Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Ухвала
Іменем України
Справа № 827/1884/13-а
04.12.13 м. Севастополь
Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Омельченка В. А.,
суддів Дудкіної Т.М. ,
Дадінської Т.В.
розглянувши в порядку письмового провадження матеріали справи № 827/1884/13-а за апеляційною скаргою Приватного підприємства "Аллофс" на постанову Окружного адміністративного суду міста Севастополь (суддя Балась Т.П. ) від 18.10.13
за позовом Приватного підприємства "Аллофс" (вул.Камишове шосе, 15, м.Севастополь,99014)
до Начальника цивільної оборони району-голови Гагарінської районної державної адміністрації Сердюк О.М. (пр. Жовтенвої революції, 8, м.Севастополь,99038)
про визнання протиправним та скасування наказу
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного адміністративного суду міста Севастополь від 18.10.13 у задоволенні адміністративного позову Приватного підприємства "Аллофс" до Начальника цивільної оборони району-голови Гагарінської районної державної адміністрації Сердюк О.М. про визнання протиправним та скасування наказу відмовлено.
Не погодившись з даною постановою суду, позивач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду міста Севастополь від 18.10.13 та прийняти нове рішення по справі.
Апеляційна скарга мотивована тим, що судом першої інстанції порушено норми матеріального права. А саме, апелянт посилається на те, що 16.03.2012 року начальником цивільної оборони району було прийнято наказ № 6 "Про проведення заходів щодо недопущення виникнення надзвичайних ситуацій на території Гагарінського району пов'язаних з травмуванням та загибеллю жителів та гостей міста", відповідно до якого ТОВ "СК "Славутич" наказано організувати засипку котловану надмірним будівельним ґрунтом по вул. Дибенко № 2 - просп. Гагаріна, 48.
На думку апелянта, судом першої інстанції безпідставно відмовлено в задоволені позовних вимог, на його думку зазначений наказ є безпідставним та необґрунтованим.
Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 15.11.2013 відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Приватного підприємства "Аллофс".
У судове засідання сторони, їх представники не з'явились, про дату, час та місце апеляційного розгляду справи повідомлені в встановленому законом порядку.
Згідно з частиною четвертою статті 196 Кодексу адміністративного судочинства України, неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.
Суд, керуючись положеннями пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України, визнав за можливе перейти до письмового провадження по справі.
Судом першої інстанції встановлено, що позивач - ПП "Аллофс" (код ЄДРПОУ 32743509) зареєстроване, як юридична особа Гагарінською районною державною адміністрацією у місті Севастополі 16.12.2003 року, що підтверджується довідкою з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України серії АА№ 622278.
09.10.2006 року між Севастопольською міською Радою та Приватним підприємством "Аллофс" було укладено договір оренди земельної ділянки, відповідно до п. 1 якого Орендодавець на підставі рішення Севастопольської міської Ради № 132 від 07.06.2006 року надає, а Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку для будівництва та обслуговування житлового багатоквартирного будинку, з віднесенням цих земель до категорії земель житлової та загальної забудови, яка знаходиться: м. Севастополь, пр. Гагаріна, буд. 48. Згідно з абз. "г" п.п. 9.2.2 п. 9.1 розділу 9 Договору, Орендар зобов'язаний: почати освоєння земельної ділянки та завершити забудову відповідно до передбаченого в пункті 5.2 цільового призначення - протягом строку двох років з моменту підписання акту приймання-передачі земельної ділянки.
22.02.2012 року на засіданні Комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та з надзвичайних ситуацій Гагарінської районної державної адміністрації м. Севастополя було встановлено, що на об'єкті біля житлових будинків по вул. Дибенко, 2 - просп. Гагаріна, 48 знаходиться в аварійному стані котлован, будівництво не ведеться, територія знаходиться в незадовільному стані, пошкоджена огорожа, за що керівництво ПП "Аллофс" було притягнуто до адміністративної відповідальності. У зв'язку з фактичною загрозою виникнення надзвичайних ситуацій, пов'язаних із травмуванням жителів та гостей міста комісією прийнято рішення: ТОВ "СК "Славутич" організувати засипку котловану надмірним будівельним ґрунтом по вул. Дибенко, 2 - просп. Гагаріна, 48.
Відносини між ПП "Аллофс" та ТОВ "СК "Славутич" засновані на Генеральному договорі № 25 від 21.05.2008 року, відповідно до якого ТОВ "СК "Славутич" зобов'язався виконувати будівельні роботи та здійснював охорону будівельного об'єкту.
16.03.2012 року начальником цивільної оборони району було прийнято наказ № 6 "Про проведення заходів щодо недопущення виникнення надзвичайних ситуацій на території Гагарінського району пов'язаних з травмуванням та загибеллю жителів та гостей міста", відповідно до якого ТОВ "СК "Славутич" наказано організувати засипку котловану надмірним будівельним ґрунтом по вул. Дибенко № 2 - просп. Гагаріна, 48.
07.05.2012 року, тобто вже після обстеження комісією та винесення наказу, Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю в м. Севастополі ПП "Аллофс" було видано декларацію про початок виконання будівельних робіт багатоквартирного житлового будинку по вул. Гагаріна, 48 в м. Севастополі.
Судова колегія, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до статті 1 закону України "Про захист населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру" від 08.06.2000 року №1809, який діяв на момент виникнення правовідносин (далі - Закон №1809) захист населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру - система організаційних, технічних, медико-біологічних, фінансово-економічних та інших заходів щодо запобігання та реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру і ліквідації їх наслідків, що реалізуються центральними і місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, відповідними силами та засобами підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності і господарювання, добровільними формуваннями і спрямовані на захист населення і територій, а також матеріальних і культурних цінностей та довкілля.
Запобігання виникненню надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру - підготовка і реалізація комплексу правових, соціально-економічних, політичних, організаційно-технічних, санітарно-гігієнічних та інших заходів, спрямованих на регулювання техногенної та природної безпеки, проведення оцінки рівнів ризику, завчасне реагування на загрозу виникнення надзвичайної ситуації техногенного та природного характеру на основі даних моніторингу, експертизи, досліджень та прогнозів щодо можливого перебігу подій з метою недопущення їх переростання у надзвичайну ситуацію техногенного та природного характеру або пом'якшення її можливих наслідків.
Відповідно до статті 1 Закону України "Про цивільну оборону України" від 03.02.1993 року № 2974-XII, який діяв на момент виникнення правовідносин (далі - Закон № 2974) цивільна оборона України є державною системою органів управління, сил і засобів, що створюється для організації і забезпечення захисту населення від наслідків надзвичайних ситуацій техногенного, екологічного, природного та воєнного характеру.
Згідно зі статтею 2 Закону № 2974 завданнями Цивільної оборони України є: попередження надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру та ліквідація їх наслідків.
Відповідно до частини першої статті 3 Закону № 2974 керівництво Цивільною обороною України відповідно до її побудови покладається на Кабінет Міністрів України, міністерства, інші центральні органи виконавчої влади, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, керівників підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності і підпорядкування.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 10.05.1994 року №299 "Про затвердження Положення про цивільну оборону України" (далі - Постанова КМУ від 10.05.1994 року №299), цивільна оборона організовується за територіально-виробничим принципом на всій території держави.
Розділом 2 Постанови КМУ від 10.05.1994 року №299 визначено, що загальне керівництво цивільною обороною відповідно до принципу її побудови здійснюють Кабінет Міністрів України, Уряд Криму, центральні та місцеві органи державної виконавчої влади, адміністрація підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності та господарювання.
Начальником Цивільної оборони України є Прем'єр-міністр України або окрема посадова особа. На інших адміністративно-територіальних рівнях функції начальників цивільної оборони виконують керівники відповідних органів державної виконавчої влади, голови виконкомів Рад народних депутатів. У міністерствах, інших центральних органах державної виконавчої влади, на підприємствах, в установах, організаціях та на об'єктах народного господарства начальниками цивільної оборони є їхні керівники.
Розпорядженням голови районної державної адміністрації від 29.04.2011 року № 254-р було затверджено положення про Гагарінську районну комісію з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуації (далі - Положення).
Відповідно до пункту 1 Положення, районна комісія з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій є постійно діючим органом, який утворюється Гагарінською районною державною адміністрацією м. Севастополя, розташованою на адміністративній території Севастопольського регіону.
Згідно з п.п. 4.2 п. 4 Положення, місцева комісія у режимі повсякденної діяльності відповідно до покладених на неї завдань: розглядає питання щодо: запобігання виникненню надзвичайних ситуацій і дотримання вимог законодавства у сфері цивільного захисту та техногенно-екологічної безпеки та інше.
Наказ "Про проведення заходів щодо недопущення виникнення надзвичайних ситуацій на території Гагарінського району пов'язаних з травмуванням та загибеллю жителів та гостей міста" від 16.03.2012 року № 6 було прийнято з урахуванням колективних скарг жителів будинку № 2 по вул. Дибенко з питання аварійного стану котловану по пр. Гагаріна, висновків комісії з огляду земельної ділянки по пр. Гагаріна, 48 про відсутність будівництва на земельній ділянці, часткову відсутність огорожі, незадовільний санітарний стан, відсутність охорони.
У зв'язку з тим, що чинним законодавством чітко передбачена можливість винесення наказів начальником цивільної оборони з метою саме запобігання настання наслідків надзвичайних ситуацій, голова Гагарінської районної державної адміністрації Сердюк О.М. - начальник цивільної оборони району не повинен був чекати настання подій, які могли спричинити негативні наслідки.
Крім того, в проваджені Окружного адміністративного суду розглядалась справа №2а-3147/12/2770 за позовом Приватного підприємства "Аллофс" до Севастопольської міської Ради, Гагарінської районної державної адміністрації м. Севастополі про визнання протиправним та скасування рішення від 16.03.2012 року № 6 про проведення заходів щодо недопущення виникнення надзвичайних ситуацій на території Гагарінського району пов'язаних з травмуванням та загибеллю жителів та гостей міста визнання протиправними дії.
Постановою Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 04.02.2013 року по справі, справа №2а-3147/12/2770, яка залишена без змін ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 16.06.2013 року, у задоволені позову було відмовлено. В ухвалі суду апеляційної інстанції, суд відзначив, що належним відповідачем у цій справі має бути начальник цивільної оборони району, а не Гагарінська районна державна адміністрація м. Севастополя.
Відповідно до ч. 2 ст. 72 КАС України, обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Позивач не надав доказів того, що вказана земельна ділянка по пр. Гагаріна, 48 не є небезпечним об'єктом будівництва, має огорожу та здійснюється охорона котловану для виключення можливості травмування та гибелі жителів міста.
На підставі викладеного, судова колегія приходить до висновку про безпідставність доводів апеляційної скарги з підстав їх спростування матеріалами справи та встановленими обставинами, оскільки відповідач - начальник цивільної оборони району-голова Гагарінської районної державної адміністрації Сердюк О.М при прийняті наказу "Про проведення заходів щодо недопущення виникнення надзвичайних ситуацій на території Гагарінського району пов'язаних з травмуванням та загибеллю жителів та гостей міста" від 16.03.2012 року діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачений Конституцією та законами України, з використанням повноважень з метою, саме запобігання виникнення надзвичайних ситуацій та завчасного реагування на загрозу їх виникнення.
Відповідно до частини 1 статті 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Судова колегія дійшла до висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, рішення суду ухвалене з додержанням норм матеріального та процесуального права, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування судового рішення не вбачається.
Керуючись ст. 195; ст. 196; ст. 197; п.1 ч.1 ст. 198; ст. 200; п.1 ч.1 ст. 205; ст. 206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Приватного підприємства "Аллофс" залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду міста Севастополь від 18.10.13 у справі № 827/1884/13-а залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі.
Ухвалу може бути оскаржено до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий суддя підпис В.А.Омельченко
Судді підпис Т.М. Дудкіна
підпис Т.В. Дадінська
З оригіналом згідно
Головуючий суддя В.А.Омельченко
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.12.2013 |
Оприлюднено | 18.12.2013 |
Номер документу | 36083865 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Омельченко В'ячеслав Анатолійович
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Омельченко В'ячеслав Анатолійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні