Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
14 жовтня 2013 р. справа № 820/7495/13-а
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого -Судді Архіпової С.В.
при секретарі - Пєнцові М.В.,
за участю: представника позивача - Загребельного Г.С.,
представника відповідача - не прибув,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу
за позовом
Приватне підприємство "КАПІТАЛ-АГРО" до Державної податкової інспекції в Оболонському районі м. Києва Головного Управління Міндоходів у місті Києві про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії ,
В С Т А Н О В И В:
Позивач - Приватне підприємство "КАПІТАЛ - АГРО" звернулось до суду з адміністративним позовом до відповідача - Державної податкової інспекції у Оболонському районі м. Києва ГУ Міндоходів у м. Києві, в якому, з урахування поданої заяви про відкликання позовної заяви щодо частини позовних вимог, просив суд визнати неправомірними дії відповідача щодо проведення зустрічної звірки позивача, за результатами якої був складений акт від 13.06.13 р. за № 37/22-6/37688406 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ПП "КАПІТАЛ-АГРО" (код 37688406) щодо підтвердження господарських відносин з ТОВ «Юридична група «Ел Сі Еф» (код за ЄДРПОУ 35138532), ТОВ «Агенція комплексного захисту бізнесу «Дельта М» (код за ЄДРПОУ 35199148), ТОВ «Фаворит Пак» (код за ЄДРПОУ 37973165) та ТОВ «Золотий Грааль» (код за ЄДРПОУ 37036886) за період з 01.03.2013 р. по 30.04.2013 р.»
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем було проведено зустрічну звірку, за результатами якої було складено акт від 13.06.13 за № 37/22-6/37688406 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ПП "КАПІТАЛ-АГРО" (код 37688406) щодо підтвердження господарських відносин з ТОВ «Юридична група «Ел Сі Еф» (код за ЄДРПОУ 35138532), ТОВ «Агенція комплексного захисту бізнесу «Дельта М» (код за ЄДРПОУ 35199148), ТОВ «Фаворит Пак» (код за ЄДРПОУ 37973165), ТОВ «Золоти Грааль» (код за ЄДРПОУ 37036886) за період з 01.03.2013 р. по 30.04.2013 р.»
Позивач вважає, що вказана перевірка проведена всупереч вимогам чинного законодавства України, зокрема без надіслання на адресу позивача податковим органом відповідних запитів про надання інформації та її документального обґрунтування.
Також позивач вказує, що відповідач, встановивши порушення законодавства та склавши вищевказаний акт про неможливість проведення зустрічної звірки, при проведенні зустрічної звірки, вийшов за межі своїх повноважень, передбачених п.73.5 ст.73 Податкового Кодексу України та нормами Порядку проведення контролюючими органами зустрічних звірок.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити, виходячи із доводів, що викладені в позовній заяві.
Представник відповідача, повідомленого належним чином про дату, час і місце судового розгляду, в судове засідання не прибув, про причини неявки суд не повідомив, клопотань про відкладення розгляду справи або її розгляд не надав. Так само не представив суду свою правову позицію щодо заявлених позовних вимог.
Враховуючи наведене, суд вважає можливим розгляд справи за відсутності представника відповідача на підставі наявних в ній доказів, які є достатніми для ухвалення рішення.
Заслухавши пояснення представника позивача та дослідивши матеріали справи, суд доходить висновку про обґрунтованість заявлених позовних вимог та необхідність їх задовольнити, виходячи з наступного.
Так, судом встановлено, що 13.06.2013 року фахівцями ДПІ у Оболонському районі м. Києва ГУ Міндоходів у м. Києві складено акт № 37/22-6/37688406 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ПП "КАПІТАЛ-АГРО" (код 37688406) щодо підтвердження господарських відносин з ТОВ «Юридична група «Ел Сі Еф» (код за ЄДРПОУ 35138532), ТОВ «Агенція комплексного захисту бізнесу «Дельта М» (код за ЄДРПОУ 35199148), ТОВ «Фаворит Пак» (код за ЄДРПОУ 37973165) та ТОВ «Золотий Грааль» (код за ЄДРПОУ 37036886) за період з 01.03.2013 р. по 30.04.2013 р.» (а.с. 8-22)
Згідно вказаного акту зазначено, що зустрічну звірку ПП «Капітал-Агро» проведено на підставі п.73.5 ст.73 Податкового кодексу України.
Відповідно до змісту вказаного акту податковим органом зроблено висновки щодо відсутності ознак реальності вчинення ПП «Капітал-Агро» господарських операцій за перевіряємий період з посиланням на відомості, встановлені ВПМ ДПІ у Оболонському районі ГУ Міндоходів у м. Києві, згідно яких встановити посадових осіб ПП «Капітал-Агро» за адресою його місцезнаходження не надалося можливим.
Наведені обставини, на думку податкового органу, не дають можливості підтвердити факт реального здійснення господарської діяльності ПП «Капітал-Агро» за період з 01.03.2013 р. по 30.04.2013 року, з огляду на що його господарська діяльність, пов'язана з сумнівними платниками по ланцюгу товарно-грошових потоків, має ознаки нереальності здійснення.
Згідно висновків акту встановлено: «ч.5 ст. 203, ч.1,2 ст. 215, ст. 216 ЦК України в частині недодержання вимог зазначених статей в момент вчинення правочинів, які не спрямовані на реальне настання наслідків, що обумовлені ними по правочинах, здійснених ПП «Капітал-Агро» при придбанні та продажу товарів (послуг)».
Також встановлено відсутність об'єктів оподаткування при визначенні доходів та витрат (послуг) за період з 01.03.2013р. по 30.04.2013р., які підпадають під визначення ст. 134, ст. 138 Податкового кодексу України, відсутність об'єктів оподаткування при визначенні доходів та витрат (послуг) за період з 01.03.2013р. по 30.04.2013р., які підпадають під визначення ст. 185, ст. 198 Податкового кодексу України, отже, як зазначено згідно висновків акту «податкові зобов'язання, сформовані ПП «Капітал - Агро» за період з 01.03.2013р. по 30.04.2013р. на загальну суму 1 578 253,0 грн., підлягають зменшенню до «0». Податковий кредит, сформований ПП «Капітал-Агро»за період з 01.03.2013р. по 30.04.2013р. на загальну суму 1 539 846,0 грн., підлягає зменшенню до «0».
В зв'язку із встановленими обставинами суд зазначає, що відповідно до п. 73.5 ст. 73 Податкового кодексу України з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків.
Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.
Постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 р. № 1232 затверджений Порядок проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок.
Пунктами 1-9 названого порядку встановлено, що він визначає механізм проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок.
Зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.
З метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних.
Зустрічна звірка може бути проведена органом державної податкової служби (ініціатором) самостійно у разі, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби, в якому перебуває платник податків, або в межах одного населеного пункту.
Орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.
Облік запитів на проведення зустрічних звірок у суб'єктів господарювання здійснюється органами державної податкової служби (як ініціаторами, так і виконавцями).
У разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження (протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження суб'єкту господарювання запиту) орган державної податкової служби проводить зустрічну звірку.
Довідка про проведення зустрічної звірки підлягає реєстрації в органах державної податкової служби (як ініціатора, так і виконавця).
Матеріали зустрічної звірки надсилаються до органу державної податкової служби (ініціатора).
Задовольняючи позовні вимоги про визнання протиправними дій відповідача по проведенню зустрічної звірки та складання акту від 13.06.2013р. № 37/22-6/37688406 про неможливість проведення зустрічної звірки позивача, суд виходить з того, що зазначений акт не містить інформації про те, на встановлення реальності яких операцій проведена звірка.
Право на складання будь-яких актів про неможливість проведення зустрічної звірки не передбачено Податковим кодексом України, а також Порядком проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 р. №1232.
Отже, дії відповідача з оформлення результату зустрічної звірки, які полягали у складанні акту про неможливість проведення зустрічної звірки є незаконним, та таким, що виходять за межі повноважень, наданих органам державної податкової служби.
Таким чином, суд погоджується з доводами позовної заяви про те, що відповідачем був порушений порядок проведення органами податкової служби зустрічної звірки, зокрема п. 73.5 ст. 73 Податкового кодексу України, в якому зазначено, що за результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.
З характеру та змісту акту про неможливість проведення зустрічної звірки вбачається, що орган державної податкової служби фактично робить висновки про обставини господарської діяльності позивача, хоча змістом звірки є співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єктів господарювання з метою підтвердження господарських відносин.
Отже, відповідач при проведенні зустрічної звірки вийшов за межі предмету таких звірок та обставин, які вивчаються під час їх проведення.
За своїм змістом висновок про відсутність реального вчинення господарської діяльності у за період з 01.02.2013 по 30.04.2013 року стосується не тільки взаємовідносин позивача з іншими платниками податків, а також і умов здійснення ним господарської діяльності.
Проте, вказаний висновок може бути зроблений при з'ясуванні всіх обставин діяльності підприємства, які мають досліджуватися з дотриманням вимог та за наявності підстав, визначених ст. 78 Податкового кодексу України, за правилами проведення позапланових виїзних перевірок, з вивченням та оцінкою всіх первинних документів товариства, а сама перевірка повинна проводитись у тому числі на підставі наказу керівника ДПІ та направлення на перевірку.
В даному випадку податковим органом зазначених вимог закону не дотримано, а отже проведена звірка не може бути визнана законною.
Крім того, під час розгляду справи, з наявних матеріалів, судом не встановлено доказів надіслання запитів від контролюючих органів (ініціаторів) про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних, підстав для проведення зустрічної звірки в акті від 13.06.2013 року не визначено.
З огляду на викладене суд зазначає, що запит про надання документів та пояснень в обов'язковому порядку має засвідчуватись печаткою податкового органу, а зустрічна звірка може бути проведена виключно у разі наявності в розпорядженні податкового органу первинних документів платника податків.
Окрім цього, Методичними рекомендаціями №236 передбачено, що запит про надання інформації та її документального підтвердження (додаток 2) суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному (уповноваженому) представникові під розписку.
Суд зазначає, що у разі неможливості вручення запиту особисто, ДПІ у Оболонському районі ГУ Міндоходів у м. Києві мала направити запит рекомендованим листом з повідомленням про вручення.
Також, п.4.4 Методичних рекомендацій №236 передбачено, що у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає Акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання (далі - Акт) (додаток 3), реєструє його у Журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки (актів про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, неявки для підписання, відмови від підписання Довідки про результати проведення зустрічної звірки) (далі - Журнал реєстрації довідок/актів) (додаток 4) та вживає відповідних заходів, передбачених актами Міністерства доходів і Зборів України. Зразок форми акта про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання наведено у додатку №3 до Методичних рекомендацій №236.
Таким чином, відповідач, фактично встановивши порушення законодавства та склавши акт про неможливість проведення зустрічної звірки вийшов за межі своїх повноважень, передбачених п.73.5 ст.73 Податкового Кодексу України та нормами Порядку проведення контролюючими органами зустрічних звірок, оскільки фактично провів перевірку, а не зустріну звірку, без дотримання процедури, передбаченої податковим законодавством для проведення перевірок.
Відповідно до вимог статті 4 Податкового кодексу України податкове законодавство ґрунтується на таких принципах, зокрема, рівність усіх платників перед законом, недопущення будь-яких проявів податкової дискримінації - забезпечення однакового підходу до всіх платників податків незалежно від соціальної, расової, національної, релігійної приналежності, форми власності юридичної особи, громадянства фізичної особи, місця походження капіталу.
Статтею 19 Конституції України передбачено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).
Судом в даній справі встановлено, що складення ДПІ у Оболонському районі м. Києва ГУ Міндоходів у м. Києві акту про неможливість проведення зустрічної звірки позивача щодо підтвердження господарських відносин, із платниками податків та зборів, є безпідставним, необґрунтованим та вчиненим з порушенням способу передбаченого законодавством, отже такі дії відповідача мають бути визнані неправомірними.
Згідно ч. 1 ст.94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).
На підставі викладеного та керуючись ст., ст. 160,161,162,163 КАС України, суд,-
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Приватного підприємства "КАПІТАЛ - АГРО" до Державної податкової інспекції у Оболонському районі м. Києва ГУ Міндоходів у м. Києві про визнання дій неправомірними, зобов'язання вчинити певні дії, - задовольнити повністю.
Визнати неправомірними дії Державної податкової інспекції у Оболонському районі м. Києва ГУ Міндоходів у м. Києві щодо проведення зустрічної звірки Приватного підприємства "КАПІТАЛ - АГРО"(код 37688406), за результатами якої був складений акт від 13.06.2013р. за № 37/22-6/37688406 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ПП «Капітал-Агро» (код 37688406) щодо підтвердження господарських відносин з ТОВ «Юридична група «Ел Сі Еф» (код ЄДРПОУ 35138532), ТОВ «Агенція комплексного захисту бізнесу «Дельта М» (код ЄДРПОУ 35199148), ТОВ «Фаворит Пак» (код ЄДРПОУ 37973165) та ТОВ «Золотий Грааль» (код ЄДРПОУ 37036886) за період з 01.03.2013р. по 30.04.2013р.
Стягнути з державного бюджету (п/р 31217206784011 УДКСУ у Червонозаводському районі м. Харкова, банк отримувача - ГУ ДКСУ у Харківській області, МФО 851011) на користь Приватного підприємства "КАПІТАЛ - АГРО" (код ЄДРПОУ 37688406) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 35,00 грн.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги у десятиденний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України -з дня отримання копії постанови. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання апеляційної скарги обчислюється з дня отримання нею копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не було скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст постанови складено та підписано 18 жовтня 2013 року.
Головуючий суддя (підпис) С.В. Архіпова
З оригіналом згідно. Оригінал в справі суду. Постанова не набрала чинності.
Суддя С.В. Архіпова
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.10.2013 |
Оприлюднено | 21.10.2013 |
Номер документу | 34194181 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні