cpg1251
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"02" жовтня 2013 р. м. Київ К/800/39494/13
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі Приходько І. В., Бухтіярової І. О., Маринчак Н. Є.,
за участю секретаря судового засідання Паламарчук А.О.,
представників: позивача - Мещеряков В.В.,
відповідача - не з'явились;
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду міста Києва
касаційну Східної митниці Державної митної служби України
на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 06.06.2013 р.
та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 10.07.2013 р.
у справі № 805/6122/13-а
за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «НВК УкрАсептика»
до Східної митниці Державної митної служби України
про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -
В С Т А Н О В И Л А:
Товариство з обмеженою відповідальністю «НВК УкрАсептика» (далі - позвач, ТОВ «НВК УкрАсептика») звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Східної митниці Державної митної служби України (далі - відповідач, Митниця) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 14.02.2013 р. № 49, № 50 № 51.
Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 06.06.2013 р., залишеною без змін ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 10.07.2013 р., позовні вимоги задоволені в повному обсязі.
Не погоджуючись із прийнятими рішеннями суду, відповідач звернувся до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою, в якій, з посиланням на порушення судами першої та апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права, просив скасувати постанову Донецького окружного адміністративного суду від 06.06.2013 р. та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 10.07.2013 р. і прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог.
Позивач у судовому засіданні 02.10.2013 р. проти доводів касаційної скарги заперечував, вважає оскаржувані судові рішення законними, обґрунтованими та прийнятими у відповідності до норм діючого законодавства.
Відповідач у судове засідання 02.10.2013 р. не з'явився.
Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи та доводи касаційної скарги, колегія суддів приходить до висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судами попередніх інстанцій встановлено, що відповідно до наказу Митниці від 17.12.2012 р. № 740 проведена документальна невиїзна перевірка своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів при митному оформленні товару «Дезінфекційний розчин для зовнішнього застосування «Септоцид Р плюс» ввезеного на митну територію ТОВ «НВК УкрАсептика» та задекларованого за кодом згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (далі - УКТЗЕД) 3004901900, за результатами якої складено акт 25.01.2013 р. № 17/3/700000005/0033956622 та встановлено наступне:
- класифікація товару «Дезінфекційний розчин для зовнішнього застосування «Септоцид Р плюс» має здійснюватися у товарній підкатегорії 2208909110 згідно з УКТЗЕД, як препарат, що складається з активної речовини (етиловий спирт з концентрацією менше як 80%) призначений для медичних цілей та фармацевтичної промисловості; Законом України «Про митний тариф України» на товари цієї товарної підкатегорії встановлена ставки ввізного мита - 3,5 ЕUR за 1 л. 100% сп.; Законом України «Про податок на додану вартість» - ставка податку на додану вартість 20%;
- порушення ТОВ «НВК УкрАсептика» при декларуванні товару «Дезінфекційний розчин для зовнішнього застосування «Септоцид Р плюс» вимог статті 81 Митного кодексу України, внаслідок методологічної помилки заявлені неточні відомості про код товару згідно УКТЗЕД, що призвело до порушення Закону України «Про митний тариф України» в частині невірної класифікації товару згідно УКТЗЕД;
- визначено суму донарахованого податкового зобов'язання: мито - 418 896,92 грн., акцизний збір - 740 873,75 грн., ПДВ - 1 547 857, 41 грн. та 39 343,44 грн. умовного нарахування.
На підставі зазначеного акту відповідач 13.02.2013 р. прийняв спірні податкові повідомлення-рішення: № 49, яким визначено суму податкового зобов'язання з мита на товари, що ввозяться на територію України суб'єктами господарювання у розмірі 523 621,15 грн., у тому числі за основним платежем - 418 896,92 грн., за штрафними санкціями - 104 724,23 грн.; № 50, яким визначено суму податкового зобов'язання з акцизу на спирт у розмірі 897 981,46 грн., у тому числі за основним платежем - 740 873,74 грн., за штрафними санкціями - 157 107,71 грн.; № 51, яким визначено суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість з товарів, що ввозяться на територію України суб'єктами господарювання у розмірі 1 923 336,09 грн., у тому числі за основним платежем - 1 547 857,41 грн., за штрафними санкціями - 375 478,68 грн. За результатами адміністративного оскаржені вказані рішення залишені без змін.
Суди попередніх інстанцій, задовольняючи позовні вимоги виходили з того, що оформлення лікарського засобу «Септоцид Р плюс» відбувалось без порушень вимог законодавства України з питань митної справи, а класифікація та декларування даного товару як лікарського засобу за кодом згідно УКТЗЕД 3004 90 19 00 з боку позивача є правомірним та таким, що відповідає вимогам законодавства України.
Колегія суддів касаційної інстанції погоджується з такою позицією судів з огляду на наступне.
За приписами статті 69 Митного кодексу України товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД. Митні органи здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД. У разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів митний орган має право самостійно класифікувати такі товари.
Відповідно до преамбули Закону України «Про Митний тариф України», митний тариф України - це систематизований згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності перелік ставок ввізного мита, яке справляється з товарів, що ввозяться на митну територію України.
Класифікація товарів для цілей митного оформлення проводиться згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД), яка побудована на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів. УКТ ЗЕД є товарною номенклатурою митного тарифу України, який затверджений Законом України «Про Митний тариф України» з урахуванням Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД, відповідних приміток до розділів та груп, текстового опису товарних позицій та тих характеристик товару, які є визначальними для класифікації.
Частиною 1 статті 68 Митного кодексу України визначено, що ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності здійснює центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері державної митної справи в порядку, встановленому Кабінетом Міністрі України.
Як встановлено судами і підтверджено матеріалами справи, протягом 2010-2012 років на митну територію України позивачем ввезено товар «лікарський засіб для людей, розфасований для роздрібної торгівлі, дезінфекційний розчин для зовнішнього застосування «Септоцид Р плюс» у флаконах, який призначений для гігієнічної обробки рук медичного персоналу до і після діагностичних, терапевтичних процедур, після контакту з інфекційними хворими, контамінованими матеріалами у лікувально-профілактичних закладах, а також гігієнічної обробки шкіри рук персоналу лабораторій різних підпорядкувань, оздоровчих закладів різного профілю, працівників підприємств фармацевтичної, мікробіологічної та харчової промисловості, аптечної мережі, закладів соціального захисту. Склад: діючі речовини - спирту етилового г/л - 508,4-632,1; спирту ізопропілового г/л - 44,0-45,16; допоміжні речовини - 1,3 бутандіол, ланоліну етокилат, ароматизатор «Лимон № 336», вода очищена.
Товариством здійснено митне оформлення означеного товару за кодом 3004901900 згідно з УКТЗЕД (ставка мита 0%) за вантажно-митними деклараціями, за якими позивачем здійснено митне оформлення даного товару.
Висновок податкового органу про те, що класифікація товару «Дезінфекційний розчин для зовнішнього застосування «Септоцид Р плюс» має здійснюватися у товарній підкатегорії 2208909110 згідно з УКТЗЕД ґрунтується на тому, що цей препарат складається з активної речовини (етиловий спирт з концентрацією менше як 80%) призначений для медичних цілей та фармацевтичної промисловості.
Класифікацію фармацевтичної продукції наведено в групі 30 «Фармацевтична продукція» Розділу 6 «Продукція хімічної та пов'язаних з нею галузей промисловості» Митного тарифу, затвердженого Законом України «Про Митний тариф України». Лікарські засоби (за винятком товарів, включених до товарних позицій 3002, 3005, або 3006), що складаються зі змішаних або незмішаних продуктів для терапевтичного або профілактичного застосування, у дозованому вигляді (включаючи лікарські засоби у вигляді трансдермальних) або розфасовані для роздрібної торгівлі класифікуються у товарній позиції 3004. Вказана товарна підгрупа має деталізацію, зокрема інші лікарські засоби, що розфасовані для роздрібної торгівлі класифікуються за кодом 3004 90 19 00.
Колегія суддів касаційної інстанції вважає вірними висновки судів попередніх інстанцій про те, що лікарські засоби, що включаються до товарної позиції 3004 мають відповідати ознакам зазначеної позиції та повинні бути представлені у вигляді дозованих лікарських форм - таблетки, ампули, капсули, тощо або розфасовані для роздрібної торгівлі.
Згідно статті 2 Закону України «Про лікарські засоби» Державний реєстр лікарських засобів України - нормативний документ, який містить відомості про лікарські засоби, дозволені для виробництва і застосування в медичній практиці.
Статтею 9 наведеного Закону визначено, що лікарські засоби допускаються до застосування в Україні після їх державної реєстрації, крім випадків, передбачених цим Законом. Зареєстровані в Україні лікарські засоби вносяться до Державного реєстру лікарських засобів України.
Пунктом 4.1 Порядку ведення та використання міжвідомчої бази даних зареєстрованих в Україні лікарських засобів, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров'я України, Міністерства фінансів України від 19 грудня 2011 року № 925/1661, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 21 лютого 2012 року за № 270/20583 (далі - Порядок), визначено порядок використання Бази даних зареєстрованих в Україні лікарських засобів. Згідно з цим пунктом, підставою для здійснення митного оформлення лікарських засобів є наявність інформації про те, що лікарський засіб включено до Державного реєстру лікарських засобів України.
Отже вірними є висновки судів першої та апеляційної інстанції, що підставою для митного оформлення товару як лікарського засобу необхідно, щоб цей товар був зареєстрований як лікарський засіб та внесений до Державного реєстру лікарських засобів України. При цьому повноваження щодо визначення чи є засіб саме лікарським засобом чи ні, належать до виключної компетенції Міністерства охорони здоров'я України.
Як встановлено судами і підтверджено матеріалами справи, на момент здійснення митного оформлення спірний препарат був зареєстрований в Україні, як лікарські засоби та внесені до Державного реєстру лікарських засобів України, що підтверджується Реєстраційним посвідченням на лікарський засіб «Септоцид Р плюс» від 28 травня 2009 р. № UА/9654/01/01, затвердженим наказом Міністерства охорони здоров'я України від 13 травня 2009 р. № 331.
Крім того, відповідно до примітки 1 (е) до групи 22 «Алкогольні і безалкогольні напої та оцет» УКТ ЗЕД, дана група не включає лікарські засоби товарної позиції 3003 або 3004.
Отже Митниця не мала жодних правових підстав та повноважень інакше визначати належність чи неналежність препаратів до лікарських засобів, підводити лікарський засіб до класифікатора в товарній під категорії 2208909110.
З огляду на викладене, колегія суддів касаційної інстанції вважає обґрунтованими висновки судів попередніх інстанцій, що оформлення лікарського засобу «Септоцид Р плюс» відбувалось без порушень вимог законодавства України з питань митної справи, а класифікація та декларування даного товару як лікарського засобу за кодом згідно УКТ ЗЕД 3004 90 19 00 з боку позивача є правомірним та таким, що відповідає вимогам законодавства України.
Згідно приписів ч.2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Пунктом 1 частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Оскільки судами встановлено невідповідність законодавству винесених податкових повідомлень-рішень від 14.02.2013 № 49 р., № 50, № 51 позовні вимоги щодо їх скасування обґрунтовано задоволені.
Враховуючи викладене, Вищий адміністративний суд України дійшов висновку, що судами першої та апеляційної інстанцій виконано всі вимоги процесуального законодавства, всебічно перевірено обставини справи, вирішено справу у відповідності до норм матеріального права, постановлено обґрунтовані рішення, в яких повно відображені обставини, що мають значення для справи. Порушень норм матеріального права, які могли призвести до зміни чи скасування рішень судів попередніх інстанцій не встановлено.
На підставі викладеного, 160, 167, 210-231, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія судів, -
У Х В А Л И Л А:
Касаційну скаргу Східної митниці Державної митної служби України залишити без задоволення.
Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 06.06.2013 р. та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 10.07.2013 р. у справі № 805/6122/13-а залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення. Заява про перегляд судового рішення в адміністративній справі Верховним Судом України може бути подана з підстав, в порядку та у строки встановлені статей 236-238 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий суддя І. В. Приходько Судді І. О. Бухтіярова Помічник судді Н.Є.Маринчак З оригіналом згідно Т. В. Давидовська
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 02.10.2013 |
Оприлюднено | 15.10.2013 |
Номер документу | 34090179 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Приходько І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні