Постанова
від 18.10.2013 по справі 827/1884/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ПОСТАНОВА

Іменем України

18 жовтня 2013 рокуСправа №827/1884/13-а місто Севастополь

11 год. 42 хв.

Окружний адміністративний суд міста Севастополя у складі:

судді-Балась Т.П, при секретарі-Нікішенко Г.О.,

за участю:

представника позивача - Приватного підприємства "Аллофс" - Вертій Наталії Анатоліївни, довіреність від 20.12.2012 року б/н;

представника відповідача - начальника цивільної оборони району-голови Гагарінської районної державної адміністрації Сердюка О.М. - не з'явився;

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Приватного підприємства "Аллофс" до начальника цивільної оборони району-голови Гагарінської районної державної адміністрації Сердюка О.М. про визнання протиправним та скасування наказу, -

В С Т А Н О В И В :

У липні 2013 року Приватне підприємство "Аллофс" (далі ПП «Аллофс", позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду міста Севастополя з позовом до начальника цивільної оборони району - голови Гагарінської районної державної адміністрації міста Севастополя Сердюка О.М. про визнання протиправним та скасування наказу від 16.03.2012 року № 6 про проведення заходів щодо недопущення виникнення надзвичайних ситуацій на території Гагарінського району, пов'язаних з травмуванням та загибеллю жителів та гостей міста.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Севастополя від 25 липня 2013 року відкрито провадження у справі № 827/1884/13-а.

Ухвалами Окружного адміністративного суду м. Севастополя від 02 вересня 2013 року поновлено строк звернення до суду, закінчено підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду.

Позов обґрунтовано тим, що наказ від 16.03.2012 року №6 прийнятий відповідачем з порушенням норм діючого законодавства у зв'язку з чим, підлягає визнанню протиправним та скасуванню.

Представник позивача у ході судового розгляду справи підтримав заявлений позов та просив його задовольнити.

Представником відповідача надано до суду відгук на адміністративний позов, де просив у задоволені позову відмовити, з посиланням на те, що наказ від 16.03.2012 року № 6 "Про проведення заходів щодо недопущення виникнення надзвичайних ситуацій на території Гагарінського району пов'язаних з травмуванням та загибеллю жителів та гостей міста" був прийнятий начальником цивільної оборони району на підставі рішення Комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 22.02.2012 року, яким ситуацію з котлованом визнано критичною і загрозливою до порушення нормальних умов життєдіяльності мешканців міста та такою, що може спровокувати виникнення надзвичайної ситуації техногенного характеру.

Представник відповідача під час судового розгляду позов не визнав та заперечував проти його задоволення. 17.10.2013 року надіслав клопотання про розгляд справи за його відсутністю.

Заслухавши доводи представників сторін, встановивши обставини справи, дослідивши докази, якими обґрунтовуються позовні вимоги та заперечення на адміністративний позов, суд вважає, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що позивач - ПП «Аллофс» (код ЄДРПОУ 32743509) зареєстроване, як юридична особа Гагарінською районною державною адміністрацією у місті Севастополі 16.12.2003 року, що підтверджується довідкою з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України серії АА№ 622278.

09.10.2006 року між Севастопольською міською Радою та Приватним підприємством "Аллофс" було укладено договір оренди земельної ділянки, відповідно до п. 1 якого Орендодавець на підставі рішення Севастопольської міської Ради № 132 від 07.06.2006 року надає, а Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку для будівництва та обслуговування житлового багатоквартирного будинку, з віднесенням цих земель до категорії земель житлової та загальної забудови, яка знаходиться: м. Севастополь, пр. Гагаріна, буд. 48. Згідно з абз. "г" п.п. 9.2.2 п. 9.1 розділу 9 Договору, Орендар зобов'язаний: почати освоєння земельної ділянки та завершити забудову відповідно до передбаченого в пункті 5.2 цільового призначення - протягом строку двох років з моменту підписання акту приймання-передачі земельної ділянки.

22.02.2012 року на засіданні Комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та з надзвичайних ситуацій Гагарінської районної державної адміністрації м. Севастополя було встановлено, що на об'єкті біля житлових будинків по вул. Дибенко, 2 - просп. Гагаріна, 48 знаходиться в аварійному стані котлован, будівництво не ведеться, територія знаходиться в незадовільному стані, пошкоджена огорожа, за що керівництво ПП «Аллофс» було притягнуто до адміністративної відповідальності. У зв'язку з фактичною загрозою виникнення надзвичайних ситуацій, пов'язаних із травмуванням жителів та гостей міста комісією прийнято рішення: ТОВ «СК «Славутич» організувати засипку котловану надмірним будівельним ґрунтом по вул. Дибенко, 2 - просп. Гагаріна, 48.

Відносини між ПП «Аллофс» та ТОВ «СК «Славутич» засновані на Генеральному договорі № 25 від 21.05.2008 року, відповідно до якого ТОВ «СК «Славутич» зобов'язався виконувати будівельні роботи та здійснював охорону будівельного об'єкту.

16.03.2012 року начальником цивільної оборони району було прийнято наказ № 6 "Про проведення заходів щодо недопущення виникнення надзвичайних ситуацій на території Гагарінського району пов'язаних з травмуванням та загибеллю жителів та гостей міста", відповідно до якого ТОВ "СК "Славутич" наказано організувати засипку котловану надмірним будівельним ґрунтом по вул. Дибенко № 2 - просп. Гагаріна, 48.

Як було встановлено під час судового розгляду, будівельні роботи дійсно тривалий час позивачем та підрядною організацією не проводились, з огляду на об'єктивні причини, пов'язані з економічною кризою 2009 року.

07.05.2012 року, тобто вже після обстеження комісією та винесення наказу, Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю в м. Севастополі ПП "Аллофс" було видано декларацію про початок виконання будівельних робіт багатоквартирного житлового будинку по вул. Гагаріна, 48 в м. Севастополі.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадови особи зобов'язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 1 закону України «Про захист населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру» від 08.06.2000 року №1809, який діяв на момент виникнення правовідносин (далі - Закон №1809) захист населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру - система організаційних, технічних, медико-біологічних, фінансово-економічних та інших заходів щодо запобігання та реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру і ліквідації їх наслідків, що реалізуються центральними і місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, відповідними силами та засобами підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності і господарювання, добровільними формуваннями і спрямовані на захист населення і територій, а також матеріальних і культурних цінностей та довкілля.

Запобігання виникненню надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру - підготовка і реалізація комплексу правових, соціально-економічних, політичних, організаційно-технічних, санітарно-гігієнічних та інших заходів, спрямованих на регулювання техногенної та природної безпеки, проведення оцінки рівнів ризику, завчасне реагування на загрозу виникнення надзвичайної ситуації техногенного та природного характеру на основі даних моніторингу, експертизи, досліджень та прогнозів щодо можливого перебігу подій з метою недопущення їх переростання у надзвичайну ситуацію техногенного та природного характеру або пом'якшення її можливих наслідків.

Відповідно до статті 1 Закону України "Про цивільну оборону України" від 03.02.1993 року № 2974-XII, який діяв на момент виникнення правовідносин (далі - Закон № 2974) цивільна оборона України є державною системою органів управління, сил і засобів, що створюється для організації і забезпечення захисту населення від наслідків надзвичайних ситуацій техногенного, екологічного, природного та воєнного характеру.

Згідно зі статтею 2 Закону № 2974 завданнями Цивільної оборони України є: попередження надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру та ліквідація їх наслідків.

Відповідно до частини першої статті 3 Закону № 2974 керівництво Цивільною обороною України відповідно до її побудови покладається на Кабінет Міністрів України, міністерства, інші центральні органи виконавчої влади, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, керівників підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності і підпорядкування.

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 10.05.1994 року №299 «Про затвердження Положення про цивільну оборону України» (далі - Постанова КМУ від 10.05.1994 року №299), цивільна оборона організовується за територіально-виробничим принципом на всій території держави.

Розділом 2 Постанови КМУ від 10.05.1994 року №299 визначено, що загальне керівництво цивільною обороною відповідно до принципу її побудови здійснюють Кабінет Міністрів України, Уряд Криму, центральні та місцеві органи державної виконавчої влади, адміністрація підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності та господарювання.

Начальником Цивільної оборони України є Прем'єр-міністр України або окрема посадова особа. На інших адміністративно-територіальних рівнях функції начальників цивільної оборони виконують керівники відповідних органів державної виконавчої влади, голови виконкомів Рад народних депутатів. У міністерствах, інших центральних органах державної виконавчої влади, на підприємствах, в установах, організаціях та на об'єктах народного господарства начальниками цивільної оборони є їхні керівники.

Пунктом третім розділу 3 зазначеної постанови передбачено, що свої обов'язки керівники цивільної оборони країни та адміністративно-територіальних ланок виконують шляхом безпосередньої діяльності, а також через начальників штабів цивільної оборони, яким надається право:

- видавати накази, розпорядження, директиви, вказівки з питань цивільної оборони, обов'язкові для виконання всіма органами управління, адміністраціями і посадовими особами підприємств, установ і організацій;

- здійснювати контроль за роботою міністерств, інших центральних органів державної виконавчої влади, міських держадміністрацій, підприємств, установ і організацій згідно із законодавством про цивільну оборону;

- залучати до дій у надзвичайних ситуаціях сили міністерств та інших центральних органів державної виконавчої влади, які згідно із законодавством провадять діяльність із захисту населення від впливу наслідків аварій, катастроф, стихійного лиха;

- безоплатно одержувати від міністерств, інших центральних органів державної виконавчої влади, адміністрацій підприємств, установ і організацій відомості і матеріали, необхідні для організації та координації робіт, пов'язаних із запобіганням і ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій.

Розпорядженням голови районної державної адміністрації від 29.04.2011 року № 254-р було затверджено положення про Гагарінську районну комісію з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуації (далі - Положення).

Відповідно до пункту 1 Положення, районна комісія з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій є постійно діючим органом, який утворюється Гагарінською районною державною адміністрацією м. Севастополя, розташованою на адміністративній території Севастопольського регіону.

Згідно з п.п. 4.2 п. 4 Положення, місцева комісія у режимі повсякденної діяльності відповідно до покладених на неї завдань: розглядає питання щодо: запобігання виникненню надзвичайних ситуацій і дотримання вимог законодавства у сфері цивільного захисту та техногенно-екологічної безпеки та інше.

Судом встановлено, що наказ "Про проведення заходів щодо недопущення виникнення надзвичайних ситуацій на території Гагарінського району пов'язаних з травмуванням та загибеллю жителів та гостей міста" від 16.03.2012 року № 6 було прийнято з урахуванням колективних скарг жителів будинку № 2 по вул. Дибенко з питання аварійного стану котловану по пр. Гагаріна, висновків комісії з огляду земельної ділянки по пр. Гагаріна, 48 про відсутність будівництва на земельній ділянці, часткову відсутність огорожі, незадовільний санітарний стан, відсутність охорони.

У зв'язку з тим, що чинним законодавством чітко передбачена можливість винесення наказів начальником цивільної оборони з метою саме запобігання настання наслідків надзвичайних ситуацій, голова Гагарінської районної державної адміністрації Сердюк О.М. - начальник цивільної оборони району не повинен був чекати настання подій, які могли спричинити негативні наслідки.

Крім того, суд зазначає, що в проваджені Окружного адміністративного суду розглядалась справа №2а-3147/12/2770 за позовом Приватного підприємства «Аллофс» до Севастопольської міської Ради, Гагарінської районної державної адміністрації м. Севастополі про визнання протиправним та скасування рішення від 16.03.2012 року № 6 про проведення заходів щодо недопущення виникнення надзвичайних ситуацій на території Гагарінського району пов'язаних з травмуванням та загибеллю жителів та гостей міста визнання протиправними дії.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 04.02.2013 року по справі, справа №2а-3147/12/2770, яка залишена без змін ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 16.06.2013 року, у задоволені позову було відмовлено. В ухвалі суду апеляційної інстанції, суд відзначив, що належним відповідачем у цій справі має бути начальник цивільної оборони району, а не Гагарінська районна державна адміністрація м. Севастополя.

Відповідно до ч. 2 ст. 72 КАС України, обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

У судовому рішенні було встановлено, що позивач не надав суду доказів того, що вказана земельна ділянка по пр. Гагаріна, 48 не є небезпечним об'єктом будівництва, має огорожу та здійснюється охорона котловану для виключення можливості травмування та гибелі жителів міста.

Згідно з частиною третьою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Аналіз вищенаведених норм законодавства дозволяє зробити висновок, що відповідач - начальник цивільної оборони району-голова Гагарінської районної державної адміністрації Сердюк О.М при прийняті наказу "Про проведення заходів щодо недопущення виникнення надзвичайних ситуацій на території Гагарінського району пов'язаних з травмуванням та загибеллю жителів та гостей міста" від 16.03.2012 року діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачений Конституцією та законами України, з використанням повноважень з метою, саме запобігання виникнення надзвичайних ситуацій та завчасного реагування на загрозу їх виникнення.

За таких обставин, позов Приватного підприємства "Аллофс" визнається судом необґрунтованим та задоволенню не підлягає.

Керуючись статтями 158-163, 167, Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В :

У задоволенні позову відмовити.

Постанова набирає законної сили у порядку, встановленому статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена у строки і порядку встановленими статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня отримання копії постанови.

Суддя Т.П.Балась

Постанова у повному обсязі складена 24 жовтня 2013 року.

СудОкружний адміністративний суд міста Севастополя
Дата ухвалення рішення18.10.2013
Оприлюднено30.10.2013
Номер документу34425577
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —827/1884/13-а

Ухвала від 02.01.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Васильченко Н.В.

Ухвала від 04.12.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Омельченко В'ячеслав Анатолійович

Ухвала від 15.11.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Омельченко В'ячеслав Анатолійович

Постанова від 18.10.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Балась Т.П.

Ухвала від 25.07.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Балась Т.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні