Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
24 жовтня 2013 р. Справа №805/13833/13-а
приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 11:20
Донецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого- судді Кошкош О.О.
при секретарі Олійник А.І.
за участю представника позивача Продун А.М.
представника відповідача Калиновської М.М.,
представника третьої особи Подольного І.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судового засідання адміністративну справу за позовом Приватного підприємства «Восток-В.М.» до Управління Укртрансінспекції у Донецькій області, третя особа - Приватне підприємство «Н-Транс» про визнання протиправною та скасування постанови про застосування фінансових санкцій,
В С Т А Н О В И В:
Приватне підприємство «Восток-В.М.» звернулось до суду з позовною заявою до Управління Укртрансінспекції у Донецькій області, третя особа - Приватне підприємство «Н-Транс» про визнання протиправною та скасування постанови про застосування фінансових санкцій, свої вимоги мотивує тим, що 19.03.2013 року відповідачем винесена постанова про застосування фінансових санкцій №024224 та застосована фінансова санкція в розмірі 1 700,00 грн. за порушення наказу Міністрерства транспорту та зв'язку України від 07.06.2010 року №340, а саме здійснення вантажних перевезень із відсутньою індивідуальною контрольною книжкою, тахограф не сертифікован, під час перевірки автомобіля DAF ТЕ95XF430, державний реєстраційний номер НОМЕР_1, з напівпричепом F N34C, державний реєстраційний номер НОМЕР_2. Водночас, вказаний транспортний засіб, на день проведення перевірки, знаходився у володінні та користуванні орендаря ПП «Н-ТРАНС», згідно договору №30 від 30.12.2012 року. Отже, відповідно до ст.60 Закону України «Про автомобільний транспорт», адміністративно-господарські штрафи застосовуються до перевізників. Таким чином, застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про автомобільний транспорт до позивача є протиправним.
Крім того, про винесення постанови про застосування фінансових санкцій №024224 від 19.03.2013 року позивачу стало відомо 3 вересня 2013 року після надходження від Орджонікідзевського відділу державної виконавчої служби Маріупольського міського управління юстиції документів виконавчого провадження №39293161.
Просив визнати поважною причину пропуску строку звернення до адміністративного суду, визнати протиправною та скасувати постанову про застосування фінансових санкцій №024224 винесену 19 березня 2013 року.
Суд визнає причину пропуску строку звернення поважною, враховуючи те, що постанову про застосування фінансових санкцій №024224 від 19.03.2013 року отримано позивачем 3 вересня 2013 року, а звернувся позивач до суду 25 вересня 2013 року.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, надав пояснення аналогічні тим, що викладені у позовній заяві, просив задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.
Представник відповідача у судовому засіданні надав заперечення, в яких зазначив, що під час проведення рейдової перевірки транспортного засобу позивача виявлені порушення вимог законодавства про автомобільний транспорт, про що інспекторами Управління Укртрансінспекції у Херсонській області складено акт. Про час, місце розгляду справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт позивач повідомлений належним чином, а саме запрошення надіслане на адресу вказану в акті. Відповідно до пункту 27 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті у разі неявки уповноваженої особи суб'єкта господарювання справа про порушення розглядається без її участі, у зв'язку з чим керівник Управління правомірно виніс постанову про застосування до ПП «Восток-В.М.» адміністративно-господарського штрафу. Просив у задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.
Представник третьої особи у судовому засіданні надав пояснення, з яких вбачається, що приватне підприємство «Н-ТРАНС» використовує седловий тягач марки DAF ТЕ95XF430, державний реєстраційний номер НОМЕР_1 для здійснення вантажних перевезень на виконання умов договору №743/13 про надання транспортних послуг від 01.01.2013 року ПАТ «Карлсберг Україна». Водієм вищезазначеного автотранспорту є ОСОБА_4, який прийнятий на роботу в ПП «Н-Транс» на підставі наказу №45/к від 30.07.2012 року.
Заслухавши пояснення осіб, що беруть участь у справі, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Приватне підприємство «Восток-В.М.» (ідентифікаційний код 34697088), зареєстроване як юридична особа 14.11.2006 року виконавчим комітетом Маріупольської міської ради Донецької області, юридична адреса - 87526, Донецька область, м.Маріуполь, пр. Перемоги, буд. 111, кв.51, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію (а.с. 8).
30 грудня 2012 року між орендодавцем приватним підприємством «Восток-В.М.» та орендарем приватним підприємством «Н-ТРАНС» укладено договір №30, предметом якого є передача в тимчасове використання вантажного седлового тягача марки DAF ТЕ95XF430, державний реєстраційний номер НОМЕР_1, для здійснення вантажних перевезень. 4 січня 2013 року підписаний акт передачі транспортного засобу. Пунктом 1.4 вищевказаного договору визначений строк оренди, який складає дванадцять місяців.
Під час проведення перевірки дотримання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час використання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом інспектором Управління Укртрансінспекції у Херсонській області виявлені порушення законодавства про автомобільний транспорт, а саме неоформлена індивідуальна контрольна книжка у водія, тахограф не сертифікований, відповідальність за яке передбачена абзацом 3 частини 1 статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт», про що складено акт №083198 від 21.01.2013 року.
З акту перевірки вбачається, що у транспортному засобі DAF ТЕ95XF430, державний реєстраційний номер НОМЕР_1, під керуванням водія ОСОБА_4, який належить ПП «Восток -В.М.», тахограф несертифікований, відсутня індивідуальна контрольна книжка водія, чим порушено вимоги наказу №340 від 07.06.2010 року Міністерства транспорту України та ст. 48 Закону України "Про автомобільний транспорт".
Також, з акта вбачається, що водій з ним ознайомлений, від підписання відмовився (а.с.10).
19 березня 2013 року Управлінням Укртрансінспекції у Донецької області за результатами розгляду справи винесено постанову №024224 про застосування фінансових санкцій, якою до ПП «Восток-В.М.» застосовані фінансові санкції у розмірі 1 700,00 грн. за порушення абз. 3 ч. 1 ст. 60 Закону України "Про автомобільний транспорт".
Запрошення щодо розгляду справи, відносно виявлених порушень законодавства про автомобільний транспорт, та постанова про накладання фінансових санкцій направлені відповідачем ПП «Восток-В.М.» на адресу - 87500, м.Маріуполь, Донецька область, вул.1-го травня, 104, що підтверджується рекомендованими листами, які повернулись на адресу відправника із зазначенням в довідці Укрпошти - за закінченням терміну зберігання.
З діями відповідача щодо надіслання вищевказаних документів на зазначену адресу суд не погоджується, оскільки згідно реєстраційного талону серії АНС №226331 у графі «власність» адресою ПП «Восток - В.М.» є Донецька область, м. Маріуполь, пр-т. Перемоги, 111, про що було відомо інспекторам при складанні акту, але не вказано в ньому.
Таким чином, позивач був позбавлений права на ознайомлення з документами відносно виявлених інспекторами порушень законодавства про автомобільний транспорт, а тим самим на права на розгляд справи за його участю відповідно до вимог Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 року №1567, що є наслідком неналежного повідомлення позивача про час та місце розгляду справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт .
Крім того, щодо визначення інспекторами Управління Укртрансінпекції у Херсонській області ПП «Восток - В.М.» як автомобільного перевізника під час здійснення перевезення вантажу ПАТ «Карлсберг Україна» через ПП «Н-Транс» транспортним засобом марки DAF ТЕ95XF430, державний реєстраційний номер НОМЕР_1, суд зазначає наступне.
Згідно аб. 3 ч. 1 ст. 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються санкції, зокрема, за надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно ст. 1 цього Закону автомобільний перевізник - фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами.
Згідно матеріалів справи ПП «Восток -В.М.» є власником транспортного засобу марки DAF ТЕ95XF430, державний реєстраційний номер НОМЕР_1, який, з 4 січня 2013 року знаходиться у користуванні ПП «Н-ТРАНС» на підставі договору № 30 від 30.12.2012 року.
1 січня 2013 року між замовником ПАТ «Карлсберг Україна» та перевізником ПП «Н-Транс» укладено договір №743/13 про надання транспортних послуг предметом якого є надання послуг перевезення вантажів по території України відповідно до заявок замовника (а.с. 60-65).
20 лютого 2013 року на виконання умов вищевказаного договору ПП «Н-Транс» здійснено перевезення вантажу автомобілем марки DAF ТЕ95XF430, державний реєстраційний номер НОМЕР_1, що підтверджується товарно-транспортною накладною, подорожнім листом вантажного автомобіля №14/02 від 15.02.2013 року (а.с.14). Водночас, водій - ОСОБА_4, що керував зазначеним автомобілем, працює на ПП «Н-Транс», що підтверджується довідкою №198 від 24.09.2013 року, наказом про прийняття на роботу №45/к від 30.07.2012 року (а.с16, 15).
Таким чином, встановивши порушення вимог законодавства у транспортному засобі DAF ТЕ95XF430, державний реєстраційний номер НОМЕР_1 під керуванням водія ОСОБА_4, який належить ПП «Восток - В.М.», відповідач мав встановити, хто є автомобільним перевізником в даному випадку - власник транспортного засобу чи інша особа, в користуванні якої знаходиться транспортний засіб.
Проте, посадовими особами це не зроблено і до відповідальності притягнуто позивача як власника транспортного засобу без з'ясування, чи є він в даному випадку автомобільним перевізником.
З врахуванням вищевикладеного, суд встановив, що позивача притягнуто до відповідальності за відсутності підтвердження у нього статусу автомобільного перевізника, що є достатньою підставою для визнання незаконною та скасування оскаржуваної постанови.
Щодо виявленого правопорушення по суті суд зазначає наступне.
Згідно ст. 48 Закону України "Про автомобільний транспорт" автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред'являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.
Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є:
для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.
Таким чином, ст. 48 Закону не містить виключного переліку документів, що мають бути у наявності у водія, який здійснює вантажні перевезення, і такі документи можуть бути передбачені іншими актами законодавства.
Згідно п. 6.1-6.3 Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженнного наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 07.06.2010 року №340, автобуси, що використовуються для нерегулярних і регулярних спеціальних пасажирських перевезень, для регулярних пасажирських перевезень на міжміських автобусних маршрутах протяжністю понад 50 км, вантажні автомобілі з повною масою понад 3,5 тонн повинні бути обладнані діючими та повіреними тахографами.
Облік робочого часу водіїв здійснюється на основі табеля обліку використання робочого часу. Перевізник, який використовує водіїв за наймом, щомісяця складає графік змінності водіїв, веде відомість обліку робочого часу та відпочинку водія, у якій щодо кожної робочої зміни зазначаються планові та фактичні дані щодо маршруту, початок та кінець робочої зміни.
До набрання чинності пунктом 6.1 цього розділу водій, який керує транспортним засобом, що зазначений у пункті 6.1 цього розділу та не обладнаний тахографом, веде індивідуальну контрольну книжку водія.
В той же час, згідно постанови Кабінету Міністрів України від 25.02.09 р. №207 "Про затвердження Переліку документів, необхідних для здійснення перевезення вантажу автомобільним транспортом у внутрішньому сполученні", затверджено Перелік документів, необхідних для здійснення перевезення вантажу автомобільним транспортом у внутрішньому сполученні; особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, заборонено вимагати у водія юридичної особи або фізичної особи - підприємця документи, не передбачені Переліком, затвердженим цією постановою.
У Переліку документів, необхідних для здійснення перевезення вантажу автомобільним транспортом у внутрішньому сполученні, індивідуальна контрольна книжка водія відсутня.
Постанова Кабінету Міністрів України від 25.02.09 р. №207 "Про затвердження Переліку документів, необхідних для здійснення перевезення вантажу автомобільним транспортом у внутрішньому сполученні" є обов'язковою для виконання посадовими особами і має вищу юридичну силу по відношенню до Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 07.06.10 р. №340, тому вимога під час перевірки у наданні документів, відсутніх у переліку, є протиправною.
При цьому, суд вважає за необхідне зазначити, що відповідно до ст. 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за, в тому числі, порушення режимів праці та відпочинку водіями транспортних засобів - штраф у розмірі двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Якщо відповідачем з'ясовано порушення режимів праці та відпочинку водіями транспортних засобів, про що може свідчити, в тому числі, відсутність індивідуальної книжки водія, це є підставою притягнення автомобільного перевізника до відповідальності саме за це правопорушення, що в даному випадку не зроблено.
Згідно ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано; безсторонньо; добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно; з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно.
З огляду на вищевикладене суд вважає, що позовні вимоги Приватного підприємства «Восток-В.М.» підлягають задоволенню у повному обсязі.
Згідно ст. 94 КАС України з Державного бюджету України на користь позивача підлягають стягненню судові витрати.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 8, 9, 10, 11, 158, 159, 160, 161, 162, 163 КАС України, суд,
П О С Т А Н О В И В:
Позов Приватного підприємства «Восток-В.М.» до Управління Укртрансінспекції у Донецькій області, третя особа - Приватне підприємство «Н-Транс» про визнання протиправною та скасування постанови про застосування фінансових санкцій задовольнити.
Визнати протиправною та скасувати постанову №024224 від 19 березня 2013 року щодо застосування до Приватного підприємства «Восток - В.М.» фінансових санкцій у сумі 1700,00 грн.
Стягнути з Державного бюджету на користь Приватного підприємства «Восток -В.М.» (код ЄДРПОУ 34697088) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 114 (сто чотирнадцять) грн. 70 коп.
Повний текст постанови виготовлено 29 жовтня 2013 року.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови особами, які беруть участь у справі, з подачею її копії до суду апеляційної інстанції.
Суддя Кошкош О.О.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.10.2013 |
Оприлюднено | 30.10.2013 |
Номер документу | 34414980 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Кошкош О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні