Ухвала
від 13.02.2014 по справі 822/3848/13-а
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 лютого 2014 року м. Київ К/800/66112/13

Вищий адміністративний суд України у складі:

головуючого суддіРозваляєвої Т. С. (суддя-доповідач), суддівСтрелець Т. Г., Чалого С. Я.,

розглянувши в попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Хмельницької митниці Міндоходів на постанову Хмельницького окружного адміністративного суду від 21 жовтня 2013 року та ухвалу Вінницького апеляційного адміністративного суду від 03 грудня 2013 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Міланд" до Хмельницької митниці Міндоходів про визнання протиправним і скасування рішення та зобов'язання вчинити дії,

встановив:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Міланд" звернулось з позовом до Хмельницької митниці Міндоходів про визнання незаконним та скасування рішення № УТ-40000003-0003-2013 від 05 липня 2013 року про визначення коду товару та зобов'язання вчинити митне оформлення автомобіля за зазначеним позивачем кодом.

Постановою Хмельницького окружного адміністративного суду від 21 жовтня 2013 року, залишеною без змін ухвалою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 03 грудня 2013 року, позов задоволено: визнано протиправними та скасовано рішення відповідача № УТ-40000003-0003-2013 від 05 липня 2013 року про визначення коду товару; зобов'язано відповідача провести митне оформлення автомобіля за кодом товару Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності - 8704 21 99 00.

Не погоджуючись з рішеннями судів, відповідач звернувся з касаційною скаргою, в якій просив їх скасувати та ухвалити нове рішення про відмову в задоволенні позову.

В запереченнях позивач просив залишити скаргу без задоволення, а оскаржувані рішення - без змін.

Заслухавши доповідача, перевіривши доводи касаційної скарги, матеріали справи, колегія суддів вважає, що скарга не підлягає задоволенню.

Судами встановлено, що позивачем ввезено на митну територію України придбаний ним автомобіль Volkswagen, моделі Caddy, 2007 року випуску.

Для здійснення митного оформлення автомобіля позивач подав до Хмельницької митниці Міндоходів ВМД № 400050000/2013/010025 від 04 липня 2013 року, в якій зазначив код 8704219900 згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТЗЕД ) - вантажний автомобіль.

Рішенням митниці № УТ-40000003-0003-2013 від 05 липня 2013 року про визначення коду товару встановлено інший код згідно з УКТ ЗЕД - 8703239013 - вантажопасажирський автомобіль. У вказаному рішенні зазначено, що у лівій та правій бокових панелях задньої частини кузова наявні віконні отвори, заварені кустарним способом металевою вставкою та підкрашені в колір кузова; відсутні доступні місця, отвори, пристосування під настилом (підлогою) для можливого встановлення пристроїв безпеки; відсутні ознаки комфорту і внутрішнього оздоблення в зоні задньої частини кузова; простір салону позаду водія відокремлений перегородкою; праві бокові двері задвижного типу із заскленим вікном, задні двері зі заскленими вікнами.

Не погоджуючись з цим рішенням, позивач звернувся з позовом до суду.

Суд першої інстанції дійшов висновку, з яким погодився суд апеляційної інстанції, щодо обґрунтованості цього позову.

Колегія суддів погоджується з висновками судів.

За визначенням термінів, які містяться в статті 1 Митного кодексу України, митне оформлення - виконання митних формальностей, необхідних для випуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення.

Відповідно до частини 1 статті 246 МК України метою митного оформлення є забезпечення дотримання встановленого законодавством України порядку переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, а також забезпечення статистичного обліку ввезення на митну територію України, вивезення за її межі і транзиту через її територію товарів.

Згідно із статтею 248 МК України митне оформлення розпочинається з моменту подання органу доходів і зборів декларантом або уповноваженою ним особою митної декларації або документа, який відповідно до законодавства її замінює, та документів, необхідних для митного оформлення, а в разі електронного декларування - з моменту отримання органом доходів і зборів від декларанта або уповноваженої ним особи електронної митної декларації або електронного документа, який відповідно до законодавства замінює митну декларацію.

Засвідчення органом доходів і зборів прийняття товарів, транспортних засобів комерційного призначення та документів на них до митного оформлення здійснюється шляхом проставляння відбитків відповідних митних забезпечень (у тому числі за допомогою інформаційних технологій), інших відміток на митній декларації або документі, який відповідно до законодавства її замінює, а також на товаросупровідних та товарно-транспортних документах у разі їх подання на паперовому носії.

Частиною 1 статті 68 МК України передбачено, що ведення УКТЗЕД здійснює центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 року N 428 затверджено Порядок ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності.

Пунктами 2, 3, 4, 5, 12 Порядку встановлено, що УКТЗЕД є товарною номенклатурою Митного тарифу України, затвердженого Законом України "Про Митний тариф України", що використовується для цілей тарифного та інших видів регулювання зовнішньоекономічної діяльності, ведення статистики зовнішньої торгівлі та здійснення митного оформлення товарів.

УКТЗЕД складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів Всесвітньої митної організації (далі - Гармонізована система) з урахуванням Комбінованої номенклатури Європейського Союзу (далі - Комбінована номенклатура).

Функції з ведення УКТЗЕД здійснюються Держмитслужбою.

Для виконання функцій з ведення УКТЗЕД Держмитслужба має право: одержувати в установленому порядку від центральних органів виконавчої влади необхідну інформацію; залучати фахівців центральних органів виконавчої влади та наукових установ до роботи з ведення УКТЗЕД.

Пояснення до УКТЗЕД розробляються та затверджуються Держмитслужбою з урахуванням змін, які вносяться Всесвітньою митною організацією до пояснень до Гармонізованої системи та Європейським Союзом до пояснень до Комбінованої номенклатури. У разі потреби Держмитслужба розробляє пояснення до кодів товарів, що деталізовані на національному рівні.

В преамбулі Закону України "Про Митний тариф України" зазначено, що митний тариф України - це систематизований згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності перелік ставок ввізного мита, яке справляється з товарів, що ввозяться на митну територію України.

Статтею 1 цього Закону затверджено Митний тариф України.

Відповідно до основних правил інтерпретації УКТЗЕД класифікація товарів в УКТЗЕД здійснюється за такими правилами: назви розділів, груп і підгруп наводяться лише для зручності користування УКТЗЕД; для юридичних цілей класифікація товарів в УКТЗЕД здійснюється, виходячи з назв товарних позицій і відповідних приміток до розділів чи груп.

Згідно із пунктом 14 Порядку роботи відділу митних платежів, підрозділу митного оформлення митного органу та митного поста при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30 травня 2012 року № 650, рішення приймається посадовими особами ВМП або уповноваженими особами ПМО чи митного поста на підставі встановлених характеристик товару, які є визначальними для класифікації товару, згідно з Основними правилами інтерпретації УКТЗЕД.

З системного аналізу вказаних статей вбачається, що при здійсненні митного оформлення товару ідентифікація товару здійснюється на підставі характеристик товару, які є визначальними для класифікації товару згідно з вимогами УКТЗЕД.

В даному випадку з'ясування визначальних характеристик ввезеного позивачем автомобілю, тобто його ідентифікація, має здійснюватись із застосуванням Методики товарознавчої експертизи та оцінки колісних транспортних засобів.

Відповідно до цієї Методики визначення типу, моделі, версії ДТЗ, року його виготовлення, комплектності, укомплектованості, повної маси, робочого об'єму двигуна тощо провадиться на основі даних виробника ДТЗ. Визначальним при цьому є ідентифікаційний номер (VIN-код) ДТЗ.

Ідентифікаційний номер - це літеро-цифрове позначення, що складається із 17 знаків, умовно поділених на 3 частини.

Структура і зміст VIN-коду визначаються міжнародним стандартом ISO 3779-1983, гармонізованим з державним стандартом України ДСТУ 3524-97 обов'язкового застосування в Україні, які складаються з міжнародного коду виробника ДТЗ (перші три символи), описової частини (наступні шість символів) і розпізнавальної частини (останні вісім символів).

Судами встановлено, що позивачем для підтвердження заявленого типу автомобіля як вантажного надано документи, в яких містяться достатні характеристики автомобіля для визначення коду класифікації товару, а саме:

довідка про допуск, частина 2 (технічний паспорт), видана у Федеративній республіці Німеччина, у якій в графі "Позначення транспортного класу та споруди", зазначено, що автомобіль марки Volkswagen, моделі Caddy, ідентифікаційний номер/номер кузова WV1ZZZ2KZ8X002238, 2007 року випуску - "Грузовий автомобіль закр.буда";

сертифікат відповідності, у якому в графі "Додаткова інформація" вказано, що автомобіль вантажний марки Volkswagen Caddy; 1 шт.; б/н, 2007 року випуску; номер кузова WV1ZZZ2KZ8X002238 ; фактура № 3/6/2013 від 19 червня 2013 року;

висновок № 956 Експертного автотоварознавчого дослідження по визначенню типу (КТЗ) Фольксваген Кадді, відповідно до якого автомобіль Фольксваген Кадді, номер кузова WV1ZZZ2KZ8X002238, належить до типу вантажних автомобілів;

відповідь Товариства з обмеженою відповідальністю "Престиж-Авто", яке є офіційним дилером автомобілів Volkswagen на території України, щодо роз'яснення VIN-коду автомобіля, марки Volkswagen Caddy, ідентифікаційний номер WV1ZZZ2KZ8X002238, у якій вказано, що "Усі транспортні засоби Volkswagen Caddy, з першими трьома знаками VIN-коду VW1 позначаються як вантажні автомобілі, VW2 - позначаються як легкові. Інші символи VIN-коду починаючи з четвертого не впливають на показники типу автомобіля. З огляду на інформацію, яка міститься у програмному продукті ELSA, ТОВ "Престиж-Авто" повідомляє, що автомобіль дійсно є вантажним, якщо в його конструкцію не було внесено змін, при цьому наявність чи відсутність засклених панелей у вантажному відсіку автомобіля не впливає на віднесення автомобіля до певного типу".

Митниця, в свою чергу, обґрунтовуючи визначений ним тип автомобілю, як вантажопасажирський, послалась на наявність в його бокових дверях та бокових панелях задньої частини кузова віконних отворів, заварених кустарним способом металевою вставкою.

Поряд з цим висновком, митницею зазначено, що в автомобілі відсутні отвори та пристрої для можливого встановлення пристроїв безпеки, відсутні ознаки комфорту і внутрішнього оздоблення в зоні задньої частини кузова, наявні перегородки між задньою частиною кузова та кабіною водія, тобто одночасно з вищевказаними зазначено характеристики, які спростовують можливість використання вказаного автомобіля для перевезення пасажирів з дотриманням приписів чинного законодавства щодо безпеки дорожнього руху.

Колегія суддів касаційної інстанції погоджується з висновками судів про те, що зазначені митницею характеристики автомобіля не є достатніми для висновку про можливість перевезення в ньому пасажирів, тобто не є визначальними для його класифікації як вантажопасажирського, і спростовуються сукупністю інших характеристик.

Крім того, з огляду на відсутність жодного нормативно-правового чи технічного обґрунтування того, яким чином вказані митницею характеристики свідчать про те, що такий транспортний засіб є вантажопасажирським, колегія суддів вважає рішення митниці таким, що ґрунтується лише на припущенні, зробленому при цьому всупереч вищевказаним правилам ідентифікації транспортних засобів.

Між тим, колегія суддів приходить до висновку, що характеристики автомобіля, зазначені в наданих декларантом документах, достеменно свідчать про те, що саме вони є визначальними для його класифікації як вантажного.

За таких підстав, колегія суддів погоджується з висновками судів, що митниця безпідставно змінила код товару, визначений та підтверджений позивачем належними і достатніми доказами, тому оскаржуване рішення є незаконним.

Враховуючи викладене, та керуючись ст. ст. 220, 220-1, 223, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ухвалив:

Касаційну скаргу Хмельницької митниці Міндоходів відхилити, постанову Хмельницького окружного адміністративного суду від 21 жовтня 2013 року та ухвалу Вінницького апеляційного адміністративного суду від 03 грудня 2013 року залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, і може бути переглянута Верховним Судом України з підстав, у строк та у порядку, визначеними статтями 237, 238, 239-1 КАС України.

Судді:

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення13.02.2014
Оприлюднено17.02.2014
Номер документу37163977
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/3848/13-а

Ухвала від 15.11.2013

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 13.02.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Розваляєва Т.С.

Ухвала від 03.12.2013

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 15.11.2013

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Постанова від 21.10.2013

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

Ухвала від 03.10.2013

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні