Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14 жовтня 2013 р. Справа №805/13135/13-а
приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 13:03 год.
Донецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Галатіної О.О.
при секретарі Болдирєві Б.О.
за участю:
представника позивача - Орлова В.В.
представника відповідача - Дмитроняк Г.С.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Комунальної лікувально-профілактичної установи «Міський протитуберкульозний диспансер м. Єнакієве» до Державної фінансової інспекції в Донецькій області про скасування пункту 6 вимоги Єнакіївської об'єднаної державної фінансової інспекції від 15.04.2013 року №23-13/1125, суд -
В С Т А Н О В И В:
Комунальна лікувально-профілактична установа "Міський протитуберкульозний диспансер м. Єнакієве" звернулася до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної фінансової інспекції в Донецькій області про скасування пункту 6 вимоги Єнакіївської об'єднаної державної фінансової інспекції від 15.04.2013 року №23-13/1125.
Позовні вимоги мотивовані тим, що позивач вважає неправомірним п. 6 вимоги від 15.04.2013р. № 23-13/1125, яким відповідач зобов'язав Комунальну лікувально-профілактичну установу "Міський протитуберкульозний диспансер м. Єнакієве" вжити заходи, щодо повного відшкодування порушення на загальну суму 3832,91 грн. за рахунок винних осіб, в іншому випадку провести претензійно-позовну роботу, щодо повернення зайво виплачених сум. Так, позивач зазначає, відповідно до постанови КМУ від 17.11.1997 року № 1290 «Про затвердження Списків виробництв, робіт, цехів, професій і посад, зайнятість працівників в яких дає право на щорічні додаткові відпустки за роботу із шкідливими і важкими умовами праці та за особливий характер праці» до розділу «Охорона здоров'я, освіта та соціальна допомога» включено такі підрозділи як «Інфекційні та туберкульозні (протитуберкульозні) лікувально-профілактичні заклади та установи, відділення, палати, кабінети, санаторно-лісові школи та школи-інтернати» та «Загальні професії медичних працівників закладів та установ охорони здоров'я, соціального захисту населення та освіти», відповідно до яких і здійснювалась доплата. Таким чином, в даному випадку доплата здійснювалась відповідно до вимог чинного законодавства, а контролюючим органом взагалі порушено Порядок проведення інспектування, відповідно до якого виявлені допущені об'єктом контролю порушення законодавства, контроль за дотриманням якого, віднесено до компетенції контролюючого органу, фіксуються в констатуючій частині акта ревізії з обов'язковим посилання на норми законів чи інших нормативно-правових актів, які порушено та зазначенням винних у їх допущенні осіб. Посилаючись на вказані обставини просив скасувати по. 6 вимоги від 15.04.2013р. № 23-13/1125.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги в частині, яка стосується скасування п. 6 вимоги від 15.04.2013р. № 23-13/1125 підтримав у повному обсязі, надав пояснення, аналогічні викладеним в адміністративному позові, просив їх задовольнити.
Відповідачем позовні вимоги в цій частині не визнані, він вважає, що спірний пункт вимоги відповідає вимогам діючого законодавства. Відповідач зазначає, що ревізією було встановлено, що за період з 01.12.2010 року по 31.12.2010 року, з 01.04.2011 року по 30.11.2011 року, з 01.06.2012 року по 30.11.2012 року, з 01.01.2013 року по 31.01.2013 року установою здійснювалась оплата додаткової відпустки працівникам деяких професій, які не передбачені Постановою КМУ «Про затвердження Списків виробництв, робіт, цехів, професій і посад, зайнятість працівників в яких дає право на щорічні додаткові відпустки за роботу з шкідливими і важкими умовами праці та за особливий характер праці» від 17.11.1997 року № 1290. З викладеного вище слідує, що за вищезазначений період установою безпідставно здійснено оплату додаткових відпусток деяким працівникам установи на загальну суму 3832,91 грн., що є порушенням додатку № 1 до постанови КМУ «Про затвердження Списків виробництв, робіт, цехів, професій і посад, зайнятість працівників в яких дає право на щорічні додаткові відпустки за роботу з шкідливими і важкими умовами праці та за особливий характер праці» від 17.11.1997 року № 1290, п. 2.15 «Положення про документальне забезпечення записів в бухгалтерському обліку», затвердженого наказом Міністерства Фінансів України від 24.05.1995 року № 88. Посилаючись на вказані обставини позивач просить суд відмовити в задоволені частини позовних вимог, яка стосується п. 6 вимоги.
Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Комунальна лікувально-профілактична установа "Міський протитуберкульозний диспансер м. Єнакієве" зареєстроване як юридична особа, є установою охорони здоров'я, яка заснована на власності територіальної громади міста, та прийнята у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст, що перебуває в управлінні Донецької обласної ради. Управління ЄПТД здійснює облдержадміністрація. Місцезнаходження установи: вул. Комуністична, 3, м. Єнакієве, Донецька область; ідентифікаційний код 01990499.
З наявних у справі письмових доказів та пояснень представників сторін судом встановлено, що в період з 22.03.2013р. по 15.04.2013р. Єнакіївською об'єднаною державною фінансовою інспекцією в Донецькій області проведено ревізію фінансово-господарської діяльності Комунальної лікувально-профілактичної установи "Міський протитуберкульозний диспансер м. Єнакієве" за період з 01.10.2010р. по 28.02.2013р., про що складений акт від 15.04.2013р. № 11.
За результатами акту ревізії від 15.04.2013р. прийнята вимога про вжиття заходів за результатами ревізії від 15.04.2013р. № 23-13/1125.
Позивачем в межах даної адміністративної справи оскаржується пункт 6 даної вимоги, у якому зазначене наступне.
Ревізією встановлено, що за період з 01.12.2010 року по 31.12.2010 року, з 01.04.2011 року по 30.11.2011 року, з 01.06.2012 року по 30.11.2012 року, з 01.01.2013 року по 31.01.2013 року установою безпідставно здійснено оплату додаткових відпусток деяким працівникам установи на загальну суму 3832,91 грн., що є порушенням додатку № 1 до постанови КМУ «Про затвердження Списків виробництв, робіт, цехів, професій і посад, зайнятість працівників в яких дає право на щорічні додаткові відпустки за роботу з шкідливими і важкими умовами праці та за особливий характер праці» від 17.11.1997 року № 1290, п. 2.15 «Положення про документальне забезпечення записів в бухгалтерському обліку», затвердженого наказом Міністерства Фінансів України від 24.05.1995 року № 88, у зв'язку з чим вжити заходи, щодо повного відшкодування порушення на загальну суму 3832,91 грн. за рахунок винних осіб, в іншому випадку провести претензійно-позовну роботу щодо повернення зайво виплачених сум.
Як слідує з акту ревізії від 26.02.2013 року та пояснень представників сторін, вибірковою ревізією за період з 01.12.2010 року по 31.12.2010 року, з 01.04.2011 року по 30.11.2011 року, з 01.06.2012 року по 30.11.2012 року, з 01.01.2013 року по 31.01.2013 року здійснювались оплати додаткових відпусток працівникам лікарні, а саме: водію ОСОБА_3, друкаркам ОСОБА_4, ОСОБА_13, оператору комп'ютерного набору ОСОБА_5, маляру ОСОБА_6, кухонним робітникам ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, економісту ОСОБА_11, головній медичній сестрі ОСОБА_12
Приписами статті 76 КЗпП України передбачено, що щорічні додаткові відпустки надаються працівникам: за роботу із шкідливими і важкими умовами праці; за особливий характер праці; в інших випадках, передбачених законодавством.
Тривалість щорічних додаткових відпусток, умови та порядок їх надання встановлюються нормативно-правовими актами України.
Стаття 10 Закону України «Про відпустки», визначає, що щорічна додаткова відпустка, передбачена статтею 7 та пунктами 1 і 2 частини першої статті 8 цього Закону, надається понад щорічну основну відпустку за однією підставою, обраною працівником. Порядок надання додаткової відпустки з кількох підстав встановлює Кабінет Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України, від 17.11.1997, № 1290, затверджено Списки виробництв, робіт, цехів, професій і посад, зайнятість працівників в яких дає право на щорічні додаткові відпустки за роботу із шкідливими і важкими умовами праці та за особливий характер праці.
З додатку 1, 2 цього Списку вбачається, що такі професії, як маляр, кухар, водій, який працює на автомобілі медичної санітарної допомоги, друкарка, працівники, які працюють на електронно-обчислювальних та обчислювальних машинах, працівники, зайняті у цехах та на дільницях, спеціально організованих для робітників, хворих на туберкульоз, на роботах з керівництва та обслуговування цих хворих, відповідно до вказаного Списку мають право на додаткові відпустки.
Разом з тим, такі професії як маляр, кухар відносяться до розділу «Загальних професій в усіх галузях господарства». Водій, який працює на автомобілі медичної санітарної допомоги, друкарка відносяться до розділу «Транспортні послуги». Працівники, які працюють на електронно-обчислювальних та обчислювальних машинах працівники, зайняті у цехах та на дільницях, спеціально організованих для робітників, хворих на туберкульоз, на роботах з керівництва та обслуговування цих хворих, відноситься до розділу «Інфекційні та туберкульозні лікувально-профілактичні заклади та установи, відділення, палати, кабінети, санаторно-лісові школи та школи інтернати, дитячі будинки, дитячі садки (групи), ясла-садки (групи), дитячі ясла (групи) та будинки дитини (групи для дітей, хворих на туберкульоз, будинки інвалідів, (відділення) для хворих на туберкульоз, навчальні заклади для інвалідів, хворих на туберкульоз».
Отже, проаналізувавши норми діючого законодавства, суд дійшов висновку про те, що працівникам професій і посад, які передбачені в розділі «Загальні професії за всіма галузями господарства», додаткова відпустка надається незалежно від того, в яких виробництвах чи цехах вони працюють, якщо ці професії і посади спеціально не передбачені у відповідних розділах або підрозділах списку.
Така позиція висловлена також у наказі Міністерства праці та соціальної політники України від 30 січня 1998 року № 16 «Про затвердження Порядків застосування Списків виробництв, робіт, цехів, професій і посад, зайнятість працівників в яких дає право на щорічні додаткові відпустки за роботу із шкідливими і важкими умовами праці та за особливий характер праці».
Крім того, слід зазначити, що згідно з п. 7, 8 Постанови від 01.08.1992р. № 442, якою затверджено Порядок проведення атестації робочих місць за умовами праці встановлено, що санітарно-гігієнічні дослідження факторів виробничого середовища і трудового процесу проводяться санітарними лабораторіями підприємств і організацій, атестованих органами Держстандарту і МОЗ за списками, що узгоджуються з органами Державної експертизи умов праці, а також на договірній основі лабораторіями територіальних санітарно-епідеміологічних станцій. Відомості про результати атестації робочих місць заносяться до карти умов праці, форма якої затверджується Мінпраці разом з МОЗ.
В установі було створено атестаційну комісію, що підтверджується наказом від 06.05.2011р. № 73-Д «Про організацію роботи по атестації робочих місць за умовами праці у КЛПУ «МПТД м. Єнакієве».
Позивач звернувся до Державного підприємства Науково-дослідницького інституту медико-екологічних проблем Донбасу та вугільної промисловості з листом від 06.05.2011р. № 831, в якому просив провести гігієнічні дослідження умов праці на робочих місцях, на підставі чого було укладено договір між Державним підприємством Науково-дослідницьким інститутом медико-екологічних проблем Донбасу та вугільної промисловості (далі - Виконавець) та Комунальною лікувально-профілактичною установою "Міський протитуберкульозний диспансер м. Єнакієве" (далі - Замовник), згідно з яким Замовник доручає, а Виконавець бере на себе зобов'язання по виконанню роботи: проведення гігієнічних досліджень та оцінки умов праці на 4 робочих місцях з метою їх атестації.
У зв'язку з проведенням атестації робочих місць на КЛПУ «МПТД м. Єнакієве були прийняті накази про проведення атестації робочих місць, про підсумки атестації робочих місць по умовам праці.
За результатами проведених досліджень важкості та напруженості праці було складено відповідні протоколи, якими встановлено, що усі вищевказані роботи (маляр, кухар, водій, який працює на автомобілі медичної санітарної допомоги, друкарка, працівники, які працюють на електронно-обчислювальних та обчислювальних машинах, працівники, зайняті у цехах та на дільницях, спеціально організованих для робітників, хворих на туберкульоз, на роботах з керівництва та обслуговування цих хворих) відносяться до робіт з важкими і шкідливими умовами праці, а тому мають право на додаткові відпустки.
З урахуванням наведеного, пояснень сторін та аналізу нормативних актів, суд дійшов висновку, що пункт 6 спірної вимоги від 15.04.2013р. № 23-13/1125 є необґрунтованим та прийнятий з порушенням норм діючого законодавства, не відповідає обставинам справи та правильному застосуванню норм матеріального права, а тому підлягає скасуванню.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Доказів, які б спростували доводи позивача, відповідач суду не надав, а отже позов про скасування пункту 6 вимоги Єнакіївської об'єднаної державної фінансової інспекції від 15.04.2013 року №23-13/1125 підлягає задоволенню в повному обсязі.
Керуючись статтями 2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110-111, 121, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов Комунальної лікувально-профілактичної установи «Міський протитуберкульозний диспансер м. Єнакієве» до Державної фінансової інспекції в Донецькій області про скасування пункту 6 вимоги Єнакіївської об'єднаної державної фінансової інспекції від 15.04.2013 року №23-13/1125 - задовольнити повністю.
Скасувати пункт 6 вимоги Державної фінансової інспекції в Донецькій області від 15.04.2013 року № 23-13/1125.
Постанова постановлена у нарадчій кімнаті та проголошена її вступна та резолютивна частина у судовому засіданні 14 жовтня 2013 року.
Постанова виготовлена в повному обсязі 21 жовтня 2013 року.
Апеляційну скаргу на постанову може бути подано до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя Галатіна О.О.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.10.2013 |
Оприлюднено | 29.10.2013 |
Номер документу | 34389445 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Галатіна О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні