Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
14 жовтня 2013 р. № 820/6483/13-а
Харківський окружний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді - Панова М.М.,
суддів - Волошина Д.А,
Горшкової О.О.
за участю:
секретаря судового засідання - Каряки С.Г.,
представників сторін:
позивача - Ключник О.М .,
відповідача 1 - Щербак Л.О.,
відповідач 2 - Шепітько Ю.Г.,
третьої особи - не прибув,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в місті Харкові адміністративну справу за позовом
Товариства з обмеженою відповідальністю "Українська компанія ЕЛМАШ" до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області, Міністерства доходів і зборів України, третя особа - Відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб підприємців Харківського міського управління юстиції провизнання дій незаконними ВСТАНОВИВ:
Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "Українська компанія ЕЛМАШ" звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Міністерства доходів і зборів України, Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області, в якому з урахуванням уточнених позовних вимог просив суд визнати протиправними та незаконними дії ДПІ у Київському районі головного управління мін доходів у Харківській області щодо присвоєння підприємству ТОВ «Українська компанія ЕЛМАШ» стану « 9»; зобов'язати ДПІ у Київському районі головного управління Міндоходів у Харківській області змінити стан ТОВ «Українська компанія ЕЛМАШ» на стан « 0»; визнати протиправними та незаконними дії Міністерства доходів і зборів України по відмові в прийняті та реєстрації податкових накладних ТОВ «Українська компанія ЕЛМАШ» в Єдиному реєстрі податкових накладних, у тому числі податкової накладної за №1 від 16.07.2013року; зобов'язати Міністерство доходів і зборів України зареєструвати податкові накладні ТОВ «Українська компанія ЕЛМАШ» з часу направлення їх до реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, у тому числі податкову накладну за №1 від 16.07.2013року.
В обгрунтування позовних вимог позивач зазначив, що з моменту реєстрації знаходився за адресою, яка зазначена в ЄДРЮОФОП та у статутних документах, своєчасно підтверджував своє місцезнаходження відповідно до ч. 11 ст. 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб-підприємців», а тому, присвоєння йому стану "9" - направлено повідомлення Ф. 18-ОПП до державного реєстратора (відсутність юридичної особи за місцезнаходженням), на підставі якого йому було відмовлено у реєстрації податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних є протиправним як саме і зазначена відмова.
Представник позивача у судовому засіданні позов підтримав та просив задовольнити у повному обсязі з підстав та мотивів викладених у позовній заяві.
Представники відповідачів проти позову заперечували, просили відмовити в повному обсязі. В обгрунтування заперечень зазначили, що відповідачі у спірних правовідносинах діяли на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Представник третьої особи, який належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду у судове засідання не з"явився, про причини неявки суду не повідомив.
Розглянувши матеріали справи, вивчивши доводи позову та заперечень проти нього, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, суд виходить з таких підстав та мотивів.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Українська компанія ЕЛМАШ" зареєстроване виконавчим комітетом Харківської міської ради 26.02.2007 року за № 14801020000033609. Державна реєстрація ТОВ "Українська компанія ЕЛМАШ" проведена за адресою: 61002, м. Харків, вул. Чубаря, буд. 10/12, кв. 3, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи, та взято на облік до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області з 26.02.2007 року за № 1618.
ТОВ «Українська компанія ЕЛМАШ», відповідно до Свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість від 16.04.2007 № 100035280, виданого ДПІ у Київському районі м. Харкова - є платником податку на додану вартість .
Колегією суддів встановлено, що 26.07.2013р. до Державної податкової служби України ТОВ «Українська компанія Елмаш» була спрямована засобами електронного зв'язку, податкова накладна №1 від 16.07.13року.
Про те, що спрямована податкова накладна була доставлена до податкового органу 26.07.13р. в 09.13 год, свідчить Квитанція № 1.
В квитанції зазначено, що документ не прийнято. Зазначено про необхідність виправити документ та відправити його знову.
Виявлені помилки:- місцезнаходження юридичної особи продавця товарів/послуг, вказане у документі не відповідає інформації Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
З пояснень представника відповідача Міністерства доходів і зборів України у судовому зачіданні з"ясувалось, що податкові накладні не приймалися ДПІ у Київському районі м. Харкова у зв'язку з присвоєнням Товариству з обмеженою відповідальністю "Українська компанія ЕЛМАШ" стану 9 - направлено повідомлення Ф. 18-ОПП до державного реєстратора (відсутність юридичної особи за місцезнаходженням).
Суд зазначає, що Податковим кодексом України, а саме п. 201.1, передбачений обов'язок платника податку надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) податкову накладну, складену за вибором покупця (отримувача) в один з таких способів: у паперовому вигляді; в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи умови реєстрації податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних.
У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити: порядковий номер податкової накладної; дата виписування податкової накладної; повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість - продавця товарів/послуг; податковий номер платника податку (продавця та покупця); місцезнаходження юридичної особи-продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку; повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи,зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача товарів/послуг; опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; ціна постачання без урахування податку; ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; вид цивільно-правового договору; код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України); номер та дата митної декларації, за якою було здійснено митне оформлення товару, ввезеного на митну територію України.
Згідно ст. 201.10 Податкового кодексу України, підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття електронному вигляді із зазначенням причин.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття неприйняття, або така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється не пізніше п'ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та/або порушенно порядку заповнення податкової накладної не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до с\ податкових зобов'язань за відповідний звітний період.
Таким чином, платники податку на додану вартість - постачальники товарів ( робіт, послуг) на підставі Податкового кодексу України зобов'язані складати і направляти за допомогою телекомунікаційного зв'язку у Державну податкову службу України (Міністерство доходів і зборів України) податкові накладні для реєстрації їх в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до Порядку обліку платників податків і зборів затвердженого Наказом від 09.12.2011 N 1588 Міністерства фінансів України, зареєстрованим в Міністерстві Юстиції України 29 грудня 2011 р. за N 1562/20300: Пункт 12.3, у разі неможливості вручення платнику податків довідки, свідоцтва, листа чи будь-якого іншого документа, направленого органом державної податкової служби, зв'язку з відсутністю платника податків за місцезнаходженням (місцем проживання) замість акта перевірки-місцезнаходження (місця проживання) платника податків оформляється довідка про неможливість вручення документа платнику податків із зазначенням причин та додаванням відповідних документів (за наявності). Заміна акта довідкою не проводиться, якщо іншими нормативно-правовими актами передбачено складання акта.
Пункт 12.4. Щодо кожного платника податків, стосовно якого виявлена відсутність його за місцезнаходженням (місцем проживання) та нез'ясоване його фактичне місцезнаходження (місце проживання), підрозділ органу державної податкової служби, який з'ясував зазначений факт, готує та передає підрозділам податкової міліції запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків за встановленою формою.
Пункт 12.5. Якщо за результатами заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження Юридичної особи підрозділами податкової міліції буде підтверджено - відсутність такої особи за місцезнаходженням або встановлено, що фактичне місцезнаходження юридичної особи не відповідає зареєстрованому місцезнаходженню, керівник (заступник керівника) органу державної податкової служби приймає рішення про направлення до відповідного державного реєстратора повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф. N 18-ОПП для вжиття заходів, передбачених частиною дванадцятою статті 19 Закону ( 755-15 ).
Таким чином, законодавчо передбачений певний порядок прийняття та направлення повідомлення Ф-180ПП до державного реєстратора: 1. направлення платнику податків довідки, свідоцтва, листа чи будь-якого іншого документа податковим органом, не можливість його вручення та оформлення довідки про неможливість вручення документа платнику податків; 2.направлення підрозділам податкової міліції запиту на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків за встановлю формою; 3.підрозділами податкової міліції встановлюється, що фактичне місцезнаходження юридичної особи не відповідає зареєстрованому місцезнаходженню.
Однак, жодне з зазначених необхідних умов щодо складення та направлення державному реєстратору повідомлення 18-ОПП не могло мати місце з огляду на наступне.
Так, ТОВ «Українська компанія Елмаш» з моменту реєстрації і до цього дня знаходиться за юридичною адресою: 61002, м. Харків, вул. Чубаря, буд. 10/12, к. 3, що підтверджується наступними документами: 1.Свідоцтво про державну реєстрацію; 2.Виписка з єдиного державного реєстру юридичних осіб та ФОП від 24.07.13року; 3.Довідка ЕДРПОУ; 4.Довідка по взяття на облік платника податків; 5.Свідоцтво про держреєстрацію платника податку на додану вартість; 6.Договір оренди нежитлового приміщення; 7.Лист ДПІ у Київському району м. Харкова № 5715 \10\ 15.3-15 від 15.04.2013 року направлений на адресу ТОВ «Українська компанія Елмаш» та отриманий підприємством відповідь на лист позивача №23/04-13 від 23.04.13року; 8.довідка про результати проведення зустрічної звірки від 08.05.13року, №287/22.5- 07/34861652; 9 Лист ДПІ у Київському району м. Харкова № 8758\10\15.3-15 від 14.06.2013 року направлений на адресу ТОВ «Українська компанія Елмаш» та отриманий підприємством відповідь на лист позивача №21/06-13 від 21.06.13року.
Відповідно до ч. 11 ст. 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб-підприємців» юридична особа зобов'язана подавати (надсилати) щороку протягом місяця, що настає за датою державної реєстрації, починаючи з наступного року державному реєстратору для підтвердження відомостей про юридичну особу реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу.
У разі її неподання (або повернення поштового відправлення, надісланого держреєстратором на юридичну адресу особи), держреєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.
Так, згідно Опису документів від 15 серпня 2012 року, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії «Підтверджння відомостей про юридичну особу», ТОВ «Українська компанія Елмаш» надало державному реєстратору всі необхідні документи для підтвердження відомостей щодо місцезнаходження.
Згідно Опису документів від 25 квітня 2013 року, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії Підтвердження відомостей про юридичну особу», ТОВ «Українська компанія Елмаш» надала державному реєстратору всі необхідні документи для підтвердження відомостей щодо місцезнаходження.
Однак у зв'язку з отриманням від податкового органу повідомлення Ф 18-ОПП, державний реєстратор знов 18.07.13року направив до позивача повідомлення по необхідність подання реєстратору реєстраційної картки про підтвердження відомостей.
Згідно Опису документів від 24 липня 2013 року, що надаються юридичною собою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії «Підтвердження відомостей про юридичну особу», ТОВ «Українська компанія Елмаш» надало державному реєстратору всі необхідні документи для підтвердження відомостей у тому разі і місцезнаходження.
Відповідно до витягу з ЄДРЮОФОП станом на 23.09.2013р. місцезнаходженням позивача є 61002, м. Харків, вул. Чубаря, буд. 10/12, к. 3. В графі "Дані про реєстраційні дії" зазначено про підтвердження відомостей про юридичну особу 25.04.2013р., 24.07.2013р. Данні про внесення інформації про відсутність юридичної особи за місцем знаходження відсутні.
Крім того, відповідачем не надано до суду передбачених розділом XII Порядку обліку платників податків і зборів затвердженому Наказом Міністерства фінансів України 09.12.11р. № 1588 Зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 29 грудня 2011 р. за № 1562/20300: висновок податкової міліції, щодо відсутності Товариства з обмеженою відповідальністю "Українська компанія ЕЛМАШ" за місцезнаходженням; копія запису до журналу обліку повідомлень про відсутність Товариства з обмеженою відповідальністю "Українська компанія ЕЛМАШ" за місцезнаходженням за формою № 19-ОПП. Також, не надано будь-яких доказів виконання працівниками податкової міліції вимог розділу IV Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків затвердженого наказом ДПА України від 17 травня 2010 року N 336.
Згідно вимог ч. 2 ст. 18 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесені відповідні зміни.
Таким чином даних, які свідчать про те, що підприємство знаходилося за іншою юридичною адресою не існує.
Інших даних про порушення при заповненні обов'язкових реквізитів у поданій податковій накладній за 26.07.13 року не вказано, тому відсутні законні підстави для неприйняття податковою накладної.
Згідно із пунктом 9 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року №1246, причиною відмови у прийнятті податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації є: 1)наявність помилок; 2)відсутність в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; 3) факт реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами.
Серед підстав для відмови у прийнятті податкової накладної, відмінність стану платника податків від основного відсутня. (Лист Державної податкової служби України N 2793/7/18-8017 від 30.01.2012)
Оскільки позивач зареєстрований за місцезнаходженням, є платником податку на додану - вартість, порядок заповнення податкової накладної не був порушений відповідно ніяких підстав неприйняття податкових накладних у ТОВ «Українська компанія ЕЛМАШ» не має.
Щодо позовних вимог в частині зобов'язати ДПІ у Київському районі головного управління Міндоходів у Харківській області змінити стан ТОВ «Українська компанія ЕЛМАШ» на стан « 0», суд зазначає. що відповідно до довідки від 14.10.2013р. № 3983/10/10-006 ДПІ у Київському районі головного управління Міндоходів у Харківській області, станом на 14.10.2013р. ТОВ «Українська компанія ЕЛМАШ» має стан платника "0" - платник за основним місцем обліку. Тому відсутні підстави для задоволення позовних вимог в цій частині.
При зазначених обставинах, суд вважає вимоги позивача частково правомірними та такими, що ґрунтуються на положеннях діючого законодавства, належним чином обґрунтовані, підтверджені дослідженими у судовому засіданні доказами, а тому підлягають частковому задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 9, 11, 71, 94, 159, 160- 163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Українська компанія ЕЛМАШ" до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області, Міністерства доходів і зборів України, третя особа - Відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб підприємців Харківського міського управління юстиції про визнання дій незаконними- задовольнити частково.
Визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області щодо присвоєння ТОВ "Українська компанія ЕЛМАШ" стану "9".
Визнати протиправними дії Міністерства доходів і зборів України по відмові в прийняті та реєстрації податкової накладної № 1 від 16.07.2013року ТОВ "Українська компанія ЕЛМАШ" в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов'язати Міністерство доходів і зборів України зареєструвати податкову накладну №1 від 16.07.2013 року ТОВ "Українська компанія ЕЛМАШ" в Єдиному реєстрі податкових накладних.
В іншій частині позовних вимог - відмовити.
Стягнути з Державного бюджету України (отримувач: УДКСУ у Червонозаводському районі м. Харкова, код 37999628, банк ГУДКСУ у Харківській області, МФО 851011, рахунок 31217206784011) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Українська компанія ЕЛМАШ" (адреса: 61002, м. Харків, вул. Чубаря, буд. 10/12, кв. 3, Код ЄДРПОУ 34861652) 17 (сімнадцять) грн. 20 коп. витрат зі сплати судового збору.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення протягом десяти днів з дня його проголошення, у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАСУ, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови складено 18 жовтня 2013 року.
Головуючий Суддя Панов М.М.
Судді Горшкова О.О.
Волошин Д.А.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.10.2013 |
Оприлюднено | 24.10.2013 |
Номер документу | 34235887 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Панов М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні