Копія
Справа № 822/3848/13-а
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 жовтня 2013 року 13:42м. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд
в складі:головуючого-суддіМатущака В.В. при секретаріКоновчук Т.В. за участі:представника позивача: Баса Р.О., представника відповідача: Підвисоцького В.Б., Сурника М.О. розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Міланд" до Хмельницької митниці Міндоходів про визнання протиправним і скасування рішення та зобов'язання вчинити дії, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Міланд" звернулося до Хмельницького окружного адміністративного суду з позовом до Хмельницької митниці Міндохдів України про визнання незаконним та скасування рішення відділу контролю митної вартості та класифікації товарів Хмельницької митниці №УТ-40000003-0003-2013 від 05 липня 2013 року про визначення коду товару та зобов'язання Хмельницьку митницю здійснити митне оформлення автомобіля марки - Volkswagen, моделі Caddy, ідентифікаційний номер/номер кузова НОМЕР_1, 2007 року випуску, який раніше був у вжитку з об'ємом двигуна 1984 см. куб. - потужність 80 кВт., конвертований для роботи на газу, за кодом товару Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності - 8704 21 99 00.
Позовні вимоги мотивує тим, що рішенням відділу контролю митної вартості та класифікації товарів Хмельницької митниці №УТ-40000003-0003-2013 від 05 липня 2013 року вищевказаний автомобіль класифіковано відповідно до УКТ ЗЕД 8703239013, як такий, що призначений головним чином для перевезення людей (рядок 8703 та 8704 Основних правил інтерпретації УКТЗЕД). Дане рішення вважає протиправним, оскільки посадовими особами при прийнятті даного рішення не враховано наявну технічну документацію, відповідно до якої автомобіль марки - Volkswagen, моделі Caddy, ідентифікаційний номер/номер кузова НОМЕР_1, 2007 року випуску, який раніше був у вжитку з об'ємом двигуна 1984 см. куб. - потужність 80 кВт., конвертований для роботи на газу, слід класифікувати за кодом товару УКТЗЕД - 8704219900, як вантажний (рядок 8702 Основних правил інтерпретації УКТЗЕД).
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив адміністративний позов задовольнити.
Представник відповідача позовні вимоги не визнав, надав суду заперечення на адміністративний позов, згідно яких зазначає, що митниця при прийнятті спірного рішення діяла на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Надані ТОВ "Міланд" докази того, що автомобіль марки - Volkswagen, моделі Caddy, ідентифікаційний номер/номер кузова НОМЕР_1, 2007 року випуску, який раніше був у вжитку з об'ємом двигуна 1984 см. куб. - потужність 80 кВт., конвертований для роботи на газу є вантажним (Довідка про допуск частина 2 (технічний паспорт); Сертифікат відповідності; Висновок №956 Експертного автотоварознавчого дослідження по визначенню типу (КТЗ) Фольксваген Кадді; Відповідь ТОВ «Престиж-Авто») не взяті до уваги відповідачем, оскільки вони можуть носити інформаційний або довідковий характер та використовуватися для прийняття органами доходів і зборів рішень щодо класифікації товарів, а не визначати код того чи іншого товару згідно з УКТ ЗЕД. З підстав, викладених у запереченні, просив у задоволенні позовних вимог відмовити повністю.
Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи суд вбачає підстави для задоволення адміністративного позову з наступних підстав.
Судом встановлено, що 04 липня 2013 року декларантом ТОВ "Міланд" до Хмельницької митниці подано ВМД N400050000/2013/010025 з метою митного оформлення транспортного засобу - вантажного автомобіля, марки - Volkswagen, моделі Caddy, ідентифікаційний номер/номер кузова НОМЕР_1, 2007 року випуску, який раніше був у вжитку з об'ємом двигуна 1984 см. куб. - потужність 80 кВт., конвертований для роботи на газу.
У графі 31 ВМД декларант вказав, вид автомобіля як вантажний автомобіль, а в графі 33 код товару зазначив код 8704319900 згідно Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності - УКТЗЕД як вантажний автомобіль.
Декларантом було надано товаросупровідні документи, а саме:
митну декларацію, заповнену в звичайному порядку N400050000/2013/010025 від 04.07.2013р.;
свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу DK341806 від 14.06.2007р.;
висновок про вартісні характеристики товару, підготовлений спеціалізованою експертною організацією №920 від 01.07.2013р.;
рахунок-фактура (інвойс) №3/6/2013 від 19.06.2013р.;
зовнішньоекономічний договір (контракт) купівлі-продажу товарів №AG1206/13 від 12.06.2013р. з доповненням №2 від 12.06.2013р.;
сертифікат відповідності (орган з сертифікації) №UA1.186.0138920-13 від 01.07.2013р.;
копія митної декларації країни-відправника №13PL452030Е0027771 від 19.06.2013р.;
акт митного огляду №400050000/2013/010025 від 05.07.2013р.
Зі змісту сертифіката відповідності, зареєстрованого у реєстрі за NUA1.186.0038920-13, виданого органом із сертифікації, вказано, що виробником транспортного засобу є Німеччина "Volkswagen AG".
05 липня 2013 року відділом митних платежів Хмельницької митниці прийнято рішення про визначення коду товару де зазначено, що код товару встановлено 8703239013, автомобіль є вантажопасажирським, автомобіль-фургон: - марки - Volkswagen, моделі Caddy, ідентифікаційний номер/номер кузова НОМЕР_1, 2007 року випуску, який раніше був у вжитку з об'ємом двигуна 1984 см. куб. - потужність 80 кВт., конвертований для роботи на газу; загальна кількість місць, включаючи місце водія, згідно свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу - 2; вантажопід'йомність - 548 кг., маса в разі максимального завантаження - 2270 кг.
тип кузова-фургон з цільнометалевим кузовом закритого типу. У лівій та правій бокових панелях задньої частини кузова наявні віконні отвіри заварені кустарним способом металевою вставкою та підкрашені в колір кузова. Відсутні доступні місця, отвори, пристосування під настилом (підлогою) для можливоговстановлення пристроїв безпеки; відсутні ознаки комфорту і внутрішнього оздоблення в зоні задньої частини кузова; простір салону позаду водія відокремлений перегородкою; праві бокові двері задвижного типу з заскленим вікном, задні двері з заскленими вікнами.
При цьому позивачем не вказано, які ж конкретно ознаки автомобіля на момент здійснення митного оформлення, наявні для висновку про те, що вказаний автомобіль ввозився в Україну, або був знятий з обліку в країні-походження як такий, що призначений для перевезення пасажирів.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 4 Митного кодексу України визначено, що митне регулювання здійснюється на основі принципу виключної компетенції митних органів України щодо здійснення митної справи.
Відповідно до п. 13 ч. 2 ст. 11 Митного кодексу України одним із безпосередніх завдань митних органів щодо здійснення митної справи є ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, котра, як визначено у преамбулі Закону України "Про Митний тариф України" від 05.04.2001 року N 2371-III, є товарною номенклатурою Митного тарифу України.
Згідно ст. 311 Митного кодексу України УКТЗЕД складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів. В УКТЗЕД товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними підпозиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів.
Для докладнішої товарної класифікації використовується сьомий, восьмий, дев'ятий та десятий знаки цифрового коду. Структура десятизнакового цифрового кодового позначення товарів в УКТЗЕД включає код групи (перші два знаки), товарної позиції (перші чотири знаки), товарної підпозиції (перші шість знаків), товарної категорії (перші вісім знаків), товарної підкатегорії (десять знаків).
Відповідно до ст. 313 Митного кодексу України на митні органи покладено обов'язок класифікації товарів за УКТЗЕД і їх рішення є обов'язковими для підприємств і громадян.
Законом України "Про Митний тариф України" встановлено, що митний тариф - це систематизований згідно з УКТЗЕД перелік ставок ввізного мита, яке справляється з товарів, що ввозяться на митну територію України. В основу класифікаційної схеми покладено УКТЗЕД, яка базується на Гармонізованій системі опису і кодування товарів.
З метою віднесення кожного товару зовнішньоекономічної діяльності лише до однієї класифікаційної групи, класифікація товарів для цілей митного оформлення здійснюється з урахуванням Основних правил інтерпретації УКТЗЕД, які є додатком до Закону України "Про Митний тариф України".
Як слідує з матеріалів справи тип зазначеного автомобіля визначений - вантажний, оскільки доказами того є:
1. Довідка про допуск частина 2 (технічний паспорт), видана у Федеративній республіці Німеччина, у якій в графі «Позначення транспортного класу та споруди», зазначено, що автомобіль марки Volkswagen, моделі Caddy, ідентифікаційний номер/номер кузова НОМЕР_1, 2007 року випуску - «Грузовий автомобіль закр.буда»;
2. Сертифікат відповідності, у якому в графі «Додаткова інформація» вказано, що автомобіль ванажний марки Volkswagen Caddy; 1 шт.; б/н, 2007 року випуску; номер кузова НОМЕР_1 ; фактура №3/6/2013 від 19.06.2013;
3. Висновок №956 Експертного автотоварознавчого дослідження по визначенню типу (КТЗ) Фольксваген Кадді, згідно висновків якого автомобіль Фольксвагсн Кадді номер кузова НОМЕР_1, належить до типу вантажних автомобілів;
4. Відповідь Товариства з обмеженою відповідальністю «Престиж-Авто», яке є офіційним дилером автомобілів Volkswagen на території України, щодо роз'яснення VIN-коду автомобіля марки Volkswagen Caddy, ідентифікаційний номер WV1ZZZ2KZ8X002238, у якій вказано, що "Усі транспортні засоби Volkswagen Caddy, з першими трьома знаками VIN-коду VW1 позначаються як вантажні автомобілі, VW2 - позначаються як легкові. Інші символи VIN-коду починаючи з четвертого не впливають на показники типу автомобіля. З огляду на інформацію, яка міститься у програмному продукті ELSA, ТОВ «Престиж-Авто» повідомляє, що автомобіль дійсно є вантажним, якщо в його конструкцію не було внесено змін, при цьому наявність чи відсутність засклених панелей у вантажному відсіку автомобіля не впливає на віднесення автомобіля до певного типу".
Допустимість зазначених доказів у справі, відповідачем не оспорюється.
Суд враховуючи позицію Вищого адміністративного суду України в постанові від 23.04.2013 року №К/9991/76757/12, дійшов думки, що позивач надав відповідні докази щодо правильності визначення ним типу автомобіля як вантажного, відповідач при прийнятті спірного рішення необґрунтовано не прийняв до уваги відповідну наявну у справі технічну документацію та безпідставно прийняв рішення про визначення коду товару, яке не відповідає наданій позивачем технічній документації, вказане спірне рішення відповідача ґрунтується на його припущеннях про можливість використання в майбутньому при певних умовах спірного автомобіля для перевезення пасажирів.
Враховуючи наведене, суд дійшов думки, що митниця, як суб'єкт владних повноважень, не довела правомірність прийнятого спірного рішення.
Отже, митниця при прийнятті спірного рішення діяла в межах повноважень, але всупереч нормам матеріального права, що регулюють спірні правовідносини.
Відповідно до ч.1 ст.94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).
Керуючись ст. ст. 158-163 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити
Визнати протиправним та скасувати рішення відділу митної вартості, класифікації товарів та заходів реагування ЗЕД Хмельницької митниці Міндоходів України №УТ-40000003-0003-2013 від 05 липня 2013 року про визначення коду товару.
Зобов'язати Хмельницьку митницю здійснити митне оформлення автомобіля марки Volkswagen, моделі Caddy, ідентифікаційний номер/номер кузова НОМЕР_1, 2007 року випуску, який раніше був у вжитку з об'ємом двигуна 1984 см. куб. - потужність 80 кВт., конвертований для роботи на газу, за кодом товару Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності - 8704 21 99 00.
Присудити Товариству з обмеженою відповідальністю "Міланд" (код ЄДРПОУ 34256395) з Державного бюджету України здійснені ним судові витрати в сумі 68 (шістдесят вісім) грн. 82 коп., підтверджені квитанцією №Н470645 від 02.08.2013 року.
Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.
Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.
Повний текст постанови виготовлено 23 жовтня 2013 року
Суддя /підпис/В.В. Матущак "Згідно з оригіналом" Суддя В.В. Матущак
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.10.2013 |
Оприлюднено | 31.10.2013 |
Номер документу | 34415230 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Матущак В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні