Постанова
від 23.10.2013 по справі 815/588/13-а
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/588/13-а

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 жовтня 2013 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої судді - Потоцької Н.В.

при секретарі Панчук О.С.

за участю сторін:

представника позивача не з'явився

представника відповідача Лоскутов С.П.

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Миколаївської міжрайонної державної податкової інспекції Одеської області Державної податкової служби до відкритого акціонерного товариства «Ширяївська пересувна механізована колона №4» про стягнення податкового боргу у сумі 562 041, 16 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до Одеського окружного адміністративного суду із зазначеним позовом до відкритого акціонерного товариства «Ширяївська пересувна механізована колона №4» про стягнення простроченої заборгованості по бюджетній позичці у сумі 360000грн та пені нарахованої на прострочену заборгованість по бюджетній позичці у сумі - 202041 грн.16 коп.

В обґрунтування своєї правової позиції він зазначив, що на підставі подання Управління Державної казначейської служби у Фрунзівському районі Одеської області №16, №17 від 05.06.2012 року для здійснення заходів стягнення простроченої заборгованості по бюджетній позичці з ВАТ «Ширяївська пересувна механізована колона №4» Миколаївської міжрайонної державної податкової інспекції Одеської області Державної податкової служби сформована та направлена на адресу позивача податкова вимога № 70 від 27 червня 2012 року, яку Позивач отримав 30.06.2012 року . До теперішнього часу заборгованість не сплачена.

З урахуванням викладеного позивач просить суд задовольнити позов у повному обсязі.

Представник позивача в судове засідання не з'явився. Про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином, надав до суду клопотання за №ФП/1902/13 від 15.10.13 року про розгляд справи за відсутності податкового органу, позовні вимоги підтримує у повному обсязі.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечував проти позовних вимог з підстав, викладених у письмових запереченнях. В обґрунтування своєї позиції зазначив, що податкова вимога №70 від 27.06.2012р. про стягнення боргу у сумі 562 041, 16 грн є безпідставною, оскільки вона сформована на підставі подання Управління Державної казначейської служби України у Фрунзівському районі Одеської області (№16, 17, 69, 70). Однак, вказані подання не відповідають формі, яка затверджена Порядком № 1237, в частині зазначення останнього дня граничного строку сплати узгодженої суми грошового зобов'язання та вимогам п.2,3 в частині неповноти наданої інформації, необхідної для формування податкової вимоги, в зв'язку з чим, відповідач вважає, що у податкового органу відсутні законодавчі підстави для Формування та направлення податкової вимоги на підставі отриманих подань Управління Державної казначейської служби у Фрунзівському районі Одеської області, а отже і стягнення з ВАТ «Ширяївська пересувна механізована колона №4» є незаконним

У зв'язку з цим, представник відповідача просив суд в задоволенні позовних вимог податкового органу відмовити повністю.

Вивчивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги та заперечення, перевіривши їх доказами, судом встановлено наступне.

Судом встановлено, що ВАТ «Ширяївська пересувна механізована колона №4» зареєстроване Ширяївською районною державною адміністрацією Одеської області 22.01.1996 року як суб'єкт підприємницької діяльності, про що видано Свідоцтво №00912037 про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності. Починаючи з 26.01.1996 року відповідач перебуває на податковому обліку в державній податковій Миколаївської міжрайонної державної податкової інспекції Одеської області Державної податкової служби за реєстраційним номером 20.

На виконання Постанови КМУ від 02.03.2011 року № 174, Управлінням Державної казначейської служби України у Фрунзівському районі Одеської області були внесені Подання № 16 та № 17 від 05 червня 2012 року для здійснення до Відкритого акціонерного товариства "Ширяєвська пересувна механізована колона №4" заходів стягнення простроченої заборгованості за бюджетними позичками у сумі - 360000 грн. та пені, яка була нарахована на цю заборгованість, у сумі - 202041 грн.16 коп. з відповідним розрахунком. Зазначені подання надіслано до Миколаївської міжрайонної державної податкової інспекції Одеської області ДПС ( вх.№205 від 26.06.2012р).

Миколаївською міжрайонною державною податковою інспекцією Одеської області Державної податкової служби сформовано та надіслано ВАТ "Ширяївська пересувна механізована колона №4" податкову вимогу №70 від 27.06.2012р.,згідно якої загальна сума податкового боргу платника податків за узгодженими грошовими зобов'язаннями станом на 27.06.2012 року становить 562 041,00 грн.

Суд вважає, що позовні вимоги Миколаївської міжрайонної державної податкової інспекції Одеської області Державної податкової служби підлягають задоволенню з огляду наступное.

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України "Про фінансову допомогу на проведення комплексу робіт в осінньо-зимовий період 1997/98 року" від 11.09.1997р. №1003, Закону України від 15 серпня 1997 р. "Про часткову зміну Закону України "Про Державний бюджет України на 1997 рік" та на виконання постанови Верховної Ради України від 15 серпня 1997 р. N 505 "Про інформацію Кабінету Міністрів України про ситуацію в сільському господарстві та невідкладні заходи щодо державної підтримки агропромислового комплексу" Кабінет Міністрів України постановлено виділити на фінансування заходів з підготовки до роботи в осінньо-зимовий період 1997/98 року, забезпечення збирання та збереження врожаю 1997 року, інші невідкладні потреби Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним державним адміністраціям цільовим призначенням для сільськогосподарських товаровиробників 60 млн. гривень (на умовах повернення їх до 1 жовтня 1998 р.) за розподілом згідно з додатком.

Відповідно до п.9 ст.17 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010р. №2456-V прострочена заборгованість суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету (включаючи плату за користування такими кредитами (позиками) та пеню) стягується з такого суб'єкта господарювання органами державної податкової служби, що є органами стягнення такої заборгованості у порядку, передбаченому Податковим кодексом України або іншим законом, включаючи погашення такої заборгованості за рахунок майна цього суб'єкта господарювання. Позовна давність на вимоги щодо погашення такої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) не поширюється.

Згідно з п.п.6,15 Порядку обліку заборгованості, в тому числі простроченої, перед державою за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками / фінансовою допомогою, наданими Міністерством фінансів у 1993 - 1998 роках, нарахування пені та списання безнадійної заборгованості, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.2011р. №174, облік простроченої заборгованості за бюджетними позичками / фінансовою допомогою ведеться органами Державної казначейської служби у валюті бюджетної позички / фінансової допомоги, в якій вони надані. Прострочена заборгованість за кредитами, бюджетними позичками / фінансовою допомогою, яка не погашена боржником протягом 30 календарних днів після настання строку платежу, а також нарахована на суму простроченої заборгованості за кредитом, бюджетною позичкою / фінансовою допомогою пеня стягуються в установленому законодавством порядку органами державної податкової служби за місцем реєстрації боржника відповідно до подання територіальних органів Державної казначейської служби, яке подається у строки, визначені пунктом 10 цього Порядку за встановленою згідно з додатком 1 формою.

Частиною 4 ст. 17 Бюджетного кодексу України (від 21.06.2001р., №2542-ІІІ) встановлено, що у разі невиконання юридичними особами своїх зобов'язань щодо погашення та обслуговування наданих на умовах повернення кредитів, залучених державою або під державні гарантії, інших гарантованих державою зобов'язань, та стягнення заборгованості перед Державним бюджетом України з наданих підприємствам і організаціям позичок із державного бюджету, позичок, наданих за рахунок коштів, залучених державою або під державні гарантії, плати за користування цими позичками органи стягнення застосовують механізм стягнення цієї заборгованості у порядку, передбаченому законом для стягнення не внесених у строк податків і неподаткових платежів, включаючи погашення такої заборгованості за рахунок майна боржників.

Відповідно до п.57.3 ст.57 ПК України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

За змістом п.п.14.1.175 п.14.1 ст.14 ПК України податковий борг - це сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Згідно з п.п.14.1.153 п.14.1 ст.14 ПК України податкова вимога - письмова вимога органу державної податкової служби до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.

Відповідно до п.59.1 та п.59.2 ст.59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Якщо контролюючий орган, що визначив суми грошового зобов'язання платника податків, не є органом державної податкової служби, такий контролюючий орган надсилає відповідному органу державної податкової служби подання про здійснення заходів з погашення податкового боргу платника податків, а також розрахунок його розміру, на підставі якого орган державної податкової служби надсилає податкову вимогу. Форма зазначеного подання затверджується Кабінетом Міністрів України.

Судом встановлено, що ВАТ «Ширяївська пересувна механізована колона №4» податкову вимогу Миколаївської МДПІ Одеської області Державної податкової служби №70 від 27.06.2012 року оскаржило до Одеського окружного адміністративного суду. 19.03.2013 року по справі за №815/905/13-а за позовом відкритого акціонерного товариства "Ширяївська пересувна механізована колона №4" до Миколаївської міжрайонної державної податкової інспекції Одеської області Державної податкової служби про визнання незаконними дій та недійсною податкової вимоги №70 від 27.06.2012р винесено постанову, якою в задоволенні позовних вимог ВАТ "Ширяївська пересувна механізована колона №4" відмовлено повністю. Ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 23.07.2013року апеляційну скаргу позивача залишено без задоволення, рішення Одеського окружного адміністративного суду без змін, вказане рішення набрало законної сили.

З урахування вказаного, суд вважає за необхідне зазначити, що Миколаївська міжрайонна державна податкова інспекція Одеської області Державної податкової служби, приймаючи вимогу №70 від 27.06.2012 року, діяла відповідно до вимог чинного законодавства, а усі посилання на її незаконність суд вважає необґрунтованими.

Відповідно до п. 20 "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", прострочена заборгованість боржників за кредитами, бюджетними позичками / фінансовою допомогою та нарахована на її суму пеня визнається Мінфіном безнадійною на підставі: довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, що підтверджує державну реєстрацію припинення юридичної особи - боржника у зв'язку з визнанням її банкрутом; інформації, поданої органами державної податкової служби, про визнання боржника в установленому порядку банкрутом, вимоги щодо погашення заборгованості якого не були задоволені у зв'язку з недостатністю його активів (щодо боржників, які відповідно до законодавства не підлягають приватизації та на примусову реалізацію майна яких введено мораторій); протоколу засідання та/або акта Комісії з питань простроченої заборгованості перед державою за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками / фінансовою допомогою щодо неможливості або недоцільності стягнення такої заборгованості в судовому порядку та/або щодо якої судом прийнято рішення не на користь держави, яке набрало законної сили.

Пунктом 24 Порядку встановлено, що списання безнадійної заборгованості, щодо стягнення якої судом прийнято рішення не на користь держави, яке набрало законної сили, та/або стягнення якої в судовому порядку є неможливим або недоцільним, здійснюється шляхом прийняття відповідного рішення Кабінету Міністрів України, проект якого вноситься Мінфіном на підставі пропозицій Комісії з питань простроченої заборгованості перед державою за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками / фінансовою допомогою.

Отже, контролюючий орган (УДКСУ у Фрунзівському районі) визначив суму грошового зобов'язання та відповідні дії та це рішення позивачем не оскаржені.

Як вбачається з матеріалів справи, постанова Одеського окружного адміністративного суду набрала законної сили сума стягнення простроченої заборгованості по бюджетній позичці у сумі 360000грн. та пені нарахованої на прострочену заборгованість по бюджетній позичці у сумі - 202041 грн.16 коп. є узгодженою.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Частиною 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України: з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч.1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Частиною 2 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладаються на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Враховуючи викладене, позовні вимоги податкового органу підлягаю задоволенню.

Керуючись ст. ст. 6-8, 71, 86, 94, 128, 158-163, 167, 186, 254 КАС України суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з відкритого акціонерного товариства «Ширяївська пересувна механізована колона №4» (ідентифікаційний код - 00912037, адреса: 66860, Одеська область, Ширяївський район, с. Жовтень, вул.. Туглука, буд.30) до Державного бюджету України загальну суму боргу - 562041 грн.16 коп. в т.ч.:

-прострочену заборгованості по бюджетній позичці у сумі 360000грн. та перерахувати на розрахунковий рахунок № 31239453700495, код бюджетної класифікації 02801384, Одержувач: УДКСУ у Фрунзівському районі Одеській області 37564760, банк одержувача: ГУДКСУ в Одеській області МФО:828011.

-пеню нараховану на прострочену заборгованість по бюджетній позичці у сумі - 202041 грн.16 коп. та перерахувати на розрахунковий рахунок № 31111106700495, код бюджетної класифікації 21081100, Одержувач: УДКСУ у Фрунзівському районі Одеської області 37564760, банк одержувача: ГУДКСУ в Одеській області МФО: 828011

Постанова набирає законної сили в порядку і строки, встановлені ст.. 254 КАС України.

Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови з одночасним поданням її копії до суду апеляційної інстанції

Суддя Потоцька Н.В.

23 жовтня 2013 року

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.10.2013
Оприлюднено30.10.2013
Номер документу34399805
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/588/13-а

Ухвала від 30.06.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Кошіль В.В.

Ухвала від 03.09.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Кошіль В.В.

Ухвала від 24.06.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 20.11.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 20.11.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 22.01.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н. В.

Постанова від 23.10.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н. В.

Ухвала від 11.02.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н. В.

Ухвала від 22.01.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н. В.

Ухвала від 27.02.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні