, місцеві правила будови в місту Ужгороді відсутні ( а.с. 126 т.1). Тобто генеральний план міста Ужгорода не деталізований і місця розташування конкретних об'єктів забудови (у тому числі АЗС) у ньому взагалі на вказуються.

Зазначена земельна ділянка не перебуває в охоронюваних законом зонах, в яких заборонено будівництво АЗС. Тому будівництво АЗС на цій земельній ділянці не суперечить містобудівній документації.

Оскільки отримання вихідних даних, розробка та затвердження проекту, проведення його експертизи та отримання дозволу на будівництво здійснювалось ПАТ «Закарпатнафтопродукт- Мукачево» після набрання чинності Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності" тому доводи прокурора щодо обов'язку затвердити містобудівне обґрунтування - безпідставні.

Відповідно до п. 5.32. Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів, затверджених Наказом Міністерства охорони здоров'я України №173 від 19.06.1996 року зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 24 липня 1996 р. за N 379/1404 , відстань від автозаправочних станцій з підземними резервуарами для зберігання рідкого палива до меж дії дитячих дошкільних закладів, загальноосвітніх шкіл, шкіл-інтернатів, лікувально-профілактичних закладів, до стін житлових та інших громадських будівель і споруд, дитячих ігрових майданчиків і місць відпочинку населення слід приймати за розрахунком забруднення атмосферного повітря шкідливими викидами АЗС, але не менше 50 м.

Проект будівництва АЗС за адресою м. Ужгород, вул. Шумна, 22а, повністю відповідає зазначеним вимогам.

Зазначена обставина підтверджується експертним звітом щодо розгляду проектної документації №07-00465-12 від 25.09.2012р., складеним Закарпатською філією ДП «Укрдержбудекспертиза», у якому вказано, що проект відповідає, зокрема, вимогам щодо санітарного і епідеміологічного благополуччя населення ( а.с.25 т.1).

Проектна документація на будівництво АЗС та об'єктів дорожнього сервісу за адресою м. Ужгород, вул. Шумна, 22а, відповідає вимогам законодавства щодо охорони навколишнього середовища.

Зазначена обставина підтверджується Інформацією Державного управління охорони навколишнього середовища в Закарпатській області від 25.09.2012р. №2053/05/01 «Про розгляд проекту» , у якому вказано, зокрема, що ПАТ «Закарпатнафтопродукт-Мукачево» врахувало зауваження, які були викладені в еколого-експертному висновку від 07.06.2012 року №1411/05/01, надало відкориговані показники робочого проекту в частині розрахункових показників викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря, системи дощової та господарсько-побутової каналізації, утворення відходів; матеріали, що стосуються громадського слухання, щодо будівництва даного об'єкту, тощо, а тому держуправління погоджує робочий проект «На будівництво АЗС по вул. Шумній, 22а в м. Ужгород». ( а. с. 18 т.1)

Крім того, Державним управлінням охорони навколишнього середовища в Закарпатській області було проведено перевірку будівництва АЗС на земельній ділянці за адресою м. Ужгород, вул. Шумна, за результатами якої складено акт перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами ПАТ «Закарпатнафтопродукт - Мукачево» від 15.07.2013р., в якому жодних порушень законодавства не зафіксовано (а.с. 109-120 т.1).

Відповідно до ч. 6 ст. 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності", розгляд заяви та надання вихідних даних або прийняття рішення про відмову у видачі вихідних даних здійснюються уповноваженим органом містобудування та архітектури протягом десяті робочих днів з дня реєстрації заяви.Рішення про відмову у видачі вихідних даних приймається у разі невідповідності намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні. Оскільки наміри ПАТ «Закарпатнафтопродукт-Мукачево» щодо проектування та будівництва АЗС за адресою м. Ужгород, вул. Шумна, 22а, відповідали вимогам законодавства та містобудівної документації, тому Управління архітектури та містобудування Ужгородської міськради правомірно видало містобудівні умов та обмежень щодо забудови земельної ділянки.

Таким чином, позовні вимоги є необґрунтованими та не знайшли свого підтвердження в судовому засіданні..

Відповідно до ч.2 ст.17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема: 1) спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності; 2) спори з приводу прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби; 3) спори між суб'єктами владних повноважень з приводу реалізації їхньої компетенції у сфері управління, у тому числі делегованих повноважень;4) спори, що ви никають з приводу укладання, виконання, припинення, скасування чи визнання нечинними адміністративних договорів;5) спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України;6) спори щодо правовідносин, пов'язаних з виборчим процесом чи процесом референдуму.

Відповідно до статті 71 частини 1 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Позивачем не доведено неправомірність дій начальника управління архітектури та містобудування Ужгородської міської ради щодо видачі містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки по вул. Шумна,22 а, м. Ужгорода, не доведено неправомірність дій Управління архітектури та містобудування Ужгородської міської ради щодо видачі 11.09.2012 року містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки по вул. Шумна,22 а м. Ужгорода.

Керуючись ст.ст. 160, 161, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні позову прокурора міста Ужгорода в інтересах держави, територіальної громади міста Ужгорода в особі Ужгородської міської ради до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю в Закарпатській області, Управління містобудівного комплексу та земельних ресурсів Ужгородської міської ради, начальника Управління містобудівного комплексу та земельних ресурсів Ужгородської міської ради, треті особи без самостійних вимог: ПАТ "Закарпатнафтопродукт-Мукачево", Департамент екології та природних ресурсів Закарпатської ОДА ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9 про визнання неправомірними дій та скасування Дозволу на виконання будівельних робіт - відмовити.

Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови в повному обсязі через Закарпатський окружний адміністративний суд з одночасним надсиланням її копії до суду апеляційної інстанції.

Суддя З.Б. Плеханова

судді: Ю.Ю.Дору

С.І. Рейті

Копія вірна:

Головуюча суддя Плеханова З.Б.

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.10.2013
Оприлюднено15.10.2013
Номер документу34085261
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —807/2856/13-а

Ухвала від 18.09.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Ухвала від 18.10.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Ухвала від 13.09.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Ухвала від 30.09.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Ухвала від 04.10.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Ухвала від 30.08.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Ухвала від 18.09.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Ухвала від 18.07.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Донець О.Є.

Ухвала від 22.07.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Донець О.Є.

Ухвала від 19.05.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Донець О.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні