Справа № 815/6312/13-а
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 жовтня 2013 року 15 год. 39 хв. м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Тарасишиної О.М.,
за участю секретаря Слободянюка К.С.,
представника позивача Баранникова О.Є.,
представника відповідача Морозової Д.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Одесі адміністративну справу за позовом Овідіопольської центральної районної лікарні до Державної фінансової інспекції в Одеській області в особі Іллічівської об'єднаної Державної фінансової інспекції про визнання протиправними дії та скасування п. 2 вимоги від 07.08.2013 року № 820-27/972,-
ВСТАНОВИВ:
До суду надійшов адміністративний позов Овідіопольської центральної районної лікарні до Державної фінансової інспекції в Одеській області в особі Іллічівської об'єднаної Державної фінансової інспекції про визнання протиправними дії та скасування п. 2 вимоги від 07.08.2013 року № 820-27/972.
Ухвалою від 18.09.2013 року Одеським окружним адміністративним судом відкрито провадження по даній справі.
В обґрунтування позовних вимог, представник позивача зазначає, що Іллічівською об'єднаною Державною фінансовою інспекцією було проведено ревізію фінансово - господарської діяльності Овідіопольської центральної районної лікарні за період з 01.09.2010 року по 31.05.2013 рік, за результатами якої було оформлено акт ревізії від 29.07.2013 року №820-16/51. На думку позивача ревізію було проведено з чисельними порушеннями, які виразилися у вчиненні Іллічівською об'єднаною ДФІ протиправних дій зі складання акту ревізії від 29.07.2013 року №820-16/51 в частині встановлення висновків про наявність порушень в розділі «Видатки на капітальне будівництво, реконструкцію та ремонт» при перевірці правильності визначення вартості ремонтно - будівельних робіт порушення вимог «Правил визначення вартості будівництва» ДБН Д. 1.1-1- 2000 по актах виконаних робіт ф. КБ - 2в встановлення завищення вартості робіт в 2010 році на суму 36745,20 грн. Відповідальна особа з боку Овідіопольської ЦРЛ головний лікар - Літвінчук В.Д., яким підписувався акти виконаних робіт. Розрахунком встановлено, що в результаті зайвого включення до акту ф.КБ-2в ПП «Проектбуддизайн» на суму 89 900,0 грн. з ПДВ обсягів робіт по штукатурці внутрішніх стін у обсязі 171,835 м.кв. (у т.ч. рентгенозахисним розчином у обсязі 70,51 м.кв.), влаштування цегляних неармованих перегородок у обсязі 19,58 м.кв. та по штукатурці відкосів у обсязі 17,23 м.кв. завищення вартості по зазначеному акту ф.КБ-2в у 2010 році склала 36 745,2 грн. з ПДВ. Позивач вважає, що інформація, яка викладена в акті ревізії не відповідає дійсним обставинам та вимогам чинного законодавства, а частина п. 2 вимоги від 07.08.2013 №820-27/972 підлягає скасуванню
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив суд визнати протиправними дії Державної фінансової інспекції в Одеській області в особі Іллічівської об'єднаної Державної фінансової інспекції щодо складання акту ревізії від 29.07.2013 року №820-16/51 фінансово - господарської діяльності Овідіопольської центральної районної лікарні за період з 01.09.2010 по 31.05.2013 року в частині встановлення висновків про наявність порушення: в розділі «Видатки на капітальне будівництво, реконструкцію та ремонт» при перевірці правильності визначення вартості ремонтно - будівельних робіт порушення вимог «Правил визначення вартості будівництва» ДБН Д. 1.1-1-2000 по актах виконаних робіт ф. КБ - 2в встановлення завищення вартості робіт в 2010 році на суму 36745,20 грн. Відповідальна особа з боку Овідіопольської ЦРЛ головний лікар - Літвінчук В.Д., яким підписувався акти виконаних робіт. Розрахунком встановлено, що в результаті зайвого включення до акту ф.КБ-2в ПП «Проектбуддизайн» на суму 89 900 грн. з ПДВ обсягів робіт по штукатурці внутрішніх стін у обсязі 171,835 м.кв. (у т.ч. рентгенозахисним розчином у обсязі 70,51 м.кв.), влаштування цегляних неармованих перегородок у обсязі 19,58 м.кв. та по штукатурці відкосів у обсязі 17,23 м.кв. завищення вартості по зазначеному акту ф.КБ-2в у 2010 році склала 36 745,2 грн. з ПДВ, а також визнати протиправною та скасувати п.2 вимоги Іллічівської об'єднаної ДФІ «Про усунення фінансових порушень від 07.08.2013 №820-27/972, в частині зобов'язання відобразити дебіторську заборгованість по невідшкодованим сумам, за різницею у вартості виконаних робіт по підрядним організаціям ПП «Проектбуддизайн» на суму 36745,20 грн. та стягнути з ПП «Проектбуддизайн» кошти у сумі 36 476,2 грн. шляхом повернення коштів або виконання відповідного обсягу робіт».
Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги не визнав, просив суд відмовити позивачу у задоволенні позовних вимог повністю, в тому числі посилаючись на письмові пояснення та заперечення надані суду раніше.
Вислухавши пояснення сторін у справі, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, суд дійшов висновку, що у задоволені позовних вимог необхідно відмовити повністю з наступних підстав.
Частиною 1 статті 6 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.
Згідно з вимогами Кодексу адміністративного судочинства України, особа має право звернутись до адміністративного суду з позовом у разі, якщо вона вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю відповідача (суб'єкта владних повноважень) порушено її права, свободи чи інтереси у сфері публічно-правових відносин. При цьому, обставину дійсного (фактичного) порушення відповідачем прав, свобод чи інтересів має довести належними та допустимими доказами саме позивач.
Задоволенню в адміністративному судочинстві підлягають лише ті вимоги, які відновлюють порушені права чи інтереси особи в сфері публічно-правових відносин.
В розумінні Кодексу адміністративного судочинства України захист прав, свобод та інтересів осіб завжди є наступним, тобто передбачає наявність встановленого судом факту їх порушення.
Правові та організаційні засади здійснення державного фінансового контролю в України визначаються Законом України від 26 січня 1993 року № 2939-XII «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні».
Відповідно до ст.1 зазначеного Закону, здійснення державного фінансового контролю забезпечує центральний орган виконавчої влади, уповноважений Президентом України на реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю (далі - орган державного фінансового контролю).
Згідно із ст.2 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов'язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб'єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням законодавства на всіх стадіях бюджетного процесу щодо державного і місцевих бюджетів, дотриманням законодавства про державні закупівлі, діяльністю суб'єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за рішенням суду, винесеним на підставі подання прокурора або слідчого для забезпечення розслідування кримінальної справи.
Державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, перевірки державних закупівель та інспектування.
Порядок проведення органом державного фінансового контролю державного фінансового аудиту, інспектування та перевірок державних закупівель установлюється Кабінетом Міністрів України.
Згідно ст. 4 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Інспектування здійснюється органом державного фінансового контролю у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності підконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявлення наявних фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб. Результати ревізії викладаються в акті.
Відповідно до п.7 ст.10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», органу державного фінансового контролю, серед інших, надається право: пред'являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов'язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства, вилучати в судовому порядку до бюджету виявлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші платежі, ставити перед відповідними органами питання про припинення бюджетного фінансування і кредитування, якщо отримані підприємствами, установами та організаціями кошти і позички використовуються з порушенням чинного законодавства.
За приписами ч.2 ст. 15 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», законні вимоги службових осіб органу державного фінансового контролю є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що контролюються.
Судом встановлено, що відповідно до п.3.3.2.2 розділу III Плану контрольно-ревізійної роботи Державної фінансової інспекції в Одеській області на II квартал 2013 року та на підставі направлень на проведення ревізії виданих начальником Іллічівської об'єднаної держфінінспекції від 01.06.2013 № 51, від 20.06.2013 № 59, від 21.06.2013 № 60, від 25.06.2013 № 61 ревізійною групою у складі: начальника Іллічівськом об'єднаної держфінінспекції Яковлєва Д.Т. головного державного фінансового інспектора Іллічівської об'єднаної державної фінансової інспекції Шкрабалюк Н.В., провідного державного фінансового інспектора Іллічівської об'єднаної державної фінансової інспекції Шевцова А.О., державного фінансового Іллічівської об'єднаної державної фінансової інспекції Стожко В.Е., за участю головного державного фінансового інспектора відділу інспектування у сфері послуг Державної фінансової інспекції в Одеській області Риковцевої Г.М., була проведена планова ревізія фінансово- господарської діяльності Овідіопольської центральної районної лікарні за період з 01.09.2010 по 31.05.2013 року. Ревізію проведено з 03.06.2013 по 22.07.2013 року, з відома головного лікаря Овідіопольської центральної районної лікарні Літвінчука Володимира Давидовича та головного бухгалтера Пахаренко Ірини Петрівни. Ревізію було зупинено на період 24.06.2013 по 26.06.2013 та з 10.07.2013 по 12.07.2013 для проведення зустрічних звірок.
За результатами проведеної ревізії відповідачем складено акт ревізії від 29.07.2013 № 820-16/51 (т.1 а.с.16-58). Акт ревізії був підписаний позивачем без заперечень.
07.08.2013 року за № 820-27/972 відповідачем відносно позивача винесено вимогу про усунення порушень, виявлених в результаті ревізії (т.1 а.с.76-82), відповідно до якої з метою повного усунення виявлених порушень та попередження їх виникнення в подальшому вимагається в тому числі, у зв'язку з порушенням позивачем вимог п.п. 3.3.9; 3.3.10.1; 3.3.12 «Правил визначення вартості будівництва» ДБН Д. 1.1-1-2000 по актах виконаних робіт ф. КБ-2в на суму 1 551 379,6 грн. з ПДВ, внаслідок завищення одиничних розцінок та обсягу виконаних ремонтно - будівельних робіт встановлено безпідставне завищення вар' ості виконаних робіт на загальну суму 97 396,16 грн, що призвело до зайвої сплати Лікарнею підрядним організаціям ПП «Гранд-Газ-Сервіс», ПП «Проектбуддизайн» та ТОВ «Будівельно - монтажне управління № 10» бюджетних коштів на загальну суму 97 396,16 грн. , в ході ревізії ТОВ «БМУ- 10» відшкодовано Овідіопольській ЦРЛ кошти у сумі 4 919,36 грн. : відобразити в обліку дебіторську заборгованість по невідшкодованим сумам, за різницею у вартості виконаних робіт по підрядним організаціям ПП «Гранд-Газ-Сервіс» та ПП «Проектбуддизайн» на суму 92 476,6 грн; стягнути з підрядників ПП «Гранд-Газ-Сервіс» кошти в сумі 55 731,60 грн. та ПП «Проектбуддизайн» - 36 745,2 грн. шляхом повернення коштів або виконання відповідного обсягу робіт на загальну суму 92 476,6 грн. В іншому випадку стягнути з відповідальних осіб, винних у зайвій виплаті коштів у сумі 92 476,6 грн.
Актом ревізії в частині перевірки видатків на капітальне будівництво, реконструкцію та ремонт визначено, що в ревізійному періоді, згідно даних бухгалтерського обліку Овідіопольської ЦРЛ довідок про вартість виконаних підрядних робіт та витрат ф. КБ-3, актів виконаних робіт ф. КБ-2в, підрядними організаціями виконано будівельних та ремонтно-будівельних робіт об'єктів лікарні на загальну суму 7 605 600,61 грн.
Згідно даних бухгалтерського обліку Овідіополької ЦРЛ станом на 31.05.2013 року заборгованість Лікарні по розрахункам із підрядними організаціями рахується у сумі 0,2 грн.
Перевіркою забезпеченості ремонтно-будівельних робіт кошторисною документацією встановлено, що по об'єкту «Модернізація кабінету флюорографії» з розрахунком радіаційного захисту на підставі договору від 04.11.2010 № 7/211 фізичною особою підприємцем (ФОП), архітектором ОСОБА_12 виконано проект ПП «Лінія М» (цензія АВ № 079198) у 2010 році. Вищевказаний проект надано у складі технічних рішень та пояснювальної записки. Відповідно до Зведення витрат на проектні роботи, зазначеною ФОП необхідно виконати робочий проект по вищезазначеному об'єкту. Згідно вимог п. 6.2 (додатки Ж і І) ДБН А.2.2-3- 2004, у складі робочого проекту розробляється кошторисна документація.
Проте, на Вимоги від 09.07.2013 та від 15.07.2013 кошторисну документацію та зведений кошторисний розрахунок вартості модернізації зазначеного об'єкту до ревізії не надано.
Пояснення щодо причини відсутності кошторисної документації у складі робочого проекту та висновків ДП «Укрдержбудекспертиза» на кошторисну документацію, яка повинна була розроблятися у складі робочого проекту, до ревізії відповідальними особами Овідіопольської ЦРЛ, також не надано.
В порушення вимог п. 6. Постанови Кабінету Міністрів України від 11 травня 2011 року № 560, станом на кінець терміну проведення ревізії Овідіопольською ЦРЛ не надано висновок ДП «Укрдержбудекспертиза» на проект «Модернізація кабінету флюорографії з розрахунком радіаційного захисту».
Будівельні роботи із капітального ремонту об'єктів Овідіопольської ЦРЛ на загальну суму 3 070 611,46 грн. (з ПДВ), у т.ч. на реконструкцію та капітальний ремонт рентгенологічного відділення Овіліопольської ЦРЛ, проводилися згідно локальних кошторисів до договірних цін, які виконано підрядними організаціями та погоджено Замовником, в особі головного лікаря Літвінчука В. Д.
Відповідно до спільного листа Держбуду України від 24.02.2005 № 7/8-134 та Держжитлогоспу України від 24.02.2005 № 4/3-260 «Щодо складу проектно-кошторисної документації на капітальний та поточний ремонт житла, об'єктів соціальної сфери, комунального призначення та благоустрою, затвердження проектно-кошторисної документації і визначення вартості ремонтів на всіх стадіях їх здійснення», до ревізії Замовником не надано робочі проекти із капітального ремонту об'єктів Лікарні.
Згідно зазначеного Листа, робочий проект на капітальний ремонт для об'єктів житла, соціальної сфери і комунального призначення складається з наступних розділів: загальна пояснювальна записка, архітектурно-будівельні рішення, технічні рішення (при необхідності), проект організації капітального ремонту, кошторисна документація.
Станом на кінець терміну проведення ревізії, пояснення щодо причини не надання вищезазначеної проектної документації, перелік якої визначено у вищевказаному Листі, по об'єктах капітального ремонту, відповідальними особами Овідіопольської ЦРЛ до ревізії не надано.
Перебіркою наявності підрядних договорів та визначення договірних цін встановлено, що будівельні та ремонтно-будівельні роботи на об'єктах Овідіопольської ЦРЛ виконувалися підрядними організаціями на підставі договорів підряду, вартість яких визначено, згідно договірних цін, які сформовано підрядними організаціями та погоджено «Замовником», а саме головним лікарем Лікарні Літвінчуком В. Д.
У підрядних договорах, укладених Овідіопольською ЦРЛ, в особі головного лікаря Літвінчука В. Д., з підрядною організацією ТОВ «Будівельно - монтажне управління № 10» по об'єкту «Розширення селищної лікарні із будівництвом лікувального корпусу на 30 ліжко - місць терапевтичного профілю і поліклініки на 100 відвідувань в зміну, в селі В. Долина Овідіопольського району Одеської області», вид договірної ціни визначено динамічною.
Згідно п. 1.1 договору від 10 серпня 2012 № 07/08/12, який укладено Овідіопольською ЦРЛ, смт. Овідіополь Одеської області (Замовник), в особі в. о. головного лікаря Засєкана М. М. із ТОВ «БМУ № 10» (Підрядник), в особі директора Михайлова О. Ю., Підрядник зобов'язаний в межах договірної ціни, з дати укладання договору по 31.12.2012 року виконати на свій ризик власними силами та засобами «Розширення селищної лікарні із будівництвом лікувального корпусу на 30 ліжко - місць терапевтичного профілю і поліклініки на 100 відвідувань в зміну, в селі В. Долина Овідіопольського району Одеської області».
Проте, станом на кінець терміну проведення ревізії, декларацію про здачу вищезазначеного об'єкту в експлуатацію до ревізії не надано.
В зв'язку з чим, на ім'я головного лікаря Овідіопольської ЦРЛ Літвінчука В. Д. надано Вимогу від 22.07.2013 про необхідність надання пояснення по зазначеному питанню.
Згідно пояснення від 22.07.2013 головного лікаря Літвінчука В. Д. здача об'єкту: «Розширення селищної лікарні із будівництвом лікувального корпусу на 30 ліжко - місць терапевтичного профілю і поліклініки на 100 відвідувань в зміну, в селі В. Долина Овідіопольського району Одеської області» затримується, в зв'язку з невиконанням технічних умов енергопостачальною організацією із - за відсутності фінансування. Додаткову угоду щодо зміни терміну закінчення робіт та здачі об'єкту «Розширення селищної лікарні із будівництвом лікувального корпусу на 30 ліжко - місць терапевтичного профілю і поліклініки на 100 відвідувань в зміну, в селі В. Долина Овідіопольського району Одеської області» в експлуатацію до ревізії не надано.
По договорам підряду на капітальний ремонт об'єктів Лікарні, які укладено Овідіопольською ЦРЛ із підрядними організаціями, вид договірної ціни не визначено.
Відповідно до роз'яснень, викладених у Збірнику офіційних документів та роз'яснень, «Ціноутворення в будівництві» № 1, січень 2005 року, стор. 32, - «У відповідності до п. 2, ст. 321 Господарського кодексу України вартість робіт по договору підряду може визначатись складанням приблизного кошторису (динамічна договірна ціна) або твердого кошторису (тверда договірна ціна). Кошторис вважається твердим, якщо договором не передбачено інше».
Враховуючи вищезазначені роз'яснення, договірні ціни, сформовані підрядними організаціями та погоджені Замовником по договорам підряду на реконструкцію та капітальні ремонти об'єктів Лікарні, вважаються твердими.
Перевіркою наявності форм первинного обліку, довідок про вартість виконаних робіт та витрат та актів приймання виконаних робіт встановлено, що акти виконаних робіт ф. КБ-2в на загальну суму 7 605 600,61 грн. з ПДВ та довідки про вартість виконаних підрядних робіт та витрат ф. КБ-3 на вищезазначену суму виконані по формам, які відповідають вимогам наказу Міністерства регіонального розвитку та будівництва України від 04.12.2009 № 554.
Акти виконаних робіт ф. КБ-2в на вищезазначену суму підписані головним лікарем Літвінчуком В. Д.
Акти ф. КБ-2в по об'єкту «Розширення селищної лікарні із будівництвом лікувального корпусу на 30 ліжко - місць терапевтичного профілю і поліклініки на 100 відвідувань в зміну, в селі В. Долина Овідіопольськош району Одеської області» на загальну суму 4 534 989,15 грн. з ПДВ, крім підпису головного лікаря Лікарні Літвінчука В. Д. завізовані директором ПП «Технаглядгруп 2009» Жура В. М., яким здійснювався технічний нагляд по будівництву вищезазначеного об'єкту.
Акти ф. КБ-2в із капітального ремонту об'єктів Лікарні на загальну суму 2 980 711,46 грн. з ПДВ, в порушення вимог п. 1 «Порядку здійснення технічного нагляду на об'єктах будівництва» (далі Порядок), фахівцями із технічного нагляду не завізовано.
Згідно вимог зазначеного пункту Порядку, - «Цей Порядок визначає механізм здійснення технічного нагляду під час нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту будівель і споруд, а також технічного переоснащення діючих підприємств (далі - будівництво об'єкта)».
Згідно п. 2 зазначеного Порядку - «Технічний нагляд забезпечує замовник (забудовник) протягом усього періоду будівництва об'єкта, з метою здійснення контролю за дотриманням проектних рішень та вимог державних стандартів, будівельних норм і правил, а також контролю за якістю та обсягами робіт, виконаних під час будівництва або зміни (зокрема шляхом знесення) такого об'єкта».
На вимогу перевіряючих накази по Овідіопольській ЦРЛ щодо покладення обов'язків на фахівців, якими здійснювався технічний нагляд по об'єктам капітального ремонту до ревізії не надано.
Акт виконаних робіт ф. КБ-2в ПП «Проектбуддизайн» на суму 89 900,0 грн. з ПДВ, по реконструкції рентгенологічного відділення Овідіопольської ЦРЛ, завізовано завгоспом Лікарні Шляхтіним В. І. (том 1 а.с.120-130).
Вибірковою перевіркою правильність визначення вартості ремонтно-будівельних робіт охоплено акти виконаних робіт по об'єкту: Розширення селищної лікарні із будівництвом лікувального корпусу на 30 ліжко - місць терапевтичного профілю і поліклініки на 100 відвідувань в зміну, в селі В. Долина Овідіопольського району Одеської області» (підрядна організація ТОВ «Будівельно - монтажне управління № 10», по об'єкту: Реконструкція рентгенологічного відділення Овідіопольської ЦРЛ (підрядна організація ПП «Проектбуддизайн», по об'єкту: «Капітальний ремонт рентгенологічного відділення Овідіопольської ЦРЛ (підрядна організація ПП «Гранд - Газ - Сервіс»).
Проведеною перевіркою розрахунків по актам виконаних робіт ф. КБ- 2в на загальну суму 5 319 986,15 грн. з ПДВ, які оплачено Овідіопольською ЦРЛ у повному обсязі, проведеними вибірковими контрольними обмірюваннями та обстеженням обсягів робіт, включених до актів ф. КБ-2в, у співставленні із фактично виконаними обсягами робіт, встановлено, що в порушення вимог п.п. 3.3.9; 3.3.10.1; 3.3.12 «Правил визначення вартості будівництва» ДБН Д. 1.1-1-2000 по актах виконаних робіт ф. КБ-2в на суму 1 551 379,6 грн. з ПДВ, встановлено завищення вартості робіт на загальну суму 97 396,16 грн. з ПДВ, оплачених Замовником у повному обсязі, зазначені порушення призвели до матеріальної шкоди (збитків) у Овідіопольській ЦРЛ на загальну суму 97 396,16 грн, в тому числі у 2010 році на суму 36 745,20 грн, у 2011 на 59 032,96 грн. та у 2012 на 1 618,00 грн.
Відповідальна особа з боку Овідіопольської ЦРЛ головний лікар - Літвінчук В. Д., яким підписувались акти виконаних робіт.
Так, підрядними організаціями ПП «Гранд-Газ-Сервіс» та ПП «Проектбуддизайн» згідно актів ф. КБ-2в виконано будівельних робіт у 2010 - 2012 роках із реконструкції та капітального ремонту рентгенологічного відділення Овідіопольської ЦРЛ на загальну суму 784 997,0 грн. з ПДВ, які оплачено Замовником у повному обсязі, у тому числі:
- ПП «Гранд-Газ-Сервіс» - згідно актів ф. КБ-2в за грудень 2011 року та за вересень 2012 року виконано робіт із капітального ремонту вищезазначеного об'єкту на загальну суму 695 097,0 грн;
ПП «Проектбуддизайн» - згідно акту ф. КБ-2в за грудень 2010 року виконано будівельні роботи із реконструкції рентгенологічного відділення Овідіопольської ЦРЛ на суму 89 900,0 грн.
До ревізії Овідіопольською ЦРЛ надано проект «Модернізація кабінету флюорографії» з розрахунком радіаційного захисту, який виконано ПП «Лінія М» (держліцензія АВ № 079198) у 2010 році та згідно якого виконувалися роботи з реконструкції та капітального ремонту рентгенологічного відділення Овідіопольської ЦРЛ (том 2 а.с. 1-73).
Зазначений проект надано у складі пояснювальної записки та проектних рішень. Кошторисну документацію, виконану у складі зазначеного проекту, висновки ДП «Укрдержбудекспертиза» та наказ щодо затвердження проекту до ревізії не надано. Пояснення щодо причини не надання зазначеної документації, відповідальними особами лікарні до ревізії, також не надано.
До ревізії надано наказ від 01.12.2010 № 156 по Овідіопольській ЦРЛ щодо покладення обов'язків на завгоспа Овідіопольської ЦРЛ Шляхтіна В. І., згідно якого контроль за якістю та строками виконання робіт по будівельним роботам із реконструкції рентгенологічного відділення Овідіопольської ЦРЛ покладено на зазначену відповідальну особу.
В акті ревізії зазначено, що згідно наказу від 09.07.2013 № 122 по Овідіопольській ЦРЛ, комісією у складі завідуючого господарством Овідіопольської центральної районної лікарні Шляхтіна В. І., бухгалтера Овідіопольської центральної районної лікарні Барабой О. І., голови профспілки Овідіопольської центральної районної лікарні Целик Т. І. та директора підрядної організації ПП «Гранд-Газ-Сервіс» Вердиша А. П., у присутності головного державного фінансового інспектора Держфінінспекції в Одеській області Риковцевої Г. М., проведено контрольні обміри по актам ф. КБ-2в ПП «Гранд-Газ-Сервіс» на загальну суму 695 097,0 грн. з ПДВ, з метою підтвердження обсягів робіт, які включено до актів ф. КБ-2в, у порівнянні із фактично виконаними обсягами робіт.
Акти виконати робіт ф. КБ-2в (у завіреній копії) за грудень 2011 року на суму 295 877,0 грн. з ПДВ та акт ф. КБ-2в за вересень 2012 року на суму 399 220,0 грн. з ПДВ.
Контрольними обмірами встановлено завищення обсягів робіт по актам ф. КБ-2в ПП «Гранд-Газ-Сервіс», які призвели до завищення вартості на загальну суму 55 731,60 грн. з ПДВ, в тому числі у 2011 році на 54 113,60 грн. та у 2012 році на 1 618 грн.
Так, в ході контрольних обмірів встановлено наступні завищення обсягів робіт, які включено до актів ф. КБ-2в ПП «Гранд-Газ-Сервіс» на загальну суму 695 097,0 грн. з ПДВ:
до п. 2 акту ф.КБ-2в на суму 295 877,0 грн. з ПДВ та п. 26 акту ф.КБ- 2в на суму 399 220,0 грн. з ПДВ включено витрати «оздоблення каркасів стелі неперфорованими плитами акустичними «Армстронг» у обсязі 86,0 м кв., контрольними обмірами встановлено, що фактично обсяги робіт по зазначеному виду робіт становлять 63,285 м кв. В результаті зазначеного співставлення, встановлено завищення обсягів робіт на 22,715 м кв. (86,0 м кв
63,285 м кв.).
до п. 8 акту ф.КБ-2в на суму 295 877,0 грн. з ПДВ включено витати «поліпшене фарбування полівінілцетатними водоемульсійними фарбами стін по штукатурці» у обсязі 246,995 м кв., контрольними обмірами встановлено, що фактично обсяги робіт по зазначеному виду робіт становлять 147,0 м кв. В результаті зазначеного співставлення встановлено завищення обсягів робіт на 99,995 м кв. (246,995 м кв - 147,0 м кв.);
до п.п. 28, 29 акту ф.КБ-2в на суму 295 877,0 грн. з ПДВ включено витрати «установка сплітсистеми» - 1 шт, та вартість приточно - витяжної сплітсистеми у сумі 29 530,0 грн/шт. Контрольними обмірами встановлено, що зазначена сплітсистема не встановлена та на об'єкті контролю відсутня;
до п. 33 акту ф.КБ-2в на суму 295 877,0 грн. з ПДВ включено витрати «установлення насосів центробіжних з електродвигуном до 0,1 т» у кількості 2 ох шт. Контрольними обмірами встановлено, що зазначені насоси не встановлені та на об'єкті контролю відсутні; до п. 14 акту ф.КБ-2в на суму 399 220,0 грн. з ПДВ включено витрати на влаштування покриття із лінолеуму у обсязі 64,0 м кв., контрольними обмірами встановлено, що фактично обсяги робіт по зазначеному виду робіт становлять 50,28 м кв. В результаті зазначеного співставлення, встановлено завищення обсягів робіт на 13,72 м кв. (64,0 м кв - 50,28 м кв.).
До ревізії директор ПП «Гранд - Газ - Сервіс» Вердиш А. П. надав пояснення від 16.07.2013, згідно якого завищення обсягів робіт по капітальному ремонту рентгенологічного відділення Овідіопольської ЦРЛ, виникло в наслідок помилкового включення до актів ф. КБ-2в обсягів робіт по влаштуванню стелі «Армстронг», по фарбуванню стін та по влаштуванню підлоги із лінолеуму.
Згідно зазначеного пояснення директора ПП «Гранд - Газ - Сервіс» Вердиша А. П., - «спліт система на теперішній час замовлена та на протязі одного місяця директор ПП «Гранд - Газ - Сервіс» Вердиш А. П. зобов'язується її установити.
Крім того, контрольними обмірами по вищезазначеному об'єкту від 15.07.2013 встановлено завищення по позиції установка опалювальних радіаторів стальних (14 кВт) та установка котлів стальних -1 штука
Однак, з ході отримання пояснень, в тому числі на запит від 22.07.2013, з'ясовано, що в ході виконання робіт по капітальному ремонту рентгенологічного відділення лікарні згідно договору від 14.11.2011 № 251 на суму 295 877 грн. , по акту за грудень 2011 року ПП «Гранд-Газ-Сервіс» було встановлено 12 радіаторів опалювальних (14 кВт) та теплообмінник (котел електричний), загальною вартістю 12 900 грн. (без ПДВ).
Зазначені радіатори та теплообмінник (котел електричний) було вкрадено у червні 2012 року. До ревізії було надано заяви головного лікаря від 22.06.2012 № 520 та 519, згідно яких з 21.06.2012 по 22.06.2012 здійснено крадіжку у рентгенологічному відділенні Овідіопольської ЦРЛ опалювальних батарей у кількості 12 штук та котла електричного у кількості 1 штука, що призвело до матеріальної шкоди у сумі 12 900,0 грн, та лист від Овідіопольського РВ ГУМВС України в Одеській області від 19.07.2013 № 4/5667. Згідно вказаного листа 22.06.2012 по повідомленню лікаря рентгенолога ОСОБА_11 під № 3477 у черговій частині Овідіопольського РВ ГУМВС було зареєстровано повідомлення, про те, що у рентгенологічному відділенні Овідіопольської ЦРЛ виникла крадіжка майна на суму 12 900,0 грн, по даному факту слідчим відділенням РВ ГУМВС України в Одеській області 22.06.2012 було порушено кримінальну справу № 29201200441 за ознакою злочину, передбаченого ч. 3 ст. 185 КК України.
У зв'язку з крадіжкою в договорі від 23.08.2012 № 121 знову було передбачено встановлення 12 радіаторів опалювальних (14 кВт) та котла електричного (теплообмінника), які встановлені ПП «Гранд - Газ - Сервіс» по акту за вересень 2012 року і які фактично знаходяться у рентгенологічному відділенні лікарні до теперішнього часу.
Таким чином, завищення обсягів виконаних робіт визначене в акті контрольних обмірів, виникло в результаті крадіжки обладнання, яка сталася у червні 2012 року. Відповідно до п. 2 Порядку визначення розміру збитків від розкрадання, нестачі, знищення (псування) матеріальних цінностей, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.01.1996 № 116, визначення розміру збитків можливо шляхом незалежної оцінки відповідно до національних стандартів оцінки.
Підрядною організацією ПП «Проектбуддизайн» (далі - Підприємство) у грудні 2010 року виконано роботи по реконструкції рентгенологічного відділення на загальну суму 89 900 грн. з ПДВ.
Згідно договору підряду від 01.12.2010 № 220, укладеного Овідіопольською центральною районною лікарнею, в особі головного лікаря Літвінчука В. Д. із зазначеним підприємством, в особі директора Васка А. І., ПП «Проектбуддизайн» знаходиться за місцем проживання директора Підприємства за адресою АДРЕСА_1.
Згідно направлення від 12.07.2013 № 949, виданого першим заступником начальника Держфінінспекції в Одеській оласті, головним державним фінансовим інспектором Держфінінспекції в деській області Риковцевою Г. М. проведено виїзд у ПП «Проектбуддизайн» за вищезазначеною адресою, з метою проведення зустрічної звірки по підтвердженню стану розрахунків із Овідіопольською ЦРЛ. Проте, в результаті того, що доступу у квартиру не було (на дзвінки у квартиру по зазначеній у договорі адресі двері ніхто не відчинив), провести зустрічну звірку у ПП «Проектбуддизайн» не виявилося можливим.
У зв'язку з викладеним, Держфінінспекцією в Одеській області направлено листа до УДСБЕЗ ГУМВС України в Одеській області про сприяння у проведенні зустрічної звірки у ПП «Проектбуддизайн» (лист від № 11.07.2013 № 15-06-25-17/6832) та до Головного управління Міндоходів в Одеській області «Про надання інформації» (лист від 11.07.2013 № 15-06-23-14/6833).
Крім того, на юридичну адресу ПП «Проектбуддизайн» направлено лист від 11.07.2013 № 820-27/862 про необхідність директору Підприємства з'явитися до Овідіопольської ЦРЛ станом на 15.07.2013 для участі у проведенні контрольних обмірів обсягів виконаних робіт, згідно актів ф. КБ-2в. Проте, станом на кінець терміну проведення ревізії, відповіді на вищезазначені листи не отримано, а директор ПП «Проектбуддизайн» для участі у контрольних обмірах не з'явився.
В ході ревізії, проведено перевірку визначення вартості робіт по акту ф. КБ-2в ПП «Проектбуддизайн» за грудень 2010 року по реконструкції рентгенологічного відділення на загальну суму 89 900,0 грн. з ПДВ.
Перевіркою встановлено наступне: до акту ф. КБ-2в ПП «Проектбуддизайн» на суму 89 900,0 грн. з ПДВ по реконструкції рентгенологічного відділення, включено обсяги робіт по штукатурці внутрішніх стін зазначеного відділення у обсязі 204,85 м кВ., у тому числі рентгенозахисним розчином у обсязі 70,51 м кв. Акти на приховані роботи ПП «Проектбуддизайн» Замовником до ревізії не надано.
Підрядною організацією ПП «Гранд-Газ-Сервіс» до п.п. 4, 7 акту ф. КБ-2в за грудень 2011 року на суму 295 877,0 грн. з ПДВ включено витрати по штукатурці внутрішніх стін зазначеного відділення у обсязі 246,995 м кв, у т.ч. рентгенозахисним розчином у обсязі 67,155 м кв.
Згідно даних проекту «Модернізація кабінету флюрографії» та проведеними контрольними обмірами, встановлено, що загальна площа внутрішніх стін (із врахуванням площі перегородок) становить 280,01 м кв.
Згідно пояснення директора ПП «Гранд-Газ-Сервіс» та наданих актів на приховані роботи штукатурні роботи у обсязі 246,995 м кв, у т.ч. рентгенозахисним розчином - у обсязі 67,155 м кв., виконані ПП «Гранд-Газ-Сервіс» (пояснення директора ПП «Гранд-Газ-Сервіс» Бердиша А. П. від 16.07.2013).
В зв'язку з вищезазначеним, проведено перерахунок обсягів робіт, в результаті якого встановлено, що до акту ф. КБ-2в ПП «Проектбуддизайн» на суму 89 900,0 грн. з ПДВ, штукатурні роботи у обсязі 171,835 м кв. включено зайво (280,01 - (204,85 + 246,995)= -171,835 м кв.).
Аналогічно, до акту ф. КБ-2в ПП «Проектбуддизайн» на суму 89 900 грн. з ПДВ, зайво включено витрати на влаштування цегляних перегородок у обсязі 19,58 м кв, та по штукатурці віконних та дверних відкосів у обсязі 17,23 м кв.
Розрахунком встановлено, що в результаті зайвого включення до акту ф. КБ-2в ПП «Проектбуддизайн» на суму 89 900,0 грн. з ПДВ обсягів робіт по штукатурці внутрішніх стін у обсязі 171,835 м кв. (у т.ч. рентгенозахисним розчином у обсязі 70,51 м кв.), влаштуванню цегляних неармованих перегородок у обсязі 19,58 м кв. та по штукатурці відкосів у обсязі 17,23 м кв. завищення вартості по зазначеному акту ф. КБ-2в у 2010 році склало 36 745,2 грн. з ПДВ.
Розрахунок щодо зайвого включення до акту ф. КБ-2в ПП «Проектбуддизайн» на суму 89 900,0 грн. з ПДВ витрат по штукатурці внутрішніх стін, відкосів та влаштуванню перегородок.
Акт огляду від 15.07.2013 обсягів виконаних робіт по акту ф. КБ-2в ПП «Проектбуддизайн» за грудень 2010року на суму 89 900,0 грн. з ПДВ по реконструкції рентгенологічного відділення Овідіопольської ЦРЛ.
Акт виконаних робіт ф. КБ-2в ПП «Проектбуддизайн» за грудень 2010 року на суму 89 900,0 грн. з ПДВ по реконструкції рентгенологічного відділення Овідіопольської ЦРЛ.
Станом на кінець терміну проведення ревізії, директор ПП «Проектбуддизайн» (код ЄДРПОУ 35302117) до ревізії не з'явився.
На ім'я головного лікаря Овідіопольської ЦРЛ Літвінчука В. Д. було надано Вимогу від 15.07.2013 щодо надання у термін до 10.00 год 16.07.2013 письмових пояснень з приводу встановлених завищень обсягів робіт по реконструкції та капітальному ремонту рентгенологічного відділення, які призвели до завищення вартості на вищезазначену суму.
Проте, станом на кінець терміну проведення ревізії, пояснення відповідальними особами Овідіопольської ЦРЛ по зазначеному питанню не надано.
Зустрічною звіркою у підрядній організації ТОВ «Будівельно - монтажне управління №10» (далі - ТОВ «БМУ № 10») встановлено, що згідно даних бухгалтерського обліку та актів виконаних робіт ф. КБ-2в, за період проведення зустрічної звірки, ТОВ «БМУ № 10» виконано робіт на об'єктах Овідіопольської центральної районної лікарнею на загальну суму 4 684 989,15 грн. з ПДВ, у тому числі по об'єкту «Розширення селищної лікарні із будівництвом лікувального корпусу на 30 ліжко - місць терапевтичного профілю і поліклініки на 100 відвідувань в зміну, в селі В. Долина Овідіопольського району Одеської області» виконано робіт на загальну суму 4 534 989,15 грн. з ПДВ; по об'єкту: «Капітальний ремонт пологового відділення Овідіопольської центральної районної лікарні» - на загальну суму 150 000,0 грн. з ПДВ.
Згідно актів виконаних робіт ф. КБ-2в ТОВ «БМУ № 10» за виконані роботи Овідіопольською ЦРЛ оплачено коштів Підряднику у повному обсязі, у сумі 4 684 989,15 грн. Заборгованість по розрахункам відсутня.
До звірки ТОВ «БМУ № 10» надано субпідрядні договори, які укладено із 10-тьма субпідрядними організаціями, предметом яких є виконання будівельних робіт по розширенню селищної лікарні із будівництвом лікувального корпусу на 30 ліжко - місць терапевтичного профілю і поліклініки на 100 відвідувань в зміну, в селі В. Долина Овідіопольського району Одеської області.
Перелік субпідрядних організації, з якими ТОВ «БМУ № 10» укладено субпідрядні договори.
Згідно субпідрядних актів виконаних робіт, субпідрядними організаціями виконано робіт на об'єктах Овідіопольської центральної районної лікарні на загальну суму 4 051 847,24 грн.
Крім того, вартість матеріалів ТОВ «БМУ № 10», які передавалися субпідрядним організаціям, становить 365 652,61 грн. Власними силами ТОВ «БМУ № 10» виконано робіт на об'єктах Овідіопольської центральної районної лікарні на загальну суму 267 489,3 грн. , у тому числі по об'єкту «Розширення селищної лікарні із будівництвом лікувального корпусу на 30 ліжко - місць терапевтичного профілю і поліклініки на 100 відвідувань в зміну, в селі В. Долина Овідіопольського району Одеської області» на суму 182 655,4 грн. та по об'єкту із капітального ремонту пологового відділення Овідіопольської центральної районної лікарні на суму 84 833,9 грн.
До акту виконаних робіт ф. КБ-2в за листопад 2011 року на загальну суму 139 907,0 грн. з ПДВ, включено обсяги робіт по влаштуванню покриття із малорозмірних фігурних елементів мощення (ФЕМ) за нормою Р18-46-1 у обсязі 488,4 м кв., у т.ч. обсяги зазначених робіт, які виконано власними силами ТОВ «БМУ № 10», становлять 303,34 м кв. (інші обсяги робіт виконано субпідрядною організацією ПП «Обрій»).
Згідно відомості ресурсів, на зазначений обсяг робіт використано 306,3734 м кв. ФЕМ, вартість якої становить 43 364,09 грн. , у т.ч. транспортна складова - 4 099,28 грн. Згідно відомості ресурсів ціна ФЕМ за 1 м кв. складає 125,38 грн. /м кв.
До звірки ТОВ «БМУ № 10» надано матеріальний звіт за грудень 2011 року згідно якого витрати на ФЕМ становлять 38 413,1 грн. (306,3734 м кв. х 125,38 грн. = 38 413 грн. ).
До звірки надані прибуткові накладні на придбання зазначеного матеріалу (ФЕМ) від постачальника ТОВ «Торгівельна фірма «ТРИТОН» № РН-02123, згідно якої придбано ФЕМ у обсязі 357,0 м кв. за ціною 125,38 м кв.
Проте, ТОВ «БМУ № 10» до зустрічної звірки не надано товарно - транспортну накладну, або калькуляцію вартості щодо підтвердження перевезення зазначеного матеріалу ФЕМ на суму 4 099,28 нрн (без ПДВ), або 4 919,36 грн. з ПДВ (4 099,28 грн. х 1,2 = ТОВ «БМУ № 10»), що призвело до завищення вартості робіт по зазначеному акту ф. КБ-2в у 2011 році на суму 4 919,36 грн. з ПДВ.
Згідно пояснення начальника кошторисно - договірного відділу ТОВ «БМУ № 10» від 05.07.2013 щодо не підтвердження транспортних витрат ТОВ «БМУ № 10» на суму 4 919,36 грн. з ПДВ, - «перевезення здійснювалася власним транспортом ТОВ «БМУ 10» без залучення сторонніх організацій».
Однак, калькуляції вартості перевезення ФЕМ, витрати паливно - мастильних матеріалів ТОВ «БМУ 10» до зустрічної звірки не надано.
Пояснення начальника кошторисно-договірного відділу ТОВ «БМУ № 10» від 05.07.2013 (Довідка зустрічної звірки від 05.07.2013 № 06-79/122).
В ході ревізії 09.07.2013 комісією, визначеною у наказі від 09.07.2013 № 122 по Овідіопольській ЦРЛ, за участю директора ТОВ «БМУ № 10» Михайлова О. Ю. та начальника кошторисно-договірного відділу Савчук Є. В., у присутності головного державного фінансового інспектора Держфінінспекції в Одеській області Риковцевої Г. М., проведено контрольні обміри по благоустрою згідно актів ф. КБ-2в за червень - листопад 2011 року на загальну суму 626 475,6 грн. з ПДВ по об'єкту: «Розширення селищної лікарні із будівництвом лікувального корпусу на 30 ліжко - місць терапевтичного профілю і поліклініки на 100 відвідувань в зміну, в селі В. Долина Овідіопольського району Одеської області». За результатами контрольних обмірів, завищення обсягів робіт не встановлено.
Внаслідок допущених порушень у фомах № 2 «Звіт про надходження та використання коштів загального фонду» КФК 080101 за 2010 рік касові та фактичні видатки за КЕКВ 2143 завищено на суму 36745,20 грн, у формах № 4-3 «Звіт про надходження та використання коштів спеціального фонду» КФК 080101 за 2011 рік фактичні видатки за КЕКВ 2133 завищено на суму 54113,60 грн. , КФК 150101 за 2011 рік касові та фактичні видатки за КЕКВ 2123 завищено на суму 4919,36 грн. , за 2012рік по КФК 080101 касові видатки за КЕКВ 2133 завищено на суму 54113,60 грн. , КФК 150101 касові та фактичні видатки за КЕКВ 2133 завищено на 1618 грн. , що є порушенням п.1.2 «Порядку складання фінансової звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів», затвердженого наказом Державного казначейства України від 25.05.2010 № 164, п. 1.2 «Порядку складання фінансової та бюджетної звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів», затвердженого наказом Державного казначейства України від 05.01.201 і № 2, п. 1.2 «Порядку складання фінансової та бюджетної звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів», затвердженого наказом Державного казначейства України від 29.01.2012 № 44 та п.1 ст.3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-ХІУ.
Ревізією встановлено матеріальну шкоду (збитки) в результаті завищення вартості робіт на загальну суму 97 396,16 грн.
В ході ревізії ТОВ «БМУ-10» відшкодовано Овідіопольській ЦРЛ кошти у сумі 4 919,36 грн. , (платіжне доручення від 17.07.2013 № 86), крім того, суму встановленого завищення вартості виконаних ПП «Гранд - Газ - Сервіс» робіт в повному обсязі станом на 22.07.2013 враховано в укладеному акті звірки взаєморозрахунків між Овідіопольською ЦРЛ та ПП «Гранд - Газ - Сервіс», шляхом визначення на суму завищення кредиторської заборгованості ПП «Гранд-Газ-Сервіс».
Окрім того суд погоджується з твердженням представника відповідача, що в порушення вимог п. 6 Постанови Кабінету Міністрів України від 31 жовтня 2007 № 1269 «Про порядок затвердження інвестиційних програм і проектів будівництва та проведення їх державної експертизи», станом на кінець терміну проведення ревізії не надано до ревізії висновок ДП «Укрдержбудекспертиза» на проект «Модернізація кабінету флюорографії з розрахунком радіаційного захисту» та наказ щодо затвердження зазначеного проекту.
В порушення вимог п. 6.2 (додатки Ж і І) ДБН А.2.2-3-2004 «Склад порядок розроблення та затвердження проектної документації для будівництва», у складі робочого проекту повинна розроблятися кошторисна документація. Проте, у складі робочого проекту «Модернізація кабінету флюорографії з розрахунком радіаційного захисту» кошторисна документація не була розроблена.
Також, в порушення вимог п. 6. Постанови Кабінету Міністрів України від 11 травня 2011 року № 560, станом на кінець терміну проведення ревізії Овідіопольською ЦРЛ не надано до ревізії висновок ДП «Укрдержбудекспертиза» на кошторисну документацію, виконану підрядником ПП «Гранд - Газ - Сервіс», згідно якої зазначеною підрядною організацією виконувалися роботи по капітальному ремонту рентгенологічного відділення у грудні 2011 року та за вересні 2012 року на загальну суму 695 097 грн. з ПДВ. Акти ф. КБ-2в із капітального ремонту об'єктів Лікарні на загальну суму 2 980 711,46 грн. з ПДВ, у тому числі по реконструкції та капітальному ремонту рентгенологічного відділення Овідіопольської ЦРЛ, в порушення вимог п. 1 «Порядку здійснення технічного нагляду на об'єктах будівництва» (далі Порядок), який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2007 р. N 903, фахівцями із технічного нагляду не завізовано. Згідно вимог зазначеного пункту Порядок визначає механізм здійснення технічного нагляду під час нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту будівель і споруд, а також технічного переоснащення діючих підприємств (далі - будівництво об'єкта).
Згідно п. 2 зазначеного Порядку, технічний нагляд забезпечує замовник (забудовник) протягом усього періоду будівництва об'єкту, з метою здійснення контролю за дотриманням проектних рішень та вимог державних стандартів, будівельних норм і правил, а також контролю за якістю та обсягами робіт, виконаних під час будівництва або зміни (зокрема шляхом знесення) такого об'єкта». Акт виконаних робіт ф. КБ-2в ПП «Проектбуддизайн» на суму 89 900,0 грн. з ПДВ по реконструкції рентгенологічного відділення Овідіопольської ЦРЛ завізовано завгоспом Лікарні Шляхтіним В. І. Згідно п. 3 вищезазначеного Порядку, - «Технічний нагляд здійснюють особи, що мають виданий відповідно до законодавства архітектурно-будівельною атестаційною комісією кваліфікаційний сертифікат». Проте, доказів того що завгосп лікарні Шляхтін В. І. має спеціальну будівельну освіту та кваліфікаційний сертифікат, який дає право на здійснення технічного нагляду, а ні суду а ні перевіряючим надано позивачем не було.
Під час розгляду справи судом не встановлено, що відповідачем по справі було порушено приписи положень діючого законодавства, чи вчинені протиправні дії під час виконання покладених на них обов'язків. В свою чергу, представником позивача не було доведено обставину дійсного (фактичного) порушення відповідачами його прав, свобод чи інтересів належними та допустимими доказами.
Частиною другою статті 19 Конституції України зобов'язано органи державної влади та їх посадових осіб діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та Законами України.
Згідно ч.3 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення.
З аналізу вказаної правової норми випливає, що рішення, дії чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень повинні бути прийняті чи здійснені в межах компетенції відповідного органу та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, не порушувати інтересів держави, прав та інтересів фізичних та юридичних осіб, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), відповідати вимогам діючого законодавства.
Встановлення невідповідності діяльності суб'єкта владних повноважень хоча б одному із зазначених критеріїв для оцінювання його рішень, дій та бездіяльності може бути підставою для задоволення адміністративного позову, однак лише за умови, що встановлено порушення прав, свобод та інтересів позивача.
Згідно з ч. 1 ст. 69 та ч. 1 ст. 70 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.
Відповідно до ст. 86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Частиною 1 ст.71 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Згідно зі ст. 159 КАС України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.
Відповідно до ст.8 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого зокрема людина, її права та свободи визначаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.
Щодо заявлених вимог позивача про визнання протиправними дії Державної фінансової інспекції в Одеській області в особі Іллічівської об'єднаної Державної фінансової інспекції щодо складання акту ревізії від 29.07.2013 року №820-16/51 фінансово - господарської діяльності Овідіопольської центральної районної лікарні за період з 01.09.2010 по 31.05.2013 року в частині встановлення висновків про наявність порушення: в розділі «Видатки на капітальне будівництво, реконструкцію та ремонт» при перевірці правильності визначення вартості ремонтно - будівельних робіт порушення вимог «Правил визначення вартості будівництва» ДБН Д. 1.1-1-2000 по актах виконаних робіт ф. КБ - 2в встановлення завищення вартості робіт в 2010 році на суму 36745,20 грн. Відповідальна особа з боку Овідіопольської ЦРЛ головний лікар - Літвінчук В.Д., яким підписувався акти виконаних робіт. Розрахунком встановлено, що в результаті зайвого включення до акту ф.КБ-2в ПП «Проектбуддизайн» на суму 89 900 грн. з ПДВ обсягів робіт по штукатурці внутрішніх стін у обсязі 171,835 м.кв. (у т.ч. рентгенозахисним розчином у обсязі 70,51 м.кв.), влаштування цегляних неармованих перегородок у обсязі 19,58 м.кв. та по штукатурці відкосів у обсязі 17,23 м.кв. завищення вартості по зазначеному акту ф.КБ-2в у 2010 році склала 36 745,2 грн. з ПДВ., суд зазначає наступне.
Вчинення дій суб'єктом владних повноважень є способом реалізації наданої суб'єкту владних повноважень компетенції. Здійснення дії являє собою процес реалізації наданих законом функцій суб'єкту владних повноважень. Самі по собі дії не тягнуть за собою будь-яких правових наслідків для особи. Правові наслідки для позивача несе акт індивідуальної дії - вимоги Іллічівської об'єднаної ДФІ «Про усунення фінансових порушень від 07.08.2013 №820-27/972. Саме вона має вплив на його права та обов'язки. Виходячи із завдань Кодексу адміністративного судочинства України про захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, судовий захист права може бути здійснений лише за умови наявності порушення для юридичної особи прав чи інтересів. З огляду на зазначене, суд вважає, що вимоги позивача в цій частині не підлягають задоволенню через відсутність порушення прав діями відповідача, а обраний позивачем спосіб захисту в цій частині не відповідає об'єкту порушеного права.
Висновки акту ревізії не є рішенням суб'єкта владних повноважень, не спричиняють виникнення будь-яких прав і обов'язків осіб чи суб'єктів владних повноважень, а отже не породжують правовідносин, що можуть бути предметом спору.
Під час розгляду справи судом не встановлено, що відповідачем, порушені приписи положень діючого законодавства, чи були вчинені протиправні дії щодо складання акту ревізії від 29.07.2013 року №820-16/51 фінансово - господарської діяльності Овідіопольської центральної районної лікарні за період з 01.09.2010 по 31.05.2013 року в частині встановлення висновків про наявність порушення: в розділі «Видатки на капітальне будівництво, реконструкцію та ремонт» при перевірці правильності визначення вартості ремонтно-будівельних робіт порушення вимог «Правил визначення вартості будівництва» ДБН Д. 1.1-1-2000 по актах виконаних робіт ф. КБ - 2в встановлення завищення вартості робіт в 2010 році на суму 36745,20 грн. Відповідальна особа з боку Овідіопольської ЦРЛ головний лікар - Літвінчук В.Д., яким підписувався акти виконаних робіт. Розрахунком встановлено, що в результаті зайвого включення до акту ф.КБ-2в ПП «Проектбуддизайн» на суму 89 900 грн. з ПДВ обсягів робіт по штукатурці внутрішніх стін у обсязі 171,835 м.кв. (у т.ч. рентгенозахисним розчином у обсязі 70,51 м.кв.), влаштування цегляних неармованих перегородок у обсязі 19,58 м.кв. та по штукатурці відкосів у обсязі 17,23 м.кв. завищення вартості по зазначеному акту ф.КБ-2в у 2010 році склала 36 745,2 грн. з ПДВ.
Відтак, п.2 вимоги Іллічівської об'єднаної ДФІ «Про усунення фінансових порушень від 07.08.2013 №820-27/972 відобразити в обліку дебіторську заборгованість по невідшкодованим сумам, за різницею у вартості виконаних робіт по підрядним організаціям ПП «Гранд-Газ-Сервіс» та ПП «Проектбуддизайн» на суму 92 476,6 грн. та стягнути з підрядників ПП «Гранд-Газ-Сервіс» кошти в сумі 55 731,60 грн. та ПП «Проектбуддизайн» - 36 745,2 грн. шляхом повернення коштів або виконання відповідного обсягу робіт на загальну суму 92 476,6 грн, або в іншому випадку стягнути з відповідальних осіб, винних у зайвій виплаті коштів у сумі 92 476,6 грн. є правомірними та скасуванню не підлягають.
Суд вважає, що підстав для невиконання зазначеного пункту вимоги відповідача у позивача немає.
Суд вважає, що перевірка відповідачем проведена у відповідності з наданими йому повноваженнями, за результатами перевірки складено акт ревізії з зазначенням допущених порушень діючого законодавства у господарській діяльності, на підставі якого і винесено відповідачеві зазначену вимогу, оскаржуваний пункт 2 якої відповідач не виконав.
З урахуванням зазначеного, на підставі встановлених в судовому засіданні фактів та обставин, враховуючи, що мотивація та докази, наведені у судовому засіданні представником позивача, не дають адміністративному суду підстав для постановлення висновків, які б спростовували правову позицію представника відповідача, а представником позивача не доведено суду обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, відтак, у задоволені адміністративного позову необхідно відмовити повністю.
Враховуючи, що позовні вимоги не підлягають задоволенню, суд не знаходить підстав для стягнення судових витрат.
Відтак, з урахуванням зазначеного, на підставі встановлених в судовому засіданні фактів та обставин, враховуючи, що докази, наведені представником позивача під час розгляду адміністративної справи є недоведеними та безпідставними та не дають адміністративному суду підстав для постановлення висновків, які б спростовували правову позицію представника відповідача, суд дійшов висновку, що у задоволені позову Овідіопольської центральної районної лікарні необхідно відмовити повністю.
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України у судовому засіданні 16.10.2013 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови.
Складення постанови у повному обсязі відкладено, про що згідно вимог ч. 2 ст. 167 КАС України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.
Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 159 - 163, 167, 254 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволені адміністративного позову Овідіопольської центральної районної лікарні до Державної фінансової інспекції в Одеській області в особі Іллічівської об'єднаної Державної фінансової інспекції про визнання протиправними дії щодо складання акту ревізії від 29.07.2013 року №820-16/51 фінансово - господарської діяльності Овідіопольської центральної районної лікарні за період з 01.09.2010 по 31.05.2013 року в частині встановлення висновків про наявність порушення: в розділі «Видатки на капітальне будівництво, реконструкцію та ремонт» при перевірці правильності визначення вартості ремонтно - будівельних робіт порушення вимог «Правил визначення вартості будівництва» ДБН Д. 1.1-1-2000 по актах виконаних робіт ф. КБ - 2в встановлення завищення вартості робіт в 2010 році на суму 36745,20 грн. Відповідальна особа з боку Овідіопольської ЦРЛ головний лікар - Літвінчук В.Д., яким підписувався акти виконаних робіт. Розрахунком встановлено, що в результаті зайвого включення до акту ф.КБ-2в ПП «Проектбуддизайн» на суму 89 900 грн. з ПДВ обсягів робіт по штукатурці внутрішніх стін у обсязі 171,835 м.кв. (у т.ч. рентгенозахисним розчином у обсязі 70,51 м.кв.), влаштування цегляних неармованих перегородок у обсязі 19,58 м.кв. та по штукатурці відкосів у обсязі 17,23 м.кв. завищення вартості по зазначеному акту ф.КБ-2в у 2010 році склала 36 745,2 грн. з ПДВ та визнання протиправним та скасування п. 2 вимоги Іллічівської об'єднаної ДФІ «Про усунення фінансових порушень від 07.08.2013 №820-27/972, в частині зобов'язання відобразити дебіторську заборгованість по невідшкодованим сумам, за різницею у вартості виконаних робіт по підрядним організаціям ПП «Проектбуддизайн» на суму 36745,20 грн. та стягнути з ПП «Проектбуддизайн» кошти у сумі 36 476,2 грн. шляхом повернення коштів або виконання відповідного обсягу робіт» - відмовити повністю.
Судові витрати розподілити відповідно до статті 94 КАС України.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня проголошення постанови. Якщо рішення було прийняте у письмовому провадженні або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії такого рішення.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили у відповідності зі статтею 254 КАС України.
Повний текст постанови складено та підписано суддею 21.10.2013 року.
Cуддя О.М. Тарасишина
У задоволені адміністративного позову Овідіопольської центральної районної лікарні до Державної фінансової інспекції в Одеській області в особі Іллічівської об'єднаної Державної фінансової інспекції про визнання протиправними дії щодо складання акту ревізії від 29.07.2013 року №820-16/51 фінансово - господарської діяльності Овідіопольської центральної районної лікарні за період з 01.09.2010 по 31.05.2013 року в частині встановлення висновків про наявність порушення: в розділі «Видатки на капітальне будівництво, реконструкцію та ремонт» при перевірці правильності визначення вартості ремонтно - будівельних робіт порушення вимог «Правил визначення вартості будівництва» ДБН Д. 1.1-1-2000 по актах виконаних робіт ф. КБ - 2в встановлення завищення вартості робіт в 2010 році на суму 36745,20 грн. Відповідальна особа з боку Овідіопольської ЦРЛ головний лікар - Літвінчук В.Д., яким підписувався акти виконаних робіт. Розрахунком встановлено, що в результаті зайвого включення до акту ф.КБ-2в ПП «Проектбуддизайн» на суму 89 900 грн. з ПДВ обсягів робіт по штукатурці внутрішніх стін у обсязі 171,835 м.кв. (у т.ч. рентгенозахисним розчином у обсязі 70,51 м.кв.), влаштування цегляних неармованих перегородок у обсязі 19,58 м.кв. та по штукатурці відкосів у обсязі 17,23 м.кв. завищення вартості по зазначеному акту ф.КБ-2в у 2010 році склала 36 745,2 грн. з ПДВ та визнання протиправним та скасування п. 2 вимоги Іллічівської об'єднаної ДФІ «Про усунення фінансових порушень від 07.08.2013 №820-27/972, в частині зобов'язання відобразити дебіторську заборгованість по невідшкодованим сумам, за різницею у вартості виконаних робіт по підрядним організаціям ПП «Проектбуддизайн» на суму 36745,20 грн. та стягнути з ПП «Проектбуддизайн» кошти у сумі 36 476,2 грн. шляхом повернення коштів або виконання відповідного обсягу робіт» - відмовити повністю.
21 жовтня 2013 року.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.10.2013 |
Оприлюднено | 28.10.2013 |
Номер документу | 34264798 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Тарасишина О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні